PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda Cb 250 R Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18

Mcht-mico
21 Ekim 2019, 14:16
devir ışığı o yandığında sürüşün ekonomiden çıktığını belirtir. eger o ışık yanmadan yanmasına yakın devirlerde kullanırsan daha ekonomik sürüşün olur ama sürekli yakarsan biraz fazla yakıt harcar. tam emin değilim kullanıcısı değilim ama ışığın yanacağı devir çoğu motosiklette ayarlanabiliyor. belki cb250r da da vardır ayar

Marazx
29 Ekim 2019, 11:43
Merhaba herkese bu forumdaki ilk postum ve ayrıca başlığı başından sonuna kadar her bir soruyu cevabı tek tek okudum 3 günümü aldı:D ben de motora skuterle başlayıp cb250r ile devam etmek isteyen 2 aylık motor geçmişi olan bir kardeşinizim. Ehliyet yazılı sınavı da geçtim direksiyon kaldı tek.
Aslında Kawasaki Versys tarzı motorları çok istiyorum ama henüz üniversite öğrencisi olduğumdan hem de elimdeki para binbir emekle çalışmayla 20binleri zor bulduğundan bu motoru almak istiyorum. Boy konusunda zamanında tartışmalar dönmüş 1.82 boy 80kg sporcu fiziğine sahibim pek sırıtacağımı düşünmüyorum tabii yine de yorumlarınızı almak isterim. Neyse kafanızı çok şişirmeden soruma geleyim:
Şuan elimde 9bin TL var ve elimdeki motoru satınca 15bin bin lira civarı olacak. Üstüne de 2.5-3 ay çalışıp 20bine tamamlayıp 2. El temiz bir motor bakacağım. Hem seneye kadar bu skuterle biraz daha pişerim diye düşünüyorum.
Gelecek yıl haziran gibi bu 2018 modellerin 2.el piyasası ne durumda olur? Şuan 10binlerdeki motorun 20-21 liraya alınabildiği bir piyasa var. Eğer 2020 eylülde fiyatlar fırlarsa şuan borç harç açığımı kapatıp hemen alabilirim zor da olsa. Siz değerli üyelerin fikirleri neler? Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.

impetum
29 Ekim 2019, 12:30
Merhaba herkese bu forumdaki ilk postum ve ayrıca başlığı başından sonuna kadar her bir soruyu cevabı tek tek okudum 3 günümü aldı:D ben de motora skuterle başlayıp cb250r ile devam etmek isteyen 2 aylık motor geçmişi olan bir kardeşinizim. Ehliyet yazılı sınavı da geçtim direksiyon kaldı tek.
Aslında Kawasaki Versys tarzı motorları çok istiyorum ama henüz üniversite öğrencisi olduğumdan hem de elimdeki para binbir emekle çalışmayla 20binleri zor bulduğundan bu motoru almak istiyorum. Boy konusunda zamanında tartışmalar dönmüş 1.82 boy 80kg sporcu fiziğine sahibim pek sırıtacağımı düşünmüyorum tabii yine de yorumlarınızı almak isterim. Neyse kafanızı çok şişirmeden soruma geleyim:
Şuan elimde 9bin TL var ve elimdeki motoru satınca 15bin bin lira civarı olacak. Üstüne de 2.5-3 ay çalışıp 20bine tamamlayıp 2. El temiz bir motor bakacağım. Hem seneye kadar bu skuterle biraz daha pişerim diye düşünüyorum.
Gelecek yıl haziran gibi bu 2018 modellerin 2.el piyasası ne durumda olur? Şuan 10binlerdeki motorun 20-21 liraya alınabildiği bir piyasa var. Eğer 2020 eylülde fiyatlar fırlarsa şuan borç harç açığımı kapatıp hemen alabilirim zor da olsa. Siz değerli üyelerin fikirleri neler? Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bence bu sene alın kış aylarında. Honda ve yamahanın fiyatları hiç durmadan artıyo. Seneye aynı zamanlarda motorun piyasası hiç düşmemiş hatta artmış olabilir çünkü sevilen tutulan bi model oldu. Seneye 25 30bin kmlerde motoru 20bin liraya alacağınıza bu sene 7 8bin kmlerdeki motoru 20bin liraya alın daha iyi bence.

Ayrıca eski motorumdur hakkaten çok zevkli aletti :) fikir vermesi açısından 1.80 boy 74 kilo ile çok konforluydu ve üstünde sırıtmıyodum.

Gorge
04 Kasım 2019, 12:08
Merhaba herkese bu forumdaki ilk postum ve ayrıca başlığı başından sonuna kadar her bir soruyu cevabı tek tek okudum 3 günümü aldı:D ben de motora skuterle başlayıp cb250r ile devam etmek isteyen 2 aylık motor geçmişi olan bir kardeşinizim. Ehliyet yazılı sınavı da geçtim direksiyon kaldı tek.
Aslında Kawasaki Versys tarzı motorları çok istiyorum ama henüz üniversite öğrencisi olduğumdan hem de elimdeki para binbir emekle çalışmayla 20binleri zor bulduğundan bu motoru almak istiyorum. Boy konusunda zamanında tartışmalar dönmüş 1.82 boy 80kg sporcu fiziğine sahibim pek sırıtacağımı düşünmüyorum tabii yine de yorumlarınızı almak isterim. Neyse kafanızı çok şişirmeden soruma geleyim:
Şuan elimde 9bin TL var ve elimdeki motoru satınca 15bin bin lira civarı olacak. Üstüne de 2.5-3 ay çalışıp 20bine tamamlayıp 2. El temiz bir motor bakacağım. Hem seneye kadar bu skuterle biraz daha pişerim diye düşünüyorum.
Gelecek yıl haziran gibi bu 2018 modellerin 2.el piyasası ne durumda olur? Şuan 10binlerdeki motorun 20-21 liraya alınabildiği bir piyasa var. Eğer 2020 eylülde fiyatlar fırlarsa şuan borç harç açığımı kapatıp hemen alabilirim zor da olsa. Siz değerli üyelerin fikirleri neler? Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.

Selamlar,

Umarım her şey yolunda gider alırsın motoru, ben de bu ay bir problem çıkmazsa almayı düşünüyorum.
Dolar kurlarında düşüş yaşansa bile çok fazla olmayacak zira durum ortada, ama vergiler azalmayacak bunu da hepimiz biliyoruz 2020'yle yeni zamlar gelir diye tahmin ediyorum e doğal olarak 2. el piyasası da bundan nasibini alacaktır. 26500 0km fiyatı arkadaşlarıma söyleyince şaşırıyorlar cidden alacak mısın diye geldiğimiz hale bak. Honda olmasa düşüş yaşanabilir derdim ama çok rahat ettirecek fiyatlara inmez gibi geliyor bana

Gorge
12 Kasım 2019, 14:10
Pazartesi günü aldım motoru sonunda :) 220 KM yaptım 2 günde başka şehire götürme durumum vardı. Şu an için her şey yolunda İzmir trafiğinde de kullandım bu sabah atik bir motor. Zincir sesi geliyor kaçınılmaz ama benim kask Bell Vortex beni rahatsız etmiyor dışarıdan geliyormuş ama arkadaşımla sürerken zincir sesi geliyor baya dedi. Model alımlı bakan çok nazar deymesin. Size sorum sorum son vites düz yolda 110 KM'ye gelince devir 7.000'i aşıyor ve ikaz ışığı yanmaya başlıyor, son vitesteyim yanması doğru mudur?

tugrulbora
12 Kasım 2019, 14:18
Pazartesi günü aldım motoru sonunda :) 220 KM yaptım 2 günde başka şehire götürme durumum vardı. Şu an için her şey yolunda İzmir trafiğinde de kullandım bu sabah atik bir motor. Zincir sesi geliyor kaçınılmaz ama benim kask Bell Vortex beni rahatsız etmiyor dışarıdan geliyormuş ama arkadaşımla sürerken zincir sesi geliyor baya dedi. Model alımlı bakan çok nazar deymesin. Size sorum sorum son vites düz yolda 110 KM'ye gelince devir 7.000'i aşıyor ve ikaz ışığı yanmaya başlıyor, son vitesteyim yanması doğru mudur?

Ikaz isiginin ne zaman, hangi devirde yanacagini kendin ayarlayabiliyorsun.Kullanim kitapciginda yaziyor.Hiz gostergesinin solundaki ayar tuslari ile yapiyorsun.

Hayirli olsun kardesim.

Gorge
12 Kasım 2019, 14:54
Ikaz isiginin ne zaman, hangi devirde yanacagini kendin ayarlayabiliyorsun.Kullanim kitapciginda yaziyor.Hiz gostergesinin solundaki ayar tuslari ile yapiyorsun.

Hayirli olsun kardesim.

Ona detaylı bakmadım haklısın bir kurcalamak gerek. Acemi olduğum için soruyorum, ortalama yakıtı 3.5'e kadar çekebildim. En sağlıklı/ekonomik vites kaçıncı devirde atılmalı bu motorda ben 4.000 devirde atıyorum

MehmetYanik
19 Kasım 2019, 12:37
Merhaba Arkadaşlar
Yardımınıza ihtiyacım var. CB250R ile başlamayı düşünüyorum. Sıfır nakit fiyatına 24.800 fiyat aldım. İkinci elde 3000kmde 20bin TL var birde. Siz olsanız 2. El mi yoksa fiyatına göre sıfır mı alırdınız? Aradaki fiyat farkı sıfır almaya değer mi değmez mi? Çok kararsızım :( ikinci ele güvenesim yok 3000kmde motor ne olmuş olabilir diyorum kendime. Sizce o 2. El motosikleti alayım mı, sıfırı mı tercih ederdiniz?

mfBulut
19 Kasım 2019, 12:56
Merhaba Arkadaşlar
Yardımınıza ihtiyacım var. CB250R ile başlamayı düşünüyorum. Sıfır nakit fiyatına 24.800 fiyat aldım. İkinci elde 3000kmde 20bin TL var birde. Siz olsanız 2. El mi yoksa fiyatına göre sıfır mı alırdınız? Aradaki fiyat farkı sıfır almaya değer mi değmez mi? Çok kararsızım :( ikinci ele güvenesim yok 3000kmde motor ne olmuş olabilir diyorum kendime. Sizce o 2. El motosikleti alayım mı, sıfırı mı tercih ederdiniz?

Neredeyse 5000₺ fark hiç az değil. Ben olsam parası neyse verip yetkili servislerden onaylı rapor olarak ekspertiz yaptırırım ve ona göre motor temizse alırım. 4500₺ ye de ekipman da alınır uzun süre gezecek benzin de.

MehmetYanik
19 Kasım 2019, 14:02
İstanbulda herhangi bi servis olur mu? Nerelerine bakıyorlar

mfBulut
19 Kasım 2019, 14:15
Büyük ihtimal bütün yetkili servisler yapıyordur bu işi. Arayıp sormakta fayda var. Fiyatları da 50-100₺ arası oluyordu genelde. Güncel fiyatları bilmiyorum. Hem dış kısıma bakarlar hem de cihaza bağlayıp arıza kodu var mı diye kontrol ederler diye düşünüyorum. Ki 200₺ bile isteseler sonradan çıkacak masraflardan iyidir. Satıcıya da şunu söyleyin. Ekspere götürelim. Eğer motorda bir sorun çıkarsa eksper ücretini siz ödeyin. Bunu kabul eden satıcı büyük ihtimal motorundan emindir ve kolay kolay o motorda sorun çıkmaz. Eğer satıcı kem küm ederse koşarak uzaklaşın :)

sinanilyas
20 Kasım 2019, 10:45
Camı taktıktan sonra motorun gidişinde ve sürüşünde dişe dokunur bir değişiklik oldu mu? Göğsü direkt rüzgardan koruduğu için daha sürüşü daha keyifli hâle gelmiştir diye tahmin ediyorum ama hissedilir derecede bir iyileşme var mı bu anlamda? Ve motorun hızlanması ya da maksimum süratinde bir değişiklik oldu mu?

Ben kırmızı renk motora şeffaf almayı düşündüm. Ama füme daha mı çok yakışır diye tereddütte kalmadım diyemem.

https://urun.n11.com/yedek-parca/cb-250-r-uyumlu-tur-cami-2018-2019-P379922182

ozgens
04 Aralık 2019, 21:01
Depo üstü çanta kullanan varmı arkadaşlar bizim depo kısmı plastik olduğundan galiba kullanamıyoruz bilgisi olan var mi

sinanilyas
06 Aralık 2019, 14:58
CB250R ekranı için bir kalıp çıkardım ve araba kaplama işi yapan bir yerden bu kalıbı kullanarak şeffaf film kestirip ekrana uygulattım. Gayet yakışıklı ve kullanışlı oldu. Benim gittiğim eleman 20 lira aldı. Kalıbı kullanmak isteyen olursa diye paylaşmak istedim.

Kalıbın olduğu PDF dosyasını aşağıdaki bağlantıdan indirebilirsiniz:

https://drive.google.com/file/d/1buAzmVDodWTKiaTDtpusM418gYbQTWGz/view?usp=sharing

PDF dosyasını yazdırırken, yazdırma ayarları sayfasında gerçek boyutta yazdır (Actual Size) seçeneğinin seçili olmasına dikkat ediniz. Yoksa çıktıda normalden biraz daha küçük boyutta görünebilir.

https://i.hizliresim.com/VQJD6r.jpg (https://hizliresim.com/VQJD6r)

MehmetYanik
13 Aralık 2019, 13:25
Merhaba Arkadaşlar whatsapp grubumuz mevcut mu? Değil ise kursak çok güzel olur. Sorunlarımızı sorularımızı dile getirmek açısından ne dersiniz?

Nolofinwe39
23 Aralık 2019, 00:34
selam arkadaşlar az önce yağmurda küçük bi kaza yaptım. Gidon ve sol manet yamuldu, başka bir hasar yok gibi gözüküyor. Bunlar bana kaça patlar fikri olan var mı?

RideForLife.
23 Aralık 2019, 01:05
Maksimum 250. Facebook gruplarına gir ordan daha ucuza bulursun. Çıkma olarak satıyorlar. Geçmiş olsun. Kazanın incelemesini kafanızda iyi yapın. Böylece bir sonraki karşılaşılan olayda daha tecrübeli olursunuz.

Nolofinwe39
23 Aralık 2019, 01:12
Maksimum 250. Facebook gruplarına gir ordan daha ucuza bulursun. Çıkma olarak satıyorlar. Geçmiş olsun. Kazanın incelemesini kafanızda iyi yapın. Böylece bir sonraki karşılaşılan olayda daha tecrübeli olursunuz.

Teşekkür ederim. Yarın bayiye götürmeyi düşünüyordum aslında ilk düşüşüm olduğu için biraz tecrübesizim tamir konularında. Bayide çok mu masraf çıkar acaba ?

Kaza konusunda da, dunlop lastik kullananlar için ıslakta çok güvenmemeleri gerektiğini söyleyebilirim. Virajda gazı biraz fazla açınca direk attı arka teker

FI Rider
07 Ocak 2020, 13:23
Merhaba arkadaşlar,

Honda'dan beni arayıp motosikletimin geri çağrıldığını ve motor bloğunda parça değişmesi gerektiğini söylediler. Ü cretsiz işlem için hem Honda merkezden hem de daha önce gittiğim servisten aradılar.Size bu şekilde ulaşan oldu mu?

tugrulbora
07 Ocak 2020, 13:42
Merhaba arkadaşlar,

Honda'dan beni arayıp motosikletimin geri çağrıldığını ve motor bloğunda parça değişmesi gerektiğini söylediler. Ü cretsiz işlem için hem Honda merkezden hem de daha önce gittiğim servisten aradılar.Size bu şekilde ulaşan oldu mu?

Arayan falan olmadı beni. Bir an için o çok ses çıkaran zincir için iyileştirme yapacaklar sandım ama motor bloğu diyorsun.

Mıh46
15 Ocak 2020, 02:08
Merhaba iyi akşamlar ben Almanya’da yaşıyorum Türkiye’de Honda cb250r motosikletim var Türkiye’ye geldiğim zamanlarda binmek ve zaman geçirmek için aldım,Almanya’dan Depo üzeri kullanılan çanta almıştım markası Held olan ekstra olarakta at nalı diye tabir edilen bağlantı parçasınıda aldım.
7. Ayda izine geldiğimde montajını kendim yaptım ve 5 hafta kullandım çok işime yaradı vede size tavsiye ederim çok iş görüyor..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------


Depo üstü çanta kullanan varmı arkadaşlar bizim depo kısmı plastik olduğundan galiba kullanamıyoruz bilgisi olan var mi


Merhaba iyi akşamlar ben Almanya’da yaşıyorum Türkiye’de Honda cb250r motosikletim var Türkiye’ye geldiğim zamanlarda binmek ve zaman geçirmek için aldım,Almanya’dan Depo üzeri kullanılan çanta almıştım markası Held olan ekstra olarakta at nalı diye tabir edilen bağlantı parçasınıda aldım.
7. Ayda izine geldiğimde montajını kendim yaptım ve 5 hafta kullandım çok işime yaradı vede size tavsiye ederim çok iş görüyor

sinanilyas
16 Ocak 2020, 15:17
CB250R ekranı için bir kalıp çıkardım ve araba kaplama işi yapan bir yerden bu kalıbı kullanarak şeffaf film kestirip ekrana uygulattım. Gayet yakışıklı ve kullanışlı oldu. Benim gittiğim eleman 20 lira aldı. Kalıbı kullanmak isteyen olursa diye paylaşmak istedim.

Kalıbın olduğu PDF dosyasını aşağıdaki bağlantıdan indirebilirsiniz:

https://www.transfer.sh/OqdNT/CB250R%20Ekran%20Koruyucu%20Film%20Kalibi%20-%20Sinan%20ILYAS.pdf

PDF dosyasını yazdırırken, yazdırma ayarları sayfasında gerçek boyutta yazdır (Actual Size) seçeneğinin seçili olmasına dikkat ediniz. Yoksa çıktıda normalden biraz daha küçük boyutta görünebilir.

https://i.hizliresim.com/VQJD6r.jpg (https://hizliresim.com/VQJD6r)

Merhaba, dosya sunucudan silinmiş. Yeniden yükledim. Aşağıdaki bağlantıdan indirebilirsiniz.

https://drive.google.com/file/d/1buAzmVDodWTKiaTDtpusM418gYbQTWGz/view?usp=sharing

holopter
25 Şubat 2020, 11:49
Herkese Selamlar,

Geçtiğimiz hafta sıfır km bir cb250r alarak aranıza katıldım. Motosiklette zincir sesi herkeste olduğu gibi bende de mevcut ancak rahatsızlık vermiyor. Kulak tıkacı ile kullandığım için hiç duymuyorum neredeyse. Onun haricinde sormak istediğim bir soru var. Mesela uzun soluklu ışıklarda durduğum zaman vitesi boşa alıyorum. Daha sonra tekrar 1. vitese takmak istediğimde geçmiyor, debriyajı bir kez daha sık bırak yapınca geçiyor. Rodaj sonrası düzelir mi acaba ? Sizde bunun gibi bir sorun var mı ?

Sevgiler,

nanis61
25 Şubat 2020, 16:43
Hayırlı olsun.Işıklarda tavsiyem 1. viteste beklemen acil bir şey olduğunda kaçmak için malum her türlü şey gelebilir.vitese geçmiyorsa hafif ileri itip tekrar denedin mi vitese geçecektir.Nedenini sorarsan tam olarak bir şey söyleyemicem.

Nefeskar
26 Şubat 2020, 02:56
Hayırlı olsun.Işıklarda tavsiyem 1. viteste beklemen acil bir şey olduğunda kaçmak için malum her türlü şey gelebilir.vitese geçmiyorsa hafif ileri itip tekrar denedin mi vitese geçecektir.Nedenini sorarsan tam olarak bir şey söyleyemicem.

Vitesli bisikletlerle benzer mantık sanırım. Durduğunuz yerde vites değiştirirseniz dişli dönmediği için zincir vitese geçmez. Sadece bisikletteki zinciri yönlendiren vites kolu oynar. Zincirin geçebilmesi için tekerin dönmesi lazım. Motosiklette bu işlem biraz daha karışık olduğu için teker dönerken vites attırmak daha sağlıklı oluyor sanırım. Bu arada gariptir ki ileri veya geri olması farketmez. Hafif ileri gidince de veya geri gelince de vites geçiyor. Ama gerçek sebebi bende bilmiyorum :cherry:

holopter
28 Şubat 2020, 13:57
Hayırlı olsun.Işıklarda tavsiyem 1. viteste beklemen acil bir şey olduğunda kaçmak için malum her türlü şey gelebilir.vitese geçmiyorsa hafif ileri itip tekrar denedin mi vitese geçecektir.Nedenini sorarsan tam olarak bir şey söyleyemicem.



Vitesli bisikletlerle benzer mantık sanırım. Durduğunuz yerde vites değiştirirseniz dişli dönmediği için zincir vitese geçmez. Sadece bisikletteki zinciri yönlendiren vites kolu oynar. Zincirin geçebilmesi için tekerin dönmesi lazım. Motosiklette bu işlem biraz daha karışık olduğu için teker dönerken vites attırmak daha sağlıklı oluyor sanırım. Bu arada gariptir ki ileri veya geri olması farketmez. Hafif ileri gidince de veya geri gelince de vites geçiyor. Ama gerçek sebebi bende bilmiyorum :cherry:

Herkese çok teşekkür ederim. Aynen biraz ileri geri yapınca yada debriyajı sıkıp bırakınca geçiyor vitese.

leomuel
04 Mart 2020, 01:07
Merhaba, ben de 2019 sonunda ilk motorum olarak cb250r aldım. Aktif bir whatapp grubu var mıdır?
Yanlış görmediysem önceki sayfalarda whatsapp grubu ile ilgilenen arkadaşın motorunu satılığa çıkardığını okudum. Dolayısıyla grupla şu anda ilgilenen başka biri olabilir diye düşündüm. Grup üyesi herhangi biri yardımcı olmak adına mesaj atabilir mi?

Vites geçişi sorusu ile ilgili olarak da bildiğim kadarıyla şunları söyleyebilirim:
Motosikletlerde otomobillerden farklı yapıda ve sıralı (örneğin 5. vitesten 1. vitese direkt inemezsiniz) şanzımanlar kullanılır. Otomobillerde yumuşak vites geçişlerini sağlayan, yani farklı hızlarda dönmekte olan vites dişlilerini birbirine kenetlenmeden önce hızlarını eşitleyen bir sistem mevcuttur (senkromeç ya da ingilizce synchromesh). Bu yapılar neredeyse vites dişlileri ile aynı aralıkta dişe sahiptirler ve bu nedenle motorun durduğu durumlarda bile kenetlenme kolay bir şekilde gerçekleşmektedir. Çünkü dişlilerin çok hareket etmesi gerekmemektedir. Motosiklet şanzımanında ise bu kenetlenmeyi bir çok dişi olan ve farklı işleme yüzeyleri bulunan bu senkromeç parçaları yerine 3-5 cebi ve çıkıntısı olan kulplar sağlar. Bu durum maliyet anlamında ciddi bir avantaj oluşturur. Ancak motorun tamamen durduğu durumlarda, 1. vitese geçirmek istediğinizde eşleşmesi gereken kulpların cep ve çıkıntıları birbirine denk gelmediğinde vites geçişi imkansızlaşır. Bu nedenle de motoru biraz hareket ettirerek dişlinin ve dolayısıyla eşleşme parçalarının dönmesini sağlıyorsunuz. Bazen çok hareket ettirmeden girebilmesinin nedeni de çıkıntı ve ceplerin birbirinden çok uzakta olmaması ve ufak oynamalar ile kenetlenmenin gerçekleştirilebilmesidir. Umarım yardımcı olmuştur.

hemoraide
06 Mart 2020, 17:19
https://youtu.be/bD0jtaX8b28

Arkadaşlar cb250r grubu olarak desteklerinizi bekliyorum. Videoda bu gruptan da bahsettim

Gelecek Videolarımda bu motosikletin sorunlarını, görsel ve teknik anlamda iyileştirmelerini yayınlayacağım
özellikle zincir sesi problemini çözeceğiz gelecek videolarda inşallah takipte kalın

Captain3284
14 Mart 2020, 22:53
Whatsapp grubu var ozelden yazarsaniz size grup kurucusunun numarasini verebilirim.

BoraKara
15 Mart 2020, 00:17
https://youtu.be/bD0jtaX8b28

Arkadaşlar cb250r grubu olarak desteklerinizi bekliyorum. Videoda bu gruptan da bahsettim

Gelecek Videolarımda bu motosikletin sorunlarını, görsel ve teknik anlamda iyileştirmelerini yayınlayacağım
özellikle zincir sesi problemini çözeceğiz gelecek videolarda inşallah takipte kalın

Koskoca Honda mühendisleri 2 yıldır çözememiş zincir problemini , bir akıllı siz varsınız, siz çözeceksiniz.

Pelax
14 Nisan 2020, 18:36
Merhaba bundan yaklaşık 1.5 2 ay önce cb 250r modelini satın aldım şu anda 650-700 km civarında 2019 model motorda elimi bırakıp ilerlemeye çalıştığımda motor sağa çekiyor ve bunu düşük hızlarda daha bariz yapıyor motoru aldığım konşuk motora götürdüm usta bindi geldi evet sağa çekiyor ama küçük cc'de bu normal fren kaliperi vs sağda o yüzden bak zaten sağa çekiyor diyerek başından savdı merakımdan soruyorum sizin motorlarınızda sağa çekme gibi bir problem var mı zincir sesi gibi kronik bir problem olduğunu sanmıyorum lastik basıncı gibi dikkat edilmesi gereken basit şeyler kitaba uygun motorla kaza yapmadım cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

emremm
14 Nisan 2020, 19:46
Salak usta palavrası, devamlı frene mi basıyoruz da sağa çekiyor.

-ZERO-
14 Nisan 2020, 21:36
Merhaba bundan yaklaşık 1.5 2 ay önce cb 250r modelini satın aldım şu anda 650-700 km civarında 2019 model motorda elimi bırakıp ilerlemeye çalıştığımda motor sağa çekiyor ve bunu düşük hızlarda daha bariz yapıyor motoru aldığım konşuk motora götürdüm usta bindi geldi evet sağa çekiyor ama küçük cc'de bu normal fren kaliperi vs sağda o yüzden bak zaten sağa çekiyor diyerek başından savdı merakımdan soruyorum sizin motorlarınızda sağa çekme gibi bir problem var mı zincir sesi gibi kronik bir problem olduğunu sanmıyorum lastik basıncı gibi dikkat edilmesi gereken basit şeyler kitaba uygun motorla kaza yapmadım cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

öyle birşey yok fren sağda diye sağa çeken motor hayatımda görmedim. olsa olsa oturuşunuz yanlıştır. motorda elinizi bırakıp gittiğinizde ufacık bir popo hareketinizle biri motor yön değiştirebilir. benim motorda da (pulsar 200) ön fren kaliperi sağda. ellerimi bırakınca ip gibi gidiyorum. ustanın bariz palavrası inanma. bu arada frene bassan da motor sağa çekmez. iki ayrı teker yok tek teker var önde de arkada da. olsa olsa arabada olur o.

Pelax
15 Nisan 2020, 08:51
öyle birşey yok fren sağda diye sağa çeken motor hayatımda görmedim. olsa olsa oturuşunuz yanlıştır. motorda elinizi bırakıp gittiğinizde ufacık bir popo hareketinizle biri motor yön değiştirebilir. benim motorda da (pulsar 200) ön fren kaliperi sağda. ellerimi bırakınca ip gibi gidiyorum. ustanın bariz palavrası inanma. bu arada frene bassan da motor sağa çekmez. iki ayrı teker yok tek teker var önde de arkada da. olsa olsa arabada olur o.

Aslında ilk anda fark ettiğimde bende böyle demiştim oturuşum yanlış büyük ihtimalle, zamanla deneye deneye baktım ki sol tarafa doğru 4 5 cm yattığım zaman motor düz gitmeye başlıyor bu kadar bariz şekilde sol tarafa oturduğumda veyahut sarktığımda zaten emin oldum ek olarak usta sağa çektiğini kabul etti ama bahane uydurdu konşuk’un sattığı motorla gram ilgilenmemesi garibime giden heralde rodajı gelince drd veya esengüle gidip sorarım şimdilik honda merkeze sorunu ilettim dönüş bekliyorum bakalım.

Angrypower
15 Nisan 2020, 09:26
Aslında ilk anda fark ettiğimde bende böyle demiştim oturuşum yanlış büyük ihtimalle, zamanla deneye deneye baktım ki sol tarafa doğru 4 5 cm yattığım zaman motor düz gitmeye başlıyor bu kadar bariz şekilde sol tarafa oturduğumda veyahut sarktığımda zaten emin oldum ek olarak usta sağa çektiğini kabul etti ama bahane uydurdu konşuk’un sattığı motorla gram ilgilenmemesi garibime giden heralde rodajı gelince drd veya esengüle gidip sorarım şimdilik honda merkeze sorunu ilettim dönüş bekliyorum bakalım.

Ön Honda Türkiye'ye yaz. Sonra bir başka servise yönlendirilmesini iste. Ondan sonrada kontrol edilip sana dönüş yapılsın.

Ha şöyle birşey var. Motorun montajı yapılırken zincir ayarını yanlış yapıyorlar ve arka tekerlek düz durması gereken yerde çapraz duruyor. MM'lik bir hareket bile olsa motor çekmeye başlar.

Öyle şey olur mu? demeyin. Oluyor. Koskoca MT-07'yi öyle aldım. Sonradan delirme noktasına gelince bir baktıkki arka teker tam düz durmuyor. Çentikler yanlış. Güzel bir zincir ayarı ile işinin çözüleceğine inanıyorum.

levend84
05 Mayıs 2020, 22:45
Arkadaşlar ben bu cb250 yi bugun kullandim,

Motorun 0-115 i gayet seri ama,hafif ruzgarli düz yolda 138 e zor ciktim.ve bu hizi sabit koruyamadi motor.

Beni cidden hayal kirikligina ugratti.

Kullanan arkadaşlar alinmasin ama yürüme konusunda pulsar ns200 le aralarinda hicbir fark yok.

Abartmiyorum ama,sym wolf bile daha iyi yürüyor.ayrica hondadan daha agir olmasina ragmen.

Malzeme kalitesine diger detaylara lafim yok.herşey yerli yerinde..

sinanilyas
07 Mayıs 2020, 11:34
Arkadaşlar ben bu cb250 yi bugun kullandim,

Motorun 0-115 i gayet seri ama,hafif ruzgarli düz yolda 138 e zor ciktim.ve bu hizi sabit koruyamadi motor.

Beni cidden hayal kirikligina ugratti.

Kullanan arkadaşlar alinmasin ama yürüme konusunda pulsar ns200 le aralarinda hicbir fark yok.

Abartmiyorum ama,sym wolf bile daha iyi yürüyor.ayrica hondadan daha agir olmasina ragmen.

Malzeme kalitesine diger detaylara lafim yok.herşey yerli yerinde..

Ben pulsar ns200 ya da sym wolf kullanmadım, o yüzden karşılaştırma yapamam. Ama benim motor düz yolda 140'a kadar seri bir şekilde çıkıyor. Sonrasında hızı nispeten daha yavaş bir şekilde artarak 150-155 görüyor. Sabit 150 ile de uzun süre hızını koruyor. Rüzgârsız hava koşulları için konuşuyorum tabi.

s.e.c
07 Mayıs 2020, 15:31
Arkadaşlar ben bu cb250 yi bugun kullandim,

Motorun 0-115 i gayet seri ama,hafif ruzgarli düz yolda 138 e zor ciktim.ve bu hizi sabit koruyamadi motor.

Beni cidden hayal kirikligina ugratti.

Kullanan arkadaşlar alinmasin ama yürüme konusunda pulsar ns200 le aralarinda hicbir fark yok.

Abartmiyorum ama,sym wolf bile daha iyi yürüyor.ayrica hondadan daha agir olmasina ragmen.

Malzeme kalitesine diger detaylara lafim yok.herşey yerli yerinde..

Hocam cb250r' ilk çiktiginda alıp 5000 km kullanip satmıştım. Yani şu an başka bir motor kullandığım için yorumumun tarafsız olacağından emin olun. 2018 yazında pulsar rs200 ve cb250r ile 1000 km lik bir geziye çıktık. Rs200 ss oldugu için ns200 den daha yüksek son hız görüyor bu arada. Şöyle söyliyim: rs200 ne son hızda ne de kalkışta yanına bile yaklaşamıyor cb250r ın. Siz cb250r ı sanırım rüzgarlı bir havada test etmişsiniz. Pulsarın 0-100' ü 9.2 sn civarı iken cb250r 6.5 ile 7 sn arasinda 0-100 görüyor. Bu bilgiler kesindir. Tabii iki motorun da gps ölçümüne göre 0-100 lerini bilemem. Ama ne sym wolf ne de ns200 cb250r ın yanına yaklaşamazlar. Aynı şartlarda iki motoru yanyana test etme şansiniz olursa anlayacaksiniz.
Hatta şunu da diyim; rs200'e 76 kg, cb250r'a 100 kg lık sürücüler bindiğinde yine honda hiç ama hiç zorlanmadan kalkışta da son hızda da geçiyor. Bu kiyaslama 1.4tsi 125hp golf ile 1.4 tsi 150 hp golfü kıyaslamak gibi bir şey.

tommygun
07 Mayıs 2020, 17:25
Cb 250 R ağırlıktan gol atıyor, adamlar 145 kg motor yapmış, benim Wolf 173 kg idi. Cb 250 R kullanan arkadaşım vardı, Wolf daha atik kalkıyordu ama son hızda Cb 250 R beni hep geçiyordu. Gerçi 2 motorun da aerodimanisi fecaat, benim kilo 95, arkadaşın 80. Rüzgarsız ve düz yolda ben 150 küsürlerde kalırken adam ıkına sıkına da olsa 160'ı buluyordu.

s.e.c
07 Mayıs 2020, 21:17
Cb 250 R ağırlıktan gol atıyor, adamlar 145 kg motor yapmış, benim Wolf 173 kg idi. Cb 250 R kullanan arkadaşım vardı, Wolf daha atik kalkıyordu ama son hızda Cb 250 R beni hep geçiyordu. Gerçi 2 motorun da aerodimanisi fecaat, benim kilo 95, arkadaşın 80. Rüzgarsız ve düz yolda ben 150 küsürlerde kalırken adam ıkına sıkına da olsa 160'ı buluyordu.

Güç/ağırlık ve tork/ağırlık gibi avantajlar kendisini en çok ivmelenmede gösterir. Son hızda da etkilidir tabi ama en büyük farkı hızlanma anında gösterir. Cb250r hem ağırlık olarak wolften ciddi bir şekilde az iken üstüne bir de siz cb250r kullanicisindan 15 kg daha ağırsıniz. Yani wolf toplamda 43 kg gibi ciddi bir farkla hondadan ağır ve honda beygir olarak da wolften fazla iken kalkışta çok rahat gecmesi lazım wolf' ü. Hondayı kullanan arkadaş mı acemi acaba ?

levend84
07 Mayıs 2020, 21:39
Hocam cb250r' ilk çiktiginda alıp 5000 km kullanip satmıştım. Yani şu an başka bir motor kullandığım için yorumumun tarafsız olacağından emin olun. 2018 yazında pulsar rs200 ve cb250r ile 1000 km lik bir geziye çıktık. Rs200 ss oldugu için ns200 den daha yüksek son hız görüyor bu arada. Şöyle söyliyim: rs200 ne son hızda ne de kalkışta yanına bile yaklaşamıyor cb250r ın. Siz cb250r ı sanırım rüzgarlı bir havada test etmişsiniz. Pulsarın 0-100' ü 9.2 sn civarı iken cb250r 6.5 ile 7 sn arasinda 0-100 görüyor. Bu bilgiler kesindir. Tabii iki motorun da gps ölçümüne göre 0-100 lerini bilemem. Ama ne sym wolf ne de ns200 cb250r ın yanına yaklaşamazlar. Aynı şartlarda iki motoru yanyana test etme şansiniz olursa anlayacaksiniz.
Hatta şunu da diyim; rs200'e 76 kg, cb250r'a 100 kg lık sürücüler bindiğinde yine honda hiç ama hiç zorlanmadan kalkışta da son hızda da geçiyor. Bu kiyaslama 1.4tsi 125hp golf ile 1.4 tsi 150 hp golfü kıyaslamak gibi bir şey.

Dostum,

Ruzgarsiz hava şartlarinda,tum motorlar ve hondanin 125 lik motorlarida(110-120) rahat son hizlarina ulaşiyor,

Ben cb yi kullandigimda,telefondaki hava uygulamasinda ruzgar ortalama 10-12km/h ile esiyordu.

Motor duz yolda 138-141 dedi tikandi..

Yukarida yorumda da belirttim,

Wolf kullandigimda o cussedeki motorun ciddi hizlanmasina şaşirmiştim.

Bu arada cb hem agirlik hemde beygir anlaminda wolften ustun.

Demek ki wolf cb ile ayni kg de olsaydi,o zaman durum daha farkli olurdu.

Kisaca,cb250 bu hafiflik ve guce rağmen yinede cbr250 gibi gitmiyor.

Ama guzel motor,kivrak,egzoz sesi tok,her turlu alinir yani..

Arka dişli 2 diş küçültülse daha iyi olabilir,en azindan 5.vites orani uzar,6.da daha iyi gaz yer.

s.e.c
07 Mayıs 2020, 23:47
Dostum,

Ruzgarsiz hava şartlarinda,tum motorlar ve hondanin 125 lik motorlarida(110-120) rahat son hizlarina ulaşiyor,

Ben cb yi kullandigimda,telefondaki hava uygulamasinda ruzgar ortalama 10-12km/h ile esiyordu.

Motor duz yolda 138-141 dedi tikandi..

Yukarida yorumda da belirttim,

Wolf kullandigimda o cussedeki motorun ciddi hizlanmasina şaşirmiştim.

Bu arada cb hem agirlik hemde beygir anlaminda wolften ustun.

Demek ki wolf cb ile ayni kg de olsaydi,o zaman durum daha farkli olurdu.

Kisaca,cb250 bu hafiflik ve guce rağmen yinede cbr250 gibi gitmiyor.

Ama guzel motor,kivrak,egzoz sesi tok,her turlu alinir yani..

Arka dişli 2 diş küçültülse daha iyi olabilir,en azindan 5.vites orani uzar,6.da daha iyi gaz yer.

Tabii ki dedikleriniz doğru ama şunu anlatmaya çalışıyorum sizin cb250r ile 138-140'ı geçemediğiniz anda yanınızda birisi de wolfle gelseydi o 138' i de göremeyecekti demek ki. Ben 5000 km kullandım cb250r'ı rüzgara karşı 135'e düştüğüm zamanlar da oldu ama arkamdan rüzgar yakaladığimda 165'in üzerine çıktığım da oldu. Yani iki motoru da yanyana denemediğiniz sürece bu sayılar çok bir şey ifade etmez.
Özellikle ns200'e göre fark yok demişsiniz ama hissedilir derecede fark var. Ben cb250r'ı ilk alanlardanım. O zamanlar yeni çıktığı için pek bilinmiyordu. İnini dibini incelerdim kullanırken. Ve dediğim gibi rs200'e dahi nal toplatıyor hem de 24kg daha ağır sürücüyle. Beni anlayabilmeniz için bir gün wolf ya da ns200-rs200 le yolda denk gelip denemeniz lazim
Çocuk gibi sidik yarıştırmak değil amacim yanlış anlaşilmasin hondayı övmüyorum. Zaten mt25 kullanıyorum şu an.

holopter
15 Mayıs 2020, 21:28
Herkese Selamlar,

680. KM ye basmış bulunmaktayız.

https://i.imgur.com/ztb3bWs.jpg

Bu zamana kadar rodajda iken gördüğüm artı ve eksileri paylaşmak istiyorum.

Pozitif Yönler;

Oldukça kıvrak ve dengeli
Torku gayet yeterli
Şekil şemal 10 numara
Her şey led. Özellikle ön far şimşek etkili cinsten.
ABS Sistemi gayet güzel çalışıyor. Nissin kaliperler mevcut. Ön fren çok iyi. Arka frenler kendi çapında bişeyler deniyor.
Showa süspansiyonlar muhteşem çalışıyor.
Fabrika çıkışı dunlop lastikler ısındıktan sonra güzel tutuyor. Değiştirme ihtiyacım yok.
Yakıt tüketimi 3.0L /100 KM

Negatif Yönler;

Her devirde titreşim mevcut. Özellikle yüksek devirlerde daha çok titriyor. Klasik bir tek silindir titreşimi. Böbrek taşı düşüren cinsten değil ama özellikle pegler, sele, depo kenarlarında titreşim hissediliyor. Elciklerde titreşim yok denecek kadar az. Rodaj bakımından sonra azalacak inş :D
Radyatör çok hassas en ufak taş atmada deforme oluyor. Radyatör koruma taktırmak farz oldu.
Gösterge tablosu hassas ve hemen çiziliyor. Oraya da şeffaf folyo kestirmek şart.

Aklıma gelen bu durumlar haricinde klasik zincir sesi mevcut ancak sadece tünelde duyabiliyorum onun haricinde duyulmuyor. Zincir sesi yüzünden çekinen arkadaşlar çekinmesin farketmeyeceksiniz bile.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar

Keyifli Sürüşler...

darling1907
16 Mayıs 2020, 23:50
İyi akşamlar herkese.

Şuan bir motor alma aşamasındayım da bayiiler cb250r için ne kadar fiyat veriyor bilen var mı acaba?

-ZERO-
17 Mayıs 2020, 00:45
İyi akşamlar herkese.

Şuan bir motor alma aşamasındayım da bayiiler cb250r için ne kadar fiyat veriyor bilen var mı acaba?

ankarada honda efe bayiyi aradım haziranda gelecek fiyat da birkaç bin lira artabilir dediler. yeni fiyat 33-35 bin arası olur gibi bence.

darling1907
17 Mayıs 2020, 14:21
ankarada honda efe bayiyi aradım haziranda gelecek fiyat da birkaç bin lira artabilir dediler. yeni fiyat 33-35 bin arası olur gibi bence.

ben biraz 250nk ya yöneliyim o zaman :mrgreen:

s.e.c
18 Mayıs 2020, 13:28
Arkadaşlar merhabalar. Sizden bir ricam olacak. Geçen hafta komşumuza sıfır cb250r aldık. Ben takmıyordum ama o da çoğu kullanıcı gibi kafaya takıyor zincir sesini. Arka dişlinin önündeki çemberi sökmek yerine oraya lastik, şambriyel dolayıp metalden kaynaklı sesi azaltanlar vardı. Hatta video vardı bununla ilgili. O videoyu bir türlü bulamıyorum. Bulabilen olursa link atabilir mi ? Şimdiden teşekkürler.

Kaptandadas
22 Mayıs 2020, 11:50
Bugün Balıkesir MNR motordan ikinci el Honda CB250 R satın aldım
Herhangi bir kazası yok
Garanti devam ediyor
6400 km de
25750 TL
Resmi satış yarın
Motoru alır almaz n11 den koruma takozu ve radyatör koruma demiri aldım
Başka almamı onereceginiz faydalı olur dediginiz bir şey var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

Birde bu zincir sesi hepsinde olan kronik bir sorun mu olmayan var mi?
Çözümu nedir
Herkese şimdiden tesekkurler

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

Bu gurup sessiz baya face deki grup daha aktif :)

holopter
22 Mayıs 2020, 20:57
Bugün Balıkesir MNR motordan ikinci el Honda CB250 R satın aldım
Herhangi bir kazası yok
Garanti devam ediyor
6400 km de
25750 TL
Resmi satış yarın
Motoru alır almaz n11 den koruma takozu ve radyatör koruma demiri aldım
Başka almamı onereceginiz faydalı olur dediginiz bir şey var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

Birde bu zincir sesi hepsinde olan kronik bir sorun mu olmayan var mi?
Çözümu nedir
Herkese şimdiden tesekkurler

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

Bu gurup sessiz baya face deki grup daha aktif :)



Öncelikle hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız. Koruma takozu için bişey diyemem ancak radyatör koruma çok mantıklı olmuş. Radyatör oldukça hassas en ufak taş vs sekmesinde petekler yamuluyor. Bende radyatör koruma aldım GP kompozitten gelince takacağım. Duyduğumuz kadarıyla zincir sesi olmayan yok. Güvenli bir çözümü de yok. Kabullenmek lazım. Zaten o kadar fazla bir ses yok. Tavsiyem depo yanlarına yan pad yapıştırın diz ile temas eden yerler matlaşıyor. Bunun haricinde göstergeye folyo yapıştırdım. Başka da bir durum yok bakımı eksik etmeyin tadını çıkartın :)

Kaptandadas
23 Mayıs 2020, 04:08
Teşekkürler Ben ekran için tabletler için olan ekran koruyucuları an alayım diyorum.Ciziesin çok ama.kac inç almam gerek bulamadim