PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133

jeansatar
22 Aralık 2005, 20:23
Sevgili g.w.shark
135 km/h gibi çok zorlayıcı bir süratte makinanın tepkilerini merak ediyorum.Bu sürat ne de olsa limitlerinde kullanımdır ve moto tepkisi ne yol tutuş ve stabilite ne durumda bu limitlerdeyken?açıklarsan sevinirim bende regal raptor ile motosiklet sevdamı pek yakında dindirmek niyetinde olanlardanım ve sizlerin tecrübe ettikleriyle daha net öğrenimler kazanıyoruz.Şimdiden teşekkürler

karbonat
22 Aralık 2005, 23:38
hayret yaa insanlar amma tepkisiz. bi motorun dingil mesafesi durduk yere değişiyo ama kimsenin sesi çıkmıyo. niye anlamıyorum. neyse ben inanıyorum ki artık bu son değişimdir çünkü yeni değerler bana çok uygun geldi. yani mantıklı teknik veriler yazılmış sonuncusunda. ancak kullanım kitapçığıyla uyuşmama gibi bi durumda hangisine inanıcaz. kitapçık da türkçe olduğuna göre onu da sarıkayalar bastırtmış olması gerek. ancak iki teknik veri de ssarı kayalara ait. bu bana çıkmaz sokak gibi görünüyor...yoksa ben mi çok abartıyorum:queen:

Raptor_SS
23 Aralık 2005, 01:00
310 kilo ağırlık motor + sürücü şeklindedir bence. 150 kilo kapasite var bu kesin(çindeki site de yazıyor)
160 kiloda motor 310 eder **Zaten dikkat ederseniz sürücü dahil yazıyor sürücü içinde 75 yazıyor 2 kişi 150 eder**

son süratte ben 125-130 arası bir hız yaptım ilginç olan motorun tam devrini almaması idi yani çok rahattı zaten dikkat ederseniz. 3 ve 4. vitesler çok geniş yani /60km 3. /85-90 4. vites atıyorum /110-120 5. vitese pek bişey kalmıyor bu uzun yolda 100 km üzerinde motorum hiç zorlanmadan gitmesini sağlıyor ben bursaya giderken 5. viteste 110 km altına inmeden ve motorda en ufak bir zorlanma hissetmeden gittim.

http://www.regal-raptor.com/english/products/viewproductmovie.asp?moto=mark&atype=DD250EB&img=

Orjinal değerler
MODEL DD250E
ENGINE Displacement 234ml
Compression 9.2 : 1
Cooling Air-cooled
Engine Type Double Cylinder
Lubrication ¡¡
Carburetor Horiaontal Plunger Type
Bore/Stroke Four Stroke
Maximum Power 12.4 kw
Maximum Torque 15.8 N.m
Maximum Speed 100 km/h
Climb Ability ¡İ 20¡ã
Fuel Capacity ¡İ 14L
Starting Electric Start
DRIVE Transmission Chain Transmission
SUSPENSION Front Spring ¡¢ Hydraulic complex damping
Rear Spring ¡¢ Hydraulic complex damping
BRAKE Front Manual ¡¢ Disk brake
Rear Foot Brake ¡¢ Disk Brake
TIRE Front 90/90-18
Rear 130/90-15
DIMENSION Overall 2215¡Á856¡Á1085 mm
Wheelbase 1480 mm
Seat Height 710 mm
Ground Clearance 130 mm
Net Weight 158 kg
Maximum Load 150 kg
OPTIONAL
EEC COC e 4*2002/24*0358*00
COLOR refer to belows
SHIPPING¡¡¡¢ 20 FOOT C.L.(Irremove front wheel) 18 C.L.(Irremove front wheel) 24 S.K.D 40
40 FOOT (HQ) C.L.(Irremove front wheel) 36 C.L.(Irremove front wheel) 48 S.K.D 95

2 ¡¡¡¡ EEC Newly Arrived ¡¡
Water-cooled¡¡ (Su soğutma)

Raptor_SS
23 Aralık 2005, 01:07
12.4 KW = 16.6 Hp(Beygir)

GreatWhiteShark
23 Aralık 2005, 01:48
jeansatar

Sevgili g.w.shark
135 km/h gibi çok zorlayıcı bir süratte makinanın tepkilerini merak ediyorum.

batista123 dostumuzun söylediği gibi düz yolda zorlanmadan 120-125 gidebiliyorsunuz... Biraz zorlarsanız 130 olabiliyor... Biraz meyil olunca zorladım ve 135' i gördüm... Daha zorlamak istemedim... Motor daha tam olarak açılmamıştı... Eminim zorlanırsa 140 görülebilir ama gerek yok derim...
Bu makina için 120 km./saat güvenli bir sürrat...

:cat:

Rüzgarınız bol olsun arkadaşlar...

petitfalcon
23 Aralık 2005, 01:53
Arkadaşlar üzülerek belirteyim ki teknik özellikler tekrar değişmiş:)
Dadyw Class 250 cc nin ağırlığı 170 kg. Taşıma kapasitesi 330 kg olmuş.
Maximum güç 19,85 ten 15,69'a gerilemiş. Güç azalmış ama kendisi biraz yükselmiş fazla değil birkaç milimcik.
Topuz kardeş senin derdine de çare bulmuşlar ve azami hızı 105 km'ye düşürmüşler , hadi gözün aydın.
Arkadaşlar bu siteyi hacker'lar ele geçirip bizimle dalga geçiyo olmasınlar:)

Topuz
23 Aralık 2005, 17:43
:mrgreen: epeydir bu kadar gülmemiştim.. demek max km hızı da çözüme kavuşturulmuş. neyse gene de sorun çözülmüş anlaşılan.

max hız için daha fazla yapabilir gibime geliyor. mesela 250 cc için alternatif ürünlerin birinde zorlama ile 150 km hız yapıldığını okumuştum. halbuki o motorun teknik özelliklerinde max hızın 95 km olduğu yazıyordu.

egsozlardan kestirme ile susturucu çıkartılmasını okuduk da.. zannedersem bir arkadaş, egsozu değiştirmeyi düşünüyordu. egsoz değiştiren var mı acaba.. mesela, her iki silindirden gelen atık gazı tek bir egsoz ile dışarı atmak için gürültülü bir ses çıkaran iyi bir egsoz ile değişebilir miyiz.

motorlar ilk alınınca merak edilen konulardan biri de vibrasyon idi. motor km'leri arttıkça regal in vibrasyon durumu ne olmuştur acaba?

yine motor km leri arttıkça, motorun zincir gevşetme, arka fren gevşetme, özellikle motordan sızan yağ akıntıları vb olmuş mudur? civata gevşemelerinin olmadığını bir ara okumuştuk. gerçi sürekli bakım ile bu problemler yaşanmaz ama.. bazı motorlarda özellikle arka kampana frenin ayarlanmasına rağmen az bir kullanım sonrasında tekrar ayarlanması gerektiğine dair söylemler okuyoruz. hatta bu kampanadan frenleme sesi bile duyulduğu oluyormuş. yine motorun zincirin bağlandığı dişlinin olduğu kısımlarda yağ sıçratmalarının olduğunu okuyoruz. regal için bu durumlar nasıldır?

bu arada kusura bakmayın.. forumda biraz ve internette biraz aradım ama bulamadım.bu aykon motorsikletin (elektronik) web adresi ne idi. onlar kendilerini google a kaydettirmemişler galiba. google bile bulamıyor onları.

sonunakadar
23 Aralık 2005, 19:21
Ben birkaç şey sormak istiyorum;

1) Motora iki kişi binildiğinde, çekişi zorlaşıyor mu veya nasıl yani ben tek binmeyeceğim çünkü çoğunlukla? Bir de yolcunun rahatı yerinde oluyor mu?

2) Motor ebat olarak yeterli büyüklükte mi iki kişinin binebilmesi (sığabilmesi) için?

3) Bu soru da genel bir soru, bu motorların çalınmasını engellemek için ne gibi önlemler alınıyor?

Teşekkür ederim..

Ekleme soru: 4) Bu motoru Anadolu yakasında satan bir yer var mı acaba, gidip bir de yakından görmek istiyorum da? Ya da Kadıköy de falan birinizin motoruna bakabilir miyim? :)

Raptor_SS
24 Aralık 2005, 02:37
Ben birkaç şey sormak istiyorum;

1) Motora iki kişi binildiğinde, çekişi zorlaşıyor mu veya nasıl yani ben tek binmeyeceğim çünkü çoğunlukla? Bir de yolcunun rahatı yerinde oluyor mu?

2) Motor ebat olarak yeterli büyüklükte mi iki kişinin binebilmesi (sığabilmesi) için?

3) Bu soru da genel bir soru, bu motorların çalınmasını engellemek için ne gibi önlemler alınıyor?

Teşekkür ederim..

Ekleme soru: 4) Bu motoru Anadolu yakasında satan bir yer var mı acaba, gidip bir de yakından görmek istiyorum da? Ya da Kadıköy de falan birinizin motoruna bakabilir miyim? :)

1- motor iki kişi bindiğinde doğal olarak çekiş azalır ancak bu kesinlikle motoru etkilemeyecek düzeyde ben genelde iki kişi biniyorum. gayet rahat vites aralıkları bile fazla değişmiyor diyebilir

2- İki kişi motora rahatlıkla binebiliyor ancak uzun yolculuk için arka koltuğun biraz rahatsız ettiğini söyleyebilirim

3- Genel olarak ilk önlem zincir tabi motorun park yeride çok önemli tabi alarmda düşüne bilirsin ama bizden takan sanırım yok . tüm bunların yanında kasko şart

Bu arada bugün bir arkadaşım star tv de akşam bizim motorun reklamını görmüş sanırım reklam faaliyetlerine ağırlık vermeye başladılar

Şu kilo meselesine niye takıldınız anlamadım 310 kilo yazıyor ama bu 75 kilodan iki kişi dahil motorun ağırlığı (Net motor 158+iki kişi(75*2) =308-310. taşıma kapasitesi 150 kilodur bir önceki sayfada verdiğim değerler orjinel değerler yelowrock sitesinde ne yazıyor bilmiyorum ama zaten bakmıyorumda . Benim yazdığın değerler Üreticinin orjinal değerleri

tabi Yelowrock sitesinde böye rasgele değerler vermesi çok kütü
Doğrusu budur http://www.regal-raptor.com/english/...e=DD250EB&img= link çalışmıyorsa http://www.regal-raptor.com/english buradan ilgili sayfaya gidebilirsiniz motorun teknik özellikleri var

watercolours
24 Aralık 2005, 02:43
150 kilo iki kişi için az değil mi? benim için sorun değil, ben zayıfım ama ülkede yetişkin erkek ortalaması 80-90kg gibi birşey. 2 kişi eder 160. bu 150 kg ne kadar geçilebilir?

comands
24 Aralık 2005, 13:40
arkadaslar merhaba
Kiliste Chopper turnuvaları yapılıyor.Orada Bir DADYW kullanıcı pistonların mesafesini kısaltmıs ve egzostu kısaltmıs alet 165 yapmış haberiniz olsun.

Birde dün gece starda ha babam de babam denen programda Orada hediye edilen motor bizim DADYW gibime geldi dikkatini ceken kimse varmı ...

Bu aksamda var bu sefer dikkatli bakacam

Topuz
24 Aralık 2005, 22:15
comands demiş ki:
Kiliste Chopper turnuvaları yapılıyor.Orada Bir DADYW kullanıcı pistonların mesafesini kısaltmıs ve egzostu kısaltmıs alet 165 yapmış..

comands, siz bu bilgiye nasıl ulaştınız. bahsettiğiniz kullanıcıya bizim ulaşarak teknik bilgi alma imkanımız var mıdır acaba? detayları öğrenebilirsek iyi olurdu.

muhtemelen piston kolu kısa bir kol ile değiştirilmiştir. bu durumda pistonun yol mesafesi kısalmıştır. bu sayede silindir içine daha çok hava-yakıt girişi olmuştur. ateşleme sonrasında da daha çok güç elde edilmiştir. bana göre bu işin yakıt sarfiyatını artıracağı kesin. yani eskisi gibi 100 km deki yakıt tüketilemeyecektir. bu o kadar önemli olmayabilir. asıl önemli olan, böyle bir modifiyeyi motorun diğer aksamının kaldırıp kaldıramayacağı. mesela, daha çok yakıt içine alan silindir içinde daha şiddetli patlama olur. acaba silindir ve motorun ana bölümleri böyle bir patlamaya ne kadar dayanır vb. anlamında demek istiyorum. olaya şu açıdan da bakılabilir. madem böyle bir imkan vardı, neden üretici firma motoru bu özellikte dizayn edip satmadı. gerçekten bu sorunun cevabı önemlidir. böyle bir modifiye sonrası, motorun ömrü kısalabilir, başka sorunlar çıkabilir. belki.. öğrenmek gerekir. bunun için soruyoruz arkadaşlar.. sizler neler söylersiniz.

bu arada.. tecrübeli arkadaşlar bir önceki soruları da cevaplarsalar iyi olur? yoksa.. bu forumda bir şeylerin kötü gitmeye başladığını filan düşünmeye başlayacağım.

jeansatar
24 Aralık 2005, 23:08
sevgili topuz,
söylediklerin kesinlikle doğru.Bu işlemin yapılması daha fazla yakıt sarfiyatı yanında piston,silindir,piston kolu,piston kapagi ...vb motor bloğu içindeki hayati malzemelerin ömürlerinin daha kısa olması demektir.Buna benzer işlemleri otomobillerede uyguluyorlar hatta silindir çeperleri ve pistonlara özel taşlama yöntemi uygulamaları var(blueprint)ama sadece motor iç yapısı değil ardısıra besleme,ateşleme sistemi ve aktarma organlarına da gerekli değişimler yapılmalı bence bu sayede performans %20 ile%30 arasında arttıralabilir.ama saydıklarımı 250cc. bir makinede yapmak ne kadar doğrudur tartışılır,sonuçta bu hayabusa değilki verileri arttırmamız çok işlevsel değil diye düşünüyorum.kaldı ki en ama en önemli konu olan güvenlık nerde kaldı bu uygulamalarla!!!!çok hızlı olan bir makinenin çokta hızlı durabilmesi:pr: gerekmiyor mu?sevgilerimle

fener1907
24 Aralık 2005, 23:25
Arkadaşlar bu tip küçük cc motorlar modifiye yapmak benice çok yalnış.Ben otomativ ile ilgi bir işim var.Şu bir gerçek her türlü içten yanmalı motorların performasını artırmanın yolları vardır.Bu 250 cc motorun piston kolunu kısaltmak en büyük yalnışlardan biri çünkü; bu arkadaşın başına geleçek en iyimser olay artçıyla biryere giderken piston kolunun çıkması olacak.Bu motorlar test edilirken çevirme momenti hesaplanıp araçın tork ve güç aktarması yapılır.

Seko
25 Aralık 2005, 09:17
Piston kolunu kısalttığında sıkıştırma oranı düşecektir. Bunu telafi edebilmek için ya turbo gibi bir uygulama yapmıştır ya da krank kolunu uzatmıştır. Piston kolunun azaltılması ile silindire daha çok hava giremez çünkü krank kolu aynı olduğundan strok değişmez. Ayrıca dengeleme sorununu çözebilmek için (piston mesafesiyle oynandığında bütün motor dengesi bozulur) kranktan büyük ihtimalle kütle çıkarmıştır. Yani demek istediğim şey olay sadece piston kolunu kısaltmakla kalmaz.

alberto_di_gio
26 Aralık 2005, 13:01
Selam arkadaşlar,

Benim bir akü problemim var şu anda. Kış şartları olduğu için kullanmıyorum. Kapalı garajda duruyor ve 3-4 günde bir gidip 15-20 dakika çalıştırıp, garaj içerisinde bir kaç tur atıp tekrar kapatıyorum.

Geçen gün motoru çalıştırmak için gittim. İkinci ateşlemede hiç sorunsuz çalıştı. Bir 15. dakika jigle açık ısındırdım. Tamadır deyip jigleyi kapatınca durdu motor ve birde baktım akü basmıyor. Bir iki üç deneme.. tık yok. Ancak farlar gayet normal yanıyordu

Duyduğum kadarıyla motosiklet akülerinin sıfırdan şarj etmesi için baya bir devrili ve mesafel yaparak kullanmak gerekiyormuş. Araba gibi 20 dk çalıştırsan yeni gibi olmuyormuş. Önecelikle bu doğrumudur?

İkincisi ateşleme yapmıyor ancak farlar ve korna çalışıyor. Bu garip mi?

Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

juve
26 Aralık 2005, 17:05
sevgili dogin hilal mah 4 cad simon bolivar cad.arkası .kısaca eskiden carsı sımdı kımlık magzasının oldugu yer halı sahada mac yapıyorsan eskı sampı halı sahasının arkası 4 cad dıye gecer benım bıldıgım 4 cad.67 numarada yamaha urunlerı kayak bot vs urunler satan bır magaza var eskıden kapının onunde motorlar vardı sımdı yok belkı orasıdır bırde bu magzanın tam caprazında sdkakta bır lux magza vardı ama oda jet ussunun karsısına tasındı

GreatWhiteShark
27 Aralık 2005, 12:24
:flower: Şuan dışarıda hafif sis var ve iyi kar yağıyor...:flower:
Sıcaklık -13 derece...
Düşünüyorum ki motorum burada benimle olsa çalışırmıydı acaba...
Kayak yapmaktan heryerim ağrıyor zatee.

Yaw arkadaşlar 1 hafta tatil yapmak için Uludağ'a geldik... Forumda ortalık birbirine girmiş... Dur bir internete gireyim de neler yazılmış diye okuyayım dedim... ÜÜÜüüüüfffffff.... neler yazılmamış ki...

Bazı sorulara arkadaşlar haklı olarak cevap bekliyor tabiiki ama şunu söylemek istiyorum... Bence bu motorun reklamının nerede yapıldığı ve hangi programda olduğu (hayatımda, bahsettiğiniz programı bir kez bile seyretmiş değilim..:pr: ) hiç önemli değil...

Bence en iyi reklam bizim burada bu makinanın artılarını ve eksilerini hep beraber paylaşmamız... Burada yazılanlar önemli bence... Bu forumları sadece motor sevdalıları okuyor... Motor almak isteyenler inceliyor... TV programında motoru kime verdiklerine gelecek olursak adamın belki motorun M sinden haberi yok, belki ilgisi bile yok ama motor o kişiye veriliyor bu ayrı konu...
Bence biz burada motor ile olan deneyimlerimizi paylaşırsak emin ki herkes için daha yararlı olacaktır...
Bence bu motor harika ve şuan 3600 km. yi geçtim (1 haftadır binemiyorum gerçi ama!)...
Hiç bir modifiyeye de gerek olmayan bir makina bence...
Motorunu al otobana çık... 110-120 km. hızla istediğin yere git... Yok krank kolunu uzattım hangi hıza çıkabilirim, yok biyel koluyla oynadım nerede yolda kalabilirim, yok iki kişi bindim taşıma kapasitesi 250 miydi acaba yoksa 310 mu? Safra atmam gerekiyor mu yoksa yere mi çakılacağız...:mrgreen:
Bence bunlar boş işler... SARIKAYALAR ne yazarsa yazsın... Ben 90 kg. + arasıra arkama 90 kg. artçıda alıyorum... Sarıkayalar'ın broşürüne bakmadan yoluma devam ediyorum... Bence bu önemli...
Yok boyunu uzun yazmışlar yok kısa... Bence bunun da önemi yok... Motor ortada... Bence verilen para için 4 x 4 lük bir makina derim...

Tek endişem vardı... 135 km. hıza çıktığım zaman titreme dahi hiç birşey olmamakla beraber birhayli güven de vermişti... Daha çok basasım gelmişti ama motorun Çin malı olmasından dolayı biraz tedirgin olmuştum sadece o kadar... Arkadaşlar bahsetmiş... 165 km. hıza çıkmışlar diye... Şimdi HİÇ BİR ENDİŞEM KALMADI...:queen:

Motora binin hayatınızı yaşayın derim...
Sizi çok tutmiiimm..Daha doğrusu kayağa geri döniiimmm... internete herzaman gireriz ama kayağa ayda yılda bir geliyoruz...

Rüzgarınız bol olsun dostlar... Reklamlar ne olursa olsun motorumu seviyorum...
Reklamlar kötü olursa Sarıkayalar'ın sorunu bence... Motoru daha az satar.. İyi olursa onlar kazanır.. Ama reklamlar kötü diye bu güzel makinayı almamak bence büyük hata...:silent:

Daha önce el sallayan bir smile vardı onu bulamıyorum ya... Buradan herkeze el sallıyorum...

Raptor_SS
29 Aralık 2005, 00:42
coldfire hayırlı olsun doğru tercihin için kutlarım:cat:

onrbab foruma hoşgeldin

reklam muhabbetinden takip edemedim arkadaşın biri aküden şikayetciydi sanırım
motoru uzun süre çalıştırmadan bekletirsen Akü zayıflar (Bu akünün ömrüne ve kalitesine göre değişir) ben de motoru 10 gündür yatırıyorum pazar günü çalıştırmak istedim akü bitmişti bir arabanın aküsüyle şarj ettim canavar gibi oldu farların yanık olmasına güvenme bildiğim kadarıyla marş farlardan çok daha fazla voltaj istiyor farların açıkta olsa akü yetmeyebilir.

fes71
29 Aralık 2005, 00:55
Yeni katılan arkadaşlara hoşgeldiniz,yeni motosiklet alan arkadaşlara da iyi günlerde kullanın diyorum.BBRR sana da %100 destek veriyorum tamamiyle haklısın bence.Raptor_SS araba aküsüyle yapılan takviyelerde motosikletin ateşleme beyni (CDI) zarar görüyor diye biliyorum.Bu arada GWS seni de özledik.Karabatak gibisin valla.

SicK_BoY
29 Aralık 2005, 01:30
Aramıza yeni gelen arkadaslara tekrar

HOŞGELDİNİZ...

Arkadaşlar bir kaç sorun var onları konuşsak mesela Raptor_SS'da demişki bi arkadaşımızın akü problemi vardı o arkadaşımız tekrar foruma bir bakmasını ve şikayetini tekrar bizlerle paylaşmasını istiyoruz...


Bu arada Watercolours eğer sana zahmet olmazsa bizim toplu Regal&Reptor alımı için ayrı bir topic acarsan sevinirim hem belki daha fazla dikkat çekeriz hemde bu bizim avantajımız olur ne kadar kalabalık o kadar ŞANS :queen: :queen: :queen:


Not: Tabiki şööle bizim canavarın Caf Caf'lı resimlerini de koy ki insanlar bi 250'lik bi motorsiklet görsün :P Dikkat çekelim :wiinkk: :wiinkk:

coldfire
29 Aralık 2005, 21:45
selam arkadaşlar;

Egsozdaki susturucuları çıkartmak istiyorum,daha doğrusu herbirinde tek susturucu olsun istiyorum....bunu izmirde güvenle yaptırabileceğim bir yer varmı? yada bunu herkes yapabilir istediğin yere götürebilirsin mi diyorsunuz.
tecrübeli arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim....

bu arada şu fotoları kaldırdığınız iyi oldu ben bile bi an soğudum yani

Olcan138
29 Aralık 2005, 23:27
selam arkadaşlar;

Egsozdaki susturucuları çıkartmak istiyorum,daha doğrusu herbirinde tek susturucu olsun istiyorum....bunu izmirde güvenle yaptırabileceğim bir yer varmı? yada bunu herkes yapabilir istediğin yere götürebilirsin mi diyorsunuz.
tecrübeli arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim....

bu arada şu fotoları kaldırdığınız iyi oldu ben bile bi an soğudum yani

Keeway Superlight forumunda zeda3000 yaptığı susturucu çıkarma işleminde nelere dikkat edilmesi ferektiğini yazmış ve önerilerde bulunmuştu.
(İlk çıkardığında 28. sayfadakileri yazmış, sonradan aynı konu sondan 3-4 sayfa önce yine gündeme gelmiş tekrarlanmıştı.)
İstersen orada yazılanları bir oku, belki bir yardımı dokunur.

KALDERA
31 Aralık 2005, 01:03
arkadaşlar egzosttan susturucu çıkarma işi için ben de bir şeyler yazayım.
her iki egzostun ön tarafında iç içe geçmiş bir bölümü var.tam bu noktadan metre ile 36 cm ölçülüp çapraz olarak kesilirse egzostun içerisinde bir susturucu kalıyor.ve kalan susturucu ile çıkan ses muhteşem.ben sesi duydum ve çok beğendim.eğer son susturucu da çıkarılırsa ses çok farklı ve oda güzel ama benim çevrem için rahatsız edici düzeyde diyebilirim.ben ilk fırsatta kesip tek susturucu bırakacağım.ama garanti durumunuda gözardı etmemek koşulu ile.
ben dört adet foto koymuştum buraya.bir motosiklet kazası.ve iki kişi bu kazada hayatını kaybetmiş.ama çok feci bir kaza olmalı,çünkü paramparça olmuşlardı.sonra düşünüp kaldırdım tekrar. yukarıda arkadaşlar sormuşlar ne resimleri diye ..açıklama gereği hissettim...
http://img515.imageshack.us/img515/3939/ugur3dz.png (http://imageshack.us)

Topuz
01 Ocak 2006, 14:58
arkadaşlar, bazı sorular cevaplanmadı ve forum ilerledi.. eski sorular ile birlikte yeni sorular da sormak istiyorum:

1. epeydir kayıp olan batista123, yağmurlu havalarda ense altı-sırtüstü bölgesinin çamurlandığını ve bunun nasıl olmuş olabileceğini sormuştu. bu nasıl olabilir?

2. yağmurlu havalarda kask kullanıldığında önünüzü nasıl görüyorsunuz? kaskların silecekleri yok, elinizle mi siliyorsunuz.. nasıl oluyor?

3.motorlar ilk alınınca merak edilen konulardan biri de vibrasyon idi. motor km'leri arttıkça regal in vibrasyon durumu ne olmuştur acaba?

4. bazı yerlerde epey bir km sonrası azalmayan vibrasyon için, arabalarda olduğu gibi sibop ayarı yapılması gerektiği yazıyor. motosikletler için böyle bir uygulama var mıdır?

5.yine motor km leri arttıkça, motorun zincir gevşetme, arka fren gevşetme, özellikle motordan sızan yağ akıntıları vb olmuş mudur?

6. aykon motorsikletin (elektronik) web adresi ne idi.

7. olcan138, egsoz konusunda zebda3000 ile ilgili 28. sayfa hariç bahsettiğin detayları ben bulamadım. zebda egsozun tek taraflı olmasından dolayı, bu kısımda meydana gelen vibrasyon sonucu sağ elinin uyuştuğundan bahsetmiş. bence sağ elinin uyuşup, sol elinin uyuşmaması.. egsozun sağ tarafta olmasından değil, sağ el ile gaz verme hareketi sonucu el bileğinin belirli bir zaman kasılması sonucu olmuştur. aksi halde, onun bahsettiği motor haricinde de başka bir çok motorlarda tek taraflı egsoz uygulaması vardır.

8. yine egsoz konusunda, kaldera tek susturucu bırakacak şekilde kestireceğinden bahsediyor. böyle bir kestirme sonucu, egsoz çok kısa kalmaz mı? daha önce forumda, ismini şu an hatırlamıyorum, bir üye kestirmişti ve egsoz çok küçük kalmıştı. bence egsozun çok küçük kalması motorun ağır görüntüsünü bozar. sizce nasıl olur?

cevaplarsanız memnun oluruz...

KALDERA
01 Ocak 2006, 18:25
arkadaşlar ve topuz kardeşim sorularınıza ben yanıt vermeye çalışayım..
batista yolda çamurlanıyormuş,, peh peh peh.
yaw böyle soru olurmu..çamurlanmayan,ıslanmayan varsa onu konuşalım nasıl oluyor diye.motora binen yağışlı havalarda ıslanırda çamurlanırda.yanınızdan geçen su şıçratır,önünüzde giden eğer büyük araçsa daha çok su püskürtür,buda olduğu gibi üzerinize gelir .çözümü yoktur.ya iyice korunacaksınız yada yağışlı havalarda motora binmeyeceksiniz.bu sorunun cevabı budur.
ikinci sorunun cevabı ise, doğrudur.yağmurda gerçekten görüşünüz zorlaşır.kaskınız tam kapalı modelse dahada zorlaşır ve buğu yapar sıkıntınız artar.benım kaskım açık model ama yinede problem oluyor.kesin çözüm yine aynı yağışta kullanmamak.
üçüncü sorunun cevabı ise bizim motorlarımızda vibrasyon yooooooooooook.100 km yigeçtim hız olarak ama titreme sıçrama yok
dördüncü soru ise dört zamanlı motorlarda süpap vardır süpap olan motorda ise süpap ayarı vardır işte size şema..
http://img356.imageshack.us/img356/9018/4zamanl0ko.jpg (http://imageshack.us) yalnız vibrasyonun bu süpap ayarıyla hiçmi hiç alakası yoktur.kim demiş ki onu.ayrıca bu şemada emeği olan bbrr dostumuda unutmadan eline sağlık diyelim.
beşinci soruya bakalım.motorda zincir gevşetme olabilir kontrolu size ait belli zamanlarda yağlanacak.ben sprey aldım normali 250 km de bir göz atmak olmalı.eğer zincirinizde aşırı gevşeme olmuşsa arkada zincir gergi ayarı vardır,gerekli ise gerdirirsiniz..arka fren bizim motorda kampana sistemidir.yine belli zamanlarda kontrol,zaten pedalınız düşer sizde anlarsınız bir fren ayarı gerektiğini.aynı araçlarda olduğu gibi,motordan sızan yağ konusu yine kontrol buna gözle muayene denir varsa akıntı sızıntı çözüm yine sizsiniz.ya servise gidersiniz,yada kendiniz yaparsınız,ama yağ sızıntısı önemlidir vede acildir..bizim motorlarda şuana kadar olmadı ama olmasıda normaldir.bunu her motor yapabilir.zamanla keçeler sorun çıkarabilir.
altıncı soruya cevap vermiyecem.geriye dönüp bakın kaç defa yazıldı çizildi..
son soruda ise egzost kesilince kısa olup olmadığı idi.
kardeşim size 36 cm ölçüyü boşunamı yazdım ben.ölçersiniz isterseniz daha uzun kesersiniz.ama içeride tek susturucu bırakamazsınız o zaman iki tane kalır.bence 36 cm ideal.öyle kısa falan kalmıyor..

tintinopsella
01 Ocak 2006, 22:45
kusura bakmayın arkadaşlar ama ben geçen bir arkadaşım ucuz cruiser istiyo diye bi raptor a bindim..tamam benim GS'im gibi olmasını beklemiyodum ama ..bu kadar berbat bi motor olamaz ya..bi defa vibrasyonu korkunçtan da öte.. bi de alet çift silindir olcak.gaza basınca öne diğil sağa sola hızlanıyo resmen..cruser likle alakası yok 20dk kullansan felç olursun.(bu arada rodajı yapılmıştı motor galerinin sahibinindi sonra rodajı yapılmamış sıfıra da bindim aynı) frenler ise gerçekten beni korkuttu çünki ayakkabımım altını yola sürsem daha kolay duracak durumdaydım. tam anlamıyla tehlikeli idi.. yani dediğim gibi bmw ile karşılaştırmıyorum ama o kadar paraya yazık diyorum gidin adam gibi ybr yada cbr125r alın rahat edin yazık ya verilecek paraya. Değil 4 milyar 100milyon etmez.. başka çin motoru kullanmadım ama ybr de cbr-r de hem daha konforlu hem daha güçlü hem sağlam iken sırf görüntü olsun diye bööle bişle alınırmı ..

KALDERA
01 Ocak 2006, 23:30
peh peh peh kim inanır bunlara ya bu saatten sonra..beni güldürdünya allahda seni güldürsün....
bu kadar kişi varız burda bu motoru kullanan varmı şikayeti olan..var oda bendim zaten..ufacık bir sorundu düzeldi odaa.hah hah hah ..çabalarınız boşuna,sınıfında rakipsiz..japonyanın bir bölgesinde polis teşkilatının motor alımı ihalesini kim kazandı acep.pıh pıh pıh

onrbab
02 Ocak 2006, 03:10
ya tintinopsella sana nedim bilmiom ki sen nasıl bmw ile regal i karşılaştırabiliosun zaten kimse burda regalin bmw den üstün olduunu söylemiyor. Tabiki bmw daha ii senin dediiiin mototr lar la ragal aynı klassmandamı racing ile chooper ok? hadi ii seneler hepinize Bol rüzgarlı sürüşler...
Biraz geç oldu ama nese idare edin işte

GreatWhiteShark
02 Ocak 2006, 11:12
tintinopsella hah hah hah haaaaa......

Abicim bırakın bu gibi dengesiz bir adamın yazdıklarını yaa..
Bunun gibi provakatörler her zaman vardı ve olacaktır da...

Görmüyormusunuz adam daha yeni üye... Eski bir üye olsa ve o yazsa anlarım... Yeni üye olup ortalığı karıştırmak için sitelere giren bir sürü böyle tip vardır... Kaaaaaale almamak daha doğru olacaktır sitemiz için...

Adamın bu 5. mesajı... Daha öncekilere bir baktım ve adam Harley' e bile B . K atmış.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

serdumeny
03 Ocak 2006, 01:44
tüm regalci ve iki tekere gönül vermiş arkadaşlarımın yeni yılını canı gönülden kutlar her yeni yılın gönlünüzce geçmesini dilerim.
tintinopsella arkadaşımıza bende hah hah ve hah diye gülmekten katılıyorum yaklaşık 3900 km ye geldim canavar biraz önce turladım semtimde yine canım sıkıldıkça biniyorum yağmur çamur demeden. böyle keyifli bişey yoktur heralde yazın çıkıcamız uzun yolların hayalini kuruyorum.

batista123
03 Ocak 2006, 03:13
Herkese merhaba,
Baya süredir oturamıyorum (Hem bilgisayar başına hemde koltuğa) zira geçen hafta bir operasyon geçirdim. (Yok kaza falan değil tibbi bir müdahalee) tabi dolayısıyla motorda kapıda yatıyor. Neyse ıyıleşip bineceğim günün hayali acılarımı ve sancılarımı azaltıyor bugun yataktan kakabildim ve su forumda neler olmuş diye bir bakimm dedim.
Topuz sana cevap verememiştim
1.Vibrasyon yok
2 2 çamurlanma işini çözdüm akşam yağmurda tem den dönüyorum trafiğe ayak uydurunca yanımdan geçen veya benim geçtiğim araçların kaldırdığı su ve çamurdan oluyor muş.
3 Vizore yağmur kaydırıcı sürüyorum artı eldivenle de siliyorsun hatta bazı eldivenlerde bunun için aparatlar var.
Neyse herhalde 1 ay sonra tekrar motorumun üzerinde olacağım. (Bu arada havalarında iyi gitmesinden nefret ediyorum.
Herkese ıyı seneler..

Topuz
03 Ocak 2006, 12:40
sayın kaldera,
ne bu şiddet bu celal..
teşekkürlerimiz olsun sana helal.

ama aykon motor için, defalarca yazılan husus ismi idi. yanılmıyorsam sadece bir sayfada web adresi vardı... geriye dönüp baktığımda.. forum 39 sayfa olmuş.. internet hızı yavaş.. bir web adresine ulaşmak için tüm sayfaları ne kadar zamanda incelemeliyim.. . yardımcı olun arkadaşlar.

batista123, bir soru sordun, kaldera bastı bize fırçayı.. "böyle soru olur mu" diye. neydi bu soru.. detayı ile şöyleydi:(şu anda forumun 29. sayfasında)

"özellikle yamurlu ve hatta yolların çamurlu olduğu günler de ortalama 80-100km hız yapıyorum (TEM de trafik akısına uymak için) ancak eve geldiğimde botlarımda bileklerimin bir karış ustu ve sırtımın(kaskın bitiminden nerede ıse belime kadar)nokta nokta (ama sık) çamur oluyor.
Tamam çamurlık kısa ama Arkadaki plakalık çamuru kesmesi lazım anlamadım nereden geliyor. Sizde de oluyormu?"

sorunun cevabını, o zaman itibariyle ben de yağmurlu havalarda etraftaki araçların sıçratması manasında vermeye çalışmıştım ama.. yine de emin olamamıştım. çünkü, regal için daha tecrübeli arkadaşlar var. benim yazdığım teorik bir husus idi. özellikle arka çamurluğun kısa olup olmamasını ben de merak etmekte idim. demek ki çamurluktan kaynaklanmıyormuş. neyse.. bu sorunun cevabını 29., 38. ve 39. sayfalarda almış olduk.

kaldera, "vibrasyonun bu süpap ayarıyla hiçmi hiç alakası yoktur.kim demiş ki onu.." diyor. motorsiklet forumlarının bir yerinde okumuştum. şu an hatırlamıyorum. ben de doğru olup olmadığını sormuştum zaten. bunu da öğrenmiş olduk. ama şunu sorabiliriz.. bir motorsikletin vibrasyon sorunu var ise, sebebi nedir? ne yapmalıyız? mesela.. lastik havalarını kontrol ettik, jantlara baktık.. balans vs. yaptık ama yine de vibrasyon var.. şimdi ne olacak? en azından bu konuda bilgimiz olsun anlamında soruyorum.. konuyu sadece regal için düşünmeyelim. yani, bu sorun regalde yok diye.. bilgi sahibi olmasak da olur diye düşünmeyelim.

KALDERA
03 Ocak 2006, 13:31
topuz arkadaşım şiddet falan yok.yanlış anlaşılma olmasın.yağışta ıslanma,çamurlanma konusunda batista bakın ne demiş.
2 2 çamurlanma işini çözdüm akşam yağmurda tem den dönüyorum trafiğe ayak uydurunca yanımdan geçen veya benim geçtiğim araçların kaldırdığı su ve çamurdan oluyor muş..
dediğim gibi budur.
motorlardaki vibrasyonun sebebini bilmemizin yararı olur diyorsun.sebebi motorların şaseye temas ettiği bağlantı noktalarıdır.buradaki malzemeler ne kadar kaliteli olursa titreşim o kadar az olur.
lastik takozlar kaliteli olup darbeyi emecek.sarsıntıyı şaseye en az seviyeye düşürecek.bağlanti cıvataları sıkı olacak gevşeme yapmayacak,sık sık kontrol edilecek.
aynı takozlardan araç motorlarındada vardır.motor takozudur isimi.dayanıklı lastik malzemedir.zamanla aşınır eskirler,ve motor öyle sarsıntılı çalışırkı tüm kasayı sallar.yeni takozlar takılır,vibrasyon biter.
aynı bizim motorlarda var.ama bazı motorlarda bu lastik aksam yok.sonradan bağlantı cıvatalarını ve lastik takozlar ekleyenlerin sorunu kısmen düştü.diğer markalar için yanliş anlaşılmasın,bizim motorda bu sorun yok..

SicK_BoY
04 Ocak 2006, 11:45
Senin sitemini anliyabiliyorum fes71 zannedersem artik kis geldiginden biraz daha ilgi azaldi ve sunu biliyorum ki artik Regal&Reptor da asamiyacagimiz problem kalmadi gerci hos su ana kadar cok onemli bir sorun olmadi ama yinede bu canavarin beklenen statunun ustunde ciktigi...


Arkadaslar gunden gune cogaliyoruz biliyormusunuz artik nerden baksaniz rahat bi 100 kisi olmusuzdur nerden boyle bi kaniya variyorsun diyeceksin size kisaca ozetliyeyim; taksime giderken,sisliden gecerken,capada, ve aklima gelmeyen bir cok yerde DADWY250E goruyorum ve o kadar da mutlu oluyorum ki anlatamam ve her gordugumde de martta benimde olcak sabirli ol murat diyorum...:queen: :queen: :queen:

altancamli
04 Ocak 2006, 13:15
Bu topicteki arkadaslara tekrar merhaba diyerek baslamak isterim.
Bu konuyu yaklasik 4.5 aydir hemen hemen hergun takip ettigimden dolayi herkese asinayim.
Birseyler yazmak icin neden bu kadar bekledin diye soracak olursaniz; Regalin Ankarada dogru durust bir bayiisi bile yoktu.(benim bildigim kadari ile) Sanirim Ankarada bayii ve servis acilmasini bekledim.

Bu siteden arastirdigim kadari ile sinifinda fiyatida goz onune alindiginda motor isine kisitli butce ayirabilecek kisiler icin alinabilecek en iyi motorlardan birisi(bence en iyisi) Regal.Bu sebeple sanirim bende bir kac aya kadar Regallenecegim.

Ankara bayiisi icin de hayirli olsun diyorum.Umarim SWING bu sitede kalici olur ve ufak tefek sorunlarin cozumu konusunda da yardimci olur.

GreatWhiteShark
04 Ocak 2006, 15:32
fes71

GWS'den ses seda yok

Dostum bi tatil yaptık geldik yaa... Ayağı kırmadan bitirdik ya ona şükrediyorum...:mrgreen:

batista geçmiş olsun... Umarım en kısa zamanda iyileşir motoruna kavuşursun...

Yaklaşık motorum 1 aydan beri yatıyordu... O soğuk ve karlı günlerde parkta idi... Geçen gün gidip bir gezeyim dedim...
Marşa bastım 3-4 sn. sonra bıraktım... Belli ki akünün gücü zayıflamış derken marşa bir daha bastım... Tam motor çalışacaktı ki aküden birdaha ses seda çıkmadı...
Anlayacağınız akü öldü... Bu kadar zaman çalışmayınca ve özelliklede karlı havalardan sonra ( arabaları bile uzun zaman çalıştırmazsanız akü problemi olur zateee) akünün bitmiş olmasına şaşmadım... Sonra düşündüm ne yapabilirim diye... Aküyü söküp biryerde şarj ettirmem lazım dedim ama vazgeçtim...
1. vitese taktım... Debriyajda iken motoru 2-3 adım ileriye kaydırıp debriyajı bıraktım ve motor çalıştı... Ben bu arada çok yavaşta olsa gidiyorum... Debriyajı sıkıp durunca motor da durdu... Hımmmmm dedim... Tekrar 2-3 adım debriyajda gidip bırakınca çalıştı ve bu sefer durmadan hafifi hafif gittim...
1. viteste ve jikle çekik durumda... yaklaşık 2-3 kaika sonra durunca motorun çalışması devam etti... Biraz sonra jikleyide kapadım... Gazladım biraz meyillli bir yolda durup stop ettirdim... Hani çalışmazsa aşağıya doğru gidip bir daha vurdururum diye... :mrgreen: Ama bu sefer bir kerede çalıştı kereta...
Yani akünün tekrar kendine gelmesi 10 dakikayı bulmadı bile...
Sonra bir boğaz yapayım dedim ve Beşiktaş'tan Sarıyer'e kadar gittim... Hava da fena değildi... Bu arada boğazda çok sayıda motor sevdalıları da vardı benim gibi... Motorunu alan, hatta artçısını alan boğaza gelmişti... Kuryeler dışında bütün motorcular boğazdaydı sanki... Uludağ da bile bu kadar eğlenmemiştim yaa...
Bu arada Regal Raptorumu ne kadar çok sevdiğimi daha da iyi anladım...:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rüzgarınız bol olsun arkadaşlar... Bayramda 2 hafta yine istanbul dışında olacağım... Bayram sonrası iyi bir hava denk gelirse neden buluşulmasın ki???:queen:

Barış Şuşut
04 Ocak 2006, 15:38
bi şey soracam raptorda kick start varmı ????

GreatWhiteShark
04 Ocak 2006, 15:49
YOK...
Olmaması da daha iyi bence.... Ama olsaydı ileri doğru ilerletmeye gerek olmadan çalıştırabilirdim...

Barış Şuşut
04 Ocak 2006, 16:01
Olmaması da daha iyi bence
neden olmaması iyi ki

cagyap
04 Ocak 2006, 16:03
[QUOTE=SWING] Ankara'da MARINMAK Ltd. tarafından 16.Ocak.2006'dan itibaren 18 aya varan kolay ödeme seçenekleri ile motosiklet severlerin hizmetine sunuluyor.

Swing Merhaba,
Yazdıklarınızdan sizin Marinmak yetkilisi olduğunuzu düşüneyim mi? Eğer öyleyse, hoşgeldiniz.. Hemen talebimi ileteyim; yukarda 18 aya varan vadeden bahsetmişsiniz alternatif satış şekillerinde misal aynı anda birden fazla alım gerçekleşirse ödemede göstereceğiniz kolaylıkları net olarak ifade etseniz ne güzel olur.. Açıkçası yaza doğru Ankara'da 2 bayi olacağı gözüküyor, hem satış hem de satış sonrası hizmetlerde kim daha iyi teklifle gelirse hem bizim yüzümüz hem de kendi yüzü güler..

Detayları Watercolors arkadaşımız verecektir..
Selamlar,

sentimentalman
04 Ocak 2006, 18:33
Arkadaşlar herkese selamlar.Beni tanımıyorsunuz ama ben formu iki aydır takip ediyorum.Sadece bir defa yazmıştım.Regalimi Kasım 17 de aldım.Şu an 1000 km deyim.Herşey çok mükemmel.Sabahları tek marş ta çalışıyor.ama ısınması Çok uzun sürüyor,bu da otolar da ki gibi bir devridaim termostatının olmamasından kaynaklanıyor sanırım.Yani motor ısınıncaya kadar su sirkilasyonunu durdurmuyor.
Zincir gevşeme problemini bende yaşıyorum,ama normal.Yalnız 1000km olmama rağmen bu gün 4. çift bujileri taktım yani 8 adet buji!!!! Bu nedir yaaa...NGK C6HSA,CR7HSA,DENSO U22FS-U Şu an yine NGK C6HSA var.Benzin sıkıştırma oranını henüz öğrenemediğimden 95 oktan kullanıyorum.Ama hondası olan bir arkadaş 98 kullanıyor.Lütfen bu konuda Bana yardımcı olur musunuz.Teşekkürler.

KALDERA
04 Ocak 2006, 20:58
arkadaşım deponun altındaki yakıt musluğunu açık konumda bırakıyorsan eğer,yakıt sızdırıyor olabilir.aynısı benim motorda oldu.motorun üzerinde ngk marka C6HSA parça numaralı buji çıkıyor.ben ilk buji değişiminden sonra ki benim motor 25 günlük park durumunda kalıyordu sürekli.fakat buji değişiminden sonrada sıkıntı bitmedi.çalışmama sorunu vardı.yeni buji takınca
sorun kalmıyordu.
sana önerim çalıştırmadan önce bujileri söküp bir bak.eğer bujılerin nemli veya ıslaksa yakıt sızdırıyor demektir.ben depomu devamlı kapalı konumda bırakıyorum artık.sorun kalmadı diyebilirim.
bujimi de CR7 HSA olarak taktım.farkı (R) REZİSTANS anlamına geliyor.sanırım soğuk iklim şartları bujisi.yakıt olarak hepimiz 95 oktan kullanıyoruz.sorununun yakıtla alakası yok.

-CRiminAL-
05 Ocak 2006, 05:50
Arkadaşlar selam.Ya gerçekten öğrenmek istediğim bi durum var.Piyasadaki 250lik çirt silindir motorların hiçbirinde Kick start yok.Kanuni Tger tek silindir.Onda var.Bu nedendir.Avrupa ve Japon markalarında da bu durum böyle midir.Teknik bilgisi olan arkadaşlar var ise bilgi vermelerini rica ediyorum.Belki benim ki bir ütopya ama ya marş motoru yanarsa ne olacak.Bu motorları Vurdurmak ne derece doğru.Şanzımana yazık değil mi yahu???:)

KALDERA
05 Ocak 2006, 10:40
haklısınız arkadaşlar 250 cc ve üstü motorlarda kick start yoktur.neden yoktur..bu sistem genelde yarış motorları yada dağda bayırda sık dolaşan motorlar için düşünülmüştür.ve bunlar genelde tek silindirdir.
eğer 250 cc 350 cc motorlarda bu sistem olsa yanlış bir harekette motor ters teper ayağınızı kırarsınız 500 cc 600 cc motorlara aynı ters harekette bacağınızı kırarsınız.ayrıca kick start motoru viteste unutup marşa basarsanız düşme ihtimaliniz yüksektir yanı aslında sakat bir durum söz konusu.bizim motorlarda kick start olmaması hepimizin hayırınadır.merak etmeyin..

Topuz
06 Ocak 2006, 15:27
sentimental demiş ki;
"Sabahları tek marş ta çalışıyor.ama ısınması Çok uzun sürüyor,bu da otolar da ki gibi bir devridaim termostatının olmamasından kaynaklanıyor sanırım.Yani motor ısınıncaya kadar su sirkilasyonunu durdurmuyor."

bu ısınma konusunda daha önce de bir sorum olmuştu; bu vesile ile tekrar sormak istiyorum. umarım bu sefer cevap alabiliriz:
motoru çalıştırdıktan 1-2 dakika sonra, ısınmasını beklemeden üzerine binip.. işimize bakalım. motoru fazla zorlamadan yavaşça ve sakince ilerleyelim. böylece hem motoru yavaşça ısıtmış oluruz.. hem işimize gitmiş oluruz.. hem de yakıt tasarrufu sağlamış oluruz. bence, motor hareket halinde iken daha çabuk ısınır.

diye düşünüyorum. bunun yanlış bir tarafı var mı?

Guven
06 Ocak 2006, 20:37
Sevgili Topuz;Tespitin doğru.Daha önce de değinmiştim.Sabahları jikleyi çekip motoru çalıştırınca,hemen yürüyorum.Hem motor daha çabuk ısınıyor,hem de yakıt tasarrufuna katkısı oluyor.Sadece ısınana kadar sıkıştırmıyorum. Bu arada geçen gün hararet müşürü gevşemiş ve suyu bitmiş.Vaktinde farkedip müdahale ettim.Hararet müşürüne dikkat. Hoşgeldin Sea scout.İsabetli seçiminden dolayı kutlarım.Hayırlı olsun.Ben de 10 yıllık bir aradan sonra motor sevdası depreşenlerdenim.Regal'i beş ay önce aldım,binemediğim her günü ''kayıp''olarak görüyorum. Bu gün bayide Reptor'ün B serisini inceledim.Bayilere dağıtılmış.Bekleyen arkadaşlara duyrulur. Arkadaşlar,hepinizin kurban bayramını kutlar,kazasız sürüşler dilerim.

dogma
07 Ocak 2006, 23:29
Arkadaşlar; Motosikletimi dün akşama doğru teslim aldım:cherry: . DADYW DD250E-9 Regal Raptor. Bu sabah ta A2 sürüş sınavına katıldım. Eve döner dönmez makinemi çalıştırdım ve yağıştı soğuktu demeden trafiğin pek olmadığı bir alanda bir saate yakın pratik yaptım.
Kendimden tanıtım bölümünde kısaca bahsettim. Üç aydır çeşitli forumlarda motosiklet sohbetlerini izleyerek cruser motosikletler hakkında bilgi topladım. Pekçok bayi ile konuştum. Beni Regal almaya yönlendiren bu topikten aldığım bilgi ve pozitif enerji oldu. Özellikle Great White Shark ve diğer arkadaşlara teşekkür ediyorum:rendeer: . Bayramınız Kutlu Olsun.

Gencadam
08 Ocak 2006, 16:09
Arkadaşlar; Motosikletimi dün akşama doğru teslim aldım:cherry: . DADYW DD250E-9 Regal Raptor. Bu sabah ta A2 sürüş sınavına katıldım. Eve döner dönmez makinemi çalıştırdım ve yağıştı soğuktu demeden trafiğin pek olmadığı bir alanda bir saate yakın pratik yaptım.Bayramınız Kutlu Olsun.

Motorun hayırlı olsun dogma. Aynı sınava ben de katıldım. Hayatımda bu kadar berbat bir sınav görmedim. Önce komisyon üyeleri gecikti herkes buz kesti, sonrasında 10 saniyelik bir tur attırıldı adaylara. Kargaşadan, üyelerin başına yığılanlardan adayları izlemek mümkün değildi. Ben de en son turu atan oldum ve daha ben tura başlamadan dubaları kaldırmaya başladılar. Komisyon üyesi, dön gel artık işareti yaptı eliyle (o da üşüdü ne yapsın) :) Sınavda tur atarken düşenler de oldu, dengeyi bile zor kuranlar oldu, ama onlar artık trafiğe çıkmaya hak kazandılar :) Aman arkadaşlar, lütfen dikkatli olalım trafikte.

Bu yazdıklarımın gittiğim kursla ilgisi yok, kendilerine yönelik bir şikayet değil. Türkiye genelinde böyle bu durum. Sadece "yazık" diyorum. Gözlerimle görünce anladım ki bu ülkede trafik kazalarının önüne ASLA geçilmez, bunu gerçi onlar da biliyor. Eğer kazalar azalırsa Türkiye'de pekçok sektörün satışları ve gelir kapısı düşecek veya kapanacak. Ne alaka demeyin ve trafiğe çıkana kadar veya kazadan sonra harcanılan paraları düşünün hak vereceksiniz. Allah sonumuzu hayr etsin. Herkese kazasız sürüşler diliyorum. Dogma arkadaşın dileğine katılıyorum; hepinize hayırlı bayramlar.

batista123
14 Ocak 2006, 03:23
selam herkese,
bayadır motoruma hasret kalmıstım bugun ınım bir çalıştırayım halini hatırını sorayım dedım,
ama yaklasık 25-30 gündür ugramayınca küsmüş aküsü komple gitmiş.
Neyse başta vurdurmayı denedim yemedi bizim otoparkta dum duz.
neyse akuyu sokup bir oto elektirikcisinde şarj ettım ama akşam oldu takamadım
1,Sorum aku yu normal araba akusu gibi şarj ettiler sorun olur mu ki malum havalar bozuk takmazsam aku nekadar zamanda boşalır.

2 motor brandanın altında ama birisi sol elcık deki nikalejlı parcayı yurutmus (belkide ben de düştü elcıge ğpüskül takmıştım) neeyse şimdi aykona kadar gitmiim dedimde bizim tarafta Kadıkoy nerede servisi vardı yazarsanız yarın iki dakika ugrım de alayım.