Orijinalini görmek için tıklayınız : anlam veremedigim bir sorunum
motorpisiklet
25 Temmuz 2006, 11:05
arkadaslar basliktada dedigim gibi anlam veremedim. izah edeyim elimden geldigince;
gz250
egsoz takili iken gaz vermez isem motor rolantide stop ediyor (motor sicak bile olsa) :pr:
fakat egsozu cikardigimda makina tikir tikir calisiyor. :silent:
egsozum sifir daha yeni aldim yani tikali yada sorunlu filan degil. :cat:
aklima karburatorden baska birsey gelmiyor yada bilmiyorum iste, sizede danismak istedim eger fikir verirseniz cok mutlu olurum.
birde burada bayaa tartistik motora gereginden fazla yag koymanin sizce ne gibi zararlari olabilir?
Allah cevap verenden de vermeyenden de razi olsun. :rendeer:
simdiden tesekkur ederim.
ARBETUS
25 Temmuz 2006, 11:12
egzostun tıkalı olmadığına kesin emin misin? mesela egzost tekılı iken gaz verdiğinde çıkan gazın şiddeti ne durumuda bir sıkışma falan hissettin mi. egzostun şayet sağlamsa benimde aklıma karbüratör geliyor belki rölanti ayarı düşüktür ve egzost takılı oludğunda biliyosun motor biraz güç kaybına uğrar buna binayen de eğer rölantin düşükse de stop ediyor olabilir. rölanti ayarını yükseltip denersen belki çözümlenir. yağ konusunda bir bilgim yok top topu 1 kere yağ koydum motora o da şu kadar koy dediler ona göre koydum.
umarım yardımcı olabilirim. :)
saygılar...
ozturk_sertac
25 Temmuz 2006, 11:13
Motoru söküp bakım yapacak kadar iyi anladığımı söyleyemem ama. Geçen gün bu bahsettiğin rölanti sorunu nedeniyle yolda kaldım ve çekiciyle aldı BORUsan. Benzinden kaynaklanan bir pislik nedeniyle rölanti motoru denen parçasında tıkanıklık olmuştu ve temizleyip hallettiler. Sendede böyle bir tıkanıklık olabilir sanırım... Umarım kolayca çözersin....
Egsoz da motor için belirli bir direnç oluşturur, hatta bu nedenle performansın bir kısmını emer. Bu nedenle eksoz takılı olması ile olmaması arasında bir fark olması çok doğal.
Eksoz takılı iken motorun durmaması için rölanti ayarını yükselttiğini düşünüyorum. Egsoz orjinal değilse, yani sahip olduğu direnç orijinalden dha fazlaysa bu eksoz motoruna uygun değildir.
Kolay gelsin.
PcKopatGhostRider
25 Temmuz 2006, 11:21
egzozun gereğinden fazla sıkıştrma yapıyosa olblr.. rölanti tek çözüm gibi görünüyo..
motorpisiklet
25 Temmuz 2006, 11:28
egsoz orjinal ve daha yeni bugun takdim.
hepinize tesekkur ederim galiba ortak kani simdilik karburator. simdi eger sistem araba karburatoru ile ayni ise karburatorden rolanti ayari yapiliyordu kucuk bir vida olmasi gerekir ben bi bakarim olmazsa
tekrar tesekkurler yav siz ne adamlarsiniz hic isiniz gucunuz yokmiiiiii? :) saka saka memleketime donunce insallah hepinizle tanisiriz
kalin saglicakla ben yatingen :rendeer:
cuk_o
25 Temmuz 2006, 11:38
egzos takılı olduğunda stop ediyorsa benimde aklıma karbüratörün ayarları geliyor motor rolantide beklerken devir kaçta oluyor normalde 1000 1400 arasında olur bu motorun kullanma klavuzunda yazar genelde senkron ayarı bozuk olabilir motoru düşük devirde yüksek güç üretemiyordur veya egzos takılınca motor boğuluyordur. yada supap ayarı bozuktur ama bu zor bir ihtimal...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO