Orijinalini görmek için tıklayınız : Ufak bir problem 1 aydır çözülemedi. Bi yardım eder misiniz ?
shadowofsun
27 Ağustos 2017, 22:58
Ustalarım , Abilerim, genç kardeşlerim , arkadaşlarım
Motor Modeli : Aprilia RS 125
Motor Yılı : 2009
Beygir gücü : 29 hp
Silindir Çapı : 125 cc
Vites : 6 ileri
Sıvı Soğutmalı
28mm karbüratörlü
Arkadaşlar yukarıda özelliklerini belirttiğim iki zamanlı motosikletimin arızasının nasıl başlkadığını belirteyim. Motorumu önce yıkamıştım. Sonrasında benzin alırken depo kapağını açınca çerçevede yaklaşık 100 ml kadar su farkettim ama önemsemedim kapattım depoyu benzini aldım devam ettim.
İlk başlarda teklemeye başlamıştı. Jikle biraz yükseltince sorun çözüldüğü için yine umursamadım. Sonra karbüratöre karışmış sanırım motor istop etti ne kadar marş bassamda çalışmadı. Sonrasında karbüratör temizliği sonrası 1 gün düzeldi. akşamında işten çıkıp eve giderken yine istop etti ne kadar marş bassam yine çalışmadı. Antalyada kendi ustam haricinde başka bir ustaya götürdüm mecburen. Motorda kompresyon yok diyerek silindiri tornacıdan yaptırıp conta , piston sekmanı ve bir de diyafram sipariş ederek tamir aşamasına girdi. yaklaşık 1 aydır motosikletim her allahın günü karbüratör temizleyip çalıştırdıklarını rodaj yapmak için yola çıktıklarındatekrar istop ettiğini ve karbüratör tekrar temizlemeden çalışmadığını söylüyorlar. Motora baya bi bakım yapıldı ancak yine toparlamadı kendisini. Artık hakikaten sinirlenmeye başladım. Motosikleti alıp yine eski ustama götüreceğim ancak 670 tl para verdim boşa gidicek. Bu sorunu aşmak için yardımlarınızı bekliyorum sorun neden kaynaklanabilir ?
uzay gemisi
27 Ağustos 2017, 23:08
Depo tamamen boşaltılıp içinde ki su ve benzin buharlaşana kadar birkaç gün ağzı açık şekilde dinlenmeye bırakılmadı mı?
Lukocan
27 Ağustos 2017, 23:19
Dizel koymuş olmasınlar benzinlikte
kefkes
27 Ağustos 2017, 23:28
Arkadaşım genel soyluyorum motosikleti sudan biraz uzak tutmak lazım.
Depo su aldıysa, bu şekilde farkedilmeden zordan jikleyle stopla falan calisip uzun zaman gecirdiyse paslaniyor, tahminince kompresörle falan temizlemissinizdır, fakat içi paslıysa geçmiş olsun, benzin alır almaz aynen azalarak tekrar eder.Uzay gemisinin dediği gibi iyi bi depo ve karburator temizliği yapıp, sonra uzak tut motoru sudan hatta kontrol için yıkama bile.Aynı sorun tekrarlarsa depo bitmis.(benzinin temizse ve karburator sürekli pisleniyorsa)
alp_tunay
27 Ağustos 2017, 23:38
Buji kablosunun başı yada bobin girişi oksit yapmış olabilir sudan ötürü...
shadowofsun
27 Ağustos 2017, 23:41
Depo temizliği yapılmadı. içindeki benzin boşaltılmadı. yarın deneyip olumlu yada olumsuz haber edeceğim dostlarım. teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
buji de sorun yok dostum.
Ekarademir
28 Ağustos 2017, 01:48
Depo temizliği yapılmadı. içindeki benzin boşaltılmadı. yarın deneyip olumlu yada olumsuz haber edeceğim dostlarım. teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
buji de sorun yok dostum.
Depodaki sudan dolayı sorun oluşuyor ve depo boşaltılmıyor. Ne ustalar var be
byinfaz.42
28 Ağustos 2017, 08:03
aynı sorun benim cg de vardı bas allah bas calismiyor zar zor calistiriyordum birgün depoda ne kadar benzin var diye boşaltım hepsini birde ne gorim 2 litre benzin 1 litre su depoyu söktüm hava tutum güneşte bıraktım şimdi hiç bir sıkıntı yok
berk_cglr
28 Ağustos 2017, 09:03
bunları yapana kadar depoyu boşaltıp başka bir yerden işle olan bir yerden benzin alıp koysaydın ya keşke
motosero
28 Ağustos 2017, 12:10
Depoyu bosalt komple.basimiza geldi 5 litre benzinden 1,5litre su cikmisti.
shadowofsun
28 Ağustos 2017, 14:54
SON GELİŞMELER..
Arkadaşlar depo çıkarılıyor. benzin hortumuna dışarıdan benzin veriliyor. motosiklet 10 dakika muhteşem bir şekilde rölantide çalışıyor gaz veriyorsun alıyorsun. gaz bırakıyorsun istop etmiyor. 15 dakika geçmeden motor istop ediyor ne kadar bassamda çalışmıyor. karbüratör çıkarılıyor temizleniyor geri takılıyor. tekrar dışaıdan benzinle 15 dakika çalıştıktan sonra tekrar istop ediyor ve bu süreç sürekli olarak devam ediyor.
Varılan Sonuçlar :
Depodaki bas , benzin , pislikten kaynaklı değil.
Alt motordan silindirden pistondan üst motordan kaynaklı değil.
Yüksek ihtimalle karbüratör veyahut elektrik sistemi
Yardımlarınızı beklemekteyim başka denememi istediğiniz birşey var mıdır.
DadasOflu
28 Ağustos 2017, 15:46
şu yolu deneyebilirsin, üstüne para ödeyerek mevcut ustalara arıza bulma şansı vereceğine, internetten hiç tanımadığın farklı şehirlerdeki bir kaç ustaya konuyu özü ile en kısa şekilde aktar bak bakalım hangisi gerçekten yaşadığı sorun olarak sana anlatıp çözüm şudur başkaca da uğraşmak manasız diyecek..bu arada yakıt filtresini de değiştir. nacizane ilk aklıma gelen, çalışan sistemde elektrik sorunu olsa ilk 5-15 dakikada çalışmaz. fakat mevcut ağzındaki yakıtı bir süre yakıyor ve pompa ilk aşamada besliyor fakat stabil kuvvetli basınçla yakıt aktarımını sürdüremediği için yakıt yolunda benzin kalmadığı için, basıncı etkileyen pompa arızası-yakıt ile su basmasından dolayı bir sonraki ateşlemeyi yapamıyor. kısaca sanırım benzin pompası gerekli basıncı sağlamıyor. inşallah en kısa sürede bu sorundan kurtulursun.
motoskletci
28 Ağustos 2017, 16:12
Karbüratör şamandırasında sıkıntı olabilir mi? Karbüratör içindeki benzin bittikten sonra tekrar depodan benzin çekemiyordur?
DadasOflu
28 Ağustos 2017, 16:28
pompa veya rölesinde(basınçlı su olunca sanki diyorum) çıkacak gibi.
shadowofsun
28 Ağustos 2017, 17:08
eh idare eder derdimi anlatacak kadar dediğim ingilizcemle apriliaforum a bir konu açtım. Aprilianın official resmi forum sayfası. orada rs 125 kullanıcılarından gelen konular Elektrik sisteminden kaynaklandığı yönündeydi. WD40 alıp tüm kablolara sık aynı zxamanda karbüratör genişletip hava filtresi ve kutusuna da sık. 24 saat beklet git tek marşda yoluna devam et gibisinden bir yorum yapıldı konuma. Çevirisi bu tarz olmalı az çok kendimce anladım birazda translate yardımıyla tam olarak söylediği şey buydu. 12 saat oldu bakalım bekliyorum hala. problem motosiklet su aldıysa elektrik aksamında nemler olabileceği ve wd40 ın güçlü nem emme kuvveti sayesinde bu nemlerden kurtulup motosikleti çalıştırırken buji başının ıslanmasını engellemekmiş. ne kadar doğru bilöiyorum ama ufak tefek de olsa her türlü yardıma muhtacım her söleneni yapıorum. sizin dediklerinizide yapıyorum. kimin dediği çıokarsa hem ondan hemde diğer yardım edenlerden Allah razı olsun. hallolmasa bile allah razı olsun.
Karbüratör şamandırasında sorun yok. görevini yapıyor. Mesele karbüratörün temizlenmeden motosikletin tekrar çalışmaması. Demekki karbüratör temzilenince motosiklet çalışıyorsa karbüratör pisleniyor. şimdi depodaki benzinmden değil , dışarıdan verilen benzinle deneniyor çünkü. Hava filtresinden de değil. Yahu ku karbüratöre kafayı kim takmış. bu karbüratörü tıkayan ney. sorun bu . Karbüratörün hasmını bulamıyoruz hısmı zaten yok. birisi uğraşıyor karbüratörle ama hangi parça onu da bulamadık. dielim ki karbüratör den de değil hadi elektrik sistemi diyelim. ilk 15 dakika nasıl çalışıyor benim bildiğim cdi ateşleme dediğimiz olay motoru sadece çalışana kadar görev yapmaz mı. çalıştıktan sonra bu cdi ünitesi istirahate çekilmezmi motoru kendi haline bırakmaz mı nedir bunun derdi ?
snappy x
28 Ağustos 2017, 21:18
karbüratörler garip alet.bendede bir karbüratör vardı(2 zamanlı benimkide)orjinal fransız malı çok az kullanılmıştı.ama içindeki tüm vidalar ve contalar değişti.alet rölentide durmuyordu.ama hibir sorunu yoktu.karbüratör değişti sorun çözüldü
emremm
28 Ağustos 2017, 21:44
.. su aldıysa elektrik aksamında nemler olabileceği ve wd40 ın güçlü nem emme kuvveti sayesinde bu nemlerden kurtulup motosikleti çalıştırırken buji başının ıslanmasını engellemekmiş.
WD40 yağdır.
Yağın nem emme gibi bir fonksiyonu yoktur.
Ama su iticidir. Su, nem bulunan kısma sıkarsanız, nem WD40 üzerine çıkarak sıkıldığı yeri sudan arındırmış olursunuz.
Mesela, eski arabalarda distribütör vardı. Yüksek voltajı bujilere dağıtan silindir şeklinde bakalit bir kutu.
Nemi hiç sevmez, çatlak falan olduğunda hemen nemlenir ve motorun çalışması saçmalardı. İçine kağıt falan yakılır kurutulurdu.
WD40 sıkıldığında problem hemen çözülürdü.
Dark-ghost
28 Ağustos 2017, 22:31
Sorunun cevabı da çözümü de çok basit gibi anlattıklarına bakınca.
Komple benzini boşalt, gerekirse depoyu sök ve güneş altında kurumaya bırak,boşalttığın benzini bir daha kullanma,karbüratörü tekrar temizle.Yeniden benzin al ve motosikleti temizlerken direk su kullanma.Bir kovaya su ve bir sabun türü temizlik malzemesini koyup yumuşak bir sünger ile temizlik yap.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO