Orijinalini görmek için tıklayınız : Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Cry
10 Ağustos 2006, 11:22
Arkadaşlar bu motorlar hız yapmak için dizayn edilmemiş motorlardır.inanasım gelmiyor aytu arkadaşın dediklerine :farao:
aytu
10 Ağustos 2006, 11:22
0 544 357 84 49 Tufan TURHANER
MSN aytu@ay-tu.net
sayfa 244 sizin yorumunuzun altında tlf numaraları ve msn adresi
KARDEŞİM BİZİMLE DALGA GEÇİYORSUN SANA BİDAHA SORUYORUM, BU DİŞLİ İŞİNİ NASIL YAPTIN KİME YAPTIRDIN,BURAYA BİR TELEFON YAZ Kİ ARAYIP DETAYLARI SORALIM,KENDİ TELEFONUNU VERMİYORSAN USTANIN TELEFONUNU VER, BEN SANA İNANMIYORUM,BİZİMLE KAFA YAPIYORSUN,UTANMIYORMUSUN,:silent:
Bana bir daha sakın bu üslupla yazı yazmayın şu ana kadar herkese olan saygımı ve sınırlarımı biliyorum sizinle hiç görüşmemiş olmamıza rağmen topic deki diğer arkadaşlarda faydalansın diye bilgilerimi paylaştım ayrıca yazmış olduğum tlf numarasından ve msn adresinden çoğu arkadaşın sorusunu yanıtladım motorunuzun farını değiştirdiniz yolunuz aydınlandı ama gözlerinizi bi kontrol ettirin bir daha söylüyorum üslubunuza dikkat edin ve bu konuda sizinle muhattab olmak zorunda değilim bunu da aklınızdan çıkarmayın:farao:
KALDERA
10 Ağustos 2006, 11:32
Uğur abi dediklerini aynen yaptım sonuç olumlu...Özlemişim çok gerçekten..Yalnız buji bulmakta zorlandım anadolu yakasında ??? Bende Gazi Motor-Bostancıdan aldım fakat onda CR6HSA vardı,bu daha iyi felan gibilerinden konuştu,başkada pek seçeneğim olmadığı için aldım. acaba arabadan takviye yapmanın bir sakıncası var mıdır?Neyse yardımın için sana ve Hunluata'ya çok teşekkür ederim.Birde bu kurum işi sık sık tekrarlayacak mı acaba çok merak ediyorum?Sizler nasıl çözüyorsunuz?Yani kesin garanti bir çözümü var mı?Platin buji gerçek çözüm mü?Belki Topicin diğer sayfalarında bunları bir çok kez tartıştınız ama artık o kadar çoğaldıki sayfalar, bulmakta çok zorlanıyorum.
Herkese selamlar...Bu arada motorunu yeni alıp aramıza katılanlara bende hoşgeldiniz diyorum.Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanız dileklerimle...
CR6HSA ile CR7HSA farkı aralarındaki direnç değişimidir.yazlık kışlık gibi düşün mesela..aynı şey..ama kullanımda hiç farketmez..aslında çok motorda çıkar bu buji ve heryerde var bolca .muadil marka olarakda var...kurum işini motoru boğmadığın sürece ve jiklede asla gaz vermediğin sürece kurum yapmaz.koyduğum buji resimlerine bakarsan kurumlanmada yanlış karışım ve soğuk çalıştırma aleti diyor..yani jikle olayı.buna dikkat edin.platin bujiyede hiçmi hiç gerek yok
aktarma ile çalıştırmada bir sorunun olmaz..
KARDEŞİM BİZİMLE DALGA GEÇİYORSUN SANA BİDAHA SORUYORUM, BU DİŞLİ İŞİNİ NASIL YAPTIN KİME YAPTIRDIN,BURAYA BİR TELEFON YAZ Kİ ARAYIP DETAYLARI SORALIM,KENDİ TELEFONUNU VERMİYORSAN USTANIN TELEFONUNU VER, BEN SANA İNANMIYORUM,BİZİMLE KAFA YAPIYORSUN,UTANMIYORMUSUN,:silent:
hepimizin bildiği gibi forumlarda büyük harfle yazmak bağırıp çağırmak ile eş anlamlıdır...ama sizin burdaki yazınız yine amacını aştı..bırakın bağırmayı yanınızda olsa bu arkadaş nerdeyse boğacaksınız .artık ayıp oluyor, sürekli bu şekilde olan yazılarınız..
forumlarda herkez istediğini yazabilir ama kuralları ölçüsünde..ister inanırsınız ister inanmazsınız aytu 180 km yaptım diyor. olabilirde olmayabilirde....kafa yaptığına inanıyorsanız bu kardeşimizin sizde ciddiye almayın olsun bitsin..yada bekleyin sonucunu,belki tam emin olmadığı bazı şeyler var..REGAL-EMRE bize 17 diş verecekti.. araştıralım emin olalım dedi...ne yapalım şimdi olmaz kardeşim bize vereceğiz dedin isterük diye kazanmı kaldıralım hep beraber....REGAL-EMRE den gelecek olan dişli için siz demedinizmi arkadaşlar acele etmeyin ben bir deneyeyim gelişmeleri yazarım burdan diye..eee aynı şey işte bırakın AYTU deniyor işte bırakalım istediği gibi uğraşsın denesin..bizde hazıra konarız..:) halbuki motorun hızı ile ben hiçmi hiç ilgilenmiyorum.isteyen istediği hızı yapsın.istanbulda sanki 120 yi görecek yol var.200 km hız yapsa nolur gaz açamadıktan sonra.
AYTU..gerekli iletişim numarasınıda hemen yazmış oysaki...
iyiki forumlarda avatar taşlama yok..yani bir kenarda bonus taşlarınız olur.kızdığınız üyeyi taşlar durursunuz.taki avatarı hasar görüp foruma giremez hale gelene kadar.avatarın altında da yazacak bu üye falanca tarafından taşlanıp yok edildi diye:queen: mesaj sayısına göre taşlarınızın boyutu da farklı olacak..mesela 500 den sonra taşlar şöyle kaya gibi olacak.mesaj sayısı az olan tek taşta iptal.:queen:
aidikurt
10 Ağustos 2006, 11:37
siz herseye WD-40 kullanıyorsunuz WD-40 PAS sokucu degılmı yakında bırı benzınım bıttı yolda kaldım derse depoya WD-40 sık 50 km daha gıdersın dıyecekler :queen:
aytu
10 Ağustos 2006, 11:37
Regal_Emre:
cevabınız için teşekkürler.
Aytu;
tornacıda ön dişliyi 19 diş olarak yaptırmıştınız. 180 km hız inanılmaz. dişli değişimi sonucu küçük farklar olabileceği, özellikle motosikletin güçten düşeceği yazıldı. bu nedenle ben çok tereddütlü yaklaşmıştım. 180 km hız küçük bir değişiklik değil. insanı iştahlandırıyor. yalnız dişli değişimi sonucunda motosiklet hakkında sizden hala detaylı bilgiler almış değiliz. kesik kesik bilgi veriyorsunuz. elbette ki uzun kullanım sonrası bilgi vermeyi istiyor olabilirsiniz, ama bizlerin de bu konuda sabırsızlıkla bilgi beklediğini hatırlatmak isterim.
dişli değişimi sonrasında pek bir güç kaybı olmadığını da yazıyorsunuz. güç konusunun tamamen aydınlatılması için şöyle bir test yapabilir misiniz:
artçı ile birlikte, ön mesafeden hız almadan, daha önce hiç zorlanmadan çıktığınız dik bir rampayı, yine artçı ile birlikte ön mesafeden hız almadan çıkmayı deneyiniz ve izlenimlerinizi bizimle paylaşınız.
ayrıca bu bağlamda, yine önceleri çok sorguladığımız bildik bir konuya değinmek istiyorum:
regal raptor 234 cc bir motosiklet olup, 250 cc kategorisinde, 250 cc'lik bir motosiklet olarak satılmaktadır. aslında bu motosiklet 234 cc olup, 250 cc değildir. üretici firma neden 19 diş veya 20 diş olan bir ön dişli ile motosikletin hızını artırma yoluna gitmemiştir de, bildiğim kadarı ile 14 diş olan mevcut ön dişliyi tercih etmiştir. halbuki pazarlamada ürüne ait en küçük özelliklerin tüketici tarafından bilinmesi çok önem arzeder ve motosiklet açısından da hız konusu bunlardan biridir. mesela, benim satın aldığım regal'i bana satan arkadaş, uzun yolda hızlı gitmediği için satmıştı. bu tür ürünlerin teknik özellikleri incelenirken her detaya bakılır. ve denilir ki X motosikleti ile Regal'in tüm özellikleri hız hariç aynı, fiyatlar da aynı. o zaman ben Regal alırım, çünkü 180 km hız yapıyormuş. yani hız faktörü bile tercihlerde önem arz eder. ben bile regal için ilk araştırmalarımı yaptığımda "güzel motosiklet, fiyat/performans oranı da iyi, keşke biraz daha hızlı olabilse idi" diye içimden geçirmiştim. çünkü japon markaların 250 cc kategorisindeki bazı motosikletlerin 25 hp ve daha yukarısında güç ürettiğini ve daha 150-175 km hız yapabildiklerini forumlardan öğrenmiş idim.
evet, neden üretici firma 19 -20 diş kullanmamıştır. bir bildiği mi vardır? yoksa çinliler biz Türk'ler kadar modifiye işlerine önem vermiyorlar mı? eğer gerçekten bir sakıncası yok ise, üretici firma açısından bu durumu ben anlamakta zorluk çekerim. çünkü bir üründen maksimum verimi almak dururken, neden özellikler kısıtlanmış olsun ki?
diğer bir sorun ise, mevcut hali ile 130-140 km hızlarda motosikletin bayağı bir zorlandığı, vida ve parçaların gevşeme sorunu olabileceği, bu motosikletin teknik özelliklerinde azami hızının 110 km saat olduğu, bu nedenle güvenli sürüş için 120 km nin üzerine çıkılmaması gerektiği uzun uzun yazıldı önceki sayfalarda. şimdi 180 km hız elde etmek için biz dişli değişirsek, bu motosikletin akıbeti ne olur acaba? bu konuların da sorgulanması gerekir. her hangi bir sorun olmayacak ise, niye dişliyi değiştirmeyelim. hep beraber değiştirelim. ve çinli firmaya da, sizin yapamadığınızı biz "Türkler" yaptık diyelim. hani biraz çılgınız ya.. o bakımdan.
arkadaşların görüşlerini bekliyoruz.
topuz arkadaşım diğer bu soruyu gerek msn den gerekte tlf açıpta soran arkadaşlara verdiğim cvp deneme aşamasında olduğu idi zaten randıman alır almaz sizlerle gerekli bilgileri paylaşacağım şu anda gidiyor ama bakalım ne gibi bir sorun çıkacak bunları ilk günden söylemek çok zor tabiki motorun ilk kalkıştaki seriliği yok oldu sadece sürat arttı dediğim gibi deneme aşamasındayım bi problem çıkmazsa en kısa sürede sizin gibi uslubu düzgün sevgili dostları bilgilendireceğim
eyvah eyvah keşke karışmasaydın uğur abi şimdi yine bazıları bağıracak VAY VAY VAY AVUKATLARA BAK DİYE ama boşver bilen biliyor sen nasıl olsa geleceksin yakında buraya o zaman kullanır görürsün sevgiyle ve mutlulukla kalın:rendeer:
TAŞ YOK MU TAŞ
gupilya
10 Ağustos 2006, 12:28
Ülkemize gelmeyen raptorun sitesi;
regal raptor
http://www.regal-raptor.com/english/products_001.htm####
cuk_o
10 Ağustos 2006, 12:30
eveeett sıra geldi bana
şimdi arkadaşlar birinci 180 km hız yaptığına inanmadım çünkü dişlilerle istediğin kadar oyna motorun gücü belli tamam hadi 140 150 bilemedin 160 desen belki ama 180 e bizim motorları çıkartmanız için öncelikle motoru güçlendirmeniz gerekir çünkü 234 cc 16hp lik motorla 180 km hıza çıkabilmen için ya farklı yakıt kullanman gerekir yada 16 hp yi 25 30 hp ye yükseltebilmen gerekir imkansız değil ama motorla oynamadan mümkün değil yada güzel uzun bi rampa aşağı yol bulursun orda köklersin belki çıkar ön dişliyi büyüttükten sonra
yada arka dişliyi küçülttükten sonra
ama motorda değişiklik yapmadan düz yolda rüzgarsız havada bu motoru 180 e çıkartamassınız çıkarttım diyenede inanmam
çünkü motorun gücü belli ve hız arttıkça bu gücün yarıdan fazlası rüzgara karşı oluşan direnci kırmaya harcanacak ve artı asvaltta karşı bi sürtünme direnci oluşacak onun içinde bi güç harcanacak ve senin motorda kalıcak 16 hpde 4 5 hp oda ancak 15 160 yaptırır sürtünmesiz olduğu zaman ve ön dişli büyüdüğü zaman :)
benim söyliceklerim bu kadar......
karınca ezmez
10 Ağustos 2006, 12:47
arkadaslar kac gundur takıp edıyorum yok 18 dıslı 20 dıslı 180 yapıyor falan fılan ya gorende drag yarıslarına falan katılacagınızı sanacak ne guzel 3000 4000 ytl ye cın sayesınde motor keyfını yasıyoruz bırakın hızı suratı bu motorlar gezı motoru zevk motoru bence hızı bırakında motoru guzellestırecek aksesuar pesınde kosalım degısık fıkırlerı paylasalım toplanalım gezelım tozalım gıdıcegımız yere yarım saat gec gıdelım ama zevklı gıdelım degılmı saygılar...
KALDERA
10 Ağustos 2006, 12:52
bazı arkadaşların kartaldaki altan motor ile yada yalovadaki ünal usta ile bakım işi olacaktı ..herhangibir kararınız oluştumu.hafta sonu yaklaşıyor..bende istanbulda olursam en azından kartaldaki tamer ustanın orada yanınızda olmak isterim..hem nolacak bu memleketin hali diye laflarız biraz
Cry
10 Ağustos 2006, 14:00
::unsure::
Eywallah HUNLUATA kardeşim seninde 151 Rs varmış bi zamanlar bendede vardı şimdi yok:)) İnşallah RR alıcam nasip kısmetse Asyanın eniyisi görücez bakalım..
Aksu
10 Ağustos 2006, 14:27
bazı arkadaşların kartaldaki altan motor ile yada yalovadaki ünal usta ile bakım işi olacaktı ..herhangibir kararınız oluştumu.hafta sonu yaklaşıyor..bende istanbulda olursam en azından kartaldaki tamer ustanın orada yanınızda olmak isterim..hem nolacak bu memleketin hali diye laflarız biraz
Arkadaşım yardımların için teşekkür ederim. Biz iki RR sabah erkenden Kartal daki Altan motor da olacağız saat 9 gibi motorlar da soğumuş olur herhalde 11 gibi işimiz biter. o saat aralığı görüşme imkanımız olur tanışırız memnun olurum şahsen.Görüşmek üzere hoşçakalın
karınca ezmez
10 Ağustos 2006, 15:11
nasıl ama arkadaslar
aytu
10 Ağustos 2006, 16:53
nasıl ama arkadaslar
kardeşim olay budur işte dişliyide değiştirince kilometre iptal oluyor bende fotograf çekmek isterdim ama benim km saati çalışmadığı için çekemiyorum şimdi senin motora bi de dişli taktık mı bak bakalım kaç km hıza çıkıyor :cat:
bu arada kıskananlar çatlasın:queen:
KALDERA
10 Ağustos 2006, 17:08
Arkadaşım yardımların için teşekkür ederim. Biz iki RR sabah erkenden Kartal daki Altan motor da olacağız saat 9 gibi motorlar da soğumuş olur herhalde 11 gibi işimiz biter. o saat aralığı görüşme imkanımız olur tanışırız memnun olurum şahsen.Görüşmek üzere hoşçakalın
arkadaşım eğer cuma sabahı için yani yarın sabah için gelecekseniz görüşmemiz olanaksız..işyerim ümraniyede çünkü..ve ben bugunden başladım seyahat hazırlığıma..amacım pazartesi veya salı günü yola çıkmak..en azından hafta sonunu istanbulda geçiririm bakalım..
muhendis1959
10 Ağustos 2006, 17:08
sayfa 244 sizin yorumunuzun altında tlf numaraları ve msn adresi
Bana bir daha sakın bu üslupla yazı yazmayın şu ana kadar herkese olan saygımı ve sınırlarımı biliyorum sizinle hiç görüşmemiş olmamıza rağmen topic deki diğer arkadaşlarda faydalansın diye bilgilerimi paylaştım ayrıca yazmış olduğum tlf numarasından ve msn adresinden çoğu arkadaşın sorusunu yanıtladım motorunuzun farını değiştirdiniz yolunuz aydınlandı ama gözlerinizi bi kontrol ettirin bir daha söylüyorum üslubunuza dikkat edin ve bu konuda sizinle muhattab olmak zorunda değilim bunu da aklınızdan çıkarmayın:farao:
Bak kardeşim, eğer gerçekten büyük bir dişliyi yerine sığdırabildiysen, SENDEN ÖZÜR DİLERİM, ama teknik bazı konuları bildiğim için, bizimle dalga geçmene dayanamadım, belki 180-170 KM süraatleri abartmış olabilirsin, onu anladım ama çapı yarım santim büyüse bile bu dişli yerine sığmıyor bunu nasıl yaptığını sana ben ve başkaları defalarca sordu ama cevap veremedin, birde km saatlerinin yapısı itibariyle 140 KM olan son süraati geçse bile km saatlerine birşey olmaz, yani kopmaz,kırılmaz, senin anlattıklarına bazı insanlar inanabilir ama ben inanmadım,sorularıma da cevap vermeyip, birde dalga geçer gibi karbüratörle oynayıp 180 Km süraat yaptım dersen bende böyle bir tepki veririm.:silent:
hepimizin bildiği gibi forumlarda büyük harfle yazmak bağırıp çağırmak ile eş anlamlıdır...ama sizin burdaki yazınız yine amacını aştı..bırakın bağırmayı yanınızda olsa bu arkadaş nerdeyse boğacaksınız .artık ayıp oluyor, sürekli bu şekilde olan yazılarınız..
forumlarda herkez istediğini yazabilir ama kuralları ölçüsünde..ister inanırsınız ister inanmazsınız aytu 180 km yaptım diyor. olabilirde olmayabilirde....kafa yaptığına inanıyorsanız bu kardeşimizin sizde ciddiye almayın olsun bitsin..yada bekleyin sonucunu,belki tam emin olmadığı bazı şeyler var..REGAL-EMRE bize 17 diş verecekti.. araştıralım emin olalım dedi...ne yapalım şimdi olmaz kardeşim bize vereceğiz dedin isterük diye kazanmı kaldıralım hep beraber....REGAL-EMRE den gelecek olan dişli için siz demedinizmi arkadaşlar acele etmeyin ben bir deneyeyim gelişmeleri yazarım burdan diye..eee aynı şey işte bırakın AYTU deniyor işte bırakalım istediği gibi uğraşsın denesin..bizde hazıra konarız..:) halbuki motorun hızı ile ben hiçmi hiç ilgilenmiyorum.isteyen istediği hızı yapsın.istanbulda sanki 120 yi görecek yol var.200 km hız yapsa nolur gaz açamadıktan sonra.
AYTU..gerekli iletişim numarasınıda hemen yazmış oysaki...
iyiki forumlarda avatar taşlama yok..yani bir kenarda bonus taşlarınız olur.kızdığınız üyeyi taşlar durursunuz.taki avatarı hasar görüp foruma giremez hale gelene kadar.avatarın altında da yazacak bu üye falanca tarafından taşlanıp yok edildi diye:queen: mesaj sayısına göre taşlarınızın boyutu da farklı olacak..mesela 500 den sonra taşlar şöyle kaya gibi olacak.mesaj sayısı az olan tek taşta iptal.:queen:
Uğur kardeşim bari sen yapma yaaa, teknik konuları sende en az benim kadar biliyorsun, aytu nun resmen bizimle kafa yaptığını sende biliyorsun,AYDIN a gittiğinde sende gözünle göreceksin, zaten aytu senle görüşmiyecek bile, çünkü anlattığı şeyler doğru değil, bu tarzdaki dişili değişimleri ve uyumlarının birçok hesaplamadan sonra yapıldığını biliyorsun, diferansiyel dişlilerinin sayılarını değiştirerek seri hale getirebiliyoruz, veya frizdrek ve karşılığını değiştirerek de aynı şeyleri yapabiliyoruz, ama bu motorda zincir dişlisini değiştirmek çok zor,çünkü yerine sığmıyor, AYTU nun motorunda belki ustası frizdrek dişlisini değiştirmiştir, o yüzden ben ustasının telefonunu istedim,belki aytu bize anlatamıyor.:cat:
KALDERA
10 Ağustos 2006, 17:17
NOS takmıştır belki ne biliyonuz:) o zaman 200 km ye bile çıkar
muhendis1959
10 Ağustos 2006, 17:18
arkadaşım eğer cuma sabahı için yani yarın sabah için gelecekseniz görüşmemiz olanaksız..işyerim ümraniyede çünkü..ve ben bugunden başladım seyahat hazırlığıma..amacım pazartesi veya salı günü yola çıkmak..en azından hafta sonunu istanbulda geçiririm bakalım..
Uğur kardeşim Mehmet Aksuyla bende geleceğim kartala eğer görüşebilirsek senle konuşacak çok şey olduğuna inanıyorum, arkadaşlarda çok bilgilenebilir,dişli konusunda, merak etme yanımda taş falan getirmiyeceğim:queen:
NOS takmıştır belki ne biliyonuz:) o zaman 200 km ye bile çıkar
Yahu inan bana NOS takmak için araştırma yapan bile var.Allah allah.
Bu gaziantepten gelen usta aslında bu dişli meselesini süraat yapın diye söylemedi, adam dediki motor kasaya güçlü geliyor,hız yapmak için boşuna fazla devirde gittiğinden motor vibrasyon yapıyor, bunu önlemek için bir büyük dişli takın dedi, belkide regal e hiç takmamıştı tahminen söyledi, çünkü biz eskiden javalara bunu yapardık.
KALDERA
10 Ağustos 2006, 17:37
Uğur kardeşim bari sen yapma yaaa, teknik konuları sende en az benim kadar biliyorsun, aytu nun resmen bizimle kafa yaptığını sende biliyorsun,AYDIN a gittiğinde sende gözünle göreceksin, zaten aytu senle görüşmiyecek bile, çünkü anlattığı şeyler doğru değil, bu tarzdaki dişili değişimleri ve uyumlarının birçok hesaplamadan sonra yapıldığını biliyorsun, diferansiyel dişlilerinin sayılarını değiştirerek seri hale getirebiliyoruz, veya frizdrek ve karşılığını değiştirerek de aynı şeyleri yapabiliyoruz, ama bu motorda zincir dişlisini değiştirmek çok zor,çünkü yerine sığmıyor, AYTU nun motorunda belki ustası frizdrek dişlisini değiştirmiştir, o yüzden ben ustasının telefonunu istedim,belki aytu bize anlatamıyor.:cat:
bu arkadaş bişilerle uğraşıyo yaptım diyo olacak dio..sonunda zaten genel açıklama yapacaktır..yada olmuyo sorunlu işmiş deyip bizleri engelleyecektir.
yani buna bu kadar tepki verecek bişi yok.. dediğim gibi nos takmıştır...belki kimbilir.
20 saniye süre ile 180 km ye çıkmıştır.ama sonunda bu sürati görmüştür. yemin etse başı ağrımaz..yaptımı ? yaptı.. zaten nos sürekli kullanılmaz..bir tüp
15 veya 20 sefer kullanım hakkı var..belki bunu yaptı...
bekleyelim görelim derim ben....:cherry:
Uğur kardeşim Mehmet Aksuyla bende geleceğim kartala eğer görüşebilirsek senle konuşacak çok şey olduğuna inanıyorum, arkadaşlarda çok bilgilenebilir,dişli konusunda, merak etme yanımda taş falan getirmiyeceğim:queen:
tamamda eğer cuma sabahı yani yarın gelecekseniz imkansız tamamen ters bir yerdeyim.yok cumartesi sabah ise .büyük ihtimal buralarda olacam...yani seyahate çıkmamak için su yapıyorum burda..hafta sonu burda olmaya çalışacam..
aytu
10 Ağustos 2006, 17:50
Uğur kardeşim bari sen yapma yaaa, teknik konuları sende en az benim kadar biliyorsun, aytu nun resmen bizimle kafa yaptığını sende biliyorsun,AYDIN a gittiğinde sende gözünle göreceksin, zaten aytu senle görüşmiyecek bile, çünkü anlattığı şeyler doğru değil, bu tarzdaki dişili değişimleri ve uyumlarının birçok hesaplamadan sonra yapıldığını biliyorsun, diferansiyel dişlilerinin sayılarını değiştirerek seri hale getirebiliyoruz, veya frizdrek ve karşılığını değiştirerek de aynı şeyleri yapabiliyoruz, ama bu motorda zincir dişlisini değiştirmek çok zor,çünkü yerine sığmıyor, AYTU nun motorunda belki ustası frizdrek dişlisini değiştirmiştir, o yüzden ben ustasının telefonunu istedim,belki aytu bize anlatamıyor.:cat:[/QUOTE]
ararsanız ben size izah ederim ne yapıldı nasıl yapıldı diye...
GÖZTEPELİ RAPTOR
10 Ağustos 2006, 17:51
Arkadaşlar Hepinize Merhabalar.sizlere Nacizhane Bir Sorum Olacak.benim Regal 20 Ytl Ile Ancak 150-160 Km Yol Yapabiliyor.yani Km De Yaklaşik 13 Kuruş Yakiyor.bir Raptorcu Arkadaş Bana Km De 8 Kuruş Yaktiğini Söyledi.20 Ytl Ile Ile 240 Km Gidiyormuş.acayiplik Bende Mi Yoksa Eleman Salliyor Mu? Bir De Seyir Halinde Motordan çok Cizirti Geliyor (tarrrrrr.....diye) Acep Nedendir....saygilar
muhendis1959
10 Ağustos 2006, 18:07
hala aynı yerdesiniz benim adıma konuşmayın ben uğur abiyle sadece motor için mi görüşüyorum sanıyorsunuz bizim dostluğumuz farklı...ama siz malesef bunu anlayamazsınız hala ısrarla yazmadı etmedi diye yorum yapıyorsunuz diğer arkadaşlar kadar medeni cesaretiniz olsa ararsanız ben size izah ederim ne yapıldı nasıl yapıldı diye...
Medeni cesaretimi toplayıp AYTU yu aradım bana çok ilginç şeyler anlattı, motoruna yaptığı şeylerin randıman verip vermiyeceğini bilmediğini o yüzden buraya yazmadığını söyledi, kendisi ilerde anlatacak yaptıklarını, ama sadece şunu söyliyeyim yapılan müdahale yalnız ön dişliyle kalmamış.:pale:
Arkadaşlar Hepinize Merhabalar.sizlere Nacizhane Bir Sorum Olacak.benim Regal 20 Ytl Ile Ancak 150-160 Km Yol Yapabiliyor.yani Km De Yaklaşik 13 Kuruş Yakiyor.bir Raptorcu Arkadaş Bana Km De 8 Kuruş Yaktiğini Söyledi.20 Ytl Ile Ile 240 Km Gidiyormuş.acayiplik Bende Mi Yoksa Eleman Salliyor Mu? Bir De Seyir Halinde Motordan çok Cizirti Geliyor (tarrrrrr.....diye) Acep Nedendir....saygilar
Benim motorum,12 Kuruş yakıyor, senin motor normal kardeşim bakımlarda biraz daha düşer merak etme seninki normal, motorun hakkında biraz bilgi versen cevaplıyayım ama? mesela kaç km de ekzoslar yeni tipmi, yapacağın şeyleri yinede sana anlatayım.
1- Derhal eline anahtar takımını al ne kadar civata varsa kontrol et, motor soğukken yap.
2- Ekzosların yeni tip ise yani ucu kesikse susturucuları çıkartıp bi dene ses kesilecekmi, eğer kesilirse, susturucular ekzos içinde ses yapabiliyor, susturucuları çıkart öyle kullan, bende oldu susturucuları çıkartınca bütün zırıltılar kesildi, tabiki bu normal değil ama ne yapalım bu motorların ekzoslarında sorun var.
3- Ön farınıda kontrol et gevşiyen bişey olmasın.
fevkalbesher
10 Ağustos 2006, 18:27
Mamafih, yine tekrarlıyorum, motorun son süratinin motorun gücüyle bir alakası yoktur. ve yine hatırlatıyorum; GÜÇ = TORK x DEVİR dir.
Sürat dediğiniz şey motorun devir sayısıyla ilgilidir. motor ne kadar çok devir dönerse o kadar hızlı gider, düşük torklu makinelere, örneğin iki zamanlı jet-skiler ya da motorsikletler, yüksek devir koyarsın, fakat yere iletilecek itme kuvvetini azaltmamak için de tahvil oranını arttırırsın.
Yüksek torklu motorlarda ise, örneğin dizel motorlu kamyonlar, gemiler, düşük devir koyarsın ki motor ömrü uzun olsun, yürüyen aksam da da tahvil oranını azaltırsın. Zaten yeterli tork vardır, araca hız kazandırırsın.
O yüzden 19 dişli 14 dişli arasında 1,357 kat fark vardır. Motoun sürati 14 dişlide 120 km/h ise 19 dişlide lineer bağıntıyla 162.85km /h'i bulacaktır. Araçlardaki "standart" %10 gösterge hatası da göz önünde bulundurulursa sürat olur 179 km/h.
Elbette ki bu kadar lineer değil aracın son süratinin belirlenmesi. motor güç-tork eğrilerinin dengeli olması gerekir; yer-lastik sürtünmesi hız arttıkça lastiğin elastikliği değiştiğinden (sıcaklık, basınç vs.) ivmelenme için gerekecek itme kuvveti sürekli artacaktır; yürüyen aksamdaki hızlar arttıkça sürtünen malzemeler daha birim zamanda fazla sürtüneceğinden çok daha fazla ısınacaklardır, genleşeceklerdir, deforme olacaklardır, dolayısıyla sürtünme katsayıları artacaktır, e haliyle bu sürtünme kuvvetini yenmek için motor TORKundan feragat edecektir. hele bir de, sürat arttıkça hız göstergesindeki hata da artacaktır, ve bu tüm motorlu kara taşıtları için geçerlidir. Özellikle yapılır, psikolojik kandırmadır, sürücü 100 km/h hızla gittiğini zannederken aslında 90 km/h ile gidiyordur, ama 100 km/h hızla gittiği hazzıyla gidiyordur.
Fakat böyle bir motorda bu kadar sürate gerek var mı bilemiyorum. Ben motorda 110 km/h hızı aştığımda aşırı rahatsız oluyorum, titreşimler artıyor, kafamı çevirip aynaya bakmağa zorlanıyorum, ki o da vuran rüzgarddan ayna dönmediyse :)
Yalnız tek anlamadığım husus, son dişliyi değiştirdiğinde neden kalkıştaki ivlemenmen düşsün, sen 5. viteste mi kaldırıyorsun motoru :silent:
Öküz altında buzağı aramaya gerek yok. Teorik olarak 180-190 km/h hızlara çıkmak mümkün. Mühendislik de bir konu için olmaz deyip kestirip atmamayı gerektirir, her daim süphecilik şarttır ama önyargılı yaklaşım doğru değildir. Yapabilen yapar, ilerler, biz de tüketim toplumu olarak son 300 senedir yaptığımız gibi önce reddeder, sonra da parası neyse verir alırız.
Sevgiler,
AA.
Medeni cesaretimi toplayıp AYTU yu aradım bana çok ilginç şeyler anlattı, motoruna yaptığı şeylerin randıman verip vermiyeceğini bilmediğini o yüzden buraya yazmadığını söyledi, kendisi ilerde anlatacak yaptıklarını, ama sadece şunu söyliyeyim yapılan müdahale yalnız ön dişliyle kalmamış.:pale:
Benim motorum,12 Kuruş yakıyor, senin motor normal kardeşim bakımlarda biraz daha düşer merak etme seninki normal, motorun hakkında biraz bilgi versen cevaplıyayım ama? mesela kaç km de ekzoslar yeni tipmi, yapacağın şeyleri yinede sana anlatayım.
1- Derhal eline anahtar takımını al ne kadar civata varsa kontrol et, motor soğukken yap.
2- Ekzosların yeni tip ise yani ucu kesikse susturucuları çıkartıp bi dene ses kesilecekmi, eğer kesilirse, susturucular ekzos içinde ses yapabiliyor, susturucuları çıkart öyle kullan, bende oldu susturucuları çıkartınca bütün zırıltılar kesildi, tabiki bu normal değil ama ne yapalım bu motorların ekzoslarında sorun var.
3- Ön farınıda kontrol et gevşiyen bişey olmasın.
Büyüklük, ağaybeylik bunu gerektirir. Tebrikler. Yapılan değişiklikleri ve elde edilen sonuçları dört gözle bekliyoruz...
Bu tarrr sesiyle ilgili zinciri de bir kontrol etmek lazım, eğer yeterince sıkı değilse, ivmelenme sırasında korumasına çarpıp ses yapabiliyor.
sevgiler,
AA.
muhendis1959
10 Ağustos 2006, 18:49
Mamafih, yine tekrarlıyorum, motorun son süratinin motorun gücüyle bir alakası yoktur. ve yine hatırlatıyorum; GÜÇ = TORK x DEVİR dir.
Sürat dediğiniz şey motorun devir sayısıyla ilgilidir. motor ne kadar çok devir dönerse o kadar hızlı gider, düşük torklu makinelere, örneğin iki zamanlı jet-skiler ya da motorsikletler, yüksek devir koyarsın, fakat yere iletilecek itme kuvvetini azaltmamak için de tahvil oranını arttırırsın.
Yüksek torklu motorlarda ise, örneğin dizel motorlu kamyonlar, gemiler, düşük devir koyarsın ki motor ömrü uzun olsun, yürüyen aksam da da tahvil oranını azaltırsın. Zaten yeterli tork vardır, araca hız kazandırırsın.
O yüzden 19 dişli 14 dişli arasında 1,357 kat fark vardır. Motoun sürati 14 dişlide 120 km/h ise 19 dişlide lineer bağıntıyla 162.85km /h'i bulacaktır. Araçlardaki "standart" %10 gösterge hatası da göz önünde bulundurulursa sürat olur 179 km/h.
Elbette ki bu kadar lineer değil aracın son süratinin belirlenmesi. motor güç-tork eğrilerinin dengeli olması gerekir; yer-lastik sürtünmesi hız arttıkça lastiğin elastikliği değiştiğinden (sıcaklık, basınç vs.) ivmelenme için gerekecek itme kuvveti sürekli artacaktır; yürüyen aksamdaki hızlar arttıkça sürtünen malzemeler daha birim zamanda fazla sürtüneceğinden çok daha fazla ısınacaklardır, genleşeceklerdir, deforme olacaklardır, dolayısıyla sürtünme katsayıları artacaktır, e haliyle bu sürtünme kuvvetini yenmek için motor TORKundan feragat edecektir. hele bir de, sürat arttıkça hız göstergesindeki hata da artacaktır, ve bu tüm motorlu kara taşıtları için geçerlidir. Özellikle yapılır, psikolojik kandırmadır, sürücü 100 km/h hızla gittiğini zannederken aslında 90 km/h ile gidiyordur, ama 100 km/h hızla gittiği hazzıyla gidiyordur.
Fakat böyle bir motorda bu kadar sürate gerek var mı bilemiyorum. Ben motorda 110 km/h hızı aştığımda aşırı rahatsız oluyorum, titreşimler artıyor, kafamı çevirip aynaya bakmağa zorlanıyorum, ki o da vuran rüzgarddan ayna dönmediyse :)
Yalnız tek anlamadığım husus, son dişliyi değiştirdiğinde neden kalkıştaki ivlemenmen düşsün, sen 5. viteste mi kaldırıyorsun motoru :silent:
,
AA.
Çok güzel açıklamışsın kardeşim, bende ön cam olmasına rağmen 120 den sonra rahatsız oluyorum, aynam falan dönüyor.:cat:
aytu
10 Ağustos 2006, 19:23
valla bende ki aynalar bırak dönmeyi bişey gözükmüyoki sallantıdan bu gidişle bende sökecem dişliyi falan uğraşılmıyo valla motorun güzü acayip şekilde düştü dişli yüzünden ilk kalkıştaki serilik falan kalmadı sanki 2, 3, viteste kalkıyomuş gibi oluyorum bide zincir meselesi var ya o hızda koparsa ne halt ederim sonra zaten şimdi baktım iyice gevşemiş
iyice tırstım yani ama yinede durum hakkında bilgilendireceğim sizleri herkese iyi akşamlar...:rendeer:
ofcabuk
10 Ağustos 2006, 19:43
Arkadaşlar Hepinize Merhabalar.sizlere Nacizhane Bir Sorum Olacak.benim Regal 20 Ytl Ile Ancak 150-160 Km Yol Yapabiliyor.yani Km De Yaklaşik 13 Kuruş Yakiyor.bir Raptorcu Arkadaş Bana Km De 8 Kuruş Yaktiğini Söyledi.20 Ytl Ile Ile 240 Km Gidiyormuş.acayiplik Bende Mi Yoksa Eleman Salliyor Mu? Bir De Seyir Halinde Motordan çok Cizirti Geliyor (tarrrrrr.....diye) Acep Nedendir....saygilar
Ben de yakit konusunda biraz sıkıntılıyım. Su ana kadar depoyu fulledikten sonra rezerve kadar 240 km den fazla gidemedim. Hatta son depo benzinim 188. km de bitti ve rezerve gectim. ilk zamanlar 29 ytl ye fullerden depoyu su anda 34-35 ytl ki bu da en son depoda km de 0,18 ytl yaktigimi gosteriyor :(
(motor 3000 kmde bu arada bakimlar falan eksiksiz yapildi. sabahlari isittigim dusunurse biraz fazla yakmasi normal dicem ama bu biraz anormale kaciyor gibi geliyor. *-)
motor 2500 km ye kadar cok sikistirmadan kullandigim taktirde 1 depo ile 230-240 km gidiyordu. 2500 de eksozlari degistirdik yine orjinal kesik eksozlar taklildi oncekilerle ayni yani [uzerine asit akmisti sebep] iste ondan sonra 200 un uzerine cikamamaya basladim. belki eksozlar kurumlanmadi ondanmidir acaba...)
bu arada benm ayni dedigim yeni - eski eksozlar arasinda 2 eksozu birbirine baglayan motorun altina denk gelen bi boru eksik. yani fark var aslinda??
(
icetoo
10 Ağustos 2006, 20:29
:silent: 0 532 467 5840 numaram ne yazıkki diyorum msj atın msnden görüşelim isterseniz.4000 YTL. aksesuar olarak;eksozlar komple değişti-daha üstüne 1 kere takdığım (denemek için oda)özel branda regale göre yapıldı-yedek eksozlar-elcik püsküllü deri-kaskım-artı regal için getirttiğim şık ilginç ve hoş dikiz aynalarımı(yapım aşamasında sanayide vida ters açılıyo) veriyorum.
herkese kim olursa olsun güvenip yüklü miktarda borç vermeyin geri GELMİYO............
De-Javu
10 Ağustos 2006, 20:57
Ben de yakit konusunda biraz sıkıntılıyım. Su ana kadar depoyu fulledikten sonra rezerve kadar 240 km den fazla gidemedim. Hatta son depo benzinim 188. km de bitti ve rezerve gectim. ilk zamanlar 29 ytl ye fullerden depoyu su anda 34-35 ytl ki bu da en son depoda km de 0,18 ytl yaktigimi gosteriyor :(
(motor 3000 kmde bu arada bakimlar falan eksiksiz yapildi. sabahlari isittigim dusunurse biraz fazla yakmasi normal dicem ama bu biraz anormale kaciyor gibi geliyor. *-)
motor 2500 km ye kadar cok sikistirmadan kullandigim taktirde 1 depo ile 230-240 km gidiyordu. 2500 de eksozlari degistirdik yine orjinal kesik eksozlar taklildi oncekilerle ayni yani [uzerine asit akmisti sebep] iste ondan sonra 200 un uzerine cikamamaya basladim. belki eksozlar kurumlanmadi ondanmidir acaba...)
bu arada benm ayni dedigim yeni - eski eksozlar arasinda 2 eksozu birbirine baglayan motorun altina denk gelen bi boru eksik. yani fark var aslinda??
(
Bir anormallik olduğu kesin. Susturucuları çıkarmadan önce 2 kez depoyu fulledim ikisinde de 300 km de yedeğe geçtim. Çıkardıktan sonrada değişim farketmedim yine 300 km de bitiyor.
1400 km ye yaklaştım şuanda. 7000 km ye gelmiş olan, 340 km de yedeğe geçtiğini söyleyen bir arkadaşı da hatırlıyorum. 240 km de deponun bitmesi hiç normal gelmedi bana servisin bu konu hakkındaki yorumunu çok merak ediyorum.
hunluata
10 Ağustos 2006, 21:05
arkadaslar kac gundur takıp edıyorum yok 18 dıslı 20 dıslı 180 yapıyor falan fılan ya gorende drag yarıslarına falan katılacagınızı sanacak ne guzel 3000 4000 ytl ye cın sayesınde motor keyfını yasıyoruz bırakın hızı suratı bu motorlar gezı motoru zevk motoru bence hızı bırakında motoru guzellestırecek aksesuar pesınde kosalım degısık fıkırlerı paylasalım toplanalım gezelım tozalım gıdıcegımız yere yarım saat gec gıdelım ama zevklı gıdelım degılmı saygılar...
kafamın adamısın vesselam.:queen: :queen:
ofcabuk
10 Ağustos 2006, 21:19
Bir anormallik olduğu kesin. Susturucuları çıkarmadan önce 2 kez depoyu fulledim ikisinde de 300 km de yedeğe geçtim. Çıkardıktan sonrada değişim farketmedim yine 300 km de bitiyor. 340 km de yedeğe geçtiğini söyleyen bir arkadaşı da hatırlıyorum. 240 km de deponun bitmesi hiç normal gelmedi bana servisin bu konu hakkındaki yorumunu çok merak ediyorum.
walla uzun yol dene diyolar ama zaten 240 lar dayken uzundu hep yol yada uzun denebilecekhizlar ve sabit gazla gittigim yollardi.
kisa mesafede ve sehir icinde olan bu iste 190 - 200.
km gostergemle falan ilgili bi sorun mu var diyecegim geliyor... :pale:
De-Javu
10 Ağustos 2006, 21:35
walla uzun yol dene diyolar ama zaten 240 lar dayken uzundu hep yol yada uzun denebilecekhizlar ve sabit gazla gittigim yollardi.
kiza mesafede ve sehir icinde olan bu iste 190 - 200.
km gostergemle falan ilgili bi sorun mu var diyecegim geliyor... :pale:
Km göstergende bir problem olup olmadığını test etmek kolay ama eğer öyle değilse 3000 km ye kadar 240 km de bitmesi regaller arasındaki ortalamanın çok altında. Problemin tespiti için öneride bulunabilecek arkadaşlar olacaktır eminim.
Bu arada bakımlarını hangi servise yaptırıyorsun acaba? Bu konu hakkında nasıl bir yorum yaptılar?
ofcabuk
10 Ağustos 2006, 21:42
Km göstergende bir problem olup olmadığını test etmek kolay ama eğer öyle değilse 3000 km ye kadar 240 km de bitmesi regaller arasındaki ortalamanın çok altında. Problemin tespiti için öneride bulunabilecek arkadaşlar olacaktır eminim.
Bu arada bakımlarını hangi servise yaptırıyorsun acaba? Bu konu hakkında nasıl bir yorum yaptılar?
500, 1000 ve 2000. kmlerde aykona gittim bakim icin. (mecidiyekoy ortaklarda. istanbul genel dagiticisi motorun) zaten motoru da oradan almistim. bakalim baskalari ne diyecekler. birde onlarin yorumlarini dinleyeyim. zaten pazar gunu karting turnuvasi var. ordada milletle fikir alisverisinde bulunurum diyorm.
bu arada servis bisey demiyor iste. artik islerine mi gelmiyor yoksa bilmiyolar mi bilemicem. :pr:
clint
10 Ağustos 2006, 21:47
:silent: 0 532 467 5840 numaram ne yazıkki diyorum msj atın msnden görüşelim isterseniz.4000 YTL. aksesuar olarak;eksozlar komple değişti-daha üstüne 1 kere takdığım (denemek için oda)özel branda regale göre yapıldı-yedek eksozlar-elcik püsküllü deri-kaskım-artı regal için getirttiğim şık ilginç ve hoş dikiz aynalarımı(yapım aşamasında sanayide vida ters açılıyo) veriyorum...........
Aksesuarlı bile olsa bu fiyat çok değil mi 2. el için.
Umarım satabilirsin bu fiyata.
De-Javu
10 Ağustos 2006, 21:57
500, 1000 ve 2000. kmlerde aykona gittim bakim icin. (mecidiyekoy ortaklarda. istanbul genel dagiticisi motorun) zaten motoru da oradan almistim. bakalim baskalari ne diyecekler. birde onlarin yorumlarini dinleyeyim. zaten pazar gunu karting turnuvasi var. ordada milletle fikir alisverisinde bulunurum diyorm.
bu arada servis bisey demiyor iste. artik islerine mi gelmiyor yoksa bilmiyolar mi bilemicem. :pr:
Bende ordan aldım 500. ve 1000. bakım için aykona gittim. Servisler hakkında yorum yapmadan önce bakalım elekronik cihazlar ne dicek diye merak ediyorum. Bu yüzden yalova yada anadolu yakasındaki elekronik ölçümler için gidilecek servislere bende götürmek istiyorum.
ofcabuk
10 Ağustos 2006, 22:17
Bende ordan aldım 500. ve 1000. bakım için aykona gittim. Servisler hakkında yorum yapmadan önce bakalım elekronik cihazlar ne dicek diye merak ediyorum. Bu yüzden yalova yada anadolu yakasındaki elekronik ölçümler için gidilecek servislere bende götürmek istiyorum.
neye gore nasi yapiyolarki hocam bu tarz olcumleri?? var ise ole bi imkan hemen yaptralim derim. en azindan icmiz rahat etsin dimi ama :queen:
memin1857
10 Ağustos 2006, 22:18
motorun son süratinin motorun gücüyle bir alakası yoktur. ve yine hatırlatıyorum; GÜÇ = TORK x DEVİR dir.
Sürat dediğiniz şey motorun devir sayısıyla ilgilidir. motor ne kadar çok devir dönerse o kadar hızlı gider.
Motoun sürati 14 dişlide 120 km/h ise 19 dişlide lineer bağıntıyla 162.85km /h'i bulacaktır.
Teorik olarak 180-190 km/h hızlara çıkmak mümkün.Bu satırlara yanlışlıkla denk geldim ve cevap yazmaktan kendimi alamıyorum. Baştan sona yanlış bilgilerle forumdaki okuyucular yanlış bilgilendiriliyor.
Motorun son süratı direk olarak güç ile alakalıdır. Zaten güç kavramı bunun için var. Sürat dediğin şey motorun devir sayısıyla alakalı diyorsun, DEVİR SAYISIDA GÜÇ ÇARPANININ İÇİNDE OLDUĞUNDAN DEVİR YÜKSEK OLUNCA GÜÇTE YÜKSEK OLUYOR YANİ HIZ GÜÇLE ALAKALI. Arka arkaya yazdığın satırlar birbirini tutmuyor.
14 dişli yerine 19 dişli takmakla son hızın artmaz. O motorla 180-190 hızlara çıkmak ise İM-KAN-SIZdır. 14 dişliden 19 dişliye çıkmakla TORK 1,357 KAT AZALIR YANİ O HIZLARA HİÇ ÇIKAMAZSIN. Değiştirdiğin dişliye ait vitese geçtiğinde motor çok düşük devirde kalır çok az tork üretebilir, birde üstüne katsayı farkından tork iyice azalır, orijinal son hızına bile ulaşamazsın.
O motoru dizayn eden mühendisin o dişlileri seçmesinin BİR SEBEBİ VAR. Olay o kadar basit olsa takın 25li dişli 250 yapsın. Motorun o dişliyi çevirecek torku YOK, olmaz olamaz. Üzerindeki orijinal dişlisi sayesinde son hızına ulaşıyor zaten.
Biraz sert yazıyor olduğumu düşünmeyin lütfen ama atıp tutulduğu zaman canım sıkılıyor, doğrusunu yazmak anlatmak zorunda hissediyorum kendimi.
Yalnız tek anlamadığım husus, son dişliyi değiştirdiğinde neden kalkıştaki ivlemenmen düşsün, sen 5. viteste mi kaldırıyorsun motoru :silent:
Son dişlinin değişmesi TÜM VİTESLERİ ETKİLER. Sebebi bu. Son dişli ile son vites dişlisi aynı şey değil. Son dişli tüm vites dişlilerinin oranıyla çarpılan ayrı bir dişlidir.
Tork ve Beygir gücü ile ilgili makalemi okumanızı tavsiye ederim:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066
Birde vites oranları ve redline ile ilgili bilgi içeren makalem var:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=287518
ARTIK RİCA EDİYORUM, sizin tercih ettiğiniz motosiklet modeli diye imkansız düşük yakıt tüketimleri yaptığınızı, imkansız hızlara çıktığınızı, imkansız sağlamlıkta olduğunu vs yazıp durmayın. Benim Honda motorum var ne kadar kötülüğü varsa döküyorum. Benim motorum süper diyerek kendinizi ve okuyanları kandırmaktan başka bir şey elde edemeyiz, bu forumun amacı sahibi olduğunuz motosikleti almayı düşünenler ve almış olanlara tecrübelerinizi arktarmak olmalıdır, ama gerçek olacak şekilde.
De-Javu
10 Ağustos 2006, 22:25
neye gore nasi yapiyolarki hocam bu tarz olcumleri?? var ise ole bi imkan hemen yaptralim derim. en azindan icmiz rahat etsin dimi ama :queen:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=18557&page=238 bu linkte icetoo nun mesajıyla birlikte bu konu tartışılıyor okumanı tavsiye ederim. :cat:
clint
10 Ağustos 2006, 22:31
Arkadaşlar selam! Uzun zamandır uğramamıştım buralara. Yazılanları okuyorum bi süredir. 180km hız mı? Bu tip bi motorla akıl karı gelmedi bana bu iş. Hatta bırakın Regal'i, Japon Cruiser ya da Amerikan Chopperlarıyla da bu hız pek akıl karı değil bence. Başka bir topic'te Shadow 750 ile arkadaş en fazla 160 yaptığını onda da rüzgarın adamı fena dövdüğünü söylüyordu. Bu nasıl iştir ki bir dişli değişimiyle 250cc motor 180 km hız yapıyor. Bu işte bi iş var gibi. Ayrıca ben kendi adıma bu tip bi motoru aşırı hız için almıycam mesela. Hız istesem Racing motor alırım. Böyle bi alet o hıza çıksa hem motor hem siz dağılırsınız yahu.
Kaldı ki bu hız ortalama bir otomobil için bile çok fazladır. Bu süratte otomobile bile hakimiyet güçleşirken, Raptor'ı nasıl tutacaksınız dağılmadan anlayamadım.
Herkese motoruyla kazasız ve sağlıklı sürüşler. Hız tutkusunun sonu iyi değil dostlar, varsın yavaş olsun ama sizi sağlıklı götürsün gideceğiniz yere, değil mi ya?
Memin öncelikle tekrar geçmiş olsun, okumuş muydun alıntı yaptığım mesajımı bilmiyorum ama isim vermeden senin motordan bahsetmiştim.
Ben yazdıklarına kızmadım mesela, hatta mantıklı geldi, hala RR düşünen motorsuz bir üye olarak, ama açık konuşayım buradan son zamanlarda verilen tutarsız bilgiler ve problemler beni az da olsa soğuttu bu alete karşı ve başka alternatifler de düşünüyorum, RR'yi hala başta tutarak. Bence üslubunda alınacak bir şey yok. Biz burada ne üsluplar gördük ve görmekteyiz. Ama abartma olayı hep vardı ve olacaktır, bunun önüne geçmek mümkün görünmüyor.
memin1857
10 Ağustos 2006, 22:44
Memin öncelikle tekrar geçmiş olsun, okumuş muydun alıntı yaptığım mesajımı bilmiyorum ama isim vermeden senin motordan bahsetmiştim.
Ben yazdıklarına kızmadım mesela, hatta mantıklı geldi, hala RR düşünen motorsuz bir üye olarak, ama açık konuşayım buradan son zamanlarda verilen tutarsız bilgiler ve problemler beni az da olsa soğuttu bu alete karşı ve başka alternatifler de düşünüyorum, RR'yi hala başta tutarak. Bence üslubunda alınacak bir şey yok. Biz burada ne üsluplar gördük ve görmekteyiz. Ama abartma olayı hep vardı ve olacaktır, bunun önüne geçmek mümkün görünmüyor.
Beni anladığın için çok teşekkür ediyorum. Doğruları anlatmak uğruna alacağım tepkilerden ve yanlış anlaşılmaktan çok çekiniyorum.
Ben kalitesini kanıtlamış Honda marka motosiklet aldım ama onunda kendine has bazı problemleri var. Ben benim motorum mükemmel dersem diğer alanlardan tecrübemi gizlemiş olurum ve hele birde kendim bile inanıyorsam daha ne diyeyimki.
Motor Modeli başlıkları altındaki konuşmalar bence aşağıdaki gibi olmalıdır. Ben Honda Shadow çok az olduğu için böyle bir başlık açmadım.
Örneğin benim 750cc Honda Shadow motorumda rahatsız olduğum konular:
- Anahtar direksiyon kilidine çok zor giriyor (tüm shadowlarda böyle)
- Gaz teli ses yapmaya, debriyaj teli tıkırtı yapmaya başladı
- Radyatörün vidası sürekli ya kırılıyor ya düşüyor. Kırılınca tüm korumaları ayaklıkları radyatörü komple sökmek tornacılarda sürünmek gerekiyor.
- Bi çukura düştüm egsoz manifolddan çıktı, başka çukura düştüm motorun balansı bozuldu (muhtemelen canttan)
- Koltukları konforlu ama arka amortisör rezalet. Düzgün olmayan yollar çok rahatsız ediyor, ayaklarınız dahil motordan zıpladığınız oluyor.
- Arka lastik yola pek tutunmuyor eğer asfalt çok iyi olurda tutunursa debriyaj kaydırıyor.
- Debriyaj kavrama noktası elciğe yakın olursa gazı açtığınızda yüksek devirde vitesten atabiliyor.
- Bırakın benzin göstergesini benzin uyarı ışığı bile yok. Yolda giderken tehlikeli biçimde benzin bitip motor stop ediyor ve sol elinizle debriyajı sıkarken sağ elinizle SOLDAKİ rezerv vanasını çevirmek bir dert.
- Motor çalışırkende yanlışlıkla marş basılabiliyor, marş motoru için sağlıklı değil.
Ama bir yandan iyi yönleride bol tabiki. Performansı düşünülenin çok üstünde, pek arıza yapmıyor yani bakımlar gerçekten bakımdan ibaret, tamirat değil. Bakımla 6000km (6bin) de bir, oldukça iyi. Çok dengeli, 90la girdiğim virajda gazı sonuna kadar açıyorum arka tekerlek yanıma geliyor yinede bıraktığınız gibi dümdüz gidiyor. 160la giderken bile rüzgardan hiç etkilenmiyor (yanal anlamda)
Ben motoru biraz performanslı kullanıyorum, açıktırki bu şekilde kullanıma uygun bir motor değil. Yardıra yardıra gitmeyi düşünüyorsanız bu motoru tercih etmeyin.
Bu arada motor 8000kmye hor kullanılarak geldi. Birkaç yüz km yol yapıpta hiçbir sorun çıkarmıyor diyenlerde komik geliyor bana. Honda gibi dev bir markayı nasılda kötüledim değilmi? Ama gerçek bu. Çin mallarında japonlardan daha az bir kalite olduğu ortada. O yüzden gereksiz iyilemiyelim. Herkes ne aldığını daha almadan bilsin, aldıktan sonra bilmek hoş olmuyor. Arkadaşım Mondial MCT250 aldı, ağlıyor sürekli tepeden aşağı atıcam motoru diyor daha 1500kmye gelmedi rodajı bittiğinde bile dökülüyordu. Şimdi bu arkadaşımın bu tecrübesini sizlerden saklayıp ben Mondial aldım süper hiç sorun çıkmıyor demesi iyi birşeymi?
clint
10 Ağustos 2006, 23:23
Honda gibi dev bir markayı nasılda kötüledim değilmi? Ama gerçek bu. Çin mallarında japonlardan daha az bir kalite olduğu ortada. O yüzden gereksiz iyilemiyelim. Herkes ne aldığını daha almadan bilsin, aldıktan sonra bilmek hoş olmuyor. Arkadaşım Mondial MCT250 aldı, ağlıyor sürekli tepeden aşağı atıcam motoru diyor daha 1500kmye gelmedi rodajı bittiğinde bile dökülüyordu. Şimdi bu arkadaşımın bu tecrübesini sizlerden saklayıp ben Mondial aldım süper hiç sorun çıkmıyor demesi iyi birşeymi?
Kesinlikle katılıyorum, ama maalesef pek çok kişi en iyi motorun kendi motoru olduğunu düşündüğü için olmayacak şekilde yorumlar yapıyor. Bu iş ilkokulda öğrendiğimiz Tilkinin Kuyruğu hikayesine benziyor. Tilkinin kuyruğu 5 metreyken zamanla gerçekler ortaya çıkınca neredeyse kuyruksuz hale geliyor. Doğru bilgiler ve motorların kusurları da iyi yanları da kullanıcılar tarafından ne kadar gerçekçi anlatılırsa, alacak olanlar da o kadar iyi kararlar verirler, ben yandım başkası da yansın mantığı ya da sürekli abartma mantığı yanlış. Keşke herkes senin yaptığın gibi cesaretle motorunun iyi ve kötü yanlarını anlatsa. Bazı tipler de Japon mallarını sanki Tanrı yapısıymışcasına öyle bir abartıyor ki, sanırsın onlarda hiç problem çıkmıyor, sadece Çinliler problemli. Kısa bir süredir bu işlere sarmama rağmen aklımı ve mantığımı kullanarak pek çok gerçeği yakalıyorum, ama arada bir çok yanlış bilgi de alıyorumdur şüphesiz. Bu zihniyet yüzünden.
Bu arada bu forumda ciddi bilgilerden ve sorunlardan bahseden iyi niyetli tüm arkadaşlara da teşekkür etmem lazım. Onlar sayesinde kafamdaki pek çok modeli elemişimdir. Onlar samimi motorculardır.
fevkalbesher
11 Ağustos 2006, 00:30
Tavrım düşüncem ASLA kimseyi kırmak değildir. Saldırgan olmam imkansız, içimde yok bir kere. Daha nazik nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Lütfen beni yanlış anlamayın.
Dostum,
Sana yapılan saldırı olayını okudum şimdi. Yazdıklarımı siliyorum, zira teknik olarak zaten aynı şeyleri konuşuyoruz. Geri kalan da dialoğu daha fazla polemikten öteye götürmez. Böyle şeylerle can sıkmaya değmez, zira hayatımız pamuk ipliğinde şu memlekette.
Bir an evvel iyileşmen dileğiyle.
Sevgiler,
AA.
Ertuğrul_Öz
11 Ağustos 2006, 00:44
Evet regal raptora üzerinde herhangi bir modifikasyon yapmadan, sadece son dişli oranını değiştirerek sürat yaptırmak teknik manada imkansıza yakındır.
Dişli oranı değiştirmek için motorun son viteste en üst devire çok rahat tırmanması gerekmektedir ki regalin 5. vitesi zaten fazlasıyla uzun olduğu için daha da uzatmak 4. vitesten 5 e atıldığında tork ve beygir eğrisini daha aşağıdan kavrayarak motorun devirlenmesini engelleyecek hatta motosikletin yavaşlamasına bile neden olacaktır.
Hızlandığını farzetsek bile son hızına ulaşmak için zaten oldukça uzun düzlüklere ihtiyaç duyan bu motor içi uygun yolu bulmak ayrı bir sorun olacaktır.
ceko
11 Ağustos 2006, 00:51
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için gerçekten teşekkürler. uzun zamandır forumu takip ediyorum. Ancak Memin1857 arkadaşıma katılıyorum. Ne olursa olsun kullandığınız motorlar hakkında gerçekçi olun. Bu gün çok aşırı övmüş olduğunuz motoru yarın satıpta sonrada şu yüzden bu yüzden sattım demek doğru olmaz sanırım. Sonuçta kullanılan motorlar insan hayatından daha değerli değil ufak tefek sorunları olacaktır. Hiç problem çıkarmayan bir motor alacak kadar zengin olmadığımıza göre her şey normaldir. Kimse bu motoru kullanan arkadaşlara hani bunun hiç sorunu yoktu diyemez. Lütfen doğru ve abartısız bilgi verin (Sözüm gerçek dışı bilgi veren arkadaşlar içindir) herkese selam...
atavratbraveheart
11 Ağustos 2006, 01:04
Merhaba arkadaşlar ben bu motor alemine yeni girecek olan bir arkadaşınızım.Chopper,Cruizer tarzı bir motor almayı düşünüyorum aklımda Dorado poseidon V5 vardı fakat fiyat yönünden "acaba 5,500 Tl eder mi?" gibi şüphelerim war.Yaklaşık 2 aydır motor bakıyorum.Denizli de sarıkayalarda Dady Classic'i gördüm bana çok çekici gelmemişti fakat şu 250-E yi görünce hasta oldum.Fakat bana yine biraz pahalı geldi.Sonuçta Çin malı.Ama Kawasaki ya da suziki'ye werecek kadar werecek çok param yok.
Bana tavsiye edebileceğiniz 250 E tarzı fakat daha ekonomik bir motor war mı?
Yoksa çaylak kardeşim bu motoru al we keyfini sür mü diyorsunuz:P Yardımlarınızı bekliyorum...
P.S:Aynı zamanda siteye de yeni üye oldum bu yüzden nereye yazacağımı bilemedim umarım doğru topic'e yazmışımdır.Şimdiden teşekkürler....
Ertuğrul_Öz
11 Ağustos 2006, 01:09
Merhaba arkadaşlar ben bu motor alemine yeni girecek olan bir arkadaşınızım.Chopper,Cruizer tarzı bir motor almayı düşünüyorum aklımda Dorado poseidon V5 vardı fakat fiyat yönünden "acaba 5,500 Tl eder mi?" gibi şüphelerim war.Yaklaşık 2 aydır motor bakıyorum.Denizli de sarıkayalarda Dady Classic'i gördüm bana çok çekici gelmemişti fakat şu 250-E yi görünce hasta oldum.Fakat bana yine biraz pahalı geldi.Sonuçta Çin malı.Ama Kawasaki ya da suziki'ye werecek kadar werecek çok param yok.
Bana tavsiye edebileceğiniz 250 E tarzı fakat daha ekonomik bir motor war mı?
Yoksa çaylak kardeşim bu motoru al we keyfini sür mü diyorsunuz:P Yardımlarınızı bekliyorum...
P.S:Aynı zamanda siteye de yeni üye oldum bu yüzden nereye yazacağımı bilemedim umarım doğru topic'e yazmışımdır.Şimdiden teşekkürler....
250 liklerden masai grand eagle ye bakabilirsin
150 lik olsun dersen keeway superlight ve yine regalin 125 liği çıkmış o da fena durmuyordu
memin1857
11 Ağustos 2006, 01:09
Yazdıklarımda yanlış bir bilgi yok.
Var. Sadece "son hızın güçle alakası yok" demen bile yeter. Güç formülündeki çarpımda devir var, devir yüksekse güçte yüksektir haliyle son hızın güçle çok alakası var.
1. motorun ürettiği torku etkileyen tüm parametreleri göz ardı edersek, aktarma oranını 1,357 kat azaltmak tekerlek devrini arttırır, tekerin yere ilettiği torku azaltır.
Öyle bir göz ardı yapamayız. Tekerleğin yere ilettiği tork azalacağı için taşıt daha fazla hız yapamaz. Aktarma oranını 1.357 kat azalttığında birşey elde edebilmen için motosikletin fabrikada yanlış dizayn edilmiş olması gerekir. Tekerlek devri motosikletinin motorunu devri aynı kalırsa artabilir ancak o dişli değiştirilden sonra motosikletin motorunun devri artık eskisi gibi yüksek devirlere ulaşamayacaktır dolayısıyla kağıt üzerinde tekerlek devri artar ama sokağa çıktığınızda TERSİNE AZALIR. Motosiklet orijinal dişlisi ile 10000 devirde 120km/h hız yapıyorsa oran 1.357 kat değiştiğinde 10000 devirde 160ı geçer AMA 10000 DEVİRE ARTIK ÇIKAMAZ. Artık 120 ile giderken 8500 devirdedir. 8500 devirde motorun ürettiği tork 10000 devire göre yüksek ihtimalle daha fazladır ama bu fazlalığın oranı 1.357den küçük bir rakam olduğu için NET tork azalır. Yani artık 120ye bile çıkamazsın. Motor 8500 deviri bile görmez. Dişli değişimi ile birşey elde etmenin tek mümkün yolu fabrikada o motosikleti dizayn eden adamın büyük bir mühendislik hatası yapıp yanlış dişli kullanması ve motorun fabrika çıkışında son viteste son devrine çok çabuk ulaşıp devir bittiği için hızlanamıyor olması ile mümkün olur. Yada oranı çok abartıp son viteste sadece sabit hızda gitmenin öngörülmüş olması gerekir ki çoğu sürücü bunu yapmadığı ve çoğu 5 vites motorda sondan önceki 4 vitesin son hıza yetmemesinden dolayı dizayn sırasında buda tercih edilmez. (Çünkü sabit giderken daha az yakar ama gerçekçi kullanımda daha fazla yakar) Buda ne Regal Raptor nede başka bir motosiklette geçerli değil. Çünkü ne kadar kalitesiz olursa olsun doğru dişli seçebiliyorlar.
2. Motorsiklet şanzımanında son dişli var mı bilmiyorum, henüz söküp bakmadım. Burada 14'den 19'a çıkarılan dişli bu mudur yoksa vitesin dişlisi midir, bilemiyorum. Böyle bir fark olduğunu şimdi yazından anladım. Ve fakat benim kastım son vitesin oranıdır. 14 dişliden 19 dişliye geçen, vites dişlisinden bağımsız olarak vites dişlisini zincire aktaran ara bir dişli ise, küçük viteslerde çekişin azalması doğrudur.
Her motosiklet şanzımanında son dişli olmayabilir ama zincirin arka tekerlek üzerinde bağlı olduğu dişli son dişlidir. Yada benim motosikletimde zincir yok şaft var şaftın tekerleğe bağlandığı noktada son dişli var ama şanzıman çıkışındada ayrıca şanzıman son dişlisi var. Motosikletten motosiklete değişir ama hiçbirşey olmasa tekerlek üzerinde var zaten.
ama böyle saldırgan bir tavrı da kabul etmiyorum.
Saldırgan tavırmı, asla. Hep söylediğim gibi yanlış anlaşılmaktan derdimi anlatamamaktan çok çekinmişimdir buda böyle bir örnek.
Dostum son 40 senedir kamyon ve otobüslerin aktarma organlarını bu şekilde tasarlıyoruz, buna göre seçiyoruz.
40 yıldır dizayn ettiğiniz şeyleri sıfırdan doğru olarak dizayn ediyorsunuz. Önceden doğru dizayn edilmiş birşeyi değiştirip daha doğru yapmıyorsunuz tabiki.
Peki sizin doğru dizayn ettiğiniz bir aktarmayı bir başkası çıkıp ben değiştirdim otobüsün kamyonun son hızı arttı şeklinde birşey olabiliyormu? Olamıyor neden siz zaten en uygununu dizayn etmiştiniz. Aynı şekilde Regal Raptorda üzerinde en uygun dişli ile gelir. Sizin dizayn ettiğiniz otobüs aktarmasını ben çıkıpta değiştirdim daha iyi oldu diyebilirmiyim? Hayır siz zaten otobüsün motorunun tork karakteristiğine göre en uygun vites oranlarını seçersiniz.
Tekrar yazıyorum, satın aldığınız HERHANGİ bir motorlu vasıtanın (motosiklet otomobil vs) başka modifikasyon yapmadan sadece son vites dişlisi yada son dişli oranını değiştirerek son hızınızı artırabilmeniz için muhakkakki o vasıtanın fabrika çıkışı yanlış dizayndan dolayı son hızına ulaşamıyor olması gerekir. Eğer sizin elinizde kuvvetli bir motor varsa o motor yanlış dizayndan dolayı son viteste son devrine çabucak geliyor ve kırmızıyı bile geçmeye çalışıyorsa işte o zaman son dişliyi değiştirdiğinizde daha yüksek hız yapar, ama neredeyse seri üretim hiçbir araçta bu söz konusu değildir. Yada bir ihtimal dişli farkını küçük tutarak son hızınızı belki biraz artırabilirsiniz ama son hızınıza ulaşma süreniz çok artacaktır, anlamsız olacaktır, yol yetmeyecektir vs.
Peki tüm fabrika çıkışı araçlar %100 en mükemmel dişli oranına sahipmidir? HAYIR. Büyük çoğunluğu sahiptir ama aşağıda yazacağım sebeplerden dolayı bazen mükemmel olmayabilir.
- Ürünün Japonya, Avrupa Amerikada satılması ve farklı kıtalarda farklı egsoz emisyon kanunlarından dolayı ufak motor değişikliklerinin yapılması ama bunun şanzımana yansıtılmaması.
- Örneğin eski Renault 21leri hatırlarsınız. Bunların Fransada orijinalinde 1.7den küçük motorlusu yoktur ama Türkiyede Türkiye için özel Optima isimli 1.6 (fairway) motorlusu üretilmiştir. Renault Türkiye bunu yaparken farklı şanzıman dizayn edip ekstra yedek parça külfeti çıkarmamış olabilir. Diyeceksiniz o zaman, Fairway motoru kullandılarsa fairway şanzımanı kullansınlar. Cevap: Renault 9 Fairway ile Renault 21 aynı motor ve şanzımana sahip olsalar bile ağırlıkları ve tekerlekleri farklıdır.
- Bir model çıktıktan yıllar sonra farklı motor versiyonunun piyasa koşulları sebebiyle üretilmesi ama aynı şanzımanın kullanılması.
Sonuç olarak Regal Raptorda böyle bir durum yok. İstediğiniz dişliyi takın, ne 180i, 150 bile yapamaz. Ben Shadowla 160ı geçemiyorumda Regalda bi dişli değişecek 180 yapacak. O zaman ben shadowda bir dişli değiştireyim 300 yapsın. Nede olsa Honda unutmuş, gözden kaçırmış o dişliyi biz Türkler bulmuşuz. Başka bir modifikasyon yapmadan birisi sırf dişli değişimi ile Regal Raptorla 180 yapsın, yada 160 yapsın oda yeter kendisine 750 Shadowumu hediye edeceğim. (Onun regali kadar hızlı gitmeyecek ama olsun!)
Benim Shadowumda son hızla giderken tekerleğe yaptığım hesaba göre 250Nm tork aktarılıyor. Yani 160la giderken bu ağırlıkta bu rüzgar direnci bu lastik sürtünmesi bu sürücü (ben) motorda hızını korumak için 250Nm gerekiyor demekki. Eğer ben son dişliyi 1.357 kat değiştirirsem motorum kağıt üstünde 220 yapacaktır. Ama gerçekte motor 160la giderken 4000 devire düşecektir. (Tabi önce 160a çıkabilmem gerekirki birazdan göreceksiniz zaten çıkamayacak bile) Shadow motoru karakteristik olarak 5700den 4000e düştüğünde torkunu artırır ama 1.357 kat artırmaz. Yine yaptığım hesaba göre son dişlim 1.357 kat değiştiğinde yukarıda yazdığım 250Nm torkum 190Nm'ye düşüyor. Yani artık 160a bile çıkamıyor hale gelirim. 4.vites bittiğinde 5.e geçtiğimde motor o kadar düşük devirde kalacaktırki artık son hızım 140 olacaktır. Shadowun orijinal son dişlisini daha büyük oranla değiştirirsem motorum son hızına daha çabuk ulaşacaktır ama o son hız 160tan az olacaktır. Bunu tersini yapıp daha küçük oranla değiştirirsem bu sefer hem son hızım az olacaktır hemde çok yavaş hızlanacaktır. Yada rüzgar vs yokuş yiyerek son hızımı artırabilsem bile o hıza ağlatacak kadar geç çıkacaktır.
Eğer ekonomi amacıyla son dişli çok kötü tutulduysa siz son dişliyi değiştirerek gerçektende son hızınızı artırabilirsiniz AMA 8 silindir otomobil gibi yakıt yakmaya başlayacaktır. Ama böyle bir koşul olsa bile yinede ASLA 180e ulaşmaz.
Tavrım düşüncem ASLA kimseyi kırmak değildir. Saldırgan olmam imkansız, içimde yok bir kere. Daha nazik nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Lütfen beni yanlış anlamayın.
icetoo
11 Ağustos 2006, 10:09
Aksesuarlı bile olsa bu fiyat çok değil mi 2. el için.
Umarım satabilirsin bu fiyata.
Umarım arkadaşım satılır...........sedan otomatik vites klimalı honda cıvıc alcam varsa tanıdık birileri aklınızda olsun...teşekkürler.:cat:
fevkalbesher
11 Ağustos 2006, 10:13
Tavrım düşüncem ASLA kimseyi kırmak değildir. Saldırgan olmam imkansız, içimde yok bir kere. Daha nazik nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Lütfen beni yanlış anlamayın.
Dostum,
Sana yapılan saldırı olayını okudum şimdi. Yazdıklarımı siliyorum, zira teknik olarak zaten aynı şeyleri konuşuyoruz. Geri kalan da dialoğu daha fazla polemikten öteye götürmez. Böyle şeylerle can sıkmaya değmez, zira hayatımız pamuk ipliğinde şu memlekette.
Bir an evvel iyileşmen dileğiyle.
Sevgiler,
AA.
fuser
11 Ağustos 2006, 15:29
Herkese selamlar.
dişli ve sürat tartışmaları aldı başını gidiyor.
Amacım kimseyi eleştirmek değil ama yaşca ve tecrübece bizden büyük abilerin
Sürekli son hızla gitmek üzerine konuşması. motoru yeni alan yada gençlerin
aklını karıştırabilir diye düşünüyorum.
Burada son sürat gitmekten değil güvenli sürüş, toplu etkinlikler, motorun artı ve eksilerinin konuşulmasının gerektiğini düşünüyorum (Bunların zaman zaman zaten yapıldığını biliyorum.)
Motorun abartıldığı olayına gelince;
Hepimiz bir çin motoru aldığımızın farkındayız. Motorumuzun artı ve eksilerinin
olduğunu biliyoruz. Hatta forumda yazıyoruz. Motorumuz fiyat/performans açısından ve işcilik olarak diğer pekçok ÇİNLİDEN daha iyi. Ama sonuç olarak
oda bir çinli. Motoru aşırı zorlamanın ve limitlerinin üst sınırlarında kullanmanın
nekadar akıllıca bir fikir olduğu bence tartışılşır sonuçta bu bir çinli motordur ve bahsedilen sürat olan 180 araba için bile çoooook yüksek bir sürattir.
Türkiyenin yollarıda malumunuz. O hızda önümüze çıkacak bir hayvan, ıslak zemin yada mıcır yüzünden hayatımızı kaybetmemiz işten bile değil.
Burada yazılan yazılarda gençlerin trafik kurallarına uymasına ve güvenli sürüş konusunda dikkatli olmasına özendirmek gerekir diye düşünüyorum.
Herkese iyi günler dilerim. Keyifli sürüşler :)
fedos
11 Ağustos 2006, 15:30
Arkadaşım yardımların için teşekkür ederim. Biz iki RR sabah erkenden Kartal daki Altan motor da olacağız saat 9 gibi motorlar da soğumuş olur herhalde 11 gibi işimiz biter. o saat aralığı görüşme imkanımız olur tanışırız memnun olurum şahsen.Görüşmek üzere hoşçakalın
aksilik olmassa 11 gibi bende gelebilirim.
muhendis1959
11 Ağustos 2006, 16:09
mühendis abi...yazılarını zevkle ve dikkatle takip ediyorum.Anladığım kadarı ile sorunlarıma cevap bulmaya çalışıyorum.Ne yapalım ki servisimden memnun değilim.Adamların işi motoru satıncaya yani sen alıncaya kadar.Ondan sonra bir sorunun olmayagörsün.Herneyse.Abi Sana nacizhane bi iki sualim olacak.1- Abi motorum henüz 1354 km de.Sabahları jikleyi çekip bu vaziyette 3-4 dk. çalıştırıyorum.Doğru mu yapıyorum? 2-Süspansiyon sisteminden gelen gacırtı nasıl kesilebilir? 3-geçenlerde motoru temizlerken dikkatimi çekti.motorda contaların bulunduğu kesit var ya...orada biraz yağ lekesi izi gördüm.bo normal midir?
4- Bir de abi motoru yıkarken nelere dikkat edilmeli? benimkisi siyah.çok toz tutyor.su atmaktan çekindiğim için siliyorum...onu da beğenmiyorum. 5- Abi egzozlarımı sormuşsun.eski tip egzoz takılı. birinden ses geliyor aladığım kadarı ile patlak.kestireceğim için önemsemiyorum.ama motorun ön kısmından bir zırıltı geldiği kesin. 6- Abi 80 kuruş yakıyor diye idda eden arkadaş,motoruna senkron ayarı yaptırmış.ondan sonra bayağı farketti diyor.biz de mi yaptırsak?
Abi şimdiden ilgine alakana teşekkür ederim.yalnız benim adresime gelen posta nasıl açılır bilemiyorum.eğer cevap yazmak istersen foruma da yazabilirsin abi...çok çok sağol...iyi günler
Teşekkür ederim kardeşim, elimden geldiği kadar yardım etmeye çalışıyorum.Sorularına gelince.
1- Motorun bu sıcak havalarda jiklesizde çalışır, hafif gaz vererek marşa basarsan çalışması lazım ama çalışmıyorsa bazı regaller jiklesiz çalışmıyorki benimki öyle, çalıştırdıktan kısa bir süre sonra jikleyi kapa öyle ısınmasını bekle, stop ediyorsa karbüratörün altındaki siyah düğmeden rölantısını yükselt öyle bırakısındıktan sonra yine rölantıyı eski haline getir, jiklede yazın bir kaç saniye kışın 1-2 dakika çalıştır,sen fazla jiklede çalıştırıyorsun, bunun zararı bujilerine kurum birikir,sonra yolda kalırsın,yanına mutlaka yedek buji al.
2- Süspansiyondan gelen sesin sebebini bakarak anlıyabilirim, eğer arka süspansiyonlardan geliyorsa ayarlarını değiştir, 1 noya getir bi dene,ön süspanyiyondan gelen ses ise amortisörün sonuna dayandığında çıkarttığı bir tok ses vardır o olmasın,oysa önemli değil.
3- Yağ kaçırma hiçbir motorda önemsiz değildir,ancak sürekli kontrol altında tut eğer fazlalaşırsa müdahale gerekir, yağını fazla koyarlarsa da kaçırır yağın seviyesini kontrol et.
4- Motoru yıkarken orasına burasına su kaçar diye korkma, motoru yapan mühendis yağmurlu havayı da düşünmüş sen merak etme, ancak benzin deposunun altına fazla tazyikli su tutma birde radyatöre yıkamacıların su tabancasıyla su tutturma delinebilir.Motoru yıkadıktan sonra bir süre çalıştırma suyu süzülsün öyle çalıştır.
5- Ekzos işi bela eski eksozların kestirilmesi gerekiyor ses için ama bence uğraşma müsait olduğun bir zamanda yeni tip eksozla değiştir olsun bitsin,kestirenlerin hepsi şikayetci.
6- Yarın Mehmet Aksuyla bizde o ayarları yaptıracağız,Kalderanın dediği Altan motora gideceğiz Cumartesiye randevu aldık , ondan sonra belli olur ne yakacağı.
Kardeşim bu konuları topiğede kopyalıyorum herkese faydası olsun.
Kardeşlerim bu kadar dişli ve süraat muhabbetinden sonra, bunları yazmak zorunda kaldım, ben bu dişli meselesini ortaya attığımda, amacımız motora süraat yaptırmak değildi, zaten motorumuz en uygun süraati yapıyor, bazı arkadaşların yazdığı gibi, 120-130 Km yapan bir motor var altımızda daha allahınızdan belamı arıyorsunuz, EMRE LTD karşılaştığım Gaziantepli ustanın söylediklerini aynen aktarıyorum bunu daha öncede yazdım ama her halde gözden kaçtı, dediki motorlar bu kasaya güçlü geliyor yani siz 9000 Devirde giderken mesela 120KM süraat yapıyorsanız dişiliyi değiştirerek 6-7 Bin devirde aynı süraati yapabilirsiniz, bunu neden yapın diyorum motordaki vibrasyonu kesmek için dedi yani motorumuz yüksek devirlerde vibrasyon yapıyor, benim motorumda mesela120Km sonrasında hafif vibrasyon var, işte bütün mesele bu kimse kimseyi kırmasın lütfen .:cat: :cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO