PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung/RegalRaptor/Superlight/Freedom/Daelim Daystar (250ccMotor Tercihi Yardımı)



Volkan34
06 Ocak 2018, 16:10
Arkadaşlar, herkese merhabalar.

Uzun zamandır motosiklet almayı düşünüyorum hatta 6 7 ay önce 0 bir Superlight almak için bayii ile anlaşmışken babam beni makineyi almaktan vazgeçirdi. Kendisi kalp hastası olduğundan baya hatır gönül koydu, motoru alamadım.Yaşım 29 ama baba sözü çiğnemek istemedim. Sonraki süreç içinde kendisini ikna etmeyi başardım. Artık sıfır yerine ikinci el almayı düşünüyorum. Bu 5 motorun arasında kalıyorum.

Kendi adıma düzenli bir şekilde bakımlarını yapıp motorla ilgilenebileceğimi düşünüyorum. Yalnız bu modelleri incelediğimde kiminin disbiritör sorunu, kiminin pahalı yedek parça sorunu, kimininse kronik sorunu olduğu söyleniyor. Kafamda soru işaretleri oluşmasına neden oluyor. Benim gönlüm Hyosung GV250 - Regal Raptor 250 - Daelim Daystar 250 arasında gidip gidip geliyor. 7 ile 11 Bin arası bir bütçe ayırmayı istiyorum. Buna göre hangi motorun hangi eksisi var? Hangisi alırsam özenli bir bakım göstermemle bana sorun yaşatmaz. Sizlerin tecrübeleriniz bana yardım etmenizi rica ediyorum. Herkese şimdiden teşekkür ediyorum. Yollarda görüşmek üzere.

Angrypower
06 Ocak 2018, 16:25
Bizim arkadaşa superlight 200 aldık ikinci el. Bence superlight'a devam et. Piyasa da durgun olduğundan güzel bir motor düşürebilirsin

ayetlervaray
06 Ocak 2018, 17:02
bakarsan o saydıklarından hiçbiri sorun çıkartmaz. çok uzunsan regal raptor almalısın ama regal raptor çok fazla benzin yakıyor parçalarıda pahalı bunları düşün. görünüş olarak spyder cruiserler arasında rakipsiz ama dediğim gibi honda shadow 750 den daha fazla benzin yakması sıkıntı.

gv250 yeni modelleri görünüş olarak çok kötü geliyor gözüme yinede sen bilirsin. eski modelleri tam bir cruiser ama kilometreleri fazla alınmaz.

superlight 200 kullanımı kolay çok zevkli motor bana cruiser gibi gelmiyor naked kullanıyor gibi hissediyorum. ve az yakıyor.

daelim daystar 250 görünüş olarak hoşuma giden ayrıca az yakıt tüketimiyle alınabilcek en iyi cruiser benim için.

daelim daystar 250 - kuba superlight 200 hangisi hoşuna gidiyosa onu al.

Volkan34
06 Ocak 2018, 17:13
Benim de gönlüm daelimden yana altın elbiseli adam yorumundan dolayı. Hem de Güney Kore ürünü ve yakıt tüketiminden dolayı. Daelimi yedek parça ve kronik bir sorunu var mı yok mu arastirip alacağım. 20 bin 30 bin km düşünüyorum en fazla 2. Elini düşünüyorum. Bakalım araştırayayım


Kubanin artısı ikinci el fiyatları düşük olması.

ayetlervaray
06 Ocak 2018, 17:15
Benim de gönlüm daelimden yana altın elbiseli adam yorumundan dolayı. Hem de Güney Kore ürünü ve yakıt tüketiminden dolayı. Daelimi yedek parça ve kronik bir sorunu var mı yok mu arastirip alacağım. 20 bin 30 bin km düşünüyorum en fazla 2. Elini düşünüyorum. Bakalım araştırayayım

iyi olur ikinci eli biraz zayıf ama bulursun bu arada benim bildiğim kronik bir problemi yok . yedek parça durumunu araştır.

Volkan34
06 Ocak 2018, 17:26
Teşekkür ederim yorumlarınıza. Ben zaten Daelimi öyle bir heves olarak değil güzelce kullanıp bakabileceğim bir motor olarak düşünüyorum. Umarım güzel ve temiz ikinci elini bulursam tüm bakımlarını yapıp titiz bir şekilde kullanacağım.

alpinizm
08 Ocak 2018, 22:54
Ekstra olarak falcon freedom 250 de düşünebilirsin uygun fiyatlı

HAZZILHAR
09 Ocak 2018, 00:37
Bence biraz daha beklemelisin. Nedenini şu video ile açıklayayım:


https://www.youtube.com/watch?v=KL6d7GNeGVM

Ayırdığın bütçe ile bu motor alınamaz büyük ihtimalle ama alternatif ödeme yöntemlerine yönelmek isteyebilirsin belki. Bir de asıl soru Üniteks bunu Türkiyeye getirecek mi henüz belli değil.

Volkan34
09 Ocak 2018, 14:52
Bence biraz daha beklemelisin. Nedenini şu video ile açıklayayım:

https://www.youtube.com/watch?v=KL6d7GNeGVM

Ayırdığın bütçe ile bu motor alınamaz büyük ihtimalle ama alternatif ödeme yöntemlerine yönelmek isteyebilirsin belki. Bir de asıl soru Üniteks bunu Türkiyeye getirecek mi henüz belli değil.

hocam müthiş bir şey, ama bu kadar param olmaz büyük ihtimalle. 14 15 ay sonra da evlelik planım var. bütçe 6-7 superlightti ki o fiyata temiz ikinci eller buldum, şimdi bir baktım daelim bakıyorum sevgilim bütçen 4 5 bin lira diyordun ne ara 10lik motoru almayı düşünüdün dedi, şimdi bunu söylesem, kati suretle sıkıntı yaşarım

nines
09 Ocak 2018, 15:25
Arkadaşlar, herkese merhabalar.

Uzun zamandır motosiklet almayı düşünüyorum hatta 6 7 ay önce 0 bir Superlight almak için bayii ile anlaşmışken babam beni makineyi almaktan vazgeçirdi. Kendisi kalp hastası olduğundan baya hatır gönül koydu, motoru alamadım.Yaşım 29 ama baba sözü çiğnemek istemedim. Sonraki süreç içinde kendisini ikna etmeyi başardım. Artık sıfır yerine ikinci el almayı düşünüyorum. Bu 5 motorun arasında kalıyorum.

Kendi adıma düzenli bir şekilde bakımlarını yapıp motorla ilgilenebileceğimi düşünüyorum. Yalnız bu modelleri incelediğimde kiminin disbiritör sorunu, kiminin pahalı yedek parça sorunu, kimininse kronik sorunu olduğu söyleniyor. Kafamda soru işaretleri oluşmasına neden oluyor. Benim gönlüm Hyosung GV250 - Regal Raptor 250 - Daelim Daystar 250 arasında gidip gidip geliyor. 7 ile 11 Bin arası bir bütçe ayırmayı istiyorum. Buna göre hangi motorun hangi eksisi var? Hangisi alırsam özenli bir bakım göstermemle bana sorun yaşatmaz. Sizlerin tecrübeleriniz bana yardım etmenizi rica ediyorum. Herkese şimdiden teşekkür ediyorum. Yollarda görüşmek üzere.

önceliğin hyo ile daelim olsun regali ikinci plana at derim. daelim kullanmadım regal ve hyo kullandım

HAZZILHAR
09 Ocak 2018, 19:00
hocam müthiş bir şey, ama bu kadar param olmaz büyük ihtimalle. 14 15 ay sonra da evlelik planım var. bütçe 6-7 superlightti ki o fiyata temiz ikinci eller buldum, şimdi bir baktım daelim bakıyorum sevgilim bütçen 4 5 bin lira diyordun ne ara 10lik motoru almayı düşünüdün dedi, şimdi bunu söylesem, kati suretle sıkıntı yaşarım

Valla Çinlilerden alacaksan Lifan LF 250-B ve RKS Cruiser 250 'yi Superlight'tan daha öncelikli tutmanı tavsiye ederim. Şu anki fyatlarına bakmadım, ezbere konuşuyorum tamamen. Ama kalite olarak birkaç gömlek üstteler SL200'e göre.

Macit250
09 Ocak 2018, 19:13
Sadece tavsiye, buram buram kalitesizlik örneği sl 200 neyini seviyorlar anladım.Lifan mis gibi yanında twin blok. Şekli semalı yerinde

Angrypower
09 Ocak 2018, 20:14
sl 200'ün fiyatını, yakıtını seviyorlar. Başka sevilecek bir yeri mi var sanki? 5500tl ye aldı arkadaşım taş gibi motoru. Az daha koyup ybr alacağına gidip bunu aldı işte...

Zato
09 Ocak 2018, 20:28
Butce 6-7 civarı ise bence en mantıklı secenek regal 250 daytona olur. Bunların arasında en sorunsuz ve kalite bakımından tatmin eden seçenek hyosung gv 250 dir bana göre ama bütçenin en az 8-9 bin civarına çıkması lazım gelir. Daelim-hyo arasında sececek olsam her türlü v çift silindirli hyo tercih ederdim. 5 bin butce varsa regal 150 veya superlight 200 tercih edilip 1-2 sene model yukseltene kadar oyalanılabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

Bakım ve yedek parça konularında ve sabit maliyetler ile ilgili de bir kaç bilgi vereyim, hyosung gidişi ve performansı ile diger seceneklerden bir tık üstün gelmiştir bana hep. (daelim kullanmadım, regallerle ve superlight ile karşilastiriyorum). Ortalama yakıt bakimindan da regalden enjeksiyon farkıyla daha az yakar. Yedek parca eskiden sıkıntıydı ama son donemde motoran yedek parca site uzerinden hemen her parca siparisini alıyor. Kronik bazı sorunlarını düsük maliyetle çözmek mümkün. Aksesuar olarak da yeterli malzeme (cam, canta, ayaklık, sissy bar vb) yurt icinden bulunabilir.

MuratAy
09 Ocak 2018, 21:02
Hayret kimse kymco venox yazmamış:(

HAZZILHAR
09 Ocak 2018, 21:07
Hayret kimse kymco venox yazmamış:(

2009'dan beri ithalatı yapılmıyor. Ondan olabilir. Yoksa bu 250'likler içindeki açık ara en kaliteli motosiklet. 1 sene sonra 10 yıllık yasal olarak yedek parça bulundurma limiti de dolacağından yurtiçinde parçasını bulmak mümkün olmayacaktır.

sash_009
09 Ocak 2018, 23:44
Daelim ve hyosung Kore malı olduğundan kalite olarak diğerlerinden kesinlikle üstün. Parça konusunu hiç bir zaman sıkıntı yapma. Orijinallik takıntın yoksa onun stop'unu ötekine, öbürünün ayaklığını buna uydururum dersen 40 liraya halledemeyeceğin sorun kalmaz. Fiyat performans eğrisini düzgün hesaplamak lazım. Birinin parçası dandiktir 3 defa değiştirirsin kırılır, birinin sağlamdır 5 yıl sapasağlam kullanırsın. İkinci elde bi yerden sonra ne yaparsan yap işin şansa kalıyo zaten. Ya nasip dicen çıkcan yola...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

Spesifik olarak bakacağın şeyler;
1.Motor tipi (tek silindir,çift silindir, V motor)
2.Soğutma sistemi
3.Ağırlık beygir oranı
4.Yakıt sarfiyatı

Sayılan motorlar arasında bunları ve kapının önüne koyduğunda gurur duyup duymayacağını sorgula kendi kendine.
Senin bir parçan olacak bu motor.Seni senden iyi kimse anlatamaz sana...

allegromod
10 Ocak 2018, 00:38
miss gibi lifan 250 b ler var fiyatları da uygun ama biraz fazla benzin yakar. diğerleri lifana yaklaşamaz

Volkan34
11 Ocak 2018, 18:50
arkadaşlar, daelim tercihimdi. lakin fiyatı yüksek masraflarla aşırılaşıyor. şu an superlight 200 kullanıcı yorumları ve fiyat performans olarak bir de başlangıç motorum olacağından makul gibi gelmeye başladım. kafam şişti. tercihlerim çok değişken. superlight 200 15000 kmde uygun olabilir mi acaba?

ogzcngdk
11 Ocak 2018, 19:37
Merhabalar, eski bir gv 250 kullanıcısı olarak yorum yapıyorum;

Hyosung almayı düşünüyorsan, elektrik aksamı dışında sorun yaşamazsın. Hyosunglarda kronik olarak belli kilometrelerde (20.000) konjektör yanıyor. Hyosung kullanıcıları özellikle sağlam ve kaliteli bir akü ve orijinal yada kaliteli bir konjektör kullanmalıdır.

Elektrik aksamı dışında yaşayacağın sorun buji pipolarıdır. Bu sorunun çözümü işçilikle beraber 50 TL tutuyor. Kafaya takılacak bir şey değildir.

Bu iki eksi yanı dışında motor bloğu oldukça güçlü, uzun ömürlü ve kalitelidir. Bu başlıkta belirttiğin diğer rakipleri kesinlikle yarışamaz. Parça kalitesi olarak sadece Daelim yarışabilir.

Belki çoğunuz inanmaz fakat bir keresinde rampa yukarı R25 ile gaz açtım, R25 kullanan arkadaş motora yattı vs. benim motorumda cam vardı ve yatmadım, ona rağmen arayı açamadı. O gün baya hoşuma gitmişti bu durum. :)

Buji piposu ile ilgili detaylı bilgi. (http://hyogv250.blogspot.com/2017/03/buji-piposu-catlamas.html)
Konjektör ile ilgili detaylı bilgi. (http://hyogv250.blogspot.com/2017/03/konjektor-arzas.html)

Ben olsam Hyosung ve Daelim arasında tercih yapardım.

Volkan34
11 Ocak 2018, 20:00
Merhabalar, eski bir gv 250 kullanıcısı olarak yorum yapıyorum;

Hyosung almayı düşünüyorsan, elektrik aksamı dışında sorun yaşamazsın. Hyosunglarda kronik olarak belli kilometrelerde (20.000) konjektör yanıyor. Hyosung kullanıcıları özellikle sağlam ve kaliteli bir akü ve orijinal yada kaliteli bir konjektör kullanmalıdır.

Elektrik aksamı dışında yaşayacağın sorun buji pipolarıdır. Bu sorunun çözümü işçilikle beraber 50 TL tutuyor. Kafaya takılacak bir şey değildir.

Bu iki eksi yanı dışında motor bloğu oldukça güçlü, uzun ömürlü ve kalitelidir. Bu başlıkta belirttiğin diğer rakipleri kesinlikle yarışamaz. Parça kalitesi olarak sadece Daelim yarışabilir.

Belki çoğunuz inanmaz fakat bir keresinde rampa yukarı R25 ile gaz açtım, R25 kullanan arkadaş motora yattı vs. benim motorumda cam vardı ve yatmadım, ona rağmen arayı açamadı. O gün baya hoşuma gitmişti bu durum. :)

Buji piposu ile ilgili detaylı bilgi. (http://hyogv250.blogspot.com/2017/03/buji-piposu-catlamas.html)
Konjektör ile ilgili detaylı bilgi. (http://hyogv250.blogspot.com/2017/03/konjektor-arzas.html)

Ben olsam Hyosung ve Daelim arasında tercih yapardım.

peki nasıl bir durumdaki gv 250i önerirsiniz ? km ve model olarak ?

ogzcngdk
11 Ocak 2018, 20:03
peki nasıl bir durumdaki gv 250i önerirsiniz ? km ve model olarak ?

2012 model ve üzeri almanızı tavsiye ederim, kilometre olarak bir şey söyleyemem. Bakımı yapılan motorsa eğer 40-50 bin kilometrelere kadar alınabilir. 60 bin kilometreye geldiğinde egzantrik zincirinin değiştirilmesi gerekiyor, 80-90 bin kilometrede piston segman atılması gerekiyor. Bu kilometrelere kadar yağ, buji ve hava filtresi değiştiriyorsunuz.

Easx
24 Şubat 2018, 03:43
Hocam 7-8 bin civarına gv250 dışında makine alma. 1 ay sonra gelirsin buraya okur okur sigara yakarsın. Eğer ben vitesli scooter kullanmak istiyorum dersen sl200 alabilirsin. Diğer yazdığın makinelerin parça konularını yazmıyorum. Buradan bir arkadaş regal350ye 1100 liraya sadece şanzımandaki 3 dişli sorununu anca hallettirebildi. Sen var gerisini hesap et. Parçaların fiyatları japonlardan fazla oluyor yeri geldiğinde. Virajı berbat. Sana güzel gelen görüntüsü bir süre sonra güzel gelmeyecek şaside kafam kadar olan boşluk nedeniyle ama bu göreceli.

Tavsiyem:
7-8 bin arasına güzel bir gv250 bul. Mümkünse 40 bin altı temiz bakılmış bir makine. Motoru sadece ustaya bindirip tamam sorun yok derse alma. Elektrikçiyede götür.
10 bin üstüne çıkarsan bu modellerin hepsini bir kenara at ve virago 535 bak. En500'de bulabilirsin o fiyata ama sana sıkıntı yaratır tecrüben yoksa.

Ayrıca arkadaşların yazdığı gibi bisan, lifan, borelli V makinelerede bakabilirsin gv250 aralığında. sl200 ve regali kafandan çıkart.

ayetlervaray
24 Şubat 2018, 04:00
Hocam 7-8 bin civarına gv250 dışında makine alma. 1 ay sonra gelirsin buraya okur okur sigara yakarsın. Eğer ben vitesli scooter kullanmak istiyorum dersen sl200 alabilirsin. Diğer yazdığın makinelerin parça konularını yazmıyorum. Buradan bir arkadaş regal350ye 1100 liraya sadece şanzımandaki 3 dişli sorununu anca hallettirebildi. Sen var gerisini hesap et. Parçaların fiyatları japonlardan fazla oluyor yeri geldiğinde. Virajı berbat. Sana güzel gelen görüntüsü bir süre sonra güzel gelmeyecek şaside kafam kadar olan boşluk nedeniyle ama bu göreceli.

Tavsiyem:
7-8 bin arasına güzel bir gv250 bul. Mümkünse 40 bin altı temiz bakılmış bir makine. Motoru sadece ustaya bindirip tamam sorun yok derse alma. Elektrikçiyede götür.
10 bin üstüne çıkarsan bu modellerin hepsini bir kenara at ve virago 535 bak. En500'de bulabilirsin o fiyata ama sana sıkıntı yaratır tecrüben yoksa.

Ayrıca arkadaşların yazdığı gibi bisan, lifan, borelli V makinelerede bakabilirsin gv250 aralığında. sl200 ve regali kafandan çıkart.

sl200 ü iyi gömmüşsün sessiz kalamam. sl200 kusursuz bir başlangıç motorudur. ayrıca şuanki piyasada en iyi seçenek 2. el sl200 dür. diğerlerinin fiyatları uçmuş alınmaya değmezler. bence en mantıklısı 600-1000 cc sınıfındaki bir cruiser alana kadar ikinci el 6-7 bine sl200 alıp devam etmek. çünkü düşük cc deki motorlar hem boyut olarak küçük, tork olarak düşük, ses desen tatsız yani cruiser bile diyemeyiz. sl200 eğlenceli, kıvrak , yakışıklı bir motordur. regal desen çöp, daelimin fiyatları uçmuş, gv nin yeni modelleri tipsiz ve pahalı. lifan,borelli eski motorlar uğraşılmaz. geriye birtek S L 2 0 0 kalıyor kolay gelsin.

Easx
24 Şubat 2018, 12:37
sl200 ü iyi gömmüşsün sessiz kalamam. sl200 kusursuz bir başlangıç motorudur. ayrıca şuanki piyasada en iyi seçenek 2. el sl200 dür. diğerlerinin fiyatları uçmuş alınmaya değmezler. bence en mantıklısı 600-1000 cc sınıfındaki bir cruiser alana kadar ikinci el 6-7 bine sl200 alıp devam etmek. çünkü düşük cc deki motorlar hem boyut olarak küçük, tork olarak düşük, ses desen tatsız yani cruiser bile diyemeyiz. sl200 eğlenceli, kıvrak , yakışıklı bir motordur. regal desen çöp, daelimin fiyatları uçmuş, gv nin yeni modelleri tipsiz ve pahalı. lifan,borelli eski motorlar uğraşılmaz. geriye birtek S L 2 0 0 kalıyor kolay gelsin.

Gereksiz fanatikliğin lüzmu yok hocam :) sl200 kullandım daha önce. Bakkala gitmek için veya evden 10km içerisindeki okula gitmek için güzel motor. Haklısın dengelidir, kıvraktır. Ama ne oturuş pozisyonu olarak ne his olarak bir cruiser vermez yeni kullanıcıya. Daha önce 2 kişi 500km üzeri çok yol yaptık mecburiyetten. Eğer böyle bir tecrüben varsa sl200le ve iyi diyorsan yorum yapmıyorum. Eğim gördüğünde 80km geçersen önündeki tırın altında kalmamayı başarırsın :) Söylediklerimi giydirme olarak algılama lütfen. Daha önce o motor yüzünden çok sıkıntı çektim, arkadaşlarımda aynı şekilde. Düzenli uzun yol yapıyoruz. Uzun yol tecrübelerime dayanarak söyledim bunların hepsini.

Ayrıca düşük cc motorların cruiser olmadığı konusunda %50 sana katılıyorum. Ama kişisel görüşüme göre bir yanlışında şurada. sl200'den dragstar 1100e atlayan birisi 3000km GT250R tecrübesiyle r6ya geçmiş gibi olur :) Torkunu, kontrolünü, hızlanmasını geçtim. Sadece ağırlığı yüzünden bile başa çıkamaz. Yani S L 2 0 0 vitesli bir scooterdır. Giydirmedim. Sende değişik bir şekilde aynısını söylemişsin. Başlangıç için doğru, bu konuda olan diğer seçeneklerle kıyaslandığında cruiserdan en uzak motordur.

ayetlervaray
24 Şubat 2018, 13:37
Gereksiz fanatikliğin lüzmu yok hocam :) sl200 kullandım daha önce. Bakkala gitmek için veya evden 10km içerisindeki okula gitmek için güzel motor. Haklısın dengelidir, kıvraktır. Ama ne oturuş pozisyonu olarak ne his olarak bir cruiser vermez yeni kullanıcıya. Daha önce 2 kişi 500km üzeri çok yol yaptık mecburiyetten. Eğer böyle bir tecrüben varsa sl200le ve iyi diyorsan yorum yapmıyorum. Eğim gördüğünde 80km geçersen önündeki tırın altında kalmamayı başarırsın :) Söylediklerimi giydirme olarak algılama lütfen. Daha önce o motor yüzünden çok sıkıntı çektim, arkadaşlarımda aynı şekilde. Düzenli uzun yol yapıyoruz. Uzun yol tecrübelerime dayanarak söyledim bunların hepsini.

Ayrıca düşük cc motorların cruiser olmadığı konusunda %50 sana katılıyorum. Ama kişisel görüşüme göre bir yanlışında şurada. sl200'den dragstar 1100e atlayan birisi 3000km GT250R tecrübesiyle r6ya geçmiş gibi olur :) Torkunu, kontrolünü, hızlanmasını geçtim. Sadece ağırlığı yüzünden bile başa çıkamaz. Yani S L 2 0 0 vitesli bir scooterdır. Giydirmedim. Sende değişik bir şekilde aynısını söylemişsin. Başlangıç için doğru, bu konuda olan diğer seçeneklerle kıyaslandığında cruiserdan en uzak motordur.

valla uzun yol yapmadım ona bişey diyemiyeceğim. sürekli şehir içinde kullanıyorum 12 bin km oldu ve hayret ediyorum daha ufacıcık bir sorun çıkartmadı. cruiser hissiyatı vermediği doğru bana spor,naked motor kullanıyormuş hissiyatı veriyor. ayrıca sl200 den 600 dragstar - 750 shadow rahat geçilebileceğini düşünüyorum. anlatmak istediğim diğer seçenekler denilen motorların da aslında cruiser olmadıkları ve şuan 2. el fiyatları 13-14 bin. sl200 ün ikinci elinin 6 bin olduğunu düşünürsek inanılmaz bir fiyat uçurumu var sence daelim, gv250 aradaki fiyat farkına değer mi? yapılabilecek en mantıklı şey benim gibi sl200 alıp shadow 750 parası biriktirmek. sl200 beni fazlasıyla mutlu ediyor fanatik görünüyorsam sebebi budur.

mgokhan57
24 Şubat 2018, 13:44
Bu da benden gelsin l. Motosiklet hayatım diyorsan; E V L E N M E ! ! !
Yoksa benim gibi fuarlarda yalanir durursun. Hayal kurarsin. Ekipmanların yüksek fiyatlilarina bakarsın. Ama çocuklar evde beklerken o ekipmanlar hayal kalır. O güzelim motosikletler hayal kalır. Ahlar ve oflar eşliğinde yaşar gidersin.
Evliliğin de iyi yanları var elbet !

Gokhan_Akin
28 Mart 2019, 10:19
Gereksiz fanatikliğin lüzmu yok hocam :) sl200 kullandım daha önce. Bakkala gitmek için veya evden 10km içerisindeki okula gitmek için güzel motor. Haklısın dengelidir, kıvraktır. Ama ne oturuş pozisyonu olarak ne his olarak bir cruiser vermez yeni kullanıcıya. Daha önce 2 kişi 500km üzeri çok yol yaptık mecburiyetten. Eğer böyle bir tecrüben varsa sl200le ve iyi diyorsan yorum yapmıyorum. Eğim gördüğünde 80km geçersen önündeki tırın altında kalmamayı başarırsın :) Söylediklerimi giydirme olarak algılama lütfen. Daha önce o motor yüzünden çok sıkıntı çektim, arkadaşlarımda aynı şekilde. Düzenli uzun yol yapıyoruz. Uzun yol tecrübelerime dayanarak söyledim bunların hepsini.

Ayrıca düşük cc motorların cruiser olmadığı konusunda %50 sana katılıyorum. Ama kişisel görüşüme göre bir yanlışında şurada. sl200'den dragstar 1100e atlayan birisi 3000km GT250R tecrübesiyle r6ya geçmiş gibi olur :) Torkunu, kontrolünü, hızlanmasını geçtim. Sadece ağırlığı yüzünden bile başa çıkamaz. Yani S L 2 0 0 vitesli bir scooterdır. Giydirmedim. Sende değişik bir şekilde aynısını söylemişsin. Başlangıç için doğru, bu konuda olan diğer seçeneklerle kıyaslandığında cruiserdan en uzak motordur.

Konuyu hortlatmak gibi olmasın, tecrübemi yazmak için daldım buraya araştıran ve bu konuya denk gelen kullanıcıların faydalanması adına. 2013 Model 22.000 km bir SL200 ile İzmir-Ankara-İzmir yolculuğu yaptım (İzmirin en batısı Çeşme ile Ankara'nın en doğusu Altındağ arası), 1400 km'ye denk geliyor. Tek yaşadığım sıkıntı yolculuk sırasında titresimden dolayı aynanın contasinin düşüp aynanın sallanması oldu. Onun dışında ne bir bel ağrısı çektim ne başka bir sorun. Yolculuktan sonra kullandığım far ampülünün dandikliğinden dolayı arkasındaki kabloları eritmiş (kuvvetli bir fardı ve Ekim'de yaptığım için yolculuğu hava erken karariyordu sürekli uzunlari yakarak gittim), o da kısa devre yaptırmış sigortayı bozdu içindeki yedek sigortasını takmıştım. Yanlış anlaşılma olmasın 70-80 ile de gitmedim, arkamda eşim vardı ve çantaları komple doluydu uzerine bir de sissy bara en az 10 kiloluk bir kamp çantası sabitlemistim, ona rağmen 120 ile gidiyordum ki yolun ortalarında motor iyice ısınınca 130 üstünü gördüğümü hatırlıyorum. Hala canavardı motor sattım şimdi yeni sahibi de gayet memnun fotoğraflar filan atıyor. Chopperlar arasında fiyat performans ve yedek parça unsurları göz önüne alındığında senelerce götürecek en mantıklı motordur kanımca. Sevgiler :)