PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Analiz: BMW'nin Yitip Giden Bir Modeli



Sayfa : [1] 2

Mamba09
03 Aralık 2017, 02:59
Başka bir başlıkta ufaktan konuşulurken, geniş geniş ele alayım dedim. Zamanında epey araştırmıştım...


Yitip giden bir motosiklet, BMW C1
https://i.hizliresim.com/9DZ45O.jpg

BMW'nin en acıklı hikayelerinden biridir belki...

Bu motosikletin hiç bir piyasada tutunamamasının ciddi ciddi sebepleri var ama öncelikle o zamana dönüp geniş geniş konuşalım.

BMW C1'den önce 1994 yılında Benelli Adiva tanıtıldı.
99ların sonuna doğru yani, 2000'de satışa başlandı.
Benelli Adiva 125 cc ve 150 cc olarak iki ayrı model olarak tanıtıldı. Aralarındaki tek fark motor gücüydü.
Motor kısmını Piaggio'dan Leader olarak bilinen bloktan aldılar.
Güzel tarafı o sıralar bu LeaderET4 bloğu zaten herkes tarafından biliniyor, hatta 200cc'ye, silindir değiştirerek çıkarılabiliyordu.

Benelli Adiva'nın başka iyi bir tarafı vardı ki, oda fotoğraflarda göreceğiniz şekilde;
üstündeki siperliğin katlanabilir olması.
Yani, istemediğin zaman üst taraftaki mekanizmayı katlayıp arkadaki çantaya koyabiliyordun.
Çanta üzerinde standart geliyordu ve hacmi 80-100 litre arasıydı.
Benelli'nin asıl amacı şehirli insanın sıkıntısını gidermekti.
Sabah güneşli havada işe gitmiş birisini, akşam eve dönerken ıslatmadan getirebilmekti.
Yani direk "üzeri kapalı olan, araba gibi olan motosiklet yapalım" değildi.

https://i.hizliresim.com/bL752n.jpg
https://i.hizliresim.com/4GygGL.jpg


Bu şekilde düşünmemiş olsaydı, Adiva'nın konsoluna klima, emniyet kemeri vs. koymak zor olmayacaktı.
Hatta bir satış stratejisi bile olacaktı, lâkin Benelli bu yolu seçmemişti Adiva için.
İyi ki de seçmemişti, ileride göreceğiz...

https://i.hizliresim.com/1GOyr1.jpg

Benelli'nin Adiva serisi Renault ile anlaşarak Renault bayilerinde "Renault Fulltime" olarakta satışa çıkmıştı.
Ve piyasadaki diğer standart scooterlarla nerdeyse aynı fiyata satılıyordu...

https://i.hizliresim.com/MaAEg6.jpg

Gelelim BMW'ye...

https://i.hizliresim.com/Ayrm67.jpg

BMW'de Benelli'nin bu atağını gördükten sonra "biz neden daha iyisini yapmayalım?" diyerek atıldılar.
2000 yılında BMW C1'i 125cc ve 200cc olarak piyasaya sürdüler.

Benelli'de olmayan; emniyet kemeri, sele ısıtma, klima gibi bir çok şeyi eklemişlerdi.
Fakat Benelli gibi üzeri açılmıyordu.
Ayrıca kabin içi tek kişilikti, arkaya birisi oturmak istediğinde kabin dışında kalıyordu.

https://i.hizliresim.com/3pGDjO.jpg

Belki bunlar ufak detaylardı ama öyle kenara itilemeyecek sıkıntılar vardı.
Bu BMW C1’lerin 200cc’si (aslında 176cc) dolu hâli 196 kg’ye denk geliyordu.
Benelli Adiva ise dolu hâli 148 kg idi.
Adiva'nın üst kabinini söküp çıkarınca(bagaja koyunca değil, motosikletten ayırınca) motosiklet hatrı sayılır şekilde daha da hafifliyordu.

BMW iyi motosiklet kullananların bile hafiften tırstığı bir motosiklet olmuştu.
Örneğin sıradan bir scooteri hareket etmiyorken ve siz üzerindeyken rahatça sağa sola yatırabilirken;
BMW’deki omuz korumaları bunu engelliyor ve sürekli değdiği için rahatsız ediyordu.

Düşük süratlerde ağırlığı tehlikeli oluyordu.
Ayrıca biraz hızlanınca siperliği dengesini kaybetmesine sebep oluyordu, gidonda sallamalar oluşuyordu.

Gelelim fiyat meselesine,

Tam olarak rakama ulaşamasam da, C1'lerin BMW F650’lerle aynı fiyata satıldığını öğrendim.
“Nasıl olur ya, bir scooter değil mi bu?” diyenleri duyar gibiyim; çoğu kişi de böyle diyerek zaten yaklaşmamış.

BMW baltayı taşa vurduğunu farketmemiş olacak ki; bu motosikleti 3 versiyona ayırıp aksesuardan da para kırmak istemiş;
1 - Temel versiyon
2 - Aile Dostu Paketi (Ekstra bagaj kiti ve geniş saklama bölmesi - 350 Euro)
3 - Lüks Paket ( Okuma ışığı, telefon tutucusu, depolama alanı ve raf - 175 Euro )

Dahası;

BMW bu makinayı piyasaya sürerken “Kask takmanıza gerek yok” diyerek reklamını yaptı.
Sene içinde İngiltere’de davalar sürdü ve BMW maalesef bu davaları kaybetti.
Hâlen İngiltere’de ve İsveç’te bu motosikleti kasksız sürmek yasaktır.

https://i.hizliresim.com/NO0qgN.jpg

O yıllarda BMW Genel Müdürü Kevin Gaskell bu davalarla ilgili özetle şöyle bir açıklama yapmıştır;

Diğer ülkeler, kişisel ulaşım için uygun, çevreye duyarlı ve güvenli bir çözüm fikrini kavramalarına rağmen Birleşik Krallık hükümetinin değişimden çekinmesi utanç vericidir.

O zamanlardan bir haber: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1461288/Bike-with-roof-rider-must-wear-helmet.html

2001’de 10.614 adet, 2002’de sadece 2000 adet sattı. Hemen üretimi durduruldu.
Benelli Adiva tam gaz 2006’ya kadar satıldı.

https://i.hizliresim.com/2EzgN0.jpg
Üretimden kalktıktan bir kaç sene sonra BMW Motosiklet Bölüm Başkanı Herbert Diess'in bir açıklaması var;


Spiker:C1'i bir başarı ya da başarı olarak görüyor musunuz?
Dr. Diess: Hayır, hiç bir başarısızlık değil. BMW Motorrad'ı ilk devraldığımızda C1'in üretimini durdurmak zorunda olduğum için çok üzgünüm. Ama ben konseptin geri döneceğinden eminim. Bence sürücünün koltuğa oturtulup emniyet kemeri taktığı sürüş biçimi motosiklette en güvenli ulaşım şeklidir. Ve motosiklet endüstrisinin karşılaşacağı en büyük zorluk önümüzdeki yıllarda emniyet unsurudur. Binici, standart bir motosiklet üzerinde oldukça korumasız ve kazada neler olacağını tahmin etmek çok zor, bu yüzden sürüşü daha güvenli hale getirmenin tek gerçek yolu C1'ye çok benzer bir şey olduğuna inanıyorum ve bu nedenle inanıyorum ki Er ya da geç böyle bir konsept tekrar dönecek.

BMW bu işi geliştirebilirdi ama bu başarısızlıktan sonra muhtemelen bütçe ayırmadı.
Proje büyük hedefler ile yola çıkmıştı bu yüzden standart özellikleri bile harikaydı.
Unutmadan o standart özellikleri de belirteyim;

2000 yılındaki özellikler;

-ABS
-Müzik sistemi (hıza göre sesi azalıp artıyor)
-Immobilizer alarm sistemi
-Kilitlenebilir eldiven kutusu
-Sunroof
-Isıtmalı elcik ve koltuk
-Farların eğim açısı (farklı yükler için)
-Cam suyu bulunan cam sileceği.
-Klima veya ısıtıcı


https://i.hizliresim.com/vJWE8O.jpg
https://i.hizliresim.com/POJqPv.jpg
https://i.hizliresim.com/QpOAZA.jpg

https://i.hizliresim.com/4Gygb0.jpg
https://i.hizliresim.com/yzZML0.jpg

Bunlarda Benelli'den...

https://i.hizliresim.com/8NRgDr.jpg
https://i.hizliresim.com/Ey9Y59.jpg
https://i.hizliresim.com/rJzQMB.jpg



yazı tamamen bana aittir.




kaynaklar: wikipedia, visordown, telegraph

shruikan
03 Aralık 2017, 03:18
arabayla skuterin çiftleşmesinden mi olmuş?

caglar48
03 Aralık 2017, 03:28
arabayla skuterin çiftleşmesinden mi olmuş?

yine komiklik yine shruikan

emremm
03 Aralık 2017, 03:28
Adiva eskiden beri Benelli-Adiva'ymış. Ben Adiva'ya 3-5 sene önce rastlamıştım.
Adiva ile ilgili yazılarda Benelli ismini görünce, diğer konuda sanki yeni bir ortaklık gibi algıladığım için sallamışım. Özür.

matrax33
03 Aralık 2017, 03:32
Bu ucubenin başarısız olma nedeni tamamen motor ruhuna aykırı olmasından kaynaklı. 2 tekerli araba yapmışlar motor diye piyasaya sürüyolar. yok teyipmiş klimaymış koltuk ısıtmaymış. Konfor arıyacak insan zaten araba kullanır. Motor zevk ve hobi işi. Asya ülkelerinde zaruri ulaşım aracı olarak kullanılsa da motor genel anlamda tutkudur. Bu ucube aracın ruhu yok. Bide emniyet kemeri koymuşlar ki düşünce araçla birlikte iyce zımparalanasın.

Yazı için teşekkürler güzel bilgiler.

mustafa_325
03 Aralık 2017, 03:38
Başarılarla dolu BMW tarihinde kara bir leke. Tasarım faciası, vizyonsuzluk abidesi. Ayrıca tam bir kol-bacak kırma makinası. Arkadan kemerle bağlıyken yana doğru düşüp sürüklenince kol ve bacaklar ne olacak hiç düşünmemişler mi?

Redneck
03 Aralık 2017, 03:43
Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık,bu motorun tarihini hep merak edip hiç araştırmamıştım. Sahibinden de 4 tane var, 2000 taneden birkaç tanesi ülkemize de gelmiş :)motor gücüne göre ağırlığı ve fiyatı çok orantısız,bu kadar ağır ve pahalı olacağını düşünmemiştim,benim de bir gün bu türün yeniden canlanacağı üzerine olumlu düşüncelerim var,zamanla göreceğiz...

Sj's
03 Aralık 2017, 05:06
Satmamis ki bitmis babam. Ben K1300r'a bindim 2 farkli modelde gezdim. Her goren oha hayatimda gordugum en guzel sey dedi. Ama BMWnin en az satilan modeliydi ve bitti gitti.

O kadar guzeldiyse alip bineydiniz babam. Bineydiniz de bitmeyeydi.

gogozh
03 Aralık 2017, 05:52
İyi ki bitip gitmiş sokakta görsem tasarimcisina soverdim . Şu an hem tasarımcı küfür yemiyor hem de ben +1 günah point işlememiş oluyorum .

chopperrider
03 Aralık 2017, 08:42
Böyle bir konu açtığınız için teşekkürler.
Uzun zamandır açıp okuyunca yeni bir şeyler öğrendiğim bir konu oldu.
Verdiği bilgilerle, desteklediği görsellerle harika bir konu👍

haluk23
03 Aralık 2017, 08:48
Paylaşım için teşekkürler. Trafiğe takılmadan ama aynı zamanda da olumsuz hava koşullarından en az etkilenecek şekilde ilerlemek isteyenler için mantıklı olabilecek bir araç ama ağırlık ve denge gibi sorunları da var. Bu sorunların aşıldığı yeni bir model üretilse belki ticari olarak başarılı olabilir ama bu kez de Renault Zoe gibi modeller var 4 tekerlekli ve elektrikli alternatif. Muhtemelen yine tutmayacaktır yani.

SuleymanE
03 Aralık 2017, 08:58
Emeğe saygı, gerçekten güzel bir araştırma ve bilgilendirici olmuş. Ancak bu model göz zevkimiz için iyi ki yitip gitmiş diyorum.

Hilkat garibesi gibi, bu nedir dostlar. İnsan görünce istemsizce "Eyyy C1, sen kimsin yaa?" diyesi geliyor :)

Araba desen, cık... motor desen, hmmm bi düşüneyim, cık oda değil. Uzun yol yapacak konfor arayanlar için üretilmiş desen alakası yok, 125cc-200cc...

Şehir içi pratiklik amaçlı yapılmış desek, iyide normal scooter varken buna ne gerek var?

Neresinden tutsan elinde kalan bir makine. Üretimden kalkması insanlığa yararlı bir hamle olmuş kısacası :mrgreen:

Keoma
03 Aralık 2017, 09:56
Ellerine sağlık,zevkle okudum.
Ve şu cümlene bayıldım:

-Sabah güneşli havada işe gitmiş birisini, akşam eve dönerken ıslatmadan getirebilmekti.

Seko
03 Aralık 2017, 09:57
Olayı dramatize etmeye gerek yok. Kötü ve pahalı bir motormuş, üretimi durdurulmuş. Şu anda satılsa, 10000 TL deseler almam, 5 bin olsa düşünürüm. Bunun motosiklet olduğu bile şüpheli. Bir de düşünün ki fiyat pahalılığından şikayet edenler Avrupalılar, bizde olsa Borusan fiyatlarıyla kimbilir fiyatı ne olur ?

'-'
03 Aralık 2017, 10:11
enikonu olmuş

..YaNKee..
03 Aralık 2017, 11:20
10-12 yıl önce benimde dikkatimi çok çekerdi bunlar.. 1 defa gördüm trafikte süren bir amcayı :) onun haricinde hep bayiiler de rastladım. kalabalık nüfuslu ülkelerde bu tip motor çok var diye biliyorum.. bence ileride bu tip motorlar daha çok kullanılacaktır.. yoğun trafikte araçtan iyidir.. hatta şu aralar kendi dengesini sağlayan motorlarını tanıtan markalar yakında bu tiplere de o teknolojiyi uygular.. 2 teker üzerinde tek kişilik araç konseptinde görüneceklerdir. hem zaman hem yakıttan tasarruf için on numara araç olurlar kendi dengesini sağlayabilirse.. şu piyasadaki minyatür (markasını bile bilmiyorum) 2 kişilik araçlardan iyidir en azından :)

MotoRR
03 Aralık 2017, 12:51
Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık.

haluk23
03 Aralık 2017, 13:51
Motosiklete benzeyen 4 teker için Renault Twizy modelini kastetmiştim. Zoe modeli farklı. :)

bursalıali
03 Aralık 2017, 15:27
Şu an TR de üretime başlayacak olan Benelli Türkiye , 125 ve 150 cc olan bu makinanın yerine 250 cc
Adiva yapmaya başlarsa??? Başarı şansı ne olur? Benim gibi 120 kilo hemde 250 cc nin vergi avantajı göz
önüne alınır mı? Haluk bilgiler için teşekkürler. Saygılarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------

Yalnız bence bu cabrio sistemi mp 3 gibi veya peugeot metropolis benzeri 3 tekerlekli makinalara
uygulasalar. Sizler ne dersiniz?

Nikkfurie
03 Aralık 2017, 15:48
eline sağlık güzel iş çıkarmışsın , İstanbul da Karaköy vapur iskelesinin yanında bir tane kırmızı C1 durur , orada bir restoran sahibinin imiş, İstanbul trafiğinde yaz kış bu motorla gelip gittiğine göre motorun kullanımında bir sıkıntı olmasa gerek, bence tutulmamasının sebebi yüksek fiyatı ve tek kişilik olması olabilir , yamaha tricty konseptinde önde çift teker vede her iki kişinin kabin içinde seyahat edebildiği , fiyatı uygun tutmak için klima,ısıtma gibi özelliklerinin eklenmediği (zaten kısa mesafe ulaşım için bunlara ne gerek var) bir üretim tutar ama BMW değilde Benelli yada Bajaj üretimi olursa fiyatı ilgili kitleye uygun olabilir..

logaritma
03 Aralık 2017, 19:20
yazı güzel motor ruhuna aykırı diyen arkadaşlarda bu gün üst segment motorların hemen hemen hepsinde sele ısıtma,elcik ısıtma,ayak ısıtma v.b var ..

motorsiklet dünyasıda araba dünyası gibi gelişicek illlaki olduğu yerde sayamaz.. güvenliğe çok önem verilen çağımızda emniyet kemerli motor yaparlar ama bu motorun ruhuna ters düşer.. yapmak sorun değil ama kendileride satamıycaklarını iyi bilir.. ellerinde kalır.. c1 gibi..

bu arada bu çin mallarından çinli firmalardan türkiyeye gelen bu tip hangi markalar var 2006 yılında bizim orda birinde vardı 6 sene adam sürmüşdü şu benellinin kopyasıysı ama benelli değildi biliyorum çin malı bir şeydi..

Mamba09
04 Aralık 2017, 00:12
teşekkür ederim herkese arkadaşlar. :)

hachiko
04 Aralık 2017, 01:11
Bmwdeki artçıya bayağı güldüm..:mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

Yazı için teşekkürler soluksuz okudum..

potasyum
04 Aralık 2017, 23:37
10-12 yıl önce benimde dikkatimi çok çekerdi bunlar.. 1 defa gördüm trafikte süren bir amcayı :) onun haricinde hep bayiiler de rastladım. kalabalık nüfuslu ülkelerde bu tip motor çok var diye biliyorum.. bence ileride bu tip motorlar daha çok kullanılacaktır.. yoğun trafikte araçtan iyidir.. hatta şu aralar kendi dengesini sağlayan motorlarını tanıtan markalar yakında bu tiplere de o teknolojiyi uygular.. 2 teker üzerinde tek kişilik araç konseptinde görüneceklerdir. hem zaman hem yakıttan tasarruf için on numara araç olurlar kendi dengesini sağlayabilirse.. şu piyasadaki minyatür (markasını bile bilmiyorum) 2 kişilik araçlardan iyidir en azından :)

http://litmotors.com/c1/


https://www.youtube.com/watch?v=zb51CvptTt4

Birkan07
05 Aralık 2017, 10:53
Bajaj ürettiği araba gibi :)

Riptalon
05 Aralık 2017, 11:07
Artçı efsane... :mrgreen:

logaritma
05 Aralık 2017, 11:27
üstü kapalı motor formatı aslında bence gayet mantıklı büyük metropol şehirlerde kapalı dur kalk trafikde yaşıyan insanlar için..

zaten 20-60 arası zor gidiyorsun devamlı dur kalkdasın bari yağmurda kafan ıslanmassın üşümessin müziğin sele ısıtman falanda olsun trafikde bir nebze yorgunluğunu alsın hatta motor sürmek kapalı trafikde keyif versin mantığı..

zaten çoğu motorsiklet kullanıcısının ikinci motoru olur .. şehir içinde onu uzun yolda normal motorunu kullanır.

artemis99
05 Aralık 2017, 11:28
Güzel bir paylaşım ve bilgiler. Bazen büyük firmalar da böyle hatalar yapıyorlar. Konsept olarak kalması gereken bir proje sadece.

Nikkfurie
05 Aralık 2017, 13:07
... büyük firmalar da böyle hatalar yapıyorlar.Konsept olarak kalması gereken bir proje sadece.

İngiltere de kasksız kullanım konusunda mahkemelik olmasaymış belkide bu konsepti daha çok geliştirirdi BMW , şimdilerde hava yastıklı ve elektrikli modelleri üretilmişti kimbilir, büyük şehirlerde trafik sıkıntısını çözebilecek büyük bir proje bence..

logaritma
05 Aralık 2017, 14:47
bmw projeyi bizim gibi algılamamış yalnız herzamanki gibi araba mantığıyla yaklaşmışlar olaya bizler ise motorcu kafasıyla yaklaşıyoruz olaya..

ben trafikde rahat ediyim ara sıra sırtımı dayıya biliyim artçıya yerde kalsın arkada havalandırması olsun,müzik sistemi olsun , sele ısıtması olsun 150 c.c - 250 c.c arası olsun fiyatıda makul ölçekde olsun üstü kapalı bir scooter olsun kısaca gayet başarılı olur hem dünyada hem türkiyede..

satış stratejisi ve satış yolu mühim metropollerde böyle bir ürünü özellikle reklamlarda trafik unsurunu ön plana çıkararak reklamı bu yönde yapılırsa insanlar yönelir..

hatta denemede yapılabilinir 50c.c de mtv ve trafik sigortası muafiyeti var b ehliyeti ilede sürülüyor araba sürücüleride şehir içinde üstü kapalı ısıtması müzik sistemi silecekleri falan olucağı için yabani gelmez normal motor gibi o gözle bakmazlar çok daha sıcak bakıp alabilirler .. 50 c.c tabii ne kadar götürür o kasayı bilemem ama güzel sattırır araba sürücüleri çok talep edebilir özellikle..

İhsan34
05 Aralık 2017, 15:03
Daha dün akşam yolda bi spacy gördüm. Adam üstüne aynen böyle profilden kabin yapmış ve muhtemelen plastik bir şey ile çevrelemiş sürüyordu. Araba kullandığım için resmini çekemedim. Gördüğüm an bana çok mantıklı gelmişti kış günleri kullanım için. eminim soğuğu çok iyi kesiyordur. e yağış da almaz öyle o şekilde.

Bu tarz motorların gayet mantıklı olabileceğini düşünüyorum.

HakanRC
06 Aralık 2017, 13:48
Böyle ince ve uzun bir yapıda illaki esneme payı vardır, bu esneme motorun dengesini bozabilir, örneğin sen ani sağa döndün üst aksam esnedi ve solda kaldı, 1 saniye sonra sen çizgini bulunca esneme eski yerini buldu sana soldan darbe şeklinde yansıdı.

kurubuz
06 Aralık 2017, 15:45
Hem araba hem motor, ne araba ne motor. Böyle arafta kalmış modellerin tutmaması son derece normal. Adam ya araba alır ya motor, veya her ikisini de alır da bunu almaz.

logaritma
06 Aralık 2017, 19:12
işin içinde bmw varsa o araçlarda yüksek mühendislik vardır esneme payı falan mühendisler onu hesap etmişlerdir.. bahsettiğimiz marka çin malı bir firma değil bmw alman mühendisliği..

emremm
06 Aralık 2017, 19:49
işin içinde bmw varsa o araçlarda yüksek mühendislik vardır esneme payı falan mühendisler onu hesap etmişlerdir.. bahsettiğimiz marka çin malı bir firma değil bmw alman mühendisliği..

Öyle deme hocam, bilhassa hafif motorlarda arka çanta bile sürüş dinamiğini değiştiriyor. Hele bir de çanta yüklü ise, örneğin YBR de.

BMW'nin ağırlığına bakmadım ama illaki bir şeyler düşünmüşlerdir.

Mamba09
29 Nisan 2018, 17:05
Bugün karşılaştım bir C1 ile, konuyu tekrar hatirlatayım dedim. :)

sdirer
29 Nisan 2018, 17:22
Emniyet teşkilatına geçirmişlerdi bunları. Mahallenin eski karakolu motorize ekip amirliği olmuştu, önünde de bundan 2 tane 10 yıl beklediler durdukları yerde... O zamanlar ne sukutere biniyorum necde motora; çocuk aklımla ne kadar dandik olduklarını anlamıştım... büyük olasılıkla hala bir yerlerde kimse kullanmadan bekliyorlardır��

Muvakkit
29 Nisan 2018, 23:41
Temde 4-5 sene önce bir motosiklet veya benzeri birşey görmüştüm kabin tamamen kapalı yani araba gibi ama iki teker üstünde gidiyor.dedim bu trafik durunca ne yapacak ve ilerde yavaşladı baktım ortadan iki yana doğru küçük tekerler çıkmış ve dengede tutuyor sonra araştırdım ama bulamadım o gördüğüm neydi adı sanı markası vs bana tasarım ve deneme amaçlı bir şeymiş gibi geldi

Mamba09
20 Mayıs 2018, 10:29
Emniyet teşkilatına geçirmişlerdi bunları. Mahallenin eski karakolu motorize ekip amirliği olmuştu, önünde de bundan 2 tane 10 yıl beklediler durdukları yerde... O zamanlar ne sukutere biniyorum necde motora; çocuk aklımla ne kadar dandik olduklarını anlamıştım... büyük olasılıkla hala bir yerlerde kimse kullanmadan bekliyorlardır��

piyasada gördüğün motorlar muhtemelen o polis çıkması, ihale ile satılanlar. :)

matrax33
20 Mayıs 2018, 10:50
Bi gün dikdatör olursam bu motorun alım-satımını binilmesini yasaklayacam. Elinde olanları devlete imha edilmek üzere teslim edilmesini, aksi halde hapis cezasına çarpıtılması üzerine kanun çıkarıcam.

Ros1n2
20 Mayıs 2018, 14:01
Benellinin 94 ye ürettiği motosiklete bak sonrada çinli diye alma

Mamba09
30 Temmuz 2018, 18:20
Benellinin 94 ye ürettiği motosiklete bak sonrada çinli diye alma

Benelli'nin şimdiki modellerini veya eski modellerini kullanmadım fakat Benelli'nin büyük bir geçmişi olduğu aşikâr. Şuan bir şeyler üretirken eski ürettiği motosikletlerden edindikleri tecrübeleri mutlaka kullanıyorlardır.

Mamba09
03 Eylül 2018, 14:41
https://www.wired.com/images_blogs/autopia/2009/10/bmw_c1e.jpg

elektriklisinin gelme söylentileri var yabancı forumlarda...

mehmetk12
03 Eylül 2018, 15:14
iran da birçok motosiklette gölgelik kullanıyorlar traktörlerdeki mantığa benzer. şehir içi kullanılan motorlarda güneşten korunmak için mantıklı aslında.

logaritma
03 Eylül 2018, 16:08
eskiden Shenke Galaxy diye üstü açılıp kapanabilen müzik sistemli bir motor vardı.. şimdi onun 50c.c liği çıksa ne harika olur.. hem üstü kapalı hem 50c.c trafik sigorta olayı yok mtv yok yakıtı koklar üstükapalı tam şehir içi sürmelik motor aç müziğini git..

gokhanbmw
12 Ekim 2018, 13:55
Mükemmel bir motosiklet.2017 yılında aldım.Güvenli,rahat,yol tutuşu da süper.185 kg ama 110 km hıza zorlanmadan çıkıyor.Resimlere bakarak tipini beğenmeyenler bir de gerçeğini görsün.Dünyanın en güvenli motosikleti.

ayzek
12 Ekim 2018, 14:53
Tam scotty lik motor..

Mamba09
13 Ekim 2018, 23:34
Mükemmel bir motosiklet.2017 yılında aldım.Güvenli,rahat,yol tutuşu da süper.185 kg ama 110 km hıza zorlanmadan çıkıyor.Resimlere bakarak tipini beğenmeyenler bir de gerçeğini görsün.Dünyanın en güvenli motosikleti.

Biraz bahseder misiniz kullanımı hakkında?

Nikkfurie
14 Ekim 2018, 01:22
.....Dünyanın en güvenli motosikleti.....

o küçük tekerleklerle fazla iddialı olmadımı bu yorum :)

gokhanbmw
14 Ekim 2018, 23:24
Bu motosiklet 125 cc ama düz yolda hiç zorlanmadan hızlanıyor. Yokuşlarda biraz hızı düşüyor tabi ağırlığına bağlı olarak. Abs frenler çok güven verici. Önden hiç rüzgar almıyor, yanlardan az alıyor. Çok rüzgarlı havalarda öndeki cam biraz sağa sola dengesini bozar gibi oluyor ama sıkıntı olmuyor. Kontrayla virajlarda biraz yatabiliyorsun, devrilme riski falan yok. Bu yaz Antalya'ya gittim. Yağ gibi gidiyor 90 -100 -110 hızlarda.Tek dezavantajı sırtınızı yaslayarak oturduğunuz için biraz kalçayı ağrıtıyor sele. Ona da şişme yastık aldım bir spor mağazasından sorun çözülecek gibi. Emniyet kemerleriyle her tarafı çelik olan bir kafese bağlısınız ve düşseniz ve kaza yapsanız bile bir şey olmayacağını bilmeniz mükemmle bir duygu.Bu motorun ensevdiğim yanı bu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

Her tarafı çelik borularla çevrili üstten üç ton ağırlığa dayanıklı bir kafese yarış arabalarındaki emniyet kemeri sistemiyle bağlı olmaktan daha güven verici ne olabilir? Tekerlek boyutu bence hiç önemli değil.Youtube dan BMW c1 crash yazarak aratmanı tavsiye ederim. Bu motoru 2000 li yıllarda İstanbul'da yunuslara vermişler. Birisi martıya çarpmış, birkaç tanesi de düşüp sürklenmiş ama hiçbiri yara bile almadan kurtulmuş. Bir abi anlattı.
o küçük tekerleklerle fazla iddialı olmadımı bu yorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

Bu motosiklet 125 cc ama düz yolda hiç zorlanmadan hızlanıyor. Yokuşlarda biraz hızı düşüyor tabi ağırlığına bağlı olarak. Abs frenler çok güven verici. Önden hiç rüzgar almıyor, yanlardan az alıyor. Çok rüzgarlı havalarda öndeki cam biraz sağa sola dengesini bozar gibi oluyor ama sıkıntı olmuyor. Kontrayla virajlarda biraz yatabiliyorsun, devrilme riski falan yok. Bu yaz Antalya'ya gittim. Yağ gibi gidiyor 90 -100 -110 hızlarda.Tek dezavantajı sırtınızı yaslayarak oturduğunuz için biraz kalçayı ağrıtıyor sele. Ona da şişme yastık aldım bir spor mağazasından sorun çözülecek gibi. Emniyet kemerleriyle her tarafı çelik olan bir kafese bağlısınız ve düşseniz ve kaza yapsanız bile bir şey olmayacağını bilmeniz mükemmle bir duygu.Bu motorun ensevdiğim yanı bu.
Biraz bahseder misiniz kullanımı hakkında?