Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti çirkin gösteren "TEK DİSK" fren
twisten
07 Aralık 2017, 12:53
Çift disk, fren kabiliyetini %5 artırıyor ama motorda fren için düşünülen maliyeti %25 artırıyorsa yapmazlar. Optimum kazancı düşünürler.
Ama eğer çift disk fren kabiliyetini maliyete oranla daha fazla artırsaydı mutlaka yaparlardı. Hatta tıpkı ABS gibi motorun her yerine yazarlardı ''TWIN DISK'' şeklinde :) Bi hayli reklam malzemesi. Ama demek ki attığı taş ürküttüğü kuşa değmiyor. Reklam malzemesi olarak bile görülmüyorsa demek ki gerçekten çift disk artı bişiy kazandırmıyor...
Mertcan39
07 Aralık 2017, 13:05
çift disk bişey kazandırmıyorsa yüksek cc tüm motosikletlerde olmazdı
mustafa_325
07 Aralık 2017, 13:20
Çift disk fren kabiliyetini her zaman arttırmaz. Eğer tek disk yeterli soğumaya sahipse ikincisini takmak gereksizdir.
Motosikletin diski ağırlık ve enerji hesabı yapılarak üretiliyor. Her fren yaptığımızda hızımızdaki enerjiyi fren diskine ısı olarak aktarıyoruz. Bu enerji diski ısıtıyor ve rüzgarla beraber havaya gidiyor. Eğer motorun ağırlığı frene yüklediği enerji fazla ise disk çok ısınacağı için bu enerjiyi havaya verebilmek için daha büyük disk lazım. Eğer küçük diske çok fazla enerji verirsek sıcaklık çok artacağı için balatalar yanar ve fren tutmaz. Yani motor ne kadar ağır ve güçlüyse disk o kadar büyük olmalı. Fazla büyük yaparsan hem sana bir faydası olmaz hemde tekerin dönmeye gösterdiği direnç olan atalet artar.
Şimdi yukarıda diskin boyutu motorun enerjisine göre belirleniyor dedik peki tek veya çift disk olmasına nasıl karar veriliyor. Şöyle ki tasarım aşamasında fren gücünü arttırmak için disk büyütülüyor fakat disk belli bir boyutun üstüne çıktığı zaman fren anında iç gerilmeleri çok artacağı için belli bir boyutun üstüne çıkılamıyor ve mecburen ikinci bir disk koyuluyor. Yani o ikinci diskin koyulma sebebi şekil olsun diye değil. Mecburiyetten koyuluyor.
Şimdi yukarıda diskin boyutu motorun enerjisine göre belirleniyor dedik peki tek veya çift disk olmasına nasıl karar veriliyor. Şöyle ki tasarım aşamasında fren gücünü arttırmak için disk büyütülüyor fakat disk belli bir boyutun üstüne çıktığı zaman fren anında iç gerilmeleri çok artacağı için belli bir boyutun üstüne çıkılamıyor
burda alaşım jant işin içine giriyo
hem tel jant kadar güzel görünmüyo
hemde daha büyük diski mümkün kılıyo
simetri takıntısı ayrı
MahmutBiner
07 Aralık 2017, 13:42
herşeyi bitirdik öndeki tek diske takıldık. Üretimler yapılmadan önce maliyetler satış fiyatları pazar alanları hepsi belirleniyor. Ordaki bir vida bile bazen üretici firmalar için pazar açısından sıkıntı yaratabiliyor. Diske gelene kadar bir çok eksik olabilir motosiklette. Keşke söylediğiniz kadar basit olsa bir diskin motosikletin total fiyatına etkisi. Otomobillerden düşünün şu an piyasadaki en ucuz otomobili alırken lcd ekran ekliyelim dediğinizde Fiyat minimum 1.500 tl artmakta. Hiç düşündünüzmü o ekranların maaliyeti nekadar :)
twisten
07 Aralık 2017, 13:42
çift disk bişey kazandırmıyorsa yüksek cc tüm motosikletlerde olmazdı
Yüksek cc motorlarda şart zaten. Hem onların fiyatları da uçuk. Bikaç yüz euroo fiyat içinde iyi gizlenebiliyor yada farkedilmiyor bile. Yüzde olarak çok artırmıyor diyeyim.
levend84
07 Aralık 2017, 13:44
Çift disk fren kabiliyetini her zaman arttırmaz. Eğer tek disk yeterli soğumaya sahipse ikincisini takmak gereksizdir.
Motosikletin diski ağırlık ve enerji hesabı yapılarak üretiliyor. Her fren yaptığımızda hızımızdaki enerjiyi fren diskine ısı olarak aktarıyoruz. Bu enerji diski ısıtıyor ve rüzgarla beraber havaya gidiyor. Eğer motorun ağırlığı frene yüklediği enerji fazla ise disk çok ısınacağı için bu enerjiyi havaya verebilmek için daha büyük disk lazım. Eğer küçük diske çok fazla enerji verirsek sıcaklık çok artacağı için balatalar yanar ve fren tutmaz. Yani motor ne kadar ağır ve güçlüyse disk o kadar büyük olmalı. Fazla büyük yaparsan hem sana bir faydası olmaz hemde tekerin dönmeye gösterdiği direnç olan atalet artar.
Şimdi yukarıda diskin boyutu motorun enerjisine göre belirleniyor dedik peki tek veya çift disk olmasına nasıl karar veriliyor. Şöyle ki tasarım aşamasında fren gücünü arttırmak için disk büyütülüyor fakat disk belli bir boyutun üstüne çıktığı zaman fren anında iç gerilmeleri çok artacağı için belli bir boyutun üstüne çıkılamıyor ve mecburen ikinci bir disk koyuluyor. Yani o ikinci diskin koyulma sebebi şekil olsun diye değil. Mecburiyetten koyuluyor.
Disk flanş çapı,frenleme kuvvetinde mutlaka etkili,burada tek,çift disk laf kalabalığına gerek yok,tek piston ve çift piston kaliper ve fren merkezinden yola çıkalım ve buradan yürüyelim,alt merkezde bulunan piston çapları ve balataya uyguladığı yüzey baskı kuvveti,frenleme enerjisi vs.hatta seramik disk diyerek ortamı coşturalım...
jackonbir
07 Aralık 2017, 13:49
Motor şekil duruyor. İlk defa bir racinge kanım ısındı. Bırak o kadar kusuru olsun.
mustafa_325
07 Aralık 2017, 14:55
Disk flanş çapı,frenleme kuvvetinde mutlaka etkili,burada tek,çift disk laf kalabalığına gerek yok,tek piston ve çift piston kaliper ve fren merkezinden yola çıkalım ve buradan yürüyelim,alt merkezde bulunan piston çapları ve balataya uyguladığı yüzey baskı kuvveti,frenleme enerjisi vs.hatta seramik disk diyerek ortamı coşturalım...
Abi sende hep ortaya lafı atıp kaçıyorsun. Diskin sağda veya solda olmasının farkını açıklamadın hala? Ben kendimce bir cevap düşündüm ama emin olmadığım için yazmıyorum.
"Adamın birinin başı çok ağrıyormuş. Bir çok doktora gitmiş ve tedavi görmüş, ilaç almış çaresi yok. Baş ağrısı geçmiyor. Sonunda bir doktor baş ağrısının adamın aletinden kaynaklandığını bu nedenle onu keserlerse baş ağrısından kurtulacağını söylemiş. Adam buna şiddetle karşı çıkmış. Aradan zaman geçmiş ama baş ağrısına dayanamıyor. Kestirmeyi kabul ederek ameliyat olmuş. Ameliyattan sonra baş ağrısından eser kalmamış.
Bir gün terziye pantolon diktirmek için gitmiş. Terzi başlamış ölçüsünü almaya. Bu sırada sormuş adama " Acaba demiş siz aletinizi ne tarafa koyarsınız? Sağ tarafa mı yoksa sol tarafa mı?"
Adam bunu duyunca sinirlenmiş ve " Sana ne kardeşim sen ölçünü almana bak" demiş. İçinden de kendi kendine "Acaba benimkinin olmadığını anladı mı !!" diye düşünmüş.
Biraz sonra terzi tekrar " Acaba demiş siz aletinizi ne tarafa koyarsınız?" Sağ tarafa mı sol tarafa mı?
Adam "Sanana ne yaa. Sen işine bak. Hem niye soruyorsun" Terzide" Efendim pantolonda o tarafa boşluk bırakacağım yoksa bu meret çok baş ağrısı yapar." demiş."
hasmet
07 Aralık 2017, 16:01
Zevkler kişiden kişiye değişmekle birlikte, tek ön diskli Honda NC, çift ön diskli her türlü Mondial'den güzel duruyor bence.
Seko
07 Aralık 2017, 16:55
Yahu ne 2000 i,yukarıda arkadaş demiş 850 usd ye adamlar cbf150 cıkarıyor.
Bunun maliyeti 150 dolar max,hem şekil hem daha iyi fren performansı.
Şimdi ekstra balata masrafı diyen arkadaşlara şunu soruyorum,çift balatanın bitme süresiyle tek balata bitme süresi aynı mı ?
Tabiki tek balata cok daha cabuk bitecek,
Maliyete bakarsak giydirmelerin maliyeti de en fazla 100 $ ama kaza yapınca ne fatura çıkıyor herkes biliyor. Bu arada 150 $ fark korkunç bir maliyettir firma için.
levend84
07 Aralık 2017, 19:29
Abi sende hep ortaya lafı atıp kaçıyorsun. Diskin sağda veya solda olmasının farkını açıklamadın hala? Ben kendimce bir cevap düşündüm ama emin olmadığım için yazmıyorum.
Yok dostum bu aralar ofiste mesai yoğun.
Disk flanşi önde solda,arka kampana veya disk herneyse sağda buraya kadar tamam,gelelim mevzuya olayin can alici kismi kombine frenleme uyguladigimizda ortaya çikiyor ve frenleme enerjisini olumlu etkiliyor,rijit ve iz çizgisi faydasindan bahsetmiyorum.
Fren tertibatinin konumu itibariyle(çapraz)dinamik kuvvet dengesi saglaniyor.frenleme esnasinda karşi direnç eşitlenerek pozitif yük salinimi kazaniliyor.
Dikkat edin,abi x model motorun frenleri çok başarili,virajda bile harika vb.sözler..işte bu bahsi geçen motorlara bakin ekseriyetle ana temada bu durum çikacak.
Şahsi tecrubem.Inazumanin ve mt125´in fren performansi Mt25 ten daha iyi.
Buyur seninde yorumunu alalim.
yusufkalaz
07 Aralık 2017, 19:46
estetik anlayışı olan bir arkadaşla karşılaşmam inanılmaz mutlu etti,teşekkürler :)
Benim olayım tamamen görsel olarak.Yoksa orada dursun bir tane de demir parçası fren yapsın veya yapmasın aynısından yandada olsun.
Evde bile koltuk takımını 3+2+1 felan değilde 3+3+2 olsun diye 1000 lik fazla ödeyen insanım.(Evet hesap babama kaldı ama olsun simetri candır.)
mustafa_325
07 Aralık 2017, 20:03
Yok dostum bu aralar ofiste mesai yoğun.
Disk flanşi önde solda,arka kampana veya disk herneyse sağda buraya kadar tamam,gelelim mevzuya olayin can alici kismi kombine frenleme uyguladigimizda ortaya çikiyor ve frenleme enerjisini olumlu etkiliyor,rijit ve iz çizgisi faydasindan bahsetmiyorum.
Fren tertibatinin konumu itibariyle(çapraz)dinamik kuvvet dengesi saglaniyor.frenleme esnasinda karşi direnç eşitlenerek pozitif yük salinimi kazaniliyor.
Dikkat edin,abi x model motorun frenleri çok başarili,virajda bile harika vb.sözler..işte bu bahsi geçen motorlara bakin ekseriyetle ana temada bu durum çikacak.
Buyur seninde yorumunu alalim.
Af buyur ben yazdıklarının hepsini anlayamadım. Rica etsem halkın seviyesine iner misiniz? "rijit ve iz çizgisi faydasi" nedir? "pozitif yük salinimi" nedir? Makine mühendisi değilim statik ve mukavemet derslerini basitleştirilmiş olarak gördüm.
Benim tahminim şuydu;
Frene bastığımızda fren kaliperleri diski tutuyor fakat tuttuğu nokta diskin ve tekerin ağırlık merkezi ile aynı eksende değil. Bunun sonucunda bir eğme yükü ortaya çıkıyor. İleri hareket eden bir cismi köşesinden tutup yavaşlattığımızda ortaya çıkan dönme hareketi gibi fren kaliperleri jant göbeğinde de eğme gerilmeleri oluşuyor ve bunun sonucunda tekerlerin dönme eksenlerinde ufak değişiklikler oluyor. Yani her yaptığımız frende ufak bir kontra vermiş oluyoruz. Diskin tekere göre konumuna göre bu gerilmeler de değişiyor. Hesapları yapan mühendisler ön ve arka frene aynı anda basıldığında oluşan kontraların birbirini sıfırlamasını sağlayacak şekilde diskleri konumlandırıyor olmalı diye düşündüm.
Fakat bu düşüncemi direk yazmamamın sebebi şu;
Bazı motosikletlerde(cbr250, RS200) fren diskleri ön ve arkada sağ tarafta iken bazılarında(tnt250, Xmax250) ise arkada sağda önde solda. Bu olay nedir? Bazı markalar bu yükleri hesaba katmıyorlar mı?
Turgetson
07 Aralık 2017, 20:12
Zevkler kişiden kişiye değişmekle birlikte, tek ön diskli Honda NC, çift ön diskli her türlü Mondial'den güzel duruyor bence.
Haşmet sana bişey mi oldu bu nasıl bir yorum.İstersen Kuba ile falan kıyasla Nc yi :)
https://www.ventura-bike.com/content/images/thumbs/0007523_versys-650.jpeg
bak kıyaslayacaksan bununla kıyasla,çok guzel duruyor fazladan 150 dolar verirsin itiraf et.(ayrica yuzde 5 fren performansı artıyomus ole diyolar)
levend84
07 Aralık 2017, 20:13
Af buyur ben yazdıklarının hepsini anlayamadım. Rica etsem halkın seviyesine iner misiniz? "rijit ve iz çizgisi faydasi" nedir? "pozitif yük salinimi" nedir? Makine mühendisi değilim statik ve mukavemet derslerini basitleştirilmiş olarak gördüm.
Benim tahminim şuydu;
Frene bastığımızda fren kaliperleri diski tutuyor fakat tuttuğu nokta diskin ve tekerin ağırlık merkezi ile aynı eksende değil. Bunun sonucunda bir eğme yükü ortaya çıkıyor. İleri hareket eden bir cismi köşesinden tutup yavaşlattığımızda ortaya çıkan dönme hareketi gibi fren kaliperleri jant göbeğinde de eğme gerilmeleri oluşuyor ve bunun sonucunda tekerlerin dönme eksenlerinde ufak değişiklikler oluyor. Yani her yaptığımız frende ufak bir kontra vermiş oluyoruz. Diskin tekere göre konumuna göre bu gerilmeler de değişiyor. Hesapları yapan mühendisler ön ve arka frene aynı anda basıldığında oluşan kontraların birbirini sıfırlamasını sağlayacak şekilde diskleri konumlandırıyor olmalı diye düşündüm.
Fakat bu düşüncemi direk yazmamamın sebebi şu;
Bazı motosikletlerde(cbr250, RS200) fren diskleri ön ve arkada sağ tarafta iken bazılarında(tnt250, Xmax250) ise arkada sağda önde solda. Bu olay nedir? Bazı markalar bu yükleri hesaba katmıyorlar mı?
O kadarda yabanci kelimeler degil esasinda,Anlayamadigin kelime ve terim karşiliklarini zaten ´´benim tahminim şuydu´´diye başlayan kisimdan itibaren yorumlamissin bak demek ki anlamissin :)
Diger ureticilerin bu konudaki muhendislik calismalarina bir yorum yapamam.
emremm
07 Aralık 2017, 21:37
Yok dostum bu aralar ofiste mesai yoğun.
Disk flanşi önde solda,arka kampana veya disk herneyse sağda buraya kadar tamam,gelelim mevzuya olayin can alici kismi kombine frenleme uyguladigimizda ortaya çikiyor ve frenleme enerjisini olumlu etkiliyor,rijit ve iz çizgisi faydasindan bahsetmiyorum.
Fren tertibatinin konumu itibariyle(çapraz)dinamik kuvvet dengesi saglaniyor.frenleme esnasinda karşi direnç eşitlenerek pozitif yük salinimi kazaniliyor.
Dikkat edin,abi x model motorun frenleri çok başarili,virajda bile harika vb.sözler..işte bu bahsi geçen motorlara bakin ekseriyetle ana temada bu durum çikacak.
Şahsi tecrubem.Inazumanin ve mt125´in fren performansi Mt25 ten daha iyi.
Buyur seninde yorumunu alalim.
Bu yazdıklarınız sizin görüşleriniz mi?
Yoksa bilimsel, kaynak şurada "buyrun okuyun, ben şuradan öğrendim." bilgiler mi?
Kaynak var mı?
Niye derseniz..
Otuz küsür senedir motor kullanıyorum.
Beni geçtim, çevremden "şu motorun frenleri çapraz olsaydı daha iyi dururdu, daha stabil olurdu." gibi bir şey duymadım.
jimi_hendrix
07 Aralık 2017, 21:45
2 disk gerçekden daha bir albenili duruyor bana göre.
Örnek:Mondial Destro,Gt 250R
Yoksa tek disk cift disk den pistonundan önce ABS.
hyo nun da frenleri tutmuyordu...
BLUERAY
07 Aralık 2017, 21:52
Konuyu bastan asagi okumadim, kafadan daliyorum.
Arka frenin disk degil bildigimiz kampana sistemde olmasi (Abs konu disi) elzemdir, hayatini kurtarir diyorum.
Kampana sistem disk kadar kendini cabuk ve ani kilitlemez
toz, camur, kum, su, yag gibi etmenlerden etkilenmez, alistigin fren dozajini verir supriz yapmaz.
Tamamen mekanik sistemdir, hortum, kaliper yok efendim bilmemne, merkez gibi olayi yoktur. Basarsin durursun.
Eger ki abs yok ise tum kontrol basinci sendedir, ister gevsetir ister sıkarsin, ayarini ayagina gore yaparsin.
Hafif siklette, 100-130 kg islak agirlikli bir motorda gordugum kadari ile en iyi çözümdür, ekonomiktir...
Ha begenmiyorsan begenmiyorsundur, o ayri tabiki....😉
Allah herkesin gonlune gore versin.
yusufkalaz
07 Aralık 2017, 22:14
hyo nun da frenleri tutmuyordu...
Bilmiyorum kulanmadım abi.
Şuan bir st 125 sahibiyim çok kral stopi yapabiliyor minicik diskiyle.
Mevzu görüntü :)
hasmet
07 Aralık 2017, 22:52
Haşmet sana bişey mi oldu bu nasıl bir yorum.İstersen Kuba ile falan kıyasla Nc yi :)
https://www.ventura-bike.com/content/images/thumbs/0007523_versys-650.jpeg
bak kıyaslayacaksan bununla kıyasla,çok guzel duruyor fazladan 150 dolar verirsin itiraf et.(ayrica yuzde 5 fren performansı artıyomus ole diyolar)
Motosiklette fuzuli estetige kolay kolay para vermem ben. Disk estetik degil islevsel bir sey benim icin. Tek olmasi hiiiic rencide etmez beni. Umrumda olmaz.
Dedigim gibi, ilk motosikletimde onde tek disk, arkada tambur vardi. Icimden "arkada da disk olsaydi" diye gecti, ama hic "onde iki disk olsaydi" diye gecmedi. Islevsel degil cunku. Hic sevmem islevsel olmayan goruntu seyleri. Estetik olarak dusunenleri anliyorum, ama ozenti gibi geliyor bana.
2 diske ihtiyac duyan motosiklete zaten 2 disk koyuyorlar. Istemeyene de koymuyolar. Gerek olmadigi halde surusu negatif etkileyecek "unsprung weight" eklemek acaip sacma geliyor bana.
tyrung
08 Aralık 2017, 00:35
Adam tasarımcıya amatör dedi :silent:. Tek disk, çift kararını tasarımcı veriyordur zaten emin ol.
Şimdi 250cc motora 180lik lastik neden koymuyorlar da dersin.
Senin gibi düşünen pazarlamacılar var. Misal Yamaha. Normalde MT07 160lık lastikle çıkacakmış fakat millet kalın seviyor diye 180 takmışlar.
Turgetson
08 Aralık 2017, 01:01
Adam tasarımcıya amatör dedi :silent:. Tek disk, çift kararını tasarımcı veriyordur zaten emin ol.
Şimdi 250cc motora 180lik lastik neden koymuyorlar da dersin.
Senin gibi düşünen pazarlamacılar var. Misal Yamaha. Normalde MT07 160lık lastikle çıkacakmış fakat millet kalın seviyor diye 180 takmışlar.
işte aradığım yorum bu yaaaaa,mt7 lastik muhabeetini ben de duydum , ama nerden duydum hatırlamıyorum.
Mt 07 de olması gereken lastik ebatını tabiki bu işin mühendisi belirliyordur kuşkusuz.
Ama birileri kesin araya girip "Hop,dur orda" dedi. "Millet kalın seviyor"(bunu zeki tasarımcılar soyler bence) buna kalın lastik takalım"
Ordan birileri sayıklamaya başladı "kalın koyarız ama maliyet artar!!! kaç tane motor satıyoz bu ne kadar onemli farkında mısınnız!!!!1"
Ordan başka biri çıktı ve "ya sus allahını seversen biz bilmiyduk sanki maliyetin artacağını"
ve Mt 07 kalın lastikle gelir :)
Teşekkürler Tyrung.
edit:oha sitenin açığını buldum 15 dk sonra edit yapabildim!!
çift disk motor isteyen elini cebine atacak gidip 650 sınıfına geçecek :)
ha kalite isteyen tabiki yamaha alacak ...
https://i.hizliresim.com/LOWBJV.jpg (https://hizliresim.com/LOWBJV)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO