Orijinalini görmek için tıklayınız : Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Arkadaşlar 56 km.deki RR'ımda bu akşam bir problem meydana geldi.
Motor çalıştıktan bir süre sonra yavaş yavaş devrini kaybedip stop etmeye başladı. İlk çalıştırdığımda sorunsuz birkaç dakika çalışıyor ve sonrasında stop ediyor. Hafif gaz verdiğim zaman stop etmiyor. Jikleyi açtığımda da stop ediyor. Jikleyi tamamen kapatıp çalıştırdığımda da birkaç dk.sonra hafif gaz vermezsem yine stop ediyor.Motoru yola çıkmadan önce 20 dk.kadar durduğu yerde çok hafif gaz vererk çalıştırdım.Biraz gaz vererek motoru hareket ettirdim ve yaklaşık 20 km.kullandım tabi yüksek devirlerde kullandım çünkü düşük devirlerde stop ediyor. Bunca km.den sonra hala düşük devirde stop etmeye devam ediyor.
Boğulma desem değil çünkü o zaman hiç çalışmaz ve o kadar yol yapmaya zaten boğulma filan kalmaz. Aküden olsa motor çalışmaz diye düşünüyorum.
Aklıma bujidemi bir problem var acaba diye geliyor ama ondan da emin değilim.
(Bu arada bujiyi NGK ile değiştirmek istiyorum ama RR'a uyan kodu bilmiyorum.Bilen varsa ve kodu verebilirse çok sevinirim)
.
Sorunum ne olabilir yardımcı olabilecek arkadaşım varmıdır?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
MACGYVER
30 Mayıs 2006, 01:16
Arkadaşlar kısa ve öz bir sorum olacak,
Bugün sıfır ybr alsam, seneye 10000km'de satsam kaybım ne kadar olur?
Bugün sıfır RR alsam, seneye 10000km'de satsam kaybım ne kadar olur?
YBR de1000 ytl zarar
Regalde1500 ytl zarar.
Ancak Ybr ile RR kıyaslanamaz bile YBR ye 100 metre uzaktan baktım mı bisiklet ama rr ye ise bakınca bir harley görüyorum.
RR bence kendini kanıtladı kötü bir çin deil gayet kaliteli bir çin. Ben 4000 km yaptım rr le daha saat gibi özellikle motoru, verdiğim paranın üzerinde bir kalitede.
Hem Ybr ile bir grup insanın yanından geç dönüp kimse bakmıyor bile ama bir RR ile geçince dönüp bakmayan varmı diye bakınıyosun ok canım kardeşim.
Arkadaşlar 56 km.deki RR'ımda bu akşam bir problem meydana geldi.
Motor çalıştıktan bir süre sonra yavaş yavaş devrini kaybedip stop etmeye başladı. İlk çalıştırdığımda sorunsuz birkaç dakika çalışıyor ve sonrasında stop ediyor. Hafif gaz verdiğim zaman stop etmiyor. Jikleyi açtığımda da stop ediyor. Jikleyi tamamen kapatıp çalıştırdığımda da birkaç dk.sonra hafif gaz vermezsem yine stop ediyor.Motoru yola çıkmadan önce 20 dk.kadar durduğu yerde çok hafif gaz vererk çalıştırdım.Biraz gaz vererek motoru hareket ettirdim ve yaklaşık 20 km.kullandım tabi yüksek devirlerde kullandım çünkü düşük devirlerde stop ediyor. Bunca km.den sonra hala düşük devirde stop etmeye devam ediyor.
Boğulma desem değil çünkü o zaman hiç çalışmaz ve o kadar yol yapmaya zaten boğulma filan kalmaz. Aküden olsa motor çalışmaz diye düşünüyorum.
Aklıma bujidemi bir problem var acaba diye geliyor ama ondan da emin değilim.
(Bu arada bujiyi NGK ile değiştirmek istiyorum ama RR'a uyan kodu bilmiyorum.Bilen varsa ve kodu verebilirse çok sevinirim)
.
Sorunum ne olabilir yardımcı olabilecek arkadaşım varmıdır?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Sağ tarafta karbüretörün yanında siyah dikine duran bir düğme var işte o rolanti onu saat yönünün tersine doğru biraz aç
KALDERA
30 Mayıs 2006, 01:22
MCGYVER yaşadığın sıkıntıdan dolayı geçmiş olsun derim.sen tesisatında değişiklikler yapmıştın.tekrar bir gözden geçir meni tavsiye ederim.sıkıntılar yaşayabilirsiniz derken bu tip şeyleri kastedmiştim ben.
Arkadaşlar 56 km.deki RR'ımda bu akşam bir problem meydana geldi.
Motor çalıştıktan bir süre sonra yavaş yavaş devrini kaybedip stop etmeye başladı. İlk çalıştırdığımda sorunsuz birkaç dakika çalışıyor ve sonrasında stop ediyor. .
(Bu arada bujiyi NGK ile değiştirmek istiyorum ama RR'a uyan kodu bilmiyorum.Bilen varsa ve kodu verebilirse çok sevinirim)
.
Sorunum ne olabilir yardımcı olabilecek arkadaşım varmıdır?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
arkadaşım senın sorunun yakıt.
1)yakıt musluğunu bir kontrol et muhtemelen rezerv durumunda.ve rezervide bitirmişsin.musluk aşağı konumda ise tam ters istikamete yukarı konuma al
2)deponda yakıt bitmiş olabilir
3)yakıtında sorun var (sulu benzin gibi)
bujileri değiştirmek istiyorum diyorsunda üzerindekiler zaten NGK CR7HSA dır parça numarası
MACGYVER
30 Mayıs 2006, 01:23
Sağol aslında ben RR imden bahsetmiştim:)
Sanada geçmiş olsun Macgyver. Anlattıklarına bakılırsa, gruptaki arkadaşlar sana ayıp etmişler. Üstelik senin grubu kollamak için verdiğin emeğin yarısını bile senin için göstermemişler .
Grup sürüşündeki amaç piknik yapmaya sürü halinde gitmek değil, acemi, yardıma ihtiyacı olan arkadaşları kollamak ve arızalarına müdehale etmektir.
Saol akira arkadaşım. Benim arkadaşın neden o kadar düşüncesiz kalmasını anlayamadım yol yorgunluğuda olabilir belki kötü niyetinden deildir nebileğim işte
Macgyver verdiğin cevap için çok teşekkürler.
Gezide başına gelenlere de üzüldüm. Hem motorda yaşadığın talihsizliklere hem de o kadar motorcu arasında yanlız bırakılmana...:pale:
Benim problemimle ilgili bir kaç sorum daha olacak. En son cumartesi çalıştırdığımda motor gayet güzel çalışıyordu. Rölanti gayet iyidi. Bugünse bahsettiğim sorun ortaya çıktı. Rölanti bu şekilde kendiliğinden düşermi? Belli aralıklarla rölanti ayarımı yapmam gerekiyor ve sorunumun kesin kaynağı bumudur? Şayet öyleyse rahat bir uyku uyuyacağım aksi taktirde keyfim kaçtı biraz:pale:
Kaldera teşekkürler.
Bujinin Ngk olduğunu bilmiyordum cahilliğime ver lütfen. Yeni aldım ve yeni tanımaya başladım motoru.
Benzin musluğu doğru yerde rezervde değil kontrol ettim. Musluk aşağıya bakıyor.Alırken öyle göstermişlerdi.Ben yinede tersini de denedim ama değişen birşey olmadı. Motor henüz 56 km.de ve depoyu fullemiştim. Su olmasına gelince ise arabama haftada 1 depo benzin alıyorum aynı yerden. Ayda 2500 km yapıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Aldığım yer sulu benzin satsa arabamda da sorun yaşardım.
Ayrıca hareket halinde sorunsuz gidiyor. Benzin sulu olsa Silkeleme yapmazmı?
erdem.gunduz
30 Mayıs 2006, 01:54
MACGYVER yakınmalarında haklısın, ben kendi adıma senden özür dilerim. ilk molada stobun yanmadığını tspit ettiğinde senin ardçılıktan çıkman gerektiğini söyledim yeleği var diye de GRAVE arkaya geçmesinin uygun olacağını söyledim.
biliyorsun ben sol aynası olmayan arkadaşa yol boyunca solun da kalarak eşlik etmeye çalıştım. aslında bir kişide aynı şeyi sana yapmalıydı. ne desen haklısın, sanırım yol yorgunluğundan dolayı böyle oldu.
grubun moladan 5-6 km sonra yalan olması da sanırım o saatteki yoğun trafikten kaynaklandı. halbuki izmit batı çıkışındaki bp istasyonundaki senin stob sorununu farkettiğimiz molaya kadar herşey güzel gidiyordu. yolun o bölümden sonra trafiğinin yoğunlaşmasından 11 motoru bir arada tutmayı başaramadık. bu bize ders olsun bir sonrakinde çok daha dikkatli olmalıyız.
herşeye rağmen grubu bir arada ve oluşabilecek tehlikelerden uzak tutmak için yoğun çaba sarfeden Murat Turgut' a teşekkür ederim. altında 650 cc makina var istese rahat rahat basar giderdi ama altındaki makinanın gücünü grubun bir arada olmasını sağlamak için kullandı.
dönüşteki olumsuzluklara rağmen çok güzel bir gün geçirdik.
servis geçiktiğinden midemizin kazıtsı nedeniyle kalkmak zorunda kaldığımız kırkpınarda göl kenarındaki mekan da çok güzeldi.
maşukiye ye gidelim fikrini ortaya atan Murat Turgut olmasa kartepeye de çıkmamış olacaktık. tepeye çıkış ve iniş yolunda, teleferik gezintimiz de, tepeteki tesisteki keyifli muhabbetten mahrum kalacaktık.
Güzel bir gün geçirmeme neden olan başta geziyi düzenleyenler ve bizim maşukiye ekibindeki herkese teşekkür ederim.
KALDERA
30 Mayıs 2006, 12:17
. Musluk aşağıya bakıyor.Alırken öyle göstermişlerdi.?
arkadaşım yakıt musluğunu tekrar kontrol edermisiniz.musluk tank konumunda iken yukarı istikametinde olacak.musluğu yukarı al ve bir süre bekle.musluğun altındaki şeffaf olan filtre haznesi benzinle dolmaya başlayacak. tekrar bir kontrol ediver
gyazici
30 Mayıs 2006, 12:37
mühendis 1959 motorum 3000 kmyi buldu,yolda yük ve artçımla beraber(80+75kg) ,hatırı sayılır rüzgarı da katarsak 120 kmyi geçemedim,o da tatlı yokuşlarda,standartta 110 km diyebiliriz,bu arada motor ilk günlerdeki gibi değil sanki vuruntulu çalışıyor,cuma bakımdan almama rağmen zincirden de ses gelmeye devam ediyor,bunlar da biraz vibrasyon yapıyor,motorumda tık yok diye sevinirken nazar mı değdi ne:( 60lı yaşlarda bir abim,ses kranktan geliyor olabilir dedi,ama açıp bakmadan kesin birşey söyleyemem dedi bakalım servise bi geri götüreyim de bakalım neymiş derdi,bunların dışında çekiş, çalışmama derdi vs vs.. gibi hiçbir sorun yaşatmadı,her daim tek marş:) e tabi motoru sürüp üstüne binen arkadaşlarımız da olmadı değil,bu sorunlu haliyle bile çok beğendiler
minardi
30 Mayıs 2006, 13:07
Arkadaşlar ben bu tremstat işine tam bir açıklık getiremedim, şimdi yazın termostatı çıkartırsak bir sorun olurmu olmazmı, bide kalması gerekiyorsa kaç derecelik olması gerekiyor mevcut olanların derecesi bana yüksek geldi, termostata rağmen hararet göstergesi de takmalımıyız yaani elektrikli olanlardan, yada civalı herneyse bu konuda tam bir açıklık getirecek birisi varsa lütfen yazssın:silent: :silent: :silent:
arkadaşım yakıt musluğunu tekrar kontrol edermisiniz.musluk tank konumunda iken yukarı istikametinde olacak.musluğu yukarı al ve bir süre bekle.musluğun altındaki şeffaf olan filtre haznesi benzinle dolmaya başlayacak. tekrar bir kontrol ediver
Kaldera merhaba,
Musluğun üzerindeki ok işareti seleye bakacak şekilde duruyor. Mandal aşağıya bakıyor ve tam tersini yap diyorsunuz. Ok işareti aşağıya bakacak ve mandal seleye doğru olacak. Akşam denerim ama benzin sorun olsa gaza basınca motorun normal çalışmaması ve teklemeye başlaması gerekirdi neyse dediğinizi yapacağım. Bu arada Aykon'u aradım ve bana üzerinde Çin bujisi olduğunu NGK olmadığını ve sorunun bujiden veya karb.e pislik kaçmasından olabileceğini söyledi. Ellerinde NGK buji varmış bugün 2 adet onlardan alıp akşam bujileri de değiştireceğim.
MACGYVER
30 Mayıs 2006, 14:42
Arkadaşlar ben bu tremstat işine tam bir açıklık getiremedim, şimdi yazın termostatı çıkartırsak bir sorun olurmu olmazmı, bide kalması gerekiyorsa kaç derecelik olması gerekiyor mevcut olanların derecesi bana yüksek geldi, termostata rağmen hararet göstergesi de takmalımıyız yaani elektrikli olanlardan, yada civalı herneyse bu konuda tam bir açıklık getirecek birisi varsa lütfen yazssın:silent: :silent: :silent:
Arkadaşım sana yardımcı olayım hareret göstergesi tamamen tercihe bağlı bişi ister taktırırsın istersen taktırmazsın.
Ancak ben verdiğim paraya göre ultra kalitede gördüğüm Regalimin motorunu diğer kalitesi daha düşük ara birimlere(termostat,fanlar,müşür,mini müşür kambası) emanet etmemek için bu önlemi aldım.
Buarada civalı gösterge taktıran benim.
Motorumdan dumanlar çıkarken deil dumandan önce farkına varabilmek içinde etkili bir yol olduğunu düşünüyorum.
Gelişmiş motor tamircileriyle muhabbetlerimde ve diğer motor markası satıcıları ve servisleriyle konuşmalarımda en çok risk faktörü olan su soğutmalı ve radyatörü olan bu makinanın sorunun hareret olacağını söylediler ve bende gittim cicalı göstergemi taktım milimetrik bana ne olduğunu aktarıyor ve onlarada bir cevap olarak gösterip seslerini kestim.
KALDERA
30 Mayıs 2006, 14:51
Kaldera merhaba,
Musluğun üzerindeki ok işareti seleye bakacak şekilde duruyor. Mandal aşağıya bakıyor ve tam tersini yap diyorsunuz. Ok işareti aşağıya bakacak ve mandal seleye doğru olacak. Akşam denerim ama benzin sorun olsa gaza basınca motorun normal çalışmaması ve teklemeye başlaması gerekirdi neyse dediğinizi yapacağım. Bu arada Aykon'u aradım ve bana üzerinde Çin bujisi olduğunu NGK olmadığını ve sorunun bujiden veya karb.e pislik kaçmasından olabileceğini söyledi. Ellerinde NGK buji varmış bugün 2 adet onlardan alıp akşam bujileri de değiştireceğim.
sevgili dostum bakın şimdi.. işaret seleye doğru ise siz rezerve almışsınız yani yedek depoda şuan..eğer musluğu sola çevirip yukarı konuma getirirseniz depoyu kullanmış olacaksınız.yalnız siz rezerv konumunda iken yedek benzinide bitirdiğiniz için anlattığınız sıkıntıyı yaşıyorsunuz.zaten musluk üzerindeki işaretlere dikkatli bakarsanız üç işaret göreceksiniz.en yukarısı ana depodur.ortadaki yedek depo işaretidir..alt konumda ise tamamen kapalıdır musluk.dediğim gibi musluğu ana depo konumuna alın ancan 5 dakika kadar bekleyin..beklerken dikkatli bakın filtre haznesine dolmakta olan yakıtı göreceksiniz. sorununuz muhtemelen budur.ikinci ihtimal olarak bujiler geliyor ama dediğiniz musluk konumları yanlış..
bujilere gelince bizim motorlardan ve bazı arkadaşların motorlarındanda montajında NGK marka CR7HSA bujı çıktı.benimkide dahil..eğer sonra başka marka kullanılmışsa bilmiyorum.benim motorda şu an bosch marka var.ama tam numarasını hatırlamıyorum.önemli derseniz yazarım burdan
Arkadaşlar ben bu tremstat işine tam bir açıklık getiremedim, şimdi yazın termostatı çıkartırsak bir sorun olurmu olmazmı, bide kalması gerekiyorsa kaç derecelik olması gerekiyor mevcut olanların derecesi bana yüksek geldi, termostata rağmen hararet göstergesi de takmalımıyız yaani elektrikli olanlardan, yada civalı herneyse bu konuda tam bir açıklık getirecek birisi varsa lütfen yazssın:silent: :silent: :silent:
arkadaşım benim tavsiyem bu konuda tüm arkadaşlara bu motorun hararet tertibatına müdahale etmeyin.ilave tesisatlarla sistemi bozmayın.zaten üzerinde ikaz ışığı var bunun.ikincisine neden gerek duyuyorsunuz anlayamadım pek.hararet yaptıda ikazmı etmedi sizleri.
eğer kullanıcı arkadaşlar rodajı bitirmişler ise zorlayın motoru sıkıştırın biraz bakın nasıl fanlar açıp çalışacak..fanların çalışması hararet yaptığı anlama gelmiyorki..sistemde olması gereken bu zaten..bazıları termostadı çıkarabilir ancak bu tamamen mevkii ile ilgilidir.antalyada alanyada daha sıcak yerlerde çıkarılabilir.pek zararı olmaz.ama istanbulda yada daha serin yerlerde uygun değildir.motor sıcaklığı istenen seviyeye çıkamayacağı için yağın vizkozitesini değiştirecektir.buda uyğun değildir.
ben şahsen MCGYVER in sis lambalarından yanayım.oda kullanmak için değil pek,estetik açıdan güzel duruyor o bakımdan
diğer kalitesi daha düşük ara birimlere(termostat,fanlar,müşür,mini müşür kambası) emanet etmemek için bu önlemi aldım..
değerli arkadaşım ben bu görüşüne pek katılmıyorum izin verirsen.o bahsettiğin parçaların kaliteleri düşük değil.belli zamanlarda değişmeleri gerekir o kadar.yeni modelde tek fan kullanılmış.şimdi senin mantığına göre işlevsellik dahada düştümü.motor suyunu soğutmasını sağlamayacakmı?
MACGYVER
30 Mayıs 2006, 14:57
[QUOTE=Can.]Macgyver verdiğin cevap için çok teşekkürler.
Gezide başına gelenlere de üzüldüm. Hem motorda yaşadığın talihsizliklere hem de o kadar motorcu arasında yanlız bırakılmana...:pale:
Benim problemimle ilgili bir kaç sorum daha olacak. En son cumartesi çalıştırdığımda motor gayet güzel çalışıyordu. Rölanti gayet iyidi. Bugünse bahsettiğim sorun ortaya çıktı. Rölanti bu şekilde kendiliğinden düşermi? Belli aralıklarla rölanti ayarımı yapmam gerekiyor ve sorunumun kesin kaynağı bumudur? Şayet öyleyse rahat bir uyku uyuyacağım aksi taktirde keyfim kaçtı biraz
Ya hiç canını sıkma motorun daha yeni herşeyi değişim ve oturma aşmasında benim motorum 4000 km oldu daha bazı şeyler yeni oturdu diyebilirim. Mesela titreşim tarihe kavuştu, gaza basınca ani silkelemelerle hareket etmesi tarihe kavuştu artık bir mercedes benz gibi kalkıyor, motor soğukken uzunca süre ısıtmama gerek kalmıyor bir kaç dk içinde kendini toparlıyor tabi bundada havaların ısınmasınında biraz etkisi var diyebilirim.
Herneyse nediyorduk senin rolanti ayarın çok kolay ulaşılabilicek yerde elini uzatınca tutabiliyorsun ve bir scooterı düşün makinanını rolanti ayarına ulaşabilmek için bir iki vida kapak ve uzun bir yıldızla zar zor yapılıyor regalin sana sunmuş olduğu bu ayrıcalığı unutma! Hem motorunla oynaman büyük zefk olur bence ben bile motor soğukken rolantiyi yüksek tutuyorum ama çok ısındığı zaman düşürebildiğim kadar düşürüyorum bu hem yakıt sarfiyatınıda baya azaltıyor anlayacağın herdaim oynuyorum rolanti ayarıyla korkma bişi olmaz canım kardeşim oyna keşfet ok.
Bide motoru bıraktığın yerde bazı iki ayaklı meraklı hayvanatcıklar oluyor bunlar motorun orasını burasını ellemekten zefk alıyorlar ayarlarını bozabiliyorlar bunlardan biride ayarını bozmuş olabilir. Sen rahat ol!!!! sıkma canını makinan on numara biraz haşır neşir ol sadece ok
Macgyver ve kaldera arkadaşlarım verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. :rendeer:
Benzin musluğunu alırken bana gösterdiler ve ana depo bu şekilde durunca oluyor dediler ve ben bir daha o vanaya hiç dokunmadım. Maalesef yanlışmış demekki. Yedek ile 56 km.gittiğini test etmiş oldum o zaman. Akşam ilk iş Kaldera senin dediğini yapmak olacaktır.
Bujilerin yerini bilmediğim için açıp şahsen kontrol etmedim ama Aykon NGK değil dedi. Akşam yerini bulup bakacağım. Bu arada bana takım çantası vermemişler bugün gidip alacağım umarım içinde buji anahtarı vardıki olması gerekir bence. 2 adette NGK buji alacağım.
Macgyver rölanti düğmesine henüz bakamadım ama akşam onada bakacağım.
Akşam size sonuç hakkında bilgi veririm.
Kedilere gelince ise benim motorum kapalı garajda duruyor ama demir kapının havalandırma camından kediler içeri giriyor. Çözüm olarak branda aldım ve alt tarafları lastikli olduğu için sıkı sıkı örttüm. Dün bir baktım benzin deposu dahil her tarafta kedi ayak izleri. Zorla kedi kesme ayini düzenletecek bana:P
KALDERA
30 Mayıs 2006, 15:23
Benzin musluğunu alırken bana gösterdiler ve ana depo bu şekilde durunca oluyor dediler ve ben bir daha o vanaya hiç dokunmadım. Maalesef yanlışmış demekki. Yedek ile 56 km.gittiğini test etmiş oldum o zaman. Akşam ilk iş Kaldera senin dediğini yapmak olacaktır.
Bujilerin yerini bilmediğim için açıp şahsen kontrol etmedim ama Aykon NGK değil dedi. Akşam yerini bulup bakacağım. Bu arada bana takım çantası vermemişler P
evet arkadaşım yedek depo ile yapman gereken yolda bu kadar zaten.takım çantan için acele etme.motorunun sağında pek belli olmayan bir kapak var.aç onu muhtemelen takımların orada.:cherry: buji anahtarında var....bu anahtarları 2000 km den sonra bahsettiğim yerde beraber bulduğumuz çok sevdiğim biri var aramızda:queen:
BABAADAM
30 Mayıs 2006, 15:50
Macgyver ve kaldera arkadaşlarım verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. :rendeer:
Benzin musluğunu alırken bana gösterdiler ve ana depo bu şekilde durunca oluyor dediler ve ben bir daha o vanaya hiç dokunmadım. Maalesef yanlışmış demekki. Yedek ile 56 km.gittiğini test etmiş oldum o zaman. Akşam ilk iş Kaldera senin dediğini yapmak olacaktır.
Bujilerin yerini bilmediğim için açıp şahsen kontrol etmedim ama Aykon NGK değil dedi. Akşam yerini bulup bakacağım. Bu arada bana takım çantası vermemişler bugün gidip alacağım umarım içinde buji anahtarı vardıki olması gerekir bence. 2 adette NGK buji alacağım.
Macgyver rölanti düğmesine henüz bakamadım ama akşam onada bakacağım.
Akşam size sonuç hakkında bilgi veririm.
Kedilere gelince ise benim motorum kapalı garajda duruyor ama demir kapının havalandırma camından kediler içeri giriyor. Çözüm olarak branda aldım ve alt tarafları lastikli olduğu için sıkı sıkı örttüm. Dün bir baktım benzin deposu dahil her tarafta kedi ayak izleri. Zorla kedi kesme ayini düzenletecek bana:P
can selam arkadaşım motorun hayırlı olsun...benim kendime hala güldüğüm hatayı sizde yapmışşınız....bende benzin musluğunun halini yanlış anladım ve 68 kilometre yolda yaptım ,bu arada yedekle ne kadar gidebiliriz sorusuna cevapta verdik .......
öğrenmek adına bunlar tatlı hatalar......kötü sonuçlanacak hatalat yapmayalım inşsallah......hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.....tektat hayırlı olsun...ayrıca bilgi veren tüm arkadaşlar hepinize teşekkürler sayenizde bizde öğreniyoruz.....selamlar
minardi
30 Mayıs 2006, 16:00
KALDERA ve MACGYVER ilginize teşekkür ederim ama hala çelişkiler var, her neyse ben termostatı zaten çıkartmıştım ama neden ? Çünki benim motorumun termostatı tıkandığı için radyatörümü patlatmıştı,içine birtakım balçık gibi pislikler ve ince demir talaş parçaları gelmiş ve tıkamış. Ama havaların soğumasıyla tekrar taktırmayı düşünüyorum benim bildiğim termostat motoru daha çok soğuk havalarda sıcak tutmak için değilmidir ? ::comico:: ::comico:: ::comico::
GreatWhiteShark
30 Mayıs 2006, 16:03
Arkadaşlar mandalın eğik yüzeyi yukarı bakacak şekilde kullanılacak...
resimdeki normal kullanım konumu... Eğer aşağıya doğru çevirirseniz yedeğe geçmiş olursunuz... Benzin bittiği yerde kalırsınız...
http://img148.imageshack.us/img148/4742/mandal1bl.jpg
Yedek ile bugüne kadar 60 km. gittim... adrenalin olayı...:mrgreen:
Bitti bitecek derken benzinciye ulaştım... Demek ki 5-10 km. daha gidebilirmişiz...
Teşekkürler babaadam
demonicdreams
30 Mayıs 2006, 17:14
Sanada geçmiş olsun Macgyver. Anlattıklarına bakılırsa, gruptaki arkadaşlar sana ayıp etmişler. Üstelik senin grubu kollamak için verdiğin emeğin yarısını bile senin için göstermemişler .
Grup sürüşündeki amaç piknik yapmaya sürü halinde gitmek değil, acemi, yardıma ihtiyacı olan arkadaşları kollamak ve arızalarına müdehale etmektir.
-----------------------
Gezide başına gelenlere de üzüldüm. Hem motorda yaşadığın talihsizliklere hem de o kadar motorcu arasında yanlız bırakılmana...
İki ayrı arkadaştan iki yazı bu yukarıdaki.
Durumu tamamıyla yanlış anlamışsınız. Kimse macgyver'ı yalnız bırakmadı. Sadece Grave yeleğini (aklına gelmediği için olsa gerek) vermedi o kadar. 11 motosikletli dönüş grubumuz gördüğüm en düzenli ve en güzel grup sürüşünü gerçekleştirmiştir. Sol aynasını kaybeden motosikleti yol boyu mükemmel savunduk diyebilirim. Mecburi şerit değişimlerinde orta şeridi güvene alıp diğer arkadaşlar boş alan açma konusunda kesinlikle kusursuzduk. Stopunu kaybeden macgyver'ı ortalara aldık ve düzenli bir şekilde yolumuza devam ettik. Bir yerde grubun paramparça olduğu doğru ama bu kimsenin burnunun dikine gitme sevdasından olmadı. Sağ şeritte 40 giden kamyonlar ve orta şeritte 100'ün altına düşmeyen arabaların arasında yapılabileceğin en iyisini yaptığımıza eminim. Öyleki yola çıkarken kimse ben sizi bekleyemem demedi ve 50 km'de bir dinlenmesi gereken ve 80'i geçmek istemeyen motosikletleri grupta muhafaza etti. Eleştiriye açık biriyim... yalnız kimse o günkü grup sürüşüne kötüydü diyemez!.. Orda olmayan kimse zor durumda olan bir motorcuyu yalnız bıraktığımızı söyleyemez... Zaten macgyver'ın da böyle bir iddiası yoktu! Sadece yelekten bahsetti ve grubun neden bir yerde dağıldığını çok iyi biliyor. Ayrıca o otobanda saçma mermisi gibi dağılan grup ilerde tekrar birleşmeyi de başarmıştır.
Gruba bir özür borcu olduğunuza inanıyorum. O gruptaki 10 motosiklete haksızlık ediyorsunuz...
Macgyver arkadaşım başına gelenlerin ciddiyetine inan varamadım yoldayken.keşke yolda birbirimize karşı daha duyarlı olabilsek.söylediklerinde sonuna kadar haklısın.grave de bunu isteyerek yapmamıştır.öyle umuyorum.bence daha sıkı dosluklar kurmalıyız.bunun içinde daha açık sözlü olmamız lazım diye düşünüyorum.allaha çok şükür kazasız belasız bir gün geçirdik hem çok eğlendik.geziye katılan herkeze çok teşekkür ederim.
muhendis1959
30 Mayıs 2006, 17:42
Akadaşlar bugün motorumu 500 bakıma Katrancı otomative götürdüm, yağı değişti bujiler kontrol edildi benim bujiler NGK çıktı değiştirmeye gerek kalmadı, zincir ayarlandı ve motorun bütün civataları tek tek elden geçti, inanın ben aldığım arabaların bile ilk bakımda bu kadar elden geçtiğini hatırlamıyorum, KATRANCI OTOMATİVE teşekkürler, bu arada benim radyatör delikmiş usta farketti ve hemen garantiden değiştirdiler, ALLAHIN SEVGİLİ KULUYMUŞUM Kİ pazar günü beni yollarda bırakmadı.
BU ARADA KATRANCI OTOMATİVİN YOL YARDIM SERVİSİ VAR EĞER YOLDA KALIRSANIZ TÜRKİYENİN NERESİNDE OLURSA OLSUN BİR TELEFONLA SİZE ULAŞIYORLAR, bu konuda serdar katrancı ya teşekkür ederiz.
ARKADAŞLAR SİZİ BİR KONUDA UYARMAM GEREK EĞER YOLDA KALIRSANIZ ŞİRKET YOL MASRAFLARINI SİZDEN ALIYORMUŞ MOTORUNUZ İSTER GARANTİDE OLSUN İSTER OLMASIN, YOLDA KALANI KURTARMAYA GELEN SERVİS YOL MASRAFLARINI SİZDEN ALIYORMUŞ, ŞİRKETİN SERVİS POLİTİKASI BUYMUŞ, BEN BUNA HEMEN İTİRAZ ETTİM YELLOW ROCK FİRMASINA DENİZLİYE EMAİL ÇEKTİM HEPİNİZDEN BUNU İSTİYORUM, HERKES DENİZLİYE PRETOSTO EMAİLİ ÇEKİNİZ, HAKKIMIZI ARIYALIM.
demonicdreams merhaba,
Yalnız bırakılmışsından kastım tek başına yolda bırakılması değil. Elinde anahtar takımları kanter içinde motorunu tamir etmeye çalışan birisine yardım edilmezse yalnız bırakılmış demektir. Okuduklarımdan sıkıntıları ile tek başına mücadele ettiğini anladım hepsi bu.
Amacım polemik yaratmak değil ve dediğiniz gibi orada da değildim. Sadece macgyver'ın yazdıklarından tek başına sorunları ile baş başa kaldığını anladığım için yalnız kaldı kelimesini kullandım.
Konunun dışında biriyim ve olaylara tek taraflı bakarak karar vermeyi de sevmem.
Bir sorun varsa zaten sizler kendi aranızda çözersiniz.
yazdığım kelimeden dolayı hasızlık ettiğim birileri varsa o kişilerden özür dilerim.
AloneWolf07
30 Mayıs 2006, 17:54
Arkadaşlar hepinize selam benim motor şu an 310 km de motoru aldığım bayi 300km sonra bakıma gel dedi motorun bakımı 300km sonramı yoksa 500km de mi birde bakım için ne kadar ücret alıyolar bakımda değişmesi gereken parçalar nelerdir yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.Bu arada plaka ruhsat işlerinide hallettim 07 GV 670 kazasız sürüşler:cat:
Mühendis1959 merhaba,
sen motorunu ne zaman aldın?
Ben motorumu 23.05.06'da aldım ve Aykon bana üzerinde Çin bujisi var dediği için bugün 2 adet NGK buji aldım. Benimkinden de NGK çıkmasın:silent:
Hem boşa buji almış olurum hem de akşam boş yere motorun bujilerini sökmüş olurum.
buraketli
30 Mayıs 2006, 18:04
Arkadaşlar tüm motorlara olduğu gibi regalede zam gelmiş hayırlı uğurlu olsun cümlemize ben bu gidişle hiç alamayacağım heralde (daha doğrusu hafta sonu belli olacakmış zam ama geliyo yani sonuçta)
muhendis1959
30 Mayıs 2006, 18:50
Mühendis1959 merhaba,
sen motorunu ne zaman aldın?
Ben motorumu 23.05.06'da aldım ve Aykon bana üzerinde Çin bujisi var dediği için bugün 2 adet NGK buji aldım. Benimkinden de NGK çıkmasın:silent:
Hem boşa buji almış olurum hem de akşam boş yere motorun bujilerini sökmüş olurum.
Dostum ben motorumu 25 mayısta aldım.
Arkadaşlar hepinize selam benim motor şu an 310 km de motoru aldığım bayi 300km sonra bakıma gel dedi motorun bakımı 300km sonramı yoksa 500km de mi birde bakım için ne kadar ücret alıyolar bakımda değişmesi gereken parçalar nelerdir yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.Bu arada plaka ruhsat işlerinide hallettim 07 GV 670 kazasız sürüşler:cat:
Dostum benim motor 500 km de bakıma girdi zaten kataloğunda da bakım sayfaları var orada bakıma geleceği km leri yazıyor.
Ben ilk bakıma 30ytl odedim
Arkadaşlar tüm motorlara olduğu gibi regalede zam gelmiş hayırlı uğurlu olsun cümlemize ben bu gidişle hiç alamayacağım heralde (daha doğrusu hafta sonu belli olacakmış zam ama geliyo yani sonuçta)
Kardeşim ne kadar zam gelmiş ben bugün istanbulda KATRANCI OTOMATİVDEYDİM zam falan yoktu eğer almak istiyorsan ruhsat masrafları hariç sana 4150.ytl ye aldırırım peşin para. telefonum 05322280859 beni ara sana yardımcı olurum.
EMREUZESEN
30 Mayıs 2006, 19:41
abilerim kardeşlerim iki sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.
1.) benim motorumun fan olayında problem yok. açıyor fanı kaç derecede açtığını bilmiyorum tabi. ama motoru istop ettikten sonra çıt çıt çıt çıt soğuma sesi geliyor. bu herkezde oluyormu?
2.) daha önce racing kullanıcısıydım bu motorda devir saati olmadığı için uzun süreli kullanıcı arkadaşlardan göz kararıda olsa vites değiştirme hızlarını öğrenmek istiyorum. tabi bu her motorda farklıdır. diyeceksiniz motorun devri yükseldiğinde vites değiştir bunu biliyorum. benim öğrenmek istediğim mesela 1. vitesten 2 ye 20 km hızda 2 den 3 e 50 km falan 5 viteside yazarsanız sevinirim. bu soruda bir arkadaşımız yazmış 4 vites 120 diye. ben bu hızı ancak 5 viteste görüyorum motor 90 dediğinde atıyorum beşe. saygı ve sevgilerimle...
logaritma
30 Mayıs 2006, 21:30
ARKADAŞLAR SİZİ BİR KONUDA UYARMAM GEREK EĞER YOLDA KALIRSANIZ ŞİRKET YOL MASRAFLARINI SİZDEN ALIYORMUŞ MOTORUNUZ İSTER GARANTİDE OLSUN İSTER OLMASIN, YOLDA KALANI KURTARMAYA GELEN SERVİS YOL MASRAFLARINI SİZDEN ALIYORMUŞ, ŞİRKETİN SERVİS POLİTİKASI BUYMUŞ, BEN BUNA HEMEN İTİRAZ ETTİM YELLOW ROCK FİRMASINA DENİZLİYE EMAİL ÇEKTİM HEPİNİZDEN BUNU İSTİYORUM, HERKES DENİZLİYE PRETOSTO EMAİLİ ÇEKİNİZ, HAKKIMIZI ARIYALIM.
Dostum o özellikin servisle firma arasında olan bir olay değil tamamen servisin kendi özel verdiği bir hizmet olması lazım çünkü bu oaly bütün araba firmalarında da var araban garanti dahilinde bile olsa çekici ücretini ve ordaki masrafı adamlar alıyorlar sonuçda sen şehir dışında ücra bir yerde bile olsan adamlar oraya masraf yapıp gelicek benzin yakıcak bunlar hep ceplerinden gidicek artı adam mesela pazar günü tek tatil günü yatağından kalıp yollara düşüp senin motorunu tamire gelicek bunların yelowrock yada regalle bir alakası olduğunu sanmıyorum tamamen servisin kalitesinden iyi niyetinden ve sizleri ne kadar çok düşündüğünden kaynankalanan ek bir hizmet bence şikayet ediceğine teşşkür et keşke biz jl kullanıcılarınada böyle bir hizmet verilse
Arkadaşlar tüm motorlara olduğu gibi regalede zam gelmiş hayırlı uğurlu olsun cümlemize ben bu gidişle hiç alamayacağım heralde (daha doğrusu hafta sonu belli olacakmış zam ama geliyo yani sonuçta)
dostum bende alıcam ağustosa doğru yapıcakları zam büyük bir zam değilmiş öyle bir duyum aldım bilmiyorum ne kadar doğru artı ağurstos başı yada ortası epey büyük bir kampanya yapıcakmış yellow rock regalci arkadaş dedi iyşallah doğrudur
muhendis1959
30 Mayıs 2006, 23:39
[QUOTE=logaritma]Dostum o özellikin servisle firma arasında olan bir olay değil tamamen servisin kendi özel verdiği bir hizmet olması lazım çünkü bu oaly bütün araba firmalarında da var araban garanti dahilinde bile olsa çekici ücretini ve ordaki masrafı adamlar alıyorlar sonuçda sen şehir dışında ücra bir yerde bile olsan adamlar oraya masraf yapıp gelicek benzin yakıcak bunlar hep ceplerinden gidicek artı adam mesela pazar günü tek tatil günü yatağından kalıp yollara düşüp senin motorunu tamire gelicek bunların yelowrock yada regalle bir alakası olduğunu sanmıyorum tamamen servisin kalitesinden iyi niyetinden ve sizleri ne kadar çok düşündüğünden kaynankalanan ek bir hizmet bence şikayet ediceğine teşşkür et keşke biz jl kullanıcılarınada böyle bir hizmet verilse
Arkadaşım sen bu konuyu tam bilmiyorsun ben yıllarca tofaş kullandım şimdide opel kullanıyorum, araçların garantisi dolana kadar kimse yol servis ücreti talep etmiyor, çünkü kimse istyanbuldan kalkıp adanada kalan bir aracı tamire gitmiyor, yollarda tüm markaların acil yardım araçları nöbet tutuyor, veya en yakın bir yerde evinde telefon başının ucunda bekliyor, ben yellowraock tanda bunu istiyorum, garantisi biyen araçtan isyediğini alsın,sonuçta bu parçayı ben bozmuyorum.
logaritma
30 Mayıs 2006, 23:58
muhendis1959
benim bildiğim araba firmları garanti kapsamında parçaya para almıyor ama çekici ücretini vede işçilik masrafını veriyor. yellowrockda bir tofaş yada opel değil bunuda unutmamak lazım :) ama hakkını ara tabiki
burda bu konuya benzer bir konuda da hata topicde açdım hakını arama mevzusu
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14898
clint
31 Mayıs 2006, 00:28
Vay be demek sonunda zam haberi geldi... Benim de motoru alma işim uzayacak demektir, Ağustos diyodum ama şimdiki fiyata zam yaparlarsa sonbahara kaldık demektir...
*Bu arada motorunu yeni almış ve eski sorunları yaşayan yeni arkadaşlar, forumun eski sayfalarında RR dosyası hazırladığımı yazmıştım, yarın yeniden güncelleyeceğim ve isteyenlere özel mesaja mail adreslerini atmalarını tavsiye ederim... Pek çok arkadaşa gönderdim. Bilgiler tamamen bu forumdan toplanmıştır. Ve her seferinde olduğu gibi yine öncelikle GWS ve Kaldera'ya olmak üzere, tüm arkadaşlara bilgi paylaşımı için teşekkürler... Umarım birgün RR'mi alınca bu bilgiler benim de çok işimi görecek... Tabii alabilirsek...:pale:
TRADER
31 Mayıs 2006, 00:59
Arkadaşlar Merhaba...
Bir iki gündür yogunluk vardı bakamadım . Bugun foruma bakınca gercekten çük üzüldüm
Benı birçogunuz tanıyor. Belki de motor konusunda en acemınız de benımdir. Yola cıkınca tevekkul Allaha deyıp devam edıyoruz. Yoksa hıc bır zaman ne motorların ne de buna benzer maddi şeylerin statü sembolu olmayacagını bilen insanlarız..Gruba oncu olmamın daha cok mekanları bılmemle alakalı oldugunu dusunuyorum. Yoksa altınızdakı zumrutu anka olmadıktan sonra emın olun onemsız ayrıntı...
Sapanca gezisi gerçekten bizimle gelen arkadaşlar için çok verimli geçti.. tahmınımızden daha çok eglendik. Murat Ahmet Gıray Erdem Hakan Taner Haluk... ve değerli bayan arkadaşlar..hepsı gezıye ayrı bır renk kattı. Cok hemde cook keyıflı bır gun gecırdık....
Donus yolunda yasanılanlar sanırım bıraz yanlıs aksetmıs.. Sunu unutmamak lazım. Tabı kı Kimse kimseyı yalnız bırakmaz. Bız motorcu da olsak araba da kullansak oncelıkle ınsanız delıkanlıyız dıye bakmak lazım olaya.. Ahmetın basına gelenlerı ılk duydugumda abı elımızden ne gelır dıye sordum. Ama emın olun o anda benım aklıma o ısaretlı dalgayı Ahmet gıysın demek gelmedı. Belkı bu konuda bır mıktar kusurum olabılır. Uyarmamız lazımdı. tabı grave arkadasımızın da bunu dusunmesı gerekırdı. Ama dalgınlıga denk gelmıs demekkı..halbukı ben raptorcuların default olarak kanka olduguna ınanmısımdır hep..Yanı bırının yararına bır dıgerı bırsey gerekıyorsa hemen yapar gozu ıle bakmısımdır.
Ama bence daha onemlı bır konu var kı sanırım burda hepımız bır mıktar sucluyuz. Madem o kadar raptorcu vardı. hepsının elı vıda tutuyor. belkı bekleyıp tamıratı tamamlatabılırdık..
Dediğim gibi raptorcular hep bıraz daha bırbırlerıne baglı oluyorlar .. Bakın ne kadar guzel... ben bunu hep ımrenerek hıcvedıyorum.. keske orda bırısı deseydı de kalıp tamıratı tamamlatsaydık. bunu dusunemedık. bence bu bıze guzel bır ders oldu..
Ahmet arkadasımıza artcı gelmesını bızzat ben ıstedım. Cunku benım tanıdıgım kadarıyle grupta motora en hakım ınsan oydu. Ama bu arıza sanırım bıraz keyıflerı kacırmıs.
Netıcede kısı ve grupları tanımak ve tanımlamak boyle zor zamanlarda mumkun oluyor..eh ıste hayat tecrube degıl mı? Bu tıp olusumlarda ınsanlar kendılerıne uyum gostermeyen kısılerı zamanla daha yakından tanıyıp elımıne etme ımkanı tanıyorlar. ben sahıs olarak kısıler uzerınde durmuyorum. Genel olarak bızım bundan dersler cıkarmamız lazım dıyorum..bunyeye uygun olmayan arkadaslar varsa zaten zamanla kendılerı bunu anlayıp arazıye uyarlar oyle degıl mı?(mesela ben:))
Bızım artık bayagı bır gezımız oldu. Ama sunu belırtmelıyım kı ben en cok yalova ve sapanca gezılerınden keyıf aldım. Belkı raptorcu ve keewaycı arkadasların snob olmayan samımı tavırlarından belkı de sayı az olmasından.. Bu sapanca gezısınde de elımızden gelen en ıyı nıyetle hepsını gordugumuz yerlere arkadaslarımızı goturduk . Bıraz yoruldular ama sanırım cok keyıf aldılar.. Ben de cok keyıf aldım.benım daha oncekı gezılerde gormedıgım kadar da duzenlı yolculuk yaptıgımızı soyleyebılırım.. Son donemde bıraz dagıldık ama emın olun o da ben basıp gıttıgım ıcın olmadı:) trafık cok yogundu.. Ama bır dahakıne daha kombıne oluruz ben bıraz daha ıncelıklerı kaptım kendı adıma:)
Ama sunu da soyleyeyım.. Bu gezıden Ahmet ın cok katkısı oldu. Onun gıbı ısı bılen bır artcı olmasa gelırken benım amator onculugum bır ıse yaramazdı:) kendısıne bır kusur ıslenmısse kusur hepımızın kusururudur..
Kendısınden helallık dılerız..
Bunun dısında lafı daha fazla uzatmayayım. sadece cok uzuldum. Keske Ahmet benım motoru alıp benı eve bıraksaydı da ertesı gun gıdıp gunduz gozu ıle motorunu alsaydı..
Ama suna ınanıyorum... Bu gezıdekı bu olumsuz yonu Ahmet unutacak ve olumlu yonlerını hatırlıyacaktır. Cunku benım tanıdıgım Ahmet delıkanlı,mert ve arkanı dayayabileceğin bir adamdır. (Guzel bagladım ama değil mi?:))
Baki Selamlar...
KALDERA
31 Mayıs 2006, 01:11
sevgili kardeşim murat gösterdiğin hassasiyet için kendine yakışanı yapmışsın..bu geziye katılmamış olsamda seyir anında neler olduğunu çok iyi anladım ben.. aslında çokda büyütülecek şeyler değil bir bakıma...
zaman en iyi öğretmendir butip konularda... yüreğine sağlık arkadaşım
MACGYVER
31 Mayıs 2006, 01:43
Arkadaşlar poşemiğe hiç gerek yok yahu ben oldukça geniş bir insanım kimseyede kızmadım sakın beni yanlış anlamayın ve şunuda belirteğim yazdıklarımdan kimse kendini suçlu hissetmesin.
Unutmayınki ben ''macgyver''ım bu tür olaylarda kendi başıma üstesinden gelmek bana haz veriyor biliyormusunuz yanımda 6-7kg civarı alet edavat taşıyorum sürekli ve asıl yolda birisinin bir sorunu olsaydı drekt olaya ben girecektim ve halletmeye çalışacaktım bu bana daha çok haz veriyor.
Trader arkadaşım beni duygusallaştırdın abi sen nekadarda bağlı vede kişilik sahibi birisin yahu insanları kendine hayran bırakıyorsun! Unutma sen herkes için elinden gelenin fazlasını yaptın ben dahil tamam mı güzel kardeşim.
Bu geziyi saymam bidaha yapalım tayfa aynı gelsin ve bu sefer bizi eken diyer raptorcuları aramızda görmeği umuyorum özellikle yeni raptorcular sizleride ailede görmek istiyorum mazeret istemem tamam mı? (motocrayz, muhendis1959, aytugarikan, Can.)
Trader dostum senin şu gezi planın vardıya çanakkale civarı onun için ayarlamaları yapalım istersen birara biz keşifte yapalım herşeyi ayarladıkmı tarih belirleyip topic açalım bir an önce gerçekleştirelim şu geziyi ok
Arkadaşlar mandalın eğik yüzeyi yukarı bakacak şekilde kullanılacak...
resimdeki normal kullanım konumu... Eğer aşağıya doğru çevirirseniz yedeğe geçmiş olursunuz... Benzin bittiği yerde kalırsınız...
Yedek ile bugüne kadar 60 km. gittim... adrenalin olayı...:mrgreen:
Bitti bitecek derken benzinciye ulaştım... Demek ki 5-10 km. daha gidebilirmişiz...
Bülentciğim en sonunda olaya koydun son noktayı herzamanki gibi:)
Benzin vanası haketen karışık bir mevzu kafa almıyor ve alışana kadar çok karıştırılıyor özellikle yeni raptorculara baya bir yardımcı oldun eline sağlık!
[QUOTE=demonicdreams]İki ayrı arkadaştan iki yazı bu yukarıdaki.
Kimse macgyver'ı yalnız bırakmadı. Sadece Grave yeleğini (aklına gelmediği için olsa gerek) vermedi o kadar. 11 motosikletli dönüş grubumuz gördüğüm en düzenli ve en güzel grup sürüşünü gerçekleştirmiştir.
Demonic kardeşim bana bir yanlış yokta asıl sana yanlış yaptık kartal tepeye giderken biz seni unuttuk asıl sen kusura bakma ok!!
Yolda aklıma geldin ama telefonun yoktuki arayalım haber verelim.
Aklımızdaydın ok:)
Kaldera vana doğru yerdeymiş. Benzinle ilgili vir sorun yokmuş.
Bujileri söktüm ve NKG çıktı. Aykon bana Çin bujisi dediği için bugün 2 adet NGK almıştım. Soruna gelince bujiler simsiyah kurum olmuş ve yenileri ile değiştirince motor canavar gibi çalışmaya başladı. Macgyver'dan öğrendiğim üzere rölanti ayarını da motorun durumuna göre ayarlıyorum çok rahat oldu:cat:
Kurumlanan bujileri temizleyerek kullanabilirim sanırım. Sıfır numara zımpara ilemi temizlemem gerekiyor? Birde 60 km.de NGK gibi kaliteli bujiler neden bu kadar kurum bağlar?
Macgyver ilk buluşmaya katılıp sizlerle tanışmak isterim bende ve Çanakkale gezisi süper fikir. 3 hafta önce Çanakkale'deydim ve çok güzel ve duygulu topraklar.
Rehberimizden öğrendiklerimi sizlere aktarırım artık:)
TycOOn
31 Mayıs 2006, 02:43
arkadaslar ben ön freni ilk sıktıgımda neredeyse elciğe kadar levye sıkılıyor 2. ve 3. kere pompalayıp sıkınca daha bi düzgün sıkılıyorlevye olması gereken sertliğe geliyor sanki hava yapmış gibi. bugun bütün hidroliği boşaltıp dot5 hidrolik dolduracağım umuyorum düzelecek.
böyle bir problem sizdede oldumu yada hala mevcutmu?
logaritma
31 Mayıs 2006, 04:48
aklıma takıldı artık bu motorda oturdu epey yol yapanlarda var artık biri bana adam gibi kesin veri verir regal şimdi bir depoyla ne yakıyor ortalama menzili nedir?? rodajı bitmiş artık km sini yapmış oturmuş bir regalci cevaplarsa sevinirim çünkü en gerçekci veri onunkki olur
KALDERA
31 Mayıs 2006, 10:20
Kaldera vana doğru yerdeymiş. Benzinle ilgili vir sorun yokmuş.
enteresan 60 kmde buji kurum yapması...,
acaba motoru çalıştırınca jikle çekik olarakmı yol aldınız.bu şekilde kurum yapar..
bende bujiniz ne anlatıyor diye bir resimli döküman vardı.yani bujideki etki ve olası muhtemel sorunlar....onu bulursam evde buraya koyayım iyice anlaşılsın.bujinın ateşlemeyi yapan kısmının siyah olması ile kurum yapan buji farklı şeyler.
bende de oldu bu sıkıntı.ama benimki park halinde iken yakıt sızdırıyordu sanırım.on gün aradan sonra çalıştırmadan bujileri söküp kontrol etmiştim ıslaktılar.buda ateşleme için yeterli kıvılcıma engel oluyordu.musluğu devamlı kapalı konuma aldım park halinde iken uzun süre..artık açıkta bıraksam musluğu sızdırma yapmıyor.kesildi artık bu sorun
arkadaslar ben ön freni ilk sıktıgımda neredeyse elciğe kadar levye sıkılıyor ?
selam arkadaşım.sattınmı diğer motorunu.raptorun hayırlı olsun..ön fren ayarını yaptırmanı öneririm.anlattığına göre pompalayınca şişiyorsa muhtemelen hava var.havasını almasını biliyorsan bunu yap.hidroliği değiştirsende yine havasını almak zorundasın.bu şekilde sürekli kullanma derim
Jikle açıkken yol almadım kaldera buna dikkat ediyorum.
Zaten çalışması için jikleye pek ihtiyaç duymuyor.
Umarım kurumlamaya neden olan başka bir arıza yoktur.
fes71
31 Mayıs 2006, 12:32
Arkadaşlar RR'ın üzerinden çıkan çin malı bujilerde de NGK yazıyor.Taklit yani.Orjinallerinin üzerinde NGK ve made in Japan yazıyor.Dikkat:)
logaritma
31 Mayıs 2006, 12:46
aklıma takıldı artık bu motorda oturdu epey yol yapanlarda var artık biri bana adam gibi kesin veri verir regal şimdi bir depoyla ne yakıyor ortalama menzili nedir?? rodajı bitmiş artık km sini yapmış oturmuş bir regalci cevaplarsa sevinirim çünkü en gerçekci veri onunkki olur
kaldera hocam sen bilirsin şu soruma bir cevap versene veya km yapan biri cevap verebilirimi
Arkadaşlar RR'ın üzerinden çıkan çin malı bujilerde de NGK yazıyor.Taklit yani.Orjinallerinin üzerinde NGK ve made in Japan yazıyor.Dikkat:)
Ben dün üzerindekileri söktüm. Üzerinde made in japon veya başka bir ülke yazmıyordu ama NGK yazıyordu. Kodunda da japon NGK'dan bir harf fazlası vardı. Bende 60 km.NGK gibi bir buji nasıl kurum yaptı diye düşünüp duruyordum.
demonicdreams
31 Mayıs 2006, 13:25
Demonic kardeşim bana bir yanlış yokta asıl sana yanlış yaptık kartal tepeye giderken biz seni unuttuk asıl sen kusura bakma ok!!
Yolda aklıma geldin ama telefonun yoktuki arayalım haber verelim.
Aklımızdaydın ok:)Ya orda ekildiğimi falan hissetmedim zaten. Kalabalıktık. Kimse bir bakışta şu eksik bu eksik diyemezdi. Talihsiz bir şekilde artçımla aynı anda masadan kalktığımız bir ana denk geldi sizin gidişiniz. Tepede sizinle olmayı isterdim...
Sonrasını biliyorsunuz zaten. Transalp'li çiftle beraber yerinizin öğrenip vurduk dağ yoluna ve bulduk sizi. İyiki de bulmuşuz. Daha önce sölediğim gibi bu ekiple en iyi ve eğlenceli grup sürüşümü yapmış oldum. Her arkadaşa teşekkür ediyorum.
Ve tüm RR sahipleri; Bahsi geçen dağa tırmandığımız yol tertemiz bir asfalttı belki ama çok virajlı dikti. Rakım 1500.. iklimin değiştiğini yolda bile hissediyorsunuz. Oraya iki Transalp ve benim RR ile 3 motosiklet çıktık. 70 kilo ben 50 kilo artçımla Transalp'lerden hiç kopmadım. Gerçi onlar ben varım diye hiç asılmadılar normal seyrettiler ama tepeye vardığımızda motosikletime takdirlerini de sundular. Virajlarda ise (her ne kadar cruiser olsa da) çok iyi yatıyordu. Bu biraz da artçıyla ilgili bir durum ama hayatında ki ilk motosiklete binişi olmasına rağman yılların artçısı gibi konforlu bir sürüş yapmamı sağladı. O dağa tırmanış da dahil olmak üzere toplamda 343 km yol yaptım. Toplam yakıt tüketimim 32,50 lira oldu ki bu da km'de 9,5 kuruş yapar. Artçıyı ve çantalardaki az çok eşyayı göz önünde bulundurursak iyi bir rakam olduğunu düşünüyorum. (logaritma eksik de olsa soruna cevap olabilir bu)
Daha önce Çanakkaleye gidip gelmiştim, bu hafta Sapanca'daydım.. İstanbul içi de gezinip duruyorum hafta sonları. Kontak kapattıracak yoğunlukta trafikte de kullandım, ayağımı yere koymadan 250 km'nin üstünde yol da yaptım. Artçılı artçısız ciddi yol yaptım ve bir kere olsun motosikletimle ilgili endişeye düşmedim. Ciddi şekilde tavsiye etmeye devam ediyorum. Değerini altında bir fiyatla satılan bu motosikleti kaçırmayın.
yasinsubay
31 Mayıs 2006, 13:45
Yakısıklı bir resim size, RR ım
http://img179.imageshack.us/img179/4986/dscf3548large3ld.jpg (http://imageshack.us)
Bu resimler Şile Yeşilvadi den
http://img166.imageshack.us/img166/2389/dscf3549large3jf.jpg (http://imageshack.us)
Herkese Sevgiler
KALDERA
31 Mayıs 2006, 14:27
kaldera hocam sen bilirsin şu soruma bir cevap versene veya km yapan biri cevap verebilirimi
benim hesabıma göre kmde bu zamdan önce 110 ykrş yakıyordu 95 oktan süper kullanıyorum ben
Arkadaşlar RR'ın üzerinden çıkan çin malı bujilerde de NGK yazıyor.Taklit yani.Orjinallerinin üzerinde NGK ve made in Japan yazıyor.Dikkat:)
ben bunun taklit olduğunu sanmıyorum. ilk buji değişiminde ben ngk almıştım.çıkardıklarımla birebir aynı idi. zaten ngk markada pahalı değilki.tanesi 3,50ytl idi.taklidini yapmak daha pahalıya mal olur sanki
Topuz
31 Mayıs 2006, 16:26
arkadaşlar;
ilaveten benzin göstergesi takılması konusunda bir gelişme yok galiba. aramızda benzin göstergesi takmaya teşebbüs eden var ise, tecrübelerini bizler ile paylaşsın.
bu arada yeni bir ürün gelmiş.. içi hava yastıklı bir mont.. kaza anında arabalardaki hava yastıkları gibi, montun içinde şişiyor anladığım kadarı ile. ayrıca, sadece motosiklet ile ilgili bir kullanımı sınırlı değil. çeşitli kullanım alanları var.
http://www.freeairbag.com/
ürün http://www.okyanusmotor.com üzerinden satılacakmış.
infrared
31 Mayıs 2006, 16:52
Akadaşlar bugün motorumu 500 bakıma Katrancı otomative götürdüm, yağı değişti bujiler kontrol edildi benim bujiler NGK çıktı değiştirmeye gerek kalmadı, zincir ayarlandı ve motorun bütün civataları tek tek elden geçti, inanın ben aldığım arabaların bile ilk bakımda bu kadar elden geçtiğini hatırlamıyorum, KATRANCI OTOMATİVE teşekkürler, bu arada benim radyatör delikmiş usta farketti ve hemen garantiden değiştirdiler, ALLAHIN SEVGİLİ KULUYMUŞUM Kİ pazar günü beni yollarda bırakmadı.
BU ARADA KATRANCI OTOMATİVİN YOL YARDIM SERVİSİ VAR EĞER YOLDA KALIRSANIZ TÜRKİYENİN NERESİNDE OLURSA OLSUN BİR TELEFONLA SİZE ULAŞIYORLAR, bu konuda serdar katrancı ya teşekkür ederiz.
ARKADAŞLAR SİZİ BİR KONUDA UYARMAM GEREK EĞER YOLDA KALIRSANIZ ŞİRKET YOL MASRAFLARINI SİZDEN ALIYORMUŞ MOTORUNUZ İSTER GARANTİDE OLSUN İSTER OLMASIN, YOLDA KALANI KURTARMAYA GELEN SERVİS YOL MASRAFLARINI SİZDEN ALIYORMUŞ, ŞİRKETİN SERVİS POLİTİKASI BUYMUŞ, BEN BUNA HEMEN İTİRAZ ETTİM YELLOW ROCK FİRMASINA DENİZLİYE EMAİL ÇEKTİM HEPİNİZDEN BUNU İSTİYORUM, HERKES DENİZLİYE PRETOSTO EMAİLİ ÇEKİNİZ, HAKKIMIZI ARIYALIM.
Yolda kalan arkadaşlar,
Eğer taşıtma problemi den bahsediliyorsa.....Benim bir ara başıma geledi. Otomobilin direksiyon pompası bozuldu. Kasko bile yol parası istedi.
HSBC kredi kartimin bir brosurumden aklımda kalmış. Doğru mu diye aradım. Gerçekten de hemen anlaşmalı çekici geldi ve ücretsiz halletti. Belki diğer KK'larda da vardır.
erdem.gunduz
31 Mayıs 2006, 16:53
Arkadaşlar Merhaba...
Bir iki gündür yogunluk vardı bakamadım . Bugun foruma bakınca gercekten çük üzüldüm
.......
Ama suna ınanıyorum... Bu gezıdekı bu olumsuz yonu Ahmet unutacak ve olumlu yonlerını hatırlıyacaktır. Cunku benım tanıdıgım Ahmet delıkanlı,mert ve arkanı dayayabileceğin bir adamdır. (Guzel bagladım ama değil mi?:))
Baki Selamlar...
Muratcım tekrar olmasın diye yazdıklarının tamamını almadım ama yazının her kelimesine katılıyorum.
12 yıl aradan sonra benim de ilk toplu gezimdi, bazı şeyler hemen hatırlanamıyor yada akla gelmiyor. bende tanerin sol aynası olmaya çalıştığım için ahmetle ilgili durumu düşünmek aklıma gelmedi. dediğin gibi sapanca gezisi tecrübe oldu, hiç bir arkadaşında art niyeti olduğunu düşünmüyorum.
sende motorunun gücüyle öncülüğü bence iyi yapıyorsun, bundan sonraki gezilerde bende elimdem geleni yaparım
yeni geziyi aynı ekiple yapalım, yeni raptorculardan ses çıkmıyor nedense. hadi millet katılım bekliyoruzzzz
''yeni geziyi aynı ekiple yapalım, yeni raptorculardan ses çıkmıyor nedense. hadi millet katılım bekliyoruzzzz''
Yeni bir RR'cı olarak ilk gezinizde ve devam gezilerinizde ben de varım.
Acil gezi bekliyoruz.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO