PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Benelli Leoncino 500 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13

oialdemir
20 Ağustos 2019, 02:12
Isınma süresinde fark olmaz. Daha kolay soğur sadece. Bunun gerekliliği nasıl hesaplanıyor tam bilmiyorum ancak disk çapı ve kalınlığı sanırım belirleyici oluyor.

Sanılanın aksine o kadar elzem olduğunu sanmıyorum. Bu konuda çalışma yapmış birine sormak lazım.

https://www.vividracing.com/images/bmw-s1000rr-199hp-bike.jpg https://stat.overdrive.in/wp-content/odgallery/2018/05/42109_Kawasaki-Ninja-H2R_009.jpg https://korlas.com.tr/wp-content/uploads/2018/02/Panigale-V4-MY18-Red-02-Slider-Gallery-1920x1080.jpg https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2015/12/suzuki-v-strom-650-xt-DL650XTA.jpg

Arkadaş dünyanın düz filan olduğuna inanıyor sanırım boşver uğraşma :)

hasmet
20 Ağustos 2019, 05:03
Tahminim papatya şekli türbülans oluşturup hava akımını, ve dahi soğumayı arttırıyordur. Lakin daha az materyal içerdiği için ısı kapasitesi de az daha düşüktür muhtemelen.

Asıl güzel soğuma sağlayan arabalardaki diskler, ancak malum motosiklet için çok kalin ve ağırlar...

oialdemir
20 Ağustos 2019, 10:10
Daha açıklayıcı olalım arkadaş için.

Benelli Leoncino 500 ABS
https://49f44b141764baa2639d-7ed4c224bc1671c64dae8740f0861232.ssl.cf6.rackcdn.c om/motorcycles/leoncino/gallery/Leoncino-1.jpg
Leoncino A2 güç sınırında olmasına rağmen Radyal bağlı monoblok fren kaliperlerine sahip. Yüzer fren diskleri var. Neredeyse bir yarış motosikleti gibi ön takımı var. Çünkü spor sürüş amacı ile üretilmiş.

Benelli Leoncino 500 ABS Trail
https://49f44b141764baa2639d-7ed4c224bc1671c64dae8740f0861232.ssl.cf6.rackcdn.c om/motorcycles/leoncinotrial/gallery/trail_3.jpg
Trailer versiyone gelince işler farklı maksat arazi olduğu için aynı bloğu aynı tasarımı kullanan motorun ön takımı daha farklı. Hem amortisör olarak hem frenleri eksenel bağlanması hemde lastiklerin farklı seçilmesi ve tel jant ile gelmesi. Ve senin sevgilin papatya disk ile gelmesi.

Benelli Leoncino 250 ABS
https://49f44b141764baa2639d-7ed4c224bc1671c64dae8740f0861232.ssl.cf6.rackcdn.c om/motorcycles/leoncino250/gallery/Leoncin0250_galeria_10.jpg
BN251 ( TNT25 ) ile aynı bloğu sahip CB250R a rakip olarak üretilmiş bir yol motoru. Ucuz, maksat gençlere hitap etsin ve F/P motoru olsun. Bu yüzden amaç basit parçalar kullanmak. Yani bir tane ön kaliper ile yetinmek. Zaten bu ölçekte bir motoru tek bir ön kaliper durdurabiliyor. Diskin dalgalı olmasının sebebi çabuk soğuyabilmesi. Çünkü bir tane kaliperi var.

Tamam mıyız Karafil Diskli dostum ?

impetum
20 Ağustos 2019, 10:41
502c gelecek mi acaba o da harika görünüyo resimlerde videolarda

oialdemir
20 Ağustos 2019, 10:57
502c gelecek mi acaba o da harika görünüyo resimlerde videolarda

Bir kaç tane getirmişler. Ama bu yıl satılmaz sanırım.

Cyan
20 Ağustos 2019, 11:18
Papatya diski ilk Galfer yaptı diye biliyorum, temel maksadı da arazi sürücüleri için kendi kendini çamur ve sudan daha çabuk temizlemeyebilsin diye. Trail versiyonda papatya disk ondandır...

Bir de papatya diskler daha hafif oluyor.

Temas yüzeyi daha fazla olduğu için düz diskin performansı daha iyi olur aslında. (Tabi üstünde delikler ve/veya kanallar şart; soğutma ve frenleme sırasında oluşan toz ve gazın tahliyesi, dolayısıyla iyi performans için.)

oialdemir
20 Ağustos 2019, 11:37
Papatya diski ilk Galfer yaptı diye biliyorum, temel maksadı da arazi sürücüleri için kendi kendini çamur ve sudan daha çabuk temizlemeyebilsin diye. Trail versiyonda papatya disk ondandır...

Bir de papatya diskler daha hafif oluyor.

Temas yüzeyi daha fazla olduğu için düz diskin performansı daha iyi olur aslında. (Tabi üstünde delikler ve/veya kanallar şart; soğutma ve frenleme sırasında oluşan toz ve gazın tahliyesi, dolayısıyla iyi performans için.)

Zaten tüm ciddi endurolarda standart bir seçim üretici için.

Cyan
20 Ağustos 2019, 20:04
Şimdi Honda CB650R'ın fotolarına bakıyordum, onun da ön ve arka diskler düz; ıyyy ne kadar kalitesiz, içim kalktı :queen::P

impetum
20 Ağustos 2019, 20:06
Şimdi Honda CB650R'ın fotolarına bakıyordum, onun da ön ve arka diskler düz; ıyyy ne kadar kalitesiz, içim kalktı :queen::P

Bundan sonra geçmeyi düşündüğüm motor 😊 cb 250r kullandım 1 ay o bile harikaydı. Tabi gönül ister ki cb 1000r olsun ama o segmente ömür boyu çıkmayı düşünmüyorum. Belki 50 yaşımdan sonra 😊

Cyan
20 Ağustos 2019, 20:18
Benim gönlümde yeni nesil Street Twin var, bayılıyorum. Ama sanki sığmıyorum ben onlara, çekersem belki :)

oialdemir
20 Ağustos 2019, 21:25
Şimdi Honda CB650R'ın fotolarına bakıyordum, onun da ön ve arka diskler düz; ıyyy ne kadar kalitesiz, içim kalktı :queen::P

Sgshshjsjsjsj. Kendine gel ey Honda. Güler misin ağlar mısın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------


Benim gönlümde yeni nesil Street Twin var, bayılıyorum. Ama sanki sığmıyorum ben onlara, çekersem belki :)

Daha bir klâsik diyorsun. Severim

F54
20 Ağustos 2019, 22:34
arkadaşlar şeytan ayrıntı da gizlidir
ktm wp amortisör kullanır bmw brembo fren kliper i koyar tauratech amortisör yamaha brembo kaliper koyar triump giwi aksesuar wp amortisör koyar honda bazı modellerinde showa amortisör kullanır
reklam yaparken biz bunu koyduk bu melzemeleri kullandık bu motosikletler özel o yüzden bu para der
bu benelli de reklam yaparken başka satarken başka yani size dandik mal kakalamışlar siz hala gerek yok diyorsunuz
paşa gönlünüz bilir çalışıp çalışıp çinlileri zengin edin :)

oialdemir
20 Ağustos 2019, 23:21
arkadaşlar şeytan ayrıntı da gizlidir
ktm wp amortisör kullanır bmw brembo fren kliper i koyar tauratech amortisör yamaha brembo kaliper koyar triump giwi aksesuar wp amortisör koyar honda bazı modellerinde showa amortisör kullanır
reklam yaparken biz bunu koyduk bu melzemeleri kullandık bu motosikletler özel o yüzden bu para der
bu benelli de reklam yaparken başka satarken başka yani size dandik mal kakalamışlar siz hala gerek yok diyorsunuz
paşa gönlünüz bilir çalışıp çalışıp çinlileri zengin edin :)

Güzel kardeşim. Portekizce mi konuşuyoruz biz ? Diyoruz ki motorun iki versiyonu var. Biri yol diğeri Trail ( arazi ) bak Türkçe yazıyoruz. Senin yazdığın dilde. TRK içinde geçerli. Bir yol versiyonu var. Bir arazi. Çok basit konsepti üretilen modeller ile karıştırma. Tamam mı paşam :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

Burada PAPATYALI ( Trail ) olan satılmıyor :)

impetum
22 Ağustos 2019, 00:42
2 günlük ölçümlerime göre 100kmde ortalama 4.9 litre yakıyorum. Alışık olmadığımdan bayağı çok geldi 😊 tamamı şehiriçi sürüş istatistiği

macAs
22 Ağustos 2019, 01:54
2 günlük ölçümlerime göre 100kmde ortalama 4.9 litre yakıyorum. Alışık olmadığımdan bayağı çok geldi 😊 tamamı şehiriçi sürüş istatistiği

Aslan besliyorsan yediği eti düşünmeyeceksin, adı üstünde leon'cino :-)

herdem09
22 Ağustos 2019, 06:58
Keşke distribütör düzgün olup websitesini düzeltse de millet böyle tartışmalara girmek zorunda kalmasa.

YasinC
22 Ağustos 2019, 07:03
Keşke distribütör düzgün olup websitesini düzeltse de millet böyle tartışmalara girmek zorunda kalmasa.

Distribitör de ne zeka, ne vizyon var. Sıfırlar iş bilmiyorlar. Klasik parası olup hadi bir iş yapalım diyen aile şirketi. Şansları yaver gidip benelli bunlar ile Türkiye icin ortaklık kurdu. Ama bence çok sürmez. Markaya zarar veriyorlar. Burada üretilen ve montajlanan ürünler de kalite kontrol sorunları var. Benelli ya anlaşmayı bozar yada belki tek başına devam edebilir yola.

oialdemir
22 Ağustos 2019, 09:07
Distribitör de ne zeka, ne vizyon var. Sıfırlar iş bilmiyorlar. Klasik parası olup hadi bir iş yapalım diyen aile şirketi. Şansları yaver gidip benelli bunlar ile Türkiye icin ortaklık kurdu. Ama bence çok sürmez. Markaya zarar veriyorlar. Burada üretilen ve montajlanan ürünler de kalite kontrol sorunları var. Benelli ya anlaşmayı bozar yada belki tek başına devam edebilir yola.

Ben tek başına devam edeceğini düşünüyorum. Devasa bir fabrika yapmışlar çünkü o tesisi yedirmezler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------


2 günlük ölçümlerime göre 100kmde ortalama 4.9 litre yakıyorum. Alışık olmadığımdan bayağı çok geldi �� tamamı şehiriçi sürüş istatistiği

90-100 ile gidince 3,9 yakıyor. Ama açık egzozla pata pata gelen ses ile 90-10 gitmiyorsun muhtemelen :D Çok sakin gitmen lazım 4 litrelere inmek için

berk_cglr
22 Ağustos 2019, 09:10
90-100 ile gidince 3,9 yakıyor. Ama açık egzozla pata pata gelen ses ile 90-10 gitmiyorsun muhtemelen :D Çok sakin gitmen lazım 4 litrelere inmek için[/QUOTE]

yanımdan geçmiştin o sesi duymak için bile gazlarım yani o derece hoştu :D o egsozla 5 den aşşağısı çok zor sırf ses için basılır

oialdemir
22 Ağustos 2019, 09:17
90-100 ile gidince 3,9 yakıyor. Ama açık egzozla pata pata gelen ses ile 90-10 gitmiyorsun muhtemelen :D Çok sakin gitmen lazım 4 litrelere inmek için

yanımdan geçmiştin o sesi duymak için bile gazlarım yani o derece hoştu :D o egsozla 5 den aşşağısı çok zor sırf ses için basılır[/QUOTE]

Nerede karşılaştık acaba :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:15 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=2ei90LqLXl0 Yeni İnceleme videosu gelmiş.

berk_cglr
22 Ağustos 2019, 09:42
Nerede karşılaştık acaba :)[COLOR="Silver"]



e5 şirinevler tarafında ama oldu 2 3 ay falan sanırsam yazdan önceydi

oialdemir
22 Ağustos 2019, 10:55
e5 şirinevler tarafında ama oldu 2 3 ay falan sanırsam yazdan önceydi

Ufak tefek gazlmaya, gezmeye gidince takıoyrum egzozu. Şuan normali sistem takılı. Arkadaşın çok yakması normal. Çünkü katalizör yok motorunda komple iptal etmiş şekilde sürüyor :)

impetum
22 Ağustos 2019, 13:34
Ufak tefek gazlmaya, gezmeye gidince takıoyrum egzozu. Şuan normali sistem takılı. Arkadaşın çok yakması normal. Çünkü katalizör yok motorunda komple iptal etmiş şekilde sürüyor :)

Valla ne bileyim daha 1 hafta olmadı alalı ama şu hali çok keyifli 😊 şehirdışını düşünmesen böyle devam ama hem çok ses çıkıyo hem bayağı yakıyomuş 😊 halen kararsızım katalizörü takınca performans kaybedeceğimi düşünüyorum.

oialdemir
22 Ağustos 2019, 14:11
Valla ne bileyim daha 1 hafta olmadı alalı ama şu hali çok keyifli �� şehirdışını düşünmesen böyle devam ama hem çok ses çıkıyo hem bayağı yakıyomuş �� halen kararsızım katalizörü takınca performans kaybedeceğimi düşünüyorum.

Şimdi tekrar tekrar aynı şeyi söylemiş olacağım ama yanılıyorsun :) Katalizör söküldüğünde gitti zaten 3-5 beygir :) Çünkü orjinal hesaplanmış verimli bir sistemi bozmuş oluyorsun.

Egzoz ile güç artışı için ciddi para harcamak gerekiyor. Orjinal bir full sistem, açık hava filtresi, yazılım ve ecu gibi bir çok şeyi hallatmeden güç artışı olmaz. Olamaz.

Leoncino için full system arrow 690 euro :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------

http://vspmotos.fr/_media/img/small/p4130466.jpg

impetum
22 Ağustos 2019, 23:55
Şimdi tekrar tekrar aynı şeyi söylemiş olacağım ama yanılıyorsun :) Katalizör söküldüğünde gitti zaten 3-5 beygir :) Çünkü orjinal hesaplanmış verimli bir sistemi bozmuş oluyorsun.

Egzoz ile güç artışı için ciddi para harcamak gerekiyor. Orjinal bir full sistem, açık hava filtresi, yazılım ve ecu gibi bir çok şeyi hallatmeden güç artışı olmaz. Olamaz.

Leoncino için full system arrow 690 euro :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------

http://vspmotos.fr/_media/img/small/p4130466.jpg

Beygir değil de tork önemli hız merakım pek yok. Açık hava filtresi takılı. Olmadı gidip taktırayım denemekten zarar gelmez 😊 yakıta da etkisi olacakmış belki daha çok beğenirim o halini

impetum
07 Eylül 2019, 04:10
Katalizörü taktırdım bugün. Yakıta ne kadar etkisi olucak ilerki günlerde görücez ama ses olarak güzel oldu mis gibi başım şişmiyo artık 😊 patırtı da gitti çok şükür. Performans da aynı hiçbi değişiklik olmadı gibi yada bana öyle geldi. Boşuna işkence çekmişim şimdiye kadar

oialdemir
07 Eylül 2019, 09:12
Pazartesi bir şeyler yapacağım. Sürpiz olsun :)

impetum
07 Eylül 2019, 09:17
Pazartesi bir şeyler yapacağım. Sürpiz olsun :)

Full sistem arrow mu? 😁 Bu arada Benelli 502cden haberiniz var mı hocam ne zaman gelecek Türkiyeye?

oialdemir
07 Eylül 2019, 10:54
Full sistem arrow mu? �� Bu arada Benelli 502cden haberiniz var mı hocam ne zaman gelecek Türkiyeye?

Test için 2 tane var heralde seneye.

impetum
30 Eylül 2019, 19:30
İhsan hocam özel mesaj atmayı bulamadım. Bu bizim leoncino için ebc fren balatası var mıdır uygun? Servis arka balata için 310, ön balata için 950 lira dedi. Fiyat bayağı fazla geldi, alternatif varsa onu kullanıcam.

Cyan
30 Eylül 2019, 22:19
http://www.denimoto.com.tr/

Galfer Türkiye distribütorü, bir arayıp sorun. İyi kalite balatalar var ve genelde OEM balataların yarı fiyatı civarında oluyor...

Sizin balata fiyatları da dehşet (= geçiriyorlar), benim CB500F için Galfer HH set aldım geçen ay, ikisi 440TL tuttu.

impetum
30 Eylül 2019, 23:37
Trk502nin balataları muhtemelen uyumlu çıkacak ve galferin trk502 için sinterli balataları mevcut orjinale nazaran da dahe kalitelidir muhtemelen. Araştırmaya devam ediyorum 😊

oialdemir
01 Ekim 2019, 09:21
Trk502nin balataları muhtemelen uyumlu çıkacak ve galferin trk502 için sinterli balataları mevcut orjinale nazaran da dahe kalitelidir muhtemelen. Araştırmaya devam ediyorum ��

Aynen Galfer de mevcut. Size link attım özelden. EBC de arkayı bulmak çok zor bir kaç sayfa önce yazmıştım. Hem kodlarıda var orada. Bende Şuan EBC HH var ön arka. Ama bence o kadar pahalıya gerek yok. İllede EBC olacaksa motopuntı yu arayın onlar KMA dan sonraki distribütör sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

Trefo ve SBS markalarında da mevcut bizim balatalar. Ön arka TRK 502 ile aynı.

maktama
01 Ekim 2019, 09:56
.....
Trefo ve SBS markalarında da mevcut bizim balatalar. Ön arka TRK 502 ile aynı.

oialdemir arkadaşın belirttiğine göre trk502 ile aynı kullanıyor.


...
Servis arka balata için 310, ön balata için 950 lira dedi. Fiyat bayağı fazla geldi, alternatif varsa onu kullanıcam.

O zaman impetum arkadaşım, aynı servise trk502 için de balata sorabilir misin mümkünse? Aynı fiyatları mı çekecekler yoksa daha mı ucuz olacak, yani motor fiyatına/modeline göre aynı ürünün fiyatları farklı mı olacak merak ediyorum.

impetum
01 Ekim 2019, 12:27
oialdemir arkadaşın belirttiğine göre trk502 ile aynı kullanıyor.



O zaman impetum arkadaşım, aynı servise trk502 için de balata sorabilir misin mümkünse? Aynı fiyatları mı çekecekler yoksa daha mı ucuz olacak, yani motor fiyatına/modeline göre aynı ürünün fiyatları farklı mı olacak merak ediyorum.

Sorayım hakkaten ben de merak ettim. Bu arada ebc ön balataları galferden daha ucuza buldum sinterli. İnternetten alacağım sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------

Motora pirelli scorpion rally str lastiklerden takmayı düşünüyorum bu ara kış şartları için. Çok da yakışacağını düşünüyorum ama arka lastik ölçüleri yok. 170 60 taksam kaldırır mı acaba veya uyar mı ki? Yorumlar güzel hem yol hem arazi lastikleri. Trail versiyon gibi olmaz ama yine de off road eğlence için yeterli olur gibi :)

YasinC
01 Ekim 2019, 12:45
950 lira fiyat nedir allasen?
Bokunu çıkardılar iyice, s63'ün balataları bu kadar pahalı değildi?

impetum
01 Ekim 2019, 14:29
Ufak çaplı şok yaşattılar valla :)

Cyan
01 Ekim 2019, 15:19
EBC balata nereden buldunuz sorması ayıp değilse? Türkiye distribütörü Limitparts diye bir yer görünüyor Güngören'de...

Ben henüz Galfer'ları takmadım. Geçen sene Temmuz gibi Ferodo balatalar taktım öne arkaya, halen idare ediyorlar. (Yaklaşık 11.500 km olmuş...) Bakalım Galfer'lar ne kadar gidecek? Görüntüleri gayet iyi, kaliteli sağlam şeylere benziyorlar.

oialdemir
01 Ekim 2019, 15:21
Ön takım çift radyal monoblok kaliperler bağlı ama sağ sol 500 geçmemesi lazım.

impetum
01 Ekim 2019, 17:36
EBC balata nereden buldunuz sorması ayıp değilse? Türkiye distribütörü Limitparts diye bir yer görünüyor Güngören'de...

Ben henüz Galfer'ları takmadım. Geçen sene Temmuz gibi Ferodo balatalar taktım öne arkaya, halen idare ediyorlar. (Yaklaşık 11.500 km olmuş...) Bakalım Galfer'lar ne kadar gidecek? Görüntüleri gayet iyi, kaliteli sağlam şeylere benziyorlar.

İhsan hocam sağolsun :) FA322/4HH kodlu balatalar leoncino ön kaliperlere uygunmuş. Böyle aratırsanız bazı alışveriş sitelerinde var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------


Ön takım çift radyal monoblok kaliperler bağlı ama sağ sol 500 geçmemesi lazım.

Ön takım 517ye ebc, arka takım 166ya galfer aldım hepsi sinterli, fren hidroliği de değiştirsem mi acaba diye düşünüyorum.

Şu motoru satmaktan vazgeçersem çok şey yapıcam da işte :) kararsızım. Eşimin de rahat edeceği bi motor alıcam satarsam. Veya satmayıp seleyi yaptırıcam, elcik siperleri takıcam, arka ve yan çanta demiri alıcam, lastikleri değiştiricem, ön cam zaten var, farları güçlendiricem daha güçlü ledlerle vs vs...

Cyan
01 Ekim 2019, 18:56
...
Ön takım 517ye ebc, arka takım 166ya galfer aldım hepsi sinterli, fren hidroliği de değiştirsem mi acaba diye düşünüyorum.
...


Benim Galfer HH ön 220TL. Leoncino'da çift disk/kaliper var diye 2 ile çarpsak 440TL. Yine de hem marka hem de balata boyutundan kaynaklı bir premium var EBC'de.

Fren hidroliği mutlaka değiştirin, benim 1 sene olmuştu; çöpe dönmüş, değiştirince çok farketti. Balata değişimi bunun için iyi fırsat aradan o da çıkar.

impetum
01 Ekim 2019, 23:44
Ebcyi sipariş ettiğim yer elinde olmadığını söyleyip iptal etti. Biraz canım sıkıldı ben de ucuza kaçıp brentanın duke 690 kaliperlerini sipariş ettim maalesef. Bi sonraki değişimde galfer takarım artık.

Hidrolik değiştiricem bakalım.

impetum
03 Ekim 2019, 22:10
Bugün pirelli scorpion rally str lastikleri taktırdım ve ön brenta arka galfer sinterli balatalarla değiştirdim. Fren performansı önemli ölçüde arttı. Hidrolik değişimi için 3 yere uğradım fakat kimse yanaşmadı, sanırım uzun süren uğraştırıcı bi iş. Ben de henüz motorun bayi çıkışı 6 aylık olduğu için pek üstelemedim. Sezon tamamen kapanıp servislerin işleri kesatlaşınca değiştirticem :)

Lastiklerin görünüşü harika. Bi 50km deneme yaptım ve performansı çok iyinin bi tık altı desem yeridir. Bi 500km yapıp üstündeki mumu attığında tekrar yorum yapacağım lastik hakkında. Virajlar şimdilik çok güven vermedi, biraz da ben korktum yeni lastik olduğu için.

Hidrolik konusunda ne tavsiye edersiniz? Kesinlikle değiştirmem gerekir mi 6 aylık motorda yoksa bi süre daha idare eder mi?

maktama
04 Ekim 2019, 08:56
...
Hidrolik değişimi için 3 yere uğradım fakat kimse yanaşmadı, sanırım uzun süren uğraştırıcı bi iş. Ben de henüz motorun bayi çıkışı 6 aylık olduğu için pek üstelemedim. Sezon tamamen kapanıp servislerin işleri kesatlaşınca değiştirticem :)
...

Hidrolik konusunda ne tavsiye edersiniz? Kesinlikle değiştirmem gerekir mi 6 aylık motorda yoksa bi süre daha idare eder mi?

Hidrolik işi tek fren için 10 dakika bile sürmez, özel alet edevata da ihtiyaç yoktu, uygun anahtar ve çıkacak eski hidroliğin direkt bir kaba akmasını sağlamak için 20-30cm'lik ince uygun bir hortum yeterlidir. Youtube'tan nasıl yapıldığını izleyip kendiniz yapabilirsiniz.
25 tl'ye alacağınız mobil marka dot4 hidrolik yağı ile çok rahat 5-6 defa ön-arka takım olarak hidroliğinizi değiştirebilirsiniz. Ön fren hidrolik kutusu kapağının üstünde yazar dot3/dot4 vs diye.

Motor 2 sene falan beklememişse ya da kullanım tarzınız fren padlerini sürekli aşırı ısıtıp hidroliği kaynatıp bozacak kadar agresif değilse 6 aylık motorda hidrolik değişimine ihtiyaç olmaz, ancak değişmekten de zarar gelmez.

oialdemir
04 Ekim 2019, 09:12
Bugün pirelli scorpion rally str lastikleri taktırdım ve ön brenta arka galfer sinterli balatalarla değiştirdim. Fren performansı önemli ölçüde arttı. Hidrolik değişimi için 3 yere uğradım fakat kimse yanaşmadı, sanırım uzun süren uğraştırıcı bi iş. Ben de henüz motorun bayi çıkışı 6 aylık olduğu için pek üstelemedim. Sezon tamamen kapanıp servislerin işleri kesatlaşınca değiştirticem :)

Lastiklerin görünüşü harika. Bi 50km deneme yaptım ve performansı çok iyinin bi tık altı desem yeridir. Bi 500km yapıp üstündeki mumu attığında tekrar yorum yapacağım lastik hakkında. Virajlar şimdilik çok güven vermedi, biraz da ben korktum yeni lastik olduğu için.

Hidrolik konusunda ne tavsiye edersiniz? Kesinlikle değiştirmem gerekir mi 6 aylık motorda yoksa bi süre daha idare eder mi?

Yeni lastikler ile bir fotoğraf koyda görelim :)

impetum
04 Ekim 2019, 13:42
İnşallah becerebilmişimdir nasıl fotoğraf yükleniyo bilmiyorum �� bu da benim aslan yavrusu

[https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2yUR.jpg https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2QRt.jpg https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2ntQ.jpg https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2rOc.jpg

Cyan
04 Ekim 2019, 14:00
Değişik lastiklermiş, Ducati'nin normal cadde Scrambler'ında MT 60 RS Corsa, Scrambler'ın uzun bacaklı Desert Sled versiyonunda da bu lastikler standart geliyor galiba?

MT 60 RS Corsa'nın yere çok iyi yapıştığını ve çok güven verdiğini birçok yerde okudum, bunlarla ilgili bir fikrim yok ancak sık sık toprak taş yolda agresif sürülmeyecekse başka lastikler daha optimum sonuç verebilirmiş sanki - bu biraz 50/50 bir lastik gibi. (Görüntü güzel, o ayrı...)

Güle güle kullanın, mumu attıktan sonraki yorumları merakla bekliyorum.

Ekleme: Leoncino'ya Scorpion Trail 2 de iyi gidermiş aslında...

oialdemir
04 Ekim 2019, 14:29
İnşallah becerebilmişimdir nasıl fotoğraf yükleniyo bilmiyorum �� bu da benim aslan yavrusu

[https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2yUR.jpg https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2QRt.jpg https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2ntQ.jpg https://i.imgyukle.com/2019/10/04/EE2rOc.jpg

Çok yakışmış. Arazide ciddi iş yapar ama ben olsam amortisör sebebi ile çok zorlamam :) Trail ile amortisör farkı da var çünkü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------


Değişik lastiklermiş, Ducati'nin normal cadde Scrambler'ında MT 60 RS Corsa, Scrambler'ın uzun bacaklı Desert Sled versiyonunda da bu lastikler standart geliyor galiba?

MT 60 RS Corsa'nın yere çok iyi yapıştığını ve çok güven verdiğini birçok yerde okudum, bunlarla ilgili bir fikrim yok ancak sık sık toprak taş yolda agresif sürülmeyecekse başka lastikler daha optimum sonuç verebilirmiş sanki - bu biraz 50/50 bir lastik gibi. (Görüntü güzel, o ayrı...)

Güle güle kullanın, mumu attıktan sonraki yorumları merakla bekliyorum.

Ekleme: Leoncino'ya Scorpion Trail 2 de iyi gidermiş aslında...

Trail de standart bu lastik.

http://www.presskit.benelli.com/presskit/images/my_moto/leoncino_trail/01.jpghttp://www.presskit.benelli.com/presskit/images/my_moto/leoncino_trail/10.jpghttp://www.presskit.benelli.com/presskit/images/my_moto/leoncino_trail/15.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:27 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=uSbOyahOvBA

impetum
04 Ekim 2019, 14:40
Mt60 da seçeneklerim arasındaydı fakat bunun hakkında daha çok olumlu yorum okudum yabancı forumlarda, bi de ıslak zemin performansının mt60a göre daha iyi olduğunu söyleyenler vardı o yüzden bunu tercih ettim. Arka 170 oldu ama şimdilik sıkıntı çıkarmayacak gibi görünüyo.

Virajlar bugün düne göre daha iyiydi sanırım mumu üstünden çabuk atacak. Performansta da herhangi bi düşüklük hissetmedim ama belki yakıtta bi tık yükselme olabilir. İçime sindi şahsen bakalım bi 300 400km sonra nasıl olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

Traildeki standart scorpion rally olabilir ihsan hocam. Bakmadım teknik özelliklerine ama eğer arazi amaçlanıyosa normal rallyler daha uygun, str(street) olan versiyon yol için. Özellikle Gs kullananlar çok methediyo bu lastikleri.

oialdemir
04 Ekim 2019, 14:41
Mt60 da seçeneklerim arasındaydı fakat bunun hakkında daha çok olumlu yorum okudum yabancı forumlarda, bi de ıslak zemin performansının mt60a göre daha iyi olduğunu söyleyenler vardı o yüzden bunu tercih ettim. Arka 170 oldu ama şimdilik sıkıntı çıkarmayacak gibi görünüyo.

Virajlar bugün düne göre daha iyiydi sanırım mumu üstünden çabuk atacak. Performansta da herhangi bi düşüklük hissetmedim ama belki yakıtta bi tık yükselme olabilir. İçime sindi şahsen bakalım bi 300 400km sonra nasıl olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

Traildeki standart scorpion rally olabilir ihsan hocam. Bakmadım teknik özelliklerine ama eğer arazi amaçlanıyosa normal rallyler daha uygun, str(street) olan versiyon yol için. Özellikle Gs kullananlar çok methediyo bu lastikleri.

Sanıyorum satmaktan vazgeçtin :)