Orijinalini görmek için tıklayınız : Kalın Lastik Daha Hızlı ve Güvenlik Mi Demek
gibigibi1985
20 Eylül 2017, 22:11
Arkadaşlar asfalt yol koşullarında motosikletin lastik yanaginin büyüklüğü ile hız ve yol tutuş arasında nasıl bir bağlantı var? Şimdi ben 100 cc CG kullanıyorum yeni nesil comuterler bile nispeten daha kalın lastikli başka bir motora geçişte bu fark nasıl hissedilir?
TUTITO
20 Eylül 2017, 22:50
Şimdi buraya bir fizik profesörü gelse sayfalar dolusu formüller döker, çizimler yapar, bir şekilde ispat eder. Bizde çaktırmadan anlamis gibi yapar, "Haaa, evet, doğru, doğru" der, başımızı sallariz ve sonra hızla buralardan tuyeriz.
Yani bu konu hiçte hafif bir konu değil aslında.
Ama hiç merak etme, birazdan ağır abiler gelir, bize anlayacağımız dilden anlatıverirler.
thedarkfire
20 Eylül 2017, 22:59
Geniş lastik yol tutuşunu arttırır.
Yakıt tüketimini arttırır ama çok fazla değil. Sebebi yüzey alanı arttığı için sürtünme arttığı için motor daha fazla güç harcayacak tabi sen basarsan basmazsan zorlanacak.
Hızda artış olmaz ama azalma olabilir.
Ne kadar kalın olursa olsun yere basan kısmı iki parmak kadar. Kalın olması virajda avantaj sağlar, Düzde etki edermi bilmem.
ogzcngdk
21 Eylül 2017, 01:07
TUTITO 'ya katiliyorum. Bu motordan motora degisir, motorun cikabildigi hiz, agirligi, uzunlugu gibi daha benim sayamadigim bir sürü etken vardir.
Siz orijinal lastik ölçülerinden çıkmayın, daha kalin lastik takarsaniz hiziniz azalir ve yol tutusunuz azalabilir motorunuz hafif oldugu icin.
-Black-
21 Eylül 2017, 01:56
Ne kadar kalın olursa olsun yere basan kısmı iki parmak kadar. Kalın olması virajda avantaj sağlar, Düzde etki edermi bilmem.
Düzde de etkilidir. Geniş lastiğin, yola temas yüzeyi inceden her zaman fazla olacaktır. Farkı net olarak ortaya koymak için bisiklet lastiği ile kıyaslayabilirsin.
Temas yüzeyinin fazlalığı; yol tutuşu ve yakıtı arttırır, fren mesafesini kısaltır.
"Kalın Lastik Daha Hızlı ve Güvenlik Mi Demek"
hızlı ve güvenlik
neyden kaçıyosun
gungenir
21 Eylül 2017, 09:48
Kalın lastiğin yegane avantajı görünüm itibariyle egomuzu tatmin etmesi. Ben de seviyorum o görüntüyü ne yalan söyleyeyim.
Ama yol tutuşuna faydası yok. En iyi lastik kullanım kılavuzunda önerilen lastiktir.
https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo
drtayfun
21 Eylül 2017, 09:58
AEA mirasçıları videolarını engellemiş, aboneliğimi iptal etmekle doğru yapmışım, bu insanlar yanlış yoldalar.
snappy x
21 Eylül 2017, 10:59
Daha kalın lastik bozuk yollarda daha iyi yol tutar. Yakıtı bir miktar arttırır ve hızı biraz düşürür
enderbilgi
21 Eylül 2017, 11:34
Birçok çaylak kupasında 250cc sınıfı 50 beygir ve binicisiyle beraber ağırlıkları 140 kiloyu geçmez bu motorların ön tekerleri 100 lük arka tekerleri 120 lik bile değildir. Teker tabanı kalınlaştıkça birim tutunma alanı büyüse de o alana düşen ağırlık oranı düşer dolayısıyla tutunma azalır. Sokakta ise 250 cc için ön tekerin 110 arkanın 140 seçilmesi gayet uygundur. Hatta 250cc ye ön 100 arka 130 bile yeter ve sırf satış stratejisi için kalın seçilmektedir. Daha ufaklarını varın siz hesabedin.
drtayfun
21 Eylül 2017, 11:48
Teker tabanı kalınlaştıkça birim tutunma alanı büyüse de o alana düşen ağırlık oranı düşer dolayısıyla tutunma azalır.
Ben öyle düşünmüyorum, öyle olsa araçların hızı arttıkça lastikler de genişlemezdi. Daha iyi yol tutuş için mümkün olduğunca geniş lastik gerekir, tabii bu yakıtı arttırır,direksiyon ağırlaşır o ayrı.
BatuhanK
21 Eylül 2017, 12:42
Kalın lastiğin yegane avantajı görünüm itibariyle egomuzu tatmin etmesi. Ben de seviyorum o görüntüyü ne yalan söyleyeyim.
Ama yol tutuşuna faydası yok. En iyi lastik kullanım kılavuzunda önerilen lastiktir.
https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo
Yalnız o videodaki konu aynı janta farklı ebatta lastik takılmasıyla alakalı.
Motosiklete, gücüne, sürüş koşullarına göre jant ve lastik birlikte belirlenir. Janta en uygun ölçüde lastik kullanılmalıdır, evet.
Ama o incecik commuter lastikleri yol falan tutmuyor, tutar gibi yapıyor :mrgreen:
-Black-
22 Eylül 2017, 02:16
Ben öyle düşünmüyorum, öyle olsa araçların hızı arttıkça lastikler de genişlemezdi. Daha iyi yol tutuş için mümkün olduğunca geniş lastik gerekir, tabii bu yakıtı arttırır,direksiyon ağırlaşır o ayrı.
Tabii bu lastik genişledikçe hız artar şeklinde anlaşılmasın. Yüksek hızda daha iyi yol tutuş sağlamak için geniş lastik takılır.
Aynı araç için daha geniş lastik, daha fazla sürtünme, dolayısıyla daha düşük top speed anlamına gelir.
Kısaca daha geniş lastik, hızı arttırmaz (top speed).
Ama daha iyi tol tutuş nedeniyle, aynı virajı daha süratli alabilir, kalkışlar da daha seri kalkabilirsiniz.
Tabii parasını ödemek kaydıyla :) (önceki mesajda yakıt konusu)
Muzdarip
22 Eylül 2017, 09:09
Sürtünme Kuvveti = Sürtünme Katsayısı . Yüzey Tepki Kuvveti
Yüzey tepki kuvveti, cismin ağırlığı ve cisme uygulanan diğer kuvvetler ile belirlenir.
Görüldüğü gibi N.Ş.A, da yüzey alanının sürtünmeye bir etkisi yoktur. lastiğiniz 10 cm de olsa yarım cm de olsa meydana gelecek sürtünme gücü aynıdır.
Fakat normal olmayan şartlara gelirsek, düz ve temiz bir asfalt düşünelim. Kalın lastik asfalta daha geniş bir yüzey ile temas ettiğinden asfalt üzerindeki ufak tefek kusurlardan daha az etkilenir. lastiğimiz yere 10 cm temas ediyorsa, 1 cm'lik bir mıcırın üzerinden geçsek asfalt temasımızı yitirmeyiz. 2 cm'lik lastik kalınlığında ise yitirebiliriz. Geniş lastiklerde daha yumuşak malzeme kullanılabilir bu da sürtünme katsayısını artırır.
Yüzey ıslak veya topraklı olduğu zaman iş tersine döner. Kalın lastik ile suyun üzerinden geçtiğimizde su, lastiğin altında yastık etkisi yapar ve yer temasını keser. Çamur ve topraklı yollarda da böyledir. İnce lastik, su, çamur, kar, toprak gibi stabil olmayan yüzeylerde birim alana daha fazla basınç uyguladığı için yolu nispeten daha stabil hale getirir ve yol tutuşunu artırır.
Sonuç olarak diyebiliriz ki, çoğu arkadaşın dediği gibi standart lastik ölçülerini kullanmak en uygun olanı.
Farklı forumlarda bazı arkadaşlar formula 1 örneğini vermişler. Hava, yol durumuna ve sıcaklığa göre saatte bir lastik değiştirme imkanınız varsa en iyisi o tabi :)
drtayfun
22 Eylül 2017, 09:27
İnce lastiklerin kum,çamur ve karlı yollarda daha iyi olduğu doğru, yüzeydeki oynak tabakayı delerek alttaki sağlam zemine daha kolay erişirler,bu da kötünün iyisi bir yol tutuş sağlar.Fakat asla geniş bir lastiğin kuru asfalta tutunma etkisini yakalayamazlar.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO