PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü boşaldı



desertseek
14 Eylül 2017, 17:12
Dün akşam biraz dolaşıp gelmiştim
Motor isindigi için söndürüce sürekli kontağı açık bırakıp fanin biraz daha sogutmasi için beklerim.
Hangi akla hizmet bilmiyorum sen kontağı açık bırak far yanık sabaha kadar akü bitmiş.
Az önce vurdurdum 15 dakika falan çalıştı söndürüp tekrar marsa bastigimda çalışmadı biraz dolasmakmi gerekiyor ne yapmam gerek.
Calistirmadan önce elektrik hiç yoktu suan göstergeler çalışıyor ama mars basmıyor

MSMorkan
14 Eylül 2017, 17:37
Vurdurduktan sonra yarım saat gez (gerçekten gez rolantide bırakma :)), akü şarj olsun. Çok da vurdurma sağlıklı bir iş değil. Acil durum işte.
Ayrıca motor kendi kendine soğur hocam fan açık olsa da olmasa da. Sonuçta o süre zarfında kullanmıyorsun. Kendi haline bırak.

desertseek
14 Eylül 2017, 17:40
Motor büyük olduğundan çok ısınıyor bodruma koyuyorum bide durunca daha çok ısınır diye biraz bekliyordumda daha tovbeler olsun :)

sey_47
14 Eylül 2017, 18:09
:mrgreen: Hahaha bildiğin boşaltmışsın aküyü.
Kontağın açık olması ve fanın çalışması bi fayda sağlar mı bilemedim. Çünkü devir daim olmuyor motosiklette. Sadece radyatördeki suyu soğutmuş olur.
He belki de biraz onun esintisiyle bloğu soğutmuştur.
Kontağı kapatıp gitsen, zaten artık ısı kaynağı kalmadığı için kendi kendine soğuyacaktır. Hiç bir sakınca yok bunda.
Kontağı direkt kapatmaktan çekinmeyin. Turbolu araçlarda sadece gezi sonrası biraz bekleyin diyorlar turbo mili veya parçalarının yağsız kalmaması için.

Bence geze geze şarj edecem diye uğraşma, önümüz kış, (kışın aküler biraz zayıflıyor.), sök aküyü, şarj ettir. Dolsun dolabileceği kadar. Getir öyle tak.

Geçmiş olsun.
Kış sabahları az itmedik benim kerata palio'yu.

artemis99
14 Eylül 2017, 18:25
Aküyü söküp şarj cihazı ile 12 saat şarjda kalması lazım. yarım saat turlama ile akü kendine gelmez. Yine bitecektir.

desertseek
14 Eylül 2017, 18:59
:mrgreen: Hahaha bildiğin boşaltmışsın aküyü.
Kontağın açık olması ve fanın çalışması bi fayda sağlar mı bilemedim. Çünkü devir daim olmuyor motosiklette. Sadece radyatördeki suyu soğutmuş olur.
He belki de biraz onun esintisiyle bloğu soğutmuştur.
Kontağı kapatıp gitsen, zaten artık ısı kaynağı kalmadığı için kendi kendine soğuyacaktır. Hiç bir sakınca yok bunda.
Kontağı direkt kapatmaktan çekinmeyin. Turbolu araçlarda sadece gezi sonrası biraz bekleyin diyorlar turbo mili veya parçalarının yağsız kalmaması için.

Bence geze geze şarj edecem diye uğraşma, önümüz kış, (kışın aküler biraz zayıflıyor.), sök aküyü, şarj ettir. Dolsun dolabileceği kadar. Getir öyle tak.

Geçmiş olsun.
Kış sabahları az itmedik benim kerata palio'yu.

Valla haklısın heralde 80 km yol gittim geldim şimdi abandım gaza belki dolar diye şimdide marş alıyor hafiften çalışmıyor en iyisi şarj ettirmek.

MSMorkan
14 Eylül 2017, 20:08
Aküyü söküp şarj cihazı ile 12 saat şarjda kalması lazım. yarım saat turlama ile akü kendine gelmez. Yine bitecektir.
Kaçımızın elinde şarj cihazı mevcut onu hesaba katarak geçici çözüm önerdim.

Bu arada 80 km git gel Aküyü en azından belli kapasiteye kadar doldurması lazım eğer ağır akım çeken ışık vs yoksa. Şarj ettikten 1 hafta sonra kutuplar arası voltajı ölç. 12.3 civarının altına düşmemesi gerek.

desertseek
14 Eylül 2017, 20:36
Kaçımızın elinde şarj cihazı mevcut onu hesaba katarak geçici çözüm önerdim.

Bu arada 80 km git gel Aküyü en azından belli kapasiteye kadar doldurması lazım eğer ağır akım çeken ışık vs yoksa. Şarj ettikten 1 hafta sonra kutuplar arası voltajı ölç. 12.3 civarının altına düşmemesi gerek.

Verdiğin çözüm zaten aklımdaydı ama genede teşekkür ediyorum :)
80 km gittim geldim ama fz6 farlar full açık kapanmıyor :) o yüzden tam olmamış olabilir bende anlamıyorumda bakma öyle konuşuyorum işte :D
Babamın bir arkadaşı var oto elektrikçi ona verip aküyü şarj ettirmeyi düşünüyorum.Hayırlısı artık.

MSMorkan
14 Eylül 2017, 20:50
En mantıklısı öyle yapman olur. CBR125 te 0 aküyle Üsküdar-Altunizade git gel yapınca marş basar hale gelmişti. Zamanla da normal voltajına geri dönüyor zaten. 4 silindir olunca marş da zor oluyodur tabi :cat:

BLUERAY
14 Eylül 2017, 20:56
tam sarj gormeden o aku den artik verim alamazsin, hele ki jel aku degil ise tamamen bittigi zaman omrunu bile kisaltmis olursun. Bizim kullandigimiz bazi sistemlerde akunun tamamen bitmesini engelleyen elektronik denetleme elemanlari vardir ordaki tecrubelerimden biliyorm.

shruikan
14 Eylül 2017, 20:57
başlık sakat

BLUERAY
14 Eylül 2017, 22:11
eh üstadim, mir im bosuna demiyoz burda tam sarj olmadan bir daha verim alamazsin diye....

Mamba09
14 Eylül 2017, 22:14
hocam motosikleti kapatınca, fanın çalışmasının bi anlamı yok. motor fanı radyatördeki suyu soğutuyor ama motorun içine gitmiyor su, devirdaim yok motor çalışmadığı için. anlamsız bir şey yapıyorsun yani. :) sen fan çalışırken motoru kapatma yada motoru kapat biraz bekle fan suyu soğutsun, sonra motoru çalıştır biraz gaz ver, devirdaim olsun motoru kapat fan kapanır zaten. :)

54RR
14 Eylül 2017, 23:08
Akü olayının bilmemde motoru soğutmak için bir tavsiye veriyim; motoru durdurduktan 15-20 saniye sonra kontağı aç, fan çalışırsa en fazla 1-2 dk bekle, sonra motoru çalıştır 5-10 saniye rölantide çalışsın ve kontağı kapat :) bu şekilde ısıyı 110-115 dereceden 85-90 a kadar düşürebilirsin. Ben hep böyle bırakırım motoru yoksa içim rahat etmiyor :queen: Şimdi, "ne gerek var bırak kendi haline soğur" diyebilecek arkadaşlar için küçük bir ayrıntı: motor durduğu yerde 117 dereceye çıkıp hararet ışığı yakacak kadar kızgın bir alet :cherry:

alp_tunay
14 Eylül 2017, 23:48
Başlığı görünce dedim şiiii noluyo...
Masumane bir boşalma olmuş... :queen:

desertseek
14 Eylül 2017, 23:51
Akü olayının bilmemde motoru soğutmak için bir tavsiye veriyim; motoru durdurduktan 15-20 saniye sonra kontağı aç, fan çalışırsa en fazla 1-2 dk bekle, sonra motoru çalıştır 5-10 saniye rölantide çalışsın ve kontağı kapat :) bu şekilde ısıyı 110-115 dereceden 85-90 a kadar düşürebilirsin. Ben hep böyle bırakırım motoru yoksa içim rahat etmiyor :queen: Şimdi, "ne gerek var bırak kendi haline soğur" diyebilecek arkadaşlar için küçük bir ayrıntı: motor durduğu yerde 117 dereceye çıkıp hararet ışığı yakacak kadar kızgın bir alet :cherry:

Bende onun için açık bırakıyordum da bu aralar dalgınım unutganlığıma gelmiş daha tövbe zaten beni bugün okadar uğraştırdı.
Motoru nasıl bir yokuştan çıkartıp vurdurduğumu görseniz kafayı yersiniz yoldan 3 4 liseli toplayıp öyle çıkarıdım rampadan velhasıl açık bırakıp vurdurmak zorunda kalmayın benim gibi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------


Başlığı görünce dedim şiiii noluyo...
Masumane bir boşalma olmuş... :queen:

Bide onu bana sor :D

Alonedark93
14 Eylül 2017, 23:55
Hayır anlamadım.
Vurdurduktan sonramı boşaldı.?
Bu işin davası olmaz şarj ediceksin. :mrgreen:

desertseek
15 Eylül 2017, 00:00
Hayır anlamadım.
Vurdurduktan sonramı boşaldı.?
Bu işin davası olmaz şarj ediceksin. :mrgreen:

Hayır :D(konu nerelere gitti be):)
Boşaldıktan sonra vurdurdum :queen:

cool113
15 Eylül 2017, 00:45
motosikletler için üretilmiş küçük akü şarj aletleri var. kışında kullanmadığınız zaman kışlık bakım modunda kullanırsınız akünüz ölmez.

BatuhanK
15 Eylül 2017, 18:26
Tam dolu olana kadar sarj etmen lazım.
Yine şarj tutmuyor, akü erkenden boşalıyorsa yenisini almak ister. Ölü dirilmez :/

aquarist4
16 Eylül 2017, 08:21
Motosikleti park etme esnasında fan devrede ise kontağı kapatmam, 1 dk. bile geçmeden fan devreden çıkar ve motosikleti stop ederim. Bu işlem sırasında devirdaim çalıştığı için tüm blok sıcaklığı uygun ısıya düşer ve kendiliğinden soğumaya bırakırım. Ustamın tavsiyesidir. O kadar zamanda yakılan benzini düşünecekseniz motora binmeyin daha iyi. Motosikletimi en sağlıklı şekilde kullanmaya çalışırım, olur da bir gün güzel bir şekilde ayrılacak olursam arkamdan küfür yemeyeceğime eminim. :)