Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Kuba Dragon 50 (yeni)
Sayfa :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
10
11
..selam kardeş youtube a video atanlardan biride benim motoru sıkıştırma mevzuuna tekrar cevap yazmaya gerek duymuyorum 2 yukarıdaki cevabı okuman yeterli.. anlatımlardada ilk motoru olanda vardır yüzlerce motor kullanmış birileride vardır.. nasılki bu ve bunun gibi forumlarda herkes bilgisi dahilinde motor hakkında konusuyor ise aynı mevzu youtube dada mevcut olabilir.. insanlara motoru merak edenlere bilgisi dahilindede olsa bilgisini aktarmakta ne sakınca var anlayamıyorum herkes profesyonel olmak zorunda değil..değilmi?
Her eleştirene cevap verecekmisiniz? Yada olumsuz eleştiriye ? Tamam kardeş çekmişsin video anladık.Oturmuş cevap bekliyormussunda bana videoları izle diyorsun aynı bahsettiğimiz videoda frenlerin tutmadığı hatta bir süre kullandıktan sonra tutar gibi olduğunu ve piskolojik belkide dediğini değiştirdiğini ve tavsiye ettiğini gördüm izledim.Bunları sen diyorsun ben değil balataların alışması piskolojik değildir bu bir süreçtir madem balatan kusurluydu şuan bunu savunuyorsun o halde videodanda bu motorun ön frenleri tutmuyordu balata kusurluydu ve bundan dolayı balatayı değiştirdim diyebilirsin.Evet yine bilgisizsin diyeceğim ama herşeye verecek bir cevabın var çünkü ön farı ayarla mevzusunda tornavidayla sinyalin ayaklarını eğme konusunda bilgili bir adam ön farı somonlarından söker eğer ayakları kurtardıktan sonra yerine takar montajını yapardı birşeyleri yanultarak yapmazdı.Motor senin ister kırarsın ister parçalarsın beni pek bağlamaz ama örnek teşgil edeceksen uyarımızı yaparız yoksa banane senin motorundan motoru alıp binince motor konusunda profmu olunuyor allaha şükür motora bakınca binince anlayabiliyoruz ne mal olduğunu bence sende kişileri tanımadan bilip bilmeden konuşma derim ben ne iş yaparım bilirmisin? Yıllardır motor üstündeyim ve bu benim işimin bir parçası çinli,hintli,japon,taiwan vs türlü tütlü motosiklet deneyim oldu elimin anahtar tuttuğu kadarda bakım onarımlarını yapabiliyorum çok şükür tekrar söylüyorum balata konusuna ben takılmıyorum oradaki yanlışı söylüyorum zaten şuanda bana verdiğin cevapları videonda vermiş olsaydın sorun yoktu baştan sona izlemedim zaten videonu.Her yorum yapana video çekenlerden biride benim bananı dedin demene yada kendini ifade etmeye çalışmana gerek yok zaten motorun m sinden anlayan biri neyin ne olduğuna rahatlık karar verebilir
motoyol
30 Mart 2018, 14:20
kızmana gerek yok kardeşim...burada sosyal ortamda şahsımla ilgili söylemiş olduklarına elbette cevap vereceğim başbaşa değiliz bu ortamda. hakkımda söylediklerini yüzlerce insan okuyor. tabikide cevap verme gereği duyuyorum söylediklerine.. kaldiki hakkımda ilk söylediğin aşşağılarcasına (Aynen katılıyorum hele bir ayakkabıcı arkadaşın videolarına denk geldimki sorma adam diyor ön fren tutmuyordu aldığımda biraz kullandım tutar gibi oldu belkide piskokojik diyor he anam babam temiz havadan oluyor bunlar daha balatanın kullandıkça alışacağından haberi yok birde aklınca akıl veriyor değiştirdim sizde değiştirin diye)söylediklerin çokda kabul edilebilir bir durum değil hak vermen lazım madem böyle düşündün, fikirlerini benim olmadığım ortamda değil direk videonun altına yorum olarak yazaydın başım üstüne kardeş önerin nedir diye sorar hatta yorumunu başa çekerdim ama böyle olmadı..ayrıca yine yanlışın var yine bilmeden yada görmeden eleştiriye kaltın misal (((((Evet yine bilgisizsin diyeceğim ama herşeye verecek bir cevabın var çünkü ön farı ayarla mevzusunda tornavidayla sinyalin ayaklarını eğme konusunda bilgili bir adam ön farı somonlarından söker eğer ayakları kurtardıktan sonra yerine takar montajını yapardı)))))gibi..... tornavida ile sinyal civataları yamultulmadı sinyal civatalarının ucu far tasına dayandığından ötürü yapabileceklerin ya sinyalleri söküp civata kafalarını keserek kısaltacaksın ki far tasına dayanmasın.. yada benim yaptıgım gibi fartasının civataya dayandığı kısmı bir miktar ezeceksin . bahsi gecen mevzuda motoru incelemiş olsaydın eminim daha mantıklı bir cevap yazabilirdin..müsaitsen git motorun farını incele varsa başka bir diyeceğin beklerim... son olarak tekrar söyleyeyim lütfen bilginiz dışında kişileri aşşagılayacak şekilde yorumlar yapmayalım selametle kalın..
Yorumlarımda hakaret yada aşağılayıcı birşey görmüyorum söylemlerim,eleştirim biraz sert olmuş olabilir ama yersiz değildi.Kızdığım falanda yok onu nereden çıkardın anlamış değilim.Zaten bu motorun adam akıllı bir incelemeside yok ilerde umarım biri çeker.Belkide sen çekersin birkaç adam akıllı incemele videosu belkide yol gösterir sana ve samimi olmak adına küfürde etmezsin belki.Malesef birçok vloglar motovloglar ciddi anlamda zarar veriyor ayna kırma teker yapma vs gibi diğer kısmıda yanlış bilgi ile dolduruyor ölüm freni gibi belki 10 yaşında olmayan çocuk güya motor tanıtımı yapıyor hal böyle olunca bu tarz tepkiler çok normal bence bilgiden çok kirliliği söz konusu sonuçta burasıda bir forum ve bu tarz şeylerin konuşulması çok olağan yoksa senden korktuğumdan videona yorum yapmayıp görmeyeceğini sanaraktan buraya yazdığım falan yok bilgin olsun videonda dile getiriyorsun formlarda okuyorum sigorta falan mevzusunu b ehliyet mevzusunuda dile getiriyorsun yani bunu göreceğini bilerek yazdığımı bilmeni isterim
motoyol
30 Mart 2018, 18:41
estağfurullah mesele benden korkman değil kardeşim.. beni tanımadan hakkımda söylediğin (aklımca akıl vermem meselesi)aklımla alay ediyormuşcasına bir söylem bu...kaldıki balata mevzusu hala yersiz.. hertürlü eleştiriye açığım mesela bak ne güzel dedin küfür etmesen daha iyi diye, eywallah haklısın oradaki anlatımım tamamen doğaçlama aklıma gelen pat diye çıkıverdi işte samimi olmak adına değil malum altın elbisemizde yok yani. videonun altında yüzlerce yorum var küfürden bahseden yoktu ama eleştirini dikkate alıp küfürlü kısmı keseceğim selametle...
togizmir
30 Mart 2018, 21:40
motoru aldığımda 30 tllik yakıt atmıştım. 140 km oldu. bugun 40 tl ye fullendi. deponun 12 litre alabileceğini düşünerek 150 km 2 litre yakıyor dedim kendi kendime ama bizim depolar tamamen boşken 12 litre alır mı. ilk aldığında fulleten var mı?
motoayıntap
30 Mart 2018, 21:50
SELAMUN ALEYKÜM... Motorum 300 km de. 400de yağ değişim ve bakım yaptırtacağım fakat servis çalışanları hoşuma gitmiyor. Usta bi tamirciye bakımını yaptıracağım garantiyle bi sorunumuz çıkarmı ? İlk bakıma gitmezsem
motoru aldığımda 30 tllik yakıt atmıştım. 140 km oldu. bugun 40 tl ye fullendi. deponun 12 litre alabileceğini düşünerek 150 km 2 litre yakıyor dedim kendi kendime ama bizim depolar tamamen boşken 12 litre alır mı. ilk aldığında fulleten var mı?
10 11 litre falan aliyo ben 60 tl ye fulledim. Yarin bida fullicem yazarim
Pjvegas
31 Mart 2018, 00:11
Merhabalar bugün ilk kazamı yaptım belediye sağ olsun. Yolda kazı yapmamışlar adeta hendek açmışlar Koruma demiri yamuldu da bu parçayı nerden bulabilirim veya nasıl yaptırabilirim bilen var mı? Bu arada ilk kaza yapan ben miyim çok merak ediyorum😂
togizmir
31 Mart 2018, 01:05
Merakla bekliyorum hocam. Benimle kral marka 50 CC scooter alan arkadaşımin motoru 100 km de 3,2 litre yakmış. Beninkinin bu kadar az yakasina inanamiyor. Açıkçası bende inanamıyorum 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
10 11 litre falan aliyo ben 60 tl ye fulledim. Yarin bida fullicem yazarim
Merhabalar bugün ilk kazamı yaptım belediye sağ olsun. Yolda kazı yapmamışlar adeta hendek açmışlar Koruma demiri yamuldu da bu parçayı nerden bulabilirim veya nasıl yaptırabilirim bilen var mı? Bu arada ilk kaza yapan ben miyim çok merak ediyorum😂
Geçmiş olsun hocam sende bir şey yoktur umarım
KendoUSTA
31 Mart 2018, 01:13
Benim ilk motosikletim ve ilk kazamı bende yaptım hemde sürdüğüm ilk gece oldu sokağa sağa doğru dönerken hızlı girdim park halindeki arabaya vurmamak için ve aniden frene bastım durdum burada sorun yok sonra ayaklarımı yere koydum derken motor 2 vitesteyken elimi debriyajdan çektim bir anlık motor ileri fırladı iki defa altımdan gitti motor yere düştü boşa almayı unuttum :D :D ben düşmedim ama motor sola yattı ama sıkıntı olmadı koruma demirinde çok ufak bir çizik oldu yamulma yaşamadım
depo 9 litre yaklaşık 11 12 litre imkansızdır.
İki ay önce arabamı değiştirince sorunlar başladı. Yeni arabam eskisinden yarım metre daha uzun ve 5 metre. Arada sadece 50cm fark olsada düşünmeden park edenler yüzünden park yeri bulmakta büyük sıkıntı yaşıyorum. Akşamları 1 litre yakıtı uygun park yeri bulacağım diye dolana dolana tüketiyorum. Üstüne 2 ay sonra Kumburgaz yazlıkçılarının akşam trafiği başlayınca çekilmez hale gelecek.
Hal böyle olunca 40 yıl önce 2 yıl boyunca karda yağmurda okula motorla gittiğim geldi aklıma. Hergün 25km git 25km gel şeklindeydi. Motorumsa 50cc Fransız malı elden kontrollü 3 vitesli Motobekaneydi. 200 Alman Markına 2. el almıştım ve çok kahrımı çekmişti. Kaskımıda Topkapı bit pazarında 83 yılında satmıştım sanırım.
Böylece arayış başladı bende. Zamanım çok kısıtlı. Gidip ehliyetle uğraşacak vaktim ne yazıkki yok. Bu şekilde internetteki araştırmalardan 50cc nin B ehliyetle kullanılabildiğini öğrendim ama satıcıların gösterdiği motorlar hep scooter idi. Scootersa benim açımdan çok güvenilmez bir araç. Sanki bir tabureye oturmuşsunuz öyle gidiyorsunuz gibi gelir her bindiğimde. Motorcu arkadaşlarımın tabiriyle motor bacaklarının arasında olmalı. İnternetten biraz araştırınca RX9 a ulaştım. Neredeyse 40 yıl önceki Motobekanemle aynıydı. Üstelik ağırlığının 100 kg altı olmasıda benim açımdan önemli ve öyleydi. Biraz daha araştırınca Dragon 50 ye ulaştım. Dragon vitesinin standart motor vitesi türünde olması, devir göstergesi, yan koruma demirleri, oturuş tarzının RX9 dan daha rahat olması açısından daha bir kullanışlı geldi. Ayrıca muhtemelen gerekecek ve arkada hazır bagaj demiri var.
Otomatik vites olması açısından Yuli LX50 modelede baktım ancak ağır geldiği için Dragonda kararı kılıp 20 martta parasını ödeyip aldım. Noterlerin 1.5 gün sistemi kilitlenince ruhsat işi sarka sarka kaldı düne.
Ruhsat bedeli 138 TL.
Eğer ikinci el alısanız 185 TL ödemeniz gerek. Bunun nedenini noterde bilmiyormuş ama böyle diyor.
Plaka 17TL.
Bu arada LS2 kask ve eldivende alındı tabi...
Motor hala satıcının deposunda. Sabahtan gidip alayım diye yeltensemde bina altında koyacağım deponun anahtarının gelmediğini farkedip haftaya erteledim.
Satıcıda bir tane vardı ve her gelen istediği için deposuna kaldırdı.
Herhalde parasını ödeyip depoya kaldırtıp 15 gün sonra binen bir ben olacağım sitede :)
Günlük kullanım hedefim Bakırköy-Cağaloğlu arasında kullanım. Bakırköyden sahil yoluna girip Kadırga yokuşundan Çemberlitaşa ulaşmam gerekecek.
O yokuşu bilen bilir. Çok diktir ve durkalkıda çoktur. Otomatik vites 50cc ile o yokuşta durunca kalkmak çok zor. Bu nedenle vitesli motor. İstanbulda yaşayan bilir. Şirinevlerde Bahçelievler belediyesi önündeki adadan sporçular önünden kamu sağlığına çıkan oldukça dik bir yokuş vardır. Dragonla iki kişi (toplam 155 kg) o yokuşu rahatça çıktık diyor. Umarım Kadırga yokuşunda problem yaşamam.
40 yıl sonra motora dönüp yinede huzursuz hissetmem veya emniyetli bulmamam durumu olursa uygun fiyata satacağım. Buradan yazarım böyle bir durum olursa. Kazasız sürüşler.
... motoru 19 martta parasını ödeyip almışım. Fatura 20 mart. Motor 12 günlük. Kilometre " 0 " :) :) :)
Hayırlı olsun. Duzde iyide rampalarda bayiliyo. Ama vites 1 de çıkar.baktin olmuyo 125 cc yukseltme kiti çikicakmis diyolar yukseltirsin ben öyle yapicam
Birisi sormuştu iki gün kadar önce. Plaka düşer veya çalınırsa, ruhsatla beraber plakada değiştirmek gerekiyor. Yeni plaka numarası veriyorlar.
Arabada ise tek plaka çalındıysa çalınanın yerine yeni plaka bastırıyorsunuz. İki plaka çalınır veya düşerse hem ruhsat hem de plaka nosu değişiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Dragon 50 ile Kanuni Q100 ü yanyana koyun. Depo hariç neredeyse bire bir aynı. İlginç...
arake
01 Nisan 2018, 00:10
Hayırlı olsun. Duzde iyide rampalarda bayiliyo. Ama vites 1 de çıkar.baktin olmuyo 125 cc yukseltme kiti çikicakmis diyolar yukseltirsin ben öyle yapicam
dostum bende yükseltme peşindeyim cc yi haber et olurmu bir gelişme olursa ,usta malzemeyle 500 tl istiyor 110cc yapmaya
dostum bende yükseltme peşindeyim cc yi haber et olurmu bir gelişme olursa ,usta malzemeyle 500 tl istiyor 110cc yapmaya
Parcalari zaten en fazla 300 tutar tahminim uygun parcayi almak lazim. Ben yakinda yapicamda parcayi arastiriyom. Yapinca haber ederim. Kubanin 125 cc kiti cikicak diyolar bakim ne olacak
Pjvegas
01 Nisan 2018, 01:22
Merakla bekliyorum hocam. Benimle kral marka 50 CC scooter alan arkadaşımin motoru 100 km de 3,2 litre yakmış. Beninkinin bu kadar az yakasina inanamiyor. Açıkçası bende inanamıyorum 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
Geçmiş olsun hocam sende bir şey yoktur umarım
eyvallah hocam bende bir şey yok koruma demiri beni de korudu :cherry: pazartesi motor ilk servis bakımına gidecek gitmişken koruma demiri hakkındaki gelişmeleri de buraya yazarım
eyvallah hocam bende bir şey yok koruma demiri beni de korudu :cherry: pazartesi motor ilk servis bakımına gidecek gitmişken koruma demiri hakkındaki gelişmeleri de buraya yazarım
Servise gitmişken 125 cc yukseltme kiti çikmis mi cikicak mi sorarmisin abi
togizmir
01 Nisan 2018, 12:20
iyi pazarlar. sabah işe gelirken bir şey dikkatimi çekti. cikleniz yukarı doğru mu motora gaz veriyor aşağıya doğru mu? benimki aşağı doğru motora gaz veriyor. en aşağı konumda motorun rolantesi 1,5 da oluyor. tam tersi çalışması gerek miyordu? sizlerde nasıl?
En asagida kapali durumda. Sogukken veya ilk marsta en yukari konumdayken calistirip sonra indiriyoruz gaz vermiyor zengin karisim yapiyor.
togizmir
01 Nisan 2018, 16:05
En asagida kapali durumda. Sogukken veya ilk marsta en yukari konumdayken calistirip sonra indiriyoruz gaz vermiyor zengin karisim yapiyor.
hocam bende durum şu oluyor.sabah ilk marşta yukarıya alırsam motor hiç çalışmıyor. aşağıya alınca çalışıyor. çalıştıktan sonra yukarıya alınca devir düşüyor motor stop ediyor. yani seninkiyle tam ters istikamette çalışmış oluyor. ayrıca en aşağıda rolanti 1,5 da oluyor.
hocam bende durum şu oluyor.sabah ilk marşta yukarıya alırsam motor hiç çalışmıyor. aşağıya alınca çalışıyor. çalıştıktan sonra yukarıya alınca devir düşüyor motor stop ediyor. yani seninkiyle tam ters istikamette çalışmış oluyor. ayrıca en aşağıda rolanti 1,5 da oluyor.
Tamam dogru sicak havada yukarda calismaz bogulur. Benim kide oyle sogukta alican yukari calistirirken sicakta asagida calistircan
togizmir
01 Nisan 2018, 18:26
Tamam dogru sicak havada yukarda calismaz bogulur. Benim kide oyle sogukta alican yukari calistirirken sicakta asagida calistircan
hocam seninkiyle tam ters işte bnimki. hatta tam yukarı alınca motor stop ediyor. başka var mı arkadaşlar benim durumumda olan?
Motorunda sıkıntı yok hepsi öyle
GİRAY6058
02 Nisan 2018, 10:20
herkese merhaba,
2 gün önce bende dragon 50 ile aranıza katıldım. ilk motorum zaten daha önce bikaç kez motor kullandım epey acemiyim yani. motoru ilk teslim aldığımda da servis çalıştırmakta zorlanmıştı (5-6 kez marş denemesi bikaç stop ettirme vs.) zamanla normale döneceği söylendi ama bikaç ufak tur girişimimde hep aynı şeyler bu sabahta 8-10 kez basıyorum marşa çalışmıyor yada bikaç saniye içinde stop ediyor jikleyi tam kaldırım denedim yine aynı, boğuldumu acaba diye gaz vermeden yada çeyrek kaz vs yine pek farketmedi,
acaba sorun ne olabilir bişeymi eksik bende mi var. yada ilk başlarda böylemi oluyor. konuyla ilgili tüm yorumları okudum tavsiyelerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler
Hayırlı olsun. Kazasız belasız surusler. Karburatoru ayarlat.
GİRAY6058
02 Nisan 2018, 13:44
sağolun servis 1000 km olunca ayarlarız dedi galiba geçiştirdi sürekli kullanmayacağım için 1000 km kimbilir nezamana dolar. öğleyin yine denedim en az 10 kez çalışmadı yine, basılı da tuttum olmadı. marşa basılıyken gaz veriyorum hafiften bu işin olması gereken şekli nedir marş basıp çalıştıktan sonramı gaz verilecek gerçi çalışmıyorki gaz vereyim neyse bi götüreyim servise bidaha çalıştırabilirsem
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
teşekkürler..
Hayırlı olsun. Kazasız belasız surusler. Karburatoru ayarlat.
15 gün önce parasını ödediğim ama zamansızlıktan plakasını çıkaramadığım Dragon 50 yi 3 saat önce aldım.
Öncelikle satıcının yanındaki 50 metrelik ara sokakta yarım saat kadar git gel yaparak viteslere ve motora hakimiyete alıştım.
En önemliside frenlerin ne zaman nerede tuttuğu ve hangi noktada ne tepki verdiği.
Bunu yeni motor alan herkese tavsiye ediyorum. Tanımadığım bir arabaya bindiğim zamanda beş on kez dur kalk yapar, vites kavrama
ve frenlerine alışmaya çalışırım.
İlk izlenimlerim...
Bacak arası motor almakla isabetli karar vermişim. Motorun kontrolü elimde.
Motorun boy yükseklik ve en önemlisi ağırlığı tam bana göre. Yine tercihim doğru.
Büyük tekerlek hakimiyeti kolaylaştırıyor. Burada da isabetli karar vermişim.
Vitesli almakla isabetli karar vermişim. Binanın bodrumuna inip çıkabildim.
Depo 9 litre demişti bir arkadaş. Bu mümkün değil. 9.5 litre yakıt aldım. 1.5-2 litre daha alırdı ama taşmaması için koydurmadım.
9 litre sanırım ana depo. Yedek depoyla beraber 11 litre civarı yakıt alır.
Bu motor 50cc diye geçse de, yeni teknoloji olduğu için eski mobiletlerle kıyaslamayın. Oldukça güçlü bir motoru var.
Hatta motoru resimlerden doğru gördüysem eğer Kanuni Q100 ile neredeyse bire bir aynı. O motor 98 cc.
Binanın altındaki garajdan çıkan yol 30 dereceden fazla bir eğime sahip. Arabamla çıkarken zorlandığını söyleyebilirim.
Dragon50 ile hiç zorlanmadan birinci viteste çeyrek-yarım arası bir gazla çıktım.
Üstelik hızlanmak için mesafede yok. direk yokuşun dibinden çıkış. Binadaki diğer otomatik scooter çok ama çok zor çıkıyor bu yokuşu.
Uzunluğu yaklaşık 10-15 metre. Bu açıdan Dragonu sevdim.
Satıcının orada ilk çalıştırmalarda biraz sıkıntı oldu. Ama motor ısındıktan sonra defalarca problemsiz tek tıkta çalıştı.
Kasislere yavaş girmekte fayda var. Hafifliği nedeniyle sanırım çok zıplatıyor.
Boşa geçmekte biraz problem var. Satıcı zamanla alışacağını söyledi.
Boştan bire atarken hafif zıplama bende de oluyor. Bu da zamanla düzelir dediler.
İlk bakıma kadar rodaj için 6-7 bin deviri mümkün olduğunca geçmemem gerekiyormuş.
Ama sanırım geçmek gerekecek çünkü rolantim zaten 2bin devir.
Motorun sesini sevdim. 50 cc motor sesi yok bunda. Olsa olsa 100 cc olur.
Şimdilik en beğenmediğim yanı aynalar. Kesinlikle rezalet. Neredeyse her yol kıvrımında ayarları kayıyor ve rastgele yöne bakıyor.
Derhal değiştirmem veya varsa vidası sıkmam gerek.
Frenlerin bir miktar alışması gerekecek.
Göz-el kontrolüyle baktığımda gevşek parçaya rastlamadım ama yinede sıkı bir elden geçmesi gerekecek.
Motoru sevdiğimi söyleyebilirim.
Alacaklara kesinlikle sakin, araba, insan olmayan bir sokakta dur kalk, fren yaparak motora alışmalarını öneriyorum.
Öyle hemen trafiğe çıkayım derseniz bir yerlere geçirmeniz işten bile değil.
Kazasız sürüşler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:30 ----------
Akşam üstü hava kararmadan önce pazar alanında 1.5 saat kadar kullandım.
Özellikle frenlere alışmaya çalıştım. Ani duruşlar, fren mesafesi, hem el hem ayak frenini kombine aynı anda uygun oranda kullanmak gibi...
Ayak freninde stop lambası yanmıyor. Sizdede durum aynımı.
Bu arada bende jikle soğukken yukarda, ısındıktan sonra aşağıda.
sağolun servis 1000 km olunca ayarlarız dedi galiba geçiştirdi sürekli kullanmayacağım için 1000 km kimbilir nezamana dolar. öğleyin yine denedim en az 10 kez çalışmadı yine, basılı da tuttum olmadı. marşa basılıyken gaz veriyorum hafiften bu işin olması gereken şekli nedir marş basıp çalıştıktan sonramı gaz verilecek gerçi çalışmıyorki gaz vereyim neyse bi götüreyim servise bidaha çalıştırabilirsem
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
teşekkürler..
Servisler şerefsiz basindan sağmaya kalkiyolar. Bak ben servise gitmiyorum. Kendi isimi kendim görüyorum. Onlarin nazini çekemem.bu işlerden anlican anlamasan bile zamanla öğreniyosun.
sağolun servis 1000 km olunca ayarlarız dedi galiba geçiştirdi sürekli kullanmayacağım için 1000 km kimbilir nezamana dolar. öğleyin yine denedim en az 10 kez çalışmadı yine, basılı da tuttum olmadı. marşa basılıyken gaz veriyorum hafiften bu işin olması gereken şekli nedir marş basıp çalıştıktan sonramı gaz verilecek gerçi çalışmıyorki gaz vereyim neyse bi götüreyim servise bidaha çalıştırabilirsem
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
teşekkürler..
benimki de sizinki gibiydi. zor çalışıyordu.
sanırım hatamız şu:
çalıştırırken hem jikleyi açıyoruz hem de çeyrek gaz veriyoruz. bu yüzden motor boğuluyor.
havalar da ısındı artık.
jikleyi hiç açmadan (yani yukarı hiç kaldırmadan)gaz da vermeden marşa basıyorum direk.
ilkinde çalışmasa bile 2. de çalışıyor. :)
sanırım jikleyi havanın soğukluk durumuna göre azar azar artırmalı.
öyle direk tepe noktaya getirmemeli. çok soğuksa tepe nokta olabilir. zamanla alışılır.
şu an sadece marş düğmesine basarak çalıştırıyorum ben.
çalıştıktan sonra gaz verirsem veya jikleyi açarsam stop ediyor.
motor rölantide 2-3 dk sonra ısınıyor ve sonra gaz verip hareket ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
[/COLOR]Akşam üstü hava kararmadan önce pazar alanında 1.5 saat kadar kullandım.
Özellikle frenlere alışmaya çalıştım. Ani duruşlar, fren mesafesi, hem el hem ayak frenini kombine aynı anda uygun oranda kullanmak gibi...
Ayak freninde stop lambası yanmıyor. Sizdede durum aynımı.
Bu arada bende jikle soğukken yukarda, ısındıktan sonra aşağıda.
hayırlı olsun motorunuz.
iyi günlerde kullanın.
fren lambası her iki frende de yanıyordur diyordum.
merak ettim ben de şimdi. akşam bi bakayım yazarım..
bu arada arka amortisör ayarını nasıl yapıyoruz.
çukurlarda falan çok hissettiriyor. takır tukur ediyor.
elle yapayım dedim gücüm yetmedi.
tornavida gibi bişeyle yayı kaldırsam sonra da diğer elimle ayar yuvalarını oturtsam olur herlade :)
dün gece 400 km oldu motor. 500 olsun servise gidicem. yağ değişsin vidalar sıkılsın bakalım nasıl olacak. sabırsızlanıyorum.
ilhami61
03 Nisan 2018, 23:20
Motorum 1 2 güne elime ulaşacak.Geldiği an açık hava filtresi taksam problem olur mu acaba
Benim motorda ön frene basınca fren lambası yanıyor ama ayak freninde yanmıyor.
Sizin motorda durum nedir?
Kontrol edip yazabilirseniz sevinirim.
togizmir
04 Nisan 2018, 20:23
Benim motorda ön frene basınca fren lambası yanıyor ama ayak freninde yanmıyor.
Sizin motorda durum nedir?
Kontrol edip yazabilirseniz sevinirim.
bende ikisindede yanıyor hocam
Az önce baktığımda gördüm. Bendeki ayak freni lambası telini takmayıp öylece üstünde bırakmışlar. İyiki sallantıda düşmemiş. Yarın takacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------
Bugün Bakırköy-Sahilyolu-Kadırga yokuşu-Cağaloğlu güzergahını kullandım. Git-gel 25km.
Öğleden sonra saat 3te depoda serin yerde durmasına rağmen, jikleyi yukarı alınca tek marşta çalıştı. Hiç gaz vermeden 2 dakika motoru ısıtıp jikleyi aşağı indirince o meşhur 30-35 derecelik garaj çıkışını rahatça çıktı.
Öncelikle yolda hiç sıkıştıran, rahatsız eden olmadı. Bu açıdan sevindirici.
Sahil yolunda 60 a kadar çıktım. 50 ile giderken motor en rahat durumda. 60 da titreme hissedilmeye başlıyor. 60 ı geçince tekleme boğulma emareleri görülüyor.
Kadırga yokuşunu hiç zorlanmadan 2. Vitesle çıktım. Trafiğin durduğu yerlerde 1 e atıp yine zorlanmadan kalkış yaptım. Bu açıdan sevindirici.
60dan sınra boğulmanın 3 nedeni olabilir diye düşünüyorum.
1. Motor 50kmde. Rodajda ve henüz açılmadı.
2. Birkaç videoda görmüştüm. Hava borusu selenin altından gittiği için sıkışıyor. Hava borusunu gövdeden çıkartıp direkt karbüratöre açık hava filtresi takmak gerek.
3. Motor yüksek devire çıktığında bu durum oluyor. Ngk İridyum buji ister.
15.000 devir dönen hobby amaçlı kullandığım iki zamanlı Zenoah bir makinem vardı. Yüksek devire çıkmaya çalışınca boğulma emaresi gösteriyor, motor yarım saat kadar çalıştıktan sonrada buji yakıyordu. Hiç kimse çözememişti nedenini. Tesadüfen Yenibosnada gittiğim bir tamirci "normal bujilerin 7-8 bin devir makineler için üretildiğini, bu devirlerin üstünde ateşleme hızına yetişemediğinden yandığını, İridyum buji kullanmam gerektiğini söyledi".
İridyum bujiyle o makineyi satana kadar 15-20 saat kullandım. Hiç buji değilrirmedim. Depoda bir tane yedek bulursam yarın takacağım.
İzlenimler...
İyiler...
Motorun gücü Kadırga yokuşunu rahat rahat çıkmaya yetiyor. Bu arada ben 60 kiloyum.
Frenler kampanada olsa 50-60 km sürat için yeterli görünüyor.
Önerilen hız olan 45-50 km/saat hızda motorda titreşim yok ve makinanın sesi bağırmıyor. Bu hızda motor sesi tatlı, zorlanma emaresi yok ve düz asfalt yolda yarım gaz altı bir gaz yeterli oluyor. Yine bu az yakacağının göstergesi.
2.vites geniş spektrumlu. Yokuşta olmadığım müddetçe 1.vitese ihtiyaç duymadım.
Vites göstergesi çok iyi. Kaçıncı viteste olduğumu anlayabiliyorum.
Sele rahat. Biraz öne kaymaya sebep oluyor ama alışınca daha geride ve rahat oturulabiliyor.
Kötüler...
Orjinal lastikler 50 den sonra asfaltı iyi kavrayamıyor. Değişmeli.
Hafif çukurlarda bile kıç atma eğilimi var. Mümkün olduğunca düz ve yavaş girilmeli.
Motorun vites mekanizmasına iyice alışmak gerek. Zorlanmalar oluyor. Bunu gidermek için sol el debriyaja iyice alışmalı.
Arada sürtme sesine benzer sesler geliyor. Nedenini öğreneceğim.
Sonuç...
Kuba sanırım bu motorları Türkiyede toplayıp vidalıyor. Kalite kontrole biraz daha önem vermeli...
Bunun dışında bu fiyata sevimli bir motor. E5 gibi hızlı akan trafikte biraz yavaş kalacaktır. Ama sahil yolu ve yan yollarda hız limiti 70e düştüğünden vede EDS ile sıkı denetim yapıldığından keza yine oto sürücülerinin büyük çoğunluğu bu limitlere uyduğundan sorun olmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Motorum 1 2 güne elime ulaşacak.Geldiği an açık hava filtresi taksam problem olur mu acaba
Bir problem yaşayacağınızı sanmıyorum.
ilhami61
04 Nisan 2018, 22:43
Az önce baktığımda gördüm. Bendeki ayak freni lambası telini takmayıp öylece üstünde bırakmışlar. İyiki sallantıda düşmemiş. Yarın takacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------
Bugün Bakırköy-Sahilyolu-Kadırga yokuşu-Cağaloğlu güzergahını kullandım. Git-gel 25km.
Öğleden sonra saat 3te depoda serin yerde durmasına rağmen, jikleyi yukarı alınca tek marşta çalıştı. Hiç gaz vermeden 2 dakika motoru ısıtıp jikleyi aşağı indirince o meşhur 30-35 derecelik garaj çıkışını rahatça çıktı.
Öncelikle yolda hiç sıkıştıran, rahatsız eden olmadı. Bu açıdan sevindirici.
Sahil yolunda 60 a kadar çıktım. 50 ile giderken motor en rahat durumda. 60 da titreme hissedilmeye başlıyor. 60 ı geçince tekleme boğulma emareleri görülüyor.
Kadırga yokuşunu hiç zorlanmadan 2. Vitesle çıktım. Trafiğin durduğu yerlerde 1 e atıp yine zorlanmadan kalkış yaptım. Bu açıdan sevindirici.
60dan sınra boğulmanın 3 nedeni olabilir diye düşünüyorum.
1. Motor 50kmde. Rodajda ve henüz açılmadı.
2. Birkaç videoda görmüştüm. Hava borusu selenin altından gittiği için sıkışıyor. Hava borusunu gövdeden çıkartıp direkt karbüratöre açık hava filtresi takmak gerek.
3. Motor yüksek devire çıktığında bu durum oluyor. Ngk İridyum buji ister.
15.000 devir dönen hobby amaçlı kullandığım iki zamanlı Zenoah bir makinem vardı. Yüksek devire çıkmaya çalışınca boğulma emaresi gösteriyor, motor yarım saat kadar çalıştıktan sonrada buji yakıyordu. Hiç kimse çözememişti nedenini. Tesadüfen Yenibosnada gittiğim bir tamirci "normal bujilerin 7-8 bin devir makineler için üretildiğini, bu devirlerin üstünde ateşleme hızına yetişemediğinden yandığını, İridyum buji kullanmam gerektiğini söyledi".
İridyum bujiyle o makineyi satana kadar 15-20 saat kullandım. Hiç buji değilrirmedim. Depoda bir tane yedek bulursam yarın takacağım.
İzlenimler...
İyiler...
Motorun gücü Kadırga yokuşunu rahat rahat çıkmaya yetiyor. Bu arada ben 60 kiloyum.
Frenler kampanada olsa 50-60 km sürat için yeterli görünüyor.
Önerilen hız olan 45-50 km/saat hızda motorda titreşim yok ve makinanın sesi bağırmıyor. Bu hızda motor sesi tatlı, zorlanma emaresi yok ve düz asfalt yolda yarım gaz altı bir gaz yeterli oluyor. Yine bu az yakacağının göstergesi.
2.vites geniş spektrumlu. Yokuşta olmadığım müddetçe 1.vitese ihtiyaç duymadım.
Vites göstergesi çok iyi. Kaçıncı viteste olduğumu anlayabiliyorum.
Sele rahat. Biraz öne kaymaya sebep oluyor ama alışınca daha geride ve rahat oturulabiliyor.
Kötüler...
Orjinal lastikler 50 den sonra asfaltı iyi kavrayamıyor. Değişmeli.
Hafif çukurlarda bile kıç atma eğilimi var. Mümkün olduğunca düz ve yavaş girilmeli.
Motorun vites mekanizmasına iyice alışmak gerek. Zorlanmalar oluyor. Bunu gidermek için sol el debriyaja iyice alışmalı.
Arada sürtme sesine benzer sesler geliyor. Nedenini öğreneceğim.
Sonuç...
Kuba sanırım bu motorları Türkiyede toplayıp vidalıyor. Kalite kontrole biraz daha önem vermeli...
Bunun dışında bu fiyata sevimli bir motor. E5 gibi hızlı akan trafikte biraz yavaş kalacaktır. Ama sahil yolu ve yan yollarda hız limiti 70e düştüğünden vede EDS ile sıkı denetim yapıldığından keza yine oto sürücülerinin büyük çoğunluğu bu limitlere uyduğundan sorun olmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Bir problem yaşayacağınızı sanmıyorum.
Hocam verdiğiniz bilgiler ve cevap için teşekkür ederim. Motor geldiğinde ona göre hareket edeceğim
Abiler bugun on disli kac dis diye kapaği soktum. Baktim 13 diş ama disli oynuyordu bosluk vardi. Vidalarini sikmaya çalıstim sikilmadi. On dislinin bos sallanmasi normal midir. Veya neden yapar.
Henüz 50 km yol yapmış olan Dragonun ateşleme sistemi bozuldu!!!!
Sabah tek marşla çalıştı. Ama 15 dakika ısınmasına rağmen motor 4 bin devri geçince
boğulup yığılıyor.
Servise götürdüm. Karbüratör temizlendi. Buji İridyumla değişti.
Problem aynı. Hala 5 bin devire çıkamıyor.
Ateşleme sistemi bozulmuş.
Bu arada henüz 50 kilometrede (yazıyla ELLİ ) !!!!!!!
Kuba kalite kontrole daha fazla önem vermeli demiştim daha önce. Sanırım haklı çıkıyorum.
Bakalım ne zaman geri alabileceğim motoru...
Servisten sonra müşteriye arabayla gittim. 45 dakika dolanmama rağmen park yeri bulamayıp
geriye dönmek zorunda kaldım. Tam işe yaraması gereken yerde motor su koyuverdi.
NOT : Buji 50 km kullanımda kapkara hale gelmişti.
İridyum buji alacaklar için kullanmaları gereken ürün şu..
(Resim yüklenmiyor. Modeli yazıyorum)
NGK marka - CR7HIX7544
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
NOT2: Hava hortumu ve filtresi.
Servis hava hortumunun çok ince olduğunu bu yüzden daralıp
hatta bazen yapıştığını söyledi.
Açık hava filtresi takacaksanız boğazı 32 lik olmalı.
Satıcıya 32 lik deyin verecektir. Filtre kenarında da yazıyor.
32 lik biraz zor bulunuyor.
Ben filtreyi 35lik aldim tam oturdu.
Ben filtreyi 35lik aldim tam oturdu.
Peki filtreyi taktıktan sonra çalışmasında bir şeyler farketti mi?
ayzek
06 Nisan 2018, 01:54
Henüz 50 km yol yapmış olan Dragonun ateşleme sistemi bozuldu!!!!
Sabah tek marşla çalıştı. Ama 15 dakika ısınmasına rağmen motor 4 bin devri geçince
boğulup yığılıyor.
Servise götürdüm. Karbüratör temizlendi. Buji İridyumla değişti.
Problem aynı. Hala 5 bin devire çıkamıyor.
Ateşleme sistemi bozulmuş.
Bu arada henüz 50 kilometrede (yazıyla ELLİ ) !!!!!!!
Kuba kalite kontrole daha fazla önem vermeli demiştim daha önce. Sanırım haklı çıkıyorum.
Bakalım ne zaman geri alabileceğim motoru...
Servisten sonra müşteriye arabayla gittim. 45 dakika dolanmama rağmen park yeri bulamayıp
geriye dönmek zorunda kaldım. Tam işe yaraması gereken yerde motor su koyuverdi.
NOT : Buji 50 km kullanımda kapkara hale gelmişti.
İridyum buji alacaklar için kullanmaları gereken ürün şu..
(Resim yüklenmiyor. Modeli yazıyorum)
NGK marka - CR7HIX7544
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
NOT2: Hava hortumu ve filtresi.
Servis hava hortumunun çok ince olduğunu bu yüzden daralıp
hatta bazen yapıştığını söyledi.
Açık hava filtresi takacaksanız boğazı 32 lik olmalı.
Satıcıya 32 lik deyin verecektir. Filtre kenarında da yazıyor.
32 lik biraz zor bulunuyor.
Genelde yaşadığınız sorunlar şu şekilde olabilir daha önceden motor tipi öyle olan 100 lük mondial heyenada yaşadık motoru aldık ilk çalışmada zorlanıyordu gazı yedirmeyince stop ediyordu gazı yedirince egsozdan siyah duman atıyordu bir kaç saniye gazı verince kendine geliyordu birkaç gün sonra çalışmadı ne yaptık ne ettiysek çalışmadı bujiyi söktük kararma yapmış yalan olmasın 85 km de falandı o zaman.bujiyi zımparaladık yedek buji yoktu çalıştı aldığım gibi ustama götürdüm söktü bujiyi buji dandikti sonrasında karbüratör hava ayarı düzgün değil dedi ayarladı siyah duman birde sübablara baktı onlarda düzgün değil dedi be ayarladı champion marka buji taktı o gün bugündür sorun yok bu motorların şeklinden dolayımı bilmiyorum ama fazla sıkıştırmaya gelmiyor sadece buji ile çözülecek iş değil diğer kısımlarında elden geçmesi lazım yoksa bir süre sonra yeni bujide kararıcak ve aynı durum ile karşılaşacaksınız birde yatık diye tabir ediyorum yatık motorlarda buji çok fazla ısınıyor sebebini bilmiyorum banamı öyle geliyor anlamış değilim.Parça kalitesini beğendiğimi söyleyemem birazcık incelediğimde ileride çok sorun çıkaracak izlenimini verdi bana umarım yanılıyorumdur
Acil yardim resimdeki üst kapak kaçlık. Elimde 107 cm yazan silindir var ona göre takicam. Havşanın disindan disina 50 mm geliyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------
Ust kapak 100 luk mus 110 luk 53 mm gelmesi lazimmis
Bahçelievler Vale Moto'ya teşekkürler.
Öğlen tam söyledikleri saatte motor hazırdı. Sıkışan kablolardan kaynaklanan ateşleme problemi giderilmiş.
Sıkı bir karbüratör ayarı yapılmış. İridyum buji takılmış. Rölanti bin-binbeşyüz aralığına inmiş. Makinanın çalışması rahatlamış. Rölantide tatlı bir sesi var. Dün arabayla gidip park yeri bulamadığım müşterime rahatça gidip park ettim :)
İstikamet Şirinevler servisten E5 yan yol. İncirli, Adliyeden aşağı MarmaraForum, Tekzen önünden E5 yanyol. Halksağlığından Zeytinburnuna giriş, textilciler bölgesine ulaşım. Dönüşte Yedikule göğüs hastanesi önünden Olivium, Ara yoldan hipodrom, MarmaraForumdan Adliye önü ve Metroya çıkış. Marmaraforum Adliye arası yokuş oldukça diktir. Hiç zorlanma yok. 2 hatta 3. Vitese attım.
Forumlarda ve videolarda Kuba servisleriyle ilgili hep kötü konuşuluyordu. Bu nedenle biraz tedirgin olduğumu söylemeliyim.
Ama Vale Motodaki herkes hem güleryüzlü hemde sözüne sadıklar. ValeMoto Şirinevler servisten Ufuk, Mehmet ve Abdülkadir'e teşekkür ederim.
Peki filtreyi taktıktan sonra çalışmasında bir şeyler farketti mi?
Motor cok rahatladi devri yukseldi
Motor cok rahatladi devri yukseldi
O zaman birde İridyum buji tam olacak demektir...
Youtube'da birisi 110 cc yapmış. Yakında şikayetlere başlar.
togizmir
07 Nisan 2018, 16:07
Youtube'da birisi 110 cc yapmış. Yakında şikayetlere başlar.
Arkadaşı foruma davet ettim. Gelirse memnuniyetini ve şikayetini yazar öğreniriz
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Şimdi kuba sitesine baktım. Bizim motorun fiyatı 3534 TL çıkmış. Sahibinden com da falan bir çok satıcıda fiyatı buna göre güncellemis.
MotoLed
07 Nisan 2018, 21:09
Bahçelievler Vale Moto'ya teşekkürler.
Öğlen tam söyledikleri saatte motor hazırdı. Sıkışan kablolardan kaynaklanan ateşleme problemi giderilmiş.
Sıkı bir karbüratör ayarı yapılmış. İridyum buji takılmış. Rölanti bin-binbeşyüz aralığına inmiş. Makinanın çalışması rahatlamış. Rölantide tatlı bir sesi var. Dün arabayla gidip park yeri bulamadığım müşterime rahatça gidip park ettim :)
İstikamet Şirinevler servisten E5 yan yol. İncirli, Adliyeden aşağı MarmaraForum, Tekzen önünden E5 yanyol. Halksağlığından Zeytinburnuna giriş, textilciler bölgesine ulaşım. Dönüşte Yedikule göğüs hastanesi önünden Olivium, Ara yoldan hipodrom, MarmaraForumdan Adliye önü ve Metroya çıkış. Marmaraforum Adliye arası yokuş oldukça diktir. Hiç zorlanma yok. 2 hatta 3. Vitese attım.
Forumlarda ve videolarda Kuba servisleriyle ilgili hep kötü konuşuluyordu. Bu nedenle biraz tedirgin olduğumu söylemeliyim.
Ama Vale Motodaki herkes hem güleryüzlü hemde sözüne sadıklar. ValeMoto Şirinevler servisten Ufuk, Mehmet ve Abdülkadir'e teşekkür ederim.
Ayni sorun bendede var hocam 5 binden sonra boguluyor sonrada calismiyor bende ateslemede sorun oldugunu dusunuyorum vaktim olmadigi icin daha servise gonderemedim motoru, surec nasil oldu tamiri ne kadar surdu , parca degistimi suan nasil gidisi cekisi falan acil bilgi verirsen sevinirim.
arake
07 Nisan 2018, 21:51
Arkadaşlar youtube`daki enginç adlı şahsın bir yakını varsa aramızda söylesin ikna etsin ki kaldırsın hacim yükseltme videolarını bu durum tehlikedir.polisler bunları izleyip trafikte anamızı ağlatırlar bilin bunu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
fabrika çıkış gücü bile yasanın öngördüğü hızı fazlasıyla aşarken bu durum çok sıkıntı,ben rica ettim ses yok videoları şikayet edelim youtube a kapatılsın
akgokhan
07 Nisan 2018, 22:14
Arkadaşlar 50 cc motor için siz hangi koruma ekipmanlarını kullanıyorsunuz ?
Mt revenge kask, forte gt eldiven, venom dynamic mont. Bütçeyi denkleştirince tech90 pantolon, dizlik, sırtlık da tamamlayacağım.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO