Orijinalini görmek için tıklayınız : İki gencin öldüğü kazadaki tır sürücüsü tutuklu yargılanacak..
hachiko
21 Mart 2018, 12:04
Mersin’de geçtiğimiz kasım ayında motosiklet sürücüsü iki gencin hayatını kaybettiği trafik kazasıyla ilgili tutuksuz yargılanan tır sürücüsünün tutuklu yargılanmasına karar verilerek hakkında yakalama kararı çıkarıldı.
http://image.cdn.iha.com.tr/Contents/images/2018/12/2398696.jpg
Mersin 3. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen davanın ilk duruşmasına tutuksuz sanık Adnan D. katılmazken, kazada hayatını kaybeden Türkiye Motosiklet Federasyonu sporcusu Yunus Emre Karan ve Abidin Gül’ün yakınları ile avukatlar hazır bulundu.
Tır sürücüsünün, ’taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme’ suçundan 2 yıldan 15 yıla kadar hapis istemiyle yargılandığı davada, Yunus Emre Karan’ın eşi Nilgün Karan, sanığın tutuklanmasını istedi. Baba Ali Karan da kazadan sonra sanığın kendilerini arayıp taziyede bulunmadığını, herhangi bir iyi niyet göstermediğini belirterek sanığın cezalandırılmasını talep etti.
Abidin Gül’ün babası Halil Gül de sanıktan şikayetçi olduğunu belirterek, yüzde 70 olarak sanığa verilen kusur oranını az bulduğunu söyledi.
Sanık avukatları ise kazada ölen gençlerin olay anında süratli olduklarını ileri sürerek, sürücünün yola girmeden gerekli kontrolleri yaptığını, tırın büyük bir araç olması nedeniyle de yola girdikten sonra kazayı önleyecek manevra yapmasının mümkün olmadığını savundu.
Mevcut delil durumu nazara alınarak sanığın tutuklanmasını talep eden savcının talebini değerlendiren mahkeme heyeti, tır sürücüsü Adnan D. hakkında tutuklamaya yönelik yakalama emri çıkartılmasına karar verdi.
"Karar, vicdanları bir nebze de olsa rahatlatmıştır"
Hayatını kaybeden motosiklet sürücülerinin avukat Eyüp Kaplan, kararın, vicdanları bir nebze de olsa rahatlattığını belirterek, "Mahkemeye sunmuş olduğumuz deliller ile müteveffa Yunus Emre Karan’ın Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun lisanslı yarış pilotu oluşu, kask-eldiven ve koruyucu kostüm gibi tüm önlemleri almış olması ve sanığın bizce bilinçli taksirle suçu işlemiş olması neticesinde Mersin 3. Ağır Ceza Mahkemesi, sanık Adnan D. hakkında ‘tutuklamaya yönelik yakalama kararı’ vermiştir. Bu karar gerek müteveffa Yunus Emre Karan ve Abidin Gül’ün aile bireylerini gerekse de kamu vicdanını bir nebze de olsa rahatlatmıştır" dedi.
İha..
Kazanın videosu ve haberi: https://www.haberler.com/2-motorcunun-hayatini-kaybettigi-kaza-kask-10427437-haberi/
peyloride
21 Mart 2018, 12:09
Açıkcası ben tır şöförünün suçlu olduğunu düşünmüyordum izlediğim videoya dayanarak. Böyle bir şey nasıl oldu anlamadım. İki türlü de üzücü bir durum.
Huseyin9595
21 Mart 2018, 12:36
Bütün yolu kapatıyor tır nasıl hatası yok.
BikeManiac
21 Mart 2018, 13:01
Ben de tır şöforunun suçlu olduğunu düşünmüyorum. Kontrolsüz kavşağa, yol ayrımına artık orasının adı neyse o hızla girilmez. 1-2 km önünü göremediğin yolda yüksek hıza çıkanları da anlamıyorum..
patpop
21 Mart 2018, 13:29
Ben de tır şöforunun suçlu olduğunu düşünmüyorum. Kontrolsüz kavşağa, yol ayrımına artık orasının adı neyse o hızla girilmez. 1-2 km önünü göremediğin yolda yüksek hıza çıkanları da anlamıyorum..
Bütün yolu kapatıyor tır nasıl hatası yok.
Tırcıların bariz hatalarından biri yolu tamamen kapatmak. Bir çok sefer denk geliyorum. Benzinlikte çalışıyorum. Bizden çıkan bi çok tırcı hem emniyet şeridini hem de sağ şeridi kapatıyor. Bir tek en sol şerit boş kalıyor onunda yarısına çekici (kafa) kısmı giriyor. Benzinlik çıkışı bir buçuk tır boyundan fazlaca geniş. Yani tırcılar istese direk emniyet şeridine girip hızlanıp sol şeride geçebilir.
Motor sürerken önümü görmediğim yollarda hızı durabilecek seviyede tutmaya çalışırım.
Bu yönden motocular %30 kusurlu bulunmuş zaten. Umarım herkese ders olur(tırcı,motocu)
sey_47
21 Mart 2018, 13:38
Tırcıların bariz hatalarından biri yolu tamamen kapatmak. Bir çok sefer denk geliyorum. Benzinlikte çalışıyorum. Bizden çıkan bi çok tırcı hem emniyet şeridini hem de sağ şeridi kapatıyor. Bir tek en sol şerit boş kalıyor onunda yarısına çekici (kafa) kısmı giriyor. Benzinlik çıkışı bir buçuk tır boyundan fazlaca geniş. Yani tırcılar istese direk emniyet şeridine girip hızlanıp sol şeride geçebilir.
Motor sürerken önümü görmediğim yollarda hızı durabilecek seviyede tutmaya çalışırım.
Bu yönden motocular %30 kusurlu bulunmuş zaten. Umarım herkese ders olur(tırcı,motocu)
Sizin benziklikte haklısın. Adamlar çıkışın sonundan değilde başından çıksa hadi emniyet şeridine giremezde, sağ şeritle halleder.
Birader adam burada kavşakta dönüyor be, en az 90 derece dönmek zorunda, nasıl geçecek bu adam. Herkes diyor tırcı yolu kapatmış, adam kapatmadan nasıl geçsin. Kaç metre bu araç.
Çok hızlılar be. Tırcının dönmeye başlamadan onları gördüğünü sanmıyorum.
Allah rahmet eylesin. Ailelerine sabırlar versin.
Çocuklara da yazık oldu, dayıya da.
drtayfun
21 Mart 2018, 13:56
Bizde şöför kısmı emniyet şeridi kullanmayı bilmiyor, misal gibi, benzinlikten özel aracıyla direk lak diye sağ şeride çıkıyor, kardeşim o emniyet şeridini niye yapmışlar ? Önce oraya gireceksin, yola uygun sürate ulaşıp sonra sağ şeride geçeceksin. Yok - saatte 10 km hızla sağ şeride dalarlar :jocolor:
watercolours
21 Mart 2018, 14:03
Emniyet şeridi benzinlikten çıkışta hızlanılsın diye yapılmaz. En yavaş şerit en sağ şerittir, aracın en sağ şeride çıkması normal.
Öte yandan, bu haberle ilgili olarak, duruşma sürerken tutuklamanın belli nedenleri vardır. Burada hüküm kesinleşmeden tutuklamanın mantığı yok. Mahkemenin görevi peşinen cezalandırmak değildir. Cezası kesinleşir, o zaman atarsın içeri. Ama hüküm kesin değil, acılı ailelerin içi rahatlayacak diye sanık tutuklanmaz.
drtayfun
21 Mart 2018, 14:06
Emniyet şeridi benzinlikten çıkışta hızlanılsın diye yapılmaz. En yavaş şerit en sağ şerittir, aracın en sağ şeride çıkması normal.
.Hayır değil, eğer hızlanma şeridi varsa onu kullanırsın, yoksa emniyet şeridinden trafiği tehlikeye atmadan hızlanır öyle trafiğe katılırsın. Aynı şekilde benzinliğe girmeden de yavaşlamak için emniyet şeridini kullanırsın. Birinci vitesle trafiğe mi karışılır ? Hangi akıl-mantık bu ?
Mamba09
21 Mart 2018, 14:58
Ben de tırcının hatali olduğunu düşünmüyorum. Motosikletliler geldiğinde adam zaten çoktan yoldaydı. Onları göre göre çıkmadı.
istanbu_gezg
21 Mart 2018, 15:11
2 motorcu arkadaş müthiş süratlıydı , bu kadar süratlı olmasalar altındaki moorların fren gücü haykli yüksek rahatça motoru durdurabilirlerdi,
ne tır sürücüsü hapse atılsaydı ne 2 arkadaşımız aramızdan ayrılsaydı...
twisten
21 Mart 2018, 15:25
Hayır değil, eğer hızlanma şeridi varsa onu kullanırsın, yoksa emniyet şeridinden trafiği tehlikeye atmadan hızlanır öyle trafiğe katılırsın. Aynı şekilde benzinliğe girmeden de yavaşlamak için emniyet şeridini kullanırsın. Birinci vitesle trafiğe mi karışılır ? Hangi akıl-mantık bu ?
Emniyet şeridi böyle kullanılabilir, mantıklı ama kanuna göre böyle emniyet şeridinin böyle bir kullanım amacı da olduğunu hiç duymadım. Benzinlik çıkışında, tali yol çıkışında vs. sağ şeridin müsait olmasını beklersin ve uygun hız ve manevrayla girersin.
Yan Yan
21 Mart 2018, 19:32
Yanlış mı gördüm bilmiyorum ama tır sanki daha önceden dönmeye başlamış.Motorcuların bakışları aşağıda olduğu için geç farketmiş gibi ?
watercolours
21 Mart 2018, 19:35
Sonuçta neyi nasıl kullanacağımızı kanunlar ve yönetmelikler belirlediğine göre, emniyet şeridinin öyle bir fonksiyonu yok. Ha öyle kullanamaz mısınız? Kullanırsınız. Ama bu, emniyet şeridinin fonksiyonunu değiştirmez. Öte yandan, en yavaş şerit en sağ şerittir ve minimum hız uygulaması olmayan yerlerde orada 10km/st hızla bile gidebilirsiniz, kimse de size bir şey diyemez.
SlimShady1
21 Mart 2018, 20:02
Tırcının motorluları görerek, bile isteye çıktığını düşünmüyorum, motosikletliler çok hızlı gidiyor, kavşak olduğunu bildikleri halde hızlarını düşürmüyorlar. Ailelerine sabır diliyorum.
mustafa_325
21 Mart 2018, 20:27
Tır şöförünün hatasız olduğunu düşünen arkadaşlar aşağıdaki fotoya bakın. Burası kazanın olduğu yer. Burada kavşak olduğuna dair hiç bir uyarı levhası yok. Sizce bu daracık boşluktan tır ile U dönüşü yapmak normal midir?
https://resmim.net/f/3aO4OP.png
forzaBJK
21 Mart 2018, 20:40
hizli geliyorsunuz yav.. otoyol degil ki basasin sol seritten güzel güzel.. kavsagi var, tali yolu var o bastiginiz yollarda.. yazik etmissiniz kendinize be..
jimi_hendrix
21 Mart 2018, 20:47
Tır şöförünün hatasız olduğunu düşünen arkadaşlar aşağıdaki fotoya bakın. Burası kazanın olduğu yer. Burada kavşak olduğuna dair hiç bir uyarı levhası yok. Sizce bu daracık boşluktan tır ile U dönüşü yapmak normal midir?
https://resmim.net/f/3aO4OP.png
Peki bu tır bu yolun neresinden dönsün?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
Bu arada dönen araç TIR değil römorklu kamyondur...
mustafa_325
21 Mart 2018, 21:18
Peki bu tır bu yolun neresinden dönsün?
Yol üzerindeki herhangi bir dönel kavşaktan dönebilir. Büyük araçların dönebileceği genişlikte kavşak yoksa anayoldan çıkıp herhangi bir bloğun etrafından dolanarak dönebilir.
forzaBJK
21 Mart 2018, 21:45
buda tirin geldigi yön:
http://resimyukle.link/a/mersin_kaza.JPG
söyle analiz edelim:
(1) videoda kaza ani öncesi alttaki kareden basliyor. soldaki iki palmiye öncesi, takriben isiklandirma diregi hizasinda.
http://resimyukle.link/a/1a_mersin.JPG
(2) motosikletin arkasi kaymaya basladigi an alttaki karede, karsi yöndeki tabelaya gelmeden önce takriben ikinci palmiye hizasinda.
http://resimyukle.link/a/1b_mersin.JPG
(3) videoynun gercek zamanli oldugunu varsayarsak; bu mesafe takriben 60 metredir ve bir saniye de geciliyor.
60 metre/saniyede = 216 km/saniyede eder..
http://resimyukle.link/a/1c_mersin.JPG
http://resimyukle.link/a/d860c324-1d_mersin.JPG
jimi_hendrix
21 Mart 2018, 22:01
Yol üzerindeki herhangi bir dönel kavşaktan dönebilir. Büyük araçların dönebileceği genişlikte kavşak yoksa anayoldan çıkıp herhangi bir bloğun etrafından dolanarak dönebilir.
O yol üstünde dönel kavşak görmedim (Fakat en son 2 sene önce geçtim oradan). sadece böyle boşluklar var komple dönüş oralardan...
forzaBJK
21 Mart 2018, 22:09
buda tirin geldigi yön:
http://resimyukle.link/a/mersin_kaza.JPG
söyle analiz edelim:
(1) videoda kaza ani öncesi alttaki kareden basliyor. soldaki iki palmiye öncesi, takriben isiklandirma diregi hizasinda.
http://resimyukle.link/a/1a_mersin.JPG
(2) motosikletin arkasi kaymaya basladigi an alttaki karede, karsi yöndeki tabelaya gelmeden önce takriben ikinci palmiye hizasinda.
http://resimyukle.link/a/1b_mersin.JPG
(3) videoynun gercek zamanli oldugunu varsayarsak; bu mesafe takriben 60 metredir ve bir saniye de geciliyor.
60 metre/saniyede = 216 km/saniyede eder..
http://resimyukle.link/a/1c_mersin.JPG
http://resimyukle.link/a/d860c324-1d_mersin.JPG
matrax33
22 Mart 2018, 00:54
Kaza vidyosunda kasıtlı kırpma var. Motorcu kavşağa ne kadar kalmışken tır o yola saptı, ne zaman frene başladı belli değil.
vidyonun 58. saniyesinde motor pikabın arkasında iken 59. saniyede motor kayarak tırın altına doğru ilerlemekte.
Vidyoyu yükleyen kimler ise motorcunun hatalarını görünmesini istememekte.
Allah rahmet eylesin.
Ne olursa olsun sonuç bu tarz bir yolda o hızlara çıkmanın bedeli ağır olur(oluyor)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO