Orijinalini görmek için tıklayınız : Uzun yol için Chopper ve Hazırlık Tavsiyeleri
Prometheus7
19 Mart 2018, 12:41
Merhaba dostlar, Ben 2 yıl öncesine kadar sıkı bir motosiklet kullanıcısı iken gerek iş gerek sosyal zorunluluklar nedeni ile motosikletimi satıp araba ile hayatıma devam ettim. Ancak hep hayalim olan motosiklet ile en Türkiye kıyı turunu bu yaz yapmayı planlıyorum. Bu sebep ile sizden bir kaç konuda yardım istiyorum. Öncelikle belirteyim 2 yıl önceki motorum Regal 250'lik bir model idi. Yine alacağım motor Chopper olacak o yüzden bu düzlemde tavsiyeleriniz olursa çok sevinirim.
1- Muhtemel bütçem 20.000 TL motor için Mart- Nisan gibi almayı planlıyorum ve adli tatilde yani Temmuz Sonu gibi de yola çıkmayı planlıyorum 40 güne yakın da yolda olacağım. Bu yüzden ilk olarak sorunsuz ve beni üzmeyecek nasıl bir makine alabilirim bu bütçe ile bu konudaki tavsiyelerinizi bekliyorum.
2-) Daha önce uzun yola gitmedim, (en fazla 150 Km gibi yollar yaptım Samsun- Amasya Samsun- Sinop), tek başıma yola çıkacağım ve Günde en fazla 250-300 km yol yapmayı planlıyorum. Ve yazımdan da anlaşılacağı gibi Samsun'da yaşıyorum. Festivallere katılmak istiyorum
sahil kasabalarında konaklamak istiyorum kendi başıma bir rota oluşturmak istiyorum anlayacağınız. Burada uzun yol için nelere dikkat etmem gerek, nerelere kesinlikle gitmem gerek, gibi rota konusunda da bana yardımcı olmanızı bekliyorum. Kafam da bir kaç sabit nokta var elbet ancak çoğu belirsiz.
Şimdiden çok teşekkür ederim cevaplarınız için...
Mlhbl07
19 Mart 2018, 13:16
Motor konusunda bilmiyorum Antalya ile alakalı diyebileceğim şunlar kaş ve alanya(Antalya'nın iki ayrı ucu desek yeridir) arası sahil şeridi çok güzeldir birçok konaklayacak yer mevcut ucuz konaklamalı yer olarak olympos'u çıralı'yı doğayla iç içe oldukları için(Kaş-Antalya güzergahındadır) tercih edebilirsin. Alanya'da da bir gün geçirmeni tavsiye ederim onun için de Alanyada'ki ucuz yollu butik oteller mevcut. Antalya Merkezinede bir gün ayırabilir kaleiçinde konaklayabilirsin (maksat yaşanılan yerin insanlarının vizyon ve kültürel olarak değerlerini bilmek). Onun dışında kemer side göynük manavgat beldibi gibi ufak yerler birbirlerinden çok farkı yoktur.
Not: Konaklayabileceğin yerler konusunda tavsiye verdim. Zaten tarihi yer olarak Antalya'da ilerlediğin kıyı yolu boyunca hepsi sağında solunda belirecektir kafanın estiğinide görürsün.
sash_009
24 Nisan 2018, 00:19
Kısa ve öz konuşcam.
Uzun yol eşittir titreşim, titreşim eşittir H motor. Alternatifi V motor.
V motor eşittir çok yakıt. Alternatifi H motor, eşittir az yakıt.
V motor artı güzel bir soğutma sistemi eşittir sorunsuz, arızasız yol. Bu da eşittir gönlünce gezi.
Yüksek cc (500 ve üzeri) eşittir çok yakıt. Ama ayrıca kimseye yol vermek zorunda da kalmaz.
Düşük cc (200 ve altı) eşittir az yakıt. Ama ayrıca traktöre bile yol vermek zorunda kalabilirsin.
Bunlardan hariç ekipmanlarına çok çok daha fazla önem vermelisin. Yazlık mont pantolonun yanına bir de ne olur ne olmaz yağmurluğu da alsan istediğin zaman istediğin yola gidersin. Kask hepsinden daha fazla önemli. Uzun yolda malum kask gürültüsü hiç çekilmez. Ayrıca telefona sadece gps ile bile kalsa çalışabilecek offline bir harita programı ( maps.me gibi). Git dechatlon'a al bi çadır, uyku tulumu falan istediğin yerde, istediğin manzarada, istediğin ortamda çek sağa uyu. Kimseye muhtaç bırakma kendini. Bir iki anahtar pense falan da al yanına. Yedek buji falan. Bi liste yap kendine. Bol çantalı bi chopper/cruiser seni Mars'a bile götürür. Tekerin düz bassın...
BlackGhost
24 Nisan 2018, 01:24
40 gün yollarda geçirmek,bunuda motorla yapmak her halükarda masrafları yüksek bir tatil planı olacaktır.
Bu bağlamda bir chopper alacaksan isen zaten elindeki miktara göre 650-800 cc bir motor alman en mantıklısı.Bu noktada honda shadow ve suzuki intruder modelleri uzun yolda en rahat edeceğin motor tipleri zira aklındaki 200-300 km yol yapmak seni bu motorlarda yormayacaktır (hatta daha fazla yolda yapman mümkün). Uzun yolda belli bir sabit hızda cruiser motorlar sanılanın aksine çok fazla yakıt tüketmez,şehir içi tüketimleri fazladır.Zaten yaptığın tatil planı uzun vadeli olacağından benzini düşünerek hareket edeceksen ya tatil süresini daha kısa tutacaksın yada bu işten vazgeçeceksin.Benim tavsiyem bu noktada alternatif olarak bu süreç içinde her konaklama yerinde bir otel vs mekanda kalma yapma.Zaten kıyı şeridi dolaşacağım diyorsun,planının %70lik kısmını kıyı bölgelerinde uygun yerlerde çadırını kur,ateşini yak keyfine bak.Elbette insan güzel bir otelde böylesi uzun bir yolculuk dönemini rahat geçirmekte ister ,atıyorum 10 konaklama yapacaksan 7 tanesini çadır 3 tanesindede otel yap,masrafları seni zorlamaz böylece.Mutlaka yola çıkmadan önce konaklayacağın yerleri önceden planla,çadır yada otel noktalarını belirle.Spontane değişiklikler olabilir oda yolun getirdiği kısmet olarak değerlendirirsin.Bu noktada çok iyi ,kaliteli bir çadır al,decatlon da güzel çadırlar mevcut.Çadır işine girdiğin zaman portatif eşyalarada bakmalısın.Ufak ısıtma ocaklar vs kafana göre alırsın planına göre.
Şayet yüksek cc motor alırsan yan çanta,arka çanta ve hatta çok kullanışlı olarak gördüğüm artçı kısmınada konumlandırılabilen tex marka büyük valiz silindir çanta çok işini görecektir.Ufak bir alet çantası,ilk yardım paketi vs mutlaka bulunsun yanında.Burda olmassa olmaz sana tavsiyem,motoruna mutlaka usb soket taktır(çanta içine yaptırmanı tavsiye ederim) ve yüksek hacimli bir powerbank al.Yolda powerbankı usb sokete bağlı tutarak sarj edebilir,akşamlarıda kafan rahat şekilde telefon,tablet vs kullanabilirsin.
Burada en can alıcı nokta elbette tercih edeceğin motor ve o motorun bakım durumları ile üzerindeki çanta ve gerekli apartları olacak.40 gün hem uzun hemde çok iddialı bir tatil planlaması,her şeyi iyi hesap etmek gerek.Şimdiden kolay gelsin.
capt.ooz
24 Nisan 2018, 02:08
Ben bu planı iron 883 ile düşünüyorum bu yaz zor belki ama birsonraki yaza hayırlısı
hasmet
24 Nisan 2018, 06:40
Daha önce defaatle yazdım. Kocaman bir ön cam olmadığı müddetçe cruiser tipi motosikletler uzun yol için uygun değildir. Vücudunuza çarpan rüzgarı dengelemek için gidona asılmanız sonucu kollarınız, kafayı dik tutmak için de boynunuz yarım saat içinde ağrı yapacaktır.
Ayrıca 800cc alti cruiserlar 100km/s üstü uzun yolda zorlanıp ciddi titreme yapacaklardır. Çünkü bu motosiketler hacmine göre az güç üretir. Ve yüksek hız için zorlamanız gerekecek. O noktada da çoğu V motor titreme yapar. Bu arada çok da yakar.
Bu projeyi rahat gerçekleştirmek için tavsiyem uzun yola uygun, belki onun için üretilmiş orta halli bir Japon bulmanız, NC veya Tracer gibi. Bilmiyorum bütçenize uygun olur mu ama.
MahmutBiner
24 Nisan 2018, 09:30
Merhaba dostlar, Ben 2 yıl öncesine kadar sıkı bir motosiklet kullanıcısı iken gerek iş gerek sosyal zorunluluklar nedeni ile motosikletimi satıp araba ile hayatıma devam ettim. Ancak hep hayalim olan motosiklet ile en Türkiye kıyı turunu bu yaz yapmayı planlıyorum. Bu sebep ile sizden bir kaç konuda yardım istiyorum. Öncelikle belirteyim 2 yıl önceki motorum Regal 250'lik bir model idi. Yine alacağım motor Chopper olacak o yüzden bu düzlemde tavsiyeleriniz olursa çok sevinirim.
1- Muhtemel bütçem 20.000 TL motor için Mart- Nisan gibi almayı planlıyorum ve adli tatilde yani Temmuz Sonu gibi de yola çıkmayı planlıyorum 40 güne yakın da yolda olacağım. Bu yüzden ilk olarak sorunsuz ve beni üzmeyecek nasıl bir makine alabilirim bu bütçe ile bu konudaki tavsiyelerinizi bekliyorum.
2-) Daha önce uzun yola gitmedim, (en fazla 150 Km gibi yollar yaptım Samsun- Amasya Samsun- Sinop), tek başıma yola çıkacağım ve Günde en fazla 250-300 km yol yapmayı planlıyorum. Ve yazımdan da anlaşılacağı gibi Samsun'da yaşıyorum. Festivallere katılmak istiyorum
sahil kasabalarında konaklamak istiyorum kendi başıma bir rota oluşturmak istiyorum anlayacağınız. Burada uzun yol için nelere dikkat etmem gerek, nerelere kesinlikle gitmem gerek, gibi rota konusunda da bana yardımcı olmanızı bekliyorum. Kafam da bir kaç sabit nokta var elbet ancak çoğu belirsiz.
Şimdiden çok teşekkür ederim cevaplarınız için...
Bu konuda çok tavsiye almamalısınız. Biliyorsunuz bizde tavsiye istendikten sonra gerek zevklerinizden gerek heveslerinizden soğutabiliyorlar insanı. Neyi seviyorsanız onu yapın. Chopper racing enduro farketmez. Motosiklet mücadeledir motosiklet zorlanmaktır. Bunun için motosiklet sürüyoruz. Rüzgarsız ve konfor istiyorsanız araba veya geniş camlı bi touring ( goldwing vb. ) alabilirsiniz Ne alırsanız alın çin malı motor almayın büyükı markalardan temiz makina bulmaya çalışın yaşa km ye çok takılmayın. Kullanıcı samimi olsun saygılı olsun motosiklet temiz olsun yeterli. Motoru almadan önce mutlaka bir servise veya güvendiğiniz bir ustaya gösterin. Şaftlı eski motorlara çok dikkat edin çünkü şaft içi sürpriz bir durum. Ustalar bile baktığında açmadan anlayamıyor durumunu. Hor kullanılmış bir şaft uzun yolda çok rahat kitleme yapabilir. Rota olarak sahil kasabası diyorsanız en keyifli rota balıkesirden altıncamp başlayıp gümüldür civarı hipo camp, dalyan camp iztuzu plajı,marmaris datça aktur camping, kelebekler vadisi, çıralı kaş camping, oradan salda gölüne tırmanıp dönüş yoluna geçebilirsiniz. ( festivaller genel olarak çok gürültülü oluyor yinede deneme amaçlı türkiyedeki en büyük festival olan balıkesir motosiklet festivaline katılabilirsiniz ) Yazdığım heryerde çadır kiralayabilirsiniz hem yüksüz daha keyifli bir yolculuk olmuş olur. Ekipmanlarınız tam olsun haricinde el feneri, çok fonksiyonlu bir anahtar takımı el çakısı yarabandı gibi malzemeler almayı unutmayın yolunuz açık olsun.
Se-ZeR
24 Nisan 2018, 10:32
Yola çıkmaktan beklentinizin ne olduğuyla birebir alakalı bu durum. Eğer benim için yol araçlar arasında slalom yaparak, otobanlarda gazlamak diyorsanız bu tarz ile öyle bir uzun yolculuk sizi üzecektir. Ancak yayıla yayıla gitmek istiyorsanız durum değişir... Bir GV250 kullanıcısı olarak bu hafta sonu Bursa-İstanbul-bandırma şeklinde 600 km yol yaptım, gayet de keyifli bir yolculuk geçirdim. Ortalama 90-100 gittim, bazı yerlerde kaçmak için bazı yerlerde de pistonların temizlenmesi için 130-140 gittim. 3.5lt/100 km şeklinde benzin tüketimim oldu.
Peki yolculuk için yanınıza neler almalısınız?
1) Kesinlikle ön cam, oturuş pozisyonu nedeniyle ön cam olmadığında bahsettiğiniz yolculuk büyük bir zulme dönüşecektir, özellikle sinek yoğunluğu olan yerler için bile ön cam taktırmaya değer, bir yerden sonra vizör temizlemekten gına gelebilmekte. İyi bir ön cam ile keyifli bir yolculuk yapabilirsiniz.
2) Yan çantalar, yan çantalar yolculuk süresince sırtınızda taşımaya mahkum olduğunuz tüm malzemeleri koyabileceğiniz inanılmaz faydalı bir ekipman. Armmode'nin çantalarının hem iskeletli oluşu, kilit mekanizmasına sahip olması hem de çıkar-tak yapılarak yanınıza alabilmeniz açısından birçok kolaylık sağlamakta. Ancak mutlaka çanta demiri temin ederek kullanmanızı tavsiye ederim, aksi halde çantanın egzoza değmesi, amartisörlere teması gibi durumlarda nahoş sonuçlar ortaya çıkıyor ve yolculukta havalanarak sürüş dinamiğinizi bozabiliyor.
3) Lastik hava kiti, Her zaman iyi ihtimalleri düşünsek de lastiğiniz patlaması gibi bir durumda yolculuğunuz bitene kadar sizi idare edecek imdat çekici kendisi.
4) Gaz/debriyaj teli, bakımlarını dikkatle yapsanız dahi, olası bir durumda müdahale edebilecek kadar motosikletten anlıyor olmanız, dağ başında çekici beklemek gibi can sıkıcı bir durumdan sizi kurtaracaktır. Eğer karbüratörlü bir alet alacaksanız bu tellerin değişimi gayet kolaydır, hızlıcı revize edip yolculuğunuza kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
5) Valiz lastiği (en az 2 adet), eğer tek başınıza yolculuk yapacaksanız bir yerden sonra cruiser motorlar her ne kadar en rahat aletlerden biri olsa dahi sırtınız ağrıyabilmekte, bunun önüne geçebilecek en güzel çözüm (eğer bobber yapıp, sürücü sissy bar'ı taktırmadıysanız) malzemelerinizi sırt çantanıza doldurduktan sonra, kendisini yolculuk süresince artçı koltuğuna bağlayıp sissy bar olarak kullanmanız. Bu sayede sırtınızı yaslayarak salon-salomanje bir yolculuk yapabilirsiniz. Hem de sırtınızda bir çantanız vereceği rahatsızlıktan da ayrıca kurtulmuş olursunuz.
6) Yedek ön far ampulu, Yolculuk süresine ön farınızın patlaması olası, yine değişimi gayet kolay bir parça olan ön farın ampülü ile keyfinizin bölünmesini önleyebilirsiniz.
7) İngiliz anahtarı/yıldız-düz tornavida/cırt cırt/ alyan: Bu aletler açıkcası her an lazım olabilmekte, bazen ses yapan gevşemiş bir vidayı sıkmak için, bazen ön camın ayarını yükseltip alçaltmak için, bazen de o an acil bir müdahale için bir yeri cırt cırtla tutturup devam etmek adına olmazsa olmazlardan.
8) Kulak tıkacı/kulaklık, Her ne kadar usta şoförler tavsiye etmese de, uzun yolculuklar müzik olmadığında sıkıcı hale geliyor bence, ayrıca sürekli aynı devirdeki motor sesi dalgınlaşmanıza sebebiyet verebilmekte, güzel bir spotify playlisti yolculuğu hiç düşünmediğiniz kadar eğlenceli kılmakta.
9) Google haritalardan bölge haritasını çevrimdışı olarak indirip yolculukta kullanarak hem şarjınızın uzun süre gitmesini sağlayabilir hem de kaybolmanızı önleyebilirsiniz.
10) Zincir yağı, Bahsedilen yollarda zincirinizi yağsız bırakmak nahoş süprizlere gebe bırabilir tatilinizi. Bu nedenle her 500 km de bir sprey zincir yağı ile mola verdiğiniz bir yerde zincirinizi yağlayıp devam edebilirsiniz. Temizlenmemiş olsa dahi yağlama rahat vites geçişleri ve olası bir kopma için önlem almayı sağlayacaktır. Gittiğiniz şehirlerin birinde sanayiye girip temizletirseniz kendinizi daha güvende hissedersiniz.
Bu kadar fazla madde yazmamın sebebi her birinin bir tecrübeden öte gelmesi. Bu kadar uzun yazmama rağmen, tüm saydıklarımı yan çantanızın 1/4'ü kadar bir alan kaplayacaktır ama hemen her duruma hazırlıklı olmanızı sağlayacaktır.
Crixa
24 Nisan 2018, 10:34
yamaha 650 dragstar öneririm kronik hiç bir problemi yok bazı arkadaşlar shaft sıkıntılı diyorlar ama öyle bir sıkıntı yok yağını koyduğun sürece sıkıntı çıkartmaz temiz bakımlısını bulursan yolda bırakmaz eski motorum 650 dragstardı tr de parçası çoktur bakımı kolaydır
honda 750 shadow da öneririm o fiyatlara bulabilirmisin bilmem piyasa uçtu gitti şuanda
cenkyenmez
24 Nisan 2018, 13:42
Selam, geçen hafta açtığım bir konu vardı cbf 150 ile izmir-eskişehir-izmir yapacaktım. Hafta sonu 850-900km arası bir turu tamamladım. (dönüş yolunda keyfi olarak, biraz da kendimi ölçmek için 6 saat mola vermeden sürdüm) Gün içinde konuya yorum yazıp paylaşacağım.
Anlatmak istediğim, gerçekten istedikten sonra her aletle her yol yapılıyor.
Konfor konusuna gelince iş değişir. Bu iş için üretilmiş, yukarıda yazılmış olduğu şekilde nc gibi tracer gibi makinelerle yapmak kesinlikle daha konforlu olacaktır. Ancak imkan/tercih doğrultusunda cruiserla da yapılır ss le de yapılır hatta bisiklet ile bile yapılabilir.
O yüzden, hangi motor seviliyorsa o tercih edilmeli diye düşünüyorum. Motor seçildikten sonra, o motosiklet için tura yardımcı aksesuarlar (ön cam, çanta vs.) bakılır ve mümkün olan en konforlu hale getirilir.
Ek olarak:O fiyatlara bulunabilir mi bilmiyorum ama intruder'ların tipini çok beğeniyorum.
20.000 bütçeyle tek alternatif 2001-2005 arası Yamaha Dragstar 650 gibi görünüyor.
Biraz daha eski model olur dersen de VN800.
HAZZILHAR
24 Nisan 2018, 16:17
Nispeten daha kuvvetli bir motora ihtiyacınız olacak.O bütçe ile Marauder veya Volusia bakınız. Model yılı sizi üzebilir o ayrı konu.
hasmet
24 Nisan 2018, 17:49
Konfor konusuna gelince iş değişir. Bu iş için üretilmiş, yukarıda yazılmış olduğu şekilde nc gibi tracer gibi makinelerle yapmak kesinlikle daha konforlu olacaktır. Ancak imkan/tercih doğrultusunda cruiserla da yapılır ss le de yapılır hatta bisiklet ile bile yapılabilir.
Kocaman ön camı olmayan cruiser ile ancak hız 90km'yi geçmediği takdirde yapılır. Yoksa mümkün değil. Bakın rahatlıktan bahsetmiyorum, mümkün değil. Sebebini yazdım.
sash_009
24 Nisan 2018, 21:49
Kocaman ön camı olmayan cruiser ile ancak hız 90km'yi geçmediği takdirde yapılır. Yoksa mümkün değil. Bakın rahatlıktan bahsetmiyorum, mümkün değil. Sebebini yazdım.
mümkün olmayan ne tam olarak anlayamadım ama, özellikle motoruma has başlık altındaki insanlar bilirler kaç saat civarlarında sürdüğümü. örnek olarak en son Marmaris-Ankara yapmıştım. gidişte sadece yakıt molası verdim ve molalardan birinde de öğlen yemeğimi yedim o kadar. 9 saat sonra ankaradaydım (ilk kez motora binmiyorum yani titreşim nedir biliriz) ve hiçbir ağrı sızı çekmedim hatta ertesi gün bile gayet normaldi herşey. ayrıca bir çok kişi tarafından da v motorun h motora göre daha az titreşim yaptığı söylenir ki buna ben de şahidim. yaptığım diğer bütün yolları saymaya gerek yok ama fikrinize saygı duyarak katılmıyorum.
hasmet
24 Nisan 2018, 22:55
mümkün olmayan ne tam olarak anlayamadım ama, özellikle motoruma has başlık altındaki insanlar bilirler kaç saat civarlarında sürdüğümü. örnek olarak en son Marmaris-Ankara yapmıştım. gidişte sadece yakıt molası verdim ve molalardan birinde de öğlen yemeğimi yedim o kadar. 9 saat sonra ankaradaydım (ilk kez motora binmiyorum yani titreşim nedir biliriz) ve hiçbir ağrı sızı çekmedim hatta ertesi gün bile gayet normaldi herşey. ayrıca bir çok kişi tarafından da v motorun h motora göre daha az titreşim yaptığı söylenir ki buna ben de şahidim. yaptığım diğer bütün yolları saymaya gerek yok ama fikrinize saygı duyarak katılmıyorum.
Ben de 600cc Honda VLX'ten edindiğim tecrübeye göre yazmıştım.
Uzun yolda seyir hızınız neydi?
Eğer 100km/s üzerinde 1 saat üzeri sürdüyseniz, vücudunuza çarpan rüzgarı dengelemek için gidona asılmanız sonucu kollarınız, kafayı dik tutmak için de boynunuz ağrımadı*mı?
Ön cam var mıydı?
Boy kaç?
siyahus
25 Nisan 2018, 13:24
10 martta Çanakkale'ye gidip geldim , toplamda 760 km yapmışım. Giderken yer yer 150 km hız gördüm kadranda ama gerçek hız daha düşüktür muhtemelen. 100-110 km de titreşim çok az ve yormuyor. Giderken hiç bir sıkıntım olmadı ama ertesi gün dönerken kıç ağrısı çektim hatta 1-2 gün devam etti. Rüzgar 100-110 km lerde çok yormuyor ve ne kolum ne boynum ağrımadı. Ön camım yok zira hiç sevmiyorum. Ama böcek konusunda katılırım, vizörden sürekli böcek artığı temizlemek hoş değil. Yanımda alyan takımı , pense , tornavida, bıçak, küçük kurbağacık, yedek ampüller, lastik tamir spreyi, 3-4 elastik kancalı ip, 2 tane kancalı file, zincir yağı, yedek motor yağı, wd-40, led kafa lambası, pil, temizlik bezleri ve ıslak mendil, yağmurluk takım, yedek buff, powerbank, usb kablo ve özel eşyalarım vardı.
sash_009
27 Nisan 2018, 23:05
Ben de 600cc Honda VLX'ten edindiğim tecrübeye göre yazmıştım.
Uzun yolda seyir hızınız neydi?
Eğer 100km/s üzerinde 1 saat üzeri sürdüyseniz, vücudunuza çarpan rüzgarı dengelemek için gidona asılmanız sonucu kollarınız, kafayı dik tutmak için de boynunuz ağrımadı*mı?
Ön cam var mıydı?
Boy kaç?
Uzun yolda sürekli 120 ile giderim. Hiç sürat değiştirmem genel itibariyle.
Uzun yolda genelde depo bitmeden hemen önce mola verip bir sonraki molamı yine depo sonuna denk getiririm. Ortalama 260 km'de bir depo doldurur, mola veririm. Yine söylüyorum, hiçbir ağrı çekmedim, çekmiyorum da.
Cam falan hiçbir şey kullanmam. Son olarak boyum 183 cm. İnşallah tüm sorularınıza cvp olmuştur...
hasmet
28 Nisan 2018, 00:21
Uzun yolda sürekli 120 ile giderim. Hiç sürat değiştirmem genel itibariyle.
Uzun yolda genelde depo bitmeden hemen önce mola verip bir sonraki molamı yine depo sonuna denk getiririm. Ortalama 260 km'de bir depo doldurur, mola veririm. Yine söylüyorum, hiçbir ağrı çekmedim, çekmiyorum da.
Cam falan hiçbir şey kullanmam. Son olarak boyum 183 cm. İnşallah tüm sorularınıza cvp olmuştur...
Tesekkurler. Benim de boyum 181. Ama benim cruiser'in gidonu orijinal degildi, daha genis ve yuksekti. Sele de alcak olunca ergonomi evde koltukta oturur gibi. Oturus pozisyonunda, ruzgarin goguse carpmasi sonucu vucudu geri itmesini dengeleyecek herhangi bir egim yok, nakedlarda oldugu gibi.
Naked'la on cam olmadan 150km hizla saatlerce surebiliyorum sorunsuz. Ama 2 sene boyunca kullandigim cruiser hic oyle degildi.
Belki de gereginden fazla genellemisimdir. Sonucta cruiser'dan cruiser'a cok ciddi fark var. Zaten forum da bunun icin var. Farkli tecrubeleri paylasmak, ogrenmek icin... Demek ki rahat uzun yol alinabilen modeller de mevcut.
capozzz
30 Nisan 2018, 10:58
Cruiser ile daha fazla rüzgar yediğimiz ve yüksek hızda daha çok yorulacağımız teorisi doğrudur. Oturuş pozisyonumuz yelken gibi neticede. Ama insandan insana yorgunluk hissi de aynı şekilde olmayabilir. Neticede cruiser ile yorulmayan adam naked ile belki yolu bile hissetmeyecek, daha kuvvetli bir insan olabilir.
Ama zaten cruiser ile (hele spor egsozlu ile) yüksek hız, yüksek devir gitmeyi de mantıksız bulurum. Adı üzerinde bu alet ile etrafı göre göre cruise edilir :) 90-110 arası en uygun hız. Bu hızlarda hem motorun tınısı en güzel yerinde olur, hem rahatsız etmek yerine adamı okşayan bir rüzgar olur. Dağları, vadileri, ağaçları, doğayı göre göre çok güzel yolculuk olur. Zaten amacı bu :)
sash_009
04 Mayıs 2018, 00:05
Spor egzoz nedir? Ne işe yarar?
cruiser ile uzun yol zor ya bencede yüksek hızda rüzgar mahvediyor. Aheste aheste sahilden gezerek gidilir zevklide olur ama otoyol falan girdi mi perişanlık resmen. Geçenlerde bi mahmutbeyden rivaya gittim 3. köprü üzerinden mahvoldum. Yavaş gitsen olmuyo tırlar otobüsler var 140 150 gidiyosun rüzgarın itmesi ayrı kasktaki uğultu ayrı egzoz sesi ayrı. Ön cam taksanız bile bacaklarada çok rüzgar geliyor.
Gerçi cruiserın modelide önemşi. intruder denmiş mesela en azından konforlu oturuşu var. iron yazılmış bence hiç uygun değil. sportif cruiserlar örneğin sportster ailesi oturuş pozisyonu uzun yolda yer bitirir adamı.
capozzz
04 Mayıs 2018, 04:20
Spor egzoz nedir? Ne işe yarar?
"Ama zaten cruiser ile (hele spor egsozlu ile) yüksek hız, yüksek devir gitmeyi de mantıksız bulurum."
Bu yazdığıma istinaden çelişki arıyorsan yanılıyorsun. Ciddi ciddi soruyorsan;
Spor egzoz motorun performansını ve sesini artıran egzoz çeşidi tabii ki. Ama cruiserda performans artırmanın amacı son hızı artırmak değildir. Tork artışı aranır. Rampalar dahil sürüşte düşük devir+yüksek vites kombinasyonu yakalayabilmek, aynı zamanda beklenen cruiser sesini elde etmek için yapılır. 5. viteste 50-60 km hız ile rampaya vururken vites falan düşürmeden yüklendiğinde, seni şöyle bir arkaya yapıştırıp kaptırıp uzamanı sağlar. Spor egzoz takıldıktan sonra beklenen ses düşük ve orta devirlerde alınır. Yüksek devir yapmak kulağı tırmalayan, çekilmez bir ses verir. İsterse 2000 cc olsun, hiçbir cruiser yüksek hız yapmak için üretilmemiştir. Ne aerodinamiği, ne ağırlığı, ne freni, ne amortisörü, ne gidon ölçüsü, ne oturuş pozisyonu ne de daha fazla tork üretmesi için tasarlanan motoru yüksek hıza uygun değildir.
sash_009
04 Mayıs 2018, 21:13
Cidden sormuştum ve hala tam olmadı bende...
Bir motosikletin egzosunu değiştirerek kaç Nm'lik bir değişiklik oluşturuyorsunuz tork değerinde merak ettim. Arabalar için konuşayım, bildiğim kadarıyla egzosun kapama yönünde çalışması sıkıştırmayı artırdığından beygir gücüne kumanda eder. Bir zamanlar 1994 model Civic EL sahibiydim ve çok arayıp da zor bulduğum bir performans egzos takmıştım. 4000 devirden sonra kapama yönlü çalışarak motordaki sıkıştırmayı artırıyor ve yüksek devirlerde dahi beygir gücünden kazanım sağlıyordu. Yani ses yükseltmiyor aksine ses düşürüyordu. Net olarak 5500-6000 devir aralığında motora 8 beygir katıyordu. Şimdi buna istinaden soruyorum. Motosiklet için egzos değişiminden rakamsal anlamda ne elde ediyorsunuz veya beklentiniz nedir? Ayrıca hem ses yükselterek hem de tork nasıl artırılıyor tam olarak kavrayamadım. Beni bu konuda aydınlatabilir misiniz?
Angrypower
04 Mayıs 2018, 21:20
Yanlış biliyorsam cruiser’ci arkadaşlar düzeltsin ama senin gv 250’de sadece ses daha güzel patlar. Başka da bişey anlamazsın gibime geliyor.
sash_009
04 Mayıs 2018, 22:13
Yanlış biliyorsam cruiser’ci arkadaşlar düzeltsin ama senin gv 250’de sadece ses daha güzel patlar. Başka da bişey anlamazsın gibime geliyor.
ses daha güzel patlar derken daha güzel bir ses çıkar diyosunuz herhalde.
başka da bişey anlamazsın derken beyin kapasitesi olarak anlamamaktan mı bahsediyosunuz?
capozzz
04 Mayıs 2018, 22:53
Cidden sormuştum ve hala tam olmadı bende...
Bir motosikletin egzosunu değiştirerek kaç Nm'lik bir değişiklik oluşturuyorsunuz tork değerinde merak ettim. Arabalar için konuşayım, bildiğim kadarıyla egzosun kapama yönünde çalışması sıkıştırmayı artırdığından beygir gücüne kumanda eder. Bir zamanlar 1994 model Civic EL sahibiydim ve çok arayıp da zor bulduğum bir performans egzos takmıştım. 4000 devirden sonra kapama yönlü çalışarak motordaki sıkıştırmayı artırıyor ve yüksek devirlerde dahi beygir gücünden kazanım sağlıyordu. Yani ses yükseltmiyor aksine ses düşürüyordu. Net olarak 5500-6000 devir aralığında motora 8 beygir katıyordu. Şimdi buna istinaden soruyorum. Motosiklet için egzos değişiminden rakamsal anlamda ne elde ediyorsunuz veya beklentiniz nedir? Ayrıca hem ses yükselterek hem de tork nasıl artırılıyor tam olarak kavrayamadım. Beni bu konuda aydınlatabilir misiniz?
Ne ölçüde tork ve güç (evet beygir de artıyor ama cruiserda beygir ile işimiz olmadığı için sadece tork konuşuyoruz) artışı alacağın en önce motorun kaç cc olduğuna bağlı. Ondan sonra ne tip egzoz taktığın, hava filtresine de işlem yapıp yapmadığın, bunlardan sonra da yakıt akışına da ne yaptığın gibi değişkenlere bağlı oluyor.
Mesela benim makine 1100 cc. Ben hem Kuryakyn K&N açık hava filtresi, hem Cobra Speedster boğazdan komple spor egzoz taktırdım. Bağıl olarak da karbüratör re-jetting denilen işlem gördü, akış memeleri büyüdü. Rakamsal değerlerine ürünlerin hangi motorlara ne kadar performans kattığına dair teknik speklerinden bakmak lazım. Ben daha çok ses ve görüntü için bu işe girdim. Tüm bunlardan sonra gördüğüm farkı şöyle tarif edebilirim. İşlem öncesi tek kişi ve eşyasız iken 5. vitesten 4. vitese almamı gerektiren rampada şu anda artçılı ve eşyalı hiç vites düşürmeye gerek olmadığı gibi, gaza yüklendiğimde de çatır çatır uzuyor. 50 km hızla 5. viteste titreme yalpalama olmadan gidebiliyorum.
Ancak 250 cc bir makine ile anlamlı bir performans artışı alınmaz. Bu aletleri alıp taktırmaya harcadığın paraya değmez. Zaten ben bu işleri yaparken dolar 2 lira idi, şimdi büyük cc ye de değmez maalesef... Üstteki arkadaş bir şey anlamazsın derken söylemek istediği de 250 cc makinaya bu işlemleri yaparsan sadece daha yüksek ses alacağın, performans artışı elde edemeyeceğin.
egzozdan kaç beygir alınır diye bir tablo yok tabiiki. Kaliteli bi egzozla güç artışı elde ediliyor ama mucize beklememek lazım. Otomobil için yazayım motordada aynı mantıktır aşağı yukarı. Atmosferik motorda ( yani turbo veya supercharger olmayan) açık egzoz ile alt devirlerde güçsüzleşme olur, yüksek devirlerde güç artışı olur. Turbo motorlarda ise alt devirlerde geri basınca gerek yok dolayısıyla alttada bi kayıp meydana gelmiyor geliyosada farkedilmeyecek kadar az. Motosikletelrin tamamına yakını atmosferik olduğuna göre sportif bir egzozla alt devirlerde biraz cansızlık üst devirlerde ise rahatlama olmasını beklerim. Hiç komple egzozlu motosiklet kullanmadım o yüzden sadece düşüncem bu yönde.
Motosiklet üretilirken yasal limitlerde olması gerekiyor malum performans ürünlerinde ise böyle bir dert yok. Sadece ses kirliliği olarak düşünmemek lazım, malum otomobillerde katalizör olur. Fakat o performans egsozlarında katalizör olmaz egzoz kokusundan bile anlarsanız çevreyi kirlettiğini. O yüzden bu tür ürünlerin web sitelerinde, kutularında "not street use", "not road legal", "competition only" gibi ifadeler yer alır.
exteras
05 Mayıs 2018, 13:03
Vn 800 ile iki senedir düzenli olarak ufak çaplı geziler yapıyorum. İstanbul - erikli, İstanbul - alaçatı, İstanbul - Erdek gibi. İlk sene tur camı vardı ikinci sene yoktu ve malesef arada uçuk bir konfor farkı yok. Çünkü boy 183 ve tur camı hiç bir türlü kafayı korumuyor. Gezilerine hepsini Çanakkale üzerinden yaptım, yani bölge rüzgarlı ve boyun ağrısı falan çekmedim fakat seyir hızım 100 - 130 arası değişti. Eğer daha hızlı gidicem derseniz bir türlü rüzgar koruması şart uzun yolda.
Bu arada egzoz vance hines ve kaliteli bi koruma kulaklığı şart, giderken müzik dinlemek de güzel ama az çok motor sesini duymak önemli.
Edit: motor 98 model ve bir kere bile teklemedi
sash_009
05 Mayıs 2018, 15:27
Capozzz öncelikle bilgiler için teşekkürler. Kesinlikle 250 cc'lik bir motorda kullanmak için sormamıştım. Sadece bu konularda daha çok bilgi sahibi olmaya çalışıyorum. Ben de tork/hız dengesini dişli ölçüleri ile oynayarak değiştirmeye çalışıyorum mesela. Dişli oynamalarıyla %5 ile %10 arasında bir değişim hedefliyorum. Egzos ve diğer değişiklikleriniz ile siz de sanırsam bu yüzdelerde bir artırma sağlamışsınız. Neyse teknik konulardaki merakımla daha fazla insanların forumunu meşgul etmeyeyim. Gerçi bu bahsettiğimiz değişikliklerin tamamı uzun yol performansına veya yakıtına da kumanda eder. Dolaylı olarak çok konu dışına çıkmamışız sanki :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO