PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir-Piston değişti fakat halen siyah duman atıyor?



sedatpecinka
20 Eylül 2017, 13:02
Selam arkadaşlar,sorunum biraz uzun olabilir sabredip okuyup yorum yapanlara şimdiden çok teşekkür ederim.
Baş belası masraf canavarı bi presto 150lik motorum var iyi kötü ayaklarımı yerden kesiyor diye biraz masraf yaptım,motor bakımına pek vakıf olmadığım için yağsız kullanmaktan kitleme noktasına gelmişti ve olmadık yerde stop edince ertesi gün usta yolu göründü,usta: silindir, piston, sekman, eksantrik dişlisi,sübap takımı vs (eksantrik zinciri 3 ay evvel değişmişti) ne var ne yok herşeyi değiştirtti ayıp söylemesi 300lira da para aldı,motoru parasız olarak aldığım için yapacağım masraf pek gözüme batmamıştı,herneyse bildiğiniz motoru yenilemiş oldum fakat halen bi randıman alamıyorum,marşa basıyorum bi zahmet çalışıyor,elimi gazdan çekeyim hemen stop ediyor,egsozdan siyah duman atma durumu var,ama böyle gözle görülür şekilde değil, belli belirsiz,rolantideyken falan atıyor,gazdayken sanki atmıyor gibi,değiştiren ustaya gittim silindir arızalı olabilir dedi,bi kaç farklı ustaya gösterdim motorda sıkıntı görünmüyor dedi,duman atma olayı benzinden diyen oldu,sibop ayarından diyen oldu,parçacıya gittim takımlarım garantili getir değiştireyim diyor,ustaya gidiyorum sökme takmaya ayrı para istiyor vs vs napacağımı şaşırdım. Geçen arka teker rulmandan ses geliyordu,ustaya vereceğim para artık zoruma gidiyor diye gittim anahtar takımı alıp internetten izleyerek arızamı kendim giderdim,iyi kötü anlar hale geldim ama motor kısmına pek vakıf değilim o yüzden tecrübeli ustaların yorumlarını almak istedim artık para dökmek istemiyorum bi yol gösterin napayım ustalar?

scorpions_59
20 Eylül 2017, 21:08
Öncelikle geçmiş olsun.
Yerinde olsam motoru yapan ustaya tekrar actirirdim madem silindir sorunlu olabilir diyor ve karşılığında ücret almaması lazım.

.::YaRGıÇ::.
22 Eylül 2017, 06:44
stop etme durumu genelde hava ayarından olabiliyor.rolantisi de düşük olabilir.siyah duman olayıda genelde sibop ayarından olur.

ahmet.58
23 Eylül 2017, 00:06
Usta silindirin segmanlarini takarken sekman araliklarini ayarlamamissa yağ kaciyordur karterden yanma odasin

sedatpecinka
23 Eylül 2017, 13:42
kesinlikle kanaat getirdim sibop ayarında bi saçmalık var. bunu ben kendim yapmak istiyorum ama net bir bilgi yok hangi vidayı ne aralıkta sıkmam lazım, bi yerde 0.5 diyor b yerde 0.8 diyor başka bir yer ikisini de 1.0 yap diyor çözemedim..

berk_cglr
23 Eylül 2017, 14:05
egsoazu 1,0 karbüratör tarfınıda 0,8 yap

ahmet.58
23 Eylül 2017, 19:28
Subap ayari da olabilir ama sente ayrı doğru değilse ondan da olabilir

diablof
23 Eylül 2017, 22:51
sahsi fikrim emme 0,8 egzoz 1 fazla aralik olur. randiman alamazsin.

emme 0,5 egzoz 0,8 ideal karardir 150 lik motor icin.

youtube da bir cok video bulabilirsin supap ayari icin. ingilizcesi "valve clearance"

ornek olmasi acisindan;

https://m.youtube.com/watch?v=qZxB7sUG_O4

kolay gelsin.

matrax33
24 Eylül 2017, 01:20
burda subap ayarı için ölçü verenlere kulak asma. Her motorun subap aralık ölçüleri farklıdır. Motorun kitapcığında yazar. elinde yoksa araştırıp internetten bulabilirsin.

Hafif siyah duman atmasıda hava ayarının kaçık olduğu için. Bujiyi değiştir hava ayarını yaptır sorun devam ederse motorun etraflıca anlayan biri tarafından kontrol edilmesi gerek.