PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk Motor (Başlangıç Değil)



asrinfindik
10 Aralık 2017, 00:47
Herkese merhabalar

Öncelikle neden ilk motor olduğunu söyleyeyim. Motora ilk defa başlamıyorum, ilk defa kendi alacağım motor olacağı için başlığın adını böyle koydum. 1 senelik scooter, 6 aylık 170cc, 2 aylık 250cc ve 1 saatlik 500cc tecrübem var. Scooter kendimindi ve 170cc'lik motorda bir sürelik emanet bir motordu, 250cc'lik arkadaşımın ve 500cc'lik olanda bir abimindi. İlk motorumu almak istiyorum ve düşüncem 250cc ile 500cc arasında.

Aklımda ilk başta R25 vardı. Fakat doların yükselişi nedeniyle fiyatı fazla yükseldi.

Sonra CBR250R düşündüm. Fakat tek silindir diye ses konusunda pek hoşuma gitmedi ve doların yükselmesi sebebiyle de fiyatı da doğruya doğru hoş değil.

Ninja 300 vergisi, fiyatının 7.400€ (ABS'li 8.460€) olması ve 300cc'lik olmasına rağmen 185-200 hıza çıkması hoşuma gitmedi. Buradaki sıkıntı hızı değil, fiyatı. CBR250R 180'e kadar çıkabiliyor, R25'te 194'e kadar çıkabiliyor ve fiyatları Ninja 300'den daha uygun. 300cc'den biraz daha yüksek bir hız beklerdim, en azından verilen paraya değmesi mantıklı olurdu.

Yakın zamanda Kawasakinin yeni modeli olan Ninja 400'ü duydum ve onuda biraz inceledim. Görünüm ve performans olarak çok hoşuma gitti. Fakat bunun Türkiye'ye gelip gelmemesi kesin olmadığından bu fikri bir köşeye koydum.

Normalde sınırım 300cc fakat daha önce gittiğim Honda bayiisi bana CBR500R için uygun bir fiyat söylemişti. Bu yüzden CBR500R'ı da biraz düşündüm. 471cc olmasına rağmen yaptığı son hızın 186 olduğunu gördüm ve yine yukarıda değindim olay aklıma geldi. O kadar cc için mantıksız bir hız ve yüksek bir vergi beni bekliyor olacak.

Dediğim gibi aklımda ilk başta R25 vardı, fakat babamın motosikletleri Kawasaki'ydi. Bu yüzden hayalim hep bir Kawasaki'ydi. Aklıma Ninja 250R geldi. Hoş görünümlü, cc'sine göre performanslı ve eski bir model olduğundan fiyatının uygun olması kafama yattı. Fakat bu motordaki eksik kısım yakıt göstergesinin sadece azaldığını gösteren bir ışıktan ibaret olması. Buda kafamda "Bana bir dezavantaj olur mu?" gibisinden soru işaretleri yarattı.

Sonuç olarak ilk başta sıfır alma fikri kafamdan çıktı ve 2.el olarak alacağım. Aklıma yatan motorlar ise R25,Ninja 250R,Ninja 300 ve Ninja 400(Türkiye'ye gelirse tabi.) Ninja 300, Ninja 250R'ın yakıt göstergesi olmamasından dolayı aklıma yattı. Bu konuda sizinde fikirlerinizi almak istiyorum. Önerileriniz nelerdir?

zekeriyaimam
10 Aralık 2017, 13:26
R25 le 194 e çıkana kadar saçların beyazlar kardeşim.
Yazdığın motorlar 150 den sonra gitmiyor.
O kadar dev farklar yok aralarında 5000$ lık doğu asya pazarı için üretilmiş motorlar.

gogozh
10 Aralık 2017, 13:58
Benim tavsiyem zx636 neden ? Çünkü son hız

Seko
10 Aralık 2017, 14:06
Açık konuşayım yazdığın yazıdan senin çok bilinçli bir motorcu olmadığın izlenimine kapıldım. Motosiklet seçerken son hız bakacağın en son şey olmalı. O motorların o hızları kimbilir ne koşullarda yapmış olmaları sürekli yapacakları anlamına gelmiyor. 250 cc'nin rahat yapacağı hız en fazla 160 falandır sonrası motoru da seni de gerer. CBR500 gibi bir motoru eleyip diğer oyuncaklara bakman (Ninja 300 hariç) olacak iş değil. O saydıkların içerisinde ilk tercih CBR500R olmalı. Diğerlerinde saçma sapan fiyatlara karşılık hiçbir şey almıyorsun. Bari Dominar 400 veya CFMoto 400NK al da verdiğin paraya değsin. O 250'likleri performans olarak ikiye katlarlar. Son bir şey de, bana göre tecrübem CBR500R için az. Sürmesine sürersin ama az.

Gouranga
10 Aralık 2017, 14:09
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/185403-yaptigi-yuksek-hiz-nedeni-ile-bos-yolda-kaza-yapti.html

Kasım38
10 Aralık 2017, 14:20
Etrafında sana sağlıklı fikir verecek kimse yok anladığım kadarıyla. Buraya başlık yazarak fikir almaya çalışman çok güzel olmuş. Bende senin gibi yeni sayılırım ancak burada sürüş ve tecrübesi çok iyi kişiler var mutlaka yardımcı olacaklardır. Onların dediklerini dikkate alsan iyi edersin zira bende Seko gibi yazdıklarından teçrüben konusunda şüpheye düştüm. Son olarak 250 cc üzerine çıkma ve R25 gibi performanslı olanları da listenin sonuna koy.

54RR
10 Aralık 2017, 14:23
son hız mevzusunu kafanda sil. 150 yerine 180 le gitmek sana çok şey kazandırmaz motoru yorarsın sadece. Torku yüksek bir motor al, top speed yapmaktan daha keyifli olur. Benzin göstergesini kafana takma çokta önemli bişey değil, benim motorumda da benzin göstergesi yok sadece bitmeye yakın ışık yanıp km sayacı acıyor. Sende ışık yazdıkça benzin alırsan bir sıkıntı olmaz :)

burak burk
10 Aralık 2017, 14:48
bence r1 al 299da 6.vitese atıyorsun ama göstermiyor artık idare edicen

MrMud
10 Aralık 2017, 18:35
Birisi de ivmelenme-tork sorsun dişimi kırıcam...

Zippo's
10 Aralık 2017, 19:50
Bence sen motor hangi kriterlere gore secilir, dikkat edilmesi gereken noktalar nedir ve bu tip motorlarda son hizin hicbir devamliligi olmadigini anlayana kadar sakın motosiklet alma

Boldpilot
10 Aralık 2017, 20:29
Duke200 üm var top speed 137 ama 137 yi görene kadar bütün 200 lüklere vuruyor . Torkunu sevdiğiminin...

asrinfindik
13 Aralık 2017, 11:04
Açık konuşayım yazdığın yazıdan senin çok bilinçli bir motorcu olmadığın izlenimine kapıldım. Motosiklet seçerken son hız bakacağın en son şey olmalı. O motorların o hızları kimbilir ne koşullarda yapmış olmaları sürekli yapacakları anlamına gelmiyor. 250 cc'nin rahat yapacağı hız en fazla 160 falandır sonrası motoru da seni de gerer. CBR500 gibi bir motoru eleyip diğer oyuncaklara bakman (Ninja 300 hariç) olacak iş değil. O saydıkların içerisinde ilk tercih CBR500R olmalı. Diğerlerinde saçma sapan fiyatlara karşılık hiçbir şey almıyorsun. Bari Dominar 400 veya CFMoto 400NK al da verdiğin paraya değsin. O 250'likleri performans olarak ikiye katlarlar. Son bir şey de, bana göre tecrübem CBR500R için az. Sürmesine sürersin ama az.

Amacım top speed'e çıkmak değil ama neredeyse hepsi aynı hıza ulaşabiliyor ve fiyatlarıda bu olaya göre saçma. Mesela R25 top speed sanırım 180 Ninja 300'de sanırım 190 CBR500R'da 186. Ben torkunda değilim hızlanmak için acelem yok ama CBR500R 471cc ise biraz hakkını verse güzel olurdu. CBR500R'ı elememin sebebi 2 sene sonra A ehliyetini alsam sonrada cc yükseltsem biraz mantıksız geliyor. Bide duyduğum kadarıyla CBR500R'ın pek piyasası yokmuş o yüzden satmak zormuş. O yüzden tercihim 250cc yada 300cc.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------


Etrafında sana sağlıklı fikir verecek kimse yok anladığım kadarıyla. Buraya başlık yazarak fikir almaya çalışman çok güzel olmuş. Bende senin gibi yeni sayılırım ancak burada sürüş ve tecrübesi çok iyi kişiler var mutlaka yardımcı olacaklardır. Onların dediklerini dikkate alsan iyi edersin zira bende Seko gibi yazdıklarından teçrüben konusunda şüpheye düştüm. Son olarak 250 cc üzerine çıkma ve R25 gibi performanslı olanları da listenin sonuna koy.

Etrafımda sağlıklı fikir verecek pek insan yok o konuda haklısın. Babam ve arkadaşlarıda motorcu , kendisinde ZZR600 ve ZXR750 vardı ve benimde o yüzden adam gibi bir motorla başlamamı istemişti, o ve arkadaşları bana hep 600 aşağısı yalan diye saçma sapan fikirler veriyorlar ve başlangıçım olmasada ölmeye hiç niyetim yok. R25'i olan bir arkadaşım var o bana CBR250R veya R25 almamı önerdi fakat benim Kawasaki'ye duyduğum ilgiyi bildiğinden dolayı Ninja 300 olabilir dedi. Ninja 250SL tek silindir diye hiç ilgilenmedim. Ninja 250R'ı da yeni keşfettim o yüzden Ninja 250R ve Ninja 300 kafama daha çok yattı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------


son hız mevzusunu kafanda sil. 150 yerine 180 le gitmek sana çok şey kazandırmaz motoru yorarsın sadece. Torku yüksek bir motor al, top speed yapmaktan daha keyifli olur. Benzin göstergesini kafana takma çokta önemli bişey değil, benim motorumda da benzin göstergesi yok sadece bitmeye yakın ışık yanıp km sayacı acıyor. Sende ışık yazdıkça benzin alırsan bir sıkıntı olmaz :)

Amacım top speed değil dediğim gibi, benim sitemim sadece bazı motorların biraz cc'sinin hakkını vermesi. Biraz araştırdım daha sonradan küçük bir aparatla benzin göstergesi takılabiliyormuş. 250R'ı alırsam öyle bir şey takmayı düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:50 ----------


Birisi de ivmelenme-tork sorsun dişimi kırıcam...

Tamam usta senimi kırıcam. Bana bu motorların torkları hakkında bilgi verir misin? Yada torkunu beğendiğin 300cc'ye kadar bir motor önerir misin? Tek silindirlerin torkları çiftlere göre daha iyiymiş ama tek silindirde düşünmüyorum ona göre öneri verirseniz sevinirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------


Bence sen motor hangi kriterlere gore secilir, dikkat edilmesi gereken noktalar nedir ve bu tip motorlarda son hizin hicbir devamliligi olmadigini anlayana kadar sakın motosiklet alma

Anlaşılan ben burada yanlış bir izlenim bırakmışım bu konuda herkesden özür dilerim. Benim burada sitem ettiğim o cc'lerin haklarını vermeleri gerektiği (burada lafım daha çok CBR500R'a) ve verdiği hakkın o fiyatı hak etmesi. Amacım kesinlikle top speed değil. Yüksek cc'de istemiyorum. Sınırım 300cc ama fiyatlar az buz değil ve ben bu parayı vericeksem bana neler vaad edebilir. R25 yerine Ninja 300 alsam bana artısı ne olacak yada R25 ile Ninja 250R arasında ne farklar var (performans açısından) ben atıyorum şimdi Ninja 250R 14-16 TL ise R25'e 16-18 TL falan vericeksem bana nasıl bir artı sunabilecek gibi gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------


bence r1 al 299da 6.vitese atıyorsun ama göstermiyor artık idare edicen

Bir aile dostumuz vardı Hayabusa ile başlamıştı. Kız arkadaşıyla birlikte yere yapıştılar. Kızın çenesi gitti. Adamında arka tarafı (popo) eridi. Gerçi burada ekipmansız olmalarınında etkisi var ama tek suç ekipmansız olmaları değil.

Kaiser3461
13 Aralık 2017, 11:14
Top speed bukadar takılacak bir konu değil. Motorun konforu ve torkunun ne kadar iyi olduğunu kavradığın motor senin için en iyisidir. Top speed merakın varsa 600rr racing alıp kafanı rahatlatabilirsin. Onlarında eski modelleri uygun oluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

Ben hero thriller, hunk araştırıyorum adam cbr500 beğenmiyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------


Duke200 üm var top speed 137 ama 137 yi görene kadar bütün 200 lüklere vuruyor . Torkunu sevdiğiminin...

Reis duke çok çabuk redline yapsa da kalkışta kendi segmentindeki çoğu motora toz yutturur. Bende kullanma fırsatı buldum o motoru. Buarada sen Pulsar200 almamışmıydın hangi ara duke a geçtin..

mccxcix
13 Aralık 2017, 11:23
Kardeş, öncelikle şimdiden hayırlı olsun. Yaşını ve ekonomik durumunu ayrıca trafik tecrübelerini bilmiyorum, o yüzden sığ bir değerlendirme yapıp kendimce sana tavsiyede bulunacağım. Senin yerinde olsam; sene olmuş 2017 artık güvenlik tedbirleri olmayan bir motor almazdım, eğer bir eğitim vs. alırım dersen ve yaşında 24'ün altında değilse, CBR 500R senin için uygun, başka bir seçenek Duke 390 ve ya Dominar 400'de olabilir. Nasıl olsa çoğu zaman şehiriçi kullanacağından son hız senin için önemli olmamalı, bunun yerine az yakacak, gerektiğinde sollamalarda torku sana yetecek olan bir makine tercih etmelisin. Benim sıralamam Duke 390, Cbr500r, Dominar 400 ve Kawasaki Ninja 400 şeklinde olurdu, hem hatalarında sana teknolojileriyle yardımcı olur hem de iyice fazla yükselmeden kavramış olursun...

oialdemir
13 Aralık 2017, 11:24
https://www.youtube.com/watch?v=TTjrK9n-oQE
https://www.youtube.com/watch?v=esF-j_Joamc
https://www.youtube.com/watch?v=ygfKPZzxv30

mccxcix
13 Aralık 2017, 11:35
"Tamam usta senimi kırıcam. Bana bu motorların torkları hakkında bilgi verir misin? Yada torkunu beğendiğin 300cc'ye kadar bir motor önerir misin? Tek silindirlerin torkları çiftlere göre daha iyiymiş ama tek silindirde düşünmüyorum ona göre öneri verirseniz sevinirim."
Buna karşılıkta sana 250 cc içinde en torklu olarak Duke 250 öneririm, hem yakıt hem viraj hem süspansiyon hem de teknoloji bakımından hastası olursun.

Uğur
13 Aralık 2017, 11:49
Top speed faktörü motosiklet seçimi için bence yanlış kriter.

Şimdi desek ki modifiye edilmiş bir cg 250 top speed olarak 180 yapıyor,ama ninja z250 sl 165'te tıkanıyor..

Burada hangisini seçeriz ?

Motosiklet seçerken,yedek parça,servis,yakıt tüketimi,sürekli gidilen güzergaha uygunluğu gibi birçok faktör göz önüne alınırsa o motosikletten keyif alırız.


1 senelik scooter, 6 aylık 170cc, 2 aylık 250cc ve 1 saatlik 500cc tecrübem var. Scooter kendimindi ve 170cc'lik motorda bir sürelik emanet bir motordu, 250cc'lik arkadaşımın ve 500cc'lik olanda bir abimindi. İlk motorumu almak istiyorum ve düşüncem 250cc ile 500cc arasında.

Buradan yola çıkınca tek silindir 250 cc ile iyice tecrübe kazanın,binerken keyif alabilecek noktaya gelin ondan sonra maddi durumunuza göre yolunuzu çizersiniz.

EmirŞengezer
13 Aralık 2017, 11:57
Motor tecrübeni ay olarak değil de km olarak söylesen. Misal 250cc motoru kaç km kullandın? 8-10 bin km kullanmadıysan bence 250-300 cc bir şeyden devam et. sonra büyütürsün.

asrinfindik
13 Aralık 2017, 23:46
https://www.youtube.com/watch?v=TTjrK9n-oQEhttps://www.youtube.com/watch?v=esF-j_Joamchttps://www.youtube.com/watch?v=ygfKPZzxv30

Yolladığınız videolar için teşekkür ederim. Ben hiç merak edip 0-100 araştırmamıştım. Burada bazı şeylerin +'sı ve -'si belli oluyormuş zaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------


"Tamam usta senimi kırıcam. Bana bu motorların torkları hakkında bilgi verir misin? Yada torkunu beğendiğin 300cc'ye kadar bir motor önerir misin? Tek silindirlerin torkları çiftlere göre daha iyiymiş ama tek silindirde düşünmüyorum ona göre öneri verirseniz sevinirim."
Buna karşılıkta sana 250 cc içinde en torklu olarak Duke 250 öneririm, hem yakıt hem viraj hem süspansiyon hem de teknoloji bakımından hastası olursun.

Naked modellere bir türlü ısınamadım. Kullandığım 170cc'de zaten nakeddi ve o kadar zevk vermiyor. Tabi bu birazda cc'den kaynaklı ama görünüşe de biraz takığım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------


Motor tecrübeni ay olarak değil de km olarak söylesen. Misal 250cc motoru kaç km kullandın? 8-10 bin km kullanmadıysan bence 250-300 cc bir şeyden devam et. sonra büyütürsün.

250cc motoru bırak bini yüz bile kullanmadım. Arkadaşın olduğu için bazı acele işlerde ben onun makinayı aldım o benim arabayı aldı öyle yani. En fazla yaptığım 20-25 km'dir. Bin değil tabiki şehir içi kullandım.