PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren Diskinin Yamulması ve Düzeltilmesi hk.



efemontana
20 Ağustos 2017, 00:46
Motosikletimin ön frenini sıktığım zaman bir tutuyor bir bırakıyor, diskte eğrilik olduğu kuvvetle muhtemel. Hem çarpıntı yapıyor hem fren mesafesini uzatıyor. Asla sıcakken su tutmadım. Yıkamadan önce en az 1 saat beklerim. Neden yamulmuş olabilir? Düzeltilmesi sağlıksız diyorlar ama sizin fikrinizi de almak istedim. Diskin eğri olup olmadığını nasıl anlayabilirim? Disk eğri değilse sorun ne olabilir?

hasmet
20 Ağustos 2017, 01:13
Aletle diskin ne kadar yamuldugu olculebiliyor. "Run in" diyolar ingilizcede, Turkcesi nedir bilmiyorum.

Ama cogu zaman sebep yamulma degildir. Disk kolay kolay yamulmaz. Asiri sicakliktan kristallenmeler olusur diskin uzerinde, ve balata oradan gecerken kolay kaymaz, ve titresime sebebiyet verir. Rotor yeterince kalinsa ve kristallenme azsa yuzeyinin ince bir kismi alinirsa duzelir.

Ekarademir
20 Ağustos 2017, 01:20
Tornaya bağlattır diski. Yamukluk varsa belli olur. Düzeltilecek gibiyse yüzünden biraz alsın.

efemontana
20 Ağustos 2017, 02:13
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Spiral gibi bir şeyle diskin inceltildiğini duymuştum. Bunun zararı var mı? Eğer öyleyse 100 lira verip yenisini alabilirim.

asinank
20 Ağustos 2017, 09:13
Balata kaynaklı da olabilir.
Benim balatam yağlandı diye forumlarda okuyup balatamı zımparalamıştım. Sanırım çok düzgün zımparalayamamışım. Özellikle yüksek hızlarda frenler dediğin gibi bi tutuyor bir brakıyordu. ABS'li gibi :)
Sonra balataları değiştirdim sorun devam etti. Ben de disk yamuldu diye tahmin ediyorum.
Biraz masraflı olsa da yeni bir disk balata seti sorunu çözer gibi.
Diski taşlatmayı düşünme bence. Onlara ısıl işlem ile yüzey sertleştirme yapıyorlar. Taşlattığın zaman bu tabakayı kaldırıyorsun. Adi çelik kısmı kalıyor.

zaferce
20 Ağustos 2017, 09:24
Motoru orta sehpaya alıp ön tekeri çevirirken gözle baksak, diskteki yamukluk anlaşılır mı? Yoksa gözle görülemeyecek kadar küçük yamulmalar mı oluyor?

Akhunturk
20 Ağustos 2017, 09:48
@zaferce
Hocam genelde gözle görülmesi çok zor. Ancak sabit bir hızda frenleri hafifçe ve aynı oranda sıktığımızda frenlemede ara ara fark oluyorsa kayda değer bir disk yamukluğu anlaşılabilir. Yamuk bir diskte frenleme aynı oranda devam etmez dalgalanmalar oluşur.

hasmet
20 Ağustos 2017, 11:15
Hala 'yamuk disk'e odaklaniyorsunuz... Kaza yapip sertce bir yere vurmadiysaniz disk durduk yere niye yamulsun? Ingilizceniz varsa tavsiye ederim okuyun:

http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths

Nikkfurie
20 Ağustos 2017, 12:06
sıcakken su tutmayla disk yamulmaz ,

disklerin yüzer disk ise hafif eğrilikleri de hissettirmez ki 20-30bin km yapmış bütün disklerde, tekeri elle çevirince gözle farkedilecek derecede hafifden eğrilik vardır , bu bir sorun teşkil etmez..

bir yere çarpmadıysanız veya park halindeyken bir araba çarpmadıysa büyük ihtimalle göbek rulmanı boşluk yapmıştır..

jant esnediği için kaliper bir tutar bir bırakır , amortisörler hafif kapanır açılır.. yüksek hızlarda bunu farkedemezsin ama bu sefer balans titreşimi başlar..

eğer diskin çarpma sonucu eğrilmişse kesinlikle düzeltme , tornada taşlama gibi işlemlere itibar etme , çok daha vahim sonuçlarla karşılaşabilirsin !

Ekarademir
20 Ağustos 2017, 13:02
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Spiral gibi bir şeyle diskin inceltildiğini duymuştum. Bunun zararı var mı? Eğer öyleyse 100 lira verip yenisini alabilirim.

100 liraysa yenisini al. Tornacı zaten 50 100 lira alır. Pekde sağlıklı olmaz.