Orijinalini görmek için tıklayınız : Kurşunsuz Benzin..
ahmetakgun
19 Aralık 2017, 01:02
Merhaba,
kurşunsuz 95 oktan 97/98 oktan gibi seçenekler var bunlar fark ediyor mu ben benzinlige gittigimde personel veriyo ama hangisini veriyor hic bakmiyorum bu arada kullanici kitapcigimda su yaziyor..
Yakıt: Motosikletiniz için en az 90 oktanlık kurşunsuz benzin kullanmanız önerilir. Kalitesiz RQ seviyeli benzin kullanımı sırasında
motorunuzda bazı sesler gelebilir, kullandığınız benzini değiştirmeniz gerekmektedir. Kurşunsuz benzin kullanımı aynı zamanda
buji performansını da etkiler
-
selocukrtl
19 Aralık 2017, 01:17
oktan yükseldikçe yanma özelliğide yükseliyor diye okumuştum. bence kullandığınız benzinde sıkıntı yok. türkiyede genellikle zaten 95 oktan var
hachiko
19 Aralık 2017, 01:17
Merhaba,
kurşunsuz 95 oktan 97/98 oktan gibi seçenekler var bunlar fark ediyor mu ben benzinlige gittigimde personel veriyo ama hangisini veriyor hic bakmiyorum bu arada kullanici kitapcigimda su yaziyor..
Yakıt: Motosikletiniz için en az 90 oktanlık kurşunsuz benzin kullanmanız önerilir. Kalitesiz RQ seviyeli benzin kullanımı sırasında
motorunuzda bazı sesler gelebilir, kullandığınız benzini değiştirmeniz gerekmektedir. Kurşunsuz benzin kullanımı aynı zamanda
buji performansını da etkiler
-
Bak şimdi benzin öyle alınmaz hocam..
Forumda trilyar tane başlık var ..
sadcvascefrasrfgc
matrax33
19 Aralık 2017, 01:18
Bende ahmet ne zaman konu açacak bu gün gelmedi diye merakta kalmıştım.
Birazcık arama çubuğunu kullansan
şu linke ulaşacaksın http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/20906-oktan-meselesinin-aciklamasi-kendinizi-kandirmayin.html
birbilent
19 Aralık 2017, 01:24
oktan yanmayı geciktirici katkıdır.. yüksek sıkıştırmalı motorlarda buji ateşlemesinden önce yakıt kendi kendine tutuşup avans vurmasın diye yüksek oktanlı benzin kullanılır.. benzindeki kurşun ise önceleri benzinde bulunurdu.. hem kayganlaştırıcı özelliği de vardı ama zehirli atığı yüzünden vazgeçildi.. ayrıca katalitik konvertrde sorun çıkartır zaten yeni tasarım motorlarda kurşunun yağlayıcılığına ihtiyaç duyulmamaktadır
ahmetakgun
19 Aralık 2017, 01:53
Bende ahmet ne zaman konu açacak bu gün gelmedi diye merakta kalmıştım.
Birazcık arama çubuğunu kullansan
şu linke ulaşacaksın http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/20906-oktan-meselesinin-aciklamasi-kendinizi-kandirmayin.html
Ne kadar konu açtığım kimseyi ilgilendirmez, madem rahatsız oluyosun cevap yazma o halde.
mustafa_325
19 Aralık 2017, 01:57
Sorularını buraya her gün konu açarak soracağına google arama motoruna yazsan çok daha hızlı bir şekilde daha fazla bilgi edinebilirsin. Yine de işsiz olduğum için aşağıda cevaplıyorum.
Kurşun benzine koyulan ve motor ömrünü uzatan bir katkıdır. Sürtünmeyi azaltır ve motor parçalarını korur. İnsan sağlığına zarar verdiği için yıllar önce kampanyalar yapılarak yasaklandı.
Oktan benzinin ne kadar zor yandığını gösteren ölçüdür. Mesela 98 oktan benzin 95 oktandan daha zor yanar. Eğer oktan motor için istenen minimum değerinden düşük olursa sıkıştırma esnasında kendiliğinden patlayarak vuruntu yapar. Senin motosikletinde zaten öyle çok yüksek bir sıkıştırma oranı olmadığı için oktan meselesini kafaya takmana gerek yok. Kirli olmadığı sürece istediğin benzini kullan aralarında pek bir fark yok. Hepsi aynı rafineriden çıkıyor ve içine koyulan katkılar çok da farklı değil.
ahmetakgun
19 Aralık 2017, 02:03
Sorularını buraya her gün konu açarak soracağına google arama motoruna yazsan çok daha hızlı bir şekilde daha fazla bilgi edinebilirsin. Yine de işsiz olduğum için aşağıda cevaplıyorum.
Kurşun benzine koyulan ve motor ömrünü uzatan bir katkıdır. Sürtünmeyi azaltır ve motor parçalarını korur. İnsan sağlığına zarar verdiği için yıllar önce kampanyalar yapılarak yasaklandı.
Oktan benzinin ne kadar zor yandığını gösteren ölçüdür. Mesela 98 oktan benzin 95 oktandan daha zor yanar. Eğer oktan motor için istenen minimum değerinden düşük olursa sıkıştırma esnasında kendiliğinden patlayarak vuruntu yapar. Senin motosikletinde zaten öyle çok yüksek bir sıkıştırma oranı olmadığı için oktan meselesini kafaya takmana gerek yok. Kirli olmadığı sürece istediğin benzini kullan aralarında pek bir fark yok. Hepsi aynı rafineriden çıkıyor ve içine koyulan katkılar çok da farklı değil.
genelikle 95 oktan kullaniliyor sanirim :) acaba ben bu zamana kadar kac oktan benzinler aldım :) neyse sanirim 95 oktan kullanicaz dimi
matrax33
19 Aralık 2017, 02:06
Ne kadar konu açtığım kimseyi ilgilendirmez, madem rahatsız oluyosun cevap yazma o halde.
Olur mu öyle şey, zevkle bekliyorum konu açmanı. Bak güzel güzel cevapta verip yardımcı olmaya çalışıyorum. Teesüf ederim Ahmet.
ahmetakgun
19 Aralık 2017, 02:08
Bak şimdi benzin öyle alınmaz hocam..
Forumda trilyar tane başlık var ..
sadcvascefrasrfgc
Başlık öyle açılmaz hocam 😊
çok yorgunum, yazamıcam. senden önce açılmış en az 5000 başlık var bu konuda. google gir arat.
haa, sıfır çinliye o parayı verme.
lastikti, bakımdı, servisti derken ikinci el temiz japon parası eder.
2. el cbf 150 alacan binecen.
olmadı 2. el bir ybr 125
bunca tecrübeme rağmen çinliyle savaşıyorum dersem yeridir.
2500 e aldım, kuba strike. kötü mü? hayır aslanlar gibi ama dikkatli olmak lazım.
ortalama bir gezide 100-300km arası yol yapmayı seviyorum.
bakarsan bağ olur hesabı. ama sen henüz ustalarla tanışmamışsın sanırım.
trilay tane konu var trilyar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:06 ----------
Olur mu öyle şey, zevkle bekliyorum konu açmanı. Bak güzel güzel cevapta verip yardımcı olmaya çalışıyorum. Teesüf ederim Ahmet.
sayende ismimi degistiricem :) sahi nereden degisiyor isim forumda... en azindan farkli biri olarak devam ederim konu acmaya, kimsede cok konu aciyon demez 😁
hachiko
19 Aralık 2017, 02:10
Başlık öyle açılmaz hocam
çok yorgunum, yazamıcam. senden önce açılmış en az 5000 başlık var bu konuda. google gir arat.
haa, sıfır çinliye o parayı verme.
lastikti, bakımdı, servisti derken ikinci el temiz japon parası eder.
2. el cbf 150 alacan binecen.
olmadı 2. el bir ybr 125
bunca tecrübeme rağmen çinliyle savaşıyorum dersem yeridir.
2500 e aldım, kuba strike. kötü mü? hayır aslanlar gibi ama dikkatli olmak lazım.
ortalama bir gezide 100-300km arası yol yapmayı seviyorum.
bakarsan bağ olur hesabı. ama sen henüz ustalarla tanışmamışsın sanırım.
trilay tane konu var trilyar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:06 ----------
sayende ismimi degistiricem :) sahi nereden degisiyor isim forumda... en azindan farkli biri olarak devam ederim konu acmaya, kimsede cok konu aciyon demez
haklısın hasan ismini değiştir..
sadraf
19 Aralık 2017, 02:15
Dal bir istasyona aga 50 liralık bas de yaslan geriye izle, bu kadar pimpirikli olmayın 95 mi 97 mi diye
SuleymanE
19 Aralık 2017, 02:43
Ek katkı katılmış benzin alma. Yani nitroydu , V-power , ultimate falan olan şeyler alma. Normal düz benzin alacaksın 95 oktan olandan. Yani daha ucuz olan (2-5krş kadar)
Hem motorun daha stabil çalışacak, hemde km bazında biraz daha fazla yol yapacaksın.
Katkılı benzin düşük cc motorlara pek yaramıyor benden söylemesi. Shellden alacaksan fuelsave olan, BP den alacaksan kurşunsuz 95 oktan olandan alacaksın.
Senin motorun için en ideali bunlardır. Daha detaylı bilgiyi forumda bulabilirsin.
aquarist4
19 Aralık 2017, 08:03
Dal bir istasyona aga 50 liralık bas de yaslan geriye izle, bu kadar pimpirikli olmayın 95 mi 97 mi diye
Bence yanlış düşünüyorsun. 95 oktan dışında farklı bir benzin kullandığımda motorda vuruntu ve güç kaybı hissediyorum (daima seçtiğim ve güvendiğim bir Shell istasyonundan benzin alırım), arabada da bu konuya dikkat ederim. Bir çok istasyondan farklı ürünler (LPG) denedim, en son Lukoil'den devam ediyorum. Yakıt aldığım istasyon yoğun olarak Taksi şöförlerinin de tercih ettiği bir istasyon. Aracımın gerek performansı gerekse de yaptığı yol oldukça iyi. Herkes 95 kullanmalı da demiyorum yanlış anlaşılmasın.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO