PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM 300 EXC Silindir piston Bakım,Sekman değişim



Sayfa : [1] 2

KTM250
06 Kasım 2017, 23:32
Evet canavarın Silindir piston bakım zamanı gelmişti ve söktük.Umarım Asfalttan kurtulup araziye giren Endurocular için faydalı bir video olmuştur.Bu motosikletleri tamir ederken bile zevk almanız mümkün.


https://www.youtube.com/watch?v=hvpXkDhVZz0

KTM250
20 Kasım 2017, 09:11
Silindiri söktükten sonra parçaları benzine yatırmıştım.Bu videoda o parçalardan exup sisteminin en önemli parçasını temizliyoruz.Devamın Exup sistemi toplama ve piston silindiri yerine takıcaz.


https://www.youtube.com/watch?v=22WGEjn2ncc

matrax33
20 Kasım 2017, 18:49
Oringleri orjinal mi aldın ? Kendi oringlerinin belirli bir özelliği varmıymış ? ısıya dayanıklı vs.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

Bi tane ergen r25'le trafikte ona buna sataşır, 10 sayfa rağbet görür. Bunun gibi faydalı, motorcuyu eğiten öğreten konulara tek kelam yazılmaz.

sadraf
20 Kasım 2017, 18:54
ellerine sağlık. hep merak etmişimdir bu motoru biz değilde servisinde ya da dışarda herhangi bir kişide rektefiyeye versek maliyeti ne olur

KTM250
20 Kasım 2017, 19:04
Oringleri orjinal mi aldın ? Kendi oringlerinin belirli bir özelliği varmıymış ? ısıya dayanıklı vs.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

Bi tane ergen r25'le trafikte ona buna sataşır, 10 sayfa rağbet görür. Bunun gibi faydalı, motorcuyu eğiten öğreten konulara tek kelam yazılmaz.

Oringleri normalde sanayiden aldım fakat dil ve sağ soldaki ufak parçaların olduğu oringlerin ölçüsünde bulamadım ve orjinalden kalın ama çapı ufak aldım esneterek aynı seviyeye gelir hesabı yaptım ama yemedi.Dolayısıyla ufak posetteki 4 oringi spormotada 30tl vererek satın aldım :)

Eksoz çıkışı ve sağ sol kısımdaki oringler viton yani yüksek basınc ve sıcaklağa dayanıklı olandan olacak. Piyasada var,normali 50 kurus ise viton 4 lira. Taktığım sarı oringler ise silikon oring ucuz olanlardan. Kitapçıkta oringin türü yazıyor.

Evet forum konusunda haklısın :) Geçen eksoz için konu aç dediğinde bunu kastetmiştim:) O eksozu trde yapabilen su an için yok :) Ben yapmak üzereyim Konic silindir makinası yapıyorum tornada sonra büküp devam edeceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------

https://i.hizliresim.com/4GO9gJ.jpg (https://hizliresim.com/4GO9gJ)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------


ellerine sağlık. hep merak etmişimdir bu motoru biz değilde servisinde ya da dışarda herhangi bir kişide rektefiyeye versek maliyeti ne olur

Bu motoru herkeze tamir ettiremezsiniz. Bunlar rektefiye olmuyor.A-b-c-d piston takıyorsunuz.Silindirdeki nikasil teknolojısiden dolayı aşınma neredeyse olmuyor. Maliyet konusunda hiç bir fikrim yok.Ama parçalar pahalı olduğu için tamirci risk faktöründen dolayı iyi bir rakam isteyecektir.

matrax33
20 Kasım 2017, 19:11
sağdaki kestirdiğin parçalar normal demir sac mı ?

KTM250
20 Kasım 2017, 19:31
sağdaki kestirdiğin parçalar normal demir sac mı ?

Evet 1mm normal sac,bunu kaynattıktan sonra sorun yoksa devamında krom yapmayı düşünüyorum.

matrax33
20 Kasım 2017, 19:38
krom değilde paslanmaz yaparsan kaynaklar daha güzel çıkar. Krom kaplamanın kaynağı sorunlu olabilir.

KTM250
20 Kasım 2017, 19:40
krom değilde paslanmaz yaparsan kaynaklar daha güzel çıkar. Krom kaplamanın kaynağı sorunlu olabilir.

Evet aynen krom dediğim paslanmaz çelik zaten:) Dediğin doğru kaplama ile olcak iş değil :) Ama epey zor bir iş beni ciddi anlamda zorladı.Bu işe başladık bitirmeden peşini bırakmayacağım.

matrax33
20 Kasım 2017, 19:48
Evet aynen krom dediğim paslanmaz çelik zaten:) Dediğin doğru kaplama ile olcak iş değil :) Ama epey zor bir iş beni ciddi anlamda zorladı.Bu işe başladık bitirmeden peşini bırakmayacağım.

Şu da olabilir,

Bu demir sacın kaynağı bittikten sonra nikelaj kaplatabilirsin. Çizilmelerde sorun olur pas kusabilir ama.

En temizi argonla kaynattırmak. Hem görsel hemde işlevsel.

Birde bu eksoz işine el atsana sen, çok kullanılan bi kaç model için yapıp satabilirsin.

KTM250
20 Kasım 2017, 19:52
Şu da olabilir,

Bu demir sacın kaynağı bittikten sonra nikelaj kaplatabilirsin. Çizilmelerde sorun olur pas kusabilir ama.

En temizi argonla kaynattırmak. Hem görsel hemde işlevsel.

Birde bu eksoz işine el atsana sen, çok kullanılan bi kaç model için yapıp satabilirsin.

Nikelaj işini hiç düşünmedim bir değerlendireyim. Kaynak işini çözdüm,kaynakçı argonda kaynatcak bunu yaparkende bana öğreticek sanırım sorun yaşamam.İlerde dediğin gibi eksoz talebi olursa rahat bir şekilde üretebilirim.Sistemi oturtursam isteyen olursada avantajlı fiyatla satarım heralde :)

matrax33
20 Kasım 2017, 20:00
Nikelaj işini hiç düşünmedim bir değerlendireyim. Kaynak işini çözdüm,kaynakçı argonda kaynatcak bunu yaparkende bana öğreticek sanırım sorun yaşamam.İlerde dediğin gibi eksoz talebi olursa rahat bir şekilde üretebilirim.Sistemi oturtursam isteyen olursada avantajlı fiyatla satarım heralde :)

Kaynak işine ben 2-3 sene kafa yordum. Şöyle diyim öyle bakarak dinleyerek hakkıyla kaynak yapamazsın.

Hakkıyla kaynak yapabilmek için tek mesleğin tek işin kaynak olmalı. Mesela kaynakcı 2 kiloluk çekici 2 sefer sallasa o gün yaptığı kaynak testten filmden geçmez. O kadar ince iş kaynak yapmak. Bide çalışmayı sevmeyen haraketsiz hantal insanların işi. Aynı noktaya sabırla üşenmeden dikkatı dağıtmadan odaklanmak gerekiyor. Ve kaynak yapmaya ara verdiğin zaman el ayarın bozuluyor. En iyisi sen bi kaynakçıyla ahbap ilişkisi geliştir. Satış kârından pay öner. Öğrenmeye uğraşarak harcayacağın vaktin sonunda yaptığın kaynak çırak seviyesini geçmeyecek.

KTM250
20 Kasım 2017, 20:08
Kaynak işine ben 2-3 sene kafa yordum. Şöyle diyim öyle bakarak dinleyerek hakkıyla kaynak yapamazsın.

Hakkıyla kaynak yapabilmek için tek mesleğin tek işin kaynak olmalı. Mesela kaynakcı 2 kiloluk çekici 2 sefer sallasa o gün yaptığı kaynak testten filmden geçmez. O kadar ince iş kaynak yapmak. Bide çalışmayı sevmeyen haraketsiz hantal insanların işi. Aynı noktaya sabırla üşenmeden dikkatı dağıtmadan odaklanmak gerekiyor. Ve kaynak yapmaya ara verdiğin zaman el ayarın bozuluyor. En iyisi sen bi kaynakçıyla ahbap ilişkisi geliştir. Satış kârından pay öner. Öğrenmeye uğraşarak harcayacağın vaktin sonunda yaptığın kaynak çırak seviyesini geçmeyecek.

Ne diyosun :):) Kaynağı öğrenmem istememdeki amaç kaynakçı kaynağı güzel yapar fakat kaynatırken parçalardan birini eğer kaydırırsa eksoz kesinlikle yerine oturmaz.Ama bu kaynağı ben yapabilirsem sürekli deneyerek ve motorun başında yapabilirim.Dediğin gibi bunu ürettikten sonra ileri aşamasını düşünerek çalışma yapıyorum.eksoz bittikten sonra yerine direk oturmalı.

Diğer fikrim motordan bir eksoz şablonu alıp eksozun kafasının geldiği kısımlara yerlerini kaynatıp kaynakcıya vererek.Yanılmasını belki önleyebilirim.Kaynakçılık çok yabancı olduğum bir iş.Herşeyden anlarım ama kaynaktan hep uzak durmuşumdur gözlerimi bozar korkusundan dolayı ama pişmanmısın dersen pişmanım :):)

matrax33
20 Kasım 2017, 20:16
Ne diyosun :):) Kaynağı öğrenmem istememdeki amaç kaynakçı kaynağı güzel yapar fakat kaynatırken parçalardan birini eğer kaydırırsa eksoz kesinlikle yerine oturmaz.Ama bu kaynağı ben yapabilirsem sürekli deneyerek ve motorun başında yapabilirim.Dediğin gibi bunu ürettikten sonra ileri aşamasını düşünerek çalışma yapıyorum.eksoz bittikten sonra yerine direk oturmalı.

Diğer fikrim motordan bir eksoz şablonu alıp eksozun kafasının geldiği kısımlara yerlerini kaynatıp kaynakcıya vererek.Yanılmasını belki önleyebilirim.Kaynakçılık çok yabancı olduğum bir iş.Herşeyden anlarım ama kaynaktan hep uzak durmuşumdur gözlerimi bozar korkusundan dolayı ama pişmanmısın dersen pişmanım :):)

Kaynakcının malzemeyi kaydırmasından ziyade, kaynağı yaparken ısıdan dolayı malzeme sağa sola bükülür. Kaynakçı kaynakçı değilse neresinden kaynatıp neresine büküleceğini hesaplamaz işin sonunda senin gırtlak üst kapağa değil motor bloğuna bakar :cherry: asıl buna dertlen.

Şu durumda motoruda kaynakcıya götürüp en azından üstünde puntasını yaptırırsan senin endişene gerek kalmaz.

KTM250
20 Kasım 2017, 20:17
Şu an en büyük sıkıntım büküm,bükümcüde takıldım. bir tarafı 3cm diğer tarafı 5cm gelen bir parçam var ve bu parçayı silindirde geçemiyorum çok küçük çaplı silindir lazım.Eğer bu işi çözemezsem.Basit bir silindir mekanizması çizip makinayı üreticem. Bugün baya araştırdım yapabilen yok.

KTM250
24 Kasım 2017, 21:41
Toplamaya devam ediyoruz bölüm 3 :)Video ihtiyacı olanlar için altın değerinde bilgiler içeriyor.


https://www.youtube.com/watch?v=am-7yaRVhR8

matrax33
30 Kasım 2017, 04:03
Ben motoru parçaladım egzantriğinden kavramasına kadar topladım binmeye başladım hala 1 pistonu takamadın.

berk_cglr
30 Kasım 2017, 09:12
oh be en sonunda birileri olması gerektiği gibi kullanmaya başlamış forumu dostum eline sağlık kolay gelsin 2t çok sevsemde usta bulamadığımdan hep uzaktan izlemekle kaldım 4t gibi 2t yi anlasam sök tak arıza durumunu affetmezdim :) o salyangoz egsozu vs ayrı bir zevk

KTM250
30 Kasım 2017, 22:03
Ben motoru parçaladım egzantriğinden kavramasına kadar topladım binmeye başladım hala 1 pistonu takamadın.

Motoru toplayalı 2 hafta oldu fakat videoları haftalık yüklüyorum:) Her cuma 1 video atmak için arka arkaya yüklemedim:) Yarın akşam yayınlayacağım:)
Ama daha eksozu bitiremedim.Dün yamulan eksozu kaynakcıya bıraktım,kaynatıp sonrada su ile şişircek.

Bu pazar enduro turu var.Eksozu bi şekilde takıp yarın motoru rodaj yaptırmam lazım..Enduro turunda zorda kalırsam hararet yapabilir kitleyebilir.
Sen motoru neden parçaladın.Ekzantirikte problemmi var yoksa ?


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------


oh be en sonunda birileri olması gerektiği gibi kullanmaya başlamış forumu dostum eline sağlık kolay gelsin 2t çok sevsemde usta bulamadığımdan hep uzaktan izlemekle kaldım 4t gibi 2t yi anlasam sök tak arıza durumunu affetmezdim :) o salyangoz egsozu vs ayrı bir zevk

Aslında bakarsan 4t tamir eden birisi 2tyi çok rahat tamir edebilir:) 2t çok basit.

matrax33
30 Kasım 2017, 22:10
oh be en sonunda birileri olması gerektiği gibi kullanmaya başlamış forumu dostum eline sağlık kolay gelsin 2t çok sevsemde usta bulamadığımdan hep uzaktan izlemekle kaldım 4t gibi 2t yi anlasam sök tak arıza durumunu affetmezdim :) o salyangoz egsozu vs ayrı bir zevk

2 zamanlı komplike olmayan basit bir sistem. Özel ince ayarı otu çöpüde yok. ana blok silindir piston üst kapak ateşleme tablosu ve kavramadan ibaret.

bisikletçiye götürsen tamirini yapar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------


Motoru toplayalı 2 hafta oldu fakat videoları haftalık yüklüyorum:) Her cuma 1 video atmak için arka arkaya yüklemedim:) Yarın akşam yayınlayacağım:)
Ama daha eksozu bitiremedim.Dün yamulan eksozu kaynakcıya bıraktım,kaynatıp sonrada su ile şişircek.

Bu pazar enduro turu var.Eksozu bi şekilde takıp yarın motoru rodaj yaptırmam lazım..Enduro turunda zorda kalırsam hararet yapabilir kitleyebilir.
Sen motoru neden parçaladın.Ekzantirikte problemmi var yoksa ?


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------



Aslında bakarsan 4t tamir eden birisi 2tyi çok rahat tamir edebilir:) 2t çok basit.

Yok egzantrikten bi bilya değiştirdim subapları ayarladım. Sürekli ayar istiyor. Egzantirikten aşşaya somun düştü debriyaj kapağınıda söktüm mecbur. Motor tabanca oldu düzensiz çalışıyodu daha önce.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

eksozun ek yerine senin söylediğin gibi basınçlı su hortumu taktım. Bu gün yanık kokuları geliyodu. Henüz tam yanmamış. Yanmaz hortum bulamadım. Öyle bi hortum yok diyo hortumcu kardeşler. Bakalım ne kadar idare edecek.

KTM250
30 Kasım 2017, 22:16
2 zamanlı komplike olmayan basit bir sistem. Özel ince ayarı otu çöpüde yok. ana blok silindir piston üst kapak ateşleme tablosu ve kavramadan ibaret.

bisikletçiye götürsen tamirini yapar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------



Yok egzantrikten bi bilya değiştirdim subapları ayarladım. Sürekli ayar istiyor. Egzantirikten aşşaya somun düştü debriyaj kapağınıda söktüm mecbur. Motor tabanca oldu düzensiz çalışıyodu daha önce.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

eksozun ek yerine senin söylediğin gibi basınçlı su hortumu taktım. Bu gün yanık kokuları geliyodu. Henüz tam yanmamış. Yanmaz hortum bulamadım. Öyle bi hortum yok diyo hortumcu kardeşler. Bakalım ne kadar idare edecek.

Ben yarın resmini çekip burdan paylaşayım. Salyangozun tam çıkışına taktım.4t ile 2t arasında sıcaklık farkı varmıdır diye düşünüyorum.2t motor havayı yağla karışık attıgı için hortumu belki soğutuyor olabilir ama motor çalıştıgında tüp ve salyangozu el ile elleyemezsin epey sıcak oluyor.

matrax33
30 Kasım 2017, 22:24
Ben yarın resmini çekip burdan paylaşayım. Salyangozun tam çıkışına taktım.4t ile 2t arasında sıcaklık farkı varmıdır diye düşünüyorum.2t motor havayı yağla karışık attıgı için hortumu belki soğutuyor olabilir ama motor çalıştıgında tüp ve salyangozu el ile elleyemezsin epey sıcak oluyor.

4t eksozu 2t'ye göre oldukça sıcak. Büyük fark var. O ek yerinde erisede problem değil benim için. Yeterki kaçırmasın :) Yanmaz ip+ macun+hortum yaptım.

Birinden birisi tıkar heralde. Eksoz kaçırmaya başlayınca subaplar çabuk salıyor. Performansta da düşüş oluyor. Seside çok bozuyor.

KTM250
30 Kasım 2017, 22:38
4t eksozu 2t'ye göre oldukça sıcak. Büyük fark var. O ek yerinde erisede problem değil benim için. Yeterki kaçırmasın :) Yanmaz ip+ macun+hortum yaptım.

Birinden birisi tıkar heralde. Eksoz kaçırmaya başlayınca subaplar çabuk salıyor. Performansta da düşüş oluyor. Seside çok bozuyor.

Hep aynı sıkıntı :) Yeni modellerde piyano yok.Sibab ayarını şimlerle yapıyorsun.Honda crflerin eski modellerindede piyano yok.

Eski ktm ve huskylerde üst kapakta bir çok sorun var. Ekzantirik gergisi düzgün değil,devir daim üst kapakta olduğu için genelde su oringi bozuluyor ve içeri su alıyor.Zaten üst kapağın yağlaması yetersiz o yüzden ekzantirik kısa sürede karıncalanıyor.Piyanolar gidiyor. Gergi saldığı için zincir kopuyor.Zincir yeni modeller gibi çok baklalı değil o yüzden direnci düşük.Zincir koptugunda sibablar piston debriyaj tası vb parçaların tamamını harcıyor...

matrax33
30 Kasım 2017, 22:47
Hep aynı sıkıntı :) Yeni modellerde piyano yok.Sibab ayarını şimlerle yapıyorsun.Honda crflerin eski modellerindede piyano yok.

Eski ktm ve huskylerde üst kapakta bir çok sorun var. Ekzantirik gergisi düzgün değil,devir daim üst kapakta olduğu için genelde su oringi bozuluyor ve içeri su alıyor.Zaten üst kapağın yağlaması yetersiz o yüzden ekzantirik kısa sürede karıncalanıyor.Piyanolar gidiyor. Gergi saldığı için zincir kopuyor.Zincir yeni modeller gibi çok baklalı değil o yüzden direnci düşük.Zincir koptugunda sibablar piston debriyaj tası vb parçaların tamamını harcıyor...

Benim zincir çift baklalı.
Üstten su alma hiç yaşamadım.
Egzantrik zinciri hiç gevşediğini görmedim. 5 senedirde değiştirmedim. Motoru çok sık kullanmamakla birlikte.
Egzantrik cam gibi pırıl pırıldı söktüğümde.

Tek sorun ayda bir sibop ayarı. Bide yağ tutturamadım ne koysam çorba ediyor vitesler çat çut. 20-50 ye geçtim bide bunu denicem.

Belki saydığın sorunlar exc'lerde vardır benim motor bloğu lc4. Çok yakması ve siboplar harici sorun yaşamadım. Gerçi sorun yaşatıcak kadar olmuyor ben sürekli kurcalıyorum.

eski exc ve yeni exc motor bloğunda ne gibi değişiklik yapıldı ? hala aynı blok sanıyordum ben.

KTM250
30 Kasım 2017, 22:55
Benim zincir çift baklalı.
Üstten su alma hiç yaşamadım.
Egzantrik zinciri hiç gevşediğini görmedim. 5 senedirde değiştirmedim. Motoru çok sık kullanmamakla birlikte.
Egzantrik cam gibi pırıl pırıldı söktüğümde.

Tek sorun ayda bir sibop ayarı. Bide yağ tutturamadım ne koysam çorba ediyor vitesler çat çut. 20-50 ye geçtim bide bunu denicem.

Belki saydığın sorunlar exc'lerde vardır benim motor bloğu lc4. Çok yakması ve siboplar harici sorun yaşamadım. Gerçi sorun yaşatıcak kadar olmuyor ben sürekli kurcalıyorum.

eski exc ve yeni exc motor bloğunda ne gibi değişiklik yapıldı ? hala aynı blok sanıyordum ben.

Piyanolar iptal oldu onun yerine ekzantirik sayısı 2 ye çıkarıldı.Armutlar direk sibablara basıyor.Devirdaim pompası aşağı alındı.Zincir çift baklalıya geçti.Enjeksiyon sistemi geldi.Karb değişti. Zincir gergisi değişti.Yağlama sistemi düzeltildi.

Senin motor için 1 tane keihin karb ayarlarsan bu çok yakma işini çözebilirsin.Senin karb markası dellorto sanırım.

matrax33
30 Kasım 2017, 23:13
Piyanolar iptal oldu onun yerine ekzantirik sayısı 2 ye çıkarıldı.Armutlar direk sibablara basıyor.Devirdaim pompası aşağı alındı.Zincir çift baklalıya geçti.Enjeksiyon sistemi geldi.Karb değişti. Zincir gergisi değişti.Yağlama sistemi düzeltildi.

Senin motor için 1 tane keihin karb ayarlarsan bu çok yakma işini çözebilirsin.Senin karb markası dellorto sanırım.

Baktım şimdi 550 dolar. 2000 tl eder. Onunla benzin alsam daha çok eğlenirim. Zaten vaktim olmuyor dağa bayıra gidecek kullanamıyorum motoru. Yeni binek motor alıcam. Bu beklesin kenarda. Hastalığı tedavi ediyor. Sakin motor olsa agresif bişeye gönlüm kayar sürekli. Bunun gaz kolunu 2 çevirsem kriz geçiyor.

KTM250
01 Aralık 2017, 19:43
Part 4 silindiri yerine oturttuk :)

https://www.youtube.com/watch?v=Ymz4pfrwIcY

matrax33
01 Aralık 2017, 20:52
Piston pim segmanını http://www.hepsimarkali.com/resim/urun/veta---piston-pim-segmani---vt-p768-(-2--adet-)-84337-14795.jpg

şu tipten kullanırsan sorun yaşamazsın.

Ayrıca o segmanı pistonu kola takmadan tezgahta da takabilirsin. Daha kolay olur.

Silindir üst kapak civatalarını da sıkarken eğer elinde tork yoksa, tüm somunların boşluklarını aldıktan sonra sırasıyla değilde çapraz sıkarsan daha sağlıklı oturur.

Kestiğin contaları montajlamadan önce gres sürersen hem conta parçaya yapışır, hemde sıkarken oluşabilecek ezikler kopmaları önlersin.

Kolun üst bilyasını değiştirmiş miydin ? O bilyaların ayrılmaması gerekiyor yerinden.

Alonedark93
01 Aralık 2017, 20:58
Mevzu enduro olunca haliyle konu kalite kokuyor.
Yorum atayımda üstlerde dursun.
Gün gelecek römorka koycaz o 2 zamanlıyı. :mrgreen:

KTM250
01 Aralık 2017, 22:05
sekmanin tek tarafini tezgahta taktim diger kisimi milden dolayi ustunde takmak lazim.sekman pistonla birlikte gelen sekman,resimdekinden olsa dedigin gibi cok rahat oluyor.ust kapagi dedigin gibi yaptim zaten bosluk alip karsilikli sıktım.bilyayı degiatirmedim fakat tornaci bilya iyi dedi olcturdum ama kafama takilmadi degil.ses yaparsa geri sokerim.

matrax33
01 Aralık 2017, 22:16
sekmanin tek tarafini tezgahta taktim diger kisimi milden dolayi ustunde takmak lazim.sekman pistonla birlikte gelen sekman,resimdekinden olsa dedigin gibi cok rahat oluyor.ust kapagi dedigin gibi yaptim zaten bosluk alip karsilikli sıktım.bilyayı degiatirmedim fakat tornaci bilya iyi dedi olcturdum ama kafama takilmadi degil.ses yaparsa geri sokerim.

Bu uçlu segmandan her yerde bulabilirsin.

Bu bilya sesten ziyade dağılırsa işin kötü piston silindir krank ne varsa çizer.

KTM250
02 Aralık 2017, 22:17
Bu uçlu segmandan her yerde bulabilirsin.

Bu bilya sesten ziyade dağılırsa işin kötü piston silindir krank ne varsa çizer.

ah ahh :) keske degistirseydim cok terettute kalmistim:) ne diyorsun tekrar geri sokeyim mi? bilyalarin o sekilde dusmesi asinmis oldugunun gostergesi olabilirmi.dedigin gibi dagilirsa motor kitler en az 7-8 bin masraf acar.

matrax33
02 Aralık 2017, 23:39
ah ahh :) keske degistirseydim cok terettute kalmistim:) ne diyorsun tekrar geri sokeyim mi? bilyalarin o sekilde dusmesi asinmis oldugunun gostergesi olabilirmi.dedigin gibi dagilirsa motor kitler en az 7-8 bin masraf acar.

8 somun tutuyor hepi topu. değiştir başın ağrımasın. 3-5 kuruştan kaçarken motor çöp olur.

KTM250
04 Aralık 2017, 15:34
Bugün bilyayı sipariş ettim.Kıytırık bilya 65tl vay arkadaş:)

Bu arada eksozu sacdan 1 adet ürettim yerine oturuyor.1.2mm kromdan kestirip asıl eksozu toplamaya basladım.1mm den 1.2 ye cıktım bu sesin daha tok çıkmasını sağlayacaktır.Şekli ile alaklı bir önerin olurmu.Performans ve ses için?

https://i.hizliresim.com/Ey9LYZ.jpg (https://hizliresim.com/Ey9LYZ)

matrax33
04 Aralık 2017, 20:03
2 zamanlıdan güzel ses çıkmıyor naparsan. Performans içinde zaten fabrika verilerine uydun sanırım.

Kaynaklara dikkat ettir kaçak olmasın başka yapılacak bişi yok.

Bu gün bende vidyo çektim.


https://www.youtube.com/watch?v=EGrCgNfKYhg&feature=youtu.be

devir çok yükseldiği için ses uğultuya dönmüş. Keşke o kadar basmasaydım. Halbuki ses o kadar güzel çıkıyo ki sesi duyan esnaf ne gürlüyor orda diye toplandı dükkana :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Hava ayarını özellikle ateş etmemeye yönelik ayarlarladım. Değiştirirsem tabanca gibi ateş ediyor. Ben sağlıklı bulmuyorum patlayan eksozu.

KTM250
04 Aralık 2017, 21:02
2 zamanlıdan güzel ses çıkmıyor naparsan. Performans içinde zaten fabrika verilerine uydun sanırım.

Kaynaklara dikkat ettir kaçak olmasın başka yapılacak bişi yok.

Bu gün bende vidyo çektim.

https://www.youtube.com/watch?v=EGrCgNfKYhg&feature=youtu.be

devir çok yükseldiği için ses uğultuya dönmüş. Keşke o kadar basmasaydım. Halbuki ses o kadar güzel çıkıyo ki sesi duyan esnaf ne gürlüyor orda diye toplandı dükkana :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Hava ayarını özellikle ateş etmemeye yönelik ayarlarladım. Değiştirirsem tabanca gibi ateş ediyor. Ben sağlıklı bulmuyorum patlayan eksozu.

Eksoz muhteşem 400 lük makina olunca ses bile değişiyor:) 4t motorları özledim ama bakım sorunlarından dolayı binemiyorum:)
Videoların devamı mutlaka gelsin.Video ile motosiklet daha keyifli oluyor.

matrax33
04 Aralık 2017, 21:08
Senin elin yatkın. Kurcalanmamış makina bulursan sorunsuz binersin.

matrax33
07 Aralık 2017, 17:05
http://www.motosiklet.net/forum/geri-donusum-kutusu/185360-ozel-yapim-eksozum.html

KTM250
07 Aralık 2017, 20:32
http://www.motosiklet.net/forum/geri-donusum-kutusu/185360-ozel-yapim-eksozum.html

Eevet konuyu açan benim kardeşim :) Aynı anda başladık projeye :) Ayrı projeler o satısınıda yapacak reklam yapıyor.

Bu arada bilya geldi pazar günü söküp tekrar takacağım :) Dediğin gibi bu bilya eskisine göre daha sağlam.Değiştirdiğimiz iyi oldu.

Ekarademir
07 Aralık 2017, 20:42
Eksoz güzel görünüyor ellerine sağlık. :) Exup kısmının detaylı video fotoğraf var mı? Salyangoz olmadı benimkinde. Geri kalınlaştırınca düzeldi aradaki boruyu. Exup şart sanırım. Onu MZ'e yapan var. Bi göreyim belki fikir gelir aklıma. :mrgreen:

KTM250
07 Aralık 2017, 20:44
Eksoz güzel görünüyor ellerine sağlık. :) Exup kısmının detaylı video fotoğraf var mı? Salyangoz olmadı benimkinde. Geri kalınlaştırınca düzeldi aradaki boruyu. Exup şart sanırım. Onu MZ'e yapan var. Bi göreyim belki fikir gelir aklıma. :mrgreen:

Üst mesajlarda videolar var.Orda epey anlattım. Detaylı inceleyebilirsin.

Ekarademir
07 Aralık 2017, 22:37
Üst mesajlarda videolar var.Orda epey anlattım. Detaylı inceleyebilirsin.

Videoları izlemediğim çok belli oldu demi? :mrgreen: Bu aralar çok yoğunum ilk fırsatta inşallah izleyeyim.

KTM250
08 Aralık 2017, 19:07
Piston,oringler contalar,eksoz,şimdide stickeri seti değiştiriyorum.Motoru kompile elden geçirdim.:) 23-24 kasım kaş yarışı var..Makina çok güzel olacak:)Eski motorla uğraşmak ayrı bir keyif.
https://i.hizliresim.com/LOqaRZ.jpg (https://hizliresim.com/LOqaRZ)

Ekarademir
11 Aralık 2017, 23:25
Şimdi vakit buldum ve videoların hepsini izledim.

Çok teşekkür ederim öncelikle. Sanki bana özel anlatmışsın. :mrgreen: Mz grubundan bi abiyle beraber senin videoları inceliyoruz şu an.

Şike mevzusu var MZlerde. Yarış için toplanan MZlere şikeli deniliyor. Adana'da birinin 1000 cc motorla kapışıp geçtiğini duydum. Ama işin sırrını söylemiyorlar. Nasıl modifiye ettiğini ustalar kendine saklıyor. Çok farklı şeyler var. Bizde senin videolara bakıp 300 cc motor nasıl bu kadar güç veriyor onu inceliyoruz. :mrgreen:

Eksozda göze güzel gelmeye başlamış. Dilim dilim olunca orjinalden daha güzel duracak gibi.

Bu exup sistemini hala kavrayamadım ben. Belli bi devirden sonra açılıyor değil mi? Açıldıktan sonra daha mı çok hava giriyor? Yoksa eksoz çıkışı genişleyip rahatlıyor mu? O devre geldiğini nerden anlıyor motor? Yani nereye nasıl bağlı?

Birde bu motor kaç beygir? İnternette o kadar baktım bulamadım.

Cevaplarsan sevinirim. Selamlar.

Söylemeden geçemeyeceğim çok temiz çalışıyorsun. İzlerken kendimle kıyasladımda :mrgreen:

KTM250
13 Aralık 2017, 17:43
Şimdi vakit buldum ve videoların hepsini izledim.

Çok teşekkür ederim öncelikle. Sanki bana özel anlatmışsın. :mrgreen: Mz grubundan bi abiyle beraber senin videoları inceliyoruz şu an.

Şike mevzusu var MZlerde. Yarış için toplanan MZlere şikeli deniliyor. Adana'da birinin 1000 cc motorla kapışıp geçtiğini duydum. Ama işin sırrını söylemiyorlar. Nasıl modifiye ettiğini ustalar kendine saklıyor. Çok farklı şeyler var. Bizde senin videolara bakıp 300 cc motor nasıl bu kadar güç veriyor onu inceliyoruz. :mrgreen:

Eksozda göze güzel gelmeye başlamış. Dilim dilim olunca orjinalden daha güzel duracak gibi.

Bu exup sistemini hala kavrayamadım ben. Belli bi devirden sonra açılıyor değil mi? Açıldıktan sonra daha mı çok hava giriyor? Yoksa eksoz çıkışı genişleyip rahatlıyor mu? O devre geldiğini nerden anlıyor motor? Yani nereye nasıl bağlı?

Birde bu motor kaç beygir? İnternette o kadar baktım bulamadım.

Cevaplarsan sevinirim. Selamlar.

Söylemeden geçemeyeceğim çok temiz çalışıyorsun. İzlerken kendimle kıyasladımda :mrgreen:

Yorumların için teşekkürler erdi,Debriyaj tasına bağlı bir dişli var.Bu dişliyede bağlı bir merkez kaç sistemi var.motor devir aldıkça bir tane kol yardımı ile eksoz çıkışının ağzı dil denen o parça ile açılıyor.Maximum devirde tamamen açılıyor.bunun açılması ile motor gaz çıkışını ve diğer kombinasyonları daha rahat yapıyor.Ve Yüksek devirler elde ediyorsun.Buda sana rampada veya herhangi bir güç gerektiren yerde çok kolaylık sağlıyor.Yani bu motorlarda exup olmasa kesinlikle iş görmez..Exup aniden veya yavas yavasmı acılmasınıda 3 adet farklı renglerdeki yay ile ayarlayabiliyorsun.Mesala motocross yapıyorsan kırmızı takmalısın.Aniden hızlanabilirsin...4t gibi tork istiyorsan yeşil takmalısın yavas yavas acılır.Her ikiside orantılı diyorsan sarı takabilirsin.birde ayar vidası ile çok daha ince ayar yapabilirsin..Exuptan sonra eksozada büyük iş düşüyor. Salyangozun geniş kısmında biriken gaz pistona geri tepme uygularken aynı zamanda fazlaca gelen gazıda dışarı atıyor. Tamamen teknoloji harikası bir motosiklet..:)Salyangozdan cıkan gaz tüpe gidiyor.Eğer tüpte fmf falansa içindeki sistem sayesinde gelen gazı türbin sistemi ile çekerek boşaltıyor.Sen devir verdikçe daha hızlı çekiyor.buda extra beygir demek.50 ila 70 bg arası kullanabilirsin bu motoru. şimdi diğer bir hususta benzin sistemi.Sen devir verdikçe karb ana iğne ve needle jetin benzin yetiştirebilmesi lazım.Bu parçalarıda bulndugun yerdeki rakım ve yüksekliğe göre ayarlıyorsun çizelgesi var.Sonra reed valve yani klepe var.Bunun 2 ve 4 yapraklı olanı var birde 4 yaprak olup yüksek performans için dizayn edilmişi var vforce4.Vforce4de hava girişleri oval yapılmış,yani yüksek devirde hava girerken hiç bir yere çarpmıyor. ve karbondan üretilmiş yaprakların üstünde bir parça var,bu parça yapragın ne kadar açılacağını ayarlıyor.Yani çok az açılıyor sonra parçaya çarpıp geri kapanıyor.Buda görevini daha hızlı yapmasını sağlıyor.Salyangoz ve tüp işini yaparken herşey bu parçadan geçiyor.Vforce4 çok önemli motorun akcigeri gibi düşün.
Bütün bunlar olurken silindir piston ve krank milinin nasıl bişey olması gerektiğini sen düşün:)Bütün parçaları yüksek teknoloji ile üretilmiş müthiş motosikletler.Silindir ve krank milinin yatakları nikasil denen bir kaplama ile kaplı bu kaplama sayesinde Silindirin içi alüminyum oldugu halde aşınmıyor.Ve alüminyumun ısı iletimi sayesinde yüksek devirlerde motor hararet yapmıyor.Ama nikasil çizilirse ve gömlek çaktırırsan gömlek demir oldugu için ısıyı iletemez ve motor şişer anası ağlar.Herşey birbiri ile uyumlu olmalı bütün heryeri bozarsın:)

Umarım faydalı bir yazı olmuştur...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Eksoz projemde 2 adet yaptım fakat standart bişey olmadı,bunun sebebi ölçü aldığım eksozun her tarafının yamuk olmasıydı dolayısıyla hoşuma gitmedi.
Bende 1 arkadaşta darbe görmemiş temiz eksoz buldum.Bunu yeniden çizdim.Aşağıdaki resimlerde hangi aşamada oldugum belli.
En altttaki resimdede ilk yaptıgım eksozLAR var.ONLARDA oturuyor ama profesyonel olmadı..2 eksoz yaptım bu 3.sü olacak,3 eksoz diğerlerine göre kompile farklı ve daha güzel oluyor gibi.Epey uğraştım ama değecek :) Ama takıp binceğim zaman baya keyif verir heralde :)

https://i.hizliresim.com/NO7995.jpg (https://hizliresim.com/NO7995)
https://i.hizliresim.com/a16yy5.jpg (https://hizliresim.com/a16yy5)
https://i.hizliresim.com/Ayp0A0.jpg (https://hizliresim.com/Ayp0A0)

https://i.hizliresim.com/kXl11A.jpg (https://hizliresim.com/kXl11A)

ÖLÇÜ ALDIGIM EKSOZ ESKİ EKSOZ
https://i.hizliresim.com/zJb2Aj.jpg (https://hizliresim.com/zJb2Aj)

matrax33
13 Aralık 2017, 18:27
Şimdi vakit buldum ve videoların hepsini izledim.

Çok teşekkür ederim öncelikle. Sanki bana özel anlatmışsın. :mrgreen: Mz grubundan bi abiyle beraber senin videoları inceliyoruz şu an.

Şike mevzusu var MZlerde. Yarış için toplanan MZlere şikeli deniliyor. Adana'da birinin 1000 cc motorla kapışıp geçtiğini duydum. Ama işin sırrını söylemiyorlar. Nasıl modifiye ettiğini ustalar kendine saklıyor. Çok farklı şeyler var. Bizde senin videolara bakıp 300 cc motor nasıl bu kadar güç veriyor onu inceliyoruz. :mrgreen:

Eksozda göze güzel gelmeye başlamış. Dilim dilim olunca orjinalden daha güzel duracak gibi.

Bu exup sistemini hala kavrayamadım ben. Belli bi devirden sonra açılıyor değil mi? Açıldıktan sonra daha mı çok hava giriyor? Yoksa eksoz çıkışı genişleyip rahatlıyor mu? O devre geldiğini nerden anlıyor motor? Yani nereye nasıl bağlı?

Birde bu motor kaç beygir? İnternette o kadar baktım bulamadım.

Cevaplarsan sevinirim. Selamlar.

Söylemeden geçemeyeceğim çok temiz çalışıyorsun. İzlerken kendimle kıyasladımda :mrgreen:

Bu şikeli mz mevzusu tamamen hurafe. 1000 lik bir motor 2. viteste mzle dalga geçer. Pek kulak asma bu duyduklarına.

Mz'de yapılabilecek maksimum şeyleri ben sana yazayım.

Pistonu emme tarafından manifoldun girişine göre odacık açarsın.

Silindirdeki emme-eksoz portlarını taşlayarak bi kaç milim genişletir bi kaç beygir kazanırsın.

orjinal 301 mzlerin iyisi max çıkacağı sürat 170-180 civarıdır.

Bu bahsettiğim işlemleri yaparsan dişlilerle de oynayarak 200 km sürate kadar çıkartabilirsin.

stabil ve rahat olarak motor 160'a kadar hızlanır gerisi zorlayarak artar.

Power valf sistemi yani bizim ağzımızdaki exup tam olarak eksoz portlarında ekstradan bir gaz odası demektir. Bu gaz odasında ekstra eksoz gazı birikir.
Vana sistemiyle belirli devirden sonra bu vana açılır ve pistonu daha şiddetli iter motor akabinde yüksek devirlere ulaşır.

Sen bu sistemi mz'in mevcut silindirine entregre etmen imkansız. Yeni silindir dökmen lazım. Veyahut üst kapakta ayrı bir valfli gaz odası yapman lazım.
Diyelim ki bu valfli mekanik sistemi yaptın, bunu hangi devirde çalışacağını ayarlayacak tetikleyici elektronik sistemi de ayrı icad etmen lazım.

Bal çok tatlıymış eniştem yerken dayım görmüş tarzı kulaktan dolma hurafeleri dikkate alma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

exup sistemini mz'e entegre ettiğini idda edenler, mz 35 beygir ise bunu yaptığı sistemle 15 beygire kısıtlar, sonra yaptığı sistemi açınca mz kendi performansında çalışır. Uzaktan gören adam turbolu mz zanneder.

Valfli eksoz ben yaptım daha önce manuel çalışan. Motorun performansını kısıp açmaktan başka işe yaramıyor.

KTM250
13 Aralık 2017, 19:18
Bu şikeli mz mevzusu tamamen hurafe. 1000 lik bir motor 2. viteste mzle dalga geçer. Pek kulak asma bu duyduklarına.

Mz'de yapılabilecek maksimum şeyleri ben sana yazayım.

Pistonu emme tarafından manifoldun girişine göre odacık açarsın.

Silindirdeki emme-eksoz portlarını taşlayarak bi kaç milim genişletir bi kaç beygir kazanırsın.

orjinal 301 mzlerin iyisi max çıkacağı sürat 170-180 civarıdır.

Bu bahsettiğim işlemleri yaparsan dişlilerle de oynayarak 200 km sürate kadar çıkartabilirsin.

stabil ve rahat olarak motor 160'a kadar hızlanır gerisi zorlayarak artar.

Power valf sistemi yani bizim ağzımızdaki exup tam olarak eksoz portlarında ekstradan bir gaz odası demektir. Bu gaz odasında ekstra eksoz gazı birikir.
Vana sistemiyle belirli devirden sonra bu vana açılır ve pistonu daha şiddetli iter motor akabinde yüksek devirlere ulaşır.

Sen bu sistemi mz'in mevcut silindirine entregre etmen imkansız. Yeni silindir dökmen lazım. Veyahut üst kapakta ayrı bir valfli gaz odası yapman lazım.
Diyelim ki bu valfli mekanik sistemi yaptın, bunu hangi devirde çalışacağını ayarlayacak tetikleyici elektronik sistemi de ayrı icad etmen lazım.

Bal çok tatlıymış eniştem yerken dayım görmüş tarzı kulaktan dolma hurafeleri dikkate alma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

exup sistemini mz'e entegre ettiğini idda edenler, mz 35 beygir ise bunu yaptığı sistemle 15 beygire kısıtlar, sonra yaptığı sistemi açınca mz kendi performansında çalışır. Uzaktan gören adam turbolu mz zanneder.

Valfli eksoz ben yaptım daha önce manuel çalışan. Motorun performansını kısıp açmaktan başka işe yaramıyor.

Bu bahsettiğin extra odacık benim motosikletimde yok.Gözlemlediğim çalışma sistemini burdan aktarayım.Motor ilk çalıştıgında eksoz çıkışı dar.Devirlendikce çıkış genişliyor.
fakat extra gaz biriken bir yer yok.Bu odacık olayını benim motorda salyangoz ile çözmüşler.Gaz salyangozun geniş kısmında birikiyor.
Yani mzde odacık yok ama salyangoz gibi bir eksoz ayarlayıp eksoz çıkışınada manuel bir parça yapılırsa bence performans ve tork artacaktır..Gaz koluna elektnonik bir devre takarak servo motor yardımı ile bu işi başarabilirsin.Sherco motosikletlerde eksoz cıkısında servo motor var.Sende gazı açtıkça valfi açan bir devre ve servo motor ile olma ihtimali.var..
1-2 aydır performansı artırmak için eksoz yapıyorum.:)

matrax33
13 Aralık 2017, 20:05
Bu bahsettiğin extra odacık benim motosikletimde yok.Gözlemlediğim çalışma sistemini burdan aktarayım.Motor ilk çalıştıgında eksoz çıkışı dar.Devirlendikce çıkış genişliyor.
fakat extra gaz biriken bir yer yok.Bu odacık olayını benim motorda salyangoz ile çözmüşler.Gaz salyangozun geniş kısmında birikiyor.
Yani mzde odacık yok ama salyangoz gibi bir eksoz ayarlayıp eksoz çıkışınada manuel bir parça yapılırsa bence performans ve tork artacaktır..Gaz koluna elektnonik bir devre takarak servo motor yardımı ile bu işi başarabilirsin.Sherco motosikletlerde eksoz cıkısında servo motor var.Sende gazı açtıkça valfi açan bir devre ve servo motor ile olma ihtimali.var..
1-2 aydır performansı artırmak için eksoz yapıyorum.:)

Senin silindirde 3 tane eksoz portu var. Bu valf bu eksoz portları kapıyor ve açıyor. eksoz ağzındaki 1 cmlik açılıp kapanmayla motor o kadar devirlenmez.

Bu portlar seninkinde orjinalden geniş olduğu için hep açık olsa motor sıkıştırma yapmayacağı için devirlenesiye kadar uyuzlanır.

https://i.hizliresim.com/a16oPg.jpg

bahsettiğim eksoz portları bunlar.

Eksoz gazı burada birikiyor, vana bu portları açıp kapıyor. Elimde 2t bi silindir olsa daha basit açıklardım. Bu portlar Silindir gömleği ile silindir dış katmanı arasındaki odacıklar.

Mz'in orjinal silindirine bu portları açıp kapayan valfi uyduramazsın. Uydursanda portlar dar olduğu için performans vermez.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------

Mevcut portlarıda genişletebile opsiyonun belli, bi kaç milimden öte gitmez. Senin motorundaki kadar performans alabilmek için ekstra port yani odacık lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------

https://www.sip-scootershop.com/wwimages/24ca8ae5-f043-4298-b288-d9683566cc68.jpg

şurda daha güzel görünüyor eksoz portları.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

http://www.turbopacs.com/wp-content/uploads/2015/04/maxresdefault-21.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

buda port ağzı genişletmeye bi örnek,

bu portların içi de genelde kurum dolar. O kurumlar performansı düşürür.

KTM250
13 Aralık 2017, 20:13
Benim motorda bu sistem power valve diye geçiyor belki sistemi farklıdır.Kawasakilerde kips olarak geçiyor.Her marka kendi ismini vermiş.
Resimdeki gösterdiğin portlar dediğin gibi eksoz portları,ilk çalıştıgında 2 tane küçük port kapalı ortaki geniş çıkış ise yarım açık.Devir aldıkça yandaki küçükler açılıyor ve orta kısım genişliyor.Ama benim bahsettiğim olay şu o portlardan sonra direk eksoza çıkış var.Herhangi bir gaz odası veya başka bir valf yok.Direk eksoza açılan geniş bir alan var.Aşağıdaki resimlerde detay görünüyor.Bu silindirlerde elimin değmediği hiç bir yer kalmamıştır.:):) Şimdi şöyle bir örnek vereyim rampa aşagı motoru çalışır vaziyette rolantide saldıgımda belli bir süre sonra eksozdaki biriken gaz piston geri tepme yaptıgı için ses değişiyor ve motor kafa sallıyor.Bunun sebebi motora oksijen vermediğim için salyangozdaki gazı atamıyor.Ordaki basıncı düşürmek için klepeden hava girmesi lazım...Gaz odası konusunda haklısın ama benim motorda gaz odası salyangozda.

https://i.hizliresim.com/YOAvV2.jpg (https://hizliresim.com/YOAvV2)
https://i.hizliresim.com/a16on4.jpg (https://hizliresim.com/a16on4)

matrax33
13 Aralık 2017, 20:18
Silindirin alttan çekilmiş resmi var mı ? bloğa oturduğu kısımdan.