PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CB 125 F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (Yeni Model)



Sayfa : 1 2 3 [4] 5 6

dahilibellek
15 Ekim 2018, 00:36
Fiyat normal bencede.ikinci el cbf150 aldım banada 430 çıktı,hayırlı olsun yeni motorunun.

Teşekkürler.

150.km ye geldim. Gözlemlerimi paylaşmak istiyorum. İlk 100 km'ye kadar vites sert gibi geliyordu ama 100 km'yi geçtiğimden beri sanki sihirli bi dokunuş oldu ve şıkır şıkır çok rahat geçiyor. Gidon açısının geniş olması trafikte motorun fare gibi kıvrak olmasını sağlıyor. Hızlanması ve ani ataklara tepkisi çok dengeli. Şu an rodaj devam ettiği için şehir içinde yoğun trafikte kullanıyorum ve 5000 devri geçmemeye çalışıyorum. Bugün D-100 ve E-5'e çıktım 60-65 km/h geçmemeye çalıştığım için biraz tehlikeli anlar yaşadım. Trafik çok hızlı akıyor ben hızlı gitmediğim için sıkıştırmalar fazla oluyor. Rodaj bitene kadar ana ve otoyollara çıkmamaya karar verdim. Olumsuz yönlere gelirsek. CTS marka lastikler berbat ötesiymiş. İlk başlarda anlayamadım ama düz giderken yerler ıslak olmamasına rağmen lastikler bir kaç defa kaydı. Böyle bir şey nasıl oldu hala anlam veremiyorum yerde kum da yoktu. E-5'de sağ şeritte düz giderken altımdan lastikler kayıyor gibi oldu. Islak zemine değdiğinde ise lastikler dans etmeye başlıyor. Bu kadar kötü olacağını tahmin etmiyordum. Vites göstergesi 1, N, 2 arasında bazen göstermiyor, gösterge ekranı kararıyor sebebini anlayamadım. Frenlerle ilgili şu anlık sıkıntı yaşamadım memnunum. Bir de motor ısınınca motordan, yanık plastiğimsi bir koku geliyor. Sanırım yeni olmasından kaynaklanıyor. Şimdilik söyleceklerim bu kadar. Karşılaştığım ve gözlemlediğim durumları burada elimden geldiğince paylaşacağım.

YZFR25
15 Ekim 2018, 09:20
Teşekkürler.

150.km ye geldim. Gözlemlerimi paylaşmak istiyorum. İlk 100 km'ye kadar vites sert gibi geliyordu ama 100 km'yi geçtiğimden beri sanki sihirli bi dokunuş oldu ve şıkır şıkır çok rahat geçiyor. Gidon açısının geniş olması trafikte motorun fare gibi kıvrak olmasını sağlıyor. Hızlanması ve ani ataklara tepkisi çok dengeli. Şu an rodaj devam ettiği için şehir içinde yoğun trafikte kullanıyorum ve 5000 devri geçmemeye çalışıyorum. Bugün D-100 ve E-5'e çıktım 60-65 km/h geçmemeye çalıştığım için biraz tehlikeli anlar yaşadım. Trafik çok hızlı akıyor ben hızlı gitmediğim için sıkıştırmalar fazla oluyor. Rodaj bitene kadar ana ve otoyollara çıkmamaya karar verdim. Olumsuz yönlere gelirsek. CTS marka lastikler berbat ötesiymiş. İlk başlarda anlayamadım ama düz giderken yerler ıslak olmamasına rağmen lastikler bir kaç defa kaydı. Böyle bir şey nasıl oldu hala anlam veremiyorum yerde kum da yoktu. E-5'de sağ şeritte düz giderken altımdan lastikler kayıyor gibi oldu. Islak zemine değdiğinde ise lastikler dans etmeye başlıyor. Bu kadar kötü olacağını tahmin etmiyordum. Vites göstergesi 1, N, 2 arasında bazen göstermiyor, gösterge ekranı kararıyor sebebini anlayamadım. Frenlerle ilgili şu anlık sıkıntı yaşamadım memnunum. Bir de motor ısınınca motordan, yanık plastiğimsi bir koku geliyor. Sanırım yeni olmasından kaynaklanıyor. Şimdilik söyleceklerim bu kadar. Karşılaştığım ve gözlemlediğim durumları burada elimden geldiğince paylaşacağım.

Hayırlı olsun motosikletiniz. Rodajı tamamlamak için pazar sabahı erken saatlerden faydalanabilirsiniz. Lastik kayma mevzusuna gelince şerit çizgilerinden uzak durmaya çalışın şerit çizgileri kayabilir özellikle yağmurlu havalarda çok dikkat edin. Çok tedirgin olursanız kaliteli bir lastik takın geçin ama lastiğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun şerit çizgileri ve mazgallar vs. tehlikeli. Yanık kokuları da normal 500-600 km sonra koku gelmez diye düşünüyorum.

dahilibellek
16 Ekim 2018, 23:18
Hayırlı olsun motosikletiniz. Rodajı tamamlamak için pazar sabahı erken saatlerden faydalanabilirsiniz. Lastik kayma mevzusuna gelince şerit çizgilerinden uzak durmaya çalışın şerit çizgileri kayabilir özellikle yağmurlu havalarda çok dikkat edin. Çok tedirgin olursanız kaliteli bir lastik takın geçin ama lastiğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun şerit çizgileri ve mazgallar vs. tehlikeli. Yanık kokuları da normal 500-600 km sonra koku gelmez diye düşünüyorum.

Teşekkürler.

Bugün bu motosikletle ilgili bir kullanıcının jant kırılması yaşadığını okudum. Nasıl benim gözümden kaçtı diye düşünüyorum. Açıkçası bu okuduğumdan ve gördüğüm görsellerden sonra korkmaya başladım.

Konu: https://eksisozluk.com/26-temmuz-2018-honda-rezaleti--5735241

Görseller: 1) https://hizliresim.com/nlOJLV

2) https://hizliresim.com/WD7G98

3) https://hizliresim.com/qvGJPR

4) https://hizliresim.com/7D6yXY

dahilibellek
20 Ekim 2018, 20:10
Öncelikle iyi forumlar. Bir sonraki gözlemlerimi ve deneyimlerimi 500. km'de yazacaktım ama kafama takılan bazı durumlar var aynı zamanda buradaki deneyimli sürücülerden yardım alma amaçlı yazıyorum.

Öncelikle 3 gün önce farkına vardığım bir sorundan bahsetmek istiyorum. Ön frene basınca, ABS'li motosikletlerde frene abanınca frenin açılıp kapanması durumu gibi bir şey oluyor. Bildiğiniz gibi motosiklette ABS yok. Her zaman bu durum oluyor frene yavaş ya da sert basınca durum değişmiyor. Frene sert de basmıyorum yavaşlama amaçlı hafifçe dokununca bile böyle oluyor. Sanki bir şey değiyor gibi sonra gidon titriyor. Motosikleti hiç yıkamadım yağmurda da sürmedim. Yani sıcak soğuk dengesizliğiyle disklerin yamulmuş olacağını düşünmüyorum. Ama başka bir şekilde yamulmuş olabilir mi bilmiyorum. Belki de daha önce de böyleydi ben yeni fark ediyorum.

İkinci sorun bugün oldu. Debriyaj maneti gevşedi. Ufak bir gevşeme de değil. Bu olağan bir durum mu? Debriyaj manetinin kenarındaki vidayı sıkmam mı gerekiyor?

Üçüncüsü ise aslında sorun değil. Sadece merak ettiğim için soruyorum. Motosikleti kapatmadan önce boşta motoru dinledim içinden 3-5 saniyede bir metal parçası çarpma sesi geliyor. Her rodajda olan bir şey mi bu? Yağın içinde yüzen metal parçalarından kaynaklanıyor olabilir mi?

Son olarak sormak istediğim şey ön fren sorunu için servise gitmeli miyim. Servise gitmeden önce randevu mu almam gerekiyor? Şu an 2 yıllık garanti süresinin içinde motosiklet. Servise gittiğimde bir sorun olmadığını söyleseler bile benden ücret talep ederler mi?

Teşekkürler.

EthanHunt
20 Ekim 2018, 20:42
Teşekkürler.

Bugün bu motosikletle ilgili bir kullanıcının jant kırılması yaşadığını okudum. Nasıl benim gözümden kaçtı diye düşünüyorum. Açıkçası bu okuduğumdan ve gördüğüm görsellerden sonra korkmaya başladım.

Konu: https://eksisozluk.com/26-temmuz-2018-honda-rezaleti--5735241

Görseller: 1) https://hizliresim.com/nlOJLV

2) https://hizliresim.com/WD7G98

3) https://hizliresim.com/qvGJPR

4) https://hizliresim.com/7D6yXY

Yeni model bir motorda bu tür şeyler görmek insanı motor değiştirmekten korkutuyor. Ns200 de de bu tür olaylar vardı. Nolur yani 500er gram fazla olsa ve sağlam jantlar koysalar bu motorlara. Neyse şimdilik cbf150 ile mutlu mesut yola devam..

spil454
20 Ekim 2018, 22:06
motosikletinde bir sorun olduğunu düşünüyorsan servise baktir randevu almana gerek yok.motor gayet güzel keyfini çıkar en güzel yanıda yakıt konusu 13 lt benzin ile 550 600km çok rahat gidiyor

Coorai
21 Ekim 2018, 11:16
Motosikleti babama almayı seçtik. Bir de üzerine inceleme videosu yaptık :) Videoyu izlemek için BURAYA (https://www.youtube.com/watch?v=NJ1m4sjJoJ4&index=3&list=PL4tmE3JnRjVnOoLW8cN8tPtShU7o8pk3o&ab_channel=Motoloji) tıklayabilirsiniz. Teşekkürler

UsopiO
25 Ekim 2018, 12:56
Bende 2015 CBF 150 sattım. Sıfır Cb 125 F aldım. Siyah renk. Motoru Aydın Nazilliden alarak Bodruma getirdim. 250 km. Rodaj süresi olduğu için 70 i hiç geçmedim. Cbf motorumu da İzmirden alarak yine Bodruma getirmiştim. Mesafe neredeyse aynı. Belki o gün yorgundum bilmiyorum ama cbf ile gelirken çok daha fazla yorulmuştum. CB125F le gelirken yorummadım diyebilirim. CBF 150 ile kıyasladığımızda yakıtı daha az, kullanımı çok kolay, CBF den sonra Çok hafif geldi. Manevra ve dengesi çok iyi. Oturuş pozisyonu daha rahat. CBF ‘e metzeler lastik almıştım. Cb125f te orjinal lastikler olmasına rağmen frenleri çok daha iyi. Vites göstergesi olması güzel. İvmelenme daha iyi geldi. Malzeme kalitesi aynı diyebiliriz. Cb125f rodajda olduğu için zorlamamış olsamda Sanırım CBF yokuşlarda daha torkluydu ve tabi ki selesi çok rahat ve daha büyüktü. Cbf te sellektör vardı cb125f te yok. Ayrıca yedek benzin deposuda yok. CBF kadar dayanıklı olurmu bilmiyorum. Hondanın kaliteden ödün vereceğini düşünmüyorum. Ama ben motoru çok beğendim.

coolfire
29 Ekim 2018, 21:38
Merhaba bende bugün yeni ve ilk motorumu aldim. Siyah ve beyaz renk arasında kararsız kaldim. Sonunda beyazda karar kıldım. Yan demir 90 arka bagaj demirini 170 taktırdım.Kasko 418 tl tuttu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

Branda almak istiyorum nerden nasıl alirim bilen alan varmi?

spil454
31 Ekim 2018, 18:04
hayırlı olsun branda yi motorsiklet parçası satan yerlerden veyahut internetten sipariş edebilirsiniz

ilker06
16 Kasım 2018, 18:59
öncelikle selam olsun herkese motor şuanda 2700 km de kullanıcı yorumu ve fikirlerimi yazayım dedim. Aldığım için hiç pişman değilim normalde ankara da
yaşıyorum ünversite için balıkesire geldim motosikleti de sürerek getirdim 578 km 11 saat sürdü her 100 km 30-45 dk mola verdim güzel bir manza görünce durup sigaramı içtim ve yolla devam etim şuana kadar bir sorun çıkarmadı yanlız ön kafa granejıdan ses geliyor Ankara da honda efe ses var dedi ama yola çıkacağım için bakamadılar balıkesir honda servsinde yok dediler üstünde düşmedim fazla arada farklı sesler geliyor gibi geleyor ama yanllıyorumdur diyip üstüne düşmüyorum En nefret etiğim yönü far far için bir önerisi olan var mı cevap veren olursa sevinirim onun dışında almayı düşünen olursa gönül rahatığı ile alabilir bunu almadan önce rks klıghıt ve bajaj 160 ns bakıyordum iyikide honda almışım diyorum daha bir sorun yaşatmadım :)

coolfire
19 Kasım 2018, 11:41
Teşekkür ederim brandayı motoru aldığım yerden aldım.

Şimdik de sinyal lambalarını led yapabilirmiyim diye bakıyorum.
Çok büyük duruyorlar sizcede öyle değilmi?

temperantia
19 Kasım 2018, 15:24
Merhaba arkadaşlar, motorun devir km oranlarını yazabilecek biri var mı acaba ? 80-100 km hızlarda kaç devir bandında seyahat ediyorsunuz. Önümüzdeki yaza kısmetse bende crypton'umu satıp almayı düşünüyorum.

blueway2
20 Kasım 2018, 01:41
cbf150 ile cb125f in ikisini de kullanan birinden bu motorları dinlemek yada okumak istiyorum.
Dışarıdan baktığım: Honda bu motoru cb125e'nin yerine çıkardıysa bir diyeceğim yok. ama cbf150 yerine çıkardılarsa dışardan gördüğüm çok yazık. Abs eklememişler , arka kampana devam , grenaj diye bişey kalmamış , güç ve tork düşmüş,oturaklı görünüm kalmamış... Hepsini anladım da arka amortisörleri neden 2.dunya savaşından kalmış çift kazık sisteme çevirdiniz? Fiyat zaten uçmuş... cbf150'yi cok arayacagiz gibime geliyor....
Kesinlikle katılıyorum

coolfire
20 Kasım 2018, 08:54
Bu model kesinlikle CB123E nin devamı bu nedenle cbf150 ile mukayese edilmesi yanlış olacaktır.

dahilibellek
24 Kasım 2018, 23:18
80 km/h --> 7000, 100 km/h --> 8000-8.500

spil454
28 Kasım 2018, 11:32
7500 dv 90 hız ile gayet stabil gidiyor.

blueway2
16 Aralık 2018, 09:01
Uzun yolda dipgaz gidildiğinde 3 lt yakıt duydum izleme videolarında doğrumudur

dyavol-77
16 Aralık 2018, 15:10
Uzun yolda dipgaz gidildiğinde 3 lt yakıt duydum izleme videolarında doğrumudur

Doğrudur,ayrıca normal hatta az bile sayılır...

coolfire
22 Aralık 2018, 23:03
100 km hız 8000dd yaptım henuz 120 km yol yaptım rodaj bitmedi belki ilerde değerler değişebilir.

spil454
29 Aralık 2018, 15:39
sakin kullanım da 5 6bin devir civari 1.9 lt 7.8 bin devir 2.1 dip gaz 2.4 2.5 daha da fazla yakmaz tecrübe ile sabittir

herod13
09 Şubat 2019, 15:34
Merhaba, ben Bursa Görükle'de yaşıyorum. motoru test için sordum bayide yokmuş. acaba varsa Görükle'de biri hem memnun mu motordan biraz sohbet etmek isterim, hem de bir test etmek istiyorum

kerim.kalkan
14 Şubat 2019, 00:50
selam siyah cb125f alalı 8 ay oldu 2600 km yaptım parçası pahalı sakın ha plastik parçaları kırmayın sağ grenaj 450 tl iç siyah bölüm hariç.neyse uzun yolda ben 110 u göremedim.100kg ağırlığımdanda olabilir.8000 devirde 100km hıza ulaşıyor.50km mesafede tam gaz giderseniz ellerde uyuşma oldu.firenleri cbf150 göre gayet iyi yakıtta iyi uzun yolda 2.2lt nin altına düşemedim.şehir içinde kısa mesafeli dur kalk beklemelerde.2.8 civarı yaktı. cbf150 deki değerlerim şehir içi 4 litre idi muhtemelen kullanımdaki sertlikten olabilir tabiki de en büyük etken kilom.şehir içi için güzel bir motor.gücünüz yetiyorsa sakın başka arayışlara girmeyim.

devrim ozan
11 Mart 2019, 19:44
hayırlı aksamlar ilk motorumu almayı planlıyorum ama cok kararsız kaldım honda cb 125f ile bajaj 160 ns arasında .bajaj abs ile bir tık önde ama diğer taraftada japon kalıtesi var hangisini seçmeliyşm yardım lütfen :)

zzf
17 Mart 2019, 16:23
Bajaj alicaksaniz ns 200 daha iyi olur. Tabi önce ekipman ve eğitim almak şartıyla. CB 125f biraz daha temkinli bir tercih olur.

Hangisi sorusuna gelince. Yaşınız 30 üzerinde ve araba kullanıyorsanız direk ns200. Diğer durumda CB 125f.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

Motto, Yamaha, Honda eğitimlerinden birini yeni başlayanlar mutlaka almalı. Ehliyet yoksa motto ehliyet ve eğitimi toplamda daha ucuza veriyor. Aynı zamanda sürücü kursu çünkü.

devrim ozan
20 Mart 2019, 20:22
yaşım 27 kocaelinde oturuyorum hondanın eğitimleri var burada ona gitmeyi planlıyorum trafiğe cıkmadan önce 200 ns için kronik sıkıntılıarı olan bir makine diyorlar yeni modelleride öylemi bilmiyorum

davii45
02 Nisan 2019, 18:22
Arkadaşlar merhaba 5000 km kadar sıfır aldığım Cbf150 mi kullandım ve sattım 1500 km dir de sıfır aldığım cb125f i kullanıyorum konfor açısıdan Cb150 yi aratmadı dersem yalan olur çok az da olsa bunu hissettim. Benim bir sorunum var bazı arkadaşlar da vites geçişlerindeki zorluktan bahsetmiş 1 ve 2 vitesler sert geçiyor motor devri 1800 den düşmediğinden bugün servise gittim (euro4 olduğundan rölanti ayarı yapılmıyor diye biliyorum kendisi otomatik ayarlıyor) servis motoru komple söküp hava ayarı var mı bakmamız lazım dedi :) tşk edip ayrıldım. Benim rölanti 1800 den aşağı düşmüyor yer Manisa Merkez sizlerde durum nasıl?

Denizhanasu
02 Nisan 2019, 19:33
Arkadaşlar merhaba 5000 km kadar sıfır aldığım Cbf150 mi kullandım ve sattım 1500 km dir de sıfır aldığım cb125f i kullanıyorum konfor açısıdan Cb150 yi aratmadı dersem yalan olur çok az da olsa bunu hissettim. Benim bir sorunum var bazı arkadaşlar da vites geçişlerindeki zorluktan bahsetmiş 1 ve 2 vitesler sert geçiyor motor devri 1800 den düşmediğinden bugün servise gittim (euro4 olduğundan rölanti ayarı yapılmıyor diye biliyorum kendisi otomatik ayarlıyor) servis motoru komple söküp hava ayarı var mı bakmamız lazım dedi :) tşk edip ayrıldım. Benim rölanti 1800 den aşağı düşmüyor yer Manisa Merkez sizlerde durum nasıl?
valla ben 5 gun once aldim sifir olarak 380 kmdeyim bendede rolanti 1800 civarlari kaliyor,ayriyetten 80 tl benzin aldim fulledim 380 km sonucu,benzin gostergesi kirmizi bolgeye dayandi rodajda olduğu icinmi biraz fazla hizli bitti gibi geliyo bana?

davii45
04 Nisan 2019, 18:28
Selam, göstergeye çok takılma forumda bir arkadaş ta bahsetmiş hak vermiştim bugün foto çekip ekleyecektim bilgi amaçlı depoyu fulledim tam 250 km ibre yeriden oynamadı sonra hızla düşmeye başladı şuan yarım depo gösteriyor km 350 o yüzden sende de muhtemelen şamandıra problemi var belki çok uzun süre gidecek bitti dedikten sonra tabi düzelttirmek lazım servise, yolda kalma ihtimali olabilir :) 1800 devir çok geliyor bana bahsettiğim gibi özellikle 1-2 tak tuk geçiyor vitesler buda yüksek devirde olduğundan gibi geliyor.

fthykn
08 Nisan 2019, 11:11
Arkadaşlar merhaba 5000 km kadar sıfır aldığım Cbf150 mi kullandım ve sattım 1500 km dir de sıfır aldığım cb125f i kullanıyorum konfor açısıdan Cb150 yi aratmadı dersem yalan olur çok az da olsa bunu hissettim. Benim bir sorunum var bazı arkadaşlar da vites geçişlerindeki zorluktan bahsetmiş 1 ve 2 vitesler sert geçiyor motor devri 1800 den düşmediğinden bugün servise gittim (euro4 olduğundan rölanti ayarı yapılmıyor diye biliyorum kendisi otomatik ayarlıyor) servis motoru komple söküp hava ayarı var mı bakmamız lazım dedi :) tşk edip ayrıldım. Benim rölanti 1800 den aşağı düşmüyor yer Manisa Merkez sizlerde durum nasıl?

motoru ilk çalıştırdığım zaman benim de 1800 devirde çalışıyor. hava sıcaklığına göre birkaç dk. sonra 1500 devirlere düşüyor kendisi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------


valla ben 5 gun once aldim sifir olarak 380 kmdeyim bendede rolanti 1800 civarlari kaliyor,ayriyetten 80 tl benzin aldim fulledim 380 km sonucu,benzin gostergesi kirmizi bolgeye dayandi rodajda olduğu icinmi biraz fazla hizli bitti gibi geliyo bana?

rodajda olduğu içindir muhtemelen ben full depoyla 600 km gittim. Yolda kalmaktan korkup benzin aldım yoksa biraz daha gidecekti sanırım.

ufoz
01 Mayıs 2019, 10:45
Merhaba. Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.

Dün komşum 125f le düştüğünü söyleyip birde CBS nin ne olduğunu bilmediğini farkedince çöktük motorun başına.

Orta sehpada hem cbs'yi anlatıyorum hemde yavaş yavaş arka frene basarak önce arka frenin devreye girdiğini bir yerden sonrada ön frenin devreye girdiğini göstermeye çalışıyorum.

Sorun şu:
Orta sehpada ön tekeri çeviriyorum. Normal olarak balata hafifçe baskı yapıyor ön teker yavaşça dönüyor.

Sonra yavaş yavaş ayak frenine basıyorum. Arka fren devreye giriyor. Ayak frenine gitgide basıyorum bu arada ön tekerde hala frenleme yok. Buraya kadar normal.

Ancak ayak frenşne biraz daha basınca bir yer varki oraya gelince ön balatanın doğal boştaki baskısı kalkıyor ve teker tam boşta dönüyor.

Şöyleki, fren basılı değilken bir el hareketinde ön teker yarım tur dönerken o noktaya kadar ayak frenine basıldığında ve o anda elle hareket verince teker bir tur dönüyor.

Ayak frenine biraz daha basınca ön fren devreye giriyor.

Benim BN125'i test ettik aynı şekilde. Bende böyle bir durum yok. Ayrıca ön fren birden değil, bir noktadan sonra yavaş yavaş devreye giriyor.

Ricam şu...
Motorunuzu orta sehpaya alıp aynı şeyi denermisiniz lütfen.

Sizde ayak frenine yavaş yavaş basarken ön fren bir noktada tam boşa çıkıp sonra mı sıkıyor?

Sıkınca ani ve fazla frenleme mi yapıyor yoksa yavaş yavaş ön fren sıkıyor mu?

Komşuma servise göstermesini söyledim.

Ayrıca önce ayak freni kullanıp ön fren devreye girdikten sonra ön amortisörde öne yığılmayı gördükten sonra ön fren kullanmasını salık verdim. Önce ön fren sonra ayak freni kullandığı için kayıp düşmüş birkaç kez. (En azından ben böyle anladım)

spil454
01 Mayıs 2019, 20:47
2.5 2.6 en çok

Yoldayım
03 Mayıs 2019, 10:54
Merhaba,
Bende CB125F alarak aranıza katılmış oldum.

2018 modelleri oldukça cazip fiyatlara satıyorlar. Ötv teşvikli fiyatı 11.944 iken tanıdık bir bayiden (sanırım isim yazamıyoruz) 10.400 tl ödeyerek satın aldım.
Motor koruma demiri 250
arka çanta 300
yan çantalar ve çanta demirleri 750
plaka ve ruhsat 400
Anlaş Capra lastik 340
Led sis farları 100
Trafik sigortası 530
Hepsi için servis işçiliği 200

Henüz 80km yol yaptığım için yorum yazamayacağım ancak önceki motorum küba dragon 50 olunca bana mercedes gibi geldi.
ilk kullanımı zorlaştıranlar:
Ön fren çok hızlı ve etkili.
Arka fren biraz "Basmatik" sert basmak gerekiyor
Yan çantalar iniş ve binişi çok zorlaştırıyor.

Tekeriniz Düz Bassın.

fthykn
03 Mayıs 2019, 20:45
Merhaba,
Bende CB125F alarak aranıza katılmış oldum.

2018 modelleri oldukça cazip fiyatlara satıyorlar. Ötv teşvikli fiyatı 11.944 iken tanıdık bir bayiden (sanırım isim yazamıyoruz) 10.400 tl ödeyerek satın aldım.
Motor koruma demiri 250
arka çanta 300
yan çantalar ve çanta demirleri 750
plaka ve ruhsat 400
Anlaş Capra lastik 340
Led sis farları 100
Trafik sigortası 530
Hepsi için servis işçiliği 200

Henüz 80km yol yaptığım için yorum yazamayacağım ancak önceki motorum küba dragon 50 olunca bana mercedes gibi geldi.
ilk kullanımı zorlaştıranlar:
Ön fren çok hızlı ve etkili.
Arka fren biraz "Basmatik" sert basmak gerekiyor
Yan çantalar iniş ve binişi çok zorlaştırıyor.

Tekeriniz Düz Bassın.

Hayırlısı olsun rabbim kaza bela vermesin. cub motordan sonra çok güzel gelmiştir eminim. güzel motor açıkcası ben seviyorum her gün 60 km yapıyorum.

Yoldayım
07 Mayıs 2019, 13:43
Merhaba,

Zincir temizliği ve yağlama yapmak için malzemelerimi hazırlıyordum.

Gaz Yağı bulmak malumunuz zor. internette de fiyatlar yüksek.

İstanbul Kartal Benliler Petrol'de (Shell)litresi 6.49TL. karşılığında pompadan alabiliyorsunuz bilgilerinize. Pet şişenizi kendiniz götüreceksiniz.
nalburda litresine 22 dediler şaştım kaldım.

Bizim zincir O-ring'li mi? Nasıl Anlarım? Çinli motora 90 numara yağ sürüyoduk buna da olur mu? Motul zincir yağı çok pahalı. Lütfen acil bilgi lazım.

yosunum83
08 Mayıs 2019, 10:34
Hayırlı olsun kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğimle..

Çorum lu
20 Mayıs 2019, 23:44
S.a arkadaşlar cb 125 f hakkında kafama takılan cb 125f in kalitesi cbf 150 kadar kaliteli değil depo su sanki daha ince eksozu paslanmaya daha müsait jant cbf 150 ninki daha kalın sağlam duruyor bazı arkadaşlar 50 km gidince popoda sızlama oluyor diyor cbf de değil 50 km 200 km gitsem araba gibi çok rahat benim yaniliyorum sizde bilgilerinizi paylasirsaniz sevinirim

Yoldayım
22 Mayıs 2019, 14:14
Sayın Çorum lu,
CBF150'yi sadece aldığım GS1 ve GS2 eğitimlerinde kullandım. Kalite olarak CB125F den çok da farklı gelmedi bana ama bazı ufak detaylarda bencede CBF150 küçük bir adım önde.
Ancak CB125F genel anlamda çok daha kolay kullanılan, kıvrak, acemi dostu, tork dağılımı düzgün ve rahat giden bir makine. iyiki 2017 CBF değil de CB125F almışım diyorum bazen.
Selenin problemi nedir anlayamadım ilk oturunca rahat yumuşak konforlu. 2 saat kullanım sonucunda gerçekten rahatsızlık oluyor. ancak uzun süren bir ağrı değil 1 saat dinlenme ile tamamen yok oluyor. belki benim oturuş pozisyonumdan veya farkında olmadan olmayacak kaslarımı kasmamdan kaynaklanabilir. uzun süre kullanmış arkadaşlar daha doğru bilgi verecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

Zincir Yağı

Ne kullanayım diye araştırırken aşağıda linkini verdiğim videoyu gördüm.
Bundan sonra da 90 numara yağ ile devam :)

https://www.youtube.com/watch?v=VnPYdcbcAe0
link çalışmazsa, "never buy chain lube again" yazınca çıkıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------

İngiltere versiyonu neden farklı?

Güç-tork diyagramı, 1000d/dk daki hız gibi bilgileri ararken ingiltere ve türkiye speklerde farklılık olduğunu fark ettim.

İngiltere versiyonu:
7.8kw / 7750 rpm
10.2 Nm / 6250 rpm

1. vites oranı: 3.077
2. vites oranı: 1.944
3. vites oranı: 1.473
4. vites oranı: 1.19
5. vites oranı: 1.038
Son dişli oranı: 3.35
Zincir Oranı: 2.625


Türkiye versiyonu:
7.8kw / 8000 rpm
10.2 Nm / 6000 rpm

1. vites oranı: 3.076
2. vites oranı: 1.875
3. vites oranı: 1.409
4. vites oranı: 1.12
5. vites oranı: 0.937
Son dişli oranı: 3.35
Zincir Oranı: 3.00

Bu bilgilere göre 90/90 18 ölçülerindeki arka lastiğin çevresi 1945.27mm olduğu düşünüldüğünde.

İngiltere versiyonu:
5. vites 8000 d/dk iken : (1.94527x8000)/(1.038x3.35x2.625)= 1705 metre/dakika ... yani 102.3 km/h yapacaktır.

Türkiye versiyonu :
5. vites 8000 d/dk iken : (1.94527x8000)/(0.937x3.35x3)= 1653 metre/dakika ... yani 99.2 km/h yapacaktır. Ayrıca 105 km/h olan son hızına yaklaşık 8500 devirde ulaşıyor.

Henüz yeni olduğum için anlamaya çalışıyorum. Cevaplayabilirseniz sevinirim.

Bütün motosikletler son hızlarına, maksimum güç devrinin üzerine iken mi ulaşır?
Cruise speed dediğimiz hız yaklaşık maksimum tork devrinde ulaştığımız hız mıdır? CB125f için 74km/h (5. vites 6000 d/dk)
Bana motor gereğinden fazla devirli çalışıyor gibi geldi. (Ataklık sağlayacağı kesin)
Bence benim gibi TEM ağırlıklı kullanalar 15t olan ön dişliyi 16t yaparak motorun biraz daha rahat çalışmasını sağlayabilir.

Bu durumda 5. vites 6000d/dk iken hız 79km/h
5. vites 8000d/dk iken hız 106km/h olacaktır. (yani son hız)

Görüşleriniz?

devrim ozan
05 Haziran 2019, 03:04
herkese hayırlı aksamlar ben yaklasık 1 ay önce aldım motoru 750 km oldu genel olarak bir sıkıntım yok ama vitesleri beğenmedım 1 den 2 ye yada 2 den 1 e gecerken boşa duşuyor vitesi geciremiyorum bu sorunu yasıyan yada baska vıteslerde sorun yasayan arkadaşlar varmı

Angrypower
05 Haziran 2019, 09:47
Vitese tam bas yada tam çek. Olmuyorsa durduğun yerde yapmaya çalışıyorsundur. Biraz ileri sürükle makineyi şık die geçecektir. Rodajda bunlar doğal. Yavaş yavaş alışacaktır parçalar.

gurhank
14 Haziran 2019, 11:48
Merhaba, bu motorun stoğuyla ilgili problem var sanırım, İstanbulda sıfır km olarak bulamadım, alan arkadaşlar nerden aldı veya tavsiye bayiniz olur mu? iyi forumlar

devrim ozan
17 Haziran 2019, 15:31
Vites problemini bende yasiyorum ozellikle duran trafikte dusuk suratle arac aralarindan gecerken 2 den 1 e gecerken bosa dusuyor ve 1 e gecmiyor daha 900 km oldu rodaj bakimina girmedi bakimdan sonra duzelir diye umit ediyorum lastik mevzusu var bide cst marka lastik var kuruda sorun yasamiyorum ama islakta insani tedirgin ediyor lastik öneriniz varmi

emremm
17 Haziran 2019, 15:46
Vites problemini bende yasiyorum ozellikle duran trafikte dusuk suratle arac aralarindan gecerken 2 den 1 e gecerken bosa dusuyor ve 1 e gecmiyor daha 900 km oldu rodaj bakimina girmedi bakimdan sonra duzelir diye umit ediyorum lastik mevzusu var bide cst marka lastik var kuruda sorun yasamiyorum ama islakta insani tedirgin ediyor lastik öneriniz varmi
Dururken birinci vitese geçmek için debr. elciğini kavrama noktasına kadar birakıp yeniden çekmek işe yarıyor, bir müddet sonra bu duruma alışırsınız zaten.
Yağınızı da gözden geçirin, bitik yağ birinci vitese geçmeyi zorlaştırabiliyor.
Trafikte çok ısınmış motorda da aynı durum oluşabilir.

devrim ozan
17 Haziran 2019, 23:09
haklı olabılırsınız ısındıgında yapıyor olabılır bunun ıcın bır cozumunuz varmı :)

emremm
18 Haziran 2019, 00:47
haklı olabılırsınız ısındıgında yapıyor olabılır bunun ıcın bır cozumunuz varmı :)
Motor ısındığında veya eski yağa bağlı vites geçmemesine yukarıdaki ilk satırı uygulayabilirsiniz.
Motosiklet şanzımanlarında vites dişlileri hareketsizse bu sorun kaçınılmaz, debriyajı bırakıp çekmeyi de o yüzden yapıyoruz zaten.
Bunu kendinizde deneyebilirsiniz, motor çalışmazken vitesi boş konumdan bire veya ikiye geçirmeye çalışıldığında bazen geçmez. Geçmediğinde motoru ileri, geri hareket ettirdiğinizde vitese geçtiğini göreceksiniz.

devrim ozan
18 Haziran 2019, 07:15
Tesekkurler ��

Yoldayım
21 Haziran 2019, 14:07
Merhaba,
Benzer sorunu bende yaşıyorum.

5. vites 80 km/s hız ile giderken önüme aniden birşey çıktığında vites küçültmeden fren yapıp hız 30 km/s düşünce debriyajı sıkıp 5 den 2'ye atmak isterken gerçekleşiyor. Bu sırada motosiklet 20-30 km/s hızla gitmeye devam ediyor.
Olay şöyle gerçekleşiyor:
5 den 4 e atıyorum,
1 sn bekleyip 3 e atmaya çalışıyorum. debriyaj hala sıkılı hiç bırakılmamış. ancak 3'e geçmiyor, tekrar deniyorum olmuyor. vites göstergesi sönüyor.
Debriyajı da bırakamadığımdan boş viteste trafikte kala kalıyorum. gaz vermek devir eşitlemeye çalışmak fayda etmiyor. 3-4 sn sonra ışık kendine geliyor. Kendi kendine 3 e geçmiş. pedala basıp 2 ye atıyorum ve devam ediyorum.

Bu durum her bir vites küçülttükten sonra debriyaj bırakılıp 1sn için motor freni yapılırsa olmuyor. ( Tabi bu panik fren olmuyor sadece kontrollü sert fren oluyor ) sadece tek debriyajla 3 vites düşürmek istersem ( panik fren sonrası tehlikenin geçtiğini anlayıp tekrar hızlanmak istediğim sırada) gerçekleşiyor.

Sorularım:
1- Motor ve şanzıman yeterince aşınıp oturunca (mesela 5.000 km sonra) geçecek mi? ( henüz 1200 km ) yoksa şanzımanın sistemi gereği her vites düşürdükten sonra debriyajı bir bırakıp tekrar mı basmam gerekir.
2- Her motorda gerçekleşir mi yoksa arızalı bir parça mı var?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Tekeriniz Düz Bassın

devrim ozan
22 Haziran 2019, 01:02
Bendekide benzer problem ama ben bunu 1 ve 2 de yasıyorum buyuk vıteslerde yasamadım daha 1000 km oldu bugun servıse verdım yarın alıcam ınsallah vıtes problemını söyledigimde zincirden dolayı yapıyor olabılır demıstı ben 5 den 3 e tek debrıyajla dusebılıyorum

hokahey
22 Haziran 2019, 01:41
bu vites geçişi muhabbeti benim cbf150'de de var. öyle olunca debriyajı salın; tekrar sıkın. ondan sonra geçer.

devrim ozan
22 Haziran 2019, 09:51
Evet debriyaji salinca oturuyor vitese