PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133

KALDERA
12 Haziran 2006, 22:21
Titreşim ile ilgili biraz bilgi de benden. REZONANS mevzuu;

Her mekanik sistem titreşir, ve her titreşen sistemin de titreşim genliğinin maksimum olduğu bir rezonans frekansı (özfrekans) bölgesi vardır. Bu bölgede sistem genliklerin maksimuma ulaşmasından ötürü aşırı zorlanır ve dayanımı düşer. Bu rezonans bölgesinde çalıştırılmakta ısrar edilirse de ömrü azalır ve bir süre sonra bozulur.
Şimdi gelelim RR ve diğerlerine. Görülen o ki RR motor devrinden bağımsız olarak 80 kmh civarında rezonansa giriyor, yani titreşim motordan bağımsız. HD'da ise rölanti devrinde motor yürüyen aksama bağlı olmadığı için bu bölgede rezonans görülüyor, aktarma organları bağlandığında ise sistemin özfrekansı konforlu sürüş bölgesinden öteleniyor. Japonlar ise bir titreşim uzmanı olduklarını burada rahatlıkla ispat ediyorlar ama bu da araçlarının karakter problemi yaşamasına sebep oluyor.

Sevgiler,
Aytuğ

arkadaşlar bu arkadaşımızın bu mesajında ki hatayı aktarmak istiyorum sizlere..
aytuğ kardeşim rezonans ile ilgili bilgi vermeye çalışmış burda..ancak motorda rezonans ile motorda vibrasyon konusu birbiri ile çok alakası olmayan hadiselerdir..sonuç itibari ile her ikise titreşimdir bu doğru ancak motorda rezonans başlaması çok farklı nedenlerden olur..şöyleki
1)uzun zaman yatan motor...böyle bir motorda gerekli tüm bakımlar yapılmadan yüksek sürate çıkılması çok tehlikelidir.ön fren diskındeki paslanmalarla frene dokunmak rezonans başlangıcına sebeptir
2)kuru ve yağsız olan ön cant göbek rulmanları.. süratte aniden dağılıp sıkışması hali rezonans a sebeptir
3) motorun ön düzenin den olan amortisörlerden birinin diğeri ile uyumsuzluk hali veya birinin patlak yada ikisininde patlak olması. bunların bağlantılarının gevşek bozuk olması durumlarında ön tekere ters açı yaptıracak şekilde taş veya yol bozukluğu rezonans başlangıcına sebeptir.
4)yoldaki muhtelif kusurlar...


arkadaşlar rezonans nasıl başlar nasıl olur onuda kısaca anlatayım.bu topicde rezonansla karşılaşan biri olduğunu zannetmiyorum.belki eskiler bilir bunu.........benim başıma bir sefer geldi en az on beş sene önce..çayır çimene denk geldimde ucuz atlattım diyeblirim...asfaltta 80- 100 km süratte düşünmek bile korkunç....
bu çok tehlikeli bir şeydir...bir kez başladımı durdurulması önlenebilecek cok zor bir güç.frenlere asılsanız dahi şiddeti giderek artar..bir türlü durmak bilmez taki motor sizi üzerinden atana kadar
beklenmedik bir anda gerçekleşebilen bu durumdan tecrübesiz kişi hele de çok yüksek hızlarda ise kolay kolay kendini kurtaramaz.... eğer motorun ön düzeneklerinde herhangi bir sorun yoksa rezonansla karşılaşma ihtimaliniz çok düşer.
sonuç olarak bu topicde anlattığım rezonanstan bahsedilmedi..vibrasyondan bazen şikayet oluyor..benim motorda yok mesela,yada ben sürat işine karşı olduğum için belki daha yüksek süratte olacak...bilmiyorum açıkcası....
yollar çeşit çeşit sürprizlerle dolu arkadaşlar süratten kaçınalım.durabileceğimiz süratte yol alalım riskli yerlerde...bakın kaç zamandır forum sayfaları kaza haberleriyle dolu...


bugün saat 12:30 gibi büyükçekmece yurtiçi kargoya uğrayıp tuncay abi'nin yolladığı (sonyakuza) motorumun faturasını almak için yola çıktım....derken aracı kullanan öküzoğlu öküz hiç beklemediğim bir şey yaptı...aynalarına bir kez dahi bakmadan aracını geri vitese takıp son hız üzerime gelmeye başladı...arada sadece 2-2.5 metrelik bir mesafe vardı,her ne kadar deli gibi korna basıp bağırıp,aynı zamanda vitesi boşa alıp motoru geri sürümeye kalksamda korktuğum başıma geldi...allahın ayısı ön tekerimin üstüne çıktı ve yaklaşık 1 metre kadar geriye sürükledi beni,ancak o zaman farkedip durabildi...motorun önü tamponunun altına sıkıştığından çekemedim ve nazikçe koruma demirinin üstüne yere bıraktım... :
geçmiş olsun arkadaşım..sanada bir şey olabilirdi bu bakımdan şanslısın..ne diyeceğimi bilmiyorum açıkcası..işimiz var bu ve bunun gibilerle..

bir arkadaşım dragstar ı sormuş..mallesef diyeceğim kısaca...burada ayrıntıları yazmam imkansız

Unicorn Knight
12 Haziran 2006, 23:01
geçmiş olsun arkadaşım..sanada bir şey olabilirdi bu bakımdan şanslısın..ne diyeceğimi bilmiyorum açıkcası..işimiz var bu ve bunun gibilerle..sağolasın abi,teşekkür ederim geçmiş olsun dileklerin için...abi bu günkü hanzo ve onun gibiler için yapılabilecek tek şey sağlam bir sopa atıp bir daha motorlu birini gördüğünde şeltox görmüş sivrisinek gibi bi taraflarını tuta tuta kaçmalarını sağlamak bence...maalesef ülkemizdeki kanunlar düzgün işlemediği için orman kanunlarını tatbik etmek gibi bir zorunluluk/yükünlülük doğuyor bizlere...

yanar17
12 Haziran 2006, 23:23
Sevgili RR Dostları,

1-Cumartesi 275 km'yi tamamladığımda kırmızı ışıkta kaldım. Hemen yedek depoya aldım. Bir benzincide 11.7 lt benzin aldı ağzına kadar. Ilkinde depo ağzına kadar dolumuydu bilmiyorum. Ama çoğu zaman ara sokaklarda düşük vitesle yol yaptığımı düşünürsek 4.2lt/100km iyi bir performans.

2- Tam benzin koyarken farkettim ama aradım oralarda bulamadım. Km sıfırlama göstergesinin düğmesi/kolu (ne derseniz deyin) düşmüş. Bunu nasıl temin edeceğiz? Serviste yoktu.

3- Önemli gevşeme noktaları varsa vidalar vs. düşüp döküldene arkadaşlar uyarırsa biz de sıkarız. Parçalar kaybolmaz. Bu konuda önerilerinizi bekliyorum.:rendeer:
Sevgili infrared naçiz notumuzu okumuşsun.:wiinkk: Form amacına ulaşmış.Teşekkürler. Kayıplarından dolayı üzgünüm.:pale:
Bende üzülmüştüm o zamandan bu zaman kadar bir kaybım olmadı.
Bugün sadece park halindeyken ön çamurluğumu geri geri gelen dikkatsiz bir bayan sürücü kırdı o yüzden üzgünüm yenisini sipariş ettim. :salut:
Neyse asıl konuya gelelim eğer elin anahtar tutmayı biliyorsa bizzat sevgili raptorunu kendin sökerek ve görerek her vidanın ve somunu yerini önemini bilerek kendin sıkmalısın bunu yapman en iyisidir.
Zira ben öyle yaparım. Regalimi soyar tekrar giydiririm. Onun ihtiyacını ve rahatsızlığını iyi takip ederim. Her vidanın dişlerini bile kontrol ederim. Eğer bu işi başkasına yaptıracaksan ustayla veya bilen biriyle beraber çalışmalısın. Usta da aksinin biri olmasın ( bazıları yanında insan istemez. çok soru soranı sevmez. meraktan sorulan sorulara ters cevap veren ) Kendin yaparsan daha iyi olur.

sana şunu söyleyebilirim. Gevşeyecek vida ve somunlar Eksozt silindir çıkış bağlantıları (zaten sesten belli olur) susturucu bağlantıları. Elciklerin vidaları.
Dikkat edersen hep sarsıntılı bölgelerde gevşemeler oluyor. Buralardaki bağlantıları ara sıra kontrol etmekte fayda var.

Senin kaybettiğin km sıfırlama düğmesi plastiktir.şimdiye kadar hiç dikkat etmedim nasıl duruyor orda onuda inceliycem ama üzülme onun da bir kolayını bulurum. Sana yazarım.

Motorda garanti süresince sıkılıp sökülmeyecek vidalar fabrika tarafından boyanarak mühürlenmiştir.:cherry:

Birde Duydum Jantlar alüminyum alaşımlı olduğundan düşük hava ile kullanmamak lazım çünkü çukra ve bankete çarpmalarda kırılıp çatlaya biliyorlar.

benim km 2700 civarında ve bir aydır binemiyorum işlerim yoğun. Çanakkale Balıkesir arası sıkça giderim. Motorun pek çok yerini söktüm taktım son olarak çin bujileri söktüm Japon taktım Raptor Sanki turbo oldu mubarek. Çok güzel ve memnunum. Şimdilik Bu kadar Sevgiler saygılar. :rendeer:

Öncelikle Tüm Regal Raptor sahibi olan ve olacak arkadaşlara, Marka ve model farketmeden Tüm motosikletli kardeşlerimede ( Bütün motorcular kardeştir ve arkadaştır.) buradan sevgiler ve saygılar sunuyorum.:rendeer:

EMREUZESEN
12 Haziran 2006, 23:30
merhabalar. hafta sonu bozca ada gezimden sonra karar verdimki bu işi gelenek haline getireceğim. gittim bugün çanakkaleye bir tane çadır iki tane mat. tabi çanta ve ön tarafa sosissiz olmaz dedim bastım parayı onlarıda aldım. battık tabi ama neyse. ben başka bir sitede sırf gezi amacı güden insaları buldum. kısa uzun fark etmiyor bu insanlar için gezi düzenliyorlar durmadan. çadırları açıyorlar deniz kum geceleri eğlence. hayat budur ya. arkadaşlar bu arada iki arka yan çanta bir sosis bir tane yüz maskesini 120 ytl ye aldım :) iyi bir pazarlık oldu. çantalar hakiki deri ve içinde sert bir madde var. eğilip bükülmüyor yani. ustayada verdik 10 ytl cillop gibi oldu :)

ÖNEMLİ NOT:
ÇOK ENTRESAN İKİŞEY OLDU BUGÜN. BU MOTORDAN ÇIKAN YERDE GÖSTERGEDEKİ HARARETLE İLGİLİ BİR KABLO VAR KURCALARKEN ANA BİR BAKTIM Kİ ONUN ALTINDA SİYAH BANT VAR. ÇIKARDIM BANTI BİR DAHA TAKTIK ODA NE??? BENİM HARARET GÖSTERGESİ YILDIR YILDIR YANIYOR. ÇOK TA GÜZEL PARLIYOR HANİ. NEYSE USTAYA GİTTİK DEDİ BUNU TOPLAYAN USTA BAKMIŞ HARARET MÜŞÜRÜ ARIZALI ÇAKMASIN KİMSE DİYE VERMİŞ ALTINA BANT I DEDİ.

VE DİĞERİ:
EGZOSU DELDİRDİM BUGÜN. MATKAP İLE ÇIKIŞ NOKTASINDAN İÇİNE DOĞRU KALIN UÇ LA TAM 4 DELİK. MUHTEMELEN 3 SUSTURUCU DERİNLİĞİNDE. BUNA HİÇ İNANAMAYACAKSINIZ. MOTORUN SESİ DEĞİŞTİ TABİ GÜZEL OLDU AMA OLAY BU DEĞİL. ARKADAŞLAR MOTORUN GÜCÜ DEĞİŞTİ. HAYVAN GİBİ GİDİYOR ARTIK İNANAMADIM.

SORU:
ACABA MOTORDAKİ SUSTURUCU SAYISININ FAZLA OLUŞU GAZIN ÇIKMASINI ENGELLEYEREK GÜCÜNÜMÜ ETKİLİYOR??? ŞAHSEN BENİM DÜŞÜNCEM BU.

YORUMLARINIZI BEKLİYORUM...




HOCAM BENDE Ç.KALE ASOSTAYIM GÖRÜŞELİM MUTLAKA...

D:\EMRE\BOZCAADA GEZİ (24).jpg

Ve Önemlİ BİrŞey Daha:

ArkadaŞlar Benİm Motorum Km De 140-150 Arasi Yakiyor. Hanİ 100 Km De 3 Lİtreydİ Bu Velet. OcaĞimiza İncİr AĞaci Dİkece. Arabamla Ayni Yaw :( :( :(

ÖNEMLİ YAW OKUYUN LÜTFEN YAZDIKLARIMI

yanar17
13 Haziran 2006, 00:16
ÖNEMLİ NOT:
ÇOK ENTRESAN İKİŞEY OLDU BUGÜN. BU MOTORDAN ÇIKAN YERDE GÖSTERGEDEKİ HARARETLE İLGİLİ BİR KABLO VAR KURCALARKEN ANA BİR BAKTIM Kİ ONUN ALTINDA SİYAH BANT VAR. ÇIKARDIM BANTI BİR DAHA TAKTIK ODA NE??? BENİM HARARET GÖSTERGESİ YILDIR YILDIR YANIYOR. ÇOK TA GÜZEL PARLIYOR HANİ. NEYSE USTAYA GİTTİK DEDİ BUNU TOPLAYAN USTA BAKMIŞ HARARET MÜŞÜRÜ ARIZALI ÇAKMASIN KİMSE DİYE VERMİŞ ALTINA BANT I DEDİ.

VE DİĞERİ:
EGZOSU DELDİRDİM BUGÜN. MATKAP İLE ÇIKIŞ NOKTASINDAN İÇİNE DOĞRU KALIN UÇ LA TAM 4 DELİK. MUHTEMELEN 3 SUSTURUCU DERİNLİĞİNDE. BUNA HİÇ İNANAMAYACAKSINIZ. MOTORUN SESİ DEĞİŞTİ TABİ GÜZEL OLDU AMA OLAY BU DEĞİL. ARKADAŞLAR MOTORUN GÜCÜ DEĞİŞTİ. HAYVAN GİBİ GİDİYOR ARTIK İNANAMADIM.

SORU:
ACABA MOTORDAKİ SUSTURUCU SAYISININ FAZLA OLUŞU GAZIN ÇIKMASINI ENGELLEYEREK GÜCÜNÜMÜ ETKİLİYOR??? ŞAHSEN BENİM DÜŞÜNCEM BU.

YORUMLARINIZI BEKLİYORUM...



HOCAM BENDE Ç.KALE ASOSTAYIM GÖRÜŞELİM MUTLAKA...

D:\EMRE\BOZCAADA GEZİ (24).jpg

Ve Önemlİ BİrŞey Daha:

ArkadaŞlar Benİm Motorum Km De 140-150 Arasi Yakiyor. Hanİ 100 Km De 3 Lİtreydİ Bu Velet. OcaĞimiza İncİr AĞaci Dİkece. Arabamla Ayni Yaw :( :( :(

ÖNEMLİ YAW OKUYUN LÜTFEN YAZDIKLARIMI


Merhaba Emreuzesen
Eksoz işinini iyi yapmışsın çok güzel zira ben de aynısını yaptım.:cat:
Eksozt işini mühendisler hesap ederek yaparlar. Heralde bu eksozlar uygun ki bunları bağlamışlar. Motor eksoz gazlarından rahat kurtulması onun için avantaj. Nefes almak gibi. Ama bu yakıtı fazlalaştırır. Güç kısmen aratabilir. Tam olarak bilmiyorum motor mühendisi değilim. Ama ben de senin gibi gücü hissediyorum ve memnunum.:queen:
Ben normalde şehirler arası bir depo ile 300 km yaptım. yaklaşık 13 litreyle
çünkü ölçtüm. Hesabını sen yap. Şehir içi sarfiyat artıyor.

özel mesajlarına bak msn den görüşelim

fevkalbesher
13 Haziran 2006, 01:10
Kaza yapan kardeşimize geçmiş olsun.


arkadaşlar bu arkadaşımızın bu mesajında ki hatayı aktarmak istiyorum sizlere..
aytuğ kardeşim rezonans ile ilgili bilgi vermeye çalışmış burda..ancak motorda rezonans ile motorda vibrasyon konusu birbiri ile çok alakası olmayan hadiselerdir..sonuç itibari ile her ikise titreşimdir bu doğru ancak motorda rezonans başlaması çok farklı nedenlerden olur..şöyleki
1)uzun zaman yatan motor...böyle bir motorda gerekli tüm bakımlar yapılmadan yüksek sürate çıkılması çok tehlikelidir.ön fren diskındeki paslanmalarla frene dokunmak rezonans başlangıcına sebeptir
2)kuru ve yağsız olan ön cant göbek rulmanları.. süratte aniden dağılıp sıkışması hali rezonans a sebeptir
3) motorun ön düzenin den olan amortisörlerden birinin diğeri ile uyumsuzluk hali veya birinin patlak yada ikisininde patlak olması. bunların bağlantılarının gevşek bozuk olması durumlarında ön tekere ters açı yaptıracak şekilde taş veya yol bozukluğu rezonans başlangıcına sebeptir.
4)yoldaki muhtelif kusurlar...


arkadaşlar rezonans nasıl başlar nasıl olur onuda kısaca anlatayım.bu topicde rezonansla karşılaşan biri olduğunu zannetmiyorum.belki eskiler bilir bunu.........benim başıma bir sefer geldi en az on beş sene önce..çayır çimene denk geldimde ucuz atlattım diyeblirim...asfaltta 80- 100 km süratte düşünmek bile korkunç....
bu çok tehlikeli bir şeydir...bir kez başladımı durdurulması önlenebilecek cok zor bir güç.frenlere asılsanız dahi şiddeti giderek artar..bir türlü durmak bilmez taki motor sizi üzerinden atana kadar
beklenmedik bir anda gerçekleşebilen bu durumdan tecrübesiz kişi hele de çok yüksek hızlarda ise kolay kolay kendini kurtaramaz.... eğer motorun ön düzeneklerinde herhangi bir sorun yoksa rezonansla karşılaşma ihtimaliniz çok düşer.
sonuç olarak bu topicde anlattığım rezonanstan bahsedilmedi..vibrasyondan bazen şikayet oluyor..benim motorda yok mesela,yada ben sürat işine karşı olduğum için belki daha yüksek süratte olacak...bilmiyorum açıkcası....
yollar çeşit çeşit sürprizlerle dolu arkadaşlar süratten kaçınalım.durabileceğimiz süratte yol alalım riskli yerlerde...bakın kaç zamandır forum sayfaları kaza haberleriyle dolu...


geçmiş olsun arkadaşım..sanada bir şey olabilirdi bu bakımdan şanslısın..ne diyeceğimi bilmiyorum açıkcası..işimiz var bu ve bunun gibilerle..

bir arkadaşım dragstar ı sormuş..mallesef diyeceğim kısaca...burada ayrıntıları yazmam imkansız

Rezonansın tanımı titreşim sistemindeki elemanların özfrekanslarının çakışması sonucu genliklerin dellenip kontrol dışına çıkmasıdır. Yaşadığın şeyin tam karşılığı ise nonlineer titreşim esnasında kararsızlık ve semer noktaları bölgelerinde oluşan kaotik salınım. Kaotik salınıma geçtiğin anda sistemde yapacağın her türlü değişiklik büyük ihtimalle sistemin genliklerini arttıracaktır, tek kurtuluş negatif entropidir, o da olmazsa oturup dua edersin, ki genelde ikincisi işe yarar. O saatte buzdolabını ya da zaman makinasını nereden bulacaksın çünkü (Doğan Özgür ve Metin Gürgöze'nin ağladıklarını duyar gibiyim).

Saydığın dört madde de rezonans bölgelerini etkiler. Sistem elemanlarının özfrekanslarını değiştirir çünkü. Unutulmamalıdır ki, titreşim olan her sistemde rezonans vardır, yeter ki konforlu sürüş bölgesinde ortaya çıkmasın.

Bunun için de ne yaparız? Canımızı taşıdığımız motorlara canımız gibi bakarız, bilmediğimiz yollara girmeyiz. Tüm emniyet tedbirlerini alırız, aldırırız. VE en önemlisi sütümüzü içer de yatarız, kaza yapınca kalsiyum lazım oluyor.

Bu arada pazar günü Gökhan Yazıcı'yla tanıştık Maltepe Sahil'de. Oturduk 1,5 saat muhabbet ettik. Kaldera'nın kulaklarını bol bol çınlattı. Bi de 'yaşımı tahmin et' dedi, 'hocam 30'dur' dedim, 26 çıktı :)

İyi geceler,
AA.

Not: yaw ben nickimi değiştirmek istiyorum ama aynı emaille bir başka üyelik kabul etmio bu site.

watercolours
13 Haziran 2006, 01:11
aytugarikan, nick değişimi için modlara özel mesaj at. uygun görülürse mümkün galiba.

fevkalbesher
13 Haziran 2006, 01:17
aytugarikan, nick değişimi için modlara özel mesaj at. uygun görülürse mümkün galiba.

eywalla...

mostwanted_57
13 Haziran 2006, 01:22
evet değişiyor geçen gün biri değiştirmişti

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14843

watercolours
13 Haziran 2006, 01:23
ben de mi değiştirsem? :queen:

Aksu
13 Haziran 2006, 10:51
Arkadaşlar ben cumartesi RR umu Ankara dan teslim alacağım ve İstanbul a geleceğim. Ancak sorun bence şurada. Şaşmaz Oto sanayi sitesindeki bayii Birol ustadan motoru teslim alıp depoyu doldurup kara yolu ile motoru kullanarak İstanbul a gelmeyi düşünüyorum.
1-Motor yeni herhangi bir arıza vs. gibi problem olma ihtimali olabilirmi ?
2-Trafik bilgim ve şöförlüğüm çok iyidir ama motor sürücülüğüm yeni risk payı tahmini nedir?
3-Karayolu ile süre süre gelebilirsin derseniz otoban mı eski yolmu daha güvenli?
4-Sabah çık yavaş yavaş sürerek gel motor açılır İstanbulda da 500 bakımını yaptırır rodajı tamamlanmış olur mu dersiniz?
Diğer görüş ve önerilerinizi bekliyorum ona göre karar vereceğim. Olmazsa arkadaşın Transporter e yükler getiririm.Benim şartlarımda siz olsanız ne yapardınız.
Tecrübe ve fikirleriyle yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. Sağlıklı günler

watercolours
13 Haziran 2006, 11:03
motosikletlerin otobana giriş izni var mı ki? ben bunu bilmiyordum.

icetoo
13 Haziran 2006, 11:07
bugün saat 12:30 gibi büyükçekmece yurtiçi kargoya uğrayıp tuncay abi'nin yolladığı (sonyakuza) motorumun faturasını almak için yola çıktım...çıkmaz olaydım,başıma gelecekleri nereden bilebilirdim...büyükçekmece'yi bilen vardır belki aranıza,büyükçekmece ordu evi'nin hemen ilerisinde,şelale parkının önündeki dörtyolda önümde seyretmekte olan yeni alınmış (sarı-beyaz/kağıt plakalı) wolkswagen/transporter marka/model araç aniden durdu...hemen ardından ben de yan tarafta parkedilmiş büyük bir belediye aracı olduğu için (sanırım itfaiye kamyonuydu) yanından geçip gidemedim,ilerlemesini beklemeye başladım...derken aracı kullanan öküzoğlu öküz hiç beklemediğim bir şey yaptı...aynalarına bir kez dahi bakmadan aracını geri vitese takıp son hız üzerime gelmeye başladı...arada sadece 2-2.5 metrelik bir mesafe vardı,her ne kadar deli gibi korna basıp bağırıp,aynı zamanda vitesi boşa alıp motoru geri sürümeye kalksamda korktuğum başıma geldi...allahın ayısı ön tekerimin üstüne çıktı ve yaklaşık 1 metre kadar geriye sürükledi beni,ancak o zaman farkedip durabildi...motorun önü tamponunun altına sıkıştığından çekemedim ve nazikçe koruma demirinin üstüne yere bıraktım... (şükür ki sadece kibrit çöpünün uç noktasının yarısı kadar bir çizik oldu nikelajda) ...ama ön çamurluğum paramparça oldu ve didonun maşası eğildi (ikincisini çok sonra farkettik) ...motoru yere bırakır bırakmaz aracın sürücü kapısına geçtim,açtım ve dallamayı yakasından tutup aşağı çektim...direk hırpalamaya başladım,zira o anki hislerim sanki evladının canı yakılmış bir babanın hissettikleri gibiydi... (işim gereği hiç iz bırakmadan maksimum can acısı vererek adam dövmesini iyi biliyorum...) yeterince hırpalayıp "bırak ne olur" diye yalvarmasını sağladıktan sonra ardıma takılmasını,servise gideceğimizi,kaçmaya kalkışırsa yakalayacağımı ve bu kez bayıltmadan bırakmayacağımı (ki öldürebilirdim de,o derece kan beynime sıçradı) ekledikten sonra arkadaşım olan mondial servisine gittik...orda dayak arsızı çıkan araç şöförü arkadaş kendi aracında da hasar olduğunu iddia etmeye kalktı,direk gırtlağına sarıldım,elimden zor aldılar... (motor servisi arkadaşım,onun babası ve telefon açmam üzerine oraya gelen benim babam...)ardından aykon'a telefon açarak tuncay abi'den ön çamurluğun fiyatını öğrendim...hıyar adamdan parayı alıp (sökeee söke) yolladım cehennemin dibine iti...tam o sırada tuncay abi beni cepten aradı ve bana yanlış fiyat verdiğini,parçanın daha pahalı olduğunu,ama kendi hatası olduğu için farkı cepten vereceğini (abi şu olay bile bu motorun servisi hakkında size bir fikir versin,resmen "böyle insanlar kaldımı dünyada yahu" dedirtti bana tuncay abi sağolsun) söyledi...bu arada motorla bir tur atan arkadaşım (daha önce yanında çalışan eleman deneyip didonun az eğrildiğini sökülüp tekrar takılacağını bu sayede düzeleceğini söylemişti) maşanın eğrildiğini söyledi...tuncay abi'nin de önceki telefon görüşmesinde "buraya gelmen daha iyi olur" demesi üzerine yaralı ve acı çekmekte olan kızımla mecidiyeköy'e gittik... (bu arada adam gittiği için maşanın parasını alamadık,onu cepten vereceğiz maalesef) sağolsun tuncay abi,murat abi ve ali usta onca yoğunluğun arasında fazlasıyla ilgi,alaka gösterip sıkıntımı/stresimi üzerimden atmamı sağladılar...bayağı da oturup sohbet ettik tuncay abi ile...aslında motor 1-2 güne kadar hazır olacak,lakin ben haftaya pazartesiye kadar işten izin alamayacağım için o güne dek yatacak aykon'da otoparkta...ayrılık anı benim için de kızım için de çok zordu,1 hafta da öyle çok bağlandık ki birbirimize bi tanemle...otoparka kendi ellerimle indirdim...didon ve benzin deposunu şöyle bir okşayarak merak etmemesini,en kısa sürede yeniden birbirimize kavuşacağımızı söyleyerek teselli ettim hem onu hem de kendimi...bu arada oraya vardığım sırada 460 km'yi devirdiğim için kızımın 500 bakıma alınmasına da karar verdik... (kalan 40 km'yi tuncay abiler devirecekler...)haftaya bu gün kavuşacağız kızımla...yaraları iyileşmiş ama trafikte sadece kendi sürüşümüze güvenmememiz,sürücü kisvesine bürünmüş dallamara da azami dikkat göstermemiz gerektiğini iyiden iyiye idrak ederek...:salut:


Arkadaşım büyük geçmiş olsun Allah beterinden korusun...........

bu arada iki arka yan çanta bir sosis bir tane yüz maskesini 120 ytl ye aldım iyi bir pazarlık oldu. çantalar hakiki deri ve içinde sert bir madde var. eğilip bükülmüyor yani. ustayada verdik 10 ytl cillop gibi oldu


Hayırlı olsun çantaların resmini görmek mümkün olurmu?

cbrhalil
13 Haziran 2006, 11:16
motosikletlerin otobana giriş izni var mı ki? ben bunu bilmiyordum.
Niye yokmuki:sunny:

muhendis1959
13 Haziran 2006, 11:23
[QUOTE=Unicorn Knight]bugün saat 12:30 gibi büyükçekmece yurtiçi kargoya uğrayıp tuncay abi'nin yolladığı (sonyakuza) motorumun faturasını almak için yola çıktım...çıkmaz olaydım,başıma gelecekleri nereden bilebilirdim...büyükçekmece'yi bilen vardır belki aranıza,büyükçekmece ordu evi'nin hemen ilerisinde,şelale parkının önündeki dörtyolda önümde .......

Dostum çok geçmiş olsun, bu gibi kazaları son zamanlarda çok duyar olduk, senin deyiminle o öküzler bizi görmediği için kendimizi onlara göstermemiz gerekiyor, yada durduğumuzda önümüzdekinin geri gelebileceğini düşünerek tedbirli olmamız lazım, geçenlerde bir arkadaşımız annesiyle giderken önündeki kamyonun aniden geri gelmesi sonucu azdaha ölüyordu, önceki sayfalarda anlatmıştı.

Senin adamı benzetmenede yorum yok:cat:

Regal Raptorun servisi de kendisi gibi kaliteli, işte örneği, AYKONA TEŞEKKÜR EDERİZ.

watercolours
13 Haziran 2006, 11:25
Niye yokmuki:sunny:

var mı ki?
şimdi aklımı karıştırdın. var anlamında mı öyle yazdın, bilmiyorum anlamında mı yazdın?

muhendis1959
13 Haziran 2006, 11:31
motosikletlerin otobana giriş izni var mı ki? ben bunu bilmiyordum.


MOTOSİKLETLERİN TABİKİ OTOBANA GİRİŞ İZİNLERİ VAR NEREDEN ÇIKARTTINIZ BU BİSİKLET DEĞİLKİ,

BİSİKLET VE AT ARABALARINA YASAKTIR, BUNUN SEBEBİ DE OTOBANLARDAKİ EN AZ SÜRAAT LİMİTİDİR, OTOBANLARDA 60 KM NİN ALTINA DÜŞEMEZSİNİZ.

watercolours
13 Haziran 2006, 11:33
tamam oldu şimdi. sağol :)

muhendis1959
13 Haziran 2006, 11:35
Arkadaşlar ben cumartesi RR umu Ankara dan teslim alacağım ve İstanbul a geleceğim. Ancak sorun bence şurada. Şaşmaz Oto sanayi sitesindeki bayii Birol ustadan motoru teslim alıp depoyu doldurup kara yolu ile motoru kullanarak İstanbul a gelmeyi düşünüyorum.
1-Motor yeni herhangi bir arıza vs. gibi problem olma ihtimali olabilirmi ?
2-Trafik bilgim ve şöförlüğüm çok iyidir ama motor sürücülüğüm yeni risk payı tahmini nedir?
3-Karayolu ile süre süre gelebilirsin derseniz otoban mı eski yolmu daha güvenli?
4-Sabah çık yavaş yavaş sürerek gel motor açılır İstanbulda da 500 bakımını yaptırır rodajı tamamlanmış olur mu dersiniz?
Diğer görüş ve önerilerinizi bekliyorum ona göre karar vereceğim. Olmazsa arkadaşın Transporter e yükler getiririm.Benim şartlarımda siz olsanız ne yapardınız.
Tecrübe ve fikirleriyle yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. Sağlıklı günler


Arkadaşım sen motorunu al benzinini doldur çık otobana bas gel hiçbirşey olmaz, hem yolda tecrüben artar, hem motorun açılır.

Mutlaka otobandan gel E5 den sakın gelme, otoban nispeten hem tenha olur hemde yolda tehlike azdır, sadece bolu dağını inerken dikkat et, yol hem bozuk hem trafik yoğun olur, bolu inişinde kum ve çakıllara dikkat.

A2 ehliyetin yoksa trafiğe çıkmanı tavsiye etmem?????????

Ayrıca kaskın,montun,dizliklerin mutlaka olsun.

Aksu
13 Haziran 2006, 11:35
Arkadaşlar ben en az ayda bir İst. Ank. yaparım gerek kendi otomla gerek otobüsle yolda onlarca motor gördüm Çouyla yan yana geldiğimde selamlaşır çok güzel işareti yapar onlara moral veririm. Traktör veya iş makinası olsa tamam ama motosiklete otobanın yasak olacağını sanmıyorum. Birazdan bakacağım karayolları Trafik mevzuatına.
Mühendis 1959 fikirlerine aynen katılıyorum. Bolu Dağı ile Sapanca İst.arası biraz çekinceliyim. Ayrıca Kask mont vs. Ankara dan alacağım aceleye gelecek pahalı veya istediğim gibi olmayacak Ayrıca A 2 ehliyetim de yok ne yalan söyleyeyim.
Yani yüzde elli yüzde elli neyse hayırlısı daha 4 gün var
Hız sınırları motosiklet için şehiriçi 50 şehirlerarası 70 otoban 80 km.

muhendis1959
13 Haziran 2006, 12:03
Motosikletler için konan hız sınırı bence motosikletleri tehlikeye atıyor, biraz arttırılması gerek gibi geliyor bana, bu konu için ayrı bir başlık açacağım, herkes orada fikirlerini yazsın.

demonicdreams
13 Haziran 2006, 12:59
Arkadaşlar ben cumartesi RR umu Ankara dan teslim alacağım ve İstanbul a geleceğim. Ancak sorun bence şurada. Şaşmaz Oto sanayi sitesindeki bayii Birol ustadan motoru teslim alıp depoyu doldurup kara yolu ile motoru kullanarak İstanbul a gelmeyi düşünüyorum.
1-Motor yeni herhangi bir arıza vs. gibi problem olma ihtimali olabilirmi ?
2-Trafik bilgim ve şöförlüğüm çok iyidir ama motor sürücülüğüm yeni risk payı tahmini nedir?
3-Karayolu ile süre süre gelebilirsin derseniz otoban mı eski yolmu daha güvenli?
4-Sabah çık yavaş yavaş sürerek gel motor açılır İstanbulda da 500 bakımını yaptırır rodajı tamamlanmış olur mu dersiniz?
Diğer görüş ve önerilerinizi bekliyorum ona göre karar vereceğim. Olmazsa arkadaşın Transporter e yükler getiririm.Benim şartlarımda siz olsanız ne yapardınız.
Tecrübe ve fikirleriyle yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. Sağlıklı günlerİnanılmaz keyifli bir yolculuk olma olasılığı yüksek ama...
Motoru adamın biri toplayacak (çok iyi bir usta olabilir ama sonuçta bir insan). Muhtemelen test sürüşünü de yapacak 1-2 km. Ama motor yeni, yepyeni. Gözden kaçabilecek en küçük bir şey seni Bolu Dağında kurtlara yem yapabilir. Ben olsam muhtemelen muhendis1959'un dediği gibi basar gelirdim ama sıfır bir motorla bunu yapmak biraz riskli gibi. Ne kadar doğru bir tespittir bilmiyorum ama ustalardan "servisten yeni çıkan bir makineyle uzun yola çıkmayın. 80-100 km deneme payı bırakın çünkü ufak tefekte olsa sorunların çoğu servisten hemen sonra kendini gösterir" gibi bir tavsiye işitmiştim.
Bir de rodaj olayı var. Bu konuda sadece duyduğum temel bir iki şey biliyorum. Devirli kullanmayın derler, bunu o yolda yapmak zor değil ama yüksek süratlerde uzun süre kalmayın, vitesler arasında sık sık gezinin tavsiyeleri uymak zor gibi. O yol bu şekilde zor biter. 50-100 arasında sürekli oynayan bir ibrenin bünyeye nasıl bir etkisi olur acaba.
Gerçi ben niye konuşuyorum ki!.. Sadece "ben olsam riskli olduğunu düşünmeme rağmen yapardım" diyorum. Gerisini daha bir bilenlere bırakalım :)

dishchy
13 Haziran 2006, 13:43
ilk bilgi özgür den geldi, telefonunu, fotoğrafını ve kendisiyle ilgili verdiği kısa bilgiyi izni olmadan yayınlamıyorum.

hadi diğer arkadaşlar sizlerin e-mailini de bekliyorum

1-dishchy - Özgür Yıldız / Gaziemir - İzmir

Hakkımdaki bilgileri yayınlayabilirsiniz hiç bir sakınca yok..... Saygılar.


Arkadaşlar ben cumartesi RR umu Ankara dan teslim alacağım ve İstanbul a geleceğim. Ancak sorun bence şurada. Şaşmaz Oto sanayi sitesindeki bayii Birol ustadan motoru teslim alıp depoyu doldurup kara yolu ile motoru kullanarak İstanbul a gelmeyi düşünüyorum.
1-Motor yeni herhangi bir arıza vs. gibi problem olma ihtimali olabilirmi ?
2-Trafik bilgim ve şöförlüğüm çok iyidir ama motor sürücülüğüm yeni risk payı tahmini nedir?
3-Karayolu ile süre süre gelebilirsin derseniz otoban mı eski yolmu daha güvenli?
4-Sabah çık yavaş yavaş sürerek gel motor açılır İstanbulda da 500 bakımını yaptırır rodajı tamamlanmış olur mu dersiniz?
Diğer görüş ve önerilerinizi bekliyorum ona göre karar vereceğim. Olmazsa arkadaşın Transporter e yükler getiririm.Benim şartlarımda siz olsanız ne yapardınız.
Tecrübe ve fikirleriyle yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. Sağlıklı günler


Şu an benim rr ile rodajı yeni bitirdim. (Henüz servise gidemedim) Motoru alırken bana max 70 km hız yapmamı ve motoru mümkün olduğunca az sıkıştırmamı söylediler. Motorun bazı parçalarının düştüğünü yada gevşediğini söyleyen arkadaşlarıda dikkate alırsanız sanırım rodaj bitmeden uzun yol biraz tehlikeli.....

MACGYVER
13 Haziran 2006, 16:04
Merhabalar,
Ya bakıyorumda yeni regalciler baya ateşli yahu nekadar çok bilgi paylaşımı vesair oluyor hakketen beni şaşırtıyor!
Bilgisayarımdaki sorunlar yüzünden ve yazılan onca konuyu okuyup bir sonuna gelemiyorumki bende bir iki bir şeyler yazabiliyim :)
Öncelikle aykondan bahsediğim!!!
Ordaki usta var bitane ismide Ali!
Adam benim sararan ve garanti kapsamında olupta değiştirme hakkım olan ekzosumu değiştirmek için beni 4 aydır birşekilde salladı.
Geçen konuyu tekrar gündeme getirdim ve adam yine suratını ekşiterek bana surat yaparak, sanki kendi cebinden çıkıyormuşcasına bana ümit vermez bir havada konuştu! Yazıklar olsun be Ali usta bu tavrına binkez yazıklar olsun!!
Bende buradan bütün regalcilerin içinde seni rezil etmeği kendime borç bilmezmiyim. Dua ette oradaki değerli arkadaşları(murat,Tüncay) düşündüğümden şikayet etmedim senin bu kusurlarını hiç biyere....
Eksozum DEĞİŞSİN artık!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Demek istediğim haklarınızı bilin özellikle garanti şartlarını ve haklarınızı, bu gibi insanlara kanmayın aylarca ve hemen olmasını aksi taktirde şikayet edin!

Birde bu titreşim olayına birde ben gireyim!
Ben regalimi aldıktan birkaç ay sonra aykona gelen regallerde dikkatimi çeken bir kaç ayrıntı oldu bunlarda en önemliside motoru şaseye bağlayan ayaklardan biri olan en üstteki ayakta şase bağlantısı yapılmamış yeri boştu!
Bunu bende sordum ve titreşimi azaltmak için alınmış bir önlem olabilir dediler ama onlarında bu konuda pek bilgisi yoktu açıkçası.
Ama benim bildiğim kadarıyla motorda hala eksiklerin giderilmesi ve şikayetlerin düzeltilmesi gibi çalışmalar var.

Motorumla ilgili biraz bilgi paylaşımı yapayım ihtiyacı olanlar faydalı olmak açısından;

Benim motor şuanda 4700 km ve 19/12/2005 ten beridir bilfiil kullanıyorum.
Yaklaşık olarak titreşim 2000 kmden sonra tarihe kavuşuyor.
Yaklaşık olarak 4000 km den sonra motordaki ani ivmelenmeler tarihe karışıyor ''Yani biraz açayım 1. veya 2. viteslerde düşük hızlarda gazı bırakıp tekrar verdiğinizde olan ivmelenme kafanızı geriye atan ani ileri bir hareketten sonra normal gidişine devam etmesi olayı''

Yakıt durumu:
Bir depoyla(sadece ana depoyla yedek hariç).
ilk 1500 e kadar 240 ile 260 km idi.
1500 ila 3000 arası 290 ile 300 km.
3000 ile 4000 arası 340 ile 350 km.
4000 den sonra 360 ile 375 km.
Yani anlayacağınız regali kullandıkça yani km yaptıkça motorun her konuda sizi nekadar rahatlatacağını görmüş olacaksınız.
Hesaplamalarıma göre uzun yolda 85.00ytl km'de yakıyorşehir içindede 95.00 ytl.

19/12/2005 ten beri motorumda çıkan problemleri listeleyeyim!
1)Sağolsun bizim ali ustanın kusuru ile konan fazla yağ ile bir keçe patladı ve deyişti şuan sorun yok.
2)Aynalar 3000 km sonra sıyırıyor onları deiştirdim(Çünkü bozulan ayarları yüzünden trafikte ihtiyaç duyduğum anlarda bana çok sıkıntı yaratıyordu.
(Aynalar garanti dışıymış!! bende aynı sorunu tekrarlayacak olan aynaya neden tekrar para vereyimki gitiim daha dayanıklı ve daha zarif daha yüksek bir çift ayna alıp taktım.
3)3000 km Zincir ana dişlisini inde barındıran metal uzunca nikelajlı kapğın ayarının bozulması ile hareket halindeki zincirin ona sürterek oluşturduğu ses, kapağın vidaları gevşetilerek ayarlandı şuan sorun yok
4)km 250 motorum soğuk ocak ayında 10 gün kadar yattığı için çalışmadı akü bitti. Aküsünü yarım saat elektrikçide şarza bağladıktan sonra ogün bugündür bir kez olsun akü sorunu yaşamadım.
5)km4650 motorumu çalıştırıyorum stop ediyor neden olduğunu anlamadım yolda kalıyordum azkalsın daha sonra sağa çektim ve bujileri söktüm kontrol ettim ikiside kurum bağlamış ondan mış boğmuşum demek motoru biara.
Yanımda herzaman yedek olarak taşıdığım bir çift bujiyi takarak yoluma devam ettim.
6)km4200 Sapanca gezisinden dönerken stop lambam yandı ve ön farım anlamsız yere yanıp södü.Stopta ampül patlamıştı, ön fardada bağlattığım hareret göstergesi ışığının elektrik kablosunu fara giden kabloya bağladığım için eksik akım almasından olduğunu keşfettim, bağlantı yerini değiştirince no problem oldu.:)

Motora exra olarak taktığım ve monte ettiğim aksesuarlar ve parçalar;
1)öne sosis çanta
2)Arka kendi çantalarını söktüm ve ona benzeyen vinnex(yapay) sert çiftli çanta seti.
3)Orjinal deri elcik püskülleri
4)Öne zealsun sis farları orjinal ışık konrollerine bağlı.(Gece önümü gündüze çevirdiler)
5)Civalı radyatör sondalı sıfır yanılma payı olan hareret göstergesi.(bu göstergeyi taktıktan sonra motorun çok zorlandığı ve ısındığı anlarda rahatlıkla gösterge ile haberdar olmak çok güzel bir duygu.(Geçen hafta serviste hareretten yanmış 2 regal motorunu gördükten sonra ne iyi etmişim dedim)

6)iki yanada küçük havalı korna.(Valla büyük rahatlık artık çaldımı biraz sallıyor etrafı:) ama yol vermeyen yada beklemeyen nadiren oluyor.
Unicorn Knight arkadaşımızda bundan olsaydı kurtarırdı. Aynısı banada olmuştu adam duymamıştı bizim çok zayıf kornayı bende ucuz atlatmıştım bende gittim sorunu kökten çözdüm. Hemde beleşe geldi çifti 15 ytl idi ve kendim montajını yaptım. Serviste, üzerindeki bisiklet kornasının tekini 20 ytl'ye satıyorlar.

7)Mavi ampul park lambası

8)Mini neon çamurluk üstü ışıklar

9)Depo üstü deri koruması.

ileriki projelerim:
Devir saati ramzeyinkini gözüme kestirdim
4'lü flaşör
Depoyu kestirmeden olursa benzin şamandırası göstergesi.
Alarm

Neyse yeni regalcilere bir tafsiyem daha var.
Motorunuz fazla hız yapamıyorsa ve titreşim sorunun bir türlü gideremedim diyen ve 2000 km civarı olan arkadaşlar için söylüyorum.
Motorunuz sağır kullanırsanız bundan kurtulamazsınız yani vitesleri düşük devirlerle.
Düzenli olarak ayda bir defada olsa boş bir otobana çıkın ve 120 sabit hızla minumum 10-15 dk yol alın ve ondan sonra motorunuz azda yakıcaktır ve titreşimide tarihe gömeceksinizdir.

Motorumda yaptığım son değişiklikle alakalı resimleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Bahri arkadaşımada şükranlarımı ve saygılarımı sunuyorum derlediği depo üstü kılıfı için,





http://img115.imageshack.us/img115/3262/110620060288mp.jpg (http://imageshack.us)


http://img87.imageshack.us/img87/5029/110620060297rt.jpg (http://imageshack.us)


http://img87.imageshack.us/img87/4949/110620060305lc.jpg (http://imageshack.us)


http://img87.imageshack.us/img87/7085/110620060315kg.jpg (http://imageshack.us)


http://img87.imageshack.us/img87/2766/270420061337un.jpg (http://imageshack.us)


ARKADAŞLAR MACGYVER VE BEN 17 HAZİRAN CUMARTESİ YOLA ÇIKIP, 18 HAZİRAN PAZAR DÖNECEĞİMİZ BİR GECE KAMPLI BİR GEZİ DÜŞÜNÜYORUZ.

yer olarak hala karar vermiş değiliz. çok uzak olmayacak bir yer uygun olur sanırım. kamp için uygun yerleri de fikir beyan ederseniz daha isabetli olmuş olur. (çadırım 4 kişlik, misafir kabul edebilirim)


katılmak isteyen tüm arkadaşları bekleriz...

gerekli malzemeler;

çadır
uyku tulumu veya şişme yatak
met
olta
bir adet mangal
aç kalmayacak kadar yiyecek...


(gelmek isteyen arkadaşlar alttaki linke mesaj bırakırlarsa iyi olur)

Hadi arkadaşlar katılımcı bekliyorum!!
Takılın bize yaşayın hayatınızı:)

muhendis1959
13 Haziran 2006, 16:16
Hakkımdaki bilgileri yayınlayabilirsiniz hiç bir sakınca yok..... Saygılar.




Şu an benim rr ile rodajı yeni bitirdim. (Henüz servise gidemedim) Motoru alırken bana max 70 km hız yapmamı ve motoru mümkün olduğunca az sıkıştırmamı söylediler. Motorun bazı parçalarının düştüğünü yada gevşediğini söyleyen arkadaşlarıda dikkate alırsanız sanırım rodaj bitmeden uzun yol biraz tehlikeli.....

Abi öyle bir söylemişsinki, bazı parçalar düşüyor,gevşiyor gibi, yapma yaaa duyanda jinlun sanacak motoru, sen hiç merak etme hiçbirşeyi düşmüyor motorun, sende dikkat et ama montajda gözden kaçan sıkılmadık civata olabilir.

Ben aldım 3 hafta oldu 1250 km yaptım ilk aldığımın ertesi günü 250 km yol yaptım otobandan körfez yalova feribotla istanbul, yolda hiç acımadım motora ne varsa sıkıştırmadan bastım ilk 100kmde 3 sefer durdum ondan sonra hiç durmadım, hiçbirşeyimde düşmedi ve gevşemedi:cat: şimdi motorun gazına dokunamıyorum,hiç zorlanmadan 110 km ye ulaşıyor, vibrasyon kalmadı, yola çıkınca insanın habire gaz basası geliyor doyumsuz bir motor oldu.

cbrhalil
13 Haziran 2006, 16:26
Arkadaşlar merhaba regalim siyah incim şuan 230km ye geldi, titreşim ve heryerden gelen seslerden dolayı yarın servise götürmeyi düşünüyorum fren debraj ayarları falan filan bu topici devamlı takipte tutmaya çalışıyorum:) ve motorumla alakalı olduğu içinde merakla okumaya çalışıyorum ama abicim topic 157 sayfa oldu ya kafayı yemek üzereyim :mrgreen: bu işin teknik blgi ve yardımları ile alakalı bu işi bilen abiler var burda bununa alakalı bi topic açsanızda hemen ulaşabilsek valla baştan sona kadar okumak çok zor ya:pr:

muhendis1959
13 Haziran 2006, 16:27
17 Haziran gezinize kaltılmayı çok isterdim ama biliyorsunuz üniversite sınavı var be benim çocuk sınava girecek, yani gelemiyorum.


Arkadaşlar merhaba regalim siyah incim şuan 230km ye geldi, titreşim ve heryerden gelen seslerden dolayı yarın servise götürmeyi düşünüyorum fren debraj ayarları falan filan bu topici devamlı takipte tutmaya çalışıyorum:) ve motorumla alakalı olduğu içinde merakla okumaya çalışıyorum ama abicim topic 157 sayfa oldu ya kafayı yemek üzereyim :mrgreen: bu işin teknik blgi ve yardımları ile alakalı bu işi bilen abiler var burda bununa alakalı bi topic açsanızda hemen ulaşabilsek valla baştan sona kadar okumak çok zor ya:pr:

Dostum sen bana çok yakınsın ben merterdeyim, eğer bir sorunun olursa beni ara çekinme sana yardımcı olurum, hatta tanışalım. 0532 228 08 59-0212 557 52 20

cbrhalil
13 Haziran 2006, 16:31
17 Haziran gezinize kaltılmayı çok isterdim ama biliyorsunuz üniversite sınavı var be benim çocuk sınava girecek, yani gelemiyorum.



Dostum sen bana çok yakınsın ben merterdeyim, eğer bir sorunun olursa beni ara çekinme sana yardımcı olurum, hatta tanışalım. 0532 228 08 59-0212 557 52 20
Abi çok sağol ya bigun mutlaka geleceğim yanına motorumla şu yağmur bi dinsin:) tanışalım çok iyi olur valla :cat:

camadan
13 Haziran 2006, 16:37
mühendis1959, sayın abicim ben ehliyetimi alim hemen senin yanındayım şu regal almak için uygun fiyattan dolayı olmadı doğru aykon'a biz alper_tim ile birlikte alacaz (eğer alper_tim beni satmazsa)

MACGYVER
13 Haziran 2006, 16:42
Arkadaşlar merhaba regalim siyah incim şuan 230km ye geldi, titreşim ve heryerden gelen seslerden dolayı yarın servise götürmeyi düşünüyorum fren debraj ayarları falan filan bu topici devamlı takipte tutmaya çalışıyorum:) ve motorumla alakalı olduğu içinde merakla okumaya çalışıyorum ama abicim topic 157 sayfa oldu ya kafayı yemek üzereyim :mrgreen: bu işin teknik blgi ve yardımları ile alakalı bu işi bilen abiler var burda bununa alakalı bi topic açsanızda hemen ulaşabilsek valla baştan sona kadar okumak çok zor ya:pr:

Arkadaşım sen rahat ol panik felan yapma!
Bak yukarda bi yazım var çıkan sorunlarımı yazdım hepside eften püften sorunlar motor iyi.
Tecrübe konuşuyor sen rahat ol!!:)

muhendis1959
13 Haziran 2006, 16:58
mühendis1959, sayın abicim ben ehliyetimi alim hemen senin yanındayım şu regal almak için uygun fiyattan dolayı olmadı doğru aykon'a biz alper_tim ile birlikte alacaz (eğer alper_tim beni satmazsa)

Tamam kardeşim her zaman beklerim, tanışmak her zaman iyi olur, herkesin bir konuda tecrübesi var, mutlaka faydası olur.


Abi çok sağol ya bigun mutlaka geleceğim yanına motorumla şu yağmur bi dinsin:) tanışalım çok iyi olur valla :cat:

Tamam mutlaka bekliyorum.

dishchy
13 Haziran 2006, 17:20
Abi öyle bir söylemişsinki, bazı parçalar düşüyor,gevşiyor gibi, yapma yaaa duyanda jinlun sanacak motoru, sen hiç merak etme hiçbirşeyi düşmüyor motorun, sende dikkat et ama montajda gözden kaçan sıkılmadık civata olabilir.

Ben aldım 3 hafta oldu 1250 km yaptım ilk aldığımın ertesi günü 250 km yol yaptım otobandan körfez yalova feribotla istanbul, yolda hiç acımadım motora ne varsa sıkıştırmadan bastım ilk 100kmde 3 sefer durdum ondan sonra hiç durmadım, hiçbirşeyimde düşmedi ve gevşemedi:cat: şimdi motorun gazına dokunamıyorum,hiç zorlanmadan 110 km ye ulaşıyor, vibrasyon kalmadı, yola çıkınca insanın habire gaz basası geliyor doyumsuz bir motor oldu.


Yok aman diim yanlış anlama olmasın :rendeer: benim kastım gevşeyen bazı vidaların olmasıydı.

Bu arada bir soru RR ilk 150 km kullanırken vites geçişleri çok iyiydi. Şimdi (300 km de şu an) 3 ten 4 e atarken yada 4 ten 5 e atarken zorlanıyorum bazen vites geçmemiş oluyor debriyajı bırakınca motor yığılıyor. Gerçi cuma servise gideceğim ama kafama takıldı işte....

clint
13 Haziran 2006, 18:22
unicorn knight geçmiş olsun, kötü olmuş... umarım motorun eskisinden de iyi olur...Sana bişey olmamış o da iyi haber...

bahri26
13 Haziran 2006, 18:36
MCGYVER: Bahri arkadaşımada şükranlarımı ve saygılarımı sunuyorum derlediği depo üstü kılıfı için,
Abi hayırlı olsun güle güle kullanın siyahta ilk defa gürüyorum depo üstü korumalığı gercekten süper olmuş cok yakışmış:rendeer:

Unicorn Knight
13 Haziran 2006, 18:42
icetoo,muhendis1959,clint ve topuz...geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim,sağolun...

erdem.gunduz
13 Haziran 2006, 19:24
Arkadaşlar

Bu topicde Ragal Raptor Kulanıcıları "nick - isim soyad - telefon - plaka" dan oluşan bilgilerini erdem.gunduz@mynet.com adresine gönderebilirlermi. mümkünse motor ve krndilerinin fotoğraflarıda olursa daha iyi olur

hadi diğer arkadaşlar sizlerin e-mailini de bekliyorum


1-dishchy - Özgür Yıldız / Gaziemir - İzmir
2-muhendis1959 - Müslüm Akpek / ......... - İstanbul

muhendis1959
13 Haziran 2006, 20:01
1-dishchy - Özgür Yıldız / Gaziemir - İzmir
2-muhendis1959 - Müslüm Akpek / ......... - İstanbul

Sayende meşhur olduk:)

........-İstanbul bu noktaların yerine semt yazmak gerekiyorsa merter yazabilirsin Erdem kardeşim

grave
13 Haziran 2006, 20:50
Arkadaşlar ben cumartesi RR umu Ankara dan teslim alacağım ve İstanbul a geleceğim. Ancak sorun bence şurada. Şaşmaz Oto sanayi sitesindeki bayii Birol ustadan motoru teslim alıp depoyu doldurup kara yolu ile motoru kullanarak İstanbul a gelmeyi düşünüyorum.
1-Motor yeni herhangi bir arıza vs. gibi problem olma ihtimali olabilirmi ?
2-Trafik bilgim ve şöförlüğüm çok iyidir ama motor sürücülüğüm yeni risk payı tahmini nedir?
3-Karayolu ile süre süre gelebilirsin derseniz otoban mı eski yolmu daha güvenli?
4-Sabah çık yavaş yavaş sürerek gel motor açılır İstanbulda da 500 bakımını yaptırır rodajı tamamlanmış olur mu dersiniz?
Diğer görüş ve önerilerinizi bekliyorum ona göre karar vereceğim. Olmazsa arkadaşın Transporter e yükler getiririm.Benim şartlarımda siz olsanız ne yapardınız.
Tecrübe ve fikirleriyle yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. Sağlıklı günler


aksu merhaba. sana bu konuda bilgi verecek kişlerden biri olduğuma inanıyorum. regalimle istanbul ankara arası yolculuk yaptım. ancak aldığım gün değil 1000 km bakımını yaptırdıktan sonra yola çıktım. 1000 km içinde hiç motor kullanmadığım için önce motora alışma safhasını atlattım. daha sonra basit arızacılıkları gidermeyi öğrendim. 1000 bakımında yağ değiştirip yola çıktım. güzel fakat yorucu bir yolculuk oldu. motorumu uzun yolda çok daha iyi açmış oldum. dönüşte ise 2500 km bakımını yaptıktan yola çıktım. bu sefer daha tecrübeliydim. öncelikle iki adet sırt çantamı örümcek file yardımıyla arka koltuga sıkıca sabitledim. sırtımı geriye yaslayıp aynalarımı yeni oturuş pozisyonuma göre ayarladım. ve ankaradan çıkıp mola vermeden istanbula geldim. tek durduğum yer sapanca yakınlarındaki benzinlikti. depomu fuulledim, ve devam ettim beşbuçuk saatte istanbul'daydım. otobanı kullandım ve ortalama 130 km hızla geldim. 120 altına bolu hariç düşmedim. ve 140 defalarca gördüm hatta uzun süre açılsın diye 140 km hızla gittim.
(sapanca gezisine giderken motor vites aralıklarını son performansına kadar gördüm. 2 ci vitesi 80'de, 3 cü vitesi 110'da, 4 uncü viteside hafif yokuş aşağı 140'da değiştirdim. 5 nci vites bence etkisiz eleman gibi. hızıda sabit tutmayı pek beceremiyor. 140 km de 5'e atınca sanki daha fazla hızlanmasını istiyor insan. bu motorun etkili vitesi bana göre 4. )

sana tavsiyem ilk defa motor kullanacaksan bence bu uzun yol olmasın.
motorunu tanımıyorsun ve nerde ne tepki vereceğini kestiremessin. durabilirmi frene ani basma vs...
hiç motor kullanmadıysan belin çok ağrır.
çıkaracağı bir arızada donup kalırsın. hararet gibi...
rodaj devresinde 80 km'yi geçmemende fayda var. bu süratte yol bitmez.
bence arkadaşın getirsin veya trenle getir istanbula.
maliyeti 27 ytl' di sanırım...







Hadi arkadaşlar katılımcı bekliyorum!!
Takılın bize yaşayın hayatınızı:)

ahmet yer belirtmemişsin. kamp için uygun yer seçmeni istiyorum. biliyorsun istanbul'a yeni geldim. çevre illerde gezilecek yerleri pek bilmiyorum. bursa olabilir güzel şehir diyorlar hiç gitmedim. yada balık tutabileceğimiz bir yere gidelim. yarın internete giremem dostum. perşembe en erken girebilirim. yarın arkadaşlardan da öneri alırsan iyi olur. perşembe geldiğimde en azından yeri kesinleştimiş olursunuz. cumarteside vururuz kendimizi yola...

Kolt
13 Haziran 2006, 23:28
500,1000 km de yağ değişimi,hava filtresi temizliği,vidaların sıkılması gibi periyodik bakımlara kaç para ödeniyor? Ben 30YTL verdim. Buji değişti onada 20 YTL alındı. Sirkeci de ngk bujiler 5 YTL ye satılmakta.. Bu fiyatlar normalmidir?

erdem.gunduz
13 Haziran 2006, 23:44
Arkadaşlar

Bu topicde Ragal Raptor Kulanıcıları "nick - isim soyad - telefon - plaka" dan oluşan bilgilerini erdem.gunduz@mynet.com adresine gönderebilirlermi. mümkünse motor ve krndilerinin fotoğraflarıda olursa daha iyi olur

hadi diğer arkadaşlar sizlerin e-mailini de bekliyorum


1-dishchy - Özgür Yıldız / Gaziemir - İzmir
2-muhendis1959 - Müslüm Akpek / ......... - İstanbul
3-AloneWolf07 - Ahmet AVCI / Merkez - Antalya


ahmet yer belirtmemişsin. kamp için uygun yer seçmeni istiyorum. biliyorsun istanbul'a yeni geldim. çevre illerde gezilecek yerleri pek bilmiyorum. bursa olabilir güzel şehir diyorlar hiç gitmedim. yada balık tutabileceğimiz bir yere gidelim. yarın internete giremem dostum. perşembe en erken girebilirim. yarın arkadaşlardan da öneri alırsan iyi olur. perşembe geldiğimde en azından yeri kesinleştimiş olursunuz. cumarteside vururuz kendimizi yola...

ahmet, grave regal toplantısını 1-2 yada 8-9 temmuza erteleyelimmi? çok geniş katılımlı bir toplantı yapmak istiyorum. şimdiden hiç kimsenin program yapmadığı bir tarihi belirleyelim ki katılım geniş olsun. Özellikle istanbul ve çevresindeki RR cilerin tamamına yada çoğuna ulaşmaya çalışacağım. bunun için de zamana ihtiyacım var.

fevkalbesher
14 Haziran 2006, 09:25
ahmet, grave regal toplantısını 1-2 yada 8-9 temmuza erteleyelimmi? çok geniş katılımlı bir toplantı yapmak istiyorum. şimdiden hiç kimsenin program yapmadığı bir tarihi belirleyelim ki katılım geniş olsun. Özellikle istanbul ve çevresindeki RR cilerin tamamına yada çoğuna ulaşmaya çalışacağım. bunun için de zamana ihtiyacım var.[/QUOTE]

Balık tutmak iyi bir fikir. Ama 1-2 Temmuz olursa ve mümkünse günübirlik gidilip gelinebilecek bir yer olursa benim için daha iyi olur. 8-9 ve 15-16 haftasonları Marmara Adası'nda olacağım.

ooo aslında o da iyi fikir, araçla gidecekler için c.tesi Tekirdağ'dan motorla, araçsız gidecekler için Bostancı-Yenikapı'dan denizotobüsüyle, ya da Sarayburnu'ndan gemiyle Marmara Adası, pazar da geri dönüş. Doğa gezileri için çok güzel bir parkuru var, orman içinde mangal keyfi, mermerli koy'da deniz keyfi, akşam isteyene bar, isteyene çarşıda bir gezinti. botlarını yanında getirene de trekking imkanı.

evet dostlar marmara adası'nı haftasonu turizmine açıyorum :)

Sevgiler,
AA.

erdem.gunduz
14 Haziran 2006, 10:03
Arkadaşlar

Bu topicde Ragal Raptor Kulanıcıları "nick - isim soyad - telefon - plaka" dan oluşan bilgilerini erdem.gunduz@mynet.com adresine gönderebilirlermi. mümkünse motor ve krndilerinin fotoğraflarıda olursa daha iyi olur

hadi diğer arkadaşlar sizlerin e-mailini de bekliyorum


1-dishchy - Özgür Yıldız / Gaziemir - İzmir
2-muhendis1959 - Müslüm Akpek / ......... - İstanbul
3-AloneWolf07 - Ahmet AVCI / Merkez - Antalya
4-fevkalbesher - Aytuğ Arıkan / Bostancı - İstanbul
5- Bozkurt - Ali Bozkurt / ........ - Balıkesir



Arkadaşlar Hadiiii, katılımın bu kadarmı olması gerekiyor. nerdesiniz regalcilerrrrrrr

GreatWhiteShark' ın 1. sayfada yazdığı 107 kişilik liste nerdesiniz???

infrared
14 Haziran 2006, 10:42
bugün saat 12:30 gibi büyükçekmece yurtiçi kargoya uğrayıp tuncay abi'nin yolladığı (sonyakuza) motorumun faturasını almak için yola çıktım...çıkmaz olaydım,başıma gelecekleri nereden bilebilirdim...büyükçekmece'yi bilen vardır belki aranıza,büyükçekmece ordu evi'nin hemen ilerisinde,şelale parkının önündeki dörtyolda önümde seyretmekte olan yeni alınmış (sarı-beyaz/kağıt plakalı) wolkswagen/transporter marka/model araç aniden durdu...hemen ardından ben de yan tarafta parkedilmiş büyük bir belediye aracı olduğu için (sanırım itfaiye kamyonuydu) yanından geçip gidemedim,ilerlemesini beklemeye başladım...derken aracı kullanan öküzoğlu öküz hiç beklemediğim bir şey yaptı...aynalarına bir kez dahi bakmadan aracını geri vitese takıp son hız üzerime gelmeye başladı...arada sadece 2-2.5 metrelik bir mesafe vardı,her ne kadar deli gibi korna basıp bağırıp,aynı zamanda vitesi boşa alıp motoru geri sürümeye kalksamda korktuğum başıma geldi...allahın ayısı ön tekerimin üstüne çıktı ve yaklaşık 1 metre kadar geriye sürükledi beni,ancak o zaman farkedip durabildi...motorun önü tamponunun altına sıkıştığından çekemedim ve nazikçe koruma demirinin üstüne yere bıraktım... (şükür ki sadece kibrit çöpünün uç noktasının yarısı kadar bir çizik oldu nikelajda) ...ama ön çamurluğum paramparça oldu ve didonun maşası eğildi (ikincisini çok sonra farkettik) ...motoru yere bırakır bırakmaz aracın sürücü kapısına geçtim,açtım ve dallamayı yakasından tutup aşağı çektim...direk hırpalamaya başladım,zira o anki hislerim sanki evladının canı yakılmış bir babanın hissettikleri gibiydi... (işim gereği hiç iz bırakmadan maksimum can acısı vererek adam dövmesini iyi biliyorum...) yeterince hırpalayıp "bırak ne olur" diye yalvarmasını sağladıktan sonra ardıma takılmasını,servise gideceğimizi,kaçmaya kalkışırsa yakalayacağımı ve bu kez bayıltmadan bırakmayacağımı (ki öldürebilirdim de,o derece kan beynime sıçradı) ekledikten sonra arkadaşım olan mondial servisine gittik...orda dayak arsızı çıkan araç şöförü arkadaş kendi aracında da hasar olduğunu iddia etmeye kalktı,direk gırtlağına sarıldım,elimden zor aldılar... (motor servisi arkadaşım,onun babası ve telefon açmam üzerine oraya gelen benim babam...)ardından aykon'a telefon açarak tuncay abi'den ön çamurluğun fiyatını öğrendim...hıyar adamdan parayı alıp (sökeee söke) yolladım cehennemin dibine iti...tam o sırada tuncay abi beni cepten aradı ve bana yanlış fiyat verdiğini,parçanın daha pahalı olduğunu,ama kendi hatası olduğu için farkı cepten vereceğini (abi şu olay bile bu motorun servisi hakkında size bir fikir versin,resmen "böyle insanlar kaldımı dünyada yahu" dedirtti bana tuncay abi sağolsun) söyledi...bu arada motorla bir tur atan arkadaşım (daha önce yanında çalışan eleman deneyip didonun az eğrildiğini sökülüp tekrar takılacağını bu sayede düzeleceğini söylemişti) maşanın eğrildiğini söyledi...tuncay abi'nin de önceki telefon görüşmesinde "buraya gelmen daha iyi olur" demesi üzerine yaralı ve acı çekmekte olan kızımla mecidiyeköy'e gittik... (bu arada adam gittiği için maşanın parasını alamadık,onu cepten vereceğiz maalesef) sağolsun tuncay abi,murat abi ve ali usta onca yoğunluğun arasında fazlasıyla ilgi,alaka gösterip sıkıntımı/stresimi üzerimden atmamı sağladılar...bayağı da oturup sohbet ettik tuncay abi ile...aslında motor 1-2 güne kadar hazır olacak,lakin ben haftaya pazartesiye kadar işten izin alamayacağım için o güne dek yatacak aykon'da otoparkta...ayrılık anı benim için de kızım için de çok zordu,1 hafta da öyle çok bağlandık ki birbirimize bi tanemle...otoparka kendi ellerimle indirdim...didon ve benzin deposunu şöyle bir okşayarak merak etmemesini,en kısa sürede yeniden birbirimize kavuşacağımızı söyleyerek teselli ettim hem onu hem de kendimi...bu arada oraya vardığım sırada 460 km'yi devirdiğim için kızımın 500 bakıma alınmasına da karar verdik... (kalan 40 km'yi tuncay abiler devirecekler...)haftaya bu gün kavuşacağız kızımla...yaraları iyileşmiş ama trafikte sadece kendi sürüşümüze güvenmememiz,sürücü kisvesine bürünmüş dallamara da azami dikkat göstermemiz gerektiğini iyiden iyiye idrak ederek...:salut:

Gecmiş olsun dostum..

camadan
14 Haziran 2006, 10:49
Unicorn Knight geçmiş olsun dostum.
henüz motorum yok ama bu motosiklet.net ile birlikte kendimi trafikte daha sakin ve motosiklet kullanıcılarına karşı daha saygılı olmamı sağladığı için çok teşekkür ederim.

infrared
14 Haziran 2006, 11:01
Sevgili Dostlar,

::sos::
Burada Sarıkayalar'dan kimse var mı? Ya da doğrudan temasa gecebileceğim bir mail adresi, isim vs. verebilir misiniz? Bazı işlerimi bayi ve servisle çözemiyorum. Doğrudan temasa geçmek istiyorum.
::sos::
::sos::
::sos::

KARABURUN
14 Haziran 2006, 12:00
Merhaba ArkadaŞlar. Son Fİyati Bİldİreyİm Dedİm. İzmİr Fİyati AŞaĞida.pesİn Fİyat. C=4.850 Ytl E=4.490

TRADER
14 Haziran 2006, 12:12
Mıllet merhaba..

Bu pazar Yakacık ta bır mangal olayına girmeyi planlıyoruz.. Sizin grup olaya gırerse ona gore bır planlama yapalım dıyoruz.. Ne dıyorsunuz katılım olur mu?

Topuz
14 Haziran 2006, 12:36
arkadaşlar; şimdiye kadar zannedersem ilk defa okuduğum bazı arızalar hakkında yazmak istiyorum:

Alıntı

"regal raptor kullanıyorum.
3.000 km'de beyni yedi yolda kaldım.
4.000 km'de elektrik aksamı yandı, yine yolda kaldım.
ama her sorun GARNTİ KAPSAMINDA HALLEDİLDİ.
tüm bunlardan sonra şunu diyeceğim; bu kadar ekmeğe bu kadar köftelerin içinde en iyisi!"

bu arkadaş elektrik aksamının yandığını belirtiyor; alternatörün arızalanıp aşırı yüklenmesinden kaynaklanmış. ancak, garanti kapsamında servis arızayı gidermiş. motorun beyin bozulması da muhtemelen elektrik ile ilgilidir. yani önce beyni arızalandı ve değiştirildi. sonra da elektrik aksamı yandı. böyle bir durum ilk defa oluyor gibi. motorun beyni nerde oluyor bu arada? bu arkadaşa, özel olarak bu bilgileri topikte bilgi paylaşımı açısından yazması gerektiğini belirttim ama o yazmadı. ben de arızalar ile ilgili durumları aktarmak istedim.

ikinci ilk durum:

macgyver, 157. sayfada aykon servisinde iki adet hararetten yanmış motor gördüğünü yazıyor. hararetten yanan motor mevzusu ilk defa yapılıyor. bir regalin hararetten yanması için.. sıvı soğutma sisteminin bozulmuş olması gerekir. yani.. fanlar açmamıştır.. müşür bozuktur.. kablo kopuktur.. radyatör deliktir.. radyatörde su yada antifiriz yoktur.. vb. olmalıdır. yada son ihtimal.. motorun aşırı ısındığına dair.. kırmızı ışık yandığı halde bile kullanıcı bunu görmemiş ve sürmeye devam etmiştir.

her durumda da kullanıcı hatasına mı gelmiş oluyoruz.. yoksa "regaller yanıyor" diye yeni bir tartışma mı başlatacağız.

hangisi..

sayın macgyver; madem bu regalleri orda gördünüz.. ne olduğunu tetkik ederek, burda yazsa idiniz, tüm regal kullanıcılarını konu hakkında bilgilendirmiş olur.. ve beni böyle merak içinde bırakmamış olurdunuz. :)

infrared
14 Haziran 2006, 13:23
Merhaba ArkadaŞlar. Son Fİyati Bİldİreyİm Dedİm. İzmİr Fİyati AŞaĞida.pesİn Fİyat. C=4.850 Ytl E=4.490


plaka masrafları dahil mi?

»-ZaNLI-»
14 Haziran 2006, 14:14
bu motosikletle en çok kaç gördünüz