PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Far açınca akü bitiyor



ahmet.58
23 Eylül 2017, 00:28
Öncelikle en başından anlatayım.Motosiklet aküyü tam doldurmuyordu sadece bir marş cevirecek kadar anca dokuyordu.Konjektör den sandım ve konnektör aldım yine aynı devam etti yedekte statör vardi onu taktım ve motor düzeldi.Sonra gece sürüşünde farı açtığımda (65 w ampul takılı iken ) kısa bir zamanda akü bitiyordu.Fardan olduğunu bildiğim için 35 w ampül alıp taktım ama 8 km gitmeden yine bitiyor.Tesisattan olduğunu düşündüm ve tesisati komple motordan ayırıp tek tek bütün kablolari kontrol ettim taktim yine aynı(Tesisatta hiçbir türlü kısa devre yok eminim ).Konjektoru ölçüm akü takılı iken rölanti de 12.5v gazı açtığımda en fazla 14.5 v elektrik ölçüm.Farı açtim tekrar ölçtüm rölantide 12.5V ile başladı gazı açmama rağmen sürekli azalarak 2 dk ya 10 v altına indi.Aküyü söktüm sadece konjektörü ölçtüm 3.5 V rölantide gazı hep açtığım da 9 volt u geçmedi.Ne yapmam lazım bilen yardım etsin artık canımı sıkıyor.
Not: Motosiklet Mondial Snappy X 100

ilkerabi
23 Eylül 2017, 00:38
Son cümlen olmasa direk aküyü yenile diyecem, far açıkken 9 volt ise yine aküyü değiş derim. Ancak far kapalıyken 9 volt veriyorsa ..... şayze.

ahmet.58
23 Eylül 2017, 10:30
Akü sökük ve far açık ölçmeyi denemedim , akü sökük far açık oldugunda gazı açtığım da far canlanıyor ama akü takılı olduğu kadar yanmıyor.Yarın sabah akü sökük ve far açık haldd ölçüp yazarim buraya inşallah bi çözüm bulunur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

Akü sökük ve far açık denedim en fazla 6v gördüm .

EmreKocyigit
23 Eylül 2017, 10:54
Konjektor ü kontrol ettir

astrofizik
23 Eylül 2017, 11:38
Motor eski ise far rölesini kontrol ettir.
Başıma geldi, sıfır akü 30tl lik parça yüzünden çöp oldu,
Rölenin içindeki lehimler
zamanla eriyip, kısa devre yapıyor.

ahmet.58
23 Eylül 2017, 23:59
Hocam tüm tesisatı biliyorum adım gibi biliyorum bu motorda far rolesi yok motor 2013 model

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

Statör ölcerken en fazla kaç en düşük kaç volt alınması lazim bilen varsa söyleyebilirmi

ahmet.58
26 Eylül 2017, 12:59
Konu güncel , yardım edebilecek varmı ???

Ekarademir
26 Eylül 2017, 13:32
Kömür olmuyor motorda

emremm
26 Eylül 2017, 13:52
Kömür??...

ahmet.58
26 Eylül 2017, 13:54
Kömür olmuyor motorda
Yani hocam ?

emremm
26 Eylül 2017, 14:12
Sizde, Mondial Snappy X100 ün elektrik şeması var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------

Veya, X100'ün Çinde ki modelinin şeması?

velizrsln
26 Eylül 2017, 14:23
Bu kadar basit bir konuda bile zorlaniliyorsa benim motordan gelen sesin 10 kisiden farkli ses cikmasi normal

ehil
26 Eylül 2017, 14:31
geriye rotor kalmış

emremm
26 Eylül 2017, 14:33
Tamam da, senin motorda farklı elektrik sistemi yok ki. :)

Sadece enjeksiyon, immobilizer (var mı?) gibi fazlalıklar var.

ahmet.58
26 Eylül 2017, 22:58
Rotorda hicbir problem yok uani gozle görülür bişey yok ama yinede bozuk olma ihtimali varmi ?

emremm
26 Eylül 2017, 23:06
Rotor sargılarında yanık olsa gözle anlarsın. Ölçmek istersen multimetrenin OHM kısmında sargıların direncini ölçmelisin.

Nikkfurie
26 Eylül 2017, 23:44
motosiklet dinamo çıkışı genelde 40-45 Volt tur , konjektöre giden kablo demetinden dc olarak ölçüm yapabilirsin..

ahmet.58
27 Eylül 2017, 00:01
Galiba konnektörde sorun yok kimse konjektör dememiş statoru ölçeyim ozaman

emremm
27 Eylül 2017, 00:32
motosiklet dinamo çıkışı genelde 40-45 Volt tur , konjektöre giden kablo demetinden dc olarak ölçüm yapabilirsin..

Yanlış yazdınız galiba. :)
Stator sargılarının çıkış kablolarında AC gerilim ölçülür.
Doğrultucu/düzenleyici (konjektör dediğimiz)(rectifier/regulator) çıkışında DC gerilim vardır.

Gerilim de, motordan, motora ve devirle değişkenlik gösterir. İlla 40-45 volt olaması şart değildir.

Nikkfurie
27 Eylül 2017, 01:03
Yanlış yazdınız galiba. :)
Stator sargılarının çıkış kablolarında AC gerilim ölçülür.
Doğrultucu/düzenleyici (konjektör dediğimiz)(rectifier/regulator) çıkışında DC gerilim vardır.

Gerilim de, motordan, motora ve devirle değişkenlik gösterir. İlla 40-45 volt olaması şart değildir.

mesleğim elektrik elektronik üzerine değil ama akü değişirken merak edip ölçmüştüm , yüksek devirlerde 40 - 47 volt gördüm , okuduğum kaynaklarda da 12 volt motosikletler için bu değerler veriliyordu..diyotlu alternatörlerden dc akım alınır diyede biliyorum , fırçalı otomobil dinamolarından da ac , tersimiydi yoksa :)

emremm
27 Eylül 2017, 02:39
mesleğim elektrik elektronik üzerine değil ama akü değişirken merak edip ölçmüştüm , yüksek devirlerde 40 - 47 volt gördüm , okuduğum kaynaklarda da 12 volt motosikletler için bu değerler veriliyordu..diyotlu alternatörlerden dc akım alınır diyede biliyorum , fırçalı otomobil dinamolarından da ac , tersimiydi yoksa :)

Yüksek devirlerde, tüketicilerde devre dışı ise söylediğiniz gerilimler doğrudur. Fakat regulatör öncesi AC dir.
Otomobillerde doğrultucular (diyotlar yani doğrultucular) alternatörün içinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------


Galiba konnektörde sorun yok kimse konjektör dememiş statoru ölçeyim ozaman

Sizin motorun kablolaması buna benziyor mu?

http://linkinx.com/honda-dio-zx-wiring-diagram/honda-dio-zx-wiring-diagram-with-basic-pictures/

ahmet.58
27 Eylül 2017, 11:32
https://i.hizliresim.com/lb7o7b.png

Hocam benim motorun elektrik şeması bu ama çok net değil mondialin sorunu

emremm
27 Eylül 2017, 13:14
Sizin şemada, Statordan, Rect./Regulatore giden iki tane kablo görünüyor. Renkleri okuyabiliyor musun bilmiyorum.

Ölçü aletinin AC kısmında, Regülatöre giden iki kablodan AC gerilimi ölçebilirsin.
Regulatörden sonra, aküye bağlı kablolardan, DC gerilim ölçeceksin. Akü bağlı olmalı.
Regülatörden çıkan eksi (-, Şase) kablosunun şaseye bağlantısını kontrol et. Temassızlık olmasın.
Burada şase (-) ile aküye giden tek kablodan (+) ölçme yapıyorsun. Şemada bu kablo ile akü arasında sigorta var.

Bazı regülatörler aküyü devreden çıkardığında DC gerilim çıkışı vermeyebiliyor. Sebebi, gerilim yükselmesi. Lambaların falan patlamaması için.

Statordan diğer çıkan kablolar CDI ye gidiyor.
Bir de pickup sensöründen (ateşleme için okuyucu.) çıkan kablolar. Eğer motor çalışıyorsa bunlarla zaten işin yok.

ahmet.58
27 Eylül 2017, 13:34
Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim öncelikle.Motorun stator voltajı hariç her türlü konjektör voltajını ölçtüm konunun mesajinda yazıyor.Statoru henüz olcmedim ama en kisa zamanda olcecegim.

MSMorkan
27 Eylül 2017, 14:00
Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim öncelikle.Motorun stator voltajı hariç her türlü konjektör voltajını ölçtüm konunun mesajinda yazıyor.Statoru henüz olcmedim ama en kisa zamanda olcecegim.

Statörün çıkışını ölçtükten sonra yaz mutlaka.
Aklıma şu geldi:
1. senaryo: Statör bozuktu > konjektörü bozdu > konjektör değiştin > statör yine konjektörü bozdu > statör değiştin > konjektör aynı kaldığı için çıkış voltajı motor aksamlarına yetmedi.
2. senaryo: Konjektör bozuktu > yeni aldığın konjektör de bozuk çıktı > motor aksamlarına güç yetmedi
3. senaryo : başka şey(ler) arızalı ve konjektör akü yokken düşük çıkış veriyor.
Bunları düşünmemin sebebini de şöyle açıklayım. Güç kaynağından akü şarj ederken genelde akünün max voltajına yakın hatta daha yüksek bir voltaj verilir, bu da en az 14V civarı. Çünkü potansiyel fark olmadan akış olmaz. Gaz açıkken 9V veren bir güç kaynağı ile 12V aküyü şarj etmeniz bu sebeple olanaksızdır.

emremm
27 Eylül 2017, 14:27
Statörün çıkışını ölçtükten sonra yaz mutlaka.
Aklıma şu geldi:
..............


Önce ölçümleri yapsın. Yeni regülatör almış zaten.
Stator voltajının ölçümünden sonra seçeneklere bakarız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------

--------
Ek yapayım.
Statorda zaten tek faz var. iki veya üç fazlı değil.
1. madde için; Diyelim ki stator bozuldu, yandı. Stator gerilimi düşük olacak ve regülatörü bozamaz. Açık devre olsa hiç gerilim ölçemezdi.
2. ; Olabilir.
3. : Sebebini yazmıştım. Tabii afaki.
Diğer yazdıklarınıza katılıyorum. Ölçülen AC ve DC gerimler hiç bir zaman akü geriliminden düşük olamaz. :)