PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Psikolojik sınır



M.M
13 Eylül 2017, 15:30
Kaç bin km'ye kadar 600 CC ve üzeri motor alırsınız. Sizin için sınır nedir? Çoğunuz haklı olarak iyi bakıldığında çok yüksek km'lerdeki motorları alacağınızı söyleyebilirsiniz. Ama piyasada dolaşırken kendinize üst sınır olarak kaç km belirliyorsunuz.

zaferce
13 Eylül 2017, 15:37
Satma planım yoksa 54 bin km.

uur52
13 Eylül 2017, 16:04
600 cc ve üzerine hiç yeltenmedim ama sıfırcı bir yapıya sahibim. Bütçemi ayarlayıp çoğunlukla sıfır motor aldım. Ama ikinci el aldığım zamanlarda da 10 bin km'yi hiç bi zaman geçmedim. Çünkü motosiklet kullanıcılarında anlayamadığım bir ticari yapı var. Örneğin adam sıfırı 15 bin olan motoru alıp plakasına ruhsatına masraf yapıp 3-4 bin km kullanıp 11 civarına satıyor. Haliyle alabiliyorum ama neden piyasayı düşürdüklerini (acil durumlar hariç) hiç bi zaman anlamadım. Ben satacağım zamanı kararlaştırıp 1-2 ay öncesinden ederi neyse o fiyata satılığa çıkarıyorum. Kafamda bundan aşağı vermem diye bir rakam oluşturup biraz üzerini yazıp pazarlık yok diyorum. Satmadan önce de 3-5 düşüp veriyorum. 1-2 defa kar ettiğim bile oldu 2. el motorlarımda.

Konuyu biraz saptırdım ama yeri gelmişken yazayım dedim :)

mfBulut
13 Eylül 2017, 16:17
Bence motosiklet de önemli. Yüksek devir çeviren makinelerde bu sınır düşer ve düşük devir çeviren makinelerde yükselir.

600cc bir racing motoru şahsen 10000 km de bile olsa almaktan çekinebilirim. Ama aynı cc bir cruiser motorda 30-40 bin km ler normal gelir.

Tabi bu sınırlar kişiden kişiye değişeceği gibi satıcı profiline göre de değişiyor. Siz de yazmışsınız zaten de buradaki sıkıntı bu değişimin de çok fazla etkiliyor olması. Az çok belli ediyor çünkü sürücü profili durumu.

nvrmnd
13 Eylül 2017, 16:56
marka modele göre degisiklik gösterebilir.. suan kullandıgım 1200 gs imi 60bin km de iken aldım.. 15bin km dir de ben kullanıyorum... bu tarz motosikletlerde km den cok nasıl bakıldıgı önemlidir kanımca..

aquarist4
13 Eylül 2017, 17:01
Benim için geçmişi önemli. Km. yüksek bile olsa makinesi bakımlı olup, bilinçli sürücüler tarafından kullanılmışsa alırım.

Levent
13 Eylül 2017, 17:04
Motor cinsi ve markasına göre değişir.

burak burk
13 Eylül 2017, 17:08
motor tipine göre ve sürücüsüne göre değişir.16 bin çeviriyor diye cihazı her ışıklarda 16k yaparsan sonuç belli zaten.r25 sürüyorum 14 çeviriyor ok çok zevkli ama her seferindede 14k de vites atmıyorum o kadar motoru zorlicak kadar zengin değilim.keşke 8 9 bin tl olsaydıda r25 mt25 sonuna kadar zevkini alsaydık her ışıklarda.zaman eldekini koruma devri malesef

BatuhanK
13 Eylül 2017, 17:08
Genellikle bizde parçalar vaktinde değiştirilmez. O nedenle 60-70 bin km civarları motosikletin bakıma ihtiyacı oalbilir

hasmet
13 Eylül 2017, 19:31
Orta ve yuksek hacimli Japon icin 50bin km alti OK. Avrupa ikinci el almazdim.

fatih.met
13 Eylül 2017, 20:56
henüz öyle bir makine almaya gücüm yok ama alacak olsam kilometresine bakmam. masraflı ise motorun fiyatı da ona göre çekilir ve alınır.

sezer aykaç
13 Eylül 2017, 21:49
Ne yazık ki ikinci el araç bakılırken ilk bakılan km oluyor. 50 bindeki otomobil düsük kmli oluyor ama 50 bindeki motosiklet bitmiş gözüyle bakıyor. Iki sene önce 2014 model xmax 250 vardı bende. Satışa çıkardım. Bir miktar nakit lazım oldu.neyse bir ybr gördüm ilanda.açıklama kısmına xmax 250 takası yazmıs. takas teklif ettim ve henüz 14 bin kmde ve çiziksiz xmax e km yüksek o kmler benim satacagım kmler dedi. Dedim yolun açık olsun.

Birde millet 50-60 bindeki motosiklet alırken kendisininde binecegini ve km nin dahada yukselecegini hesaplayıp satarken sorun olur diye pek yanaşmıyor. Hal böyle olunca ikinci el piyasası resmen ilk kriter km oluyor. Yani adam daha satın almadan satmanın hesabını yapıyor. 20 yasındaki motosiklette adam bakimlılık ve masrafsızlik yerine düsük km arıyor. Bu nedenle bircok bakımlıve masrafsız motosikletler ilanlarda aylarca bekliyor. Turkiyede motosiklet işi gercekten zor iş. Anormal vergilerle fiyatlar tavan yaptı ciddi derecede motosiklete düsman bir kitle var. Trafikte coddi tehlikeler atlatılıyor. Yollar yapılırke motosikletler hiç hesaba katılmıyor. Birde ikinci el durumu böyle olunca motosiklet kültürü ne yazikki gelişmek yerine iyice bitiyor.

M.M
13 Eylül 2017, 22:23
Olurmu hocam yanlışınız var. Kültür sadece bu yüzden bitmiyor. Her yıl kaç r25 satılıyor hemde bu fiyatlara rağmen. Kültürü bitiren etkenlerin en önemlisi insan faktörü. Adam kız tavlamaya motor alıyor,hava atmaya motor alıyor şimdi bu kafadaki adam ekipmanıda gösteriş için alır giyer motorlda trafikte tehlikeli işler yapar. Düşünün şimdi millet motoru hakikaten sevdiği için alsa herkes düzgünce kullansa bu ülkede km takıntısı diye birşey kalır mı? Adamın ilk kriteri km olur mu? Adam kaç km yapmış diye değil nasıl bakılmış motora ona bakar.

..YaNKee..
13 Eylül 2017, 22:34
benim için üst sınır 4-5 bin civarıdır ikinci el yüksek cc için.. ne zaman alıcı olsam 5000 diye limit koyarım sahibinden filtresine :)

TUTITO
13 Eylül 2017, 22:38
Benim için 50.000 km

uzay gemisi
13 Eylül 2017, 22:39
Benim için sınır yoktur geçen sene 94 binde vstrom almışlığım var ama tabi motor gerçekten çok temizdi, güzel kullanılmıştı. Görünümü 30 binlerde gibiydi

fatih.met
13 Eylül 2017, 22:47
Ne yazık ki ikinci el araç bakılırken ilk bakılan km oluyor. 50 bindeki otomobil düsük kmli oluyor ama 50 bindeki motosiklet bitmiş gözüyle bakıyor. Iki sene önce 2014 model xmax 250 vardı bende. Satışa çıkardım. Bir miktar nakit lazım oldu.neyse bir ybr gördüm ilanda.açıklama kısmına xmax 250 takası yazmıs. takas teklif ettim ve henüz 14 bin kmde ve çiziksiz xmax e km yüksek o kmler benim satacagım kmler dedi. Dedim yolun açık olsun.

Birde millet 50-60 bindeki motosiklet alırken kendisininde binecegini ve km nin dahada yukselecegini hesaplayıp satarken sorun olur diye pek yanaşmıyor. Hal böyle olunca ikinci el piyasası resmen ilk kriter km oluyor. Yani adam daha satın almadan satmanın hesabını yapıyor. 20 yasındaki motosiklette adam bakimlılık ve masrafsızlik yerine düsük km arıyor. Bu nedenle bircok bakımlıve masrafsız motosikletler ilanlarda aylarca bekliyor. Turkiyede motosiklet işi gercekten zor iş. Anormal vergilerle fiyatlar tavan yaptı ciddi derecede motosiklete düsman bir kitle var. Trafikte coddi tehlikeler atlatılıyor. Yollar yapılırke motosikletler hiç hesaba katılmıyor. Birde ikinci el durumu böyle olunca motosiklet kültürü ne yazikki gelişmek yerine iyice bitiyor.

evet haklısınız, halkın mallığından aşırı bezdim. edilen sohbetler bile ne kadar kıt zekalı olduklarını belli ediyor insanların.

km konusunda evet sınır tanımam :) tabi almadan önce motora iyice bakmak yada baktırmak lazım. mesela cbr 900rr alacak arkadaş kilometresine mi bakacak yoksa şanzımana falan mı bakacak?

Seko
13 Eylül 2017, 22:59
SS motoru hiçbir kilometrede ikinci el almam. Cruiser motorlar ise 50 bin km'de bile alınabilir ama ben yine de almam. Benim sınırım en fazla 5000 km olabilir o da kullanıcısı titizse. Aslında önemli olan motorun kilometresi değil, kimden alındığıdır.

bindiregandi
13 Eylül 2017, 22:59
20bin km psiko sinir

levend84
13 Eylül 2017, 23:33
Benim için ideal,max.sinir;

Tek silindir,150cc´ye kadar.50-60bin km.
Tek silindir,250cc´ye kadar.70-100bin km.
Tek silindir,650cc(Seyahat,Endurosu)130-160bin km.
Çift silindir 250-500cc arasi.90-120bin km.
Dört silindir 600cc ve uzeri.120-150bin km.
Scooter,cc ayirmadan bakimli max.60-80bin km

Min.sınır ise,verilen km degerlerinin yarisidir.

*Japon grubu
**Bakimlari duzenli yapilmiş.
***Fiyati şişirilmemiş.
****Scooter,japon,taiwan,italyan grubu

Not;Scooter´ler vitesli modeller gibi,yapisi geregi,devirli ve aşiri sıkıştırılmaya musait olmadigi için,km siniri,düşuk hacim ve yuksek hacim olarak ayrilmamiştir.

fatih.met
14 Eylül 2017, 00:18
Benim için ideal,max.sinir;

Tek silindir,150cc´ye kadar.50-60bin km.
Tek silindir,250cc´ye kadar.70-100bin km.
Tek silindir,650cc(Seyahat,Endurosu)130-160bin km.
Çift silindir 250-500cc arasi.90-120bin km.
Dört silindir 600cc ve uzeri.120-150bin km.
Scooter,cc ayirmadan bakimli max.60-80bin km

Min.sınır ise,verilen km degerlerinin yarisidir.

*Japon grubu
**Bakimlari duzenli yapilmiş.
***Fiyati şişirilmemiş.
****Scooter,japon,taiwan,italyan grubu

Not;Scooter´ler vitesli modeller gibi,yapisi geregi,devirli ve aşiri sıkıştırılmaya musait olmadigi için,km siniri,düşuk hacim ve yuksek hacim olarak ayrilmamiştir.

ben tvs apache motorumu 41 binde aldım şimdi 61.3xx kilometrede. sanırım 100 bin km devireceğiz, peki satacak olsam sorun yaşar mıyım sizce? (motorumu satmayacağımı daha önce söyledim, bu benim motorum olarak kalacak hep.)

levend84
14 Eylül 2017, 00:39
ben tvs apache motorumu 41 binde aldım şimdi 61.3xx kilometrede. sanırım 100 bin km devireceğiz, peki satacak olsam sorun yaşar mıyım sizce? (motorumu satmayacağımı daha önce söyledim, bu benim motorum olarak kalacak hep.)

ikinci el alinabilirlik bazinda,max ve min km sinirlari ile alakali,bir kategori olusturdum.

Söz konusu,cc bazinda motor ömurleri ise durum şöyle;

Bakimlari duzenli yapilan,motor surekli limitlerde,zorlanmadan kullaniliyor ise,
Örnek,tvs apache 100-130bin km rektefiyesiz gider kanaatindeyim,oradan yap hesabini.
Yürüyen sistem ve satma konusunda,bir yorum yapamam.

nopy
14 Eylül 2017, 00:46
Psikolojik sınır bence kırılması gereken bir ön yargı.600cc honda cbf 63000 km aldım.İyiki almışım. O paraya mt 25 alicaktim.Yola çıkınca anlaşılıyor aradaki fark. Yeterli tecrübe varsa ustaya gösterip, alınabilir.Motora ticari değil zevk için biniyorum.Guvenlik kısmını zaten anlatmama gerek yok.İlerde değiştirirsem yine fiyatları makul yüksek hacim alırım.Şimdiye kadar boşuna zahmet çekmişim.İmkan olsada herkes alabilse keşke.

M.M
14 Eylül 2017, 12:48
Ss motorlara millet haklı olarak çekimser yanaşıyor.Ama ss için en fazla 5 bin demek sıfır gibi motor istiyorsunuz anladığım kadarıyla.

mfBulut
14 Eylül 2017, 13:45
Ss motorlara millet haklı olarak çekimser yanaşıyor.Ama ss için en fazla 5 bin demek sıfır gibi motor istiyorsunuz anladığım kadarıyla.

Bunun sebebi genel SS kullanıcı profili. Gerçekten motora zarar vermeyecek şekilde SS kullanan sayısı çok azdır. Bu az olanların içinde de bakım masraflarından dolayı motoru bakımsız bırakanlar var maalesef.

M.M
14 Eylül 2017, 19:46
Ama bu motorlarda sonuçta mühendisler tarafından geliştiriliyor. Yani öyle kolay kolay ölmez yine bir 50,60 bin gideri olur diye düşünüyorum.

mfBulut
14 Eylül 2017, 19:53
Ama bu motorlarda sonuçta mühendisler tarafından geliştiriliyor. Yani öyle kolay kolay ölmez yine bir 50,60 bin gideri olur diye düşünüyorum.

Maalesef biraz iyimser bir düşünce olmuş. Çünkü 1000 km de, 4000 km de, 8000 km de girilmesi gereken bakımları olan bir motoru ele alalım. Ama kullanıcısının tek derdi hız yapıp, hava atıp pahalı arabaları geçmek olduğundan bu bakımlara motor girmemiş olsun. 20 binleri bile göremeyecektir ağır bakımlar yapılmadan diye düşünüyorum.

Yanılıyor da olabilirim.

M.M
15 Eylül 2017, 14:17
Güncelleyelim

Carbondioxid
15 Eylül 2017, 14:35
Cc marka model menşei fark etmeksizin "sıfır" km tercihim ve hedefimdir.

Olağanüstü durumlar istisna , ve piyasada nadir bulunan bi güzellik ise(kendimce) "temiz/sorunsuz/cazibesi bana özel ise" km fark etmeksizin duruma göre kucaklarım/dım.

Ride4Life
15 Eylül 2017, 14:44
ben 60,000km'de k7 gsxr aldım, kendim yurtdışından siparişle restore ettim. süsüne püsüne de devam ediyorum. ilk aldığım halinin videosunu da ekliyorum aşağıya. Şuanda kullanıyorum zaten motoru yeni haliyle fakat henüz çekmeye fırsatım olmadı. birkaç zevkli dokunuş yapıp öyle çekeceğim.

Konuyla ilgili de birşeyler söylemek gerekirse, yüksek kmli bir motor alıyorsanız bunu paranızdan çok bilginize güvenerek yapın. sonradan toparlarım diyerek, parayla rezil olmak insanın canını daha da sıkabilir. özellikle de böyle bir ülkede. Bugüne kadarki motosikletler çok komplike yapılara sahip değiller. Toparlanması sanıldığı kadar masraflı işler değil. Tabiki yurtdışından parça arayabiliyor ve alabiliyorsanız.

Son olarak toparlarsak, "Ben bunu alırım, 1 lirayı bulmaz, masrafız binerim" diyorsanız, dolaba şimdiden suyu koyun. Birsüre sonra lazım olacak. Fakat "25 liraya alırım, 10 lira da gözden çıkarırım", "ben bu işi yaparken zevkle yapıyorum", "kimseye ihtiyacım yok kendim hallederim ben yapamazsam X yardımcı olur" gibi bir konumdaysanız hiç durmayın kendi motorunuzu dilediğiniz yapın ve binin.



https://www.youtube.com/watch?v=Qyu4dGKKEeU

Ahmet Turan Peker
15 Eylül 2017, 15:25
İkinci el bilinen marka ile aynı fiyata yakın 0 km tercihim 0 km den yana olur. Örnek 2006 model gs. 1200 e 40-50 bin vereceğime yakın fiyata Honda Suzuki ...vs 0 km makina alırım

Ride4Life
16 Eylül 2017, 07:38
İkinci el bilinen marka ile aynı fiyata yakın 0 km tercihim 0 km den yana olur. Örnek 2006 model gs. 1200 e 40-50 bin vereceğime yakın fiyata Honda Suzuki ...vs 0 km makina alırım

genel tercih o yönde zaten fakat gsxr için söyleyeyim, 25'e alıp üzerine 10 harcadığınız 2007 model bir gsxr, 35'e aldığınız 2008 2009 modelden çok daha akıllıca olacaktır. söylediklerim ss makinalar için.