SerKaNPaN
29 Eylül 2017, 23:57
Sitede araştırdım bir çok model var ancak st1300 pan european hakkında bilgi ve paylaşım göremedim..
uzun zamandır st1300, fjr1300 ve gtr1400 hayalini kurduğum 3 motosiklet modeliydi ve kısa bir zaman önce bunların içinde en ulaşılabilir olan st1300 pan sahibi oldum ve çok memnun kaldım. her motosikletin artıları olduğu gibi negatif yönleride vardır illaki o yüzden bu konuda bilgisi olan kullanan veya daha önce kullanmış olan kullanmak ve almak isteyen arkadaşlarla fikir alışverişi yapabiliriz
motosiklet hakkında kısaca bilgi vermek gerekirse
4 silindirli (V) 1300cc 5 vitesli motora sahip
sport touring kategorisinde oldukça güçlü ve konforlu bir motosiklet
yakıt sarfiyatı ortalama 100km 6.5 lt (benim hesaplamama göre)
Motor........Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 16 sübaplı, DOHC 90 V-4 silindirli
Motor hacmi (cc)......1261
Silindir çapı & strok (mm).....78 x 66
Sıkıştırma oranı.......10.8 : 1
Yakıt sistemi.......PGM-FI elektronik yakıt ateşleme sistemi
Max güç (ps @ dev/dak)......126 / 8000
Max tork (Nm @ dev/dak).....125 / 6000
Ateşleme.........Elektronik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
Çalıştırma........Elektrikli
Şanzıman........5 vites
Güç Aktarımı....Entegre süspansiyonlu şaft
Boyutlar (UxGxY)(mm).....2270 x 860 x 1390
Tekerlekler arası mesafe (mm)....1490
Sele yüksekliği (mm).....790
Yerden açıklık (mm)......135
Yakıt kapasitesi (litre)....29 (5lt rezerv dahil)
Tekerlekler..Ön..........3 kollu alüminyum döküm
................Arka.......3 kollu alüminyum döküm
Lastikler.....Ön........120 / 70 ZR18M/C (59W)
................Arka......170 / 60 ZR17M/C (72W)
Süspansiyon..Ön......Hava destekli 45 mm´lik teleskopik çatal, 120 mm esneme aralıklı
...............Arka......Ön yükleme ve açılma ayarlı, tek taraftan geleneksel tip süspansiyon, 123 mm esneme aralıklı
Frenler....Ön..........Kombine 3 piston kaliperli 310 5mm´lik hidrolik çift disk, ABS, cüruflu metal balatalı
............Arka.........Kombine 3 piston kaliperli 316 7mm´lik hidrolik disk, ABS, cüruflu metal balatalı
Ağırlık.........329 kg (sıvılarla beraber )
uzun yolda çok rahat viraj kabiliyeti gayet iyi ve şehir içindede ağırlığından dolayı aman aman bir sorun yaşamadım
170-180 km de hafif bi kafa sallama olayı var buna pan türbülansı diyorlar artçı yoksa arka çantadan kaynaklanan bi durum gazı yavaş yavaş açarak 200km ve sonrasında bu durum ortadan kalkıyor. artçı varsa böyle bir durum hiç olmuyor zaten
yedek parça konusunda biraz sıkıntı yaşanabilir ancak yaşanacak sıkıntı parçanın bulunamaması konusunda değil türkiyedeki satış fiyatları konusundadır. örnek sol aynamın dış plastiği ve üzerindeki sinyali yok burda bir kaç honda servisine sordum aynasız sadece plastik parça 580 tl sinyal 230 tl toplam 810 tl + işçilik bu fiyat sadece tek sol taraf için geçerli ve aynasız. ben bu eksiği yurtdışından sağ ve sol olmak üzere çift olarak ve de aynalı olarak 600 liraya sipariş verdim şuan yolda geliyor. diğer bir örnek oksijen sensörlerinden 1 tanesi görevini yapmıyor ve bu parça üniversal burdaki honda servisinde 1030 tl yurtdışından 29 dolar a oda yolda.
https://motorhikayesi.files.wordpress.com/2014/01/paneuropean-1.jpg
uzun zamandır st1300, fjr1300 ve gtr1400 hayalini kurduğum 3 motosiklet modeliydi ve kısa bir zaman önce bunların içinde en ulaşılabilir olan st1300 pan sahibi oldum ve çok memnun kaldım. her motosikletin artıları olduğu gibi negatif yönleride vardır illaki o yüzden bu konuda bilgisi olan kullanan veya daha önce kullanmış olan kullanmak ve almak isteyen arkadaşlarla fikir alışverişi yapabiliriz
motosiklet hakkında kısaca bilgi vermek gerekirse
4 silindirli (V) 1300cc 5 vitesli motora sahip
sport touring kategorisinde oldukça güçlü ve konforlu bir motosiklet
yakıt sarfiyatı ortalama 100km 6.5 lt (benim hesaplamama göre)
Motor........Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 16 sübaplı, DOHC 90 V-4 silindirli
Motor hacmi (cc)......1261
Silindir çapı & strok (mm).....78 x 66
Sıkıştırma oranı.......10.8 : 1
Yakıt sistemi.......PGM-FI elektronik yakıt ateşleme sistemi
Max güç (ps @ dev/dak)......126 / 8000
Max tork (Nm @ dev/dak).....125 / 6000
Ateşleme.........Elektronik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
Çalıştırma........Elektrikli
Şanzıman........5 vites
Güç Aktarımı....Entegre süspansiyonlu şaft
Boyutlar (UxGxY)(mm).....2270 x 860 x 1390
Tekerlekler arası mesafe (mm)....1490
Sele yüksekliği (mm).....790
Yerden açıklık (mm)......135
Yakıt kapasitesi (litre)....29 (5lt rezerv dahil)
Tekerlekler..Ön..........3 kollu alüminyum döküm
................Arka.......3 kollu alüminyum döküm
Lastikler.....Ön........120 / 70 ZR18M/C (59W)
................Arka......170 / 60 ZR17M/C (72W)
Süspansiyon..Ön......Hava destekli 45 mm´lik teleskopik çatal, 120 mm esneme aralıklı
...............Arka......Ön yükleme ve açılma ayarlı, tek taraftan geleneksel tip süspansiyon, 123 mm esneme aralıklı
Frenler....Ön..........Kombine 3 piston kaliperli 310 5mm´lik hidrolik çift disk, ABS, cüruflu metal balatalı
............Arka.........Kombine 3 piston kaliperli 316 7mm´lik hidrolik disk, ABS, cüruflu metal balatalı
Ağırlık.........329 kg (sıvılarla beraber )
uzun yolda çok rahat viraj kabiliyeti gayet iyi ve şehir içindede ağırlığından dolayı aman aman bir sorun yaşamadım
170-180 km de hafif bi kafa sallama olayı var buna pan türbülansı diyorlar artçı yoksa arka çantadan kaynaklanan bi durum gazı yavaş yavaş açarak 200km ve sonrasında bu durum ortadan kalkıyor. artçı varsa böyle bir durum hiç olmuyor zaten
yedek parça konusunda biraz sıkıntı yaşanabilir ancak yaşanacak sıkıntı parçanın bulunamaması konusunda değil türkiyedeki satış fiyatları konusundadır. örnek sol aynamın dış plastiği ve üzerindeki sinyali yok burda bir kaç honda servisine sordum aynasız sadece plastik parça 580 tl sinyal 230 tl toplam 810 tl + işçilik bu fiyat sadece tek sol taraf için geçerli ve aynasız. ben bu eksiği yurtdışından sağ ve sol olmak üzere çift olarak ve de aynalı olarak 600 liraya sipariş verdim şuan yolda geliyor. diğer bir örnek oksijen sensörlerinden 1 tanesi görevini yapmıyor ve bu parça üniversal burdaki honda servisinde 1030 tl yurtdışından 29 dolar a oda yolda.
https://motorhikayesi.files.wordpress.com/2014/01/paneuropean-1.jpg