Orijinalini görmek için tıklayınız : Ayni amper ucuz akü ile yuasa farki nedir?
velizrsln
03 Ekim 2017, 00:58
Yuasayi ornek olarak verdim illaki bir suru kaliteli akü vardir, ayni amper, sadece yuasa daha uzun ömürlü mü?
Basitçe kaliteli akü deyince uzun ömürlü olması değil, elektriksel dalgalanmalar yapıp beyni elimize aldırmayan aküyü anlıyoruz.
Bunun fiyatla bir ilgisi var mı bilmiyorum.
Ama beyni ya da diğer elektrikle çalışan parçaların başını yakarsak fiyatla çok ilgili oluyoruz.
pertry
03 Ekim 2017, 01:45
Amper depolama farkı olur birde anlık verdiği akımın yüksekliği olur, başka fark olmaz.
velizrsln
03 Ekim 2017, 02:06
Amper depolama farkı olur birde anlık verdiği akımın yüksekliği olur, başka fark olmaz.
aynı amper aynı boyutta oluyor çok ucuzlara, anlık verdiği akım önemli değil zaten her türlü çalıştırıyor, o zaman pahalı akünün tek artısı uzun ömür sağlamlığı falan kalıyor,
ama acaba dedim ucuz aküde 7amper yazıyor ama 7 amper değilde 3-5 falan oluyor mu acaba diye sorayım dedim
Grumpy
03 Ekim 2017, 02:10
aynı amper aynı boyutta oluyor çok ucuzlara, anlık verdiği akım önemli değil zaten her türlü çalıştırıyor, o zaman pahalı akünün tek artısı uzun ömür sağlamlığı falan kalıyor,
ama acaba dedim ucuz aküde 7amper yazıyor ama 7 amper değilde 3-5 falan oluyor mu acaba diye sorayım dedim
Amper degerı standartın altına duserse akuyle baglantılı noktalarda verım duser.
UNdocab
03 Ekim 2017, 02:45
2 akü ile ayrı ayrı şu testi yap
Motosiklete akü takılı iken marşa bas ve bu sırada akü üzerinden voltajları ölç.
Ucuz akü nereye kadar yığılma yapıyor, yuasa nereye kadar yığılma yapıyor bi bak.
Bunu 10 defa tekrarla. Zaten burada kararını vereceksin
Olcay Avşar
03 Ekim 2017, 09:54
Şu da var ki ne kadar kaliteli olursa olsun akünün ömrü dolduğunda seni yolda bırakcak :)
Ya da ilk hissettiğin anda aküyü yenilemen gerekecek.
Nikkfurie
03 Ekim 2017, 10:39
aynı amper olabilir ama deşarj kapasitesi yüksek aküler daha pahalıdır , Yuasa nın da ucuz tip aküsü var piyasada , üzerindeki kapasite yazıları beyazdır , yüksek deşarjlı olanlar kırmızı yazılıdır ve fabrika çıkışı bu aküler kullanılmakta , kendimde şahit olduğum üzere sıfır motorun üzerinden , bahsettiğimiz 500-600 liralık aküler çıkarılıp 150 liralık aynı amper aynı marka akü takılabiliyor Türkiye de , bunu yapanda motoru teslimden önce toplayan servis elemanı !
emremm
03 Ekim 2017, 13:00
Çok da abartmayın.
Yuasa yerine boyut bulabilirseniz kaliteli İnci veya başka markalar kullanabilirsiniz.
Yuasanın bazı akülerinin burada üretildiğini duymuşdum. Kesin bilgi değildir.
http://www.incigsyuasa.com/
logaritma
04 Ekim 2017, 01:01
eğer çok kullanmıyorsanız yani güneşi gördüm mü ben çıkarım abi tadımlık sürerim olayındaysanız zaten sık sık akünüz biticekdir ve şarj ediceksiniz.. yuasada alsanız ucuz bir markada alsanız o aküyü yiyiceksiniz..
randımanlı her gün yada sık sık motor kullanıyorsanız zaten motorda asla ucuza kaçmayın ne akü ne lastik ne diğer şeylerde..
Metehan07-70
04 Ekim 2017, 09:44
Ben farkını bilmem, fakat motorumda ki Yuasa 4 senelik, iki kere marşa pek bastığımı pek hatırlamam.
kurubuz
04 Ekim 2017, 09:52
Motorunda ayak marşı ( kickstart) varsa alabileceğin en ucuz aküyü alabilirsin. Ama yoksa iyi akü almak zorundasın zira çalıştıramazsın, vurdurmak da her zaman mümkün olmayabilir.
Madem aküden konu açıldı bende sorayım, motoru 5-6 gün çalıştırmayınca ilk marş basarken gösterge komple sönüyor motor çalışınca geri geliyor. Aynı şeyi fan açık marşa basınca yapıyor. Şimdi bu aküyü sarj mı ettireyim yoksa değiştireyim mi ?
velizrsln
04 Ekim 2017, 10:58
Madem aküden konu açıldı bende sorayım, motoru 5-6 gün çalıştırmayınca ilk marş basarken gösterge komple sönüyor motor çalışınca geri geliyor. Aynı şeyi fan açık marşa basınca yapıyor. Şimdi bu aküyü sarj mı ettireyim yoksa değiştireyim mi ?
gösterge sönücek kadar zayıfsa nasıl çalışıyor anlamadım
gösterge sönücek kadar zayıfsa nasıl çalışıyor anlamadım
Bende anlamadım işte :mrgreen: Marsta en ufak bir zayıflama yok ama gösterge gidiyor
emremm
04 Ekim 2017, 13:57
Madem aküden konu açıldı bende sorayım, motoru 5-6 gün çalıştırmayınca ilk marş basarken gösterge komple sönüyor motor çalışınca geri geliyor. Aynı şeyi fan açık marşa basınca yapıyor. Şimdi bu aküyü sarj mı ettireyim yoksa değiştireyim mi ?
Akün büyük ihtimalle son demlerini yaşıyor.
Motor da en fazla güç tüketen anlıkta olsa marş motorudur.
Göstergenin çektiği güç az, çalışır. Marşa basmaya başladığınızda akü gerilimi düşerek, göstergenin çalışma gerilimlerinin altına düşer, göst. kapanır. Marş, akü gerilimi ~10 Volta kadar çalışır.
Marşı kestiğinizde gerilim yükselerek gösterge çalışmaya başlar.
Eğer marş bastıktan sonra kısa süreli sürüşler yapıp, motoru kapatıyorsanız yeterli şarj yapılmıyor. Yoksa akü değişecek.
Akü kaç yıllık?
Akün büyük ihtimalle son demlerini yaşıyor.
Motor da en fazla güç tüketen anlıkta olsa marş motorudur.
Göstergenin çektiği güç az, çalışır. Marşa basmaya başladığınızda akü gerilimi düşerek, göstergenin çalışma gerilimlerinin altına düşer, göst. kapanır. Marş, akü gerilimi ~10 Volta kadar çalışır.
Marşı kestiğinizde gerilim yükselerek gösterge çalışmaya başlar.
Eğer marş bastıktan sonra kısa süreli sürüşler yapıp, motoru kapatıyorsanız yeterli şarj yapılmıyor. Yoksa akü değişecek.
Akü kaç yıllık?
Ne zaman takıldığını bilmiyorum. Bu gün söküp sarj ettireyim bakalım ne olacak. Eğer akü gidiciyse artık yaza doğru alırım kışın zaten fazla kullanmıyorum motoru.
velizrsln
13 Ekim 2017, 22:06
şu akü şarj etme olayını anlamıyorum, akü zaten motor giderkende şarj olmuyor mu uzun yolda falan aynı anlama gelmiyor mu sadece kısa yol git gel yapanlar için birşey mi acaba
emremm
13 Ekim 2017, 23:01
Marş, araçlarda en fazla güç çeken elemandır.
Marş bastın,bir km. sonra park ettin. Aküden çektiğini geri koyamadın.
Bunu tekrarlarsan sonuç da akü gerilimi düşecektir.
velizrsln
14 Ekim 2017, 01:24
Marş, araçlarda en fazla güç çeken elemandır.
Marş bastın,bir km. sonra park ettin. Aküden çektiğini geri koyamadın.
Bunu tekrarlarsan sonuç da akü gerilimi düşecektir.
gerilimi derken kapasitesi mi düşücektir kalitesiz olduğu için? devamlı kapasiteden bahsediyorum yani amper dediğimiz yoksa tabiiki boşalıcaktır akü bunun markayla ilgisi olmaz
logaritma
14 Ekim 2017, 01:28
akü şarj etme olayını en çok askerde görürdüm orda mantıklıydı bende garajda şöför olduğum için sık sık kademeye giderdik orda akü şarj odası vardı aküleri bağlardık uzun süre şarja bırakırdık orda çok normaldi sonuçda askeriyede verimlilik ön plandadır zırt pırt akü alamazlar ama sivilde zaten bitik bir aküyü şarj etmek sadece bitik bir aküyü üç beş gün fazla kullanmak demekdir en ufak bir günlük beklemede bile boşalıcakdır yeniden. askeriye gibi bedavadan devamlı sık sık götürebiliceğin elinin altında bir kademe yoksa sadece zaman kaybı ve yolda kalırsan para kaybıda olucaktır.. yeni akü almak en iyisidir ..
yeni nesil motorlarda immo,alarm yada digital bazı unsurlar var arka planda çalışan hoş gerçi immo 2002-2003 motorlarda bile var bunlar motor kapalı olsa bile aküden devamlı şarj çeker o yüzden motora randımanlı binmiyorsanız aküsü bitmesi doğal ama akü bittimide her şarjda aküden sağlam yersiniz.
emremm
14 Ekim 2017, 01:39
...
yeni nesil motorlarda immo,alarm yada digital bazı unsurlar var arka planda çalışan hoş gerçi immo 2002-2003 motorlarda bile var bunlar motor kapalı olsa bile aküden devamlı şarj çeker o yüzden motora randımanlı binmiyorsanız aküsü bitmesi doğal ama akü bittimide her şarjda aküden sağlam yersiniz.
Akü, çok uzun süre kullanmazsanız boşalacaktır. Sallıyorum, 6-12 ay gibi.
Immo, digi. devreler uyku modunda çok düşük akımlar çekerler.
Mikro amper hatta piko amperler.
logaritma
14 Ekim 2017, 03:31
Akü, çok uzun süre kullanmazsanız boşalacaktır. Sallıyorum, 6-12 ay gibi.
Immo, digi. devreler uyku modunda çok düşük akımlar çekerler.
Mikro amper hatta piko amperler.
ben çok yaşadım bunu hatta eski motorlarımda hiç arka planda çalışan bir şey olmamasına rağmen soğukda 10-15 gün kaldığında akümün boşaldığını bilirim.. akülerimde yenidir bitmesini beklemem en ufak bir titremede ışık gidip geldiğini görsem üç beş marşda sorun olmaya başlasa değiştiririm o riske girmem.. lastiklerim içinde bu geçerli km ye bakmam zaten o lastik km ömürlerini yapamam hiç bir motorumun üstünde 2 yıldan fazla lastik tutmam çok nadir 3 yılı gördüğüm lastik vardır..
emremm
14 Ekim 2017, 03:48
Haklı olabilirsiniz.
O tip elekt. devreleri az çok bilirim. Genellikle, bir işlem yapmıyorken bir süre sonra uykuya yatarlar. Uykuda çok az akım çekerler.
Mesela, siz anahtarı taktıktan sonra uyanır kodu alır, doğrulama yapar.
Başka akım çeken devreler olabilir.
Mikro-kontrolörler son yıllarda çok gelişti. Hızlar çok arttı, çektikleri güçler azaldı.
Olcay Avşar
14 Ekim 2017, 08:15
Akü hiç bir cihaza bağlı değilse bile durduğu yerde yavaş yavaş güç kaybeder, eğer motor kullanılmayacaksa ara sıra şarja bağlamak akünün ömrünü uzatır.
aquarist4
14 Ekim 2017, 08:48
Ben farkını bilmem, fakat motorumda ki Yuasa 4 senelik, iki kere marşa pek bastığımı pek hatırlamam.
Motosikletimi 2015 Nisan ayında sıfır aldım. 15 gün önce akü gitti. Aküyü çıkardığımda Yuasa olduğunu gördüm. 3. seneyi tamamlayamadı. Önceki motosikletimdeki akü de Yuasa'ydı. Ben üç seneden fazla kullanıp sattım, tek marşta çalıştırıyordu. Bu biraz da şans işi galiba. Şimdi aldığım akü de VLM markalı.
velizrsln
28 Ekim 2017, 03:32
çin malı ucuz 80 tl lik akü aldım ve eski akümden fazla farkı yok daha hiç çalıştırırken bitmedi ama bariz belli dörtlüler ve uzunlar açıkken fazla doldurmuyor sanki
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:09 ----------
yanii çalıştırırken belli ediyor yavaş döndürüyo ben bitiğim diyor, ama şimdi 300 tl ye yuasa da var başka markalarda var ben nerden anlicam hangisi daha iyidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:12 ----------
Motosikletimi 2015 Nisan ayında sıfır aldım. 15 gün önce akü gitti. Aküyü çıkardığımda Yuasa olduğunu gördüm. 3. seneyi tamamlayamadı. Önceki motosikletimdeki akü de Yuasa'ydı. Ben üç seneden fazla kullanıp sattım, tek marşta çalıştırıyordu. Bu biraz da şans işi galiba. Şimdi aldığım akü de VLM markalı.
peki nasıl vlm eski yuasaya göre
logaritma
28 Ekim 2017, 16:52
300 tl ye yuasa olsa olsa kamyon aküsü falandır .. motorsiklet de ben duymadım 300 tl lik yuasanın aküsü biz arkadaşa daha yeni aldık mt03 için 160 tl ye ..
benim cub var 6 yıldır akü orj üzerinde çin malı akü var
nc 700 vardı km 30000 olmadan elimize aldık 3 kişiydik 3 motorda akü performansı aynı üzrinde yuasa var
şimdi tenere var km 43000 orj akü
arkadaşta tenere var km 610000 orj akü YUASA
yani yuasa var yuasa var hondanın kullandığı yuasa yamaha nın kullandığı yuasa dan daha dandik hemde fark yarı yarıya
velizrsln
29 Ekim 2017, 01:20
300 tl ye yuasa olsa olsa kamyon aküsü falandır .. motorsiklet de ben duymadım 300 tl lik yuasanın aküsü biz arkadaşa daha yeni aldık mt03 için 160 tl ye ..
bazı sitelerde 400-500-600 tl isteyenler bile var cbr1000rr
benim cub var 6 yıldır akü orj üzerinde çin malı akü var
nc 700 vardı km 30000 olmadan elimize aldık 3 kişiydik 3 motorda akü performansı aynı üzrinde yuasa var
şimdi tenere var km 43000 orj akü
arkadaşta tenere var km 610000 orj akü YUASA
yani yuasa var yuasa var hondanın kullandığı yuasa yamaha nın kullandığı yuasa dan daha dandik hemde fark yarı yarıya
illaki her markanın iyi kötü modeli vardır ama biz bilmiyoruz ve doğal olarak ustalarımızda bilmez sanmıyorum bizde bunu bilenler olduğunu yanii tamam amper farkıyla anlıyoruz içinin kapasitesini ama gerisi nerede, bende aynı değerde amperli çin malı akü aldım halbuki
afsinyus
29 Ekim 2017, 01:46
merhaba
bilgisayar ups'sinde kullanıyorum Yuasa. Elektrik kesilince aynı amper Çin malı'ndan 3 kat fazla götürüyor ve 9 ayda bir akü değiştireceğime 4 senede bir değiştiriyorum(abartmıyorum) İlk alırken pahalı Yuasa ama kendini çıkarıyor. İşe yarıyor çünkü.
n11'den bazen kampanya vs nispeten makul fiyata bulabilirsiniz.
hasmet
29 Ekim 2017, 02:25
300 tl ye yuasa olsa olsa kamyon aküsü falandır .. motorsiklet de ben duymadım 300 tl lik yuasanın aküsü biz arkadaşa daha yeni aldık mt03 için 160 tl ye ..
bazı sitelerde 400-500-600 tl isteyenler bile var cbr1000rr
900cc Hornet'in Yuasa aküsünü en ucuza $110'a bulmuştum, 2007'de. Çoğu yerde $125 civarındaydı. Dolar kurundan hesabınızı yapın.
Araba akülerinden pahalı, çünkü içi sıvı değilmiş. Yatarken ve ivmelenirken performansı korumak için jel kıvamındaymış. Zaten içi açılmıyor. Harley aküleri öyle değildi mesela.
logaritma
29 Ekim 2017, 13:59
dediğinizi anlıyorum ama bunlar biraz satış politikaları yani harleydavidsonım var dedinizmi cbr1100rr ım var dedinizmi siz bu lafı dediğinizde zaten kendi kalenize ilk golü atıyorsunuz..
çünkü ya karşı satıcı hepsi değil tabiki dürüst samimi satıcıları tenzih ederim ama ne yazık ki çoğu bu paralı kaymak müşteri deyip elindeki pahalı malı satmaya çalışıyor yada motorunuz için üretilmiş aslında normal bir aküden farkı olmayan orjinal aküyü vermeye çalışırki genelde bu akülerde çok pahalıdır..
işin özü motorunuzun akü kodunu ordanda yola çıkarak muadil kodlarını öğrenmenizdir .. biz arkadaşa akü ararken mt03 lerin akülerinin duke ve bir kaç markayla ortak aynı akü olduğunu öğrendik sadece kodları farklı hatta yabancı sitelerde ortak kod altında satılıyordu bir akü ama bizde farklı farklı kodlar altında farklı fiyatlara satılıyordu..
Neyse kısaca ben o fiyatlara çıksam şayet gider lithium ion akü alırdım kesinlikle ne yuasa ne başka bir şey..
velizrsln
19 Ocak 2018, 17:20
Guncellllllllll
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO