PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.EL PİYASASINDA DURGUNLUK



beyazsaray
07 Aralık 2017, 12:32
Merhabalar.Yazdan süregelen 2.el piyasasındaki durgunluk dikkatimi çekti.6-7 aydır takip ettiğim kadarıyla motorların çoğu satılamamakta.Fiyatları kabarık tutanları favoriye alıp takip ettiğimde ise 250 cclerde(r25-cbr250 vs.)motorlarda 2-3 bin tl ye kadar fiyat düşürenler oldu ve hala satamadılar.Düşük fiyatta motorlarda pek ortalıkta bulanamıyor.Yüksek CC (600rr-R6-vs motorladada 3-4 hatta 5bin ) tl ye kadar indirim yapanları gördüm.Bende 250 cc motor alma düşüncesindeyim ama fiyatlar hala pahalı 2015 model r25, 25 bin km de olmasına rağmen 17 bine koyan gördüm haliyle satılmadı,kaldırdı 2 gün sonra 16 ya çekti ve baktı gitmiyo 15.500 e koydu hala satılmayınca vazgeçip kaldırdı. Tabi bu çogu motor için geçerli .Kış sezonunda etkisi vardır fakat takip ettiğim kadarıyla yazdan itibaren 2.eldede satışlar çok düştü tabi fiyatların çok yüksek tutulmasınında etkisi olduğunu düşünüyorum.

mustick
07 Aralık 2017, 13:24
motorların ilandan kaldırılması satılmadığı manasına mı geliyor?

serconline
07 Aralık 2017, 13:49
Bunun en büyük sebebi şu satıcılar motorlarını 1-2 tık fazla olarak siteye ekliyor ve daha sonra bu motorları beğenenler favorilere ekliyor bu adam yüksek yazdığı için motoru satamıyor ve düşürmeyi tercih ediyor nitekim düşürüyorda bundan ötürüde bütün favoricilere mesaj gidiyor favorici avcılarda acaba ihtiyacı varmı daha düşermi diyerek bekliyor tabi bu arada ilan sahibi gene uyuz oluyor ulan fiyatıda düşürdüm ama hala daha arayan soran yok ben biraz daha düşüreyim diyor nitekim oiyasanın üstüne koyduğu motorunu piyasanın altına kadar çekiyor bu süreç yaklaşık 1 aylık bir zaman alıyor daha sonrada satamadan motor yayından kalkıyor :)
Bazı arkadaşlarda sürekli fiyat düşürüyor buda ihtiyaçtan ama günde 2 3 sefer fiyat düşüren adamın motoru belki saüğlam ama neden dedirttiriyor :)

işin kısası satan her türlü satıyor :)

Taner YILMAZ
07 Aralık 2017, 14:11
Satmaya niyeti olmadığı halde bir keriz denk gelirse itelerim diye fahiş fiyattan ilan verende çok.
Zaten piyasayı onlar yükseltiyor. Satmak isteyen önce bir sitedeki rakamlara bakıyor.
Keriz arayanların yazdığı rakamları görünce o da aşağı kalmıyor ama bu sefer de satışı yapamıyor.
Satış rakamı makul seviyeye çekene kadar da ilan süresi dolup yayından kalkıyor. :))

gungenir
07 Aralık 2017, 14:49
Düşer tabi.
Bahar aylarında Pulsar 200ns max 8250 tl idi. Şu zamanda 2015-16 model ortalaması 7500-8000 lira.
Motoru 2 sene kullan zarar etmeden sat. Oh ne ala memleket.

carter17
07 Aralık 2017, 14:56
Düşer tabi.
Bahar aylarında Pulsar 200ns max 8250 tl idi. Şu zamanda 2015-16 model ortalaması 7500-8000 lira.
Motoru 2 sene kullan zarar etmeden sat. Oh ne ala memleket.

o zamanın 8000TL ile bu zamanın 8000TL si aynı değerde değil maalesef. Paramız aynı değerde kalmıyor. O adam 2 yıl önce 8000TL ye alabileceği muhtelif eşyaları bugün 12000TL ye ancak alabiliyor.

Zaten şu sıfırına zamanında zaten bu kadar verdin, sıfır fiyatına satmaya çalışıyorsun kafası kaybolmadığı için 2. el piyasası durgun. Adam 5000TL'ye 0 motosiklet almış 3 sene sonra koymuş 4.500e, e gardaş diyor bunun zaten sıfırı 5000TL'di, yahu 5000TL iken dolar 2.80 di. Altın şuanın kat kat altındaydı, ekmek simit çay daha ucuzdu. o günkü 5000tl ile bugünkü 5000tl bir mi?

uzay gemisi
07 Aralık 2017, 14:57
para yok para

gungenir
07 Aralık 2017, 15:13
o zamanın 8000TL ile bu zamanın 8000TL si aynı değerde değil maalesef. Paramız aynı değerde kalmıyor. O adam 2 yıl önce 8000TL ye alabileceği muhtelif eşyaları bugün 12000TL ye ancak alabiliyor.

Mala 40 kere zam gelse bile satıcı onu ilk aldığı ederinden fiyatlandırmakla yükümlüdür. Bunun kanuni dayanağı var. Öteki türlü haksız kazanca girer.
Zamdan sonra bazı galeriler bir süre eski fiyattan sıfır motosiklet satmaya devam etti. Çünkü stoktaki malı bitirmeden fiyatlara zam yapamazlardı.
2. el piyasası Allah'a emanet olduğundan böyle çekinceler yok tabii.

gerivites
07 Aralık 2017, 15:15
Ben de satmayıp ikinci motor olarak tutmaya kadar verdim. 150lik kapının önünde yatsın parçası da ucuz. Çalınmadığı sürece sıkıntı yok :)

artemis99
07 Aralık 2017, 15:18
motorların ilandan kaldırılması satılmadığı manasına mı geliyor?

3 ihtimal var
1. Süresi bitmiştir, yenilemek için para ödemek istememiştir ilan sahibi.
2. Satılmıştır
3. Satmaktan vazgeçmiştir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------

fiyatlar TL olarak düştü bile ancak kimsede nakit para yok anlaşılan. Eylül ayında ölü fiyatına koydum kimse aramadı bile.

Osm@n
07 Aralık 2017, 15:20
Mala 40 kere zam gelse bile satıcı onu ilk aldığı ederinden fiyatlandırmakla yükümlüdür. Bunun kanuni dayanağı var.

"İpe dizmek" dedikleri şey bu olsa gerek.

trattataa
07 Aralık 2017, 15:23
Nerde o kanuni dayanak?

Cehalet herzaman vardı ama hiç bu kadar pervasızlaşmamıştı yahu

artemis99
07 Aralık 2017, 15:31
Mala 40 kere zam gelse bile satıcı onu ilk aldığı ederinden fiyatlandırmakla yükümlüdür. Bunun kanuni dayanağı var. Öteki türlü haksız kazanca girer.
Zamdan sonra bazı galeriler bir süre eski fiyattan sıfır motosiklet satmaya devam etti. Çünkü stoktaki malı bitirmeden fiyatlara zam yapamazlardı.
2. el piyasası Allah'a emanet olduğundan böyle çekinceler yok tabii.

Nasıl yani yahu. Siz nerde yaşıyorsunuz acaba? Neymiş bu kanuni dayanak çok merak ettim şimdi. Benzine zam gelince aynı gün zamlı fiyattan satılıyor. Benzin istasyonuna soruyorlar mı "sen stoğu bitirmeden satıyosun hooop haksız kazanç bu " mu diyorlar. Serbest piyasa diye bir şey duydunuz mu acaba?

mala 40 kere zam gelse ilk ederinden fiyatlandırsa o işletme batar la. Yeni getireceği malı ilk ederinden alabilecek mi?

mhmtesk
07 Aralık 2017, 15:50
Dün bi 2. el cbr 250 lerin fiyatlarına bakayım dedim,

500 küsür ilanın içerisinden toplasan 5-6 tane pazarlık yapmak suretiyle alınabilecek ilan vardı

Anladımki millet tok satıcı, satacak adam zaten ederi fiyatı yazıyor 2 güne motor satılıyor

Herhalde ilan sahipleri birbirinin ilanlarına baka baka fiyatı yükseltmişler

Ama çok beklerler :queen:

sadraf
07 Aralık 2017, 15:56
Gecen hafta yine araba sattim. Ilana koydum 1 saat icinde sattim ve ilani kaldirdim. Bundan onceki tum satislarim en fazla 1-2 saat ilanda kalmistir. 30 dk icinde bile sattim.

Adam gibi fiyat koysalar degerinde onlarda benimkiler gibi en fazla 1 saate satilir. Telefonum susmuyordu arayan arayana.

Simdi gel gor ki ikinci el piyasasi sifiri gecmis. Hangi aptal alir bunlardan? Plaka ve ruhsat masrafi yapmis o yuzden sifirdan pahaliya satiyor. Ulan hödük onu zaten yapmak zorundasin seve seve bize ne lan ruhsat masrafindan.

Anlayacaginiz motor piyasasi at hirsizlarinin elinde o yuzden gidin 0 alin riskede girmeyin.

MD.Murat
07 Aralık 2017, 16:09
Mala 40 kere zam gelse bile satıcı onu ilk aldığı ederinden fiyatlandırmakla yükümlüdür. Bunun kanuni dayanağı var. Öteki türlü haksız kazanca girer.
Zamdan sonra bazı galeriler bir süre eski fiyattan sıfır motosiklet satmaya devam etti. Çünkü stoktaki malı bitirmeden fiyatlara zam yapamazlardı.
2. el piyasası Allah'a emanet olduğundan böyle çekinceler yok tabii.

kanuni dayanağı bekliyoruz :)

-Black-
08 Aralık 2017, 01:56
Dayanak yok da kaynak var. O da belli. :pr:

Nasate
08 Aralık 2017, 10:11
Gecen hafta yine araba sattim. Ilana koydum 1 saat icinde sattim ve ilani kaldirdim. Bundan onceki tum satislarim en fazla 1-2 saat ilanda kalmistir. 30 dk icinde bile sattim.

Adam gibi fiyat koysalar degerinde onlarda benimkiler gibi en fazla 1 saate satilir. Telefonum susmuyordu arayan arayana.

Simdi gel gor ki ikinci el piyasasi sifiri gecmis. Hangi aptal alir bunlardan? Plaka ve ruhsat masrafi yapmis o yuzden sifirdan pahaliya satiyor. Ulan hödük onu zaten yapmak zorundasin seve seve bize ne lan ruhsat masrafindan.

Anlayacaginiz motor piyasasi at hirsizlarinin elinde o yuzden gidin 0 alin riskede girmeyin.

Güzel açıklamış arkadaş:) En yüksek koyan ilana göre fiyat çekiliyor. Aslında mantıkları şu; ... fiyata motoru aldım, zarar etmeyeyim üstüne kar edeyim oldumu bi anda ederinden yüksek .. halbuki ben bunu kullandım 2. el, satın aldığımın asagısına satayımda zararım kullandığım kadar olsun dese.. 0 motor mantıklı ama o da her ay zam yiyor. Piyasayı işte bu durgunlaştırıyor. 0 alamayınca 2. ele yönelim, 2. elde busefer fiyat yükselmesi.. Sonuç Bilinmezlik :)

levend84
08 Aralık 2017, 10:22
Malum sitede birbirine bakarak fiyat arttıranlar sayesinde,motorun gerçek piyasa değerinde,ederi fiyat veren kişilerede,ulan yoksa motor sıkıntılımı? vb.yaklaşımı yapılıyor.

Bindiğini kullandığını kar say,adam bakım vs. yaptım diyor balata değişti,yağ değişti vs.yapacaksın tabi sonuçta biniyorsun,sanki altındaki el arabası..

Satan kişiler genelde alacağı motoru gözüne kestirip elimdekini şöyle satsam bunu alırım,hem fazlada kalın gelmez fiyat farkı,dikkat edin motor takaslı ilanlarda gerek dükkan gerek şahıs adam ne diyor takas fiyatım farklı,çünkü biliyor iki tarafta değerinden yüksek gösterecek bu şekilde tam olmasada kabaca ortayol bulunmuş gibi oluyor.

waldorf
08 Aralık 2017, 11:00
Kendi motorum için konuşayım. Mt-25

Vergi mevzusundan dolayı fiyatı 22 küsür liraya çektiler.

Adam 15k km'de 2015 model motoruna 17000 tl fiyat istiyor. Alış fiyatı 14000 tl. Herkes tatlı su kurnazı. Satan herkes tok satıcı.
Bir anda oldu mu sana 350 tane mt-25 satış sitesinde.

Takip edin fiyatları, hevesle yüksekten açıp gerçekleri görünce bir bir indiriyorlar.

2.el bu motorun ederi max 15000'tl dir. Salak yerine koymasınlar insanları.

2.el alacak arkadaşları, facebook'taki istedikleri marka modellerin sayfalarını takip etmelerini tavsiye ederim.
Orada daha insancıl fiyatlara veriyorlar.

EmirŞengezer
08 Aralık 2017, 11:38
Merak ediyorum.

2011 yılında 25bin tl ye alınmış motorun bugünkü fiyatı ne olmalı?
Motor 35bin kmde ve aksesuarsız. 2013den itibaren sıfırı satılmadı.

Hamza Toruk
08 Aralık 2017, 11:49
Doğrusu bende ilk zamanlar şu fiyatları şişirilmiş ilanlardan illallah ettim , kendimde 1-2 ilan paylaştım normal fiyattı örneğin buff 15 lira gibi bir rakamdı ne arayan ne soran vardı galiba ciddi ciddi piyasa bitik :farao:

reclusive
08 Aralık 2017, 13:19
14 model 23 bindeki cbr250mi 11500 e satamadim ki eski kasa 11 model bilmem kaç km deki motorlara 12 bin isteyenler varken satmaktan vazgeçtim bende yazı bekliyecem

levend84
08 Aralık 2017, 13:48
14 model 23 bindeki cbr250mi 11500 e satamadim ki eski kasa 11 model bilmem kaç km deki motorlara 12 bin isteyenler varken satmaktan vazgeçtim bende yazı bekliyecem

Satma kardeşim elindekinin kiymetini bil,çok acil nakit ihtiyacın olur orası ayrı mesele.

carter17
08 Aralık 2017, 14:02
Mala 40 kere zam gelse bile satıcı onu ilk aldığı ederinden fiyatlandırmakla yükümlüdür. Bunun kanuni dayanağı var. Öteki türlü haksız kazanca girer.
Zamdan sonra bazı galeriler bir süre eski fiyattan sıfır motosiklet satmaya devam etti. Çünkü stoktaki malı bitirmeden fiyatlara zam yapamazlardı.
2. el piyasası Allah'a emanet olduğundan böyle çekinceler yok tabii.

Nasıl yani? ciddi misiniz? O zaman piyasada sakız parasına 30 yaş üstü araba toplamamız gerekiyor, sizin kanuni dayanağınıza göre. Ev fiyatlarına bakın; 5 sene önce 0'ını 200.000TL ödediğiniz evi bugün 250.000TL den koysanız ertesi gün alırlar. Üstelik içinde 5 sene yaşanılmış :)

valeros46
08 Aralık 2017, 14:14
Alıcı alıcı gözüyle satıcı da satıcı gözüyle bakıyor bu işlere. İkinci el motor satan arkadaşlara bi tık fazla yüklenildiğini düşünüyorum. Örnek vermek gerekirse: 2015 yılında R25' in ilk serisinden 13.500 TL' ye bi motor alan adam şu an sıfırı 23.400 TL olan fiyatını düşünürsek bu motoru ne kadardan satmalı? 2015 yılında dolar 2 TL,euro da 2,60 dı yanlış hatırlamıyorsam. Şu an neredeyse x2. O zaman 750 TL olan kask şu an 1500 TL, 150 TL' ye aldığım eldiven şu an 500 TL! Bu adamın tabi ki neredeyse sıfır fiyatına satacak hali yok ama 13.500 TL civarı bir fiyata satmasını beklemek ne kadar mantıklı? 2015 de R25 13.500 TL iken yanlış hatırlamıyorsam MT-07 17.500 TL idi. Bu adam cc yükseltmek istese 4.000 TL koyup yükseltebilirdi. Şu an MT-07 37.800 TL!!! Aralarında 14.400 TL fark var. R25 alan adam cc yükseltmesin mi hiç? Motorun ederi o değil dersin almazsın vs. senin tercihin ama ikinci el motor alırken satan adamın açısından da bakmak lazım. Bugün alıcıysan yarın da satıcısın arkadaşım.

aokuyumcu
08 Aralık 2017, 15:24
arkadaşlar korunması gereken 2 elde alıcıdır. 2. el satıcılarının % 30 u bence aracı hakkında tam, eksiksiz bilgi veren ve yaklaşık ederini isteyen kişilerdir. diğer bahsi gecen satıcı çakallara gelince onların da yaptığı ayıplı, kazalı, hasarlı malı dehlemeye uğraşıyorsa, yanlış ilgi veriyorsa fiyatı haksız yükseltmeye uğraşıyorsa her tarz lafı söylemi hak ediyorlar.
aldatılmamak için alacağımız ürünü iyice incelememiz, anlamıyorsak bilene göstermemiz , soruşturmamız gerek.
2 el araba piyasasında fiyat belirlerken 0 ise aldığında %5-10 arası fiyat düşer, sonrasında senesine, km sine, sınıfına, vergi dilimine, yedek parça fiyatına ve bulunabilirliğine bağlı olarak 10 seneye kadar her sene için %3 ila 5 arasında fiyatında düşüş olur. tabiki o anki satış fiyatı üzerinden.
bazı araçlar fiyat olarak tabanı bulur dahada aşağı inmez

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------


Merak ediyorum.

2011 yılında 25bin tl ye alınmış motorun bugünkü fiyatı ne olmalı?
Motor 35bin kmde ve aksesuarsız. 2013den itibaren sıfırı satılmadı.
ence olması gereken satış fiyatı en son tedavülde ki fiyatı az alınarak kabaca hesaplanabilir
25000x%5 alındığındaki düşüş 6 yıllık fiyat kaybı %18 km için %3 toplamda %26 bu günkü değerinden aşağıda satılmalı . yedek parça temini, üretilmiyor olması ve son durumunun nasıl olduğu faktörleri fiyatı daha aşağı çekebilir.
o gün kaç dolara karşılık aldınız ise bu günkü kur değerini çarpıp %75-65 bandında alt üst diye güncel fiyat çıkarılabilir

nicksizbro
08 Aralık 2017, 15:31
Sizin dediğiniz mevzu arabadada oluyor ama bazı şahıslar 2. motoru 1 yil kullaniyor aldığı fiyata satiyor 8-9 bin km yol yapmis sanki o oturunca motor değerleniyor.

Motorsiklet yatırım makinesi değil bu aleti alıyorsanız satarken ,kullanırken cebinizden para gidecek satılırken 0 değil kaça aldıysanız hesap yapılır altın mı bu?

valeros46
08 Aralık 2017, 15:54
Sizin dediğiniz mevzu arabadada oluyor ama bazı şahıslar 2. motoru 1 yil kullaniyor aldığı fiyata satiyor 8-9 bin km yol yapmis sanki o oturunca motor değerleniyor.

Motorsiklet yatırım makinesi değil bu aleti alıyorsanız satarken ,kullanırken cebinizden para gidecek satılırken 0 değil kaça aldıysanız hesap yapılır altın mı bu?

Motorsiklet yatırım makinesi mi değil mi bilmem ama motosiklet dahil senin evine aldığın ekmek bile yatırım aracıdır. Ekmeği 2 gün için alırsın, bir kısmını bugün yersin kalanını yarına bırakırsın. Neden çöpe atmazsın? Çünkü yarın da yiyilebilecek standarttadır. Ekmeği çöpe atmadığın an ekmeği alışın yatırım; cebinde kalan para da kar,tasarruf v.s. nasıl adlandırırsan o olur(senin amacın bu olmasa dahi). Senin mantığınla 2015 de 2,6 tl karşılığı aldığın 1 euroyu 2,6 TL den fazla paraya satmaman lazım? Döviz bürosuna gidip euroyu 4,6TL yerine 2,6 TL' den bozun diye itiraz eder misin?

EmirŞengezer
08 Aralık 2017, 16:05
arkadaşlar korunması gereken 2 elde alıcıdır. 2. el satıcılarının % 30 u bence aracı hakkında tam, eksiksiz bilgi veren ve yaklaşık ederini isteyen kişilerdir. diğer bahsi gecen satıcı çakallara gelince onların da yaptığı ayıplı, kazalı, hasarlı malı dehlemeye uğraşıyorsa, yanlış ilgi veriyorsa fiyatı haksız yükseltmeye uğraşıyorsa her tarz lafı söylemi hak ediyorlar.
aldatılmamak için alacağımız ürünü iyice incelememiz, anlamıyorsak bilene göstermemiz , soruşturmamız gerek.
2 el araba piyasasında fiyat belirlerken 0 ise aldığında %5-10 arası fiyat düşer, sonrasında senesine, km sine, sınıfına, vergi dilimine, yedek parça fiyatına ve bulunabilirliğine bağlı olarak 10 seneye kadar her sene için %3 ila 5 arasında fiyatında düşüş olur. tabiki o anki satış fiyatı üzerinden.
bazı araçlar fiyat olarak tabanı bulur dahada aşağı inmez

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------


ence olması gereken satış fiyatı en son tedavülde ki fiyatı az alınarak kabaca hesaplanabilir
25000x%5 alındığındaki düşüş 6 yıllık fiyat kaybı %18 km için %3 toplamda %26 bu günkü değerinden aşağıda satılmalı . yedek parça temini, üretilmiyor olması ve son durumunun nasıl olduğu faktörleri fiyatı daha aşağı çekebilir.
o gün kaç dolara karşılık aldınız ise bu günkü kur değerini çarpıp %75-65 bandında alt üst diye güncel fiyat çıkarılabilir

Bu durumda 30bin tl normal bir fiyat diyebiliriz sanırım. Eh piyasası da o civarda.
Yorum için teşekkürler.

valeros46
08 Aralık 2017, 16:11
arkadaşlar korunması gereken 2 elde alıcıdır. 2. el satıcılarının % 30 u bence aracı hakkında tam, eksiksiz bilgi veren ve yaklaşık ederini isteyen kişilerdir. diğer bahsi gecen satıcı çakallara gelince onların da yaptığı ayıplı, kazalı, hasarlı malı dehlemeye uğraşıyorsa, yanlış ilgi veriyorsa fiyatı haksız yükseltmeye uğraşıyorsa her tarz lafı söylemi hak ediyorlar.
aldatılmamak için alacağımız ürünü iyice incelememiz, anlamıyorsak bilene göstermemiz , soruşturmamız gerek.
2 el araba piyasasında fiyat belirlerken 0 ise aldığında %5-10 arası fiyat düşer, sonrasında senesine, km sine, sınıfına, vergi dilimine, yedek parça fiyatına ve bulunabilirliğine bağlı olarak 10 seneye kadar her sene için %3 ila 5 arasında fiyatında düşüş olur. tabiki o anki satış fiyatı üzerinden.
bazı araçlar fiyat olarak tabanı bulur dahada aşağı inmez

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------


ence olması gereken satış fiyatı en son tedavülde ki fiyatı az alınarak kabaca hesaplanabilir
25000x%5 alındığındaki düşüş 6 yıllık fiyat kaybı %18 km için %3 toplamda %26 bu günkü değerinden aşağıda satılmalı . yedek parça temini, üretilmiyor olması ve son durumunun nasıl olduğu faktörleri fiyatı daha aşağı çekebilir.
o gün kaç dolara karşılık aldınız ise bu günkü kur değerini çarpıp %75-65 bandında alt üst diye güncel fiyat çıkarılabilir

Makul bir yöntem bence :cat:

atilas
08 Aralık 2017, 17:48
su akar yolunu bulur

velizrsln
08 Aralık 2017, 18:40
bunun bir sebebi ölümler ve vergiler olabilir, motor şeytan işi diyen ahmet dayın haklı çıktı

MUSTAFA KIR
08 Aralık 2017, 20:39
Öncelikle alıcılarda para yok ikinci el alamıyorlar.
İkinci neden ise alıcılar yeterli parayı biriktiremiyor ve biriktirse bile, ikinci el fiyarları yüksek alamıyorlar.
Üçüncü neden ise ikinci el yüksek fiyatlı olunca 3 bin fazla verip sıfır alırım kafam rahat olsun deniyor.
Sıfır ile ikinci el fiyatı birbirine yakın. 2 veya 3 yaşından ve 30000 bin km yapmış motora da güven olmuyor ve fiyat yüksek risk çok.

burak burk
08 Aralık 2017, 21:10
Mala 40 kere zam gelse bile satıcı onu ilk aldığı ederinden fiyatlandırmakla yükümlüdür. Bunun kanuni dayanağı var. Öteki türlü haksız kazanca girer.
Zamdan sonra bazı galeriler bir süre eski fiyattan sıfır motosiklet satmaya devam etti. Çünkü stoktaki malı bitirmeden fiyatlara zam yapamazlardı.
2. el piyasası Allah'a emanet olduğundan böyle çekinceler yok tabii.

senin bu kafaya ulaşmak için baya servet harcadım.daha da harcarım ama boşa

metinkilic
08 Aralık 2017, 22:16
Tamda bir haftadır ilanlara bakarken bu başlık denk geldi. Gerçekten çok ilginç bir fiyat oluşumu mevcut. Nasıl fiyatlandığı, fiyatlanırken hangi kriterlerin baz alındığı, enflasyon, dolar, Euro gibi değişkenlerin işin içine girdiği bir piyasadan söz ediyoruz. Ancak bizim zeki, ahlaklı halkımız hiç bir kritere uymayan fiyatlar istemişler.
X marka bir motorun 2004-2012 model aralığında fiyatlar 15.000-27,000 aralığında. 2013 ve üstü modeller ise 27.000-32.000 bandında. Şimdi yukarıda ki fiyat aralıklarını göz önüne alır isek; 2013 model ve üstü motorunu satan motor sahipleri gerçek ederini istemişler. Ancak daha düşük model satan sahipler ise bir keriz denk getirebilir miyiz diye bekliyorlar.
Kimse kusura bakmasın; 2-3 bin fazla verip daha üst model almak var iken daha yaşlı makineye kimse o fiyatı vermez. Veren de enayidir bence.
Daha önce bir çok motor sattım. milletin 10 bin dediği motordan çok daha iyisine sahiptim. bana göre ederi 8 bin gibi bir rakamdı. İlan çıkar çıkmaz satıldı. 150 cc'de de 4.000 km.de ki motoru başkalarının 5.000 bin isterken bence ederi 4 bin gibi düşündüm. ilk gün satıldı.
Fiyatlara bakınca ne demek istediğimi zaten anlarsınız.
Her kes isteği fiyatı istemek de özgürdür. Ancak bir de piyasa koşulları, arz ve talep dengesi denen bir olgu var. Ya bunları dikkate alırsınız ve satarsınız, ya da satmak için uzun bir süre ve iyi bir enayi çıksın diye beklersiniz. Benim düşüncem beklemeden işlemleri hızlı bir şekilde halletmektir.
Bir de aksesuar olayı var. Adam jant şeridi çekmiş, ederi 20 TL, bunu aksesuar olarak sayıyor. Sadece gülüp geçiyorum.

Taner YILMAZ
08 Aralık 2017, 23:17
Öncelikle alıcılarda para yok ikinci el alamıyorlar.
İkinci neden ise alıcılar yeterli parayı biriktiremiyor ve biriktirse bile, ikinci el fiyarları yüksek alamıyorlar.
Üçüncü neden ise ikinci el yüksek fiyatlı olunca 3 bin fazla verip sıfır alırım kafam rahat olsun deniyor.
Sıfır ile ikinci el fiyatı birbirine yakın. 2 veya 3 yaşından ve 30000 bin km yapmış motora da güven olmuyor ve fiyat yüksek risk çok.

30000 km yapmış motora neden güven olmasın? Bakımları zamanında yapıldıysa ve adam gibi kullanıldıysa bence sorun çıkarmaz.

TEKNECI
08 Aralık 2017, 23:22
Mala 40 kere zam gelse bile satıcı onu ilk aldığı ederinden fiyatlandırmakla yükümlüdür. Bunun kanuni dayanağı var. Öteki türlü haksız kazanca girer.....

ooooooo
salla, sallayabildigin kadariyle

o dayanaktan biz de faidelenmek arzusu icindeyiz!

Sj's
09 Aralık 2017, 01:06
Sebebi son 1-2 yilda ekonomimiz cosuyor diyenlere inat ciddi oranda fakirlesmemiz.

Cevremdeki tum arkadaslarimla muhabbetlerimiz bu donemlerde hangi motoru alip bineceklerinden su an kuculttukleri motorlara ya da hala ayni motorla daha ne kadar surmek durumunda kaldiklarina dondu. Ben sansli olanlardim.

0 piyasasi ki yerin dibine girmis durumda, bu otomatikman 2nci el piyasasini da fena vuruyor. Insanlar artik istedikleri modelin dusuk kmsini de birakti yillanmisina 30 binlerine gelenlerine razi bir sekilde motor secmeye basladi.

Onumuzdeki birkac yil kimsenin hayalindeki motosiklete problemsiz bir sekilde sahip olabilecegi zamanlar gibi gorunmuyor malesef.