Orijinalini görmek için tıklayınız : Dede Yadigarı 77 Planet Samanlıktan Çıktı >Sıradaki İşlem Ne Olmalı ?
kayfeciiii
16 Ekim 2017, 21:01
İyi günler, yeni üye geldi, konu yanlış yerdeyse taşınsın lütfen :)
2 Yıldır depoda yatan planet motoru depodan çıkarıp ustaya götürdüm, motoru açıldı bakımı yapıldı, aküsü alındı, artık yürür halde.
Şimdi sıradaki işlem ne olmalı :
1- Renk seçimim ne olmalı ? (açık mavi istemiyorum)
2- Elektrik işlemleri mi, kaporta işlemi mi, ne yapmalıyım şimdi ?
3- Bu motorda dikkat etmem gereken kullanmam gereken kullanmamam gereken bir şey var mı ?
4- Krom yapılacak yerlerin krom masrafı ne olur ?
5- Motor boyatmanın masrafı ne olur ?
Yaş 22, 2000 tl verip sıradan bir motora binmektense tarz bir motora binmek istiyorum daha öncede 64 model jeep'i teyzeler dayılar 2 bin liraya sattı şimdi 30 bin istiyor alan kişi, bunu kurtarıp kullanmak istiyorum.
Her türlü öneriye fikire açığım.
https://i.hizliresim.com/zJnby4.jpg (https://hizliresim.com/zJnby4)
https://i.hizliresim.com/jQBoAD.jpg (https://hizliresim.com/jQBoAD)
Ekarademir
16 Ekim 2017, 21:12
Tam benlik konu. İlgiyle takip edip, elimden geldiğince yardımda edeceğim. :)
Toplama işini yapabileceğin yerin varmı?
Alet edavat durumun nasıl?
El becerin ne durumda?
Boldpilot
16 Ekim 2017, 21:16
Merhabalar , kaportadan önce elektirik kablo , hortum tesisatını komple elden geçirmekte fayda var , daha sonra o koruma demirlerini vs söküp atın. İşinin uzmanı bi boyacıya danışın kaporta konusunda oldukça yardımcı olacaktır ve fazla bi masrafı olacağını sanmam ancak yok ben kendim yapıcam boya işinşde dersen motordan ayırabildiğin parçaları komple söküp önce kalın sonra ince zımpara ile güzelce zımparalayıp boyarsın , ayrılmayan parçaları motor üzerinde çevresini kapatarak işlem yaparsın . Ben olsam tek renk mat Siyah yapardım motoru. Ancak günlük kullanacaksanız daha sonra çıkacak motor arızaları ve yakıtı sizi üzebilir.
kayfeciiii
16 Ekim 2017, 21:21
yerde zamanda çok ama neler yapabilirim bilmiyorum :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------
siyahın uğraşı çok olur diye düşünüyorum aklımdan kapaklar ve km saatini orası sarı geri yerler siyah yada süt beyazı üzerine küçük gold renk çizgiler düşünüyorum
acestor
16 Ekim 2017, 21:41
gözlerimizi bayram ettirecek bir şeyler çıkar gibi, yolun açık olsun.
gelişmeleri bekliyoruz :)
kayfeciiii
16 Ekim 2017, 21:45
inşallah öyle birşey olsun istiyorum , teşekkür ederim :)
tokhanoğlu
16 Ekim 2017, 22:13
Merakla bekliyorum.
Eğer motosiklet orjinal ise ve derdin değerli kalsın ise orjinal hiç bir şeye dokunma.
Hatta renk dahil.
Rus sitelerinden boyasını bulsan süper olur.
Fakat değeri önemli değil güzel bir motorum olsun biniciyim diyorsan önün açık herşeyi yapabilirsin.
Fakat unutma ikinci seçenek fiyatı öldürür.
aokuyumcu
16 Ekim 2017, 22:58
bir defa komple dağıtıp boyanacak parçaları oto boyacısına verip boyatır, orjinal renklerinden şaşma .
dağıttığında elektirik tesisatını kafası çalışan bir oto elektrikcisine söktür , veya kafası iyi çalışan normal elektirikciye.
çıkan paslı demir aksamı bir güzel fırçaya tuttur sonrasında pırıl pırıl olduğunda krom kaplamaya ver
motor boyanmaz kimyasal oksit gidericiler ve boya fırçası ile bir güzel temizle yıka kurut ve gaz yağı ile son olarak yıka kenara koy.
söktüğün sıra ile topla
maliyeti bütün parçaları sağlam ise ve söker takarken zedelemez isen 1000 1200 tl çıkar gibi geliyor.
Ekarademir
16 Ekim 2017, 23:56
Bence önce komple parçala. Sonra şase ve parçaları kumlamacıya ver. Sanayide kasa kumlayanlar var. Öyle yaparsan çok daha iyi sonuç alırsın boyadan. Sonra parçaları tekrar toplarsın boyayarak. Elektirik tesisatının kablolarıda yenilersin.
Sökmeden güzel birşey ortaya çıkmaz. Daha önceden restore işi yaptım. Otoser diye konumda var ama fotoğraflar silinmiş. Beni facebookdan ekle orda albüm var restore aşamaları. Sende onlara bakıp kararını verirsin.
matrax33
17 Ekim 2017, 01:04
şapıra çevir 1 tane hazır ön takım 1 çift cant birazda taş motoruyla kaynak makinası iş görür.
EmirŞengezer
17 Ekim 2017, 09:36
Sökülebilen her şeyi söküp temizleyip, onarıp, miyadı dolmuş parçaları değiştirip sonrasında kumlama boya işleri elektrik tesisatı vs. yazarken yoruldum :). Sen üşenmeyip işin peşini bırakmazsan forumdan bol bol yardım alacağın insanlar olacak.
Allah kolaylık versin.
Renk önerisi;
http://www.cossackmotorcycles.com/images/izh_Jupiter2_400.jpg
drtayfun
17 Ekim 2017, 09:47
BMW çakması galiba bunlar, belki meraklısı vardır.
matrax33
17 Ekim 2017, 12:31
BMW çakması galiba bunlar, belki meraklısı vardır.
bmw ile ne mekanik ne de görsel benzerlikleri yok.
YAHYaONUR
17 Ekim 2017, 13:12
Ooo harika konu takipteyim, lütfen gelişmeleri günlük şeklinde buradan tutup yeni fotoğrafları eksik etmeyin :cat:
drtayfun
17 Ekim 2017, 13:51
bmw ile ne mekanik ne de görsel benzerlikleri yok.
Yok mu ?
https://www.google.com.tr/search?hl=tr&biw=1366&bih=637&tbm=isch&sa=1&q=bmw+1970+motorcycle&oq=bmw+1970&gs_l=psy-ab.1.4.0j0i30k1l5j0i5i30k1j0i8i30k1l3.3935.8778.0. 12986.4.4.0.0.0.0.142.514.0j4.4.0....0...1.1.64.ps y-ab..0.4.511...0i7i30k1j0i8i7i30k1j0i67k1.0.R-xSvvjbi1Y#imgrc=NAEJmN42U1ux9M:
Çok ayrıntısını hatırlayamadım şimdi ama İZH ve Planet köken olarak Ural marka Rus (Doğu Alman) üretimidir, daha sonra BMW Bunlardan tasarımı ve fabrikayı alıp geliştiriyor ve kendi yoluna gidiyordu galiba. Ayrıntısı aklımda kalmamış.
kurubuz
17 Ekim 2017, 15:13
Farklı bir fikir :
Çalışıyorsa bu haliyle sat. Mutlaka değerinden fazla vermeye hazır bir hurda toplama meraklısı çıkacaktır . Elde ettiğin paraya az ekleyip veya peşinat olarak kullanıp sıfır motor al. Böylece bunu toplamak ve arızaları ile uğraşmakla geçireceğin zamanı tertemiz sıfır motorunla iki teker üzerinde geçirirsin. DTX ve benzeri kanallardaki eski araba toplama programlarına kanmayın. O araçların sahipleri sonsuza kadar mutlu mesut yaşamıyorlar. O araçlar arızaları ile başlarına bela oluyor, o kısmı göstermiyorlar :)
matrax33
17 Ekim 2017, 17:30
Yok mu ?
https://www.google.com.tr/search?hl=tr&biw=1366&bih=637&tbm=isch&sa=1&q=bmw+1970+motorcycle&oq=bmw+1970&gs_l=psy-ab.1.4.0j0i30k1l5j0i5i30k1j0i8i30k1l3.3935.8778.0. 12986.4.4.0.0.0.0.142.514.0j4.4.0....0...1.1.64.ps y-ab..0.4.511...0i7i30k1j0i8i7i30k1j0i67k1.0.R-xSvvjbi1Y#imgrc=NAEJmN42U1ux9M:
Çok ayrıntısını hatırlayamadım şimdi ama İZH ve Planet köken olarak Ural marka Rus (Doğu Alman) üretimidir, daha sonra BMW Bunlardan tasarımı ve fabrikayı alıp geliştiriyor ve kendi yoluna gidiyordu galiba. Ayrıntısı aklımda kalmamış.
Ural marka bmw çakması doğrudur. Ama 70'lerin konsepti birbirine çok benzer. 1970 MZ'lerde bu tiplerde. r70'lerle birnini anımsatması normal. Ama teknik açıdan çok farklı motorlar. Çakma diyebilmek için taklit edilmiş olması gerek. BMW'yi ural taklid ediyor. İj ve planetler bu sınıfta değil pek.
EmreKocyigit
17 Ekim 2017, 20:27
Her boya taklit edilir, geçmiş taklit edilemez... Nikelaj kısımları güzelce temizle, parlat motorun grenajları, depoyu sök ardından pas önleyiciyi vur üstüne de güzel bir parlak cila tadından yenmez
Ekarademir
17 Ekim 2017, 22:03
BMW çakması galiba bunlar, belki meraklısı vardır.
Planet ayrı bi efsane. Özellikle Anadolu'da hala kahır çeker bu motorlar.
Traktör gibi bile kullanılır. Yanına sepet takılınca 1 ton yükü çeker. Hantaldır atak değildir ama katır gibidir. Rampa düz dinlemez yolu yarar gider.
Evet meraklısı var. Mesela ben. :mrgreen: Antep Maraş taraflarında hastası çok.
kayfeciiii
17 Ekim 2017, 22:49
şuan bütçemi toplamak boyatmak filan aşıyor bugün ustadan çıkartıp gezdim biraz sıkıntı yok elektrik aksamınıda elden geçirdikten sonra yaza kadar bu şekilde kalacak gibi duruyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
bende öyle diyerek giriştim işe fakat usta motoru dağıtıp toplamaya 500 istedi , krom yapılacak yerler 600-700, iyi bir boyada 1000 liradan aşşağı tutmaz dedi, şuna bütçemi aştığı için yaza kadar kendim zımpara ufak tefek işlerini yapıp iş edinicem :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
komple ele alınca masrafı beni aşıyor yaza kadar kendim ufak tefek şeylerini tamamlayacağım yaz başı gibi komple sıfır gibi yapmayı düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------
onuda çok düşündüm fakat tek kişilik olması çok soru işareti bırakıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
aklımdan geçen renklerden biri buna çok benziyor biraz daha açığı ama böyle güzel bir motor çıkması nisan mayıs aylarını bulacak gibi duruyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
bugün ustadan aldım elektrikçiye götürdüm, bunlar 6 volt bende parçası yok filan dedi 12 volt çevirelim dedim olmaz dedi, galiba uğraşmak istemedi, telefonum yok şuanlık 2 3 gün sonra inşallah :)
Ekarademir
17 Ekim 2017, 23:30
Mesajın altındaki cevapla yerine alıntıya basıp yollarsan kime cevap verdiğin belli olur. :)
Kendin yaparsan en az maliyetle işi çözersin.
Kumlatmak yerine tel fırça ile temizleyebilirsin. Krom pahalı iş. Krom yaptırmayı boşver. Orjinal krom parçalar iş görürse onları temizleyip kullanmayı dene. Boyayı ise sanayide oto boyacılarına git onlar sprey boya basıp verir. Kaliteli olur öyle yapılan boya. Onuda kendin boyarsın.
Yada onu sanayide yaptırsın ucuz yapan bi yer bulursan. Şu durumda seni mali olarak zorlayacak tek şey boya zaten. Geri kalanı kendin halledersin.
Facebookda planet diye arat çok grup var. Onlara katıl ordan çok şey öğrenirsin. Bu tip motorlarda artık bulunduğun şehirde parça bulma işi kalmadı. İnternetten sipariş verip alabilirsin parçayı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------
Sen beni bi eklede ordan konuşalım. Tam benim yapmak istediğim bi restore işini yapacaksın. Konuşuruz ordan
https://www.facebook.com/Otukenli68
hasmet
18 Ekim 2017, 00:01
Bence kozmetikten once guvenlik:
Yuruyen aksam, zincir veya saft, rulmanlar, frenler ve tabii ki suspansiyon.
Daha sonra 20 senenin ahini cikarmis oldugu hortumlar ve teller, ozellikle teller (debriyaj, fren, vs.) Kullanimi cok etkileyecektir.
Matlasmis sinyal lenslerini de degistirin bence, cok kotu duruyor.
Boya vs. nispeten kolay.
Orijinal kalma meselesine gelince: Cok da ender bir modelin cok ender bir ornegi degil. Orijinalinden cok uzaklasmamak kaydiyla sevdigim bir renge boyar veya boyatirdim sahsen.
kayfeciiii
18 Ekim 2017, 09:06
Mesajın altındaki cevapla yerine alıntıya basıp yollarsan kime cevap verdiğin belli olur. :)
Kendin yaparsan en az maliyetle işi çözersin.
Kumlatmak yerine tel fırça ile temizleyebilirsin. Krom pahalı iş. Krom yaptırmayı boşver. Orjinal krom parçalar iş görürse onları temizleyip kullanmayı dene. Boyayı ise sanayide oto boyacılarına git onlar sprey boya basıp verir. Kaliteli olur öyle yapılan boya. Onuda kendin boyarsın.
Yada onu sanayide yaptırsın ucuz yapan bi yer bulursan. Şu durumda seni mali olarak zorlayacak tek şey boya zaten. Geri kalanı kendin halledersin.
Facebookda planet diye arat çok grup var. Onlara katıl ordan çok şey öğrenirsin. Bu tip motorlarda artık bulunduğun şehirde parça bulma işi kalmadı. İnternetten sipariş verip alabilirsin parçayı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------
Sen beni bi eklede ordan konuşalım. Tam benim yapmak istediğim bi restore işini yapacaksın. Konuşuruz ordan
https://www.facebook.com/Otukenli68
internetten bakıncada hangisi daha iyi olur bilemiyorum şuan ilk sorun elektrik aksamı yolda akşam gidilmiyor, arkadan gelen göremiyor, internette 6 voltlara bakıyorum fakat güçlü sinyaller ve güçlü far istiyorum hangisi uygun olur bilmiyorum :)
Facebooktan ekledim fakat telefonum kırıldı, yeni telefonun gelmesi yarın akşamı bulacak gibi duruyor :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
Bence kozmetikten once guvenlik:
Yuruyen aksam, zincir veya saft, rulmanlar, frenler ve tabii ki suspansiyon.
Daha sonra 20 senenin ahini cikarmis oldugu hortumlar ve teller, ozellikle teller (debriyaj, fren, vs.) Kullanimi cok etkileyecektir.
Matlasmis sinyal lenslerini de degistirin bence, cok kotu duruyor.
Boya vs. nispeten kolay.
Orijinal kalma meselesine gelince: Cok da ender bir modelin cok ender bir ornegi degil. Orijinalinden cok uzaklasmamak kaydiyla sevdigim bir renge boyar veya boyatirdim sahsen.
ruhsatta mavi geçiyor onun için parlement mavisi geçiyor aklımdan ama boya işinin şimdilik acelesi yok , dediğiniz gibi ilk güvenlik sinyal far park araştırıyorum şuan,sonra sıra debriyaj fren telleri filan tabiki ,tabi 2 yıldır yatan lastiklerde değişse iyi olur tabi
chevy64
18 Ekim 2017, 09:28
Kolay gelsin. Motoru dagitip Kumlama vs. Isine girersen yaptigin masraf ve ugrastan bikabilirsin. Arkadasin dedigi gibi tel firca zimpara tasi vs. Guzelce temizlenir. Hem oyalanirsin ne guzel iste. Renk olarak kawasaki w800 lerdeki ceviz yesili ile krem cok hos durur.
janberk
18 Ekim 2017, 14:33
Selam herkese,
Bence bu motor "ben scrambler olmak için bu kadar bekledim" diye bas bas bağırıyor.
Arka çamurluktaki lastiği çıkar,
arka seleyi çıkar,
motor koruma demirlerini çıkar,
ayak koyma demirlerini elden geçir,
koltuğu 5-10 cm arkadan kısaltıp,yüksekliğini az olan bir döşeme yaptır,
sakın eksozları değiştirme,düzeltebiliyorsan bir iki tıkla,yerlerini ayarla ama ucunu havaya kaldırma.
orjinal metal renk görünen jant merkezleri,motor bloğu gibi parçaları kumlatabilirsin, ben olsam bulaşık telini mazota batırıp silerdim,hatta düzgün ve bir yönde yaparsan fırçalanmış metalik desen bile yaparsın.
amortisörlerin durumunu bilemeyeceğim,sağlamlarsa hiç elleme, değillerse değiştirip aynı rengini ver,
ve en önemlisi :
yüzey temizliğini yap, pütürleri fırça zımpara ve çıkarıyorsa temizle VE RENGİNİ HİÇ DEĞİŞTİRMEDEN SON KAT KORUYUCU VERNİK! ! !O KADAR...
Bu motor bu saatten sonra hız için değil yolda olmak için binilecek bir motor. Eskitme havası verilmiş motor alan bi ton insan var, elinde yıllarla eskimiş üzerinde hikaye dolu bir motor varken ben hiç rengini falan değiştirmem ama mekaniğinin saat gibi çalışması için elimden geleni yapardım.
kayfeciiii
18 Ekim 2017, 20:26
Selam herkese,
Bence bu motor "ben scrambler olmak için bu kadar bekledim" diye bas bas bağırıyor.
Arka çamurluktaki lastiği çıkar,
arka seleyi çıkar,
motor koruma demirlerini çıkar,
ayak koyma demirlerini elden geçir,
koltuğu 5-10 cm arkadan kısaltıp,yüksekliğini az olan bir döşeme yaptır,
sakın eksozları değiştirme,düzeltebiliyorsan bir iki tıkla,yerlerini ayarla ama ucunu havaya kaldırma.
orjinal metal renk görünen jant merkezleri,motor bloğu gibi parçaları kumlatabilirsin, ben olsam bulaşık telini mazota batırıp silerdim,hatta düzgün ve bir yönde yaparsan fırçalanmış metalik desen bile yaparsın.
amortisörlerin durumunu bilemeyeceğim,sağlamlarsa hiç elleme, değillerse değiştirip aynı rengini ver,
ve en önemlisi :
yüzey temizliğini yap, pütürleri fırça zımpara ve çıkarıyorsa temizle VE RENGİNİ HİÇ DEĞİŞTİRMEDEN SON KAT KORUYUCU VERNİK! ! !O KADAR...
Bu motor bu saatten sonra hız için değil yolda olmak için binilecek bir motor. Eskitme havası verilmiş motor alan bi ton insan var, elinde yıllarla eskimiş üzerinde hikaye dolu bir motor varken ben hiç rengini falan değiştirmem ama mekaniğinin saat gibi çalışması için elimden geleni yapardım.
Selamlar, çok güzel dediniz fakat eskitilmiş hali ile yürümesi biraz zor muayene filan dert olur, şuan motordan bir civata bile sökemiyorum kemik gibi birleşmişler, ilk önce elektrik ve yürüyen bu arada kendim zımparalıyorum sonucunda ne yapacağımı bilmeden :)
matrax33
18 Ekim 2017, 21:53
Bu motorlara patlıcan moru çok yakışıyor değerlendirmenizi öneririm. Bundan fi tarihi evel patlıcan mor renginde şapıra çevirmişliğim var.
Mekanigi elden gecir surus herseyden once onemlisi sonrasina gelirsek bence bu hali cok hos gorunuyor bana kalsa hic bozma derim ama gorselde onemli normalde pasli vs benimde hosuma gitmez ama senin motor bi baska geldi gozume yurt disinda millet tarz gorunum vermek icin neler yapiyor bir bilsen :) tabi bunun saglik durumuda var tetanoz gibi o yuzden boyatmanda fayda var
janberk
18 Ekim 2017, 23:19
Bu motoru tumden dagitip toplamazsan mekanik ve elektriginden hicbir zaman emin olamazsin,muayenesen de gecemezsin.boya icin de temizlik +son kat vernik yeni boyanmis kadar saglikli olur,deforme kismi bi manada tamamen yalitmis olursun,curumesi durur
kayfeciiii
25 Ekim 2017, 11:01
Bu motorlara patlıcan moru çok yakışıyor değerlendirmenizi öneririm. Bundan fi tarihi evel patlıcan mor renginde şapıra çevirmişliğim var.
bir arkadaşımda var o renkte :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:03 ----------
Mekanigi elden gecir surus herseyden once onemlisi sonrasina gelirsek bence bu hali cok hos gorunuyor bana kalsa hic bozma derim ama gorselde onemli normalde pasli vs benimde hosuma gitmez ama senin motor bi baska geldi gozume yurt disinda millet tarz gorunum vermek icin neler yapiyor bir bilsen :) tabi bunun saglik durumuda var tetanoz gibi o yuzden boyatmanda fayda var
güzel durmasına duruyor fakat bu şekilde trafikte gezemiyor :) mecbur boyanacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
Bu motoru tumden dagitip toplamazsan mekanik ve elektriginden hicbir zaman emin olamazsin,muayenesen de gecemezsin.boya icin de temizlik +son kat vernik yeni boyanmis kadar saglikli olur,deforme kismi bi manada tamamen yalitmis olursun,curumesi durur
ustayla anlaşabilirsem komple dağıttırıcam
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------
Bu motor beni çok kararsız bırakıyor :)İnternette bulabildiğim tüm parçaları değiştirip sıfır gibi çıkarmak istiyorum ama çok maliyetli oluyor şimdi birazını sonra birazını yapayım desem de 2 masraf oluyor.
Neyse asıl konumuz şu : Bu parçalar benim motora uyar mı ? özellikle sinyal ve ampülleri, far ve stop grubu ?
https://i.hizliresim.com/rJ2bAN.jpg (https://hizliresim.com/rJ2bAN)
https://i.hizliresim.com/qJWX6D.jpg (https://hizliresim.com/qJWX6D)
matrax33
25 Ekim 2017, 13:17
Uydurursan her türlü sinyal stop vs. uyar
Motorun duruşu eskimişliği muhteşem gözüküyor. Çok özendim, büyük potansiyelim var diye bağırıyor. İmkan ve zaman olsa da biz de uğraşsak :)
chopperrider
25 Ekim 2017, 13:31
Bu motosiklet hakkında hiçbir şey bilmiyorsun ve üstelik de bütçen yok.
Gerçekçi olmak lazım, doğru düzgün bir restorasyon için bilgi ve el becerisi bunlar yoksa da sağlam para gerekir. Kaldı ki bazen sağlam para olduğu halde bilgi olmadığı için paranı harcadığın insanları doğru yönlendiremezsin ve ortaya berbat birşey çıkar.
Elde zımparalayıp falan olduğundan beter hale getirmeden meraklı birine satsan ve güncel birşey alıp binsen emin ol sonrasında iyi ki girmemişim bu işe dersin.
Heves kırmak istemezdim ama gerçekler böyle arkadaşım.
BLUERAY
25 Ekim 2017, 13:58
harika bir motorun var ve zevkle yapilacak bir cok iyilestirme olacaktir, hadi oldu ya köy yerinde bile jandarma trafik cevirdi ve bagladi. O zamani dusun. Dunya basina yikilacaktir.
ruhsat ne durumda bilmiyorum ama ilk yapacagin masraf kalemlerini motorun muayeneden hafif kusurlar ile gecebilmesine yonelik hesapla. Trafige cikamadigin bir motora masraf yapma derim.
Bu arada ruhsat sahibinin hayatta oldugunu ( evet ise allah omurler versin) ve senin A2 sahibi oldugunu dusunerek yazdim.
kayfeciiii
27 Ekim 2017, 10:38
harika bir motorun var ve zevkle yapilacak bir cok iyilestirme olacaktir, hadi oldu ya köy yerinde bile jandarma trafik cevirdi ve bagladi. O zamani dusun. Dunya basina yikilacaktir.
ruhsat ne durumda bilmiyorum ama ilk yapacagin masraf kalemlerini motorun muayeneden hafif kusurlar ile gecebilmesine yonelik hesapla. Trafige cikamadigin bir motora masraf yapma derim.
Bu arada ruhsat sahibinin hayatta oldugunu ( evet ise allah omurler versin) ve senin A2 sahibi oldugunu dusunerek yazdim.
dedem hayatta ruhsat elle yazılma ilk ruhsatı galiba , ehliyete yazılcam da muayeneden geçmesi için sinyal far işlerini çözmem lazım o konudada yardımcı olacak birini bulamadım
Salih_T
28 Ekim 2017, 13:55
yerinde olsa idim kırmızıya boyatırdım. diğer kısımlara krom kaplama yada mat siyah boya yaptırırdım.
Ekarademir
28 Ekim 2017, 20:09
dedem hayatta ruhsat elle yazılma ilk ruhsatı galiba , ehliyete yazılcam da muayeneden geçmesi için sinyal far işlerini çözmem lazım o konudada yardımcı olacak birini bulamadım
Kaç senedir muayeneye girmemiş o motor? Trafikten düşmediğine emin misin?
Elle yazılan ruhsat mı kaldı yahu. :)
kayfeciiii
29 Ekim 2017, 09:52
eveet şuan kırmızı ve parlement mavisi arasındayım ama renk değiştirmek bana sıkıntı yaşatır mı bilmiyorum ruhsatta mavi çünkü
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
Kaç senedir muayeneye girmemiş o motor? Trafikten düşmediğine emin misin?
Elle yazılan ruhsat mı kaldı yahu. :)
mtvsi ödeniyor sürekli niye düşsün ki , bizim mzden bahsetmiştim oda öyle mtvsi yatıyor sadece , muayene cezası öder geçer diye düşünüyorum , birde sen bilirsin heralde ruhsatta mavi geçiyor kırmızı ya boyasak muayene yok zaten öyle geçse olur mu yoksa mavi mi gitmek gerekir
BLUERAY
29 Ekim 2017, 10:19
boyadigin rengi ruhsata isletmek zorundasin, bunun icin de aracin sigortasi, borc durumu, boyama faturasi, tuv den tespit raporu gibi bir dunya prosedur karsina cikicak. İnt ten arastirarak bu prosedurleri ogrenmeli ve trafik sube den teyid etmelisin. Diger yandan ise, bu islemleri ancak ruhsat sahibi yahut vekalet verecegi kisi takip edebilir.
kisacasi renk degisikligi ruhsata islenmedigi icin muayeneden gecemez.
bir de o plakayi sor trafige, standartlara uygun mu diye..
Kendi kendime dusundum de, prosedurden daha fazla hicbirsey yok hayatimizda yahu. Her islemi gelir kaynagi diye dusunen bir devlet.... ne o sosyal devlet....
breh anasini beee...
Ekarademir
29 Ekim 2017, 10:29
Ücretsiz tespit yaptıracaksın muayenede. Sana bi kağıt verecekler araç kırmızıdır diye. Onu götürüp ruhsata işleteceksin. Zaten yeni ruhsat çıkaracaksın.
kayfeciiii
31 Ekim 2017, 11:11
boyadigin rengi ruhsata isletmek zorundasin, bunun icin de aracin sigortasi, borc durumu, boyama faturasi, tuv den tespit raporu gibi bir dunya prosedur karsina cikicak. İnt ten arastirarak bu prosedurleri ogrenmeli ve trafik sube den teyid etmelisin. Diger yandan ise, bu islemleri ancak ruhsat sahibi yahut vekalet verecegi kisi takip edebilir.
kisacasi renk degisikligi ruhsata islenmedigi icin muayeneden gecemez.
bir de o plakayi sor trafige, standartlara uygun mu diye..
Kendi kendime dusundum de, prosedurden daha fazla hicbirsey yok hayatimizda yahu. Her islemi gelir kaynagi diye dusunen bir devlet.... ne o sosyal devlet....
breh anasini beee...
en iyisi ruhsatta yazdığı gibi maviye boyamak
ArdaStorm
06 Kasım 2017, 15:59
Anamur plaka :cat: Sabırsızlıkla son halini bekliyorum
HakanGup
11 Mayıs 2018, 17:59
Bende de kamburu var 1974 model mavi beyaz, 12volta çevirdim daha yeni, beni bekliyor güzelim... 12volta çevrilmez diyen, boyasına 1000 çeken kazıkçılardan uzak dur kardeşim. Bu arada nerede motor? Hangi şehir?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO