chevy64
08 Şubat 2018, 16:45
motoru 2 yıl once izmirden almıstım.
sahibi arkadas ne kadar askeri personelim makina muhendisiyim soyle topladım, kendim binmek için hazırladım vs dediysede motor tırt cıktı :9 tabi
neyse aldığımda eksantrik dişlisi 3 yerden kırılmış ama parçalanmamış yine eksantrik dişlisinin bazı dişleri kopmuş. heryerinede kırmızı conta surulmuş. çalışıyo mu çalışıyo ama işte :)
motoru aldığımda eksantrik dişlisini ve zincirini orjinal parcayı 3 hafta beklereyek aldım ve değiştirmistim.
geçtigimiz aylardada balata vs derken gerekenleri değiştirdim.
balatayı değiştirmek için kapağı komple sokuyosunuz. bu yonu iyi değil çünkü radyator ve motordaki soğutma sıvısını komple bosaltıyorsunuz.
devirdaimi sokuyorsunuz ki ondada supriz cıktı onuda altta acıklıycam. bi yonuyle iyide oldu sokup gormus oldum.
debriyaj telinide yeniledim sokmüşken.
https://i.hizliresim.com/vjXnGm.jpg (https://hizliresim.com/vjXnGm)
https://i.hizliresim.com/LbZ1Ma.jpg (https://hizliresim.com/LbZ1Ma)
https://i.hizliresim.com/1JVMbY.jpg (https://hizliresim.com/1JVMbY)
yeni balataları takmadan 3-4 saat yagda bekletip takıyoruz.
dizerken bi sac bi balata seklinde standart zaten. ama kapagı kapatırken resimde gozuken noktaya kapaktaki ok işaretini denk getirmek gerekiyor.
https://i.hizliresim.com/rO6Z4V.jpg (https://hizliresim.com/rO6Z4V)
https://i.hizliresim.com/767MJP.jpg (https://hizliresim.com/767MJP)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------
devirdaimi sokunce iç contası(kemik gibi beyaz olan) kırık ve bi şekilde yapıstırılmıs cıktı.
mekanik conta olarak geçiyor onuda alıp guzelce taktım. takmadan önce kapakta kalan metal kısmını dikkatlice cıkarıp (cunku onun altındada yag sızmasını engelleyen oring tarzı bı lastık daha var) yenisini cakıyorsunuz. 650 klr ile aynı. hatta soyle izleyebilirsiniz(bana ait değil ama aynı yontem)
https://www.youtube.com/watch?v=0b1kOppUebQ
kırık kısım (beyaz olan)
https://i.hizliresim.com/D7B4ay.jpg (https://hizliresim.com/D7B4ay)
https://i.hizliresim.com/EPr5ZD.jpg (https://hizliresim.com/EPr5ZD)
sol basta yaylı parcanın normalde alt kısmıda var ama o da dagınık cıktı.
https://i.hizliresim.com/m241n2.jpg (https://hizliresim.com/m241n2)
yeni parcalar
https://i.hizliresim.com/BLvDkG.jpg (https://hizliresim.com/BLvDkG)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
motoru aldıgımda arka dişli ve zinciri yeni değiştirilmiş ama öne dokunulmamış. ön dişliyide netten bulup değiştirdim 15 diş.
bindiğim sürede eskisi ne kadar yıpranmış acıkca belli oluyor.
https://i.hizliresim.com/1JVv2N.jpg (https://hizliresim.com/1JVv2N)
dişlinin üstündeki 2 somunu ve tutan parcayı cıkarıp yenisini takıyoruz.
https://i.hizliresim.com/LbZAYZ.jpg (https://hizliresim.com/LbZAYZ)
https://i.hizliresim.com/rO6Mm3.jpg (https://hizliresim.com/rO6Mm3)
https://i.hizliresim.com/767gVN.jpg (https://hizliresim.com/767gVN)
https://i.hizliresim.com/PlnkYO.jpg (https://hizliresim.com/PlnkYO)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------
ustundeki termostatı test ettim tam acmıyormus. onuda değiştirdim.
termostatı takarken üzerinde çok ufak bi delikvar onu 12 yönüne yani tam tepeye getirmek gerekiyor ki içinde sıkısan havayı radyatorden atabilsin.
https://i.hizliresim.com/0ElnqY.jpg (https://hizliresim.com/0ElnqY)
https://i.hizliresim.com/JQqAY5.jpg (https://hizliresim.com/JQqAY5)
bu resimde dikkatli bakarsanız ufak delik sola kayık ama sonra sıkarken duzeltip taktım.
https://i.hizliresim.com/OoVAZn.jpg (https://hizliresim.com/OoVAZn)
https://i.hizliresim.com/y0N5ln.jpg (https://hizliresim.com/y0N5ln)
https://i.hizliresim.com/4a1rg7.jpg (https://hizliresim.com/4a1rg7)
harareti ölcen müşür tamsıkılmamıs ve kaynamıs gözüküyor. değeri tam olcemiyo ama parcayı sıfır bulamadıgım için sokmedim.
yabancı forumdada yine klr 250 nin sokerken perişan edip bulamayıp sunfixle eskiyi takmıs eleman . :)
https://i.hizliresim.com/rO6M0M.jpg (https://hizliresim.com/rO6M0M)
https://i.hizliresim.com/oO0377.jpg (https://hizliresim.com/oO0377)
cıkarmak için matkap salıp yeniden diş acmak vs gerekiyor.
parcada bu
https://i.hizliresim.com/VrPaYP.jpg (https://hizliresim.com/VrPaYP)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------
geldik işin en civcivli yerine :)
silindir ust kafayı soktum. sebebide sabahları zor calısıyordu bazen güçten düşmeler oluyordu yolda.
emme subapları gomulmüş nerdeyse. buda subap ayarını bozuyordu.
netten orjinal 2 subabı arastırdım. satan arkadas takım satıyoruz 4 adet 400tl diyince (kawasaki :) ) bana sanayinin yolu gozuktu. kapakcıya gidip bıraktım kafayi. 1 gun sonra 2 emme subanı takıp alıştırmış usta. cokta guzel işcilikle hemde uygun rakama.
https://i.hizliresim.com/bBkDvd.jpg (https://hizliresim.com/bBkDvd)
https://i.hizliresim.com/dO83LV.jpg (https://hizliresim.com/dO83LV),
buyuk olanlar emmeler. ne kadar içerdeler
https://i.hizliresim.com/5DL7Nj.jpg (https://hizliresim.com/5DL7Nj)
işlem sonrası
https://i.hizliresim.com/A1n7Op.jpg (https://hizliresim.com/A1n7Op)
sahibi arkadas ne kadar askeri personelim makina muhendisiyim soyle topladım, kendim binmek için hazırladım vs dediysede motor tırt cıktı :9 tabi
neyse aldığımda eksantrik dişlisi 3 yerden kırılmış ama parçalanmamış yine eksantrik dişlisinin bazı dişleri kopmuş. heryerinede kırmızı conta surulmuş. çalışıyo mu çalışıyo ama işte :)
motoru aldığımda eksantrik dişlisini ve zincirini orjinal parcayı 3 hafta beklereyek aldım ve değiştirmistim.
geçtigimiz aylardada balata vs derken gerekenleri değiştirdim.
balatayı değiştirmek için kapağı komple sokuyosunuz. bu yonu iyi değil çünkü radyator ve motordaki soğutma sıvısını komple bosaltıyorsunuz.
devirdaimi sokuyorsunuz ki ondada supriz cıktı onuda altta acıklıycam. bi yonuyle iyide oldu sokup gormus oldum.
debriyaj telinide yeniledim sokmüşken.
https://i.hizliresim.com/vjXnGm.jpg (https://hizliresim.com/vjXnGm)
https://i.hizliresim.com/LbZ1Ma.jpg (https://hizliresim.com/LbZ1Ma)
https://i.hizliresim.com/1JVMbY.jpg (https://hizliresim.com/1JVMbY)
yeni balataları takmadan 3-4 saat yagda bekletip takıyoruz.
dizerken bi sac bi balata seklinde standart zaten. ama kapagı kapatırken resimde gozuken noktaya kapaktaki ok işaretini denk getirmek gerekiyor.
https://i.hizliresim.com/rO6Z4V.jpg (https://hizliresim.com/rO6Z4V)
https://i.hizliresim.com/767MJP.jpg (https://hizliresim.com/767MJP)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------
devirdaimi sokunce iç contası(kemik gibi beyaz olan) kırık ve bi şekilde yapıstırılmıs cıktı.
mekanik conta olarak geçiyor onuda alıp guzelce taktım. takmadan önce kapakta kalan metal kısmını dikkatlice cıkarıp (cunku onun altındada yag sızmasını engelleyen oring tarzı bı lastık daha var) yenisini cakıyorsunuz. 650 klr ile aynı. hatta soyle izleyebilirsiniz(bana ait değil ama aynı yontem)
https://www.youtube.com/watch?v=0b1kOppUebQ
kırık kısım (beyaz olan)
https://i.hizliresim.com/D7B4ay.jpg (https://hizliresim.com/D7B4ay)
https://i.hizliresim.com/EPr5ZD.jpg (https://hizliresim.com/EPr5ZD)
sol basta yaylı parcanın normalde alt kısmıda var ama o da dagınık cıktı.
https://i.hizliresim.com/m241n2.jpg (https://hizliresim.com/m241n2)
yeni parcalar
https://i.hizliresim.com/BLvDkG.jpg (https://hizliresim.com/BLvDkG)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
motoru aldıgımda arka dişli ve zinciri yeni değiştirilmiş ama öne dokunulmamış. ön dişliyide netten bulup değiştirdim 15 diş.
bindiğim sürede eskisi ne kadar yıpranmış acıkca belli oluyor.
https://i.hizliresim.com/1JVv2N.jpg (https://hizliresim.com/1JVv2N)
dişlinin üstündeki 2 somunu ve tutan parcayı cıkarıp yenisini takıyoruz.
https://i.hizliresim.com/LbZAYZ.jpg (https://hizliresim.com/LbZAYZ)
https://i.hizliresim.com/rO6Mm3.jpg (https://hizliresim.com/rO6Mm3)
https://i.hizliresim.com/767gVN.jpg (https://hizliresim.com/767gVN)
https://i.hizliresim.com/PlnkYO.jpg (https://hizliresim.com/PlnkYO)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------
ustundeki termostatı test ettim tam acmıyormus. onuda değiştirdim.
termostatı takarken üzerinde çok ufak bi delikvar onu 12 yönüne yani tam tepeye getirmek gerekiyor ki içinde sıkısan havayı radyatorden atabilsin.
https://i.hizliresim.com/0ElnqY.jpg (https://hizliresim.com/0ElnqY)
https://i.hizliresim.com/JQqAY5.jpg (https://hizliresim.com/JQqAY5)
bu resimde dikkatli bakarsanız ufak delik sola kayık ama sonra sıkarken duzeltip taktım.
https://i.hizliresim.com/OoVAZn.jpg (https://hizliresim.com/OoVAZn)
https://i.hizliresim.com/y0N5ln.jpg (https://hizliresim.com/y0N5ln)
https://i.hizliresim.com/4a1rg7.jpg (https://hizliresim.com/4a1rg7)
harareti ölcen müşür tamsıkılmamıs ve kaynamıs gözüküyor. değeri tam olcemiyo ama parcayı sıfır bulamadıgım için sokmedim.
yabancı forumdada yine klr 250 nin sokerken perişan edip bulamayıp sunfixle eskiyi takmıs eleman . :)
https://i.hizliresim.com/rO6M0M.jpg (https://hizliresim.com/rO6M0M)
https://i.hizliresim.com/oO0377.jpg (https://hizliresim.com/oO0377)
cıkarmak için matkap salıp yeniden diş acmak vs gerekiyor.
parcada bu
https://i.hizliresim.com/VrPaYP.jpg (https://hizliresim.com/VrPaYP)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------
geldik işin en civcivli yerine :)
silindir ust kafayı soktum. sebebide sabahları zor calısıyordu bazen güçten düşmeler oluyordu yolda.
emme subapları gomulmüş nerdeyse. buda subap ayarını bozuyordu.
netten orjinal 2 subabı arastırdım. satan arkadas takım satıyoruz 4 adet 400tl diyince (kawasaki :) ) bana sanayinin yolu gozuktu. kapakcıya gidip bıraktım kafayi. 1 gun sonra 2 emme subanı takıp alıştırmış usta. cokta guzel işcilikle hemde uygun rakama.
https://i.hizliresim.com/bBkDvd.jpg (https://hizliresim.com/bBkDvd)
https://i.hizliresim.com/dO83LV.jpg (https://hizliresim.com/dO83LV),
buyuk olanlar emmeler. ne kadar içerdeler
https://i.hizliresim.com/5DL7Nj.jpg (https://hizliresim.com/5DL7Nj)
işlem sonrası
https://i.hizliresim.com/A1n7Op.jpg (https://hizliresim.com/A1n7Op)