Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 650F mi Fazer 8 Mi ?
Batpunror09
10 Şubat 2018, 22:40
Merhaba motorcu kardeşlerim.Forumu uzun zamandır takip ediyorum ve son zamanlarda baya girmeye başlamıştım fakat üyelik bugüne nasipmiş.Böyle işi düştü gibi oldu gerçi ama sizlerin tavsiyelerine ihtiyacım var.Her neyse uzatmadan konuya geçeyim.
21 yaşına girmek üzereyim ve 3 senedir ehliyetim var.Başlangıç olarak Bajaj Discover 150F motor almıştım ve tam tamına şehir işi ve şehir dışı 36.000 KM kullandım.Yani yeterince tecrübe kazandığımı düşünüyorum.Bu yüzden yeni bir motor düşünüyorum aslında ne zamandır düşünüyorum ama nasip olmadı.Aklımda olan bazı modeller var aslında ama tam olarak daha ne türde alacağıma bile karar veremedim.
0 motor alırsam R25 almayı düşünüyorum ki 3 senedir dikkatimi çekiyor R25 ve ülkemizde baya sattı.Bir çok motovlog da bu motoru kullanıyor.
Başlangıç için R25 daha mantıklı olur diye düşünüyorum ama gönlüm 4 silindirden yana.Bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var.
0 R25 alırsam aksesuarları ile birlikte malum son vergi zamlarından sonra 35.000 rahat bulacak yada 2.el aksesuarlı düşük km li Fazer 8 veya CBR 650F düşünüyorum.Şimdi 150cc den 600 e geçme diyenler olabilir ama 36.000 km tecrübem var ve baya zorlu şartlar altında motor kullanmışlığım var.
CBR 650F ve Fazer 8 farklı türlerde motorlar biliyorum ama ikisininde görünüşü hoşuma gidiyor fakat CBR 650F de öndeki tek far biraz CBR 650F e karşı olan hevesimi kaçırıyor.Aslında 600 RR düşündüm ama benzin fiyatları son zamlar ile malum.CBR 650F de Fazer 8 e oranla daha az yakıyor
bildiğim kadarıyla ama CBR 650F in öndeki tek farı hoşuma gitmiyor.Orjinal egzoz sesi de kötü diyorlar ama o sorun değil çünkü aksesuarlı kullanmayı seven birisiyim hangi motor olursa olsun full sistem egzoz taktıracağım.
Motorda aradığım özellikleri yazıp sözü size bırakmak istiyorum.
1-Uzun yolda sorun çıkarmamasını istiyorum uzun yoldan kastım da 250-300 km taş çatlasın.
2-Biraz şekilli olmasını istiyorum açıkçası dikkat çekmesini istiyorum.Yani görünüşü önemli benim için.
3-Fazla yakmazsa iyi olur yüksek devirlerde bile taş çatlasın 7 litre
4-Titreşim sorunu minimum seviyede olursa daha iyi.
5-Rahatlıkla 200 KM Hız üzerine çıkabilmeli.
Bütçe : Maksimum 40.000 Lira
2.El ve 0 Tavsiyelerinizi bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.
Felis Leo
10 Şubat 2018, 23:14
Düşük km li eski model bir 4 silindir mantıklı olur, o yüzden marka modele bakmadan temiz hangisini bulursan al. Ben geçen yaz orjinal 13500 km de 2006 model yepyeni bir gsr 600 aldım, zevkle kullanıyorum. Yakıtları aşağı yukarı aynı yani çok , benimki km de 35 kuruş yakıyor
Batpunror09
10 Şubat 2018, 23:18
atma ziya...
Atmamı gerektirecek bir durum yok.
Düşük km li eski model bir 4 silindir mantıklı olur, o yüzden marka modele bakmadan temiz hangisini bulursan al. Ben geçen yaz orjinal 13500 km de 2006 model yepyeni bir gsr 600 aldım, zevkle kullanıyorum. Yakıtları aşağı yukarı aynı yani çok , benimki km de 35 kuruş yakıyor
Teşekkür ederim tavsiyen için.
uzay gemisi
10 Şubat 2018, 23:23
Düşük km li eski model bir 4 silindir mantıklı olur, o yüzden marka modele bakmadan temiz hangisini bulursan al. Ben geçen yaz orjinal 13500 km de 2006 model yepyeni bir gsr 600 aldım, zevkle kullanıyorum. Yakıtları aşağı yukarı aynı yani çok , benimki km de 35 kuruş yakıyor
2006 model 13500 km? sizi orijinal diye yemediyseler gerçekten sabırla saklanmış çok şanslısınız.
konuya cevap olarak:
kağıt üstünde fazer 8 daha güçlü gözüküyor. cbr650f e göre 15hp ve 15nm tork oynuyor. tabi bu kağıt üstünde ki değerler.
ikisi yanyana durunca
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2016-cbr-650-f-fiyati-dusurdum-acilll-523478009/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-torpil-garage-dan-2015-yamaha-fazer-8-7.000-km-de-527415784/detay
cbr650f biraz daha 600rrımsı duruyor sanki biraz daha sportif. fazer 8 ise biraz daha sakin gözüküyor.
ikisinde de abs var. sanırım burada seçim için iki motosikleti de test etmeniz veya gidip görmeniz ve içinize hangisi siniyorsa onda karar kılmanız gerek.
zekeriyaimam
10 Şubat 2018, 23:31
Şöyle bol pertli bir 600RR yakışır en ciğerlisinden
Atmamı gerektirecek bir durum yok.
Teşekkür ederim tavsiyen için.
bak birader benden tam 15 yaş küçüksün
35000 km yol yaptım diyorsun neyle yaptın 150 cc ile
ne alacaksın 650/800 cc yaklaşık 4 silindir 90 110 hp arası makina
neyle alacaksın 40000 tl ile
yapma kardeşim daha çok gençsin yapma güzel insan bu makinaları kullanacak tecrüben yok
görüntüye aldanma bak senin yaşında bir sürü genç öldü gitti toprak oldu aileni üzme
gel vazgeç bu sevdadan kendine orta sınıf 40 50 hp bi motosiklet al uzun yollar yap uzun yıllar yaşa bu zevki
evet motosiklet çok güzeldir ama ama kontrolsüz güç güç değildir
sen o güçü kontrol edemezsin boşver küçük cc al tecrübe kazan eğitim al
Batpunror09
10 Şubat 2018, 23:34
2006 model 13500 km? sizi orijinal diye yemediyseler gerçekten sabırla saklanmış çok şanslısınız.
konuya cevap olarak:
kağıt üstünde fazer 8 daha güçlü gözüküyor. cbr650f e göre 15hp ve 15nm tork oynuyor. tabi bu kağıt üstünde ki değerler.
ikisi yanyana durunca
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2016-cbr-650-f-fiyati-dusurdum-acilll-523478009/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-torpil-garage-dan-2015-yamaha-fazer-8-7.000-km-de-527415784/detay
cbr650f biraz daha 600rrımsı duruyor sanki biraz daha sportif. fazer 8 ise biraz daha sakin gözüküyor.
ikisinde de abs var. sanırım burada seçim için iki motosikleti de test etmeniz veya gidip görmeniz ve içinize hangisi siniyorsa onda karar kılmanız gerek.
CBR 650F 600RR gibi duruyor ama ön farını fazla beğenmedim açıkçası ama Fazer 8 e göre daha sportif olduğu kesin.En iyisi aslında test etmek teşekkür ederim fikirleriniz için...
Şöyle bol pertli bir 600RR yakışır en ciğerlisinden
Yakışır tabi de 2007 2008 model 2.el almam gerek hadi diyelim aldım gazlayınca 11-12 litre içebilen bir alet ile başa çıkmam zor.Sonuçta benzin 6 Litreye dayandı :)
Birkan07
10 Şubat 2018, 23:50
Bende Cbr 650f hastasıyım. Dediğin gibi farı azcık sıkıntı şekilsiz geliyo banada ama bilemedim. O motora binmek seni aşmayacaksa bin. Vergisi, bandrolu, sigortası, yakıtı 150cc e benzemez. Ben şahsen şehir içi kullanılacak 2. motor yoksa 4 silindiri mantıklı bulmuyorum. Buna sürekli binersen bakımı bile külfet.
Bence git bi mağazaya ikisinide dene en azından bi otur üstüne kendini hangisinde daha iyi hissedersen ona yönel. Umarım alırsın, şimdiden hayırlı olsun.
Karalı
10 Şubat 2018, 23:53
Sadece konu başlığını okudum 650f diyorum.
Batpunror09
11 Şubat 2018, 12:12
bak birader benden tam 15 yaş küçüksün
35000 km yol yaptım diyorsun neyle yaptın 150 cc ile
ne alacaksın 650/800 cc yaklaşık 4 silindir 90 110 hp arası makina
neyle alacaksın 40000 tl ile
yapma kardeşim daha çok gençsin yapma güzel insan bu makinaları kullanacak tecrüben yok
görüntüye aldanma bak senin yaşında bir sürü genç öldü gitti toprak oldu aileni üzme
gel vazgeç bu sevdadan kendine orta sınıf 40 50 hp bi motosiklet al uzun yollar yap uzun yıllar yaşa bu zevki
evet motosiklet çok güzeldir ama ama kontrolsüz güç güç değildir
sen o güçü kontrol edemezsin boşver küçük cc al tecrübe kazan eğitim al
150 CC ile yaptım ve kendime güveniyorum.Biliyorum bizim buralarda motor kazalarında ölen çok var Fazer 6 ile viraja 170 ile girip ölen vs.
Tehlikeli bir motor olduğunu da biliyorum uyarıların için çok teşekkür ederim ama bu işe bir yerden başlamam gerek.Ve görüntüye aldanıp sürekli gazlayacak birisi değilim.Diyelim ki CBR 600 RR aldım gidip sürekli 270 280 basmam yani veya gidip şehir içinde teker filan yapmam zaten normalde de teker yapmıyorum.Demek istediğim kontrolsüz bir güç yok tamamen kontrollü ve bilinçli bir şekilde kullanan birisiyim.Bu kazalar ile ilgili çok video izledim çok motovlog izledim Barkın abinin başına gelenler bile ne kadar tehlikeli olduğunun kanıtı.Her neyse demek istediğim düşündüğün için çok sağol cidden belki R25 filan almayı da düşünüyorum konu içeriğinde de belirtmiştim.Her neyse iyi günler...
Bende Cbr 650f hastasıyım. Dediğin gibi farı azcık sıkıntı şekilsiz geliyo banada ama bilemedim. O motora binmek seni aşmayacaksa bin. Vergisi, bandrolu, sigortası, yakıtı 150cc e benzemez. Ben şahsen şehir içi kullanılacak 2. motor yoksa 4 silindiri mantıklı bulmuyorum. Buna sürekli binersen bakımı bile külfet.
Bence git bi mağazaya ikisinide dene en azından bi otur üstüne kendini hangisinde daha iyi hissedersen ona yönel. Umarım alırsın, şimdiden hayırlı olsun.
Motora binmek beni aşmaz çünkü 600RR gibi yakıt tüketimi vs. yok o yüzden çok sorun olacağını sanmıyorum.Farına zamanla alışırım herhalde.
En iyisi ikisini de denemek teşekkürler...
Sadece konu başlığını okudum 650f diyorum.
Eyvallah...
UNdocab
19 Şubat 2018, 01:51
Bak kardeşim. Abilerinin sözünü dinle. Çünkü bu forumda "yapma" dediğimiz ve artık şu başlıkta olan çok kişi var.
http://www.motosiklet.net/forum/onlar-hep-bizimle-birlikteler/
Emin ol hepsi de çok dikkatli çok sakin kullanıcılardı =/.
Seni de bu başlığa yazmayalım.
istersen 100 yıl boyunca cbf150 kullan sonrasında o dediğin motorlara geçmemelisin.
Mevzu sadece gazı açmak değil. Tork denen birşey var ki güçden çok daha önemli bir faktör bu senin 0 dan 100 e 3sn de çıkmana sebep olur.
Bi anlık panik durumunda sakin giderken yanlış hareketinle kamyonun arkasına saplanırsın.
Dünyada literatürü merak ediyorsan tavsiye şöyledir.
Başlangıç 33hp ye kadar güç +20.000km tecrübe
2. Adım 75hp ye kadar güç +30.000km tecrübe
3. Adım 130hp ye kadar güç +30.000km tecrübe
4. Adım ucu açık
Ben bu kurallara uygun başladım ve 250cc ile 30.000km yol yaptım.
650 cc 75hp motosiklet ile başladım ve yükseltmemeye karar verdiğim için 80.000km dir aynı güçte motosiklet kullanıyorum.
3 defa eğitim aldım. Hala eğitime gerek olduğunu düşünüyorum.
Velhasılı gel sen güzel bir R25 al en az 20.000km onunla takıl sonra 1 kademe ileri taşırsın.
LynXMaSTeR
19 Şubat 2018, 02:12
Dikkat çekmek istiyorsan,
https://img00.deviantart.net/0f3d/i/2017/317/8/b/honda_cbr_650f_by_lynxmaster-dbtnu72.jpg
serif abi
19 Şubat 2018, 03:53
Dünyada literatürü merak ediyorsan tavsiye şöyledir.
Başlangıç 33hp ye kadar güç +20.000km tecrübe
2. Adım 75hp ye kadar güç +30.000km tecrübe
3. Adım 130hp ye kadar güç +30.000km tecrübe
4. Adım ucu açık
.
Merak ettim şu dünya litaratürün link paylaşır mısın.
hasmet
19 Şubat 2018, 04:40
Ne güç, ne de tork sorundur. Baz eğitim alan herkes kocaman 1200cc+ cruiser'ları sorunsuz kullanabilir.
Bilmem kaç bin km yol tecrübesi, SS kullanmaya hazırlanma için anlamsızdir. Çok bir tecrübeniz olmasa bile, adamakıllı bir superbike school da pist eğitimiyle, kısa sürede, onbinlerce km trafik tecrübesi olan tiplerden çoook daha iyi ve güvenli SS kullanırsınız.
Bu iş asıl eğitimle oluyor, tecrübeyle değil... Neyi nasıl yapacağınızı öğrenmeniz lazım. Kendi kendine olmuyor bu işler. O yüzden patır kütür ölüyor insanlar. Aptal veya tecrübesiz oldukları için değil.
Boldpilot
19 Şubat 2018, 07:22
Dikkat çekmek istiyorsan,
https://img00.deviantart.net/0f3d/i/2017/317/8/b/honda_cbr_650f_by_lynxmaster-dbtnu72.jpg
https://i.hizliresim.com/bBBRrV.jpg (https://hizliresim.com/bBBRrV) bence fazer daha yakışıklı (aynalar hariç 😊)
MahmutBiner
19 Şubat 2018, 09:12
arada insan gibi bir uçurum yok.. Benim fikrim fazer 6 bile olur. Fazer bloğun konumu ve aktarım olarak cbrnin içinden 7 8 kere geçer. Şu an enduro kullanıyorum fakat gençliğimde hiç unutmuyorum fazer 6 ilk çıktığı zamanlar r 6 600 rr vs arkadaşlarla gazlamaya çıkıyorduk hiçte öyle uçurumlar olmuyordu. Fazer 6 ile top speed 260 görmüştüm. Fakat honda daha hesaplı gelebilir. Fazerin en sevdiğim özelliği uzun yolda çok rahat bir motosiklet.
yamtareroglu
17 Mart 2018, 04:05
Herkes arkadaşa tecrübesizsin kaza yaparsın diye nasihat ediyor ama ölümlü kaza yapanlara ve verdiğiniz örneklere bakıyoruz nerdeyse hepsi çok deneyimli motorcular ve hatta öğreticiler.. Bu işte bir çelişki var gibi... Açıkçası Türkiye insanının soru soran insanlara nasihat etme, her şekilde karşı gelip onunu kesme/ dur bakalım daha yenisin mukabilinden gerekçe üretme güdüsübir davranışı mevcut.. Karşıdaki zaten kararını vermiş.. Ayrıca herkesin yetenek oranı farklıdır..
Bir kimse yardım istediğinde, o kişiyi vazgeçirmeye çalışmak yerine teşvik etmeli ancak dikkat eymesi gereken onemli konularda bilgilendirmeliyiz, tabii icimizde kıskançlık haset gibi duygular yoksa... Sevgiler.
CriminalS
17 Mart 2018, 06:47
Düşük km li eski model bir 4 silindir mantıklı olur, o yüzden marka modele bakmadan temiz hangisini bulursan al. Ben geçen yaz orjinal 13500 km de 2006 model yepyeni bir gsr 600 aldım, zevkle kullanıyorum. Yakıtları aşağı yukarı aynı yani çok , benimki km de 35 kuruş yakıyor
Nası ya benim driftle aynı yakıyor ?
Ekarademir
17 Mart 2018, 10:04
Ben ikisi arasında kalsam Fazer alırdım. Farklı motor seçecek olsam BMW 1200 GSye bi bakardım.
fireblade e
17 Mart 2018, 10:14
Nc 750 X DCT alıyorsun ve keyfine bakıyorsun.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO