PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Rs 125 Sabahları zor çalışma



shadowofsun
14 Aralık 2017, 00:10
cümleten iyi geceler. 2 zamanlı 2009 model Aprilia Rs 125 sahibiyim. Motoruma dışarıdan baktığınızda ne kadar çok sevdiğimi ne kadar titiz kullandığımı ne kadar özen göstereceğimi anlayacağınız kadar temiz bir motorum var. Bu problem 1 ay önce başladı ve tamir edicem derken daha beter oldu. 4 tane ustaya gitti motor hepsi kazıkladı haram zıkkım olsun boğaz'larında kalsın.
Sorunum şu ; motosiklet ısındığında hiç bir sorun yok tek marş alıp çalışıyor. Soğukken çalıştırmak adeta bir işkence Marş basmaktan çoğu zaman akü bitiyor haydi itekle derken sonunda bel fıtığı olacak kış ayında terletiyor ama sonunda illaki çalışıyor...
DENENEN ÇÖZÜMLER
komple piston sekman değiştirildi Kompressör el koyamayacak düzeye geldi ÇÖZÜM OLMADI
karbüratör 3 kere temizletildi. karbüratör temizleme sonrası tek marş olmasada 4 5 marş da aldı çalışıp tekrar soğuyunca yine aynı sorun ÇÖZÜM OLMADI
Karbüratör komple 34 mm ile değiştirildi tps sensörü yan tarafa sonuna kadar açılıp cırtla sabitlendi (yen'i karbüratör üzerinde tps spketi olmadığından eskisinin soketi sökülerek metale sabitlendi ) ÇÖZÜM OLMADI fakat 34mm karbüratör de performans arttı 34 olduğu için sanırım soğuyunca yine aynı problem)
ALT motor komple temizlendi içinde su çıktı ondandır dedik su pompası yenilendi yine çözüm yok
ÇÖZÜM OLMADI
Pahalı yağ aldık kpyduk ÇÖZÜM OLMADI
Benzin aldığım yeri değiştirdim ÇÖZÜM OLMADI
Şimdi ki düşüncelerim ;
1 )
Tps sensöründen olduğunu düşündüm ona herhangi bir çözüm henüz bulamadım mt ekibi yani siz ondandır derseniz komple tps değiştiricem.
2 ) yağın karbüratör içinde dibe çöktüğünü düşünüyorum soğuyunca
3 ) ateşleme sisteminde bir sorun olduğunu düşünüyorum

cevaplarınızı bekliyorum saygılar

hasmet
14 Aralık 2017, 01:33
Zamanında Japonlar İtalyanlara bi büyü yapmış ama... :)

Geçmiş olsun. Hiç bir fikrim yok malesef. Enjeksiyona laga luga yapan arkadaşların kulağı çınlasın.

Birkan07
14 Aralık 2017, 01:53
Benimde hiç bi fikrim yok fakat jikle diyesim var sadece hepsi bu :) böyle motorunu seven ya da motor demeyeyim malını seven, özenle bakan herkesi sevmişimdir. Umarım çözüme en kısa sürede ulaşırsın dostum. Herşeyi geçtimde bu tarz olaylar insanı soğutuyo dimi?

Omer Ugur
14 Aralık 2017, 08:21
Merhaba,

Benzer bir sorun benimde başıma gelmişti. Tabi benim motosikletim 4 zamanlı ve TPS yok. Ben bazı adımları yaptıkça çözüme daha yaklaştım ve en son çözümü bulduğumu düşünüyorum.

Ben sizin yerinizde olsam denemeye şu adımları kontrol ederek başlardım(Kolaydan zora doğru):
1. Akünüz yeteri kadar dolu mu ve sağlam mı? Motoru kranklayacak gücü marş motoruna verebiliyor mu?(Bunu birisinden takviye yaparak deneyebilirsiniz.)
2. Bujiniz sağlam mı ve motosiklet için üreticinin tavsiye ettiği buji mi?
3. Karbüratör rölanti ve hava ayarınız düzgün mü?
4. Eksantrik zincirinizin ve supapların durumu nedir? Supap ayarı yapılmış mı?(Benim problemin çözümünü bulmamda en etkili yol bu oldu. Zincir aşırı bollanmış, gergisi hiçbir işe yaramaz durumdaydı. Değiştirince tek marşta almaya başladı. Ben supap ayarı yapmadım çünkü bunu gerektiren bir belirti görmedim ancak siz açmışken bunu da yapabilirsiniz kafanızın rahat olması açısından. Ancak bu ihtimali en sona yazdım çünkü bana göre en uğraştırıcı bu işti.)

Bu denemeleri ör. buji değişimi, supap ayar mesafelerini vs servis kitapçığı gibi bir kaynaktan bakarak yaparsanız yada yaptırırsanız motosikletiniz için daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Ustalar elbette çok tecrübe sahibi ancak motosikletler de belli tasarım girdileri ile çalışıyor. Bu bağlamda üreticinin verdiği/tavsiye ettiği değerlere bakmanın en sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

Aklıma gelenler bunlar. Tabii bir usta değilim, söylediklerim yanlış da olabilir. Ancak benim tecrübe ettiklerim bu şekildeydi.

Umarım en kısa zamanda çözüme ulaşırsınız.

Kolay gelsin,
Ömer

hasmet
14 Aralık 2017, 08:40
2 zamanli motorda eksantrik zinciri ve supap yok...

"Power valve" diye birsey var ama bildiginiz anlamda subap degil. Ama o da hareketini kranktan aliyor, ama disliyle bildigim kadariyla.

zekeriyaimam
14 Aralık 2017, 09:55
Karışım sıkıntısı çekiyorsun bence.Biraz daha zengin karışıma alın.Yaz gününde performans veren ayar tutmaz şimdi.
Jetleri değiştirerek deneyin

Erdost
14 Aralık 2017, 10:05
*Bujiyi değiştirin
*Bujinin düzgün çalıştığından emin olun..

allegromod
14 Aralık 2017, 17:35
iyi birr bujiye ihtiyacı var gibi piyasada sahte çok bilinen markanın sahtesi cok oluyor az bilinen markanın iyi bir bujisini al ve tırnak aralığını biraz açabilirsin öyle de dene.

tommygun
14 Aralık 2017, 17:41
Hocam bende de benzer problem vardı. Motor ısındıktan sonra tek marşta alan motor sabahları ya da birkaç saat bıraktıktan sonra marş almıyordu ve ayak marşı kullanarak motoru çalıştırıyordum. Akü değerleri de normal gözüküyordu. Başka bir ustaya götürdüm, akü değişince sorunun çözüleceğini söyledi. Gittim yeni akü aldım. Sorun çözüldü, bir daha da aynı sorunu yaşamadım.

matrax33
14 Aralık 2017, 18:00
klepe patlak.

https://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-Italkit_competition_reed_block_for_Aprilia_RS_125c c-3807.aspx


şu parça karbüratörle motor bloğu arasında.

Bunu anlamayacak ustanında ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

Gavurlar reed valve diye tanımlıyor.