PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dram: düzlükte 90 km/h hızı geçemeyen YBR



uzay gemisi
13 Şubat 2018, 21:17
7 Aralık 2017 tarihinde arkadaşımın ybrsi ile kaza yapmıştım. kaza yapınca arkadaşı zor duruma sokmamak için motoru satın aldım, o satmaya bende almaya niyetliydim zaten. motosiklet 2014 model. Bu lanet motoru kazalı halinden toplayıp kullanmaya başladım.
Öncelikle fazla yakma sıkıntısı vardı ve aynı zamanda gitmiyordu motor. Onun için birkaç gün önce subap ayarı yaptım ve bugün test sürüşüne çıktım ama değişen birşey yok. Eskiden de düz yolda 90 km/h yapıyordu şuan da aynı şekilde. Yok arkadaş bildiğin gitmiyor motor. gitmiyor ya gitmiyor. gecem gündüzüm bu motor oldu. artık Sanayide tanıdık ustalardan tüyo alıyorum motor gitmiyo napcaz diye.

hayatımda daha önce bukadar gitmeyen bir motora binmedim. yok arkadaşım gitmiyor sanki arkadan birisi çekiyormuş gibi gitmiyor alet.
ilk 60 km/h' ye kadar ortalama ama ondan sonrası yok. bitiyor. 4. viteste 90kmh hızda takılı kalıyor. 4. viteste 90 kmh den sonra gösterge mikron oynamıyor. 5. vitese atınca zaten asıl şenlik orada. 5. vitese attıktan sonra hız düşmeye başlıyor hafiften::haapppy:
Bugün virajlı bir yolda 100cc 4 vites çinli cup kullanan kasksız bir kardeş beni görünce gaza geldi, virajlara yatmaya başladı, kendisine eşlik ettim ama onun arkasında takılı kaldım yanına bile yaklaşamıyor motor.
Aynı şekilde başka bir YBR ile de düzlükte kapışmıştım geçenlerde adam uzadı gitti yanımdan.:)

biliyorum 125cc çok birşey bekleme diyenler çıkacak ama benim diğer 2008 model 70 binde ki ybr düzlükte 107-108 kmh leri görüyor rahatlıkla.
Forumda okuyorum düzlükte 110 görüyorlar ybr esd ile. Ben mi ağırım diyorum, 91 kiloyum ama yok 100 kiloluk adam ybr ile 110 görüyorum düzlükte diyor.
Bu arada motor yokuş aşağı gösterge 98-99 zor görüyor. hatrı sayılır bir eğim olursa da en fazla 110.
100 km/h hızı yokuş aşağı dışında hiçbir yerde göremiyorum.

Artık kafayı kırma aşamasına geldim. Okadar uğraştan sonra yolda kenara çekip bariyerlerin üstünden yolun dışına atasım geliyor motoru.

Motorun geçmişi fazla belli değil. Şuan 15600 km' de. Tahminen rodajı yapılmadı veya rodaj esnasında rodaj umursanmadan kullanıldı ve sağır kaldı motor. Başka açıklama yapamıyorum.

Hertürlü tavsiye ve görüşe açığım. Teşekkürler

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/186733-ybr-125-esd-benzini-icme-sorunu.html
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/187065-subap-sikirtisi-ne-gibi-sikintilar-yaratir.html

Boldpilot
13 Şubat 2018, 21:39
Şimdi bende ybr125 kullandım , aynı yolda 115km/h gördüğümde oldu 90km/h da . Böyle düşük cc lerde rüzgar ve motorun üzerindeki kişi çok önemli rol oynuyor. 1.87 boy 85kgyim bu arada.

tommygun
13 Şubat 2018, 21:46
Debriyaj balatanı ya da zincirini kontrol ettirdin mi?

gerivites
13 Şubat 2018, 22:00
Lastik, lastik basıncı ve jantları da bir kontrol edin isterseniz. Göstergenin arızalı olma ihtimali de var

hokahey
13 Şubat 2018, 22:07
üzerine yat panpa. bi 15 km. hızlı gidersin.

bursagsli
13 Şubat 2018, 22:13
Debriyaj balatası kaçırıyordur. Balata + saç değişimi yapıp öyle deneyin. Birde buji, hava filtresini kontrol edin. Yine gitmiyorsa rodaji kötü olmuştur

Pangaea
13 Şubat 2018, 22:15
üzerine yat panpa. bi 15 km. hızlı gidersin.

Bi kere arkadaşla denemiştik :) üstümüzde takım elbise vardı fotoğraf çekimine gidiyoduk. Demişti ki motorun üstüne yatalım şekil oluruz (not: sürdüğümüz motor ybr, takım elbise giyince kendimizi bişe sanmışız, he bi de virajlarda diz değdirecekmişiz hayallere bak) neyse sonra yatar gibi yaptım motor 2 km hızlanıyor kesin bilgi :)

Bi de benim motorun önce gözünü doyuracan, depoyu fulleyince 2 beygir güçleniyor makine, bol görüyo herhal :)

uzay gemisi
13 Şubat 2018, 23:08
Şimdi bende ybr125 kullandım , aynı yolda 115km/h gördüğümde oldu 90km/h da . Böyle düşük cc lerde rüzgar ve motorun üzerindeki kişi çok önemli rol oynuyor. 1.87 boy 85kgyim bu arada.
hocam rüzgar önümde olursa 80i geçmiyor arkamda olursa 90ı geçmiyor. rüzgar arkamda yokuş aşağı 110 zor görüyorum.

Debriyaj balatanı ya da zincirini kontrol ettirdin mi?
zincirim ayarlıydı ama 15 bin km dir hiç ellenmemişti bir el atayım dedim ayarladım çok az gerdim değişim olarak hareket halinde ki vites geçişleri yumuşadı biraz, hız olarak değişim yok.

Lastik, lastik basıncı ve jantları da bir kontrol edin isterseniz. Göstergenin arızalı olma ihtimali de var
lastik basınçlarını herzaman arkaya 30psi öne 25psi olacak şekilde basarım. şuanda basınçlar olması gerektiği gibi bir sıkıntı gözükmüyor. jantlarda da bir sıkıntı yamukluk vs yok.

üzerine yat panpa. bi 15 km. hızlı gidersin.
aynalarıda söksem 10kmh daha artarmı hocam?

Debriyaj balatası kaçırıyordur. Balata + saç değişimi yapıp öyle deneyin. Birde buji, hava filtresini kontrol edin. Yine gitmiyorsa rodaji kötü olmuştur
sanırım debriyaj balatası ile alakalı bir durum değil. debriyaj kaçırıyor olsa devir milim milim yükselir hız sabit kalırdı ama benim sorunum devir yükselmiyor. 4.viteste 90 kmh hızda 8500-9000 devirin üstüne çıkmıyor alet.
vites geçişleri biraz rahatladığı için debriyajı yukarıda kullanmayı severim acaba ondan mı yapıyor diyip teli gevşettim, saldığın an kavramaya başlıyor bu şekilde denedim sonuç aynı.

Bi kere arkadaşla denemiştik :) üstümüzde takım elbise vardı fotoğraf çekimine gidiyoduk. Demişti ki motorun üstüne yatalım şekil oluruz (not: sürdüğümüz motor ybr, takım elbise giyince kendimizi bişe sanmışız, he bi de virajlarda diz değdirecekmişiz hayallere bak) neyse sonra yatar gibi yaptım motor 2 km hızlanıyor kesin bilgi :)

Bi de benim motorun önce gözünü doyuracan, depoyu fulleyince 2 beygir güçleniyor makine, bol görüyo herhal :)

-
her türlü detayı düşündüm acaba benzinden mi? diyorum en son shell' den depoyu fullemiştim. toplam 115 km' de yine yarım depo benzin gitti. fazla yakma mevzusu beni ayrı bir delirtecek.

hokahey
13 Şubat 2018, 23:32
aynaları, çamurlukları ve motorun hızını kesen her türlü etmeni yok etmelisin ahbap, tamam mıyız dostum? hadi amaa.

06Serhat
13 Şubat 2018, 23:32
Hocam arkadaşın tvs sine de aynı şey olmuştu. Araca çarptıktan sonra 1 hafta kadar serviste kaldı. Motor belli bir hızı geçmiyordu. En sonunda motor soğukta dışarıda kaldığı için karbüratördeki diyaframın çatlayıp özelliğini yitirdiğini ve motorun gitmediğini tespit ettik. Diyafram degişince (25 tl) sorun çözüldü. Motor artık çok rahat gidiyor. Hazır karbüratör sökülmüşken temizliğinide yaptırın.Eminimki sorununuz bu. Umarım kısa sürede sorununuz hallolur.

Uğur
13 Şubat 2018, 23:43
Basitten zora doğru gidin.

Önce buji (iridyum buji taktıktan sonra rüzgarsız havada stabil 110-115 km/h ile yol yapabiliyordum) ve hava filtresi değişim/temizliğini yapın.

Zincirinizi,dişlilerinizi kontrol edin.

Tekerleklerde zor dönme,fren balatalarında fazlaca baskı var mı bakın.

Yağı güzel bir 10 40 ile değiştirin. Ybr ince yağda biraz şıkırtılı çalışır ama güzel gider.

20 50 varsa motoru ciddi kasar.

Debriyaj aksamı ile ilgili sorun var mı kontrol edin. (Balatalar,tas vs)

Dişliler orjinal mi ona bakın.

Karbüratörde bir sorun var mı,ona bakın.

Lastikleri 28 30'da yapabilirsiniz. Ben zaman zaman 30 32 bile yapıyordum.

Bunlara rağmen yine gitmiyorsa benden pas :)


İlaveten;

Ybr'nin 0-80 hızlanması iyidir.

80-100 arası ivmelenme azalır.

100'den sonrası da çevresel faktörlere bağlı.

uzay gemisi
14 Şubat 2018, 00:06
aynaları, çamurlukları ve motorun hızını kesen her türlü etmeni yok etmelisin ahbap, tamam mıyız dostum? hadi amaa.
ozaman amortisörleride söküyorum yaylanarak motorun gücünü çekiyordur:mrgreen:



Hocam arkadaşın tvs sine de aynı şey olmuştu. Araca çarptıktan sonra 1 hafta kadar serviste kaldı. Motor belli bir hızı geçmiyordu. En sonunda motor soğukta dışarıda kaldığı için karbüratördeki diyaframın çatlayıp özelliğini yitirdiğini ve motorun gitmediğini tespit ettik. Diyafram degişince (25 tl) sorun çözüldü. Motor artık çok rahat gidiyor. Hazır karbüratör sökülmüşken temizliğinide yaptırın.Eminimki sorununuz bu. Umarım kısa sürede sorununuz hallolur.
Karbüratörü sökmüştüm ama sadece karbüratörü motordan ayırabildim :mrgreen:
karbüratörün vidaları çok sıkı olduğu için parçalara ayıramadım. birkaç vidayı zorlayarak yalama edince pes ettim ama yorumunuzu dikkate alıp internetten bir darbeli tornavida alacağım. çok sıkışık vidaları açmak için darbeli tornavida diye arkadan vurmalı bir alet gerekiyormuş.
Kesinlikle karbüratörü tekrar söküp diyafram kısmına bakacağım. gerçekten çok teşekkür ederim:)



Basitten zora doğru gidin.

Önce buji (iridyum buji taktıktan sonra rüzgarsız havada stabil 110-115 km/h ile yol yapabiliyordum) ve hava filtresi değişim/temizliğini yapın.

Zincirinizi,dişlilerinizi kontrol edin.

Tekerleklerde zor dönme,fren balatalarında fazlaca baskı var mı bakın.

Yağı güzel bir 10 40 ile değiştirin. Ybr ince yağda biraz şıkırtılı çalışır ama güzel gider.

20 50 varsa motoru ciddi kasar.

Debriyaj aksamı ile ilgili sorun var mı kontrol edin. (Balatalar,tas vs)

Dişliler orjinal mi ona bakın.

Karbüratörde bir sorun var mı,ona bakın.

Lastikleri 28 30'da yapabilirsiniz. Ben zaman zaman 30 32 bile yapıyordum.

Bunlara rağmen yine gitmiyorsa benden pas :)

hava filtresini değiştireli 2000, temizleyeli belki 100km civarı oldu. (kullanım kitapçığında gözüktüğü gibi hava filtresinin arkasından kompresör ile hava tutarak temizliyorum.)
hocam ben tam tersi olarak iridyum bujiyi söküp normal bujisini taktım. iridyum ile de gitmiyor normal buji ile de :)
zincir dişli sıkıntısız ayrıca dişliler kesinlikle orijinal. ön 14t arka 45t.
yağ olarak 1500 km önce koyduğum castrol 10w50 tam sentetik var.
debriyaj aksamım sağlam. frenler baskı yapmıyor.
bu arada karbüratör hava ayarınıda yapmıştım herhangi bir ayarsızlık yok yani

serhat nickli arkadaşın yorumundan yola çıkarak karbüratörü parçalara ayırıp masaya yatırıcam. en son çare karbüratör kaldı
subap ayarı değil,
zincir gerginliği değil,
dişli değil,
lastikten değil,
benzinden değil,
bujiden değil,
10w50 yağın motoru kasması da pek mümkün değil.

geriye sadece karbüratör kalıyor. karbüratörü açıp şu diyafram olayına bakıcam artık oda sağlamsa motoru ölü fiyatına satıp kurtulucam uğraştığım yetti. şu saatte bile elimde telefon flaşı açık şekilde karanlıkta birşeylerle uğraşıyorum.
yorumunuz için teşekkürler hocam.

ogzcngdk
14 Şubat 2018, 00:48
Ben okuduğumda farklı dişli olabilir diye düşündüm ama orijinal diyorsunuz, o zaman aklıma karbratör ila alakali bir sorun geliyor.

Karbratör temizliği ve hava ayari gerekiyor olabilir motorun kilometresi oldukça yüksek, bakımsız kalmış olabilir.

uzay gemisi
14 Şubat 2018, 01:17
Ben okuduğumda farklı dişli olabilir diye düşündüm ama orijinal diyorsunuz, o zaman aklıma karbratör ila alakali bir sorun geliyor.

Karbratör temizliği ve hava ayari gerekiyor olabilir motorun kilometresi oldukça yüksek, bakımsız kalmış olabilir.

kesinlikle hocam. karbüratörü motordan söküp tanıdık birine açtırıp diyafram lastiğine ve diğer karbüratör iç aksamına baktırmayı düşünüyorum. sağlam çıkarsa temizletirim söktürdüğüm yerde. ona rağmen yine aynı giderse https://urun.n11.com/yedek-parca/yamaha-ybr-125-2004-karburator-mikuni-orijinal-japan-P135852217 bu linkteki karbüratörü alıp birde bununla denemeyi düşünüyorum. tüm bu uğraşlardan sonra da artık 90 kmh kızı geçiremiyorsam bu şekilde binerim yapacak birşey yok.

berk_cglr
14 Şubat 2018, 08:50
her şey denmiş ama hiç tekerlek rulmanlarına vs baktınız mı belki rulmanlar cortlamıştır çok da pahalı olmayan bir şey kendileri :)sonuçta 4 yıllık motor rulmanlarda ki gress yağı da bir süre sonra yalan oluyor toz çamur su vs derken

uzay gemisi
14 Şubat 2018, 11:56
her şey denmiş ama hiç tekerlek rulmanlarına vs baktınız mı belki rulmanlar cortlamıştır çok da pahalı olmayan bir şey kendileri :)sonuçta 4 yıllık motor rulmanlarda ki gress yağı da bir süre sonra yalan oluyor toz çamur su vs derken
Evet hocam bunu da yazıyorum bakıcam mutlaka.
Benim bildiğim kadarıyla rulman cortlayınca tekerlek sağa sola hafif oynuyor. Benim tekerlekler o şekilde oynamıyor ama rulmanları kontrol etmek zor birşey değil kontrol edip yağlayabilirim yada değiştirebilirim tavsiyeniz için teşekkürler.

Erdost
14 Şubat 2018, 12:40
Ya ateşleme sistemi ya da motordan kaynaklanan bir sorun olmalı.Aktarma sisteminin düzgün çalıştığını söylediniz.Motor kompresyonuna bir baktırın.

uzay gemisi
14 Şubat 2018, 14:03
Ya ateşleme sistemi ya da motordan kaynaklanan bir sorun olmalı.Aktarma sisteminin düzgün çalıştığını söylediniz.Motor kompresyonuna bir baktırın.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Bunu da yazıyorum kesinlikle kompresörü ölçtürücem.

allegromod
14 Şubat 2018, 17:13
o hız normal zaten kaçla gitmeyi planlıyorsun motor kazada yamulduysa o sebepten de yavaş gidebilir şase vs

watercolours
14 Şubat 2018, 18:08
Teknik konulardan anlamıyorum ama başlıktan gerçekten bir dram olduğu anlaşılıyor.

54RR
14 Şubat 2018, 18:20
Adamda R1 var, YeBeRe'le 90'ı geçmeye uğraşıyor :queen:

Not: İçimden konuştum :mrgreen:

serif abi
14 Şubat 2018, 19:00
Repsol stiker ı yapıştırsanız 1,5 HP jant şeridi çekseniz 2hp de ordan gelir , belki o zaman 110 u geçer

Şaka şaka bilmiyorum ybr olmadı hiç

06Serhat
14 Şubat 2018, 19:49
kesinlikle hocam. karbüratörü motordan söküp tanıdık birine açtırıp diyafram lastiğine ve diğer karbüratör iç aksamına baktırmayı düşünüyorum. sağlam çıkarsa temizletirim söktürdüğüm yerde. ona rağmen yine aynı giderse https://urun.n11.com/yedek-parca/yamaha-ybr-125-2004-karburator-mikuni-orijinal-japan-P135852217 bu linkteki karbüratörü alıp birde bununla denemeyi düşünüyorum. tüm bu uğraşlardan sonra da artık 90 kmh kızı geçiremiyorsam bu şekilde binerim yapacak birşey yok.

Hocam bahsettiğim diyafram lastiği tam olarak bu. Delindiğinde, çatladığında veya sertleştiğinde ömrü bitmiş demektir.
https://i.hizliresim.com/NZ1QYk.jpg

Bağlı olduğu parçanın bütünü. Gaz pistonu da diyorlar.
https://i.hizliresim.com/gOW1n2.jpg

Umarım sorununuz giderilir. Buradan paylaşırsanız sevinirim. :)

Formation
14 Şubat 2018, 20:11
7 Aralık 2017 tarihinde arkadaşımın ybrsi ile kaza yapmıştım. kaza yapınca arkadaşı zor duruma sokmamak için motoru satın aldım, o satmaya bende almaya niyetliydim zaten. motosiklet 2014 model. Bu lanet motoru kazalı halinden toplayıp kullanmaya başladım.
Öncelikle fazla yakma sıkıntısı vardı ve aynı zamanda gitmiyordu motor. Onun için birkaç gün önce subap ayarı yaptım ve bugün test sürüşüne çıktım ama değişen birşey yok. Eskiden de düz yolda 90 km/h yapıyordu şuan da aynı şekilde. Yok arkadaş bildiğin gitmiyor motor. gitmiyor ya gitmiyor. gecem gündüzüm bu motor oldu. artık Sanayide tanıdık ustalardan tüyo alıyorum motor gitmiyo napcaz diye.

hayatımda daha önce bukadar gitmeyen bir motora binmedim. yok arkadaşım gitmiyor sanki arkadan birisi çekiyormuş gibi gitmiyor alet.
ilk 60 km/h' ye kadar ortalama ama ondan sonrası yok. bitiyor. 4. viteste 90kmh hızda takılı kalıyor. 4. viteste 90 kmh den sonra gösterge mikron oynamıyor. 5. vitese atınca zaten asıl şenlik orada. 5. vitese attıktan sonra hız düşmeye başlıyor hafiften::haapppy:
Bugün virajlı bir yolda 100cc 4 vites çinli cup kullanan kasksız bir kardeş beni görünce gaza geldi, virajlara yatmaya başladı, kendisine eşlik ettim ama onun arkasında takılı kaldım yanına bile yaklaşamıyor motor.
Aynı şekilde başka bir YBR ile de düzlükte kapışmıştım geçenlerde adam uzadı gitti yanımdan.:)

biliyorum 125cc çok birşey bekleme diyenler çıkacak ama benim diğer 2008 model 70 binde ki ybr düzlükte 107-108 kmh leri görüyor rahatlıkla.
Forumda okuyorum düzlükte 110 görüyorlar ybr esd ile. Ben mi ağırım diyorum, 91 kiloyum ama yok 100 kiloluk adam ybr ile 110 görüyorum düzlükte diyor.
Bu arada motor yokuş aşağı gösterge 98-99 zor görüyor. hatrı sayılır bir eğim olursa da en fazla 110.
100 km/h hızı yokuş aşağı dışında hiçbir yerde göremiyorum.

Artık kafayı kırma aşamasına geldim. Okadar uğraştan sonra yolda kenara çekip bariyerlerin üstünden yolun dışına atasım geliyor motoru.

Motorun geçmişi fazla belli değil. Şuan 15600 km' de. Tahminen rodajı yapılmadı veya rodaj esnasında rodaj umursanmadan kullanıldı ve sağır kaldı motor. Başka açıklama yapamıyorum.

Hertürlü tavsiye ve görüşe açığım. Teşekkürler

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/186733-ybr-125-esd-benzini-icme-sorunu.html
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/187065-subap-sikirtisi-ne-gibi-sikintilar-yaratir.html

"Sanki arkadan birisi çekiyormuş gibi gitmiyor alet" sözüne ithafen, aynı sıkıntıyı 2016 şubat aylarında yaşamış biri olarak debriyaj balatanı kontrol etmeni/ettirmeni öneririm. Benim motosikletim de mehter gibi 2 ileri bir geri yapıyordu, birkaç usta ziyaretinden sonra debriyaj balatasının değişmesi gerektiğine karar verildi ve sorunum çözüldü.

//EDİT: Yorumlara bakmadan yazmıştım,"Devir de yükselmiyor" demişsiniz. Sorununuza cevap olamadı yazdıklarım :(

E-TEKİN
15 Şubat 2018, 06:34
3. Ybr mi kullanıyorum 186 boy 93kg ım, hiç hızla işim olmaz uzun yolda 80-90 bandında giderim,bana göre 90ın üzeri bu motor için gereksiz.7300devir gibi 90 yapıyor. Diğer arkadaşlarında dediği gibi 100 ve üzeri çevresel faktörlere bağlı.

orkunozturk
15 Şubat 2018, 10:25
06serhat arkadaşımızın bahis ettiği sorun olabilir,Bahsettiği karbüratör gaz pistonunda küçük bir yırtık dahi gaz yemesini sürati etkiler tahmini 10-15 liralık bir parçadır.İsterseniz bir göz atın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------

06serhat arkadaşımızın bahis ettiği sorun olabilir,Bahsettiği karbüratör gaz pistonunda küçük bir yırtık dahi gaz yemesini sürati etkiler tahmini 10-15 liralık bir parçadır.İsterseniz bir göz atın. Karbüratör gaz pistonunu sökmek çok kolaydır, karbüratörün üst kapağının hemen altındadır. Karbüratörü komple sökmenize gerek yok aynı tip gaz pistonu çin malı scooterlarda da kullanılıyor.Kolay gelsin. En büyük dramınız böyle olsun Allah başka dert vermesin.

uzay gemisi
15 Şubat 2018, 19:28
Tekrardan merhaba.


#06serhat
hocam bugün karbüratörü açtım diyafram lastiğinde herhangi bir sıkıntı gözükmüyor. Sertliği de normal hafif yumuşak. azıcık asılsan yırtılacakmış hissiyatı veriyor. karbüratörün üst kapak kısmında az pislik vardı onu temizleyip geri taktım. alt şamandıra kısmıda tertemiz bir şekilde çıktı. karbüratör temiz.
#orkunozturk
yorumunuz ve güzel dilekleriniz için teşekkürler.
#E-TEKİN
galiba biraz işi saplantıya vurdum. motorun kurcalamadığım yeri kalmadı. gitmiyor bahanesiyle baştan sona bakım görmüş gibi oldu motor:mrgreen:
#Formation
hiç sıkıntı değil değerli yorumunuz için teşekkür ederim:)
#54RR
gün içinde fıtı fıtı heryere onunla gidiyorum. aralardan, kaldırımdan geçiyorum filan kullanımıda çok kolay olduğu için yebere benim elim ayağım gibi:mrgreen:.
eskiden büyük oğlanla çıkardım ama hem yakıt hemde şehir içinde ki kullanım zorluğu canımı sıkıyordu. şehir içinde sağa sola gitmek, işini görmek için mutlaka bu tür küçük cc lazım.
#serif abi
jant şeridi var usta ama aynalar takılı. birde basık değil. kesin bunlar kesiyor hızını:P

bu sorun ile daha fazla uğraşmayı düşünmüyorum. gerçi nekadar sorun denebilir orası da tartışılır.
her konuyu aşırı derecede kafaya takma sıkıntım var. birşeye takılı halde kalıyorum, gün boyu aklımdan çıkmıyor.

bugün sanayide tanıdık bir ustaya karbüratörü açtırmak için götürdüğümde hava ayarında sıkıntı olabilir diyip kendisi bir tüyo verdi. hava ayarı konusunda onu deneyeceğim bakalım. motosiklet baştan aşağı elden geçmiş oldu. kötü mü oldu? tabiki de hayır. bakım iyidir.
kahve bardağı kadar pistonu olan motor konusunda beklentilerimi düşürmem gerekiyor galiba.
eski model ybr için düzlükte 105 görmeler çevresel etkenlerden kaynaklanıyor olabilir. zamanla kullandıkça göreceğim.

Mertcan39
15 Şubat 2018, 20:39
Tekrardan merhaba.


#06serhat
hocam bugün karbüratörü açtım diyafram lastiğinde herhangi bir sıkıntı gözükmüyor. Sertliği de normal hafif yumuşak. azıcık asılsan yırtılacakmış hissiyatı veriyor. karbüratörün üst kapak kısmında az pislik vardı onu temizleyip geri taktım. alt şamandıra kısmıda tertemiz bir şekilde çıktı. karbüratör temiz.
#orkunozturk
yorumunuz ve güzel dilekleriniz için teşekkürler.
#E-TEKİN
galiba biraz işi saplantıya vurdum. motorun kurcalamadığım yeri kalmadı. gitmiyor bahanesiyle baştan sona bakım görmüş gibi oldu motor:mrgreen:
#Formation
hiç sıkıntı değil değerli yorumunuz için teşekkür ederim:)
#54RR
gün içinde fıtı fıtı heryere onunla gidiyorum. aralardan, kaldırımdan geçiyorum filan kullanımıda çok kolay olduğu için yebere benim elim ayağım gibi:mrgreen:.
eskiden büyük oğlanla çıkardım ama hem yakıt hemde şehir içinde ki kullanım zorluğu canımı sıkıyordu. şehir içinde sağa sola gitmek, işini görmek için mutlaka bu tür küçük cc lazım.
#serif abi
jant şeridi var usta ama aynalar takılı. birde basık değil. kesin bunlar kesiyor hızını:P

bu sorun ile daha fazla uğraşmayı düşünmüyorum. gerçi nekadar sorun denebilir orası da tartışılır.
her konuyu aşırı derecede kafaya takma sıkıntım var. birşeye takılı halde kalıyorum, gün boyu aklımdan çıkmıyor.

bugün sanayide tanıdık bir ustaya karbüratörü açtırmak için götürdüğümde hava ayarında sıkıntı olabilir diyip kendisi bir tüyo verdi. hava ayarı konusunda onu deneyeceğim bakalım. motosiklet baştan aşağı elden geçmiş oldu. kötü mü oldu? tabiki de hayır. bakım iyidir.
kahve bardağı kadar pistonu olan motor konusunda beklentilerimi düşürmem gerekiyor galiba.
eski model ybr için düzlükte 105 görmeler çevresel etkenlerden kaynaklanıyor olabilir. zamanla kullandıkça göreceğim.

Geçmiş olsun tekrardan ama benim bildiğim kullandığım ybrler 100 105 gidiyordu sorununuzun çözülmediğine üzüldüm

06Serhat
15 Şubat 2018, 20:44
[QUOTE=uzay gemisi;4289351]Tekrardan merhaba.


#06serhat
hocam bugün karbüratörü açtım diyafram lastiğinde herhangi bir sıkıntı gözükmüyor. Sertliği de normal hafif yumuşak. azıcık asılsan yırtılacakmış hissiyatı veriyor. karbüratörün üst kapak kısmında az pislik vardı onu temizleyip geri taktım. alt şamandıra kısmıda tertemiz bir şekilde çıktı. karbüratör temiz.

Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür. :)

matrax33
16 Şubat 2018, 00:27
hava filtresini komple sök bi dene bakalım. ilk etapta gaz yemeyebilir ufak ufak yedire yedire bi dene bakalım son süratte farklılık olacak mı.

Çok da fazla şeapmamak lazım. Her motorun karakteristiği farklı olur. 90 kmh 90 kilo 125 ybr için normal sayılabilecek seviyelerde. Olmayan problemle kendinizi dert sahibi yapmayın.

angaralı06
16 Şubat 2018, 21:36
Üst resimde gösterilen gaz pistonuna takılı benzin ayar iğnesi kaçıncı çentiğe takılmış.Honda titan modellerinde ayar iğnesinde 5 çentik olup 3.ncü çentiğe iğne klipsle sabitlenir.İğne ne kadar üste sabitlenirse hem az yakıt harcar hemde fazla sürat yapmaz,iğne boyu kısaldığı için bi nevi ekonomi ayarı gibi düşünülebilir.Eğer ybr yakıt piston iğnesinde bu çentikler var ise iğnenin kaçıncı çentiğe takıldığını kontrol etmenizi öneririm.

AzÇok
16 Şubat 2018, 21:51
Ben hiç uğraşmazdım. Çünkü bu ve benzeri güçteki motorlar için hızı anormal değil.
YBR125 ile deneme sürüşü yapmıştım. 80 km/h den sonra gaz koluna tepki zayıflıyordu.
CBF150 1 yıl kullandım. 100 km/h den itibaren yol tutuşu önemli ölçüde azalıyordu. 110 KM/h de ise motor patlayacak gibi zırıldıyordu.
İzlemek için Tıkla. (https://youtu.be/19eCygP5kTY)

Zamanla motorda performans biraz düşebilir. Fakat bence önemsenecek bir sorunun yok.

.::YaRGıÇ::.
19 Şubat 2018, 00:36
ben cbf 150 kullanıyorum.ybr ve cbf parçaları genelde aynı.benim lastikler 90/90/18 ybr de aynı bildiğim kadarıyla.ne alaka diyceksiniz.alaka şu daha doğrusu tahmin.benim motorun orjinal dişlileri ön 15 arka 43. son sürat yokuş aşağı yada düzde normal hava koşullarında 115 km. sonra zincir dişli değişiminde ön 15 arka yı 42 diş yaptım sonuç son hız 125 km.şimdi arkadaşın ön 14 arka 45 diş demiş. ybr nin orjinal dişlileri bu şekilde mi.ben cbf ile aynı diye biliyodum.sorun bundanda kaynaklı olabilir.eğer tahminim doğruysa

uzay gemisi
19 Şubat 2018, 20:02
Benim sıkıntım galiba kendi ağırlığım ve boyutlarımla alakalı.
Boyum 1.88-89 civarı kilom 92.5.
Omuzlarım vücut geliştirme sporuyla uğraştığım için ortalamanın üstünde genişlikte. Motosiklet montunu da giyince omuz korumalar dan dolayı en az bir 10cm daha genişliyorum.

Dışarıdan bakıldığında motosikletin üstünde rüzgara karşı duran bir kalkan gibiyim. Geçen gün birşey farkettim, gövdemi motosikletin deposuna yaklaştırınca, yani motora yatınca hız artıyor :mrgreen:

Bu şekilde göstergede 100kmh rahat görülüyor. 60kilo arkadaşım olsa oturtup ona denettiricem ama yok. Eminim 30 kiloluk fark hızlanma da ve son hızda etki edecektir. Bu motorun yapabileceği en fazla o zaten. Yokuş aşağı ise hava şartlarına göre 110 civarlarında gidiyorum.

125cc 10 beygirlik motordan daha fazlasını beklemek ahmaklık olur:)

Ama hala yakıt sıkıntım var. Yedeğe düşene kadar 300km zor gidiyor. göstergeye göre şuanlık 280km de kalacak gibi.
Neden bukadar çok yakar anlamış değilim.
Tamam yüksek çeviri bırakmıyorum ama 250cc nin yaktığını yakıyor motor. Anlamadım gitti. Tekrar subap ayarlarıyla oynamam gerekecek galiba.

hokahey
19 Şubat 2018, 20:14
Benim sıkıntım galiba kendi ağırlığım ve boyutlarımla alakalı.
Boyum 1.88-89 civarı kilom 92.5.
Omuzlarım vücut geliştirme sporuyla uğraştığım için ortalamanın üstünde genişlikte. Motosiklet montunu da giyince omuz korumalar dan dolayı en az bir 10cm daha genişliyorum.

Dışarıdan bakıldığında motosikletin üstünde rüzgara karşı duran bir kalkan gibiyim. Geçen gün birşey farkettim, gövdemi motosikletin deposuna yaklaştırınca, yani motora yatınca hız artıyor :mrgreen:

Bu şekilde göstergede 100kmh rahat görülüyor. 60kilo arkadaşım olsa oturtup ona denettiricem ama yok. Eminim 30 kiloluk fark hızlanma da ve son hızda etki edecektir. Bu motorun yapabileceği en fazla o zaten. Yokuş aşağı ise hava şartlarına göre 110 civarlarında gidiyorum.

125cc 10 beygirlik motordan daha fazlasını beklemek ahmaklık olur:)

Ama hala yakıt sıkıntım var. Yedeğe düşene kadar 300km zor gidiyor. göstergeye göre şuanlık 280km de kalacak gibi.
Neden bukadar çok yakar anlamış değilim.
Tamam yüksek çeviri bırakmıyorum ama 250cc nin yaktığını yakıyor motor. Anlamadım gitti. Tekrar subap ayarlarıyla oynamam gerekecek galiba.

ya ben sana "motorun üzerine yat" demiştim ama sen beni kâle almamıştın panpişko.

mavellen
19 Şubat 2018, 20:18
Benim sıkıntım galiba kendi ağırlığım ve boyutlarımla alakalı.
Boyum 1.88-89 civarı kilom 92.5.
Omuzlarım vücut geliştirme sporuyla uğraştığım için ortalamanın üstünde genişlikte. Motosiklet montunu da giyince omuz korumalar dan dolayı en az bir 10cm daha genişliyorum.

Dışarıdan bakıldığında motosikletin üstünde rüzgara karşı duran bir kalkan gibiyim. Geçen gün birşey farkettim, gövdemi motosikletin deposuna yaklaştırınca, yani motora yatınca hız artıyor :mrgreen:

Bu şekilde göstergede 100kmh rahat görülüyor. 60kilo arkadaşım olsa oturtup ona denettiricem ama yok. Eminim 30 kiloluk fark hızlanma da ve son hızda etki edecektir. Bu motorun yapabileceği en fazla o zaten. Yokuş aşağı ise hava şartlarına göre 110 civarlarında gidiyorum.

125cc 10 beygirlik motordan daha fazlasını beklemek ahmaklık olur:)

Ama hala yakıt sıkıntım var. Yedeğe düşene kadar 300km zor gidiyor. göstergeye göre şuanlık 280km de kalacak gibi.
Neden bukadar çok yakar anlamış değilim.
Tamam yüksek çeviri bırakmıyorum ama 250cc nin yaktığını yakıyor motor. Anlamadım gitti. Tekrar subap ayarlarıyla oynamam gerekecek galiba.
Bencede çok yakıyor.Ybr yakıtı çok cimri kullanan bir motordur.En çokda egzos sesini seviyorum.Rolantide harika bir sesi var.Bence motorunuzun çok yakmaktan başka bir sorunu yok oda karbratörden ötürü sanırım.

uzay gemisi
20 Şubat 2018, 21:38
Tekrar merhaba. cümleten iyi akşamlar.

Bugün lastikleri değiştirdim ve tekrar subap ayarı yaptım.
çok yakıyor demiştim o biraz kendine geldi sanırım. depoyu fulledim ve tapa gaz 53 km yol yaptım. gösterge nekadar doğrudur bilemem ama çeyrek deponun yarısı kadar birşey yaktı.
eskisine göre bu değer çok çok iyi.

gelelim subaplarda ne değişiklik yaptığıma.
egzoz için 0.09-0.10 arası yaptım. galiba tam 0.10 gibi birşey oldu.
emme için ise 0.10 girmeyecek şekilde, 0.05 ise çok az zorlamayla girecek şekilde 0.06-0.08 arasında birşey oldu.

soğuk çalıştırma olarak tam deneyemedim ama bozuk hava ayarıyla 3-4 saniyelik marş süresinde çalışmaya başlıyor. sıcakta zaten söylememe gerek yok marş butonuna 1 saniye dokunmak yeterli.

lastik olarak metzeler me22 den anlas capraya geçtim.
cidden çok ama çok farketti. bukadar farkedeceğini düşünmüyordum. 50 kmlik gidiş yönünde metzeler takılıydı, yollar ıslak kuru karışımı birşeydi. birçok kez bana korku ve tedirginlik yaşattığı için yavaş gittim ve virajlarda keskin dönüşler yapamadım. dönüş yolunda ise anlaş capra takılıydı.
yine yollar ıslak kuru karışımı ve sıfır korku sıfır tedirginlik. akşam vakti ve havanın soğuk olmasına rağmen lastikler bana birkere "ulan acaba" dedirtmedi. lastikten çok memnun kaldım.

motosiklet tam olarak keyifle binilecek hale geldi gibi gözüküyor:)

emremm
20 Şubat 2018, 22:23
Tekrar merhaba. cümleten iyi akşamlar.

Bugün lastikleri değiştirdim ve tekrar subap ayarı yaptım.
çok yakıyor demiştim o biraz kendine geldi sanırım. depoyu fulledim ve tapa gaz 53 km yol yaptım. gösterge nekadar doğrudur bilemem ama çeyrek deponun yarısı kadar birşey yaktı.
eskisine göre bu değer çok çok iyi.

gelelim subaplarda ne değişiklik yaptığıma.
egzoz için 0.09-0.10 arası yaptım. galiba tam 0.10 gibi birşey oldu.
emme için ise 0.10 girmeyecek şekilde, 0.05 ise çok az zorlamayla girecek şekilde 0.06-0.08 arasında birşey oldu.

soğuk çalıştırma olarak tam deneyemedim ama bozuk hava ayarıyla 3-4 saniyelik marş süresinde çalışmaya başlıyor. sıcakta zaten söylememe gerek yok marş butonuna 1 saniye dokunmak yeterli.

lastik olarak metzeler me22 den anlas capraya geçtim.
cidden çok ama çok farketti. bukadar farkedeceğini düşünmüyordum. 50 kmlik gidiş yönünde metzeler takılıydı, yollar ıslak kuru karışımı birşeydi. birçok kez bana korku ve tedirginlik yaşattığı için yavaş gittim ve virajlarda keskin dönüşler yapamadım. dönüş yolunda ise anlaş capra takılıydı.
yine yollar ıslak kuru karışımı ve sıfır korku sıfır tedirginlik. akşam vakti ve havanın soğuk olmasına rağmen lastikler bana birkere "ulan acaba" dedirtmedi. lastikten çok memnun kaldım.

motosiklet tam olarak keyifle binilecek hale geldi gibi gözüküyor:)

Benzin göstergesi doğrusal çalışmıyor. Yarıdan sonra daha hızlı düşme yapar.

Ayarları biraz sıkı yapmışsınız.

Supap ayarları servis kitabında şöyle;
Motor soğuk olmalı.
Emme; 0.08~0.12 mm.
Tahliye; 0.10~0.14 mm.