Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM 300 EXC Silindir piston Bakım,Sekman değişim
KTM250
13 Aralık 2017, 20:27
Silindirin alttan çekilmiş resmi var mı ? bloğa oturduğu kısımdan.
https://i.hizliresim.com/WGdVN2.png (https://hizliresim.com/WGdVN2)
matrax33
13 Aralık 2017, 20:35
https://i.hizliresim.com/yzXP7y.jpg
bak bunlar silindirdeki portlar-odacıklar.
Bunun bi kısmı yakıt emme portu, bir kısmıda eksoz portu.
Senin sistemde bu 3 eksoz odacığının valf kapalıyken 2 tanesi tamamen tıkalı 1 taneside yarım açık. Valf açtığında diğer 2 portta biriken gaz devreye giriyor. Salyangozun espirisi, Fazlaca çıkmış olan gazı rahat tahliye edebilmek, aynı zamanda tahliye etttiği gazıda tekrar sıkıştırmada değerlendirmek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------
https://i.hizliresim.com/8NJgEn.jpg
valfin kapalı olduğunu düşünürsek,
kırmızı gaz biriken kapaı eksoz portları,
sarı yarım açık eksoz portu,
mavide yakıt emme portu.
KTM250
13 Aralık 2017, 20:37
https://i.hizliresim.com/yzXP7y.jpg
bak bunlar silindirdeki portlar-odacıklar.
Bunun bi kısmı yakıt emme portu, bir kısmıda eksoz portu.
Senin sistemde bu 3 eksoz odacığının valf kapalıyken 2 tanesi tamamen tıkalı 1 taneside yarım açık. Valf açtığında diğer 2 portta biriken gaz devreye giriyor. Salyangozun espirisi, Fazlaca çıkmış olan gazı rahat tahliye edebilmek, aynı zamanda tahliye etttiği gazıda tekrar sıkıştırmada değerlendirmek.
Şimdi o küçük portlarda videoda gösterdiğim parça takılı açıldığında oyuk kısım içeri bakıyor ve gaz doğrudan eksoza çıkıyor.Parçanın yapısından dolayı ordaki porta eksozdan baska hiç bir yerden gaz giremez. işaretlediğin portlarda eksoz portu yok. 3 taraf emiş diğeride su geçişidir.:):) Bu motosikletlerdeki sistem alışıla gelmiş sistemlerden farklı olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=am-7yaRVhR8
https://i.hizliresim.com/LOLaPo.jpg (https://hizliresim.com/LOLaPo)
matrax33
13 Aralık 2017, 20:45
sistem tüm 2 zamanlılarda aynı, emiş diye işaretlediğin portlarda kurumlar var. Ayrıca emiş portları sadece karbüratör manifoltu tarafında olur. Silindirin karbüratör tarafındaki gömleğide çentikli.
KTM ekstradan yeni bir silindir teknolojisi üretmedi. Bilindik geleneksel sistemi kullanıyor. Valf sistemi bile özgün değil. Tüm 2t power valf sistemi aynı prensipte. İtalyanlarda gördüklerimde bu portun bi tanesini üst kapağa almışlar.
Senin işaretlediğin sisteme göre motorda eksoz yok. Yaktığını direk atıyor.
KTM250
13 Aralık 2017, 20:50
Bahsettiğin kapalı eksoz portlarının blokta karşılı yok,contadada karşılığı yok..
https://i.hizliresim.com/V3bVYP.jpg (https://hizliresim.com/V3bVYP)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
https://i.hizliresim.com/0GQq1D.jpg (https://hizliresim.com/0GQq1D)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
sistem tüm 2 zamanlılarda aynı, emiş diye işaretlediğin portlarda kurumlar var. Ayrıca emiş portları sadece karbüratör manifoltu tarafında olur. Silindirin karbüratör tarafındaki gömleğide çentikli.
KTM ekstradan yeni bir silindir teknolojisi üretmedi. Bilindik geleneksel sistemi kullanıyor. Valf sistemi bile özgün değil. Tüm 2t power valf sistemi aynı prensipte. İtalyanlarda gördüklerimde bu portun bi tanesini üst kapağa almışlar.
Senin işaretlediğin sisteme göre motorda eksoz yok. Yaktığını direk atıyor.
Aynı çentikler diğer kısımdada var.ve ortasındaki alüminyum dikmede yukarı yönlü ovallik var..
matrax33
13 Aralık 2017, 21:05
Kapalı portların karşılığı silindirde. Valf port çıkışlarını kapatıyor.
https://i.hizliresim.com/POgqdd.jpg
şu kanalları takip edersen,
https://i.hizliresim.com/a16oPg.jpg
şuraya ulaşırsın.
valf de bu çıkışları kapatıyor.
KTM250
13 Aralık 2017, 21:24
5 emiş 3 eksoz portu var.2 tane küçük eksoz portunun bahsettiğiniz emiş kanalları ile bağlantısı yok..Videolarımda mevcut exup toplama videomda 3dakikada o kanalı anlatıyorum..Krank milinin çalıştığı bir bölgede eksoz dumanının ne işi var.Ayrıca portların hizalamasına bakarsanız eğer bahsettiğiniz port eksoz portu ise bu motor nasıl emiş yapabilirki? Eksoz dumanın çıkması ile benzini emmesi neredeyse saliselik olaylar dolayısıyla emiş ve eksoz portu aynı hizada olamaz.Daha önce ktm veya bu şekilde bir motosiklet söküp inceleme fırsatınız oldumu ? Ben bu motorların eski teknoloji ile alakası olduğunu pek düşünmüyorum açıkcası. Ordaki kurum sekmanlarım bittiği ve motosiklet uzun süredir bakıma girmediği için oluşmuş olabilir.
https://i.hizliresim.com/4G5gE0.jpg (https://hizliresim.com/4G5gE0)
Ekarademir
13 Aralık 2017, 22:02
Vay arkadaş biraz forumdan uzak kaldım ne muhabbetler dönmüş burda. :) Bi çay alıp okumaya başlayayım en iyisi. Sindire sindire okuyayım. :mrgreen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
Eksoz güzel görünüyor. Hangi sacı kullandın? Kaç mm? Birde hangi kaynağı kullandın ona? Ben 1mmlik sacı gazaltıyla kaynatmaya çalışıyorum habire deliyor. 1mmlik kaynak teli kullanıyorum. Amperi en düşüğe alsamda zor oluyor. Bu seferde kaynak çok tipsiz oluyor.
matrax33
13 Aralık 2017, 22:39
Kawasaki gilera yamaha aprilla 2t söktüm topladım. Power valf sistemli.Eski teknoloji yeni teknoloji diye ayrım yok. 2 zamanlı motor çalışma prensibi var. Yarış tipi motorlarda da ekstradan bu valf sistemi var. Şu an kullandığın motorun 1950 model motordan teorik tek farkı ateşlemesindeki iyileştirme. Bu sende enjeksiyon eklediler yanılmıyosam. Belki aynı şeyi farklı söylüyoruz o yüzden anlaşamıyoruz.
Ekarademir
13 Aralık 2017, 22:52
Yorumların için teşekkürler erdi,Debriyaj tasına bağlı bir dişli var.Bu dişliyede bağlı bir merkez kaç sistemi var.motor devir aldıkça bir tane kol yardımı ile eksoz çıkışının ağzı dil denen o parça ile açılıyor.Maximum devirde tamamen açılıyor.bunun açılması ile motor gaz çıkışını ve diğer kombinasyonları daha rahat yapıyor.Ve Yüksek devirler elde ediyorsun.Buda sana rampada veya herhangi bir güç gerektiren yerde çok kolaylık sağlıyor.Yani bu motorlarda exup olmasa kesinlikle iş görmez..Exup aniden veya yavas yavasmı acılmasınıda 3 adet farklı renglerdeki yay ile ayarlayabiliyorsun.Mesala motocross yapıyorsan kırmızı takmalısın.Aniden hızlanabilirsin...4t gibi tork istiyorsan yeşil takmalısın yavas yavas acılır.Her ikiside orantılı diyorsan sarı takabilirsin.birde ayar vidası ile çok daha ince ayar yapabilirsin..Exuptan sonra eksozada büyük iş düşüyor. Salyangozun geniş kısmında biriken gaz pistona geri tepme uygularken aynı zamanda fazlaca gelen gazıda dışarı atıyor. Tamamen teknoloji harikası bir motosiklet..:)Salyangozdan cıkan gaz tüpe gidiyor.Eğer tüpte fmf falansa içindeki sistem sayesinde gelen gazı türbin sistemi ile çekerek boşaltıyor.Sen devir verdikçe daha hızlı çekiyor.buda extra beygir demek.50 ila 70 bg arası kullanabilirsin bu motoru. şimdi diğer bir hususta benzin sistemi.Sen devir verdikçe karb ana iğne ve needle jetin benzin yetiştirebilmesi lazım.Bu parçalarıda bulndugun yerdeki rakım ve yüksekliğe göre ayarlıyorsun çizelgesi var.Sonra reed valve yani klepe var.Bunun 2 ve 4 yapraklı olanı var birde 4 yaprak olup yüksek performans için dizayn edilmişi var vforce4.Vforce4de hava girişleri oval yapılmış,yani yüksek devirde hava girerken hiç bir yere çarpmıyor. ve karbondan üretilmiş yaprakların üstünde bir parça var,bu parça yapragın ne kadar açılacağını ayarlıyor.Yani çok az açılıyor sonra parçaya çarpıp geri kapanıyor.Buda görevini daha hızlı yapmasını sağlıyor.Salyangoz ve tüp işini yaparken herşey bu parçadan geçiyor.Vforce4 çok önemli motorun akcigeri gibi düşün.
Bütün bunlar olurken silindir piston ve krank milinin nasıl bişey olması gerektiğini sen düşün:)Bütün parçaları yüksek teknoloji ile üretilmiş müthiş motosikletler.Silindir ve krank milinin yatakları nikasil denen bir kaplama ile kaplı bu kaplama sayesinde Silindirin içi alüminyum oldugu halde aşınmıyor.Ve alüminyumun ısı iletimi sayesinde yüksek devirlerde motor hararet yapmıyor.Ama nikasil çizilirse ve gömlek çaktırırsan gömlek demir oldugu için ısıyı iletemez ve motor şişer anası ağlar.Herşey birbiri ile uyumlu olmalı bütün heryeri bozarsın:)
Umarım faydalı bir yazı olmuştur...[COLOR="Silver"]
Çok faydalı oluyor yazı. Ama işte pek faydalanmak isteyen yok. Matrax33'ün bu konudaki ilk mesajında dediği gibi. İnsanlar böyle faydalı şeyler yerine ergenlerin r25 ile atışmasını daha ilgi çekici buluyor.
Bu dediklerin çok kafamı karıştırdı. Benim böyle şeyleri MZ'e uygulamam zor iş. Yapılacak olanı Matrax33 yazmış zaten. Klepe exup filan beni aşar. O kadar şeyi yapabilecek olsam zaten sıfırdan motor yaparım yerli motor diye görürsünüz tvlerde. :mrgreen:
Bu şikeli mz mevzusu tamamen hurafe. 1000 lik bir motor 2. viteste mzle dalga geçer. Pek kulak asma bu duyduklarına.
Mz'de yapılabilecek maksimum şeyleri ben sana yazayım.
Pistonu emme tarafından manifoldun girişine göre odacık açarsın.
Silindirdeki emme-eksoz portlarını taşlayarak bi kaç milim genişletir bi kaç beygir kazanırsın.
orjinal 301 mzlerin iyisi max çıkacağı sürat 170-180 civarıdır.
Bu bahsettiğim işlemleri yaparsan dişlilerle de oynayarak 200 km sürate kadar çıkartabilirsin.
stabil ve rahat olarak motor 160'a kadar hızlanır gerisi zorlayarak artar.
Power valf sistemi yani bizim ağzımızdaki exup tam olarak eksoz portlarında ekstradan bir gaz odası demektir. Bu gaz odasında ekstra eksoz gazı birikir.
Vana sistemiyle belirli devirden sonra bu vana açılır ve pistonu daha şiddetli iter motor akabinde yüksek devirlere ulaşır.
Sen bu sistemi mz'in mevcut silindirine entregre etmen imkansız. Yeni silindir dökmen lazım. Veyahut üst kapakta ayrı bir valfli gaz odası yapman lazım.
Diyelim ki bu valfli mekanik sistemi yaptın, bunu hangi devirde çalışacağını ayarlayacak tetikleyici elektronik sistemi de ayrı icad etmen lazım.
Bal çok tatlıymış eniştem yerken dayım görmüş tarzı kulaktan dolma hurafeleri dikkate alma. exup sistemini mz'e entegre ettiğini idda edenler, mz 35 beygir ise bunu yaptığı sistemle 15 beygire kısıtlar, sonra yaptığı sistemi açınca mz kendi performansında çalışır. Uzaktan gören adam turbolu mz zanneder.
Valfli eksoz ben yaptım daha önce manuel çalışan. Motorun performansını kısıp açmaktan başka işe yaramıyor.
Valla abi banada pek inandırıcı gelmedi açıkcası. Ama bazı yarışları izledim youtubede. Gerçekten baya iyi kalkıyorlar. Mesela şu motora ne yapmış olabilirler? Motorlu testere gibi gaz yiyor. Aniden rölantiye düşüyor aniden gaz yiyor.
https://youtu.be/WvZtzYZJEmo
301 silindir aldım. Ona uygun yeni piston alacağım. Üst kapak 301 ama 3mm birleşme yerinden alınmış halde. Performans için. Ben buna dediklerinden hangilerini yapayım?
Pistona odacık açma işini anlamadım.
Silindirin portları taşlamak için bi alet bulayım onu hallederim. Yakıtı nasıl etkiler bunu yapmak? Kamyonda tırda yüksek beygir araçlar daha az yakıyor. Bundada böyle olur mu yoksa sonradan yapma iş olduğu için aşırı yakma durumu olur mu?
Bana aşırı hız lazım değil. Max hızı 160 çok bile. Ama o hıza rahatça çıkabilmesi lazım. Zaten ben yolda 90-100 gidiyorum. Ama bazı durumlarda trafikten sıyrılmak için yada önümdeki vasıtayı hızlıca sollamak için basmak gerekiyor. Şu anki haliyle 100e kadar çok rahat çıkıyor. Ama 100den sonra canı gidiyor.
Birde farkettiğim birşey var. Devir saati çalışmıyor ama tahminen 4 bin devir civarına kadar motor hantal. Ama o devri geçince aşırı bi güç geliyor motora. Sanki exup varmış gibi yani. Çok sert kullanıp yüksek devirde vites attığımda -yanlışlıkla- ön tekeri biraz yerden kaldırmışlığım yada arka tekere giderken patinaj attırmışlığım var. Bu dediğimi düşük devirlerdede yapabilirmiyim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/25359975_1817797024959471_374010551_n.jpg?oh=9ecfe a2948a4f5aa845e1afa7f4f46e4&oe=5A3439F2
MZ'de durum bu. Dört emiş tek çıkış
CrazyBullet
13 Aralık 2017, 22:54
Eline sağlık, paylaşım için çok teşekkürler. Solidworks kullanıyorsan eksoz yapımında kullanılmak üzere çok güzel araçlar var.
KTM250
13 Aralık 2017, 23:09
Çok faydalı oluyor yazı. Ama işte pek faydalanmak isteyen yok. Matrax33'ün bu konudaki ilk mesajında dediği gibi. İnsanlar böyle faydalı şeyler yerine ergenlerin r25 ile atışmasını daha ilgi çekici buluyor.
Bu dediklerin çok kafamı karıştırdı. Benim böyle şeyleri MZ'e uygulamam zor iş. Yapılacak olanı Matrax33 yazmış zaten. Klepe exup filan beni aşar. O kadar şeyi yapabilecek olsam zaten sıfırdan motor yaparım yerli motor diye görürsünüz tvlerde. :mrgreen:
Valla abi banada pek inandırıcı gelmedi açıkcası. Ama bazı yarışları izledim youtubede. Gerçekten baya iyi kalkıyorlar. Mesela şu motora ne yapmış olabilirler? Motorlu testere gibi gaz yiyor. Aniden rölantiye düşüyor aniden gaz yiyor.
https://youtu.be/WvZtzYZJEmo
301 silindir aldım. Ona uygun yeni piston alacağım. Üst kapak 301 ama 3mm birleşme yerinden alınmış halde. Performans için. Ben buna dediklerinden hangilerini yapayım?
Pistona odacık açma işini anlamadım.
Silindirin portları taşlamak için bi alet bulayım onu hallederim. Yakıtı nasıl etkiler bunu yapmak? Kamyonda tırda yüksek beygir araçlar daha az yakıyor. Bundada böyle olur mu yoksa sonradan yapma iş olduğu için aşırı yakma durumu olur mu?
Bana aşırı hız lazım değil. Max hızı 160 çok bile. Ama o hıza rahatça çıkabilmesi lazım. Zaten ben yolda 90-100 gidiyorum. Ama bazı durumlarda trafikten sıyrılmak için yada önümdeki vasıtayı hızlıca sollamak için basmak gerekiyor. Şu anki haliyle 100e kadar çok rahat çıkıyor. Ama 100den sonra canı gidiyor.
Birde farkettiğim birşey var. Devir saati çalışmıyor ama tahminen 4 bin devir civarına kadar motor hantal. Ama o devri geçince aşırı bi güç geliyor motora. Sanki exup varmış gibi yani. Çok sert kullanıp yüksek devirde vites attığımda -yanlışlıkla- ön tekeri biraz yerden kaldırmışlığım yada arka tekere giderken patinaj attırmışlığım var. Bu dediğimi düşük devirlerdede yapabilirmiyim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/25359975_1817797024959471_374010551_n.jpg?oh=9ecfe a2948a4f5aa845e1afa7f4f46e4&oe=5A3439F2
MZ'de durum bu. Dört emiş tek çıkış
Erdi videodaki motor efsaneymiş oha harbiden ne bu böyle:) Senin motorda klepe varmı?
Ekarademir
13 Aralık 2017, 23:18
Bende yok klepe. Benimkinde hiç bi sistem yok. :mrgreen: İşte o yüzden neler yapabilirim diye araştırıyorum. Klepe yapan var ama randıman alamamışlar.
O videodaki motorun yarısını yapabilsem yeter. Roket gibi kalkıyor adanalı arap. Silindir ve üst kapak kesilmiş gibi. Normal MZlere göre ufak duruyor silindir.
Buda Küba'dan. Ordada meşhur MZ yarışları.
https://youtu.be/nFoUrjz9DXs
KTM250
17 Aralık 2017, 22:57
Evet gençler pistonu değiştirdik.Exup ve silindire bakım yaptık.Eksoz yamuk ve düzelmediği için sıfırdan eksoz ürettik.Ve bugun itibari ile motoru bitirip deneme fırsatım oldu,makina her açıdan mükemmel oldu.Özellikle ses ve motorun torku müthiş .Normalde Videodaki o dik rampaları sabit gazla çıkmanız imkansızdır.2t motosiklette doldurarak girmeniz lazım.Yani hızlanıp yüksek gaz kullanmanız gerekiyor.Fakat benim makina 4t gibi oldu maşşalah traktör.Emek verdik ama değdi:) Videonun tamamı cuma günü gelecek :)
https://www.youtube.com/watch?v=USgzQJjrnZI&feature=youtu.be
Ekarademir
17 Aralık 2017, 23:07
Ses normale göre daha tok mu çıkıyor ? Kalınlaşmış gibi sanki. Böyle daha kulağa hoş geliyor. Güzel olmuş.
Çapan'a videoyu izleteyim. Enduro zehrini veriyorum yavaştan. Senin videolarla iyice zehirlensin. :D
KTM250
17 Aralık 2017, 23:13
Ses normale göre daha tok mu çıkıyor ? Kalınlaşmış gibi sanki. Böyle daha kulağa hoş geliyor. Güzel olmuş.
Çapan'a videoyu izleteyim. Enduro zehrini veriyorum yavaştan. Senin videolarla iyice zehirlensin. :D
Ses daha tok hafiftende tiz gibi :) Ama motosikleti baya etkiledi.Bu eksoz olayı acayip önemliymiş.Grupta pistonu değişen baska motorlarda var..Bu şekilde torkları yok.1 ay uğraştım ama takıp binmesi ve böyle performans almak acayip keiyfli bir olay erdi.Darısı başına diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------
Ses normale göre daha tok mu çıkıyor ? Kalınlaşmış gibi sanki. Böyle daha kulağa hoş geliyor. Güzel olmuş.
Çapan'a videoyu izleteyim. Enduro zehrini veriyorum yavaştan. Senin videolarla iyice zehirlensin. :D
İzlet izlet yavaştan gurubu kur:)
Ekarademir
17 Aralık 2017, 23:23
Kendi el emeğin olunca onunda keyfi başka. Hele bide performansı olumlu etkilediyse o mutluluğun tarifi yok. :D bende şu anki eksozdan memnunum. Görüntüyü halledersem o iş tamam.
İzledi çok beğendi. Şu an motor bakıyoruz. :D xt600 tam ona göre
matrax33
18 Aralık 2017, 00:07
Evet güzel çekiyor motor. Rampada baya dik.
Diğer yeni makinalar aynı devirde çıkamıyor mu o rampayı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
erdi xt 600 ağır motor bu gibi rampada yan yatarsan altından çıkarmaya 2 tane adam lazım olur :) enduronun hafif olanı makbul.
KTM250
18 Aralık 2017, 09:48
Evet güzel çekiyor motor. Rampada baya dik.
Diğer yeni makinalar aynı devirde çıkamıyor mu o rampayı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
erdi xt 600 ağır motor bu gibi rampada yan yatarsan altından çıkarmaya 2 tane adam lazım olur :) enduronun hafif olanı makbul.
Pistonu değişmiş diger makinalar çıkamıyorlar,Yani çıkıyorlarda bu devirde exupsız torkla çıkamyorlar.
Ekarademir
18 Aralık 2017, 10:52
Evet güzel çekiyor motor. Rampada baya dik.
Diğer yeni makinalar aynı devirde çıkamıyor mu o rampayı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
erdi xt 600 ağır motor bu gibi rampada yan yatarsan altından çıkarmaya 2 tane adam lazım olur :) enduronun hafif olanı makbul.
Abi arkadaş aynı zamanda uzun yolda yapacak. Hem zaten videodaki gibi arazi bizi aşar :D bizim için arazi yol olmayan yer işte.
KTM250
19 Aralık 2017, 13:11
Eksoz son durum sesi birde böyle dinleyin..
1.2mm 304 paslanmaz çelik.
https://www.youtube.com/watch?v=5F9FbwS5e68
matrax33
19 Aralık 2017, 13:41
içinde kurum olmadığı için güzel çınlıyor. İlerleyen zamanlarda biraz daha toklaşır o ses. 1.2mm orjinalinden kalın mı ? Bide motorda yabancı ses var gibi vidyodan mı öyle çıkıyor o ses ? Benim ki de vidyodan çok değişik olmayan sesleri vidyoda fazla çıkıyor.
KTM250
19 Aralık 2017, 14:47
cızırtı peglerden geliyor.Yayları tam sıkmadığı için peglerde gevşeklik var. orjinali sanırım 1 veya 0.8mm olarak yapılmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
Buda 1mm farklı bir model,bunun çapları diğerine göre biraz daha büyük.Boğazdan dar ortaya doğru birden genişliyor.
https://i.hizliresim.com/vJ94oD.jpg (https://hizliresim.com/vJ94oD)
https://i.hizliresim.com/1G5dnb.jpg (https://hizliresim.com/1G5dnb)
https://i.hizliresim.com/LOr3oz.jpg (https://hizliresim.com/LOr3oz)
Ekarademir
19 Aralık 2017, 18:32
Bunu neyle kaynatmıştın? Minicik punta ne tatlı duruyor. :mrgreen:
KTM250
19 Aralık 2017, 19:51
Punta kaynak makinası ile puntaladım.:)
Ekarademir
19 Aralık 2017, 19:57
Punta kaynak makinası ile puntaladım.:)
Tel kaç milim? Gazaltından bahsediyoruz değil mi? Onun küçük olanlarına punta kaynağı diyorlarda burda.
matrax33
19 Aralık 2017, 21:12
Siz bu işi güzel çözdünüz, muhakak bu işi ticarete dökün. Hem siz kazanın, hem kullanıcı ithal malzemeye cebini boşaltmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
Hatta bu kararlılıkla tüp de yaparsınız. Bi tane fmf parçalayıp içini taklit edebilirsiniz.
KTM250
19 Aralık 2017, 21:51
Tel kaç milim? Gazaltından bahsediyoruz değil mi? Onun küçük olanlarına punta kaynağı diyorlarda burda.
Hayır gaz altı değil,argon gazı kullanıyor.Bir nevi punta tig kaynağı diyrebiliriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
Siz bu işi güzel çözdünüz, muhakak bu işi ticarete dökün. Hem siz kazanın, hem kullanıcı ithal malzemeye cebini boşaltmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
Hatta bu kararlılıkla tüp de yaparsınız. Bi tane fmf parçalayıp içini taklit edebilirsiniz.
Sağol teşekkür ederim:) Bakalım niyetimiz o yönde,seri imalat tekniği geliştirmeye çalışıyoruz.Aynı zamandada motorlarda test ediyoruz.Eksoz ihtiyacı vesilesiyle üretmiş olduk.Aşamaları sizinle paylaştım bi nevi beraber ürettik sayılır :):)
Yeni kasa ktm'lerede çiziyorum.Üretim tekniği olarak epey geliştirdik fakat geliştirmemiz gereken diğer önemli nokta salyangozu performansa göre üretmek olması lazım. Şu an benim motordaki motora acayip tork kattı.Diğer modelin şekli bundan farklı bakalım o ne katacak.Bütün bunları geliştirebilirsek epey kullanışlı olaacak gibi.Mesela tork isteyene model 1 hız ve yüksek devir isteyene model 2 gibi satmak lazım.Freerideları biliyorsundur 2t ama 4t gibi tork var..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
Salyangozdan sonra kendi motoruma mutlaka bir tüp üreteceğim.:)
Ekarademir
19 Aralık 2017, 22:23
Siz bu işi güzel çözdünüz, muhakak bu işi ticarete dökün. Hem siz kazanın, hem kullanıcı ithal malzemeye cebini boşaltmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
Hatta bu kararlılıkla tüp de yaparsınız. Bi tane fmf parçalayıp içini taklit edebilirsiniz.
Bende aynı düşüncedeyim. Tip olarakda orjinalden güzel duruyor. Ses olarakda iyi. Performans olarakda iyi.
ersinkahrama
02 Temmuz 2019, 18:14
şu mesele için adam akıllı bir türkçe kaynak bulamamıştım paylaşımınız için teşekkürederim elinizden geldiğince 2t tamiratlarını yaparken videoya çekerseniz çok sevinicek insan var eminim dediğim gibi türkçe kaynak sıfır bu konuda. videoları indirip arşivime ekleyeceğim :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO