Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Kuba Dragon 50 (yeni)
Sayfa :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
uyucesan
15 Mayıs 2018, 12:26
aynısı benimde başıma geldi akü den ufak bir hortum varmış o hortum düşmüş yada takılmadığı için akü suyunu damlatıyor. Damlayan yerde benim de zincir korumanın boyasını kaldırdı ufak bir zımpara yaptıktan sonra siyah sprey boya sıktı servis bir de oraya hortum taktı artık o sorun kalmadı bir baktır istersen
buzdağ
16 Mayıs 2018, 10:02
110 cc ye çevirmek için;
110ccc mondial silindir,
110ccc mondial silindir kapağı,
125 cc ramzey karbüratör,
açık hava filtresi,
14-36 dişli
şeklinde video ve yorumlarda liste var.
Malzemeciden karbüratör sorduğumda cup için mi yoksa cg için mi diye sordu?
Bu listeye ekleme -çıkarma ya da güncelleme gerekir mi?
Kayseride bir motorcu malzemeleri sen alırsan 100 tl ye takarım dedi.
Dişliler 14 40 olsa daha iyi gelir. Cup karburatoru ican ben cg 125 karburatoru aldim randiman vermiyo bisey cok geliyo ya hava ya benzin cozemedim
Youjoee
16 Mayıs 2018, 11:01
Maksimum Güç: 2.82 HP @ 8000 rpm
Baya endişe verici...
🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂
buzdağ
16 Mayıs 2018, 12:35
Dişliler 14 40 olsa daha iyi gelir. Cup karburatoru ican ben cg 125 karburatoru aldim randiman vermiyo bisey cok geliyo ya hava ya benzin cozemedim
Siz cup karbüratörünü mü öneriyorsunuz?
ascoliath
16 Mayıs 2018, 12:44
Bu motorun servis manual’i var mı acaba servislerde. Hiç sanmıorum ama gören bilen var mı?
NEFRET 25
17 Mayıs 2018, 15:59
merhaba motorsiklet grubuna bende girdim :D video çekmek isterdim zamanım yok martta aldım dragon 50 yi orjinalinde 80 cc geliyor şeytana uydum motoru büyüttüm 110 luk yaptım şimdi canavar gibi resmen uçuyorum :D azda yakıyor dikiş tutmaz diyen arkadaşlar var neden tutmuyor acaba merak ettim martın 3 de aldım 15 de 110 luk yaptım odur budur biniyorum bun mayıs 17 :queen:
srdr34
20 Mayıs 2018, 03:01
Merhaba Öncelikle dragon 50 sahibi olarak 1. viteste giderken motor bağırıyor bu sorun sadece benden mi kaynaklı yoksa diğer kullanıcalar da böyle bir problem var mı ?
Merhaba Öncelikle dragon 50 sahibi olarak 1. viteste giderken motor bağırıyor bu sorun sadece benden mi kaynaklı yoksa diğer kullanıcalar da böyle bir problem var mı ?
Birinci vitesi sadece ve sadece dik bir yokuşta durduktan sonra
ilk kalkışta kullanıyorum. 6 bin devirde 2. vitese atarım.
Dik yokuş dışında kalkışları sürekli 2. vitesle yapıyorum.
Bazen 1. vitesin yerini unuttuğumu söyleyebilirim :)
Bunun için trafik ve insan olmayan boş bir alanda
bir miktar debriyaj/gaz koordinasyonu çalışmanız gerekli.
Deneyin çok zor olmadığını hatta daha keyif aldığınızı göreceksiniz.
yilmazz
23 Mayıs 2018, 09:04
s.a dostum bende yaklaşık 1 hafta önce 110 luk yaptırdım. Daha 55 km falan yaptım. su an 5000-5500 devirde motorda tuhaf sesler geliyor. 4 vites de 5500 devir'i geçmiyor.Gerci 70 yapıyor zaten ama benim sorum, motor 8000-9000 devirlere çıkar mı çıkarsa ne zaman çıkar. bide çok sıkıştırınca ''pıst'' diye bir ses çıkıyor normal mı. bi el atın size zahmet. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------
merhaba motorsiklet grubuna bende girdim :D video çekmek isterdim zamanım yok martta aldım dragon 50 yi orjinalinde 80 cc geliyor şeytana uydum motoru büyüttüm 110 luk yaptım şimdi canavar gibi resmen uçuyorum :D azda yakıyor dikiş tutmaz diyen arkadaşlar var neden tutmuyor acaba merak ettim martın 3 de aldım 15 de 110 luk yaptım odur budur biniyorum bun mayıs 17 :queen:
bu sorum sizeydi ama ilk mesajım olunca beceremedim galiba. :)
NEFRET 25
23 Mayıs 2018, 14:20
merhaba kardeşim sen çok acele etmişsin önce bir motoru açsaydın :D ben 500 km ye kadar motoru 10 11 devir zorlayarak enson son 80 km hıza ulaştıktan sonra motoru değiştim kapak memelerimiymiş neymiş o alışana kadar 9 devir geçtiigmde motor zangır zangır ttiriyodu o ki titreme bütün vidaları söküyordu :D güzel bir titreşim masaj yapaerken bende devri 11 12 bagıra bagıra :D kullandım usta yapma dedemişti ama ben yaptım :D sonra arka dişliyide değiştirdim şimdi hiç bir sorun sorun zaten 9 devire gelinde motor 90 100 buluyor fazla zorlamıyoum kendi gidiyor zaten :D ben alanyadayım ustamızı tavsiye ederim özelden yazın bilgilerini veririm isteyen arakdaşlara yardımcı olurum
MotoLed
23 Mayıs 2018, 21:31
Arkadaslar hatirlayanlar hatirlar motorumda bazen calismama yolda giderrken stop etme bazende 6000 den sonra devirde sacmala oluyordu mesela bir anda 9 bine firliyordu sonra 1000 e dusuyor stop ediyordu.Bu sorunu bugun cozdum....
Cdi dedigimiz parcaya gecen soket var beyaz cdinin uzerindeki yesil olan kendi soketi degil o yesil sokete gecen beyaz soket var onun icindeki kablolar gevsekmis
Ayrica o beyaz soket buyuk yani cdi nin uzerindeki sokete bos geciyor Sıkılastirarak sorunu giderdim ayni sorunu yasayanlar varsa bilgisi olsun o sokete bir baksinlar
hsynvrlc
24 Mayıs 2018, 04:16
S.A kardeşlerim bende dragon 50cc Aldım At dan indim eşşeğe binmiş gibi oldum hiç memnun değilim:) 110 cc yükselticem mondial 100 cc silindir üst kapak 100cc Alt kapak 125 ramez karbürotör hava filtresi ön dişli 14 Arka dişli 36 bu cup dişlisi oluyormuş size sorum ise şu ben kapakları 100 cc olandamı alıcam 2.cisi marka modial denmiş cup modelindenmi Alıcam mfh sfc vs bir sürü model çıkıyor birde pistonlar içindemi oluyor yardımcı olursanız çok sevinirim Saygılar selametle.
yilmazz
24 Mayıs 2018, 11:47
merhaba kardeşim sen çok acele etmişsin önce bir motoru açsaydın :D ben 500 km ye kadar motoru 10 11 devir zorlayarak enson son 80 km hıza ulaştıktan sonra motoru değiştim kapak memelerimiymiş neymiş o alışana kadar 9 devir geçtiigmde motor zangır zangır ttiriyodu o ki titreme bütün vidaları söküyordu :D güzel bir titreşim masaj yapaerken bende devri 11 12 bagıra bagıra :D kullandım usta yapma dedemişti ama ben yaptım :D sonra arka dişliyide değiştirdim şimdi hiç bir sorun sorun zaten 9 devire gelinde motor 90 100 buluyor fazla zorlamıyoum kendi gidiyor zaten :D ben alanyadayım ustamızı tavsiye ederim özelden yazın bilgilerini veririm isteyen arakdaşlara yardımcı olurum
merhabalar,çok da acele ettiğin söylenemez 500km yol yapmıştım 50cc hali ile 75-80 görüyordum. gerçekten 9000 devirden sonra neredeyse motorun kontrolünü kaybediyordum. bende onun için değiştirdim. ama şimdilik cok devirlenmiyor galiba biraz zorlamak lazım 100cc hali ile 75km gittim sanki bi 200 km den sonra kendine gelir gibi geliyor. teşekkürler.
Değerli Dragon kullanıcıları.
Bu motor 100 km gibi süratlere çıkmak için yapılmamış.
Motoru izin verse bile diğer aksamları açısından bakınca tehlike arzediyor. Sizlere katılıyorum. Tork biraz daha yüksek olsa, biraz daha çabuk hızlansa tabiki daha iyi olurdu.
Şu anda 470 km ye geldim. Haftaya ilk bakıma gidecek.
Motordaki sorunlar giderilip 400 km yaptıktan sonraki izlenimim, daha çabuk hızlandığı yüksek devirde daha az bağırdığı şeklinde.
Bu motorun ideal hızı 50 km/saat. Fazla macera aramayın.
Eğer bu makina sayesinde motoru sevdiyseniz, ikinci el bile olsa 125 lik bir makina bakın ve A1 ehliyeti alın.
arake
26 Mayıs 2018, 22:42
merhaba kardeşim sen çok acele etmişsin önce bir motoru açsaydın :D ben 500 km ye kadar motoru 10 11 devir zorlayarak enson son 80 km hıza ulaştıktan sonra motoru değiştim kapak memelerimiymiş neymiş o alışana kadar 9 devir geçtiigmde motor zangır zangır ttiriyodu o ki titreme bütün vidaları söküyordu :D güzel bir titreşim masaj yapaerken bende devri 11 12 bagıra bagıra :D kullandım usta yapma dedemişti ama ben yaptım :D sonra arka dişliyide değiştirdim şimdi hiç bir sorun sorun zaten 9 devire gelinde motor 90 100 buluyor fazla zorlamıyoum kendi gidiyor zaten :D ben alanyadayım ustamızı tavsiye ederim özelden yazın bilgilerini veririm isteyen arakdaşlara yardımcı olurum
2 ayı geçkin dragon kullanıyorum daha 10500 devri geçiremedim bırak 12 bini 11 bin nasıl yaptırdınız ya :)
buzdağ
27 Mayıs 2018, 23:54
Performans hava filtresi alacağım aliexpresten ölçüsü 35 lik mi?
Performans hava filtresi alacağım aliexpresten ölçüsü 35 lik mi?
Evet. 35 lik tam oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------
Arkadaslar hatirlayanlar hatirlar motorumda bazen calismama yolda giderrken stop etme bazende 6000 den sonra devirde sacmala oluyordu mesela bir anda 9 bine firliyordu sonra 1000 e dusuyor stop ediyordu.Bu sorunu bugun cozdum....
Cdi dedigimiz parcaya gecen soket var beyaz cdinin uzerindeki yesil olan kendi soketi degil o yesil sokete gecen beyaz soket var onun icindeki kablolar gevsekmis
Ayrica o beyaz soket buyuk yani cdi nin uzerindeki sokete bos geciyor Sıkılastirarak sorunu giderdim ayni sorunu yasayanlar varsa bilgisi olsun o sokete bir baksinlar
Belli bir devirden sonra saçmalama boğulma gibi problemlerin neredeyse tamamı ateşlemeyle ilgili. Selenin altındaki üçgen bölme içinde indiksiyon bobini var bu bobinin kablosu genelde çok ince ve sarı bir pabuca (pulda diyebilirsiniz) sıkarak tutturulmuş. Kabloyu biraz kalınlaştırıp hem pabuca sıkın hemde lehim yapın. Pabucun motora temas eden yerlerini biraz zımparalayın. Korozyon veya oksitlenme olmasın. Bazen oksitleme hiç olmasada üzerinde yağ olabilir . Buda teması engeller.
MotoLed
31 Mayıs 2018, 21:15
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------
[/COLOR]
Belli bir devirden sonra saçmalama boğulma gibi problemlerin neredeyse tamamı ateşlemeyle ilgili. Selenin altındaki üçgen bölme içinde indiksiyon bobini var bu bobinin kablosu genelde çok ince ve sarı bir pabuca (pulda diyebilirsiniz) sıkarak tutturulmuş. Kabloyu biraz kalınlaştırıp hem pabuca sıkın hemde lehim yapın. Pabucun motora temas eden yerlerini biraz zımparalayın. Korozyon veya oksitlenme olmasın. Bazen oksitleme hiç olmasada üzerinde yağ olabilir . Buda teması engeller.[/QUOTE]
Bu indiksiyon bobini dediginiz , hava borrusunun hemen onunde oluyor dimi o ucgen plastigin altinda hani disinda yuvarlak lastik var icinde soketler var ondanmi bahsediyorsunuz ?
NBS
01 Haziran 2018, 15:48
Selamun Aleyküm.
Bende Dragon 50 sipariş ettim fabrikadan gelmesini bekliyorum umarım sorunsuz olur ve beni üzmez. Yoksa vururum kırbacı. :bounce:
Allah kaza bela vermesin arkadaşlar.
MotoLed
01 Haziran 2018, 22:25
Bendeki sorun sigortadanmis arkadas sigortanin iki ucundaki kabloyu sigortadan ayirdi ve birbirine direk bagladi bujininde piposunu cikardi ve test etti bujideki atesleme muthis artti onceden arada bi ates atan buji bu islemden sonra catir catir ates atmaya basladi sonra sigortaya boyuna inceden bi tel yerlestirdi sigortanin kablolarini sigortanin iki ucuna oyle bagladi suanda muthis oldu arada calismamazlik sorunu ve 5-6 bin devirden sonraki kesilmeler ve silkelemeler son buldu
buzdağ
02 Haziran 2018, 19:31
125liğe çevirebilir miyiz?
arake
03 Haziran 2018, 03:14
125liğe çevirebilir miyiz?
125cc demek 12 beygir,buda 120 130 küsür top speed demek,evet 125lik değil 140 lıkta yapılıyor,bunu yapan adam cryptonuna yapıyo ama bu motora 125lik silindir koydunmu duramazsın.. illaki şeytan dürter yokuş aşağı tapalama basarsın.. sonuc illaki bir gevşeğe denk gelip ölümcül bir kazaya kurban olursun ben yazıyorum lazımlıkları yinede.. krank karburatör piyano seti buji silindir piston ve üstkapak egzantrik ve zinciri dişli 15 36 16 36
NBS
03 Haziran 2018, 03:31
CC yükseltmede aşırıya kaçmamak iyi olur diye düşünüyorum. Sonuçta motosiklet 50cc ile yapabileceği hıza göre tasarlanmış ve malzeme kullanılmış.
Anladığımdan değil, dışarıdan bir motor sever olarak baktığımda aşırıya kaçmanın iyi sonuçlar getirmeyeceğini düşünüyorum.
buzdağ
03 Haziran 2018, 03:44
[QUOTE=125cc demek 12 beygir,buda 120 130 küsür top speed demek,evet 125lik değil 140 lıkta yapılıyor,bunu yapan adam cryptonuna yapıyo ama bu motora 125lik silindir koydunmu duramazsın.. illaki şeytan dürter yokuş aşağı tapalama basarsın.. sonuc illaki bir gevşeğe denk gelip ölümcül bir kazaya kurban olursun ben yazıyorum lazımlıkları yinede.. krank karburatör piyano seti buji silindir piston ve üstkapak egzantrik ve zinciri dişli 15 36 16 36[/QUOTE]
teşekkür ederim
erhn42
03 Haziran 2018, 20:51
Benim motor 110 luk hali ile 700 km yi devirdi. Karburatoru 125lik takmistik. Simdi 100 luge cevirdik deniyorum bakalim. 125 lik hali ile 3-3.2 lt civari yakiyordu cunku. Cc yukseltme dusunen arkadaslar bakin bu motorun yürürü maks 80 e göre sonra cidden yere basmamaya basliyor. Frenler on-arka kampana zaten. Lutfen bu motor 100-120 gitmek icin yapilmamis aman diyim. Ben 50 lik hali ile de su anki hali ile de 75-80 i pek gecmiyorum zaten. Cc yukseltmekteki amacim daha az vites degistirmek, biraz daha atik olmak ve 70 ile titresimsiz yol almakti amacima ulastim. 80 km/h ve üzeri hizlari aman diyim yapmayin.
Not: Titresim acisindan disli olarak 15-36 kullaniyorum. Gayet iyi.
NBS
03 Haziran 2018, 21:02
Benim motor 110 luk hali ile 700 km yi devirdi. Karburatoru 125lik takmistik. Simdi 100 luge cevirdik deniyorum bakalim. 125 lik hali ile 3-3.2 lt civari yakiyordu cunku. Cc yukseltme dusunen arkadaslar bakin bu motorun yürürü maks 80 e göre sonra cidden yere basmamaya basliyor. Frenler on-arka kampana zaten. Lutfen bu motor 100-120 gitmek icin yapilmamis aman diyim. Ben 50 lik hali ile de su anki hali ile de 75-80 i pek gecmiyorum zaten. Cc yukseltmekteki amacim daha az vites degistirmek, biraz daha atik olmak ve 70 ile titresimsiz yol almakti amacima ulastim. 80 km/h ve üzeri hizlari aman diyim yapmayin.
Not: Titresim acisindan disli olarak 15-36 kullaniyorum. Gayet iyi.
Allah kaza bela vermesin. CC yükseltme amacınız çok doğru olmuş katılıyorum.
İlerleyen zamanda izlenimlerinizi tekrar paylaşırsanız sevinirim.
erhn42
03 Haziran 2018, 21:12
Dişliler 14 40 olsa daha iyi gelir. Cup karburatoru ican ben cg 125 karburatoru aldim randiman vermiyo bisey cok geliyo ya hava ya benzin cozemedim
14-40 ta titresim rahatsiz eder büyuk ihtimalle. Cg125 karbüratörü hakkinda tamamen katiliyorum. Bircok ayar denedik ya alt devir yada üst devirden vazgecmeniz gerekiyor ayrica güzel yakiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
Allah kaza bela vermesin. CC yükseltme amacınız çok doğru olmuş katılıyorum.
İlerleyen zamanda izlenimlerinizi tekrar paylaşırsanız sevinirim.
Amin cok sagolun. Su an depoyu doldurdum tekrar ölcüm yapinca yakiti da paylasirim yine.
arake
03 Haziran 2018, 21:21
14-40 ta titresim rahatsiz eder büyuk ihtimalle. Cg125 karbüratörü hakkinda tamamen katiliyorum. Bircok ayar denedik ya alt devir yada üst devirden vazgecmeniz gerekiyor ayrica güzel yakiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
Amin cok sagolun. Su an depoyu doldurdum tekrar ölcüm yapinca yakiti da paylasirim yine.
205 km gidip tekrar doldurdum çoğu yol uzun tapagaz çok yapıyorum 30 liraya doldu 2.4 litre sanırım 100 km ye ,şimdi sakin gidersem büyük ihtimal 2 ila 2.2 litre gibi bir rakam bekliyorum ama motor 70 km hızla en güzel yolculuğu yaşatıyo gibi geldi bana, 15 36 dişli ile 9 10 bin devire çıkabildinizmi erhan bey
erhn42
03 Haziran 2018, 21:27
205 km gidip tekrar doldurdum çoğu yol uzun tapagaz çok yapıyorum 30 liraya doldu 2.4 litre sanırım 100 km ye ,şimdi sakin gidersem büyük ihtimal 2 ila 2.2 litre gibi bir rakam bekliyorum ama motor 70 km hızla en güzel yolculuğu yaşatıyo gibi geldi bana, 15 36 dişli ile 9 10 bin devire çıkabildinizmi erhan bey
Rampa asagi bir kere denemek icin 8500 devri biraz gectim 105 km/h hız yaptim. Düzde 8000 devir üzeri imkansiz gibi. 4. Viteste 7000 devir üstü pek isim olmuyor zaten. 6000-6500 devir 70-80 bandi tam ideali. Sizin silindir-karburator-disliler nedir bu arada?
arake
04 Haziran 2018, 00:13
Rampa asagi bir kere denemek icin 8500 devri biraz gectim 105 km/h hız yaptim. Düzde 8000 devir üzeri imkansiz gibi. 4. Viteste 7000 devir üstü pek isim olmuyor zaten. 6000-6500 devir 70-80 bandi tam ideali. Sizin silindir-karburator-disliler nedir bu arada?
14-36 110luk cup karbüratör,97cc ,15-36 da sıkışıyor gibiydi düz yolda 14-36 dan memnunum 4. viteste uzamaya başladı motoru açtıktan sonra.104 gps hız yaptım en çok,çinli kadranlara güvenmiyorum ben.barton fighter diye bir 50cc klasmanı motor gördüm youtube da müthiş tasarlamışlar eski ybr lere benziyor.140 cc yapan vardı videoları izledim 80lik kadranı 0`a döndürüyor öyle güçlüydü..bu arada far ile oynadınızmı malum bu dalgalı elektrikle besleniyor halojen taktım ama uzunları beğenmedim armut ampüle döndüm..
hedo
04 Haziran 2018, 00:21
Arkadaşlar 125 lik yaptım 14 38 dişli taktim. Çekişi falan iyi de debriyaj kaçirma yapıyor. Bunlarin balatası 2 li nasil 3 lü veya dörtlü yaparim.bs 100 100 ugk modelinin debriyaji 3 lü gibi duruyor.fiyatı 70 ile 100 tl arası nette alip taksam mı ikili çıkar diye güvenemiyorum.soğukken kaçırmıyorda ısınınca scooter gibi uzuyor.
erhn42
04 Haziran 2018, 00:44
14-36 110luk cup karbüratör,97cc ,15-36 da sıkışıyor gibiydi düz yolda 14-36 dan memnunum 4. viteste uzamaya başladı motoru açtıktan sonra.104 gps hız yaptım en çok,çinli kadranlara güvenmiyorum ben.barton fighter diye bir 50cc klasmanı motor gördüm youtube da müthiş tasarlamışlar eski ybr lere benziyor.140 cc yapan vardı videoları izledim 80lik kadranı 0`a döndürüyor öyle güçlüydü..bu arada far ile oynadınızmı malum bu dalgalı elektrikle besleniyor halojen taktım ama uzunları beğenmedim armut ampüle döndüm..
Elektrik-far aksamina hic ellemedim ben. Sadece on far havayi gosteriyordu ona bi ayar cektirdim o kadar. Benim kadran 105 te de dogru gosteriyordu bu arada.
NBS
04 Haziran 2018, 15:22
Motorların dış görüntüsü nasıl çekip atabilir misiniz?
Dışarıdan müdahale olduğu belli oluyor mu ?
uyucesan
14 Haziran 2018, 14:36
Arkadaşlar motor 1400 km oldu ve artık gözle görülür bir şekilde performansı yükseldi 85'i yokuş aşağıya geçmeyen motor düz yolda hemen 95 -100 görüyor rüzgar olmazsa yokuş aşağı 105 bile yapabiliyor ben bunu tavsiye etmiyorum ama kısa süreli deneme maksatlı yapıyorum yokuşlarda da 2. ve 3. viteste sorun olmuyor 1. vitesi neredeyse hiç kullanmıyorum Benim sorunum şu hız göstergesi ibre 95- 100 aralığına gelince birden kendisini direk 60'a atıyor bir müddet sonra tekrar eski haline geliyor bunun aşırı titreşimden kaynaklandığını düşünüyorum yoksa gösterge mi bozuk ama motorun hızı ve çekişi çok değişti bunun fark edebiliyorsun
NBS
14 Haziran 2018, 23:20
Hocam 50cc ile mi bu hızlara ulaştınız acaba ?
yilmazz
19 Haziran 2018, 10:13
16/36 dişliler ile aşırı tork kaybı oluştu 4. vites iptal oldu gibi bişey.. dişli denemeleri yapan arkadaşlardan deneyimini paylaşmasını rica ediyorum.16 42 deneyeyimmi tam cuk olurmu sizce?
merhaba dostum. bende yaklaşık 1 ay önce motorumu 110 cc yaptırdım ve yaklaşık 450 km yol gittim ama 6000 deviri geçmekte zorlanıyor ve gazı kesince patlama oluyor neden olur ilerde keser mi sizde de oldu mu aydınlatırsanız sevinirim. teşekkürler
Antol
19 Haziran 2018, 13:30
Merhabalar, ben de 4 aydır Dragon sahibiyim. Bu motorlar cidden problemli, daha ilk km'den sorunları baş gösteriyor ama genel olarak çin motorlarında yaşanan şeyler. Hız motoru değil, keyif motoru olarak kullanmak isteyenleri ve biraz olsun elinden iş gelenleri tatmin edecektir. Genel olarak okuduğum sorunlarla ilgili edindiğim tecrübeleri elimden geldiğince paylaşacağım.
Genel olarak yorumlarda gördüğüm, motorun stop etmesi sorunu mevcut ve tekrarlıyor. Bu durumu yaşayan arkadaşlar, eğer motor soğuduktan sonra motor zor olsa da çalışıyor, ısınınca sorun tekrarlıyor, devir arttıkça boğulma, tekleme oluyorsa ilk kontrol etmesi gereken alternatör sargılarıdır. Motorun özellikle yokuşta ısınması ile incecik olan ateşlemeye ait sargılar çok kolay yanmakta. Bunu da kolaylıkla vites kolunu söküp, sol kapağı aldığınızda alternatörden gelen kokudan veya elinizde bir multimetre varsa alternatörden çıkan 2 adet sarı kablo arası direnci ölçerek (650-700ohm) anlayabilirsiniz. Ancak stop etmenin belirtileri bunlardan daha farklıysa daha önce de bahsedildiği gibi buji kablo ve bobin bağlantılarını kontrol etmenizde hatta değiştirmenizde fayda var (zaten standart 20TL bir parça).
100 veya 110cc ye çeviren arkadaşlar için ideal dişli oranı 14/36 dır. Motorunuzun rodajı dolduktan sonra (yaklaşık 1000km) eğer çok sık 2 kişi binmiyorsanız 16/36 yaparak devir bandını aşağıya çekebilirsiniz. Karbüratör olarak 125'lik kullanmayın randıman vermez. 125'lik karbüratör çıkışı 26mm'dir. Elinizdeki manifold 20mm ve cup manifoldu 22mm'dir. Zaten 110cc silindir kapağının emme girişi 24mm'dir. Bu sebeple gerekli randıman alınamayacaltır. Cup karbüratörü 19mm veya 20mm'lik karbüratör (Mondial 100 UAG yanılmıyorsam 20mm) fazlasıyla iş görecektir.
100 veya 110cc ye çevirecek arkadaşlar için, dragonun biyel kolu 1.8mm daha uzun gelmektedir. Bu sebeple piston dışarı taşacaktır. Silindirin altına ek conta koymak çözüm oluyor ancak hem egzantirik zinciri çok geriliyor hem de bir süre kullandıkça contalar daha da ezilip piston gene taşmaya başlıyor. Pistonun taşması performansı arttırıyor gibi görülebilir ancak bununla birlikte hararet sorunu da başlatıyor. Zaten conta kalınlıkları 0.5mm olduğundan tam farkı tutturmak mümkün olmuyor. Bu sebeple uzun süreli kullanımla sorunlar başlıyor. Tavsiyem krank milinin de değiştirilmesi. 110cup krank mili debriyajın farklı olması sebebiyle daha uzun ancak Mondial 100sfc vb. bir modelin krank mili tam uymaktadır. Böylece araya contalar atmadan orjinal bir motor yapılmış oluyor. Krankın sökümü ve takımı da evde yaparak yarım gün bile sürmemekte (isteyene detaylı bilgi verebilirim).
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Zamanla ek birşeyler yazarım. Sorusu olanlar için elimden geldiğince cevaplayabilirim. Herkese keyifli sürüşler.
arake
20 Haziran 2018, 01:54
Merhabalar, ben de 4 aydır Dragon sahibiyim. Bu motorlar cidden problemli, daha ilk km'den sorunları baş gösteriyor ama genel olarak çin motorlarında yaşanan şeyler. Hız motoru değil, keyif motoru olarak kullanmak isteyenleri ve biraz olsun elinden iş gelenleri tatmin edecektir. Genel olarak okuduğum sorunlarla ilgili edindiğim tecrübeleri elimden geldiğince paylaşacağım.
Genel olarak yorumlarda gördüğüm, motorun stop etmesi sorunu mevcut ve tekrarlıyor. Bu durumu yaşayan arkadaşlar, eğer motor soğuduktan sonra motor zor olsa da çalışıyor, ısınınca sorun tekrarlıyor, devir arttıkça boğulma, tekleme oluyorsa ilk kontrol etmesi gereken alternatör sargılarıdır. Motorun özellikle yokuşta ısınması ile incecik olan ateşlemeye ait sargılar çok kolay yanmakta. Bunu da kolaylıkla vites kolunu söküp, sol kapağı aldığınızda alternatörden gelen kokudan veya elinizde bir multimetre varsa alternatörden çıkan 2 adet sarı kablo arası direnci ölçerek (650-700ohm) anlayabilirsiniz. Ancak stop etmenin belirtileri bunlardan daha farklıysa daha önce de bahsedildiği gibi buji kablo ve bobin bağlantılarını kontrol etmenizde hatta değiştirmenizde fayda var (zaten standart 20TL bir parça).
100 veya 110cc ye çeviren arkadaşlar için ideal dişli oranı 14/36 dır. Motorunuzun rodajı dolduktan sonra (yaklaşık 1000km) eğer çok sık 2 kişi binmiyorsanız 16/36 yaparak devir bandını aşağıya çekebilirsiniz. Karbüratör olarak 125'lik kullanmayın randıman vermez. 125'lik karbüratör çıkışı 26mm'dir. Elinizdeki manifold 20mm ve cup manifoldu 22mm'dir. Zaten 110cc silindir kapağının emme girişi 24mm'dir. Bu sebeple gerekli randıman alınamayacaltır. Cup karbüratörü 19mm veya 20mm'lik karbüratör (Mondial 100 UAG yanılmıyorsam 20mm) fazlasıyla iş görecektir.
100 veya 110cc ye çevirecek arkadaşlar için, dragonun biyel kolu 1.8mm daha uzun gelmektedir. Bu sebeple piston dışarı taşacaktır. Silindirin altına ek conta koymak çözüm oluyor ancak hem egzantirik zinciri çok geriliyor hem de bir süre kullandıkça contalar daha da ezilip piston gene taşmaya başlıyor. Pistonun taşması performansı arttırıyor gibi görülebilir ancak bununla birlikte hararet sorunu da başlatıyor. Zaten conta kalınlıkları 0.5mm olduğundan tam farkı tutturmak mümkün olmuyor. Bu sebeple uzun süreli kullanımla sorunlar başlıyor. Tavsiyem krank milinin de değiştirilmesi. 110cup krank mili debriyajın farklı olması sebebiyle daha uzun ancak Mondial 100sfc vb. bir modelin krank mili tam uymaktadır. Böylece araya contalar atmadan orjinal bir motor yapılmış oluyor. Krankın sökümü ve takımı da evde yaparak yarım gün bile sürmemekte (isteyene detaylı bilgi verebilirim).
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Zamanla ek birşeyler yazarım. Sorusu olanlar için elimden geldiğince cevaplayabilirim. Herkese keyifli sürüşler.
ben contalı 125cc piston taktırdım egzantriği zorlandı takarken.motor 6 bine gelince vuruntulu ses yapıyoor daha 40 km de.dediğiniz gibi sağlıklı bir durum değil sanırım benim elimden gelse dediğinizi yaparım ama çok masraflı diğer türlü tekrar motoru toplatmak.. 19 mm karbüratör var de ni marka ve şıkırdama sesi veriyor rölantide bariz.. 20mm fentai marka sipariş im gelecek çinden 125cc için umarım iyi besler iletişime geçersek faydalı düşüncelerinize ihtiyacım olucak
Antol
20 Haziran 2018, 10:32
ben contalı 125cc piston taktırdım egzantriği zorlandı takarken.motor 6 bine gelince vuruntulu ses yapıyoor daha 40 km de.dediğiniz gibi sağlıklı bir durum değil sanırım benim elimden gelse dediğinizi yaparım ama çok masraflı diğer türlü tekrar motoru toplatmak.. 19 mm karbüratör var de ni marka ve şıkırdama sesi veriyor rölantide bariz.. 20mm fentai marka sipariş im gelecek çinden 125cc için umarım iyi besler iletişime geçersek faydalı düşüncelerinize ihtiyacım olucak
Bulabilirseniz Kanuni BS 100 manifold ve karbüratörü alın. Japon Deni PZ22 var üzerinde. Çok iyi randıman veriyor.
Motor böyleyken 200km kadar 5bin devri geçmeyin. Fazla gaz vermeyin, motorun rahat sessiz gittiği aralıklarda kullanın. Çünkü taşan piston, devirli kullanınca harareti arttırır. Üst kapak contasına hasar verir. Buda silindir içine contadan metal parçalar girip silindirin çizilmesine sebep olur. 200km kadar sakin kullanımdan sonra, ekstra bir ses, şıkırtı vb bir ses gelmezse tekrar 6bin devre çıkıp deneme yapın. Contanın hasarını anlamak için sesleri iyi dinleyin, performansı etkilemiyor çünkü. Eğer seste anormallik başlarsa üst kapağı söküp contayı ve silindiri kontrol edin.
Let's Start
20 Haziran 2018, 10:33
Ben İstanbul'da siyah bir Dragon edinmek istiyorum(sıfır yada 2. El). 2 haftadır mücadelem sürüyor. Bildiğiniz gibi bayilerde yok ve fabrika ne zaman gönderirse o zaman olur abi diyorlar. Bende fabrika ile irtibata geçtim defaetle. Ne zaman dağıtıma veriyorsunuz sorusuna verilen muhtelif cevaplar.
-Bayramdan sonra hemen.
-30 hazirana kadar.
-Hic belli olmaz.
-Bayilere sorun onlar daha iyi bilir.
-Su an üretim bandında diğer ellilikler var. Onlar ne zaman biterse.
-Temmuzu da bulabilir Ağustosuda.
-2 güne çıkıyor dağıtıma.
-Kesin bir tarih veremiyoruz 1 hafta 10 gün sonra yine arayın.
Tamam anladık siz montaj atölyesisiniz de bu kadar planlamadan uzak olunur mu ya?
Hayır satış aşamasında böyle olanı servis yada yedek parçada tasavvur bile edemiyorum. 🤔🤔
Antol
20 Haziran 2018, 12:08
merhaba dostum. bende yaklaşık 1 ay önce motorumu 110 cc yaptırdım ve yaklaşık 450 km yol gittim ama 6000 deviri geçmekte zorlanıyor ve gazı kesince patlama oluyor neden olur ilerde keser mi sizde de oldu mu aydınlatırsanız sevinirim. teşekkürler
450km sürdüyseniz çoktan motorun açılmış ve 6bin devri geçiyor olması gerekir. Sorunun karbüratörden kaynaklandığını düşünüyorum. Ayar yapmayı veya temizlemeyi denediniz mi? Açık hava filtresi kullanıyorsanız karbüratör çabuk kirleniyor, su alabiliyor yağmurda. Kapalı orjinal filtre kullanıyorsanız da geçen hava miktarı yetmiyor olabilir. Filtre bağlantısını ayırıp tekrar sürmeyi deneyin.
yilmazz
21 Haziran 2018, 09:20
450km sürdüyseniz çoktan motorun açılmış ve 6bin devri geçiyor olması gerekir. Sorunun karbüratörden kaynaklandığını düşünüyorum. Ayar yapmayı veya temizlemeyi denediniz mi? Açık hava filtresi kullanıyorsanız karbüratör çabuk kirleniyor, su alabiliyor yağmurda. Kapalı orjinal filtre kullanıyorsanız da geçen hava miktarı yetmiyor olabilir. Filtre bağlantısını ayırıp tekrar sürmeyi deneyin.
kspslı filtre kullanıyorum açık denemiştim hiç performans alamadım. bende tekrar orjinal filtreye döndüm. dediklerinizi deneyeceğim inşallah olur. Gelişme görürsem paylaşırım.
Antol
21 Haziran 2018, 10:20
kspslı filtre kullanıyorum açık denemiştim hiç performans alamadım. bende tekrar orjinal filtreye döndüm. dediklerinizi deneyeceğim inşallah olur. Gelişme görürsem paylaşırım.
Orjinal filtreden yeterli hava gelmiyor. 5bin den sonra boğulma başlıyor. Orjinal filtre 2 parçadan oluşuyor. Ortadaki büyük kelepçeyi gevşetip arkada kalan kısmı sökün. Filtreyi ön kısma iyice geçirerek çevreden kablo bağı ile filtreyi sabitleyin. Orjinal filtreyi bu şekilde kullanın. Arkadaki kısmı olunca yeterli hava geçişi olmuyor.
arake
21 Haziran 2018, 17:31
Bulabilirseniz Kanuni BS 100 manifold ve karbüratörü alın. Japon Deni PZ22 var üzerinde. Çok iyi randıman veriyor.
Motor böyleyken 200km kadar 5bin devri geçmeyin. Fazla gaz vermeyin, motorun rahat sessiz gittiği aralıklarda kullanın. Çünkü taşan piston, devirli kullanınca harareti arttırır. Üst kapak contasına hasar verir. Buda silindir içine contadan metal parçalar girip silindirin çizilmesine sebep olur. 200km kadar sakin kullanımdan sonra, ekstra bir ses, şıkırtı vb bir ses gelmezse tekrar 6bin devre çıkıp deneme yapın. Contanın hasarını anlamak için sesleri iyi dinleyin, performansı etkilemiyor çünkü. Eğer seste anormallik başlarsa üst kapağı söküp contayı ve silindiri kontrol edin.
bumu krank https://urun.n11.com/yedek-parca/cup-krank-100cc-sfc-kisa-model-1-kalite-stilmo-P178264605 aldım bunu yanlışsa düzelttirelim
mkkaracan
21 Haziran 2018, 21:24
Arkadaşlar bende dragon 50 almayı düşünüyorum üniversite öğrencisiyim yaz kış okula gitmek için kullanacağım (5km) sizlere sorularım şunlar
1- bu motor kışın kar zamanı felan kullanilirmi
2- arka lastiğe anlaş nr50 47p reinf m+s tl lastik, ön lastikede swalow tl 387 taktirmayi düşünüyorum bu lastiklerle kışın karda buzda kaymasını birazda olsa önlermiyim kışın daha iyi yol tutuşu saglarmiyim
3-tubeles(dublex) lastik takacagim için acaba dragon 50 nin orjinal jantina takilirmi bazı yerlerde okudum tubeless için özel jant alacaksınız felan diyor.
4-maxem sl- 45lt arka çanta alsam çok kaba durur mu motora göre
Cevaplarınızi bekliyorum arkadaslar
RitalinKid
21 Haziran 2018, 22:38
Arkadaşlar bende dragon 50 almayı düşünüyorum üniversite öğrencisiyim yaz kış okula gitmek için kullanacağım (5km) sizlere sorularım şunlar
1- bu motor kışın kar zamanı felan kullanilirmi
2- arka lastiğe anlaş nr50 47p reinf m+s tl lastik, ön lastikede swalow tl 387 taktirmayi düşünüyorum bu lastiklerle kışın karda buzda kaymasını birazda olsa önlermiyim kışın daha iyi yol tutuşu saglarmiyim
3-tubeles(dublex) lastik takacagim için acaba dragon 50 nin orjinal jantina takilirmi bazı yerlerde okudum tubeless için özel jant alacaksınız felan diyor.
4-maxem sl- 45lt arka çanta alsam çok kaba durur mu motora göre
Cevaplarınızi bekliyorum arkadaslar
Karda kışta hiçbir motor kullanılmaz. Kuryeler mecbur kullanıyor.
Anlasın lastikleri gayet iyi. Üzerindeki lastikler kötünün de kötüsü muhakkak değiştirmen gerek.
Tubeless için özel jant gerektiğini duymadım.
Aynı çantayı kullanıyorum biraz enli duruyor. Onun yerine yüksek bir çanta alman daha iyi olur ama uygun fiyatlı arıyorsan o çanta da iş görüyor.
erhn42
21 Haziran 2018, 23:06
Karda kışta hiçbir motor kullanılmaz. Kuryeler mecbur kullanıyor.
Anlasın lastikleri gayet iyi. Üzerindeki lastikler kötünün de kötüsü muhakkak değiştirmen gerek.
Tubeless için özel jant gerektiğini duymadım.
Aynı çantayı kullanıyorum biraz enli duruyor. Onun yerine yüksek bir çanta alman daha iyi olur ama uygun fiyatlı arıyorsan o çanta da iş görüyor.
İsteyen tabi ki değiştirebilir ve çok daha kaliteli ve iyi yol tutan lastik takabilir. Ama üzerindeki lastiklere kötünün kötüsü demek çok büyük haksızlık. 25000 e satılan japon motorlarının üzerindeki ırc lerin yanında mükemmel bile denebilir. Yaklaşık 1300 km yaptım en az 100-150 km side yağmurlu hava. En ufak saçmalama olmadı şimdiye kadar.
arake
22 Haziran 2018, 00:22
Arkadaşlar bende dragon 50 almayı düşünüyorum üniversite öğrencisiyim yaz kış okula gitmek için kullanacağım (5km) sizlere sorularım şunlar
1- bu motor kışın kar zamanı felan kullanilirmi
2- arka lastiğe anlaş nr50 47p reinf m+s tl lastik, ön lastikede swalow tl 387 taktirmayi düşünüyorum bu lastiklerle kışın karda buzda kaymasını birazda olsa önlermiyim kışın daha iyi yol tutuşu saglarmiyim
3-tubeles(dublex) lastik takacagim için acaba dragon 50 nin orjinal jantina takilirmi bazı yerlerde okudum tubeless için özel jant alacaksınız felan diyor.
4-maxem sl- 45lt arka çanta alsam çok kaba durur mu motora göre
Cevaplarınızi bekliyorum arkadaslar
lastik tavsiyesi vern bendim sana youtube da,kışın kullanırsın da karda da kullanılmaz hani sıkıntın büyür,jant sorunu yok tubeles yapabilirsin sibop takıcak okadar,çanta için de önerim en cok 36 litre,motor cg comuter kırması olduğundan pek heybetli durmuyor
mkkaracan
22 Haziran 2018, 02:01
Aynen tavsiyeyi sizden aldım size soracaktimda esas youtube den sorularımla meşgul etmeyim dedim çantaya eldiven kask dizlik koyacağım hani sigarmi diye dusundum
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
Birde alınca lastikler dışında baska yaptirmam gereken birşey varmı ve kilit olarak halat kilitmi sağlam olur yoksa kalın zincir alıp asma kilitle kullanmak mi ve motorun neresinden bağlamak daha güvenli olur herkeze iyi geceler
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO