PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda XL 650 V Transalp (enduro)



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18

akinosan
30 Mayıs 2011, 11:55
selam arkadaşlar.
xl650 nin son olarak güncel yakıt durumunu verebilecek arkadaşım varmı?bir depo ile şehir içi ve şehir dışı kaçar km yapabiliyorsunuz?
herkese kazasız belasız sürüşler..:cat:

murat abi özelden mesaj atmıştım ama gelmedi mi?:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:16 ----------

selam arkadaşlar. mesajı değiştirecektim ama zamanım dolmuş o yüzden düzenleyip tekrar yazayım dedim.
başlık canlanmış biraz.hep böyle kalması dileğiyle aranıza katılma düşüncesi içinde olan biri olarak;
tarz değişikliği yaparak enduro sınıfına geçmek istiyorum.
dl650 ile xl650 arasında kalmış durumdayım gönlümden kle650 de geçiyor ama ikinci elleri yeni olduğu için biraz pahalı ve artçı selesi ince o yüzden onu şimdilik eledim.dl650 nin son zamanlarda sıfır fiyatları japon yenine kaydığı için 2-3 bin tl arttı,hal böyleyken ikinci elleri de arttı o yüzden ben de xl650 ye dönmüş durumdayım.şimdi sizlere birkaç sorum olacak:
1. xl650 nin güncel yakıt durumunu verebilecek arkadaşım varmı?bir depo ile şehir içi ve şehir dışı kaçar km yapabiliyorsunuz?
2. xl650 nin üç çanta dolu ve artçılı iken performans durumu nasıl?gözle görülür bir düşüş varmı?
3. xl650'de de vibrasyon sıkıntısı var diyen oluyor,v motora sahip xl650 de vibrasyon rahatsız edici boyutta mı?
4. xl650 nin artçı konforu nasıl?dl650 kadar olamaz diyolar ama gerçekten uzun yolculuklarda yoruyor mu çok fazla?
şimdiden çok ama çok teşekkür ederim ilginiz için..

herkese kazasız belasız sürüşler..:cat:

murat abi özelden mesaj atmıştım ama gelmedi mi?:silent:

Merhabalar,

Kullanımdan kullanıma değişmekle beraber, TA'nın fazlaca yakıt tükettiği bir gerçek. Şu an bir depo ile 250 - 260 km kadar yol yapıyor. Durumu "kilometrede 25 kuruş" olarak özetleyebilirim sanıyorum. Şehir içi ve şehir dışı arasında ben anlamlı bir fark göremedim. Dediğim gibi, o da sürüş tarzından kaynaklanıyor olabilir.

Üç çanta ve artçı ile bir performans düşüklüğü normaldir. Ancak burada motordan beklentileriniz belirleyici unsur olacaktır. Tempolu bir sürüş karakteriniz yoksa, artçı ile 90 - 110 km aralığında süratler yapan biriyseniz, ekstra güç gerektiğinde, yani sollamalarda ya da rampalarda TA sizi üzmeyecektir. Ama otoban sürüşlerinde (örneğin) v-strom'lara yetişemeyebilirsiniz. Zaten TA otoban karakterli bir motor da değil. Gücünü gerektiği zaman sergilemesi için üretilmiş.

Vibrasyon konusunda benim bir şikayetim yok. Böyle bir konudan bahsedildiğini de pek duymadım. Vibrasyonda genelde tek silindirliler sabıkalıdır. Ki, onların sürücüleri de "ben mutluyum kardeşim, hissetmiyorum" der. Yani vibrasyondan rahatsız olma eşiği sürücüden sürücüye değişir. Bu konuda en doğru izlenimi kendiniz kullandığınız zaman hissedeceksiniz. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla aklınızdaki diğer motor dl650. TA'nın vibrasyonlu olduğunu da belki v-strom forumlarından okumuşsunuzdur. V-strom kullananların TA için böyle bir iddiada bulunmaları bir dereceye kadar normaldir. Ama aralarında "benimki en iyisi" zihniyeti ile yazan marka fanatikleri de vardır muhtemelen. Dediğim gibi, en doğru fikir, kendinizinki olacaktır.

Artçı konforu da pek çok makineye göre iyidir bence. Ben artçı değilim, ama eşim öyle söylüyor :P Artçı ile çok uzun yolculuk yapmadım. Fakat 2-3 saatlik mesafelerde rahatsızlık vermediğini söyleyebilirim. Daha uzun mesafelerde de sorun olacağını sanmıyorum. Burada yine artçının özellikleri ön plana çıkıyor tabi.

Neticede, kısıtlı bütçe ile alınabilecek en iyi endurolardan biri bence. Kalitesi, sağlamlığı, servis/bakım kolaylığı ile ciddi şekilde efsane olmuş bir motordur. Kolay kolay yolda kalmaz. Hatta TA için şöyle derler, "gideceğiniz yere en hızlı, en konforlu, en ekonomik şekilde götürmez. ama mutlaka götürür".. :):)

Yakıt tüketimini göze alıyorsanız tavsiye ederim. Ama kendi adıma, yakıt konusundan ben sıkılmaya başladım. Abs ve biraz daha az yakan enjeksiyonlu bir motoru olsaydı hiç sıkılmadan yıllarca binerdim. Artık kısa süre içinde bu iki özelliğe sahip bir motora geçmeyi planlıyorum. O da xl700 TA olur muhtemelen. :cat:

YÖRÜK
30 Mayıs 2011, 23:55
ya enjeksiyon ile karbüratör arasında çok aşırı bir fark olacağını sanmıyorum,100km de 1 lt falan oynar diye düşünüyorum,sakin kullanan biriyim ama 25 kuruş cidden fazla.1400kg aracım bile o kadar yakmıyor yaw :pale: onun haricinde ben en fazla senede 5 bin km yaparım daha fazla yapamam,hal böyle olunca 16 bin liraya dl650 alacağıma 13 bin liraya temiz xl650 alayım diyorum.aradaki 3 bin tl ile de aradaki yakıt farkını kapatırım diye düşünüyorum.yani 100km de hadi 5 tl fazla versek 3 bin tl fazladan para ile 600 defa 100 km yaparım o da 60000km yapar bu sene de 5 bin km den 12 sene yaparki ben 3-4 sene sonra satar varadero ile değiştiririm diye düşünüyorum.kısmet..bu arada hesaplamalarım inşallah doğrudur. :P

akinosan
31 Mayıs 2011, 11:34
ya enjeksiyon ile karbüratör arasında çok aşırı bir fark olacağını sanmıyorum,100km de 1 lt falan oynar diye düşünüyorum,sakin kullanan biriyim ama 25 kuruş cidden fazla.1400kg aracım bile o kadar yakmıyor yaw :pale: onun haricinde ben en fazla senede 5 bin km yaparım daha fazla yapamam,hal böyle olunca 16 bin liraya dl650 alacağıma 13 bin liraya temiz xl650 alayım diyorum.aradaki 3 bin tl ile de aradaki yakıt farkını kapatırım diye düşünüyorum.yani 100km de hadi 5 tl fazla versek 3 bin tl fazladan para ile 600 defa 100 km yaparım o da 60000km yapar bu sene de 5 bin km den 12 sene yaparki ben 3-4 sene sonra satar varadero ile değiştiririm diye düşünüyorum.kısmet..bu arada hesaplamalarım inşallah doğrudur. :P

Hocam, hesap doğru. TA alanlar zaten bu hesabı yaparak kararlarını veriyorlar. Ama yine de yol arkadaşınızın bir depoyla sizden yüz km fazla yol alması sinir bozucu :) Benim 1,4 benzinli motora sahip arabam bile şehir dışında 25 kuruş yakıyor. Onunla kıyaslayınca iyice canım sıkılıyor.

Ama aletler ne yapsın, benzin pahalı. Bu gidişle bir iki seneye kalmaz litre fiyatı 10 tl olur, bizler de topcase'in yerine birer piknik tüpü takıp gezeriz. Lpg sağolsun. :pr:

YÖRÜK
01 Haziran 2011, 23:12
hayırlısı hocam artık.kısmet bakalım.ama uzun yollarda sık sık depo doldurmak biraz can sıkıcı olacak gibi ama bakalım,hayırlısı,teşekkürler..

takendy
01 Haziran 2011, 23:45
hayırlısı hocam artık.kısmet bakalım.ama uzun yollarda sık sık depo doldurmak biraz can sıkıcı olacak gibi ama bakalım,hayırlısı,teşekkürler..

ilgilendiğiniz model için fikir veremem ancak örnek teşkil etmesi açısından bu hafta sonu yaptığım yol sarfiyatını aktarabilirim.

karbüratörlü 1100 cc , çift kişi yarıagresif sürüş ile 904 km. yi 275 TL ile tamamladık....

dipnot : nedense hep karbüratörlü modelleri tercih etmişimdir.

fz6_fazer
02 Haziran 2011, 13:37
Neticede, kısıtlı bütçe ile alınabilecek en iyi endurolardan biri bence. Kalitesi, sağlamlığı, servis/bakım kolaylığı ile ciddi şekilde efsane olmuş bir motordur. Kolay kolay yolda kalmaz. Hatta TA için şöyle derler, "gideceğiniz yere en hızlı, en konforlu, en ekonomik şekilde götürmez. ama mutlaka götürür".. :rendeer:
guzel bır yazı olmus
xl600, xl 650 v ıkı model arasındakı fark ne _? hangısını tavsıye edersınız_?

akinosan
02 Haziran 2011, 20:28
xl600, xl 650 v ıkı model arasındakı fark ne _? hangısını tavsıye edersınız_?




xl600, TA'nın 2000 yılına kadar üretilen, motorun efsane olmasını sağlayan modeli. Hatta 97'ye kadar olan modelleri, yani şu altın rengi janta sahip olanları Japonya üretimi olup, bugün bile hala aranan taş gibi motorlar. Sonrasındakiler Japonya dışında üretilmiş. Yanılmıyorsam 2000 yılında da xl650 adıyla hafif bir makyaj ve 650 cc'lik motorla piyasaya sürüldü. 2008 yılında da yerini enjeksiyon ve abs gibi özelliklere sahip veliahtı xl700'e bıraktı.

Motorun neredeyse 20 yıldan beri çok hafif değişikliklerle üretiliyor olması da, ne kadar sağlam ve tutulan bir alet olduğunun başlıca kanıtı sanırım.

Tavsiyeye gelirsek, tabi ki paranızın yettiği kadar yeni ve temiz olanı. :bounce:

YÖRÜK
03 Haziran 2011, 08:49
çok feci gaza geldim,alacam hayırlısıyla :P

takendy bu arada 30 krş yakmış motor.1000cc 30 yakarsa xl650 de 25 yakar o zaman hemen hemen 20 ye kadar düşürebilirim diye düşünüyorum.acelem yok yolda olmaz zevk veriyor zaten.teşekkürler.

emrello
03 Haziran 2011, 14:46
çok feci gaza geldim,alacam hayırlısıyla :P

takendy bu arada 30 krş yakmış motor.1000cc 30 yakarsa xl650 de 25 yakar o zaman hemen hemen 20 ye kadar düşürebilirim diye düşünüyorum.acelem yok yolda olmaz zevk veriyor zaten.teşekkürler.

Litre olarak bir kere daha tüketimlerimi yazayım (çok konuşuldu ama):

Normal gezi sürati: 90-120 km/s arası 5,3 lt.
Köy yolları + şehirlerarası: 4,8 lt.
Şehir içi (yoğun trafik, kısa mesafe, dur-kalk): 6 lt civarı.

Artçılı olarak bu rakamların %10 artacağını varsayabilirsin. Bunlar sakin sürüş rakamlarıdır.

Benzer rakamları başka arkadaşlardan da duydum. 100 km'de 8-9 lt'ler gibi efsaneler var ama kim becermiş o kadar tüketimi bilemiyorum.

scuderia06
03 Haziran 2011, 14:52
debriyaj telını degıstırdım cok rahatladım pamuk gıbı yumusacık bır debrıyajım var artık 4 tane bujıde degısınce cok farketti bugun de zıncırı temızleyıp yaglarsam jantları temızlersem cok guzel olacak, 2001 model ve ustu TA ' lardan 70 80 bın km kullananlar varmı acaba o km lere geldıkce ortaya cıkan sorunlar oluyormu merak edıyorum.Sanırım 40 bın km cıvarlarında karburatorlerı temızleyıp senkron ayarı yapmak lazım onun dısında elektrık ve mekanık ve motor aksamda 100 bın km ye kadar sorun felan cıkan olmusmudur hic?

dincer59
03 Haziran 2011, 15:02
[QUOTE=scuderia06;2363313]Arkadaslar TA'nın orjınal selesi çok narindi bende eskimesin diye yeni döşeme kaplattım, dusundum motor cok kasvetlı duruyor bıraz renk getırelım dedim umarım begenırsınız ben sevdim arka sıyah ön kırmızı suni deri güzel oldu:cherry:
http://www.fileden.com/files/2009/7/19/2514775/258211_204668132907839_100000939628717_519577_2658 205_o.jpg

QUOTE]

Hocam hakketen güzel olmus özellikle standart grenajdaki Transalp yazısının altındaki kırmızı çizgi ve jantlardaki kırmızı şeritlerle çok uyumlu olmus ellerine sağlık yakıyor vallaha alet. Allah nazarlardan saklasın.

scuderia06
03 Haziran 2011, 15:16
sagol dincer umarım sende sahıp olursun ılerde:cat:

YÖRÜK
04 Haziran 2011, 06:52
Litre olarak bir kere daha tüketimlerimi yazayım (çok konuşuldu ama):

Normal gezi sürati: 90-120 km/s arası 5,3 lt.
Köy yolları + şehirlerarası: 4,8 lt.
Şehir içi (yoğun trafik, kısa mesafe, dur-kalk): 6 lt civarı.

Artçılı olarak bu rakamların %10 artacağını varsayabilirsin. Bunlar sakin sürüş rakamlarıdır.

Benzer rakamları başka arkadaşlardan da duydum. 100 km'de 8-9 lt'ler gibi efsaneler var ama kim becermiş o kadar tüketimi bilemiyorum.

gerçekten bu rakamlar doğru ise hiç problem değil bu yakıt normale yakın değerler özellikle karbüratörlü bir makine için.walla gerçekten böyle ise aldım gitti olacak.çok teşekkürler.:queen:

emrello
05 Haziran 2011, 01:12
gerçekten bu rakamlar doğru ise hiç problem değil bu yakıt normale yakın değerler özellikle karbüratörlü bir makine için.walla gerçekten böyle ise aldım gitti olacak.çok teşekkürler.:queen:

Benim 1,5 yılda elde ettiğim değerler bunlar. Sürüş tarzı ve motorun bakım durumuna göre rakamlar değişebilir tabii...

proceccus
06 Haziran 2011, 15:32
eğer uzun yolda konforu da düşünüyorsanız kesinlikle tek seçeneğiniz transalp...çift silindir olmasının avantajıyla 140km/h e kadar vibrasyon sıfır...ne f650, ne f650 dakar, ne aprilla pegaso da aynı konforu, rahatlığı elde edemiyorsunuz...motorum tekleyecek diye korkmuyorsunuz.teklese dahi honda mühendisleri elektronik aksamdan çok mekanik aksam kullandığından, en basit usta bile problemlerin üstesinden gelecektir.evet yakıt tüketimi biraz fazla diğerlerine kıyasla...farkını konforuyla kapatıyor...sınıfında kıyaslayabileceğim tek motorsiklet suzuki v-strom... ki ikisi arasında kalsam benim şahsi görüşüm yine de transalp olacaktır...şiddetle öneririm...

scuderia06
06 Haziran 2011, 15:43
son bir yakıt ölcümü yaptım sehır ıcı kullanım ve yuksek devır gazlama daha cok 5.7 lıtre 100km de eskı dandık bujılerle ,sımdı 4 yenı ngk bujı taktım bakalım yakıta faydası olacakmı? muadıllerıne gore 1 lıtre fazla yakıyor ama inanın karsılıgını cok guzel veren bır motor ozellıkle topraga gırınce esas keyfı ortaya cıkıyor ha tek sılındırler gıbı torklu eglencelı makına degıl ama cok dert etmıyorum uslu baslı adam motoru ta :) bu arada tek sevmedıgım yonu amörtisörleri cok rahat cok konforlu ama cok yumusak be kardesım ktm ıle daldıgım yerlere bunla aynı hızlarda dalınca altı vuruyor hep bununla engebelerı yavas gene asmak gerekıyor tek sıkayetım o :)

YÖRÜK
06 Haziran 2011, 21:30
eğer uzun yolda konforu da düşünüyorsanız kesinlikle tek seçeneğiniz transalp...çift silindir olmasının avantajıyla 140km/h e kadar vibrasyon sıfır...ne f650, ne f650 dakar, ne aprilla pegaso da aynı konforu, rahatlığı elde edemiyorsunuz...motorum tekleyecek diye korkmuyorsunuz.teklese dahi honda mühendisleri elektronik aksamdan çok mekanik aksam kullandığından, en basit usta bile problemlerin üstesinden gelecektir.evet yakıt tüketimi biraz fazla diğerlerine kıyasla...farkını konforuyla kapatıyor...sınıfında kıyaslayabileceğim tek motorsiklet suzuki v-strom... ki ikisi arasında kalsam benim şahsi görüşüm yine de transalp olacaktır...şiddetle öneririm...

hocam bahsettiğiniz motorlar dl650 haricinde tek silindirli motorlar.v motor ile tek silindir arasında tabiki fark olacak.ben 140 lara sıkışmadığım sürece çıkmam bile.ama dl650,kle650 ve xl650 arasında tercih yapmak gerektiğinde fiyat ve amortisman söz konusu oluyor.ama 15 bin ve üstüne çıkmadığın sürece dl650 ve kle650 zor.o yüzden ben 13 bin verip güzel bakımlı bir xl650 düşünüyorum..

proceccus
11 Haziran 2011, 22:08
hocam bahsettiğiniz motorlar dl650 haricinde tek silindirli motorlar.v motor ile tek silindir arasında tabiki fark olacak.ben 140 lara sıkışmadığım sürece çıkmam bile.ama dl650,kle650 ve xl650 arasında tercih yapmak gerektiğinde fiyat ve amortisman söz konusu oluyor.ama 15 bin ve üstüne çıkmadığın sürece dl650 ve kle650 zor.o yüzden ben 13 bin verip güzel bakımlı bir xl650 düşünüyorum..

kesinlikle haklısın üstad...hem en büyük avantajı, hem yakıt konusunda dezavantajı... seninde dediğin gibi bu motorsiklet keyif için, hız için değil...sadece ilk aldığımda hem motorun sınırını, hem kendi sınırımı görmek için yapmıştım o hızı...zaten benzin ibresinin 120 ve sonrasında kıpırdadığını görünce vazgeçiyor insan :) seçiminde de yanılgı payın yok...keyifle ve güvenle kullanman dileğiyle şimdiden :)

scuderia06
11 Haziran 2011, 23:12
abicim bu motorda yarım depo benzın harcamadan ıbre hıc kımıldamıyor zınk dıye yarı depoya ınıyor ,sonrada zınk dıyede rezerv bolgesıne ınıyor ,sanırsınızkı benzın bıtecek ama nerde daha gıdecegı cok yol var sonuc olarak ta nın yakıt gostergesı hiç bir işe yaramıyor lımıtınde depoyu kullanamıyorum..arkadasımda honda civic araba var onunda ibresi aynen böle calısıyormus işe yaramıyormus pes dedim hondaya..aynı sorunu sızlerde yasıyorsunuz sanırım..

borabuhara
15 Haziran 2011, 15:30
Arkadaşlar selamlar 2008-2009 sarı renk yeni kasa transalp arıyorum satan birileri varsa benimle temasa geçerseniz memnun olurum, sahibinden.com u ayrıca takip ediyorum, tercihim istanbul.

enginalcar
15 Haziran 2011, 15:38
benim yakıt tüketimim 100 km'de 7lt. yani hatırı sayılır bir tüketim. Bujilerim ve hava filtrem yeni, sadece abartılı olmamak kaydı ile devirli kullanmayı seviyorum o kadar. Bu tüketimi daha fazla düşürebilirmiyim sizce...

emrello
17 Haziran 2011, 12:15
benim yakıt tüketimim 100 km'de 7lt. yani hatırı sayılır bir tüketim. Bujilerim ve hava filtrem yeni, sadece abartılı olmamak kaydı ile devirli kullanmayı seviyorum o kadar. Bu tüketimi daha fazla düşürebilirmiyim sizce...

Lastik havalarına dikkat edip biraz daha az devirli kullanırsan düşer bence. 7 lt çok yüksek bir rakam, bayağı devirli kullanıyorsun herhalde. Ben genelde 5000 devri pek geçmiyorum. Tüketimim 5 lt civarlarında dolanıyor.

YÖRÜK
17 Haziran 2011, 20:26
benim yakıt tüketimim 100 km'de 7lt. yani hatırı sayılır bir tüketim. Bujilerim ve hava filtrem yeni, sadece abartılı olmamak kaydı ile devirli kullanmayı seviyorum o kadar. Bu tüketimi daha fazla düşürebilirmiyim sizce...

motorunuz kaç model?hangi devirler arasında kullanıyorsunuz genelde?

sero35
21 Haziran 2011, 09:44
7 lt bir an icin ta yı alma asamasında biri olarak beni korkuttu valla

YÖRÜK
21 Haziran 2011, 22:42
7 lt fantezi gibi geldi bana..6 deseniz anlarım ama bence bir sıkıntı var bu işte..:silent:

enginalcar
23 Haziran 2011, 18:48
Keşke fantazi olsaydı :) çok isterdim.
Benimde 5000 deviri geçtiğim nadirdir. Lastik basınçlarıda normal.
Zaten sadece lastikten kaynaklı olabileceğini düşünmüyorum. İlk aklıma gelen hava filtresi ve ayarları idi. Kontrol ettirdim. Filteri temizlettim. Ustanın söylediğine göre normal, bazı forumlarda da aynı tüketimden bahsediliyor.
Emrello, bu işin bir püf noktası varsa söyle :cherry:

Sero35, 100km'de 2 litre fazla yakıyor belki ama değer be... :cat:

ekleme : bu arada TA'm 2006 model...

YÖRÜK
23 Haziran 2011, 19:13
arkadaşım bu iş cidden sakat o zaman.motor benim için zevk olacak ama aynı zamanda beni kasmayacak.6 lt ye kabulüm ama 7 lt cidden fazla.7 lt olacaksa o zaman 1000cc lik enduro bakayım bari.:silent:
emrelloya inanmıştım oysaki :salut::salut::P
hayırlısı bakalım..

scuderia06
23 Haziran 2011, 19:15
benim motorumda 2006 model ancak 6 lıtreden fazla yakmıyorum hava fıltrenız kn ise temızlenır standart ise temizlenmiyor degişmeniz gerek.Acaba motorun ara devirlerdeki torku hızlanması normalmi onda tuhaflıklar var ise yakıt beklenenden yuksek ise TPS (gaz kelebegi kontrol sensörünü) baktırabilirsiniz.ayrıca hıc sabıt 90-100 km hızlarda uzun yolda tuketım degerlerınızı olcdunuzmu 5 litre kadar yakması gerekıyor....

YÖRÜK
23 Haziran 2011, 19:41
scuderia06 umarım dediğiniz gibidir.valla moralim bozuldu :pale:

scuderia06
23 Haziran 2011, 19:53
scuderia06 umarım dediğiniz gibidir.valla moralim bozuldu :pale:

ben sehir ici 25 kurus sehir dısı 20 kurus yakıyorum degerler bunlar emin olabilirsiniz, bır sefer uzun yolda 140 150 km den asagı dusmeden yol yaptım onda bıle 7 lıtre yakmadım:cat:

YÖRÜK
24 Haziran 2011, 01:09
çok teşekkürler.iyi oldu bu söyledikleriniz..

kafama takılan ise şu:arkadaşımız filtreleri motoru kontrol ettirmiş buna rağmen 7 lt diyor.her motorun karakteristiği ve yakıtı farklı mı oluyor acaba?biraz saçma oldu ama..?:silent:

emrello
24 Haziran 2011, 10:24
Keşke fantazi olsaydı :) çok isterdim.
Benimde 5000 deviri geçtiğim nadirdir. Lastik basınçlarıda normal.
Zaten sadece lastikten kaynaklı olabileceğini düşünmüyorum. İlk aklıma gelen hava filtresi ve ayarları idi. Kontrol ettirdim. Filteri temizlettim. Ustanın söylediğine göre normal, bazı forumlarda da aynı tüketimden bahsediliyor.
Emrello, bu işin bir püf noktası varsa söyle :cherry:

Sero35, 100km'de 2 litre fazla yakıyor belki ama değer be... :cat:

ekleme : bu arada TA'm 2006 model...

7 lt çok fazla gerçekten. Daha önceki hafta forumdan Osbourne ile 300 km'ye yakın yol yaptık. Güzergahta bol miktarda köy yolu, yaklaşık 100 km otoban (şiddetli rüzgar) ve az bir şey de offroad vardı. Bir miktar da İstanbul şehir içi. Ortalamada 5,3 yaktım, ki bu benim ortalamalarımda yüksek sayılır. Daha köy yolu ağırlıklı güzergahlarda 4,8 yakmışlığım var. Ama şehir içinde devamlı yoğun trafikte 6'ya yaklaşıyor, arada hafiften geçtiği de oluyor.

TA yaklaşık 1,5 senedir bende. Bu süreçte bir kez 7 lt yaktırdım. O da tamamen sıradışı bir durumdu. EMOK eğitimine gitmiştim. Sabahın 8'inden akşamın 7'sine kadar devamlı hızlanma, frenaj, motoru durdur, rölantide bekle gibi anormal faaliyetler içindeydik. O günden sonra bir daha o rakamları görmedim.

Dediğim gibi, benim sürüş tarzımda ortalamam 5 ile 6 arasında.

enginalcar
28 Haziran 2011, 13:03
scuderia06 tavsiyelerini dikkate alıp, hava filtresini değiştireceğim. Umarım faydası olur. emrellonun söylediği seviyelere ulaşabilirsem süper olur... Herkese teşekkürler:rendeer:

YÖRÜK
30 Haziran 2011, 21:44
evet bence de süper olur.ben de kendimce rahatlamış olurum emrello nun seviyelerini yakalayabilirsen..:P:)

scuderia06
10 Temmuz 2011, 00:12
evet bence de süper olur.ben de kendimce rahatlamış olurum emrello nun seviyelerini yakalayabilirsen..:P:)

Arkadaşlar ta ile sorunsuz şekilde hannibaladvrider ekibi ile orta toroslari motorumla geçtim ta arazi yapamaz diyenler sürüş becerlerini gözden gecirsin transalp her işi yapar 1150 km yol yaptım bunun 300 km toprak 350 km asfalt 120 km ve üzeri geri kalanda 100 km genelde yani gezi boyunca 6 litre yakıt yaktım daha fazlasını takmıyor bu motor kim ne derse desin kimseye kulak asmayın kocaman kayaların üzerinden gittim transalp ile saglamlikta sorun yok önemli olan kondisyonu artırmak ve ayakta sürmek inceliklerini öğrenmek

YÖRÜK
11 Temmuz 2011, 01:31
hocam dayanıklıklık konusunda diyeceğim yok zaten.yakıta takılmış durumdayız.bu ekibin nette sitesi mevcut mu bu arada?kimdir bunlar?

GaCCaLL
11 Temmuz 2011, 10:46
Sabah gençlik caddesi üzerinde Artçısı ile birlikte giden selam verdiğim Siyat TA sahibi buralardamıdır?

akinosan
11 Temmuz 2011, 12:27
Arkadaşlar ta ile sorunsuz şekilde hannibaladvrider ekibi ile orta toroslari motorumla geçtim

Selamlar, Mersin'den Bora ile aynı ekipte miydiniz? Bora'nın fotoğraflarında kırmızı seleli bir TA görmüştüm..

scuderia06
11 Temmuz 2011, 12:33
Selamlar, Mersin'den Bora ile aynı ekipte miydiniz? Bora'nın fotoğraflarında kırmızı seleli bir TA görmüştüm..

aynı ekıptendik dogrudur. www.hannibaladvrider.com fotolara bakabılırsınız sanırım burdan bende sehir yasamına ayak uydurdugum zaman fotoları yuklicem :)

borabuhara
26 Temmuz 2011, 11:40
Arkadaşlar slmlar 2008 yeni kasa transalp aldım, motorun kullanımı gerçekten çok çok rahat, merak ettiğim bi husus var hararetin çabuk yükseldiğini düşünüyorum daha önce kullandığım motorlarda böyle çabuk yükseldiğine şahit olmadım 101-103 de fan açıyor hemen 98-97 ye düşürüyor kitapçığında 121 son değer bu değeri ulaşırsa motoru hemen kapatmayı öneriyor zaten , gerçi aşırı sıcak günler yaşıyoruz onun da etkisi var sanırım, örnek vermek gerekirse sıkışık trafikte yaklaşık 15-20 dk da bu sıcaklığa ulaşıyor biraz hızlanınca hemen düşüyor, eski kasa transalplerde durum nasıl yada yeni modellerden kullanan arkadaş varsa bu konuda düşüncelerini dinlemek isterim, emniyetli sürüşler.

YÖRÜK
09 Ağustos 2011, 22:15
hanimiş nerdeymiş endurocu hondacılar :) :rendeer:

akinosan
10 Ağustos 2011, 14:42
Arkadaşlar slmlar 2008 yeni kasa transalp aldım, motorun kullanımı gerçekten çok çok rahat, merak ettiğim bi husus var hararetin çabuk yükseldiğini düşünüyorum daha önce kullandığım motorlarda böyle çabuk yükseldiğine şahit olmadım 101-103 de fan açıyor hemen 98-97 ye düşürüyor kitapçığında 121 son değer bu değeri ulaşırsa motoru hemen kapatmayı öneriyor zaten , gerçi aşırı sıcak günler yaşıyoruz onun da etkisi var sanırım, örnek vermek gerekirse sıkışık trafikte yaklaşık 15-20 dk da bu sıcaklığa ulaşıyor biraz hızlanınca hemen düşüyor, eski kasa transalplerde durum nasıl yada yeni modellerden kullanan arkadaş varsa bu konuda düşüncelerini dinlemek isterim, emniyetli sürüşler.

Hocam, 2001 Model TA kullanıyorum, Marmaris sıcaklarında 2. yazımı bitirmek üzereyim. Motoru hemen her gün kullanıyorum. Bu sıcaklarda dahi fan bir kere olsun devreye girmedi. Burada 2004 model kullanan bir tanıdığım var, o da aynı şeyden bahsetti. Hatta fanın arızalı olduğunu düşünüp 1. viteste fanı devreye sokmaya çalışmış, epey uğraştıktan sonra fan çalışmış.

Neticede bizim kasa TA'larda enjeksiyon falan yok. Honda mühendisleri, bu tür sistemleri korumak için fanın daha düşük ısılarda devreye girmesini sağlamış olabilirler. Aslında durumu "Deauville" sahiplerine de sormak gerekiyor.

GaCCaLL
12 Ağustos 2011, 00:53
valla ben sıkışık trafikte 15dk kullanayım benim BMW fan açıyor hemen :S iyiymiş o bakımdan sizinki cidden..

cbr1100 xx
12 Ağustos 2011, 01:36
:queen: :queen: tamam abi büyürüm



Her zaman senin gibi sölüolar bana,,ama ben transalp kullanan benden kısa bayanlar biliorum.Benim boyum da yeter,,gücüm de...:bounce:
Vazgeçemem ben transalpten...

Vazgeçme zaten kardeşim allah kaza bela vermesin

hmdonmez
22 Ağustos 2011, 17:17
Merhaba arkadaşlar, sizce temiz ve masrafsız 2001 model bir TA ne kadara kadar alınmalıdır?

akinosan
23 Ağustos 2011, 17:45
Merhaba arkadaşlar, sizce temiz ve masrafsız 2001 model bir TA ne kadara kadar alınmalıdır?

Genel durumu, kilometresi ve aksesuar gibi kıstaslara bakılarak 7500 - 8500 TL aralığında alınabilir bence..

R_E_B_E_L
23 Ağustos 2011, 18:10
Bende 2004 model TA kullanıyorum ve fan sadece bir sefer zor bir arazide açtı.
Bu arada akinosan merhaba Murat TAŞ ben Marmaris Motofestte tanışıp beraber kahvaltıya gitmiştik.
Eylül 9-10-11 de Manisa Fest var gelmeyi düşünüyormusun?

akinosan
23 Ağustos 2011, 20:11
Bende 2004 model TA kullanıyorum ve fan sadece bir sefer zor bir arazide açtı.
Bu arada akinosan merhaba Murat TAŞ ben Marmaris Motofestte tanışıp beraber kahvaltıya gitmiştik.
Eylül 9-10-11 de Manisa Fest var gelmeyi düşünüyormusun?

Merhaba Murat, nasılsın? Bir yaramazlık yoktur umarım.

Manisa'daki festivali duymamıştım. Biz de arkadaşlarla 23-24 Eylül arasında Antalya taraflarında toplanmayı planlıyoruz. İzin hakkımı onun için kullanıyorum (Yengen vizesi), o yüzden Manisa işi yaş biraz.

Aklıma gelmişken, senin far için kullandığın gayet güçlü bir ampul vardı, onun marka ve modelini bana verebilir misin? Senden gördükten sonra ben de led sis farı taktırdım. Görünürlüğü arttırma konusunda son derece iyi oldu, ama aydınlatmaya pek bir katkısı olmadı. Onun için farı güçlü bir ampulle takviye etmeyi düşünüyorum.

YÖRÜK
23 Ağustos 2011, 23:47
iyi akşamlar arkadaşlar..bugün motoru çıkartıp biraz turlayayım dedim,nöbet istirahatli olunca akşama kadar turladım çok iyi oldu..sonra zincir yağım bitmişti buradaki en büyük motor bayiisine gittim yağ aldım o sırada bir tane transalp geldi.bende meraktan etrafında dolaşmaya başladım sonra sahibine gidip motorun üzerine oturabilirmiyim diye rica ettim ve hiç beklemediğim bişi oldu.arkadaş bana oturma bin sür dedi ve anahtarı verdi.ya ben sadece hakim olabilirmiyim diye merak ettim dedim.abi bin dedi ve bende binip şöyle bir tur attım..dışarıdan göründüğünden daha kalıplı geldi bana.ve işin kötüsü 175 cm boy ile sadece ayak parmak uçlarım ile tutabildim motoru.ama çok büyük keyifti,yüksekte olmak,allahım alacam çok fena gazdayım.arkadaş çok sağolsun,çok yardımcı oldu.motorsiklet arkadaşlığı dostluğu böyle bişi demekki..herkese kazasız belasız sürüşler..

hmdonmez
24 Ağustos 2011, 00:07
Genel durumu, kilometresi ve aksesuar gibi kıstaslara bakılarak 7500 - 8500 TL aralığında alınabilir bence..

Teşekkürler.. Ben de bugün 2 ayrı motor ustasına sordum. Dediğiniz kıstaslara da bakarak maksimum 8.000 dediler