PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yedek parça sorunu ve tüketici hakları



tbmtbm
20 Eylül 2017, 19:08
arkadaşlar merhaba, motorum yaklaşık 1 aydır yedek parça sorunundan dolayı tamir edilemiyor. nereye gitsem ne yapsam bir faydası olmadı. fabrikanında vurdum duymaz tavırları eklenince soluğu tüketici haklarında aldım.

motorun ikinci sahibiyim bu yüzden tereddütlerim vardı ancak ruhsatı vs benim üstümdeyken aynı haklara sahipmişim. yarın evraklarımı toparlayıp tüketici haklarına başvuracağım, temin edilemeyen parça motor parçası bu yüzden göz ardı edilebilir bir şey değil.

kanun şu şekilde, bindiğiniz motosikletlere model çıkış tarihinden itibaren 10 yıl boyunca bütün parçalarının size temin edilmesi zorunlu. ayrıca fiyat listesi olması zorunlu.

kefkes
20 Eylül 2017, 19:36
Doğru yoldasin, devam.

Motosiklet markası nedir biz de ögrenelim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------

Diğer konunu sonradan gördüm, parçalar ınternette var fakat usta alsın yapsın ben uğraşamam gibi bir anlam çıkmış. . Usta daha çok para kazanacak nasilsa, alır zaten elinden gelse, bilgisayar kullanmayı bilmeyen çok usta var..Ver siparişini internetten ustaya yaptır bence, ben parçaları kendim alır ustaya sadece işçilik ücreti veririm mesela, baştan arıza tespitini konuşmadiysan ve usta gerçekten emek harcadiysa para vermemek olmaz motoru ordan alirken..
İki konuyu birleştirecek olursak o parçayı temin etmediğini söylediğin firma dışardan müşteriye değil, fakat servisi aracılığıyla temin eder muhtemelen hem kendisi hem de servisinin kazanması için. Yasal yollara basvurma konusunda seni destekliyorum, fakat mahkeme sonucunda da sadece servis aracılığı ile parça temini konusunda haklı bulunabilir firma..,
Ayrıca motosikleti bi sekilde yaptırıp kullanmakta fayda var çünkü süreç uzun sürebilir. .

Kolay gelsin.

TUTITO
20 Eylül 2017, 19:44
Herkese lazım bir konu.
"Model çıkış tarihinden itibaren" tam olarak ne demek??
Burada kastedilen sanırım ilgili model yılının, Ocak ayının, 1. günü.
O model örneğin 1 Şubat'da Türkiye'ye getirilmişse bunu nereden bilebilirizki?

Çok detay gibi görülebilir ama her detayı bilmektede fayda var.

tbmtbm
20 Eylül 2017, 22:06
hocam yetkili servisede gittim ancak fabrikadan parça çıkmayınca onlarda haklı olarak motoru açıp dükkanda yatırmak istemiyorlar. anlıyacağın yapacak bir şey yok kafasında herkes. ben zaten dilekçemde yetkili servise ve diğer bütün motorcularda parça aradığımı ve motoru vermek istediğimi yazıcam. parça türkiyede yok anlayacağın. tekrar ithal etmeleri gerekecek ki bunu şu aşamada yapmıyorlar. şikayetim zaten bu tavırlarına olucak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------

anladığım kadarını anlatmaya çalışıyım.
motoru sana sattıkları anda bu 10yıllık süreç başlıyor. garanti belgesi gibi işliyor sana fatura kesildiği anı takiben 10yıl içinde parça temin etmek zorundaymış,

TUTITO
20 Eylül 2017, 22:08
Bekleyelim bakalım nasıl sonuçlanacak.

Lazasker
20 Eylül 2017, 22:12
Siz firmaya yedek parçaları sipariş geçmişseniz ve bunu kanıtlayabilirseniz, sipariş tarihinizden itibaren 30 iş günü içerisinde firma size yedek parça temin etmek zorundadır. Aksi halde mahkemeye (tüketici hakları 3.000 TL'ye kadar değeri olan motorlarla ilgilenir) başvurabilirsiniz. Motoru iade etmeye kadar gider yolu...

Bu yaz başıma geldi... Firma bir türlü yedek parça tedarik edemedi, ben de firmayı arayıp uygun bir dille haklarımı bildiğimi ve haklarımdan mahrum kalırsam dava açıp motoru iade edeceğimi söyledim. Firma da en son güne kadar bekledi, baktılar olmayacak muhtemelen başka bir motordan söküp yedek parçaları gönderdiler.

artemis99
20 Eylül 2017, 22:16
motosiklet marka modeli ne? hangi parçasını bekliyorsunuz? bu süre içinde motosikleti kullanabiliyor musunuz? yoksa serviste yatıyor mu? Kaza mı geçirdi? yani hiçbir bilgi yok. Yedek parça sorunu nedir? tüketici heyetinden ne gibi bir sonuç bekliyorsunuz?

tbmtbm
20 Eylül 2017, 23:55
bu benimde aklıma geldi, ama nasıl kanıtlıcam sadece gittim ve parçaya baktılar sonrasında yok dediler. yapamayız dediler. ben bu süreçi başlatmak için mail attım, ne kadar belge olarak sayılır bilmiyorum ama ben derdimi maille anlattım ve parçaları yetkili servise göndermelerini istedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------


motosiklet marka modeli ne? hangi parçasını bekliyorsunuz? bu süre içinde motosikleti kullanabiliyor musunuz? yoksa serviste yatıyor mu? Kaza mı geçirdi? yani hiçbir bilgi yok. Yedek parça sorunu nedir? tüketici heyetinden ne gibi bir sonuç bekliyorsunuz?

şuan bilgi; motorun yedek parçasının temin edilememesi. markası,modeli,kaza yapıp yapmadığı şu konu için önemli değil. merak ediyorsanız firma asya, motor kaza yapmadı, eksantirik milinin tedariği. motor yaklaşık 1 aydır yatıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------

tüketici heyetinden beklediğim sonuç ; parçalarımın fiyatı karşılığında servise tedarik edilmesi

artemis99
21 Eylül 2017, 00:19
Yedek parça için 2 ay bekleyenler var bazı modellerin bazı parçalarında maalesef sıklıkla rastlanan bir durum. Çin'den parça gelir gümrüğe takılır bürokratik işlemleri fazla. Gecikmeler olabilir. Tüketici heyetine yazsanız dahi siz sonuç alana kadar parçanız zaten gelecektir. Asya 'dan çok bir şey beklememek lazım. Çinlisi olan bunlara katlanır ya da gider bir usta bulur Türk usulu halleder.

tbmtbm
21 Eylül 2017, 01:15
abi sorun bu zaten, şu kafadan kurtulmamız lazım. asya firmasıyla honda firmasının kanunda herhangi bir farklılığı yok. hangisi yasaya uymazsa yaptırımına katlanır. insanlar çok bir şey beklemediği için bu firmalar bu kadar gevşek.