Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Benelli BN 251 (yeni)
Sayfa :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
10
11
12
13
M.Tugay
08 Temmuz 2018, 22:23
Radyatörden geliyor olabilir mi ?
Soğusun, su eksiltmiş mi kontrol edeceğim. Kontrol için sele de dahil, sağ tarafı komple sökmek gerekli diyor kullanım kılavuzu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------
Motorun sağ tarafı ıslanmış. Radyatör neden böyle su akıtır? Kaçak yaptığı için mi, hararet sebebiyle mi?
https://i.hizliresim.com/6Nm977.jpg
Ayrıca ilk bakımda serviste yağ değiştirildi ve yağ ölçüsü tamamen dolu. Bu şekilde motor yağı fazla değil mi? Sonuçta yetkili servisinde dolduruldu. Fazla doldurmuş olabilir mi? Motosiklet en son 2 saat önce çalıştı ve dik konumda fotoğraf çektim.
https://i.hizliresim.com/yqVNyy.jpg
buteo
08 Temmuz 2018, 22:55
Radyatör hortumu su sızdırmış olabilir değiştirilmesi gerekiyor olabilir, yağ seviyesi konusunda kullanım kılavuzu ne diyor ?
M.Tugay
08 Temmuz 2018, 23:13
Yağ seviyesi iki çizgi arasında olmalı diyor. Bu yağı koyan da yetkili servis. Ne kadar yağ konulacağını en iyi onlar bilir diye düşünüyordum.
İyi bi servis bulup göstermek lazım motoru. Zincir de bana göre gergin ama servis gayet iyi dedi. Elimle sıkıştırınca zincir neredeyse milim kıpırdamıyor.
motokeyf
12 Temmuz 2018, 16:36
Yağ seviyesi iki çizgi arasında olmalı diyor. Bu yağı koyan da yetkili servis. Ne kadar yağ konulacağını en iyi onlar bilir diye düşünüyordum.
İyi bi servis bulup göstermek lazım motoru. Zincir de bana göre gergin ama servis gayet iyi dedi. Elimle sıkıştırınca zincir neredeyse milim kıpırdamıyor.
Fabrikayı ara bilgi ver seni başka servise yönlendirsinler tekrar baktır yağ tam dolu görünüyor bu şekilde çok fazla bence
NeDemekŞakir
12 Temmuz 2018, 21:28
devir daim pompasındaki keçeden antifriz sızdırıyor olabilir. bende 2. kez sızdırmaya başladı. Önce radyatörü sonrada sol taraftaki beyaz depoyu kontrol et ve eksik ise antifriz koy
M.Tugay
13 Temmuz 2018, 00:35
Cumartesi sabah başka bi yetkili göstereceğim motoru. Özellikle fan açmama sorunu için götürüyorum. Cevaplar için teşekkürler.
M.Tugay
14 Temmuz 2018, 22:40
Fan kablosunu düzgün yerleştirmedikleri için kendi kablosunu parçalamış. Parçalanan kısım düzeltildi, fan sorunsuz çalışıyor. Diğer yetkili servisin ilk bakımda "Bunda yağ filtresi yok ki" diyerek değiştirmediği yağ filtresini bugün değiştirdiler. Filtre kendinden geçmişti. Deponun altında ters takılması sebebiyle depoya temas eden bi parçayı düzelttiler. Kabloları ezecek kadar sıkıştırarak yerleştirilmesi sebebiyle akü düzeltildi.
Motosikletten daha önemlisi, montaj ve servis.
NeDemekŞakir
15 Temmuz 2018, 13:03
bende de düzgün yapılmayan montaj sebebiyle hidrolik hortumu yırtılmıştı. Servis te ilgisiz, en sonunda gidip anahtar takımlarını tek tek ustaya monteleyeceğim:jocolor:
drmsel09
16 Temmuz 2018, 23:38
Motorun solunda olan su damlaması, motorun ısısı artınca genleşme tankından atılan fazla sudur. Devirdaim pompası motorun sağ tarafında; yağ filtresine yakındır; zaten radyatörden gelen hortumlardan fark edersiniz. Fan açmama meselesine gelince; motorun sol yanında radyatörde hararet müşirinin fişlerini kontrol edin; belki fişler oksitlenmiş olabilir, ya da sıkıca bağlı olmayabilir.
buteo
17 Temmuz 2018, 01:51
Bu problemler motorun montajı Türkiye de yapılıyor diye mi çıkıyor ? tnt 25 lerde bu tür montaj kaynaklı problemler çıkmıyordu okuduğum kadarıyla
emremm
17 Temmuz 2018, 02:14
Ben BN251 in burada montajlandığına bile inanmıyorum. Neden? diye sormayın.
Uzunca bir üretim hattı videosu görmeden de inanmam.
YasinC
17 Temmuz 2018, 08:22
Ben BN251 in burada montajlandığına bile inanmıyorum. Neden? diye sormayın.
Uzunca bir üretim hattı videosu görmeden de inanmam.
Şasi bile burada üretiliyor. Montaj da burada maalesef. Sosyal medyada fotoğraflar vardi bulursunuz.
darknife
18 Temmuz 2018, 16:50
İlk üretilen model TNT 125'ti onun ile ilgili şikayet görünmüyordu bn 251 için şikayet olması üzücü olur ilk parti ürünler için olan problemlerdir umarım.
atilla67
18 Temmuz 2018, 17:50
hayırlısı ile bn251 i pazartesi gunu aslan motordan teslim aldık kullanımı gayet guzel biraz gurultulu bi motor ama çalışma sesi guzel gayet seri bir motor depoyu 90 tl fulledim yakıtı kontrol edicem lastikler yol tutusu guzel süspansiyon biraz sert bir ayarı varmı bilmiyorum fan sehir içinde sık devreye giriyor ama motoru çabuk soğutuyor tabi havalarda sıcak bir ara fotoları paylaşıcam
haydabre
20 Temmuz 2018, 15:19
hayırlısı ile bn251 i pazartesi gunu aslan motordan teslim aldık kullanımı gayet guzel biraz gurultulu bi motor ama çalışma sesi guzel gayet seri bir motor depoyu 90 tl fulledim yakıtı kontrol edicem lastikler yol tutusu guzel süspansiyon biraz sert bir ayarı varmı bilmiyorum fan sehir içinde sık devreye giriyor ama motoru çabuk soğutuyor tabi havalarda sıcak bir ara fotoları paylaşıcam
İzmir'de isen sürekli fan açması normaldir gerçi ülkemizin her yeri aşırı sıcak. Süspansiyonlar ayarlanabilir.
M.Tugay
20 Temmuz 2018, 21:47
hayırlısı ile bn251 i pazartesi gunu aslan motordan teslim aldık kullanımı gayet guzel biraz gurultulu bi motor ama çalışma sesi guzel gayet seri bir motor depoyu 90 tl fulledim yakıtı kontrol edicem lastikler yol tutusu guzel süspansiyon biraz sert bir ayarı varmı bilmiyorum fan sehir içinde sık devreye giriyor ama motoru çabuk soğutuyor tabi havalarda sıcak bir ara fotoları paylaşıcam
Hayırlı olsun. Fan sık sık açsın. Açmayınca asıl büyük problem oluyor. Çok açıyo diye hiç şikayetçi olma :)
hacıyatmaz
21 Temmuz 2018, 15:11
TNT 250 kullanıcılarıda çok fan açıyor diye şikayet ediyordu sonra biri iki motorda fan açmayınca sürekli fan açanlar şükür etmeye başladı.
Tulpar61
26 Temmuz 2018, 12:31
Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katılıyorum. Cbf150 başlangıç motorundan sonra düşündüğüm suzuki vstrom 250, honda cb 250r, mt25 gibi modellerin yanında Bn251 fiyat olarak ciddi manada çok uygun geliyor. Malum çin tarafından satın alınması, yedek parça, servis ağı, motor ömrü vs. düşündürüyor biraz. Fiyat harika performans açısından kullanıcı arkadaşların takibindeyim. İyi forumlar.
YasinC
26 Temmuz 2018, 12:40
Motor ömrü, kalite gibi konularda iyi ancak belli şehirlerin dışında servis ağı iyi değil. Yedek parça sorunu da yok bulunuyor parçalar. Stokta olup olmaması değişir ancak ele geçiyor istenen parça. Çin tarafından satın alınması yedek parça için çok iyi yurt dışından daha uyguna da bulabiliyorsunuz :)
Vstrom 250'ye verilecek paraya yazık. Şahsen CB250R ile BN251 arasında tercih yapardım.
Tulpar61
26 Temmuz 2018, 13:15
Motor ömrü, kalite gibi konularda iyi ancak belli şehirlerin dışında servis ağı iyi değil. Yedek parça sorunu da yok bulunuyor parçalar. Stokta olup olmaması değişir ancak ele geçiyor istenen parça. Çin tarafından satın alınması yedek parça için çok iyi yurt dışından daha uyguna da bulabiliyorsunuz :)
Vstrom 250'ye verilecek paraya yazık. Şahsen CB250R ile BN251 arasında tercih yapardım.
Teşekkürler YasinC. Haklısın. Honda cb250r la 4900 gibi bir fark var. Suzuki uçuk biraz ama konfor yönünden çok iyi yorumlarını okudum. O fiyat farkına değer mi tartışılır. Mt25’i hiç sallamamışsın.)) Her neyse şu Benelli biraz daha piyasaya yayılsın bakalım.
YasinC
26 Temmuz 2018, 16:27
Teşekkürler YasinC. Haklısın. Honda cb250r la 4900 gibi bir fark var. Suzuki uçuk biraz ama konfor yönünden çok iyi yorumlarını okudum. O fiyat farkına değer mi tartışılır. Mt25’i hiç sallamamışsın.)) Her neyse şu Benelli biraz daha piyasaya yayılsın bakalım.
MT25'i ben sevemedim tork fakiri yokuşta çanta var ise 9-10 bin devir ile uğraşıyorsun. Youtube topspeed videoları aldatmasın biraz yapılı biriyseniz o hızlar hayal olur sizin için. Zaten yapanlarda yokuş aşağı canını alana kadar zorluyor.
Vstrom ise uzun yolda özellikle rampalarda ağır vasıta araçlar ile köşe kapmaca oynarsın.
braveman
27 Temmuz 2018, 15:09
Motor ömrü, kalite gibi konularda iyi ancak belli şehirlerin dışında servis ağı iyi değil. Yedek parça sorunu da yok bulunuyor parçalar. Stokta olup olmaması değişir ancak ele geçiyor istenen parça. Çin tarafından satın alınması yedek parça için çok iyi yurt dışından daha uyguna da bulabiliyorsunuz :)
Vstrom 250'ye verilecek paraya yazık. Şahsen CB250R ile BN251 arasında tercih yapardım.
Servis sıkıntısı 2016'ya oranla bayağı ilerleme kat etti iyileştirmeler yapıldı. Markayı artık herkes biliyor servisleri de zamanla daha fazla düzen tutacaktır.
haydabre
28 Temmuz 2018, 18:15
aradaki fiyat farkı olmasa CB250r denir ama çok ciddi fiyat farkı var arada geçen sene çift silindir bile bu fiyatlarda değildi Benelli hala satış rakamlarını arttırmak için diğer tüm markaların altında fiyatta sürüyor piyasaya 2 sene daha böyle devam ederler sonra en az Bajaj ile eşitlerler fiyatı.
atilla67
31 Temmuz 2018, 15:04
https://hizliresim.com/p/yukle
Guy Fawkes
06 Ağustos 2018, 22:09
https://i.hizliresim.com/DDOrWl.jpg (https://hizliresim.com/DDOrWl)
hacıyatmaz
11 Ağustos 2018, 11:47
https://i.hizliresim.com/DDOrWl.jpg (https://hizliresim.com/DDOrWl)
Küçük kız motordan daha tatlı Allat bağışlasın:) Kaç km yaptın bir sıkıntı var mı genel olarak
Guy Fawkes
13 Ağustos 2018, 17:00
Küçük kız motordan daha tatlı Allat bağışlasın:) Kaç km yaptın bir sıkıntı var mı genel olarak
Teşekkür ederim,büyük kızım kendileri:)
Motordan memnunum bi sıkıntı yok ama çok gezemiyorum,aile fena rahatsız ::rantinp: 700 km yapabildim mecburen
atilla67
13 Ağustos 2018, 19:30
600 km oldu motorla ilgili büyük sıkıntı yok anahtar yuvası çok gevsekti oynuyordu vidaları sıkınca halloldu yan sehpanın vidasi düştü takıldı dün otoyolda giderken birden arka lastik sert bir fren yaptı ABS ile ilgili bir sorun herhalde ABS yi devre dışı bırakarak kullanıyorum İzmir servisi aslan ustayi aradım hemen motoru getirmemi istedi ısrarla çok ilgilenen bir servis servisin ilgili olması motorla ilgili güven veriyor motordan memnunum tavsiye ederim kullanımı çok zevkli yalnız anlamadığım bir şey var dolar uçtu gitti fiyatı halen aynı her an zam gelebilir değerlendirmek lazım
buteo
16 Ağustos 2018, 15:57
Bn 251 sahibi arkadaşlara soruyorum, tnt 25 lerin bazılarında bazı problemler çıkmıştı bn 251 de de var mı bu tür problemler ? genel olarak memnun musunuz ? abs si konusunda sıkıntı yaşattı mı ? tavsiye eder misiniz ?
haydabre
17 Ağustos 2018, 15:13
600 km oldu motorla ilgili büyük sıkıntı yok anahtar yuvası çok gevsekti oynuyordu vidaları sıkınca halloldu yan sehpanın vidasi düştü takıldı dün otoyolda giderken birden arka lastik sert bir fren yaptı ABS ile ilgili bir sorun herhalde ABS yi devre dışı bırakarak kullanıyorum İzmir servisi aslan ustayi aradım hemen motoru getirmemi istedi ısrarla çok ilgilenen bir servis servisin ilgili olması motorla ilgili güven veriyor motordan memnunum tavsiye ederim kullanımı çok zevkli yalnız anlamadığım bir şey var dolar uçtu gitti fiyatı halen aynı her an zam gelebilir değerlendirmek lazım
Fiyat artışını bence herkes bekliyor ama adamlarda tık yok 2 sene önce dolar kuru ile satıyorlardı sonra bir anda TL'ye çevirip fiyatlarda 3 - 6 bin tl arası indirim olmuştu. Adamlar şimdi milleti alıştırıp sonra kar etmek istiyor bence
hacıyatmaz
01 Eylül 2018, 16:38
Motosiklet sezonu bitmek üzere ama BN 251 kullanıcıları pek göremedik sanki BN 125 daha fazla tutuldu.
roadpeople
02 Eylül 2018, 22:00
Tnt25 ile arasında tek fark ABS bu motorun aslında her yerdeyiz
SeCReTBoY
05 Eylül 2018, 17:10
Tnt25 ile arasında tek fark ABS bu motorun aslında her yerdeyiz
Tasarımında bir iki küçük değişiklik var. ABS eklemesi yapılmış ve birazda gücü arttırılmış. Merak ettiğim konu TNT 25'ler ilk geldiğince yazılımsal bir probleme sahiptiler bunlarda bir arızaya denk gelen var mı?
motokeyf
07 Eylül 2018, 16:13
Tasarımında bir iki küçük değişiklik var. ABS eklemesi yapılmış ve birazda gücü arttırılmış. Merak ettiğim konu TNT 25'ler ilk geldiğince yazılımsal bir probleme sahiptiler bunlarda bir arızaya denk gelen var mı?
Bir arızası söz konusu olsaydı TNT 25 gibi forumda dile getirilirdi ki bu model 3 yıldır Avrupa'da dağıtılıyor o yüzden kullanıcı testleri yapılmıştır. Avrupa'nın gerisinde gelmek bazen işe yarıyor.
gezgin41
08 Eylül 2018, 17:25
Arkadaşlar bu forumda daha önce de yazmıştım. Muğla'da ikamet ediyorum. Benelli bn 251 kullanıcısıyım. Daha doğrusu satın aldım 2 Mayıs'ta ama motor iki ay boyunca serviste yattı ve halen yatıyor. Arka ABS diye övünüyorlar ama çöp resmen. Bir gün tutuyor bırakmıyor, diğer gün ise fren boşalıyor kendi kendine. Diğer kullanıcılarda da aynı şikayetler var okursanız forumu. İşin komiği adamlar motor üretmiş ama tamir etmeyi beceremiyorlar. BENELLİ BN251'i kullanmış birisi olarak kesinlikle önermiyorum!!!! Mahkemeye gideceğim.
Benelli servis sistemi bence güzel servis noktası problemi çözemediği zaman motosikleti fabrikaya aldırıp bakıyorlar. Ara fabrikayı 2 ay oldu de aldırsınlar motosikletini yapsınlar bir motor bir serviste parça beklemiyorsa 1 hafta kalmamalı eğer kalıyorsa o servis işi bilmiyordur motosikletini geri alacaksın. Şikayetini edeceksin.
EpaddaiC
13 Eylül 2018, 16:35
Tüm markalarda bu işlem oluyor Benelli servisleri sayfasındaki servis sayısı azalmış galiba şikayet edilenleri denetleyip paketlemişler. Boş servisler ile çok görünmesinden yana değildim zaten az olsun öz olsun ama her şehirde en az bir tane olsun.
darknife
15 Eylül 2018, 15:08
Bu servis noktasından ben hiç bir şey anlamadım facebook'tan özellikler takip ediyorum benelli kullanıcı gruplarını biri gönderi yapıyor servisleri halletsinler gibisinden altına 60 tane yorum yapılıyor çoğunluk servislerden yana mutlu bir kısmı da umutla tek tükte kötüleyen var şimdi Honda yamaha hatta kawa'nın bile servislerinde sıkıntı varken 3 yldır piyasada olan markada neden sıkıntı olmasın? Objektif bakmak gerekirse servis konusunun kapatılması ve servis noktasından şikayetçi olanların şikayeti ile beraber belirtmesi gerekir.
FK-72
16 Eylül 2018, 23:31
Herkese selamlar. bende BN 251 sahibiyim. Beğenerek ve özellikle Ülkemizde üretildiği için aldım. 1150 km yi buldum. forumdaki arkadaşların yorumlarını neredeyse tamamını okudum. Kronik demesem de ilk partide üretilen motorlarda benzer sorunlar görünüyor. Yaşadığım deneyimlerimi paylaşmak istedim.
- Bazı civatalarda gevşemeler tespit ettim, hatta kontağın civatasının biri düştmüştü
- Diğer arkadaşların başına gelen soğutma sıvısı kaçağı bende de bir miktar oldu fakat Zamanla kesti.
- Düzensiz çalışma problemi var. Rölantide sesinden ve devir kadranından anlaşılabiliyor. Hareket halinde iken özellikle 1. ve 1. viteste çok belirgin bir şekilde hissediliyor. Bu sorunun Ateşleme sisteminden olduğunu düşünüyorum. Konu ile ilgili fabrikaya yazdım bilgi bekliyorum.
- Kısa bir süre önce motorum hareket halindeyken stop etti ve tekrar çalışmadı. Servise götürdüm kablolardan olduğunu tespit etmiş. teslim aldım ama hala tatmin olmadım. Bu servisleri eğitmek lazım.......
şimdilik bu kadar, heşeye rağmen motoru seviyorum. Azimli bir şekilde problemlerin takipçisi olacağım.
Balc10
22 Eylül 2018, 13:22
Herkese selamlar. bende BN 251 sahibiyim. Beğenerek ve özellikle Ülkemizde üretildiği için aldım. 1150 km yi buldum. forumdaki arkadaşların yorumlarını neredeyse tamamını okudum. Kronik demesem de ilk partide üretilen motorlarda benzer sorunlar görünüyor. Yaşadığım deneyimlerimi paylaşmak istedim.
- Bazı civatalarda gevşemeler tespit ettim, hatta kontağın civatasının biri düştmüştü
- Diğer arkadaşların başına gelen soğutma sıvısı kaçağı bende de bir miktar oldu fakat Zamanla kesti.
- Düzensiz çalışma problemi var. Rölantide sesinden ve devir kadranından anlaşılabiliyor. Hareket halinde iken özellikle 1. ve 1. viteste çok belirgin bir şekilde hissediliyor. Bu sorunun Ateşleme sisteminden olduğunu düşünüyorum. Konu ile ilgili fabrikaya yazdım bilgi bekliyorum.
- Kısa bir süre önce motorum hareket halindeyken stop etti ve tekrar çalışmadı. Servise götürdüm kablolardan olduğunu tespit etmiş. teslim aldım ama hala tatmin olmadım. Bu servisleri eğitmek lazım.......
şimdilik bu kadar, heşeye rağmen motoru seviyorum. Azimli bir şekilde problemlerin takipçisi olacağım.
Forumun başında bazı arkadaşlar yazmıştı zaten her ne kadar benelli mühendisleri eşliğinde üretim yapılsa da ilk partide hatalar meydana gelebilir. Alan bir çok kişide bunları göz önüne alarak almıştır. Önemli olan devamında gelen partilerde bu hataları gidermek adına çalışma yaptılar mı bunları bilmek önemli.
Matadorasor
23 Eylül 2018, 15:51
Düşünen varsa Bn 251 uygun fiyata satıyorum, bir göz atın isterseniz almak isteyen arkadaşlar https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-benelli-en-ucuz,cift-abs-italyan-son-gunler-604070497/detay
hacıyatmaz
24 Eylül 2018, 17:53
Düşünen varsa Bn 251 uygun fiyata satıyorum, bir göz atın isterseniz almak isteyen arkadaşlar https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-benelli-en-ucuz,cift-abs-italyan-son-gunler-604070497/detay
Fiyatlar kaldırıldığı için illaki yükselecektir ama 23.000 olması abartı olur. Senin için üzüldüm inş parayı bulursun ve motosikletin sana kalır.
GezeGeze
25 Eylül 2018, 01:48
Fiyatlar çok kafa karıştırıcı 2. elde şu sıralar...
10 bin civarı 250 cc'lik bakınıyorum (hala... parayı ancak denkleştirmek üzere gibiyim :) )...
TNT25 var bu fiyatlara, 11 civarı.. SYM Wolf var 11.500 civarı... hatta 15 bin km'de ABS'siz Kawasaki Z250 SL bile var, 15 bine; az daha üstüne koy denirse... o fazla geliyor haliyle...
BN251'e de bakayım dedim; yani ABS'li, 14-15 bin civarında ... İyi de, sıfırını da Antalya İlhan web sitesine 17700 yazmış...
Sıfırı 17700 olan motosikletin 2. eli 3 bin km'de kaç etse iyi olur ... 15 bine 2. elini alacağına az daha koy sıfırını al... veya , madem 15 binin var, git 15 binde kawa al.. gerçi onun da işletme maliyetleri, bakımı makımı daha pahalıdır, parça vs...
Bence şu sıralar motosiklet almak için uygun zaman... kış önü, ve kurlardaki artış 2. el fiyatlara tam olarak yansıtılamadı gibi sanki...
Mesele, uygun denk getirebilmekte...
Matadorasor
26 Eylül 2018, 15:37
Hocam bayinin biriyle görüştüm güncellenen fiyat bu ama diğer bayiler o fiyata çekmemiş dedi. Onun söylediğini yazdim oraya hatta o bayi 23.500 fiyatıyla koymuştu sahibindene bn 251 leri. Başka bir bayi daha aynısını söyledi 23 bin olarak güncellenecek diye. Sonuç olarak ben uygun fiyata koydum alacak kişi belli bir km binde bile karla satacağını düşünüyorum.
600 km oldu motorla ilgili büyük sıkıntı yok anahtar yuvası çok gevsekti oynuyordu vidaları sıkınca halloldu yan sehpanın vidasi düştü takıldı dün otoyolda giderken birden arka lastik sert bir fren yaptı ABS ile ilgili bir sorun herhalde ABS yi devre dışı bırakarak kullanıyorum İzmir servisi aslan ustayi aradım hemen motoru getirmemi istedi ısrarla çok ilgilenen bir servis servisin ilgili olması motorla ilgili güven veriyor motordan memnunum tavsiye ederim kullanımı çok zevkli yalnız anlamadığım bir şey var dolar uçtu gitti fiyatı halen aynı her an zam gelebilir değerlendirmek lazım
BN251 ve bir kaç başka markada da birden fren yapma veya kilitlemesi durumları okudum. Okuduklarımda ABS li motorlardı.
Merak ettiğim şu;
1-Bu frenin birden devreye girmesi, yolda giderken hiç fren kullanılmadığı halde, o hızda, durup dururken frenin kendi kendine devreye girmesi mi?
2-Az bir miktar fren yapılmak istendiği halde, ABS nin frene istenenden daha fazla tahrik uygulayıp tekerleği kilitlemesi mi?
3-Fren köküne kadar sıkıldığı ve tekerlek kaydığı halde, ABS nin devreye girmemesi nedeniyle tekerleğin kilitlenmesi mi?
Cevabınız için peşinen teşekkürler...
GezeGeze
29 Eylül 2018, 12:12
Matadorasor'un motosikletini alarak Benelli BN251 kullanıcıları arasına katılmış oldum arkadaşlar.
Öncelikle Matadorasor'a güzel bir alışveriş için teşekkür ederim. Buluştuk, servise gittik, notere gittik, şoförler odasına gittik. Güzel bir gün geçti, iyi bir alışveriş oldu... Yolun açık olsun Matadorasor...Başarılar önündeki projelerde...Isparta'dan geçecek olursan her zaman uğra kardeşim...
Motora gelirsek: ilan yayından kalktığı için, yeni okuyan arkadaşlar için yazayım: Benelli BN251, kırmızı, 3570 falandı kmsi, 3600 de, temiz....
Ayrıntılı uzun uzun yazarım daha ama 150 cc'den ilk kez bir 250 cc'ye geçen biri olarak ilk izlenimimi yazayım;
Benelli BN251 nasıl sorusuna özet cevap olarak:
Dana gibi! :)
Guy Fawkes
29 Eylül 2018, 13:28
ilanı buraya koyup koymamakta kararsız kaldım çünkü motosikleti müthiş bir hevesle aldım ve sık sık gezemesemde keyifle biniyorum
Fakat ailem bu durumdan fena halde rahatsız ve beni de huzursuz ediyorlar,forumdan ilgilenen varsa ilan budur,motorda hiç bir sıkıntı olmadığını da eklemeliyim ve halen 750 km de
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-benelli-italyan-benelli-bn251-605993789/detay/
GezeGeze
29 Eylül 2018, 15:28
İkinci el motosiklet alımında evrak prosedürünü anlatayım önce:
Notere gidiyorsunuz. 180 TL noter masrafı tutuyor.
Plakayı değiştirmek isterseniz bunu notere söylüyorsunuz. Ona göre işlemi girip, size sistemden tahsis edilen plakaya göre ruhsatınızı hazırlayıp veriyor.
Eskiden emniyetteydi bu işler; memurlar boşta plakalardan seç istediğini derdi. Şimdi öyle seçme şansınız kalmamış. Sistemden, sırada ne varsa, o veriliyor... Çok da sorun değil...
İkametinizin olduğu ilin plakasına göre plaka tahsis ediliyor.
Ruhsatlar artık tek yaprak.
Bütün plaka işlemlerinin noterde bitiyor olması büyük kolaylık.
Plaka değişikliğinde eski plakayı notere teslim ediyorsunuz. Noter size bir kağıt veriyor ve onunla şoförler odasına gidiyorsunuz. 25 TL plaka bastırma masrafını veriyorsunuz. 5-10 dakikada, sıraya göre, bizde yoktu, plakayı basıp veriyorlar. Böylece plaka işlerinizi tamamlamış oluyorsunuz. Notere dönüp bir evrak falan bırakmanıza gerek yok.
Sıra zorunlu trafik sigortasına geliyor. Onu da ruhsat çıktıktan sonra sigortacınızı arayıp kestirebiliyorsunuz.
Benimki 350 lira tuttu.
Tüm bunları Manavgattayken yaptım. Ruhsatı cebime koyup, plakayı takıp, binip Isparta'ya geldim. Isparta'da ayrıyeten her hangi bir yere evrak teslim etme vs. derdi olmadı... Ha, telefonla sigortasını yaptırdığım Ispartadaki sigortacıma gidip trafik sigortası kağıdını alıp ruhsatın arasına koymak haricinde...
Baya kolaylaşmış ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
Gelelim Danaya :)
Motora oturduğunuzda ilk başta çok büyük geliyor; 150 cc'den gelen biri olarak... Kollarınızdan bacaklarınızdan geriyorlarmış gibi :) ... Kollarınızı daha bir uzatıyorsunuz; ayaklarınızı da biraz daha geriye koyuyorsunuz... Gidon baya bir geniş geliyor insana ...
Alışıyor insan ...
Kontrol paneli oldukça güzel ve bilgilendirici. Saat olması büyük kolaylık... Hele gece daha bir ışıklı, harika!
Vites geçişleri çok yumuşak. Vites geçirmeye üşenmemek gerek.
Motor sonuçta 6 vitesli. 6 vitesin hakkını vermek gerekiyor. Sık sık, gerektiği gibi vites değiştirmekte fayda var. 5 vitesli 150 cc'likten gelen birisi olarak, bu biraz daha çok vites değiştirmek oluyor, ama sorun değil...
Manavgat Antalya yolunda çok ilerlemeden sağa ara yollara saptım, bir 25 km virajlı tek gidiş tek geliş yollarda pratik yaptım, Isparta'ya doğru yola çıkmadan önce...
Anayolda da gaza tepkimesi çok iyi ...
Antalya çevre yolu trafiğinde, ki ikide bir ışıklar falan geliyor, çok sakat bir yol aslında, arkadan gelen servis minibüsleri, kamyonlar, diğer araçlar ... Aradan sıyrılmak harika! :) 150 cc'lik ile, haliyle, en sağ şeritte fıtı fıtı gitmek zorunda kalıyordum, 80-90, bilemedin 100 ile ...
250 cc'liğin en büyük farkı, 100 km/h gibi hızlarda süreki ve rahat gibi şekilde (6 bin devirlerde) seyahat edebilmen. Ve daha motorda manevra yapmanı sağlayacak güç olması... 150 cc'likte canını dişine takıp bağırttırasıya tapa gaz gittiğinde 100'ü görüyordun, hadi bilemedin 105, 110... ama limitlerdeydin...
100-110 hızlarında, 6 bin küsür devirlerde gitmek muazzam bir rahatlık veriyor insana... gerektiğinde 120-130'lara çıkabiliyorsun; 250 cc'lik motorla ...
Bu tüm sürüşüne yansıyor!
Bu konuya ayrıca daha değineceğim... 250 cc'lik ile bayır aşağıya Burdur/Elsazı virajlarına yatarak giriş ...
to be continued ... :)
M.Tugay
29 Eylül 2018, 19:08
GezeGeze, hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanırsın inşallah. Bu yaz İstanbul-Isparta yolculuğu yaptım. Şükür sorun çıkarmadan keyifle gezdirdi dana:) Bu motorun hakkı 6.000 devir 100 km sabit hız. Üstüne çıktıkça verdiği keyif azalıyor. Seneye kısmetse tekrar Isparta'ya geleceğim. Bi BN251 buluşması yapabiliriz belki.
kefkes
29 Eylül 2018, 22:26
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
[B]İkinci el motosiklet alımında evrak prosedürünü anlatayım önce:
Gelelim Danaya☺
to be continued ... :)
Yakişir; hayirli olsun, daha çok gezersin inşallah bununla:)
Rks ile aynı grupta olduğundan bayide oturup bakmışliğim oldu motora.Oturaklı ve güzel duruyor, tabii kubazaki'nin cılızca olmasından da fazlaca iri gelmiş olabilir , gidonu ilk anda geniş gelsede şimdi sana, kağıt üzerinde pek geniş değil turu da geniş aynaları falan da güzel kullanışlı motora benziyor, peglerde falan da geride olmadığından epey rahat edersin hele uzun yolda.Saat muhabbeti ayrı bi güzel gelmişti bana da motor değişince..
Naçizane önerim, hani motor pek kilometre yapmamış zaten rodaji bitse de, (genel hata olarak gorduğum çok kişide) yuz kilometre hizlarda altıncı viteslerde yol yapmak yerine bi beşbin kadar dördüncü ve beşinci viteslerde gazı farkli devirlerde bol bol yedirmen yönünde olacaktir, (atıyorum aynı hızda altı yerine daha çok beste uzunca yol yapmak gibi)Hem vites rahatlayacak hem motor daha iyi açılacak, ivmelenme ve titresimden yana daha sağlıklı olacaktır uzun vadede.
Tekerin düz bassın.
GezeGeze
30 Eylül 2018, 03:15
Teşekkürler arkadaşlar.
Her zaman beklerim M.Tugay.
Bu arada önceki yazılarını da okudum; ufak tefek sorunlarını gidermiş olman güzel. Motorun solundaki (karşıdan bakarken değil, üstüne oturunca sol tarafındaki) kornanın arkasındaki hortumdan bende de su damlaması olmuştu. Arayıp sordum; tahliye hortumuymuş; normalmiş ısınınca biraz su damlatması ...
Geldiğinde görüşmek üzere M. Tugay; çaya, kahveye beklerim ...
Tavsiyelerin için teşekkürler kefkes. Rodajı bittiği için zorlamayayım diyordum ama dediğin gibi biraz açmayı deneyeyim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Neden Benelli BN251'i Tercih Ettim
Geçen hafta 150 cc'den 250 cc'ye geçmeyi uzun zamandır düşünen biri olarak 10-15 bin TL bandında 250 cc motosiklet düşünenler için pek çok alternatifin olduğunu ve bu konuda kafamın karışık olduğunu yazmıştım. Kararımı kendimce nasıl gerekçelendirdiğimi anlatayım; başka kafası karışık olanlara faydalı olabilir...
Yorumlar şahsidir; herkesin kendine göre beklentileri, öncelikleri, alabileceği risk vardır... Başka markaları kötülemek yerine benelliyi neden tercih ettiğimi açıklamaya çalışacağım.
Öncelikle niye 250 cc'lik sorusuna cevaben:
150 cc akan trafiğin hızının 50 km/h olduğu şehir içinde yeterli olmakla beraber 80-90 km/h'lara hatta daha da fazlaya çıkan şehrin çevre yolunda ve 120 + km/h seyredilen şehirlerarası yolda yeterli olmamaktadır.
150 cc'den sonra ara kategoriler olarak gördüğüm 180 veya 200 cc yerine, doğrudan 250 cc'ye geçmek daha doğru geldi.
Kendi motosiklet tecrübemi değerlendirerek çift silindirli daha ağır bir 300 cc veya üzeri bir makineye geçmek için ise henüz erken diye düşündüm.
Böylece tek silindirli, 250 cc, fiyatı da 10-15 bin TL bandında olabilecek motosikletlere baktım.
Kilometresinin düşük olmasını tercih ettim.
Garantisinin devam ediyor olması güzel olurdu... Bazı modeller 2015, ama trafiğe yeni çıktığından garantisi aslında devam ediyor... Ama onlarda da sonuçta 3 yıllık duran lastikler var diye endişe ettim aslında... Muhtemelen bir de lastik masrafı olacak...
Aklıma ilk gelen TNT25 idi. Oldukça beğendiğim bir modeldi. Ama ilk partideki kronik arızalar biraz tedirgin etti. İkinci parti gelenler güzeldi, ama onda da fiyatları yukarı çektiler...
Diğer taraftan Kawasaki Z250 SL ciddi bir alternatifti. 2015 model... Tek sorun, garantisi bitmiş durumda, ve parçası çok pahalı.. ve.. hiç arıza çıkarmasa bile periyodik bakımları, işletme maliyeti yani, oldukça yüksek, 400-500 TL'lerde diye okuyordum...
Benelli'nin yeni ABS'li modelini çıkardığını tabii ki duymuştum da, son haftaya kadar ne zaman malum sitede motosiklet ilanlarına baksam, hiç öyle düzenli takip ettiğim bir model değildi; çünkü zaten fiyatı yüksektir diye düşünerekten...
Bir ara elazığdan güzel bir SYM Wolf denk getirdim... harbi güzeldi, bir sürü ekstrası falan... ben parayı denkleştiresiye fiyatı 10 liradan 11500e çıkardı.. haksız sayılmaz... bir de üstüne git gel yol vs ...
10 bin civarına yeşil TNT25 buldum... Ama o da uzak şehirde sayılır...
15 bine Kawasaki Z250 SL buldum... yeşil ...
Sonra, ya dur bu TNT25'in bir de ABS'li modeli olan BN251'lere bakayım dedim... Güzel bir ilan denk geldi.. hem de yakın bir şehirden...
Ta, fi tarihinde, motosikletlerde ABS'nin zorunlu olması ile ilgili bir konuya, hatta, net hatırlıyorum, piyanocunun abs'siz motosiklet getirmesine eleştirel bir yaklaşımla, şöyle yazdığımı hatırladım: hadi bizim 3-5 bin liralık motosikletlerde neyse de, 15 bin liralara çıktıktan sonra ABS olsa iyi olur diye yazdıydım... tabii bu en az bi geçen senenin 15 bini falan...
Velhasılı, BN251'in ABS'li olması oldukça fark ettirdi, kararımı vermemde. Üstelik motor da daha yeni 3-4 aylık, km'si düşük...
Ve tabii Kuba yaygın servisi ve hesaplı parça fiyatı beklentisi ... (gerçi ABS beynine mukayyet olun, baya pahalıymış, serviste lafı geçerken usta söyledi)...
15 bin TL altı bandında karşılanabilir bir bütçeyle daha 3600 km'de 3-4 aylık 250 cc'lik ABS'li bir motosikleti almak akıllıca geldi bana... :)
Bu açıdan fiyat olarak bakınca tavsiye ederim. Performans olarak da, daha yeni kullanmaya başladım, ama ilk izlenimlerim harika! Yine de performans konusuna ayrıca değineceğim... Bileğinizin altındaki gücü hissetmek bambaşka ... :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
Özetlersem:
15 bin TL altı fiyat aralığında neden Benelli BN251?
1) 3,5 aylık bir motor olması
2) Düşük km'de olması, 3600 km
3) Yaygın servis ağı
4) İşletme maliyetinin hesaplı olması (bakım, servis, yedek parça vs.)
ve tabii
5) ABS'li oluşu!
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO