Orijinalini görmek için tıklayınız : ABS nin faydası !
ernaltnts
06 Aralık 2017, 18:32
O bayrakçıkların üzerinde dua lar yazar bir nevi muska gibi
Gerçekten bilmiyordum, bilgilendirme için teşekkür ederim. Zira insanların kutsallarına söz söylemek gibi bir niyetim asla olmaz.
UNdocab
06 Aralık 2017, 18:52
hangi ülkenin hangi yolu olursa olsun bir motorda abs olması gerektiğini düşünüyorum.
çünkü sadece yol kaynaklı olmuyor kazalar.
yağmur, çukur, yoldaki çer çöp de bi kazaya sebep olabilir.
eğer abs yoksa panik fren yapıp tekeri kilitlerseniz %99 düşersiniz, ancak abs var ise panik fren yapsanız bile tekeri kilitlemezsiniz, düşme olasılığınız da belirli oranda düşer.
Konu 1 -0 gibi abs olmalı olmamalı mevzusu değil. O kadar yazdık çizdik. lütfen ama
akindir
06 Aralık 2017, 19:07
Burda bazı forum üyeleri ABS nin fren mesafesini uzattığını söylemiş. ABS devreye girerse fren mesafesini uzatır zaten ABS devreye girmişse beni yere yapıştırmaktan kurtarmış demektir. Sen ABSli al istersen frene abanıp devreye sokma burda sanki ABS bir dezavantaj gibi anlatmışsınız. ABSsiz motorla ABSli motorda frene fazla güç uygulasak ABSli motorda ABS devreye girer fren mesafesini uzatır ama beni düşürmekten kurtarır manevra yapma imkanı sunar ABSsiz motorda olacağı asfalt üstünde dans etmek ha ABS fren mesafesini uzatıyordu dimi pardon ben asfalt üstünde dans etmeyi tercih edeyim.
Şimdi gelip ABS yi devreye sokmadan kullan diyenler olacak henüz devreye sokmadım ama burda hocalarım gibi ustalaşmış bir sürücü değilim(henüz 5.000km tecrübem) ABS de tecrübe arttıkça kullanma olasılığı düşer diye düşünüyorum ama belli mi olur bir gün lazım olur hepimiz insanız hata yapabiliriz.
sadraf
06 Aralık 2017, 19:09
Acin youtube'u kazalara bakin ani frenlerde hepsi garc diye fren sıkıp tekerlegin kitlenmesiyle yeri opuyor.
Virajlarda ise yaramaz diyenler olmus. Bir zahmet viraj donerken frene basmayin bunun abs olup olmamasiyla ilgisi yok.
Abs tabiki fren mesafesini uzatir kanita gerek yok, bunun yaninda guvenle durmanizi saglar.
Umarim bir gun onunuze aniden bir sey firlayipta frene asilmazsiniz o zaman keske abs olsaydi derdiniz.
Abs sarttir. Fren sıkmayı ogrenemezler diye abs'yi gommekte olmamis. Bugun hanginiz abs'siz araba kullandiniz ya da tercihiniz olur? Arabayla motor freni ayni mi demeyin bosuna abs'siz risk ikisinde de aynidir.
Konu bu degil diyenler cevap vermeyebilir, gordugum birkac yoruma istinaden yazdim bunlari.
shruikan
06 Aralık 2017, 19:09
kesin lan!
zabuzaretta
06 Aralık 2017, 19:44
Tartışma zaten tatlıya bağlanmış gibi duruyor ama ben @MD.Murat'ın ateşini alacak sihirli cümleyi kurayım.
2018'den itibaren ABS'siz motor zaten satılamayacak diyolla. Valla ben de başkasının yalancısıyım.
mavellen
06 Aralık 2017, 19:52
Herkes bukadar şanslı olmayabilir.
Okan Sinan Ocan
06 Aralık 2017, 20:15
kesin lan!
http://24.media.tumblr.com/0699b4894a0a3091050707d1002f5b95/tumblr_mjaxmmRtbu1rqlui8o2_500.gif
Sj's
06 Aralık 2017, 20:26
Bu ABS meselesi her dile getirildiginde ortalik bir savas alanina donuyor. Bunun sebebi cehalette inat edilmesi. Sadece bize ozgu degil, dunyanin butun motosiklet forum ve gruplarinda holiganlik derecesinde tartisilan mevzu.
Bazi gercekleri ben anlatayim:
1- 20 sene once motosikletlerde ABS yoktu. Freni kitlendigi icin kaza yapan insanlarin hic biri ABS diye bir sey olsaydi kaza yapmazdim degil, yol sartlarini okuyamadiklari icin kaza yaptiklarindan bahseder.
2- ABS fren mesafesini uzatan ya da kisaltan bir mekanizma degildir, bunun tartisilmasi aptalcadir. ABS sensorunu uretenlerin bile fren mesafesiyle ilgili bir iddialari yokken islak zeminde absli motorla abssiz arasinda durma mesafesinin videolarini paylasan, kuruda daha uzun surede durur ya da islakta daha cabuk durur diyen kullanicilar fizik bilmiyor. Fizik bilmemesini gectim okumuyor. Buyurun size Suzuki Burgman Turkiye sayfasindan aciklama: http://motosiklet.suzuki.com.tr/modeller/burgman-650za.aspx (ozellikler bolumunde 4ncu madde - *ABS, duruş mesafesini kısaltan bir mekanizma değil frenleme amaçlı bir destek mekanizmasıdır. Virajlara ve kavşaklara girmeden önce hızınızı yeteri kadar azaltmayı unutmayın.) Fren mesafenizi motorunuzda ABS olup olmamasi degil, olay anindaki hiziniz, fren sisteminizin kalitesi(kaliper, disk ve balata) ve fren kabiliyetiniz belirler. Yoksa tabii ki abs videosunda izlediginiz orneklerde adamlar sikir sikir duruyor, kopeklercesine fren nasil yapilir bilmeden abaniyorlar. Iki motorun da 80 km hizda ilerledigini baz aldigimizda yagisli havada absli motor elbette dusmeden kisa surede duracak. Ama motorlardan biri hava yagisli oldugu icin 80 yerine 45 km hizda gidiyor olsa ona ne yapacaksiniz? He?
3- Yagmurlu havada kaza yaptiginizda ABS olsaydi kaza yapmazdim diyorsaniz yagmurlu havada surmeyin, cunku yagmurlu havada surmeyi bilmiyorsunuzdur. Buna alinmak isteyenler icin bu maddeyi alternatif olarak soyle duzenleyebiliriz: Islak hava sartlarinda panik fren durumunda yere yapismak istemeyenler ABS frenlere sahip bir motorla her zaman daha guvenli seyahat edecektir.
4- Her ABS ayni degildir. Bosch patentindeki motosiklet ABS sistemleri su an 10ncu versiyonunda. Yani motosiklet ureticileri 1den 10a kadar kaliteyle secebiliyorlar motosiklet uretirken. 1 en ucuzu, 10 en pahalisi, anladin. Surdugunuz motosikletteki ABS kime aittir, kim uretmistir, bu da onemli faktor. Kotu ABS ile yere yapisacagin noktada iyi ABS modeline sahip motorla jilet gibi duruyor olabilirsin.
Kullanicilarin 10da 8i yukarida saydigim gercekleri gormezden gelir ya da yoksayarlar, ya da okumazlar. Bu bir gercek oldugundan AB Euro4 normlari geregi eruo4 uyumlu tum motosikletler icin ya ABS ya da kombine fren sistemini zorunlu hale getirmistir.
bursagsli
06 Aralık 2017, 22:43
Şahsi düşüncem. Abs motosiklet için iyi birşey. Çünkü sen istediğin kadar kombine fren kullan. Ani bir durumda frene bastığında teker kitliyor ve kayıp düşmeni sağlıyor. Araç için bence gereksiz. Çünkü araç durmuyor, fren mesafesini uzatıyor
Turgetson
06 Aralık 2017, 22:51
arkadaşlar iyi sürücüyseniz abs ye gerek yok(ben tercih etmiyorum mesela)
bakın motogp de abs kullanılmıyor,neden ? fren mesefesini uzatır gerek yok.
zehir gibiyim maşallah
zabuzaretta
06 Aralık 2017, 22:57
Şahsi düşüncem. Abs motosiklet için iyi birşey. Çünkü sen istediğin kadar kombine fren kullan. Ani bir durumda frene bastığında teker kitliyor ve kayıp düşmeni sağlıyor. Araç için bence gereksiz. Çünkü araç durmuyor, fren mesafesini uzatıyor
ABS sistemi tekerleklerin kilitlenmesine engel olarak "kontrolsüz kayan" aracın kontrolünü kazanmasına yani manevra yapmasına müsaade etmesine yarayan müthiş bir icattır. Lütfen insanları saçma sapan yönlendirmeyin.
emremm
06 Aralık 2017, 22:58
Şahsi düşüncem. Abs motosiklet için iyi birşey. Çünkü sen istediğin kadar kombine fren kullan. Ani bir durumda frene bastığında teker kitliyor ve kayıp düşmeni sağlıyor. Araç için bence gereksiz. Çünkü araç durmuyor, fren mesafesini uzatıyor
Dört tekerde de gereksiz değil. Tekerler kilitlendiği zaman sağa sola manevra yapamazsın.
@zabuzaretta; aynı zaman da yazmışız. :)
Sj's
06 Aralık 2017, 23:17
Hadi artik herkes kabul etsin sunu, ABS fren yapmayi bilmiyorsan muhtesem bir sey.
UNdocab
06 Aralık 2017, 23:38
Keşke Türkiye'de de motosiklet ehliyeti alma sistemi Japonya ile bire bir aynı olsa da sonra isteyen istediği kadar boşuna tartışsa
SuleymanE
06 Aralık 2017, 23:53
Hobaaa ortam fena gerilmiş, sakin beyler sakin. Dövüşecekseniz kurallar basit, belden aşağı vurma yok, zil sesini duyunca da ayrılıp köşelere gideceksiniz :)
Ben takılmam aga teorisine, ekstra ve güzel bir özellik mi ABS ? Evet. O zaman dursun motorumun bir kenarında, bir gün elbet lazım olur :P
Dipnot: Şaka bir yana, o videodaki hintli şahıs gerçekten fazla riskli ve kötü kullanıyor. Forumda bir alt başlıkta bir arabayı sağdan sollamaya çalışırken duran minibüse arkadan patlatan bir arkadaşın videosu vardı. Riskli kullanımda ABS falan kurtarmıyor, önce dikkatli sürmek şart...
TIGERSHARK
07 Aralık 2017, 00:06
bilseydim böyle olacağını videoyu paylaşmazdım
efendy06
07 Aralık 2017, 00:22
Bu forumun bile %50 si sadece arka fren kullanıyor. ön frenle düşerim diye.
bunun tartışılacak bir yanı yok yani.
Buforumun ve motosiklet kullanan %90 insan için , abs fren mesafesini kısaltır.
o zaman sonuç:
abs fren mesafesini kısaltır.(nokta)
Bence hatalı bir düşünce sistematiğine sahipsiniz ABS konusunda. Sebebini şöyle anlatayım;
şimdi ben abssi olmayan bir motor kullanıyorum ve ön freni kullanırsam düşerim diye sadece arka fren kullanıyorum. O kadar ki ön fren manetini sökseniz eksikliğini hissetmeyeceğim. Sonra sattım motorumu, absli dominar aldım. İyi de arkadaş, benim elde ön fren alışkanlığı yok... Yani abs olsun veya olmasın, ben zaten hep arka freni kullanıyorum. Bu durumda dominarın abssi benim fren mesafemi kısaltmaz, etkilemez bile.
Ha motorda kombin abs fren sistemi vardır, ben arka freni kullanırım, motor "bu mal gene ön freni kullanmadı, dur o haltı da ben kullanayımda dursun, ağzım yüzüm yamulmasın" deyip ön fren ile olaya müdahale ediyorsa sonuç değişir. Ancak ön freni kullanmayan adam, absli yada abssiz hiçbir motorda ön fren kullanmaz. Bu durumda absnin fren mesafesini kısaltmak gibi bir işlevi yoktur,burada fren mesafesini kısaltacak olan en temel unsuru oluşturan şey, absli yahut abssiz motorda doğru fren yapmaktır. Terminolojiye girecek değilim, ancak siz frene basmazsanız, motorunuz durmaz. Bu gayet net.
Bu birincil etken öğrenildikten sonra ise, abs ikincil etken olarak işimizi kolaylaştırır, biz ön arka frenlerin ikisini de acil durumlarda kullandığımızda motorumuzu yönlendirilebilir kılar, ve bu sayede hayatımızı kurtarır. Sıkıntı şurada, abs halen fren mesafemizi kısaltmadı.
İkincil etken de devreye girdi ve artık absli bir motorumuz var ve fren yapmayı da biliyoruz, işte bu durumda özellikle kaygan zeminde, yahut lastikler yeterli tutuş düzeyine ulaşmamışken yapılacak frenlemelerde fren mesafemizi kısaltacak olan abs, sayın Okan Sinan hocamın bahsettiği gibi kuru ve düzgün zeminde fren mesafemizi uzatacaktır.
Ancak en net haliyle motosikletlerin yaptığı trafik kazalarını incelediğimizde, genel olarak sorun fren mesafesinden ziyade, fren basıncını ayarlayamayıp özellikle ön lastiğin kilitlenerek kayması sebebi ile düşmek olduğunu görebiliriz. İşte bu "abi frene bastım kaydı, düştüm yaa" sendromundan kurtulmak için abs 10 numara bir çözüm.
LynXMaSTeR
07 Aralık 2017, 00:23
Konu 1 -0 gibi abs olmalı olmamalı mevzusu değil. O kadar yazdık çizdik. lütfen ama
hocam konu abs nin hayat kurtardığından bahisle paylaşılan bir videoyu içeriyor.
bende abs nin iyi olduğunu söyledim. bu tarz panik frenlemede tekeri kilitlemediği için kazadan kurtulma şansının daha yüksek olduğunu söyledim.
hala mevzu abs değil diyorsun, neyin peşindesin anlamadım ki?
bursagsli
07 Aralık 2017, 00:25
ABS sistemi tekerleklerin kilitlenmesine engel olarak "kontrolsüz kayan" aracın kontrolünü kazanmasına yani manevra yapmasına müsaade etmesine yarayan müthiş bir icattır. Lütfen insanları saçma sapan yönlendirmeyin.
Farkındaysan şahsi düşüncem yazdım. Abs fren mesafesini uzatıyor ve araç durmuyor. Bir önceki kullandığım araçta abs fren yoktu. Çapraz fren sistemi vardı. Frene bastığında araç duruyordu. Şimdi kullandığım araçta abs var. İşin açıkçası araç durmuyor. Yer ıslakken hemen devreye giriyor. Abs siz araçta fren yapmasını bilirsen teker kitlenmez
*Heka
07 Aralık 2017, 00:32
Forum kurallarında da açık bir şekilde belirtildiği gibi ''9.1. Site admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajları değistirme ve silme hakkına sahiplerdir.'' mesajları tabi ki de silebilirsiniz.
Ancak @Okan Sinan Ocan isimli üyenin bana hakaret etmiş olduğu gerçeğini maalesef değiştiremiyorsunuz.
Madem kurallar uygulanmak için var yönetime sesleniyorum, umarım gereğini yaparsınız!
gerivites
07 Aralık 2017, 01:35
dostum , 25 sene eğitim almış bir insan olarak eğitimin insan hayatına etkisini ya da gerekliliğini tartışmak istemiyorum.
sorunun cevabı tabiki eğitim. benim için.
ama
anlamadığınız o kadar büyük bir problemimiz var ki , sizler bu buz dağının yanında küçük bir tekne gibi kalıyorsunuz.
bizim insanlarımızın mantığı düz , zekası kıttır.
motorun abs lisini 12 liraya alıp 11 liraya satar ,
abs sizini 10 liraya alıp 9 liraya satar.
abs onun gözünde yatırımdır.
ancak eğitim harcamadır.
eğitim al dersen almaz. aldıramazsın buna.anlamaz.
abs li motor al dersen hesabı yapar kafasında abs li alır.
çok insan hayatı kurtarma potansiyeli olan : eğitim tabiki.
Bizim gibi bir ülkede çok hayat kurtarabilecek olan: ABS.
Bu mantıkta olan birisine ABS desen de 2 lira az verip ABS'siz alacaktır. "Bizim gibi bir ülke" deniliyorsa eğer çok da hayat kurtulmasına gerek yok.
shruikan
07 Aralık 2017, 02:02
bi de r25 deselerdi, hepten kıyamet kopardı
hasmet
07 Aralık 2017, 02:36
Hadi artik herkes kabul etsin sunu, ABS fren yapmayi bilmiyorsan muhtesem bir sey.
Kabul edilmesi gereken su: ABS, trafikte, fren yapmayi bilen icin de, bilmeyen icin de muhtesem bir sey.
Fren yapmayi cok iyi bilseniz bile trafikte on goremeyeceginiz seyler olma ihtimali var. Siyah buz, yola dokulmus yag, kum, micir, vs gibi. Ozellikle virajdaysa yapabileceginiz hemen hemen hic bir sey yok. Profesyonel bir yarisci, bir soyleside, ABS'yi trafikte kullandigini soylemisti, bu tur sebeplerden dolayi.
Bunun disinda profesyonel degilseniz, yani bi suru kaza ve dusme yasamadiysaniz, panik limitiniz dusuktur; bir baska deyisle, sizi aniden frene tum gucunuzle asilmanizi tetikleyecek olay kumesi buyuktur. Dusmeyen motosiklette fren egitimi almadiysaniz da fren yapmayi bilmiyorsunuzdur, bu kadar net. Limiti anlamak icin limiti gecmek gerekli. Bu da dusmeyen motosiklet demek.
Hatta yeni Skidbike diye birsey cikardilar. Cok daha kullanisli bir egitim araci. On ve arkadaki cekisi ayri ayri ayarlayabiliyorlar:
http://www.youtube.com/watch?v=IYKE84osjoQ
RedCBR125
07 Aralık 2017, 03:01
Ben bu konuda zırcahil birisiyim beni eğitin Oocan hocam bu sorumu yanıtlarsanız sevinirim.
ABS fren mesafesini uzatır demek ne anlama geliyor? Duracağımız mesafeyi mi uzatır yani?
Neden uzatır? Freni köklediğimizde veya kaygan zeminde frenleme seviyemizi ayarlayamadığımızda lastik kayacak seviyeye gelir, lastik kaymasın diye de abs sistemi frenimizi aralıklı şekilde tutup bırakır, tutup bırakır. Bu aralıklarla freni bırakması sebebiyle mi fren mesafesi uzuyor?
Yani freni bırakmasa zaten lastik o noktada kayacak o esnada zaten frenlemenin devam etmesinin bana zerre faydası olmayacak diye düşünüyorum. Abs olmayan motosikletteki frenleme fren mesafesini ne yaparak kısaltıyor yani o abs de olan kayma esnasında freni birakmasi yerine abs siz frenin frenlemeye devam etmesiyle tekeri kaydirarak mi mesafeyi kisaltiyor?
Fren mesafesini uzatır ne anlama geliyor yani burdaki cümle olarak olumsuz ama mantık olarak olumlu birşey mi var? Kayacağıma freni tut bırak yapıyor daha etkili bir frenleme sağlamaz mı bu?
Abs siz motosiklet yüzünden frenlerken kayıp düşmeyi geçtim zaten de bunu gerçekten merak ettim. Ayrıca abs yoksa zaten motosikletin frenlerini limitlerde kullanabilen kaç motosikletli var 1.000 kişiden kaçı abs limiti kadar limitlerini biliyor ve bu limiti fren manetine-pedalına uygulayabiliyor?
Motosikletinizin fren limitinin en son haddini her zemindeki en son limitini siz nasıl bileceksiniz?
Yani bu limiti; lastik sıcaklığı, zemin sıcaklığı, zemin kayganlığı, motosiklet hızınız ve o hızdaki devriniz vs hatta motosikletin üzerindeki konumunuz dahi bu frenlemedeki son limitinizi her AN değiştirmez mi? O an o limitin frenlemedeki hangi aşama olduğunu nasıl anlayabiliriz? Bilemedim. Beni aydınlatırsanız sevinirim.
jimi_hendrix
07 Aralık 2017, 03:33
adamlar robota motosiklet sürdürdüler... üstüne bir de doktor ile yarıştırdılar. biz hala abs yi tartışıyoruz...
https://www.youtube.com/watch?v=BjZPvXKewFk
Olcay Avşar
07 Aralık 2017, 08:49
Araya girip bir virgül koyayım,
ABS fren mesafesini uzatır mı uzatmaz mı konusunu yanlış anlayabilecek sürücüler için konuyu şöyle özetlemek lazım;
ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. İki motorda da tekerlekleri kitlemeden uygun basınç ile fren yapabilirseniz (yani mükemmel bir fren) iki motorda tekerlekleri kitlemeden, yol tutuşu bozulmadan aynı mesafede durur.
Başka bir cümle ile tekrarlayalım, ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. ABS devreye girerse durma mesafesi uzar, ABS devreye girmediyse zaten bir problem yoktur. ABS devreye girdi ise bizi bir problemden kurtarmıştır.
Simüle edelim;
İki tane aynı model motosikletimiz olsun, biri ABS'li biri ABS'siz. Bu iki motora da Yamaha'nın geliştirdiği Motobot sürücüsünü bindirelim.
İki robot sürücüye de aynı anda aynı veriyi göndererek işlem yaptırdığımızı var sayalım, yani bir kumanda iki oyuncak.
İlk denememizde 80 KM hıza çıkaralım motorlarımızı, yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan mükemmel frenleme komutu gönderelim. Tekerleri kitlemeden maksimum basınç uygulansın, frenler limon sıkılır gibi sıkılsın, amortisörler tatlı tatlı kapanmaya başlasın, yük lastiklere aniden değil de tatlı tatlı verilsin ve lastik de mükemmel yol tutuşu sağlayıp hiç kaymadan motosikleti durdursun.
İki motosiklet de aynı anda, aynı mesafede durur.
Testi tekrarlayalım;
İkinci denememizde 80 KM hıza tekrar çıkaralım motorlarımızı, yine yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan panik fren komutu gönderelim, hani o bildiğimiz tüm frenleme tekniklerini heyecendan unuttuğumuz ya da hiç bilmediğimiz için yaptığımız panik fren. İki motorun da tekerlekleri kitlenmeye başladıysa eğer; ABS'li motor, kilitlenmeleri kontrol ederek motoru bir önceki testte durulan mesafeden biraz daha uzakta durduracak. ABS'siz olan ise tekerlekler kilitlendiği için kayıp düşecek, bir önceki testte durulan mesafeden ya daha önce ya da daha sonra duracak ama yerde yan yatarak.
REDDCBR125 güzel bir soru sormuş aslında, tebrikler.
MahmutBiner
07 Aralık 2017, 09:08
Araya girip bir virgül koyayım,
ABS fren mesafesini uzatır mı uzatmaz mı konusunu yanlış anlayabilecek sürücüler için konuyu şöyle özetlemek lazım;
ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. İki motorda da tekerlekleri kitlemeden uygun basınç ile fren yapabilirseniz (yani mükemmel bir fren) iki motorda tekerlekleri kitlemeden, yol tutuşu bozulmadan aynı mesafede durur.
Başka bir cümle ile tekrarlayalım, ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. ABS devreye girerse durma mesafesi uzar, ABS devreye girmediyse zaten bir problem yoktur. ABS devreye girdi ise bizi bir problemden kurtarmıştır.
Simüle edelim;
İki tane aynı model motosikletimiz olsun, biri ABS'li biri ABS'siz. Bu iki motora da Yamaha'nın geliştirdiği Motobot sürücüsünü bindirelim.
İki robot sürücüye de aynı anda aynı veriyi göndererek işlem yaptırdığımızı var sayalım, yani bir kumanda iki oyuncak.
İlk denememizde 80 KM hıza çıkaralım motorlarımızı, yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan mükemmel frenleme komutu gönderelim. Tekerleri kitlemeden maksimum basınç uygulansın, frenler limon sıkılır gibi sıkılsın, amortisörler tatlı tatlı kapanmaya başlasın, yük lastiklere aniden değil de tatlı tatlı verilsin ve lastik de mükemmel yol tutuşu sağlayıp hiç kaymadan motosikleti durdursun.
İki motosiklet de aynı anda, aynı mesafede durur.
Testi tekrarlayalım;
İkinci denememizde 80 KM hıza tekrar çıkaralım motorlarımızı, yine yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan panik fren komutu gönderelim, hani o bildiğimiz tüm frenleme tekniklerini heyecendan unuttuğumuz ya da hiç bilmediğimiz için yaptığımız panik fren. İki motorun da tekerlekleri kitlenmeye başladıysa eğer; ABS'li motor, kilitlenmeleri kontrol ederek motoru bir önceki testte durulan mesafeden biraz daha uzakta durduracak. ABS'siz olan ise tekerlekler kilitlendiği için kayıp düşecek, bir önceki testte durulan mesafeden ya daha önce ya da daha sonra duracak ama yerde yan yatarak.
REDDCBR125 güzel bir soru sormuş aslında, tebrikler.
Konuşmalar uzadıkça aklıma mercedesin reklamı geldi ormanda giderken ağacın devrilip arabanın okadar hızlı giderken zart diye durduğu... :) ŞDS ( Şeytanı durduran sistem )
vallahi ne güzel pazar stratejileri yok motora sistem koyduk yatış açısını görüyoruz yok abs koyduk yok esp koyduk yok hava yastığı koyduk :) Burada üzüldüğüm nokta şu. 30 Küsür senedir motosiklette olan birisi olarak. İster abs olsun ister abs olmasın hava ıslak olsaydı eğer bu videodaki arkadaş ya yeri öperdi yada öndeki arabayı :) Buna hayır öyle olmazdı diyen daha küçük 3 5 sene motosiklet kullanan , Abs yi hayat kurtaran bir devrim gibi gören tüm sürücülere gülümser ve saygıyla karşılarım.
Herşey videolarda göründüğü gibi keyifli olmuyor yağmurlu havada panik fren yaptığınızda ! Ha belki videolardaki gibi dümdüz süper bir asfaltta kapalı otoparkta panik fren denerseniz işe yarayabilir.
Şu an abs standart bir aksesuar haline geldi ve kazalarda okadar çoğaldı. Sadece abs değil motosikletler elektronikleştikçe kaza ve hata oranları yükseliyor.
hasmet
07 Aralık 2017, 09:46
Şu an abs standart bir aksesuar haline geldi ve kazalarda okadar çoğaldı. Sadece abs değil motosikletler elektronikleştikçe kaza ve hata oranları yükseliyor.
Nereden biliyorsunuz? Elinizde anekdot harici geçerli bir sebep, bir delil var mı?
Bilakis tam tersi: Avrupa Birliği, ABS'li motosikletlerin ölümlü kazaya karışma oranının yüzde otuz daha az olduğunun istatistiği ortaya çıktıktan sonra zorunluluk getirdi. Yanıldılar mı? Sizin veriniz ve istatistiğiniz nerede?
Bu durumda yazdığınız biraz vurdumduymazca olmuyor mu?
İki kez ciddi kaza yaptım. İkisi de ABS ile engellenebilirdi. 3 ay diz ağrısı çektikten sonra sıfır aldığım CB1000R'ı daha yaşını doldurur doldurmaz bi sürü zarara elden çıkarıp ABS'li bir model aldım. Verdiğim en iyi karardı. Bir kere işe yaradı bile...
LynXMaSTeR
07 Aralık 2017, 09:52
Ben bu konuda zırcahil birisiyim beni eğitin Oocan hocam bu sorumu yanıtlarsanız sevinirim.
ABS fren mesafesini uzatır demek ne anlama geliyor? Duracağımız mesafeyi mi uzatır yani?
Neden uzatır? Freni köklediğimizde veya kaygan zeminde frenleme seviyemizi ayarlayamadığımızda lastik kayacak seviyeye gelir, lastik kaymasın diye de abs sistemi frenimizi aralıklı şekilde tutup bırakır, tutup bırakır. Bu aralıklarla freni bırakması sebebiyle mi fren mesafesi uzuyor?
Yani freni bırakmasa zaten lastik o noktada kayacak o esnada zaten frenlemenin devam etmesinin bana zerre faydası olmayacak diye düşünüyorum. Abs olmayan motosikletteki frenleme fren mesafesini ne yaparak kısaltıyor yani o abs de olan kayma esnasında freni birakmasi yerine abs siz frenin frenlemeye devam etmesiyle tekeri kaydirarak mi mesafeyi kisaltiyor?
Fren mesafesini uzatır ne anlama geliyor yani burdaki cümle olarak olumsuz ama mantık olarak olumlu birşey mi var? Kayacağıma freni tut bırak yapıyor daha etkili bir frenleme sağlamaz mı bu?
Abs siz motosiklet yüzünden frenlerken kayıp düşmeyi geçtim zaten de bunu gerçekten merak ettim. Ayrıca abs yoksa zaten motosikletin frenlerini limitlerde kullanabilen kaç motosikletli var 1.000 kişiden kaçı abs limiti kadar limitlerini biliyor ve bu limiti fren manetine-pedalına uygulayabiliyor?
Motosikletinizin fren limitinin en son haddini her zemindeki en son limitini siz nasıl bileceksiniz?
Yani bu limiti; lastik sıcaklığı, zemin sıcaklığı, zemin kayganlığı, motosiklet hızınız ve o hızdaki devriniz vs hatta motosikletin üzerindeki konumunuz dahi bu frenlemedeki son limitinizi her AN değiştirmez mi? O an o limitin frenlemedeki hangi aşama olduğunu nasıl anlayabiliriz? Bilemedim. Beni aydınlatırsanız sevinirim.
hocam sen zaten yeterince aydınlanmışsın bence :)
boşver söylenilenleri, abs li motor her zaman daha iyidir bizim gibi motogp de yarışmayan kullanıcılar için.
MahmutBiner
07 Aralık 2017, 10:20
Nereden biliyorsunuz? Elinizde anekdot harici geçerli bir sebep, bir delil var mı?
Bilakis tam tersi: Avrupa Birliği, ABS'li motosikletlerin ölümlü kazaya karışma oranının yüzde otuz daha az olduğunun istatistiği ortaya çıktıktan sonra zorunluluk getirdi. Yanıldılar mı? Sizin veriniz ve istatistiğiniz nerede?
Bu durumda yazdığınız biraz vurdumduymazca olmuyor mu?
İki kez ciddi kaza yaptım. İkisi de ABS ile engellenebilirdi. 3 ay diz ağrısı çektikten sonra sıfır aldığım CB1000R'ı daha yaşını doldurur doldurmaz bi sürü zarara elden çıkarıp ABS'li bir model aldım. Verdiğim en iyi karardı. Bir kere işe yaradı bile...
uzaydamı yaşıyorsun güzel kardeşim, arkadaşım ? Yazdığım 40 satırdan bir satırı çekmek altında farklı birşey aratıyor insana.
Ben abs kötü bir sistemdir demedim. Tabiki faydalı. Fakat sizde böyle bilinçsiz sürüyorsanız abs sizi 2 kez kurtarır.. 3. kez yine aynı şekilde düştüğünüzde anlarsınız beni. Abs elektronik bir sistem olduğu için zaman zaman arızalanabiliyor. Abs arızası demek hiç abs olmayan bir motor kullanmaktan daha beter birşey. Birgün yaşadığında anlarsın.
zaferce
07 Aralık 2017, 10:25
Motosiklet sürmek hafife alınacak, basit bir iş değil. Zevki de buradan geliyor. İnsan beyni 25 yaşından önce henüz frontal korteks gelişimini tamamlamamış oluyor. Tehlike algısı gibi yaşamsal kararların alındığı bölgeler fiziksel olarak ancak o zaman tam gelişmiş oluyor (https://www.newscientist.com/article/2154884-teenage-brains-cant-tell-whats-important-and-what-isnt/). 18 yaşında yasal olarak yetişkin sayılıyoruz ama 25'e kadar aslında hala çocuk gibi tehlikelerin farkında değiliz, kırılganlığımız hakkında fikrimiz yok. Bize bir şey olmaz sanıyoruz. 24 yaşından sonra motosiklete başlayan istediği motoru almasında sakınca görmeyişimiz de buradan geliyor. Diğerinin beyni henüz kendisini nasıl bir tehlikeye attığının farkında olacak donanıma sahip değil. Tek tekerci aşırı hız seven araçları dibinden sollamayı seven aptalların büyük çoğunluğunun 25 yaşından küçük olması, 25 yaşlarından sonra tek tekerciliğin azalmasının en önemli sebebi bu beyindeki fiziksel gelişim. Kendi kırılganlığının farkında olmayanlar için motosiklet tehlikeli oldukça zevk alınabilen, çok yüksek hızlara çıkınca güzel olan bir uğraş.
Ölümlü olduğunun farkında olanlar için
ABS
Lastiklerin durumu, basıncı
Diğer mekanik kontrollerin (AYSEL Hanım) yapılmış olması
Tam ekipman
Kapalı alan eğitimleri
Yol eğitimleri
Doğru mentalite ile sürüş (yol eğitimlerinde öğrenilenleri her sürüşte her koşulda tatbik etmek -Yol eğitiminin yakınından geçmemiş olanların her kural her yerde uygulanmaz deyişini kaale almayın zira sistem öyle sandıkları gibi bir kurallar bütünü filan değil-)
Sürüşü geliştirme isteği
motosiklet sürüşünün vazgeçilmez ögeleri. Biri diğerinden daha az önemli değil. Hiçbiri, bir diğerinin yerine geçmez.
Bunları neden yazdığımı eklemeyi unutmuşum. Bu videodaki sürüşü yapan arkadaşların ABS'li motosiklet kullanması, en kaliteli lastikleri alması, kasksız binmemesi bu arkadaşların kazada yaralanma olasılıklarını anlamlı ölçüde düşürmüyor. Bahse girip para yatıracak olsam bu tür arkadaşların 1 yıl içerisinde ağır yaralanmalı kazaya karışma ihtimaline bir kaç bin tl yatırırım. ABS iyi ve vazgeçilmez bir teknoloji ama bu kadar aptallığı kurtarmaz.
okanbagiscan
07 Aralık 2017, 10:35
Konu aslında ideal fren dediğimiz şeyin ve bizi ABS den daha çabuk durduracak freni kaçımızın yapabileceği.İlk paylaşılan videodaki gibi 5 durumla karşılaşsak belki ABS bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise ABS nin bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
Sonuç olarak ben Eğitim+ABS diyorum.
Okan Sinan Ocan
07 Aralık 2017, 10:45
Konu aslında ideal fren dediğimiz şeyin ve bizi ABS den daha çabuk durduracak freni kaçımızın yapabileceği.İlk paylaşılan videodaki gibi 5 durumla karşılaşsak belki ABS bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise ABS nin bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
Sonuç olarak ben Eğitim+ABS diyorum.
Biz de aynı şeyleri söylüyoruz ama karşımızdakinin bizim sözlerimizden anladığı " ABS ye gerek yoktur zaten fren mesafesini de uzatır" şeklinde oluyor maalesef.
abs ye sigorta gibi bakıyorum
kaskonun zararımı karşılaması, ne kadarını nasıl karşılayacağı... uzun hikaye. (Allah korusun)
kullanırken daha huzurlu oluyorum. benim için kıymetli
önemli olan niyet
hasmet
07 Aralık 2017, 15:44
uzaydamı yaşıyorsun güzel kardeşim, arkadaşım ? Yazdığım 40 satırdan bir satırı çekmek altında farklı birşey aratıyor insana.
Ben abs kötü bir sistemdir demedim. Tabiki faydalı. Fakat sizde böyle bilinçsiz sürüyorsanız abs sizi 2 kez kurtarır.. 3. kez yine aynı şekilde düştüğünüzde anlarsınız beni. Abs elektronik bir sistem olduğu için zaman zaman arızalanabiliyor. Abs arızası demek hiç abs olmayan bir motor kullanmaktan daha beter birşey. Birgün yaşadığında anlarsın.
10 sene arayla iki hafif kaza yapmış olmam beni bilinçsiz sürücü mü yapıyor?
Peki elinizde hiç bir veri yokken, elektronik destek sistemleri yüzünden insanların daha çok kaza yaptığını düşünmeniz sizi önyargılı yapıyor mu?
Bu arada kim ABS'nin motosiklet üzerinde yapılan her türlü aptallığı kurtardığını iddia etti ki?
ABS'si arıza yapan bir motosiklet ABS'siz olur. ABS'niz arızalandı ve o yüzden kaza mı geçirdiniz? Nasıl, anlatır mısınız? Eğer yine desteksiz ve boş bir iddia değilse tabii ki.
Bu arada kim ABS'nin motosiklet üzerinde yapılan her türlü aptallığı kurtardığını iddia etti ki?
"Bunun tek istisnası BMW nin 2018 yılı için hazırladığı GTL modeline koyduğu mesafe takip sistemidir"
bu da beni şaşırttı
hasmet
07 Aralık 2017, 15:53
Konu aslında ideal fren dediğimiz şeyin ve bizi ABS den daha çabuk durduracak freni kaçımızın yapabileceği.İlk paylaşılan videodaki gibi 5 durumla karşılaşsak belki ABS bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise ABS nin bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
Sonuç olarak ben Eğitim+ABS diyorum.
ABS'yi eğitimle veya lastik kalitesiyle karşılaştırmak doğru değil bence.
ABS bir güvenlik sistemi. Kask gibi düşünmek lazım.
Bakın yazdığınızı şöyle okuyalım:
"Kask bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise Kaskın bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
Sonuç olarak ben Eğitim+kask diyorum."
Olmadı değil mi?
Kask ta, eğitim de, ayrı ayrı lazım. Eninde sonunda eğitim'in kurtaramayacağı ya da öngöremeyeceği bir şeyle karşılacağız. O durumda hayatımız kaska kalıyor. Bazen o da kurtaramıyor. Barkın gibi birini bile, Allah rahmet eylesin... ABS'ye de öyle yaklaşmak lazım.
MahmutBiner
07 Aralık 2017, 16:09
10 sene arayla iki hafif kaza yapmış olmam beni bilinçsiz sürücü mü yapıyor?
Peki elinizde hiç bir veri yokken, elektronik destek sistemleri yüzünden insanların daha çok kaza yaptığını düşünmeniz sizi önyargılı yapıyor mu?
Bu arada kim ABS'nin motosiklet üzerinde yapılan her türlü aptallığı kurtardığını iddia etti ki?
ABS'si arıza yapan bir motosiklet ABS'siz olur. ABS'niz arızalandı ve o yüzden kaza mı geçirdiniz? Nasıl, anlatır mısınız? Eğer yine desteksiz ve boş bir iddia değilse tabii ki.
Teşekkürler mücadelenizde kolay gelsin. Ben sizin kadar bilgili değilim.
okanbagiscan
07 Aralık 2017, 16:25
ABS'yi eğitimle veya lastik kalitesiyle karşılaştırmak doğru değil bence.
ABS bir güvenlik sistemi. Kask gibi düşünmek lazım.
Bakın yazdığınızı şöyle okuyalım:
"Kask bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise Kaskın bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
Sonuç olarak ben Eğitim+kask diyorum."
Olmadı değil mi?
Kask ta, eğitim de, ayrı ayrı lazım. Eninde sonunda eğitim'in kurtaramayacağı ya da öngöremeyeceği bir şeyle karşılacağız. O durumda hayatımız kaska kalıyor. Bazen o da kurtaramıyor. Barkın gibi birini bile, Allah rahmet eylesin... ABS'ye de öyle yaklaşmak lazım.
Karşılaştırma anlamında değilde tamamlayıcı anlamda Eğitim+ABS dedim.Yoksa Eğitim+ABS+Kask+Mont+Eldiven.... gider daha.
İlk videoya istinaden ABS hayat kurtarır önermesi tek başına yeterli değil diye düşünüyorum.Eğitim+ABS kombininede karşı çıkan olmaz.
Buradaki tartışmaların merkezi ABS mi daha çok hayatta kalmanızı sağlar yoksa eğitim almakmı.
Eğitimde aslında bir güvenlik sistemi değilmidir.
hasmet
07 Aralık 2017, 16:28
Teşekkürler mücadelenizde kolay gelsin. Ben sizin kadar bilgili değilim.
Ben de herşeyi biliyor değilim. Ama en azından kendi ön yargılarıma göre desteksiz atmamaya çalışıyorum.
Nikkfurie
07 Aralık 2017, 16:46
.....Abs arızası demek hiç abs olmayan bir motor kullanmaktan daha beter birşey. Birgün yaşadığında anlarsın......
merhaba,
siz abs si arızalı bir motosiklet kullandınızmı?
kullandıysanız başınıza ne geldi,tecrübenizi paylaşırmısınız lütfen..
birde abs arızalı ise yani devre dışı ise ekranda ikaz yanıyor bunu fark ettinizmi, yaşadığınız kötü tecrübe ikaz yanarken mi gerçekleşti?..
bu konuda bildiklerimi paylaşayım,
abs motoruna göre 5 ila 10 km hızlarda zaten devre dışıdır, elektronik olarak devre dışı kaldığında da fren maneti, diskler, balatalar standart şekilde çalışmaya devam eder, yani abs ünitesine giden borular delinmemişse 200 ile giderken bile elektronik olarak devre dışı kalmasının hiçbir önemi yoktur..
bunu test etmek isterseniz yokuş aşagı giderken kontağı kapatın ve fren yapın, hiçbir fark yaşamadan durabilirsiniz..
merhaba,
siz abs si arızalı bir motosiklet kullandınızmı?
kullandıysanız başınıza ne geldi,tecrübenizi paylaşırmısınız lütfen..
birde abs arızalı ise yani devre dışı ise ekranda ikaz yanıyor bunu fark ettinizmi, yaşadığınız kötü tecrübe ikaz yanarken mi gerçekleşti?..
bu konuda bildiklerimi paylaşayım,
abs motoruna göre 5 ila 10 km hızlarda zaten devre dışıdır, elektronik olarak devre dışı kaldığında da fren maneti, diskler, balatalar standart şekilde çalışmaya devam eder, yani abs ünitesine giden borular delinmemişse 200 ile giderken bile elektronik olarak devre dışı kalmasının hiçbir önemi yoktur..
bunu test etmek isterseniz yokuş aşagı giderken kontağı kapatın ve fren yapın, hiçbir fark yaşamadan durabilirsiniz..
siber hırsızlıktan bahseden uzman, en kötü tarafı; çalındığından haberin olmaz. demişti
Nikkfurie
07 Aralık 2017, 20:37
siber hırsızlıktan bahseden uzman, en kötü tarafı; çalındığından haberin olmaz. demişti
bana cevaben yazmışsın ama bahsettiğin nedir anlayamadım biraderim :)
BLUERAY
07 Aralık 2017, 21:30
Yok yok duramam, illa bisey ekliycem :D
Benim de tez im şu; ABS Denildigi uzere extra bir guvenlik sistemidir, ticari mantaliteye hak ederek girmistir. Motosiklet uzerinde uygulanmasi ise su götürmez şekilde faydalidir. Olmasa olurmuydu... yok be aaaabi öyle demeyin, olma imkani varken olmamasi eksiklik olurdu. Extra bir önlem işte. Nimettir nimet denicek kadar hemde.
Amma ve lakin, bizim yellenince mangalda kül birakmayan, şehir içi faresi, alayi kenan kardesimizin sözde yegeni kivamindaki apaçi / yarı apaçi tırlekler ve motorda acemilikten ustaliga 6 ayda 10k de atladim diyen hevesli suruculer icin bir ölüm tuzağidir.
ABS aşiri özgüven dogurmaktadir. Bir kaza bela olmadan eğitim şarttir. En azindan surucu kurslarinda ABS nin motosiklet uzerindeki dinamigi hakkinda bilgi verilmelidir.
oznkrçm
07 Aralık 2017, 21:48
Konuya ortadan dalayım. 3 yıldır ABS'li motor kullanıyorum.
Hala her fren yapışımda ABS yokmuş gibi, her an kilitlenecekmiş gibi düşünüyorum ona göre fren yapmaya çalışıyorum.
ABS var haşırt diye frene abanmıyorum.
Ama bilmiyorum belki de ABS var diye abanmam gerek frenlere.
Eğer imkan olursa herkes ABS'li motor seçsin.
Merak etmeyin motorculuğunuza, usta pilotajınıza bir zarar gelmez.
BLUERAY
07 Aralık 2017, 21:56
Konuya ortadan dalayım. 3 yıldır ABS'li motor kullanıyorum.
Hala her fren yapışımda ABS yokmuş gibi, her an kilitlenecekmiş gibi düşünüyorum ona göre fren yapmaya çalışıyorum.
ABS var haşırt diye frene abanmıyorum.
Ama bilmiyorum belki de ABS var diye abanmam gerek frenlere.
Eğer imkan olursa herkes ABS'li motor seçsin.
Merak etmeyin motorculuğunuza, usta pilotajınıza bir zarar gelmez.
Dusuncenizi, degerli hocalarimizin yazdiklarina ilaveten samimiyet ile takdir ediyorum. Çok guzel özetlediniz.
hasmet
07 Aralık 2017, 22:43
Karşılaştırma anlamında değilde tamamlayıcı anlamda Eğitim+ABS dedim.Yoksa Eğitim+ABS+Kask+Mont+Eldiven.... gider daha.
İlk videoya istinaden ABS hayat kurtarır önermesi tek başına yeterli değil diye düşünüyorum.Eğitim+ABS kombininede karşı çıkan olmaz.
Buradaki tartışmaların merkezi ABS mi daha çok hayatta kalmanızı sağlar yoksa eğitim almakmı.
Eğitimde aslında bir güvenlik sistemi değilmidir.
"ABS hayat kurtarir" istatistiklere gore dogru bir ifade aslinda. Yuzde otuz... Bu demek degil ki diger faktorler onemli degil. Egitim tabii ki en oneml faktorlerden. Kask ta oyle. Sogukkanli ve tedbirli kullanmakta...
Genelde ABS ile ilgili basliklarda fren mesafesi, egitim, ve lastik kalitesi gibi meselelerin ortaya atilip ABS ile karsilastirilmasini anlamsiz, hatta zararli buluyorum. Maddi imkani olan herkes ABS ozellikli motosiklet edinmeli. Sizin icin soylemiyorum, ama yukarida ornekleri goruldugu sekilde teknoloji'ye sadece onyargiyla b?k atmanin kimseye faydasi yok bence...
Adamlar insanlar olmesin, motosiklet daha guvenli bir arac olsun diye ileri teknolojiler gelistiriyorlar, ve makul fiyatlara tuketiciye ulastiriyorlar. Ama arkadas "teknoloji artti, kaza da artti" yazabiliyor... Elinde hic bir delil olmadan.
RedCBR125
08 Aralık 2017, 01:03
@Olcay Avşar
Abs ile fren mesafesi uzar denildiğinde tahminlerimin yanlış olduğunu düşündüm o yüzden anladığımın yanlış olup olmadığını sordum. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
@LynXmaster
Abs ye devam 😅
“Eğitim + Abs” fren mesafesini uzatır mı acaba :D 😅
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO