Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Pulsar NS160 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Çok Asi
27 Temmuz 2017, 19:23
https://i.hizliresim.com/5QEbBL.png (https://hizliresim.com/5QEbBL)
Selefi NS150'den görünüş olarak aynı sayılır, 2 farkından birisi silindir hacmi 160cc'ye çıkmış ve ön fren sistemine ABS standartdı getirilmiş. Bu da onu selefinden neredeyse 3 BİN TL daha pahalı bir motor haline getirmiş.
Genel Bakış
Yeni Pulsar NS 160
Her sokakta sert sürüşler ve daha sert maceralar için tasarlanan yeni Pulsar NS160, Euro4 teknolojisi ile her türlü mücadeleye hazır. Full enjeksiyon sistemiyle hızlı ivmelenmenin keyfini çıkarın. Ön ABS diski ve arka kampanasıyla mükemmel bir fren sistemine sahip yeni NS160’ı kullandığın zaman, rakiplerini uyarmayı unutma.
https://i.hizliresim.com/dGlmRX.png (https://hizliresim.com/dGlmRX)
MOTOR KAPASİTESİ
160.3 cc
Güç
15,5 @ 8500 (Ps @ RPM)
Tork
14,6 @ 6500 (Nm @ RPM)
Motor
Tek silindir, SOHC 4 valf, Yağ soğutmalı, DTSi
ÖZELLİKLER
KONFOR
Rahat sürüş pozisyonu
Teleskopik Ön Süspansiyon
Helezonik yaylı, nitroks tekli amortisör
Sıkıştırılmış çelik perimetrik şasi
Alttan egzoz
Düz bir yol ya da dik bir yokuş, yeni Pulsar NS160 her koşulda rahat bir sürüş için dizayn edildi. 135 kg ile sınıfının en hafif motosikleti olan yeni NS160, dönüşler ne kadar keskin olursa olsun kusursuzca yola hakim oluyor. Nitrox tekli arka amortisörü ve teleskopik ön süspansiyonu ile üstün bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Esnek, hafif ve güvenli bir sokak dövüşçüsü: Yeni Pulsar NS160...
https://i.hizliresim.com/Ak8WpL.png (https://hizliresim.com/Ak8WpL)
PERFORMANS
4 Valf, Çift Bujili, 160 cc motor
Yağ soğutmalı
5 vites
Yeni Pulsar NS160 15,5 PS gücü ve 4 valfli çift bujili motoruyla kalp atışlarınızı hızlandıracak. Gücünü selenin altında kükreyen 14,6 Nm’lik torkundan alıyor, sokaklara ilham veriyor... Yeni Pulsar NS160, 5 ileri vitesiyle üstün hızlanma ve pürüzsüz sürüş deneyimini yaşatıyor, motosiklet tutkunu zirveye çıkartıyor.
https://i.hizliresim.com/0BW9QB.png (https://hizliresim.com/0BW9QB)
TASARIM
Kaslı görünümüyle agresif sokak dövüşçüsü stili
Alttan aydınlatmalı düğme
LED Arka ışıklar
Şık alaşım jantlar
Çift renkli etiketleri, alttan aydınlatmalı düğmeleri, LED arka ışıkları ve kaslı görünümüyle Pulsar NS160’yi sürdüğün an, sokakların kazananı sen olacaksın.
https://i.hizliresim.com/Q78m9Z.png (https://hizliresim.com/Q78m9Z)
GÜVENLİK
Ön ABS diski, Arka kampana
Arka Fren – 130 mm kampana
Tubeless Lastikler
NS160, sahip olduğu fren sistemleriyle kusursuz bir yavaşlama sunar. Tubeless lastikler sürücü için doğru dengeyi ve güvenliği sağlar.
https://i.hizliresim.com/XX8m5k.png (https://hizliresim.com/XX8m5k)
KONFOR
Rahat sürüş pozisyonu
Teleskopik Ön Süspansiyon
Helezonik yaylı, nitroks tekli amortisör
Sıkıştırılmış çelik perimetrik şasi
Alttan egzoz
Düz bir yol ya da dik bir yokuş, yeni Pulsar NS160 her koşulda rahat bir sürüş için dizayn edildi. 135 kg ile sınıfının en hafif motosikleti olan yeni NS160, dönüşler ne kadar keskin olursa olsun kusursuzca yola hakim oluyor. Nitrox tekli arka amortisörü ve teleskopik ön süspansiyonu ile üstün bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Esnek, hafif ve güvenli bir sokak dövüşçüsü: Yeni Pulsar NS160...
Başlığı yeni gördüm. Artık Pulsar ns160 konusunu burdan takip ederiz. Hayırlı olsun diyelim.
Bu modele sahip olan ve kullanan arkadaşların deneyim ve görüşlerini buraya bekleriz.
Çok Asi
25 Eylül 2017, 19:46
NS150 modeline göre 2000 TL'den fazla fiyat farkı var. Bu fark içerisin de ben arka tekere de disk fren koymuşlardır diye düşünüyordum ama eklememişler. :(
pintus
16 Ekim 2017, 05:25
Merhabalar
80 bin nüfuslu,ufak ve trafiksiz bir ilçede yaşıyorum.Ev iş arası 10 km.Güvenlik önceliğim olduğu için hızda gözü olmayan birisiyim.Başlangıç motoru olarak uygun bir motor mu acaba ?
175Cm
60 Kg
gurucuk
16 Ekim 2017, 10:42
sitesinde kampana yazıyor ama Ekrem Ata türkiyeye arka disk gelicek demişti ve bakarsan sahibindendeki ilan fotolarına disk olduğunu görebilirsin ilginçtirki
kdiner
16 Ekim 2017, 10:44
sitesinde kampana yazıyor ama Ekrem Ata türkiyeye arka disk gelicek demişti ve bakarsan sahibindendeki ilan fotolarına disk olduğunu görebilirsin ilginçtirki
arka kampana ön disk.
Çok Asi
16 Ekim 2017, 12:17
onlar 200ns modelinin fotosunu koymuş olabilirler.
Zoey7
18 Kasım 2017, 13:02
Selamlar bu basligin da olmasina cok sevindim. Ben de 3 aydir kullaniyorum. Ilk motorum. Baymoto’dan aldim. Simdiye kadar bir sorun yok fakat ben vites gecislerinde bi sikinti yasiyorum. Bazen N de takiliyor ve 2’den 1’e gecmiyor. Ozellikle trafikte durur pozisyonda. Bu neden olabilir acaba? Benim bi acemiligim de olabilir. Debriyaji tam sikiyorim evet:) servis bi sikinti yok dedi. Debrijayi ayarladi biraz. Ama devam ediyor ayni sey.
karaca3
18 Kasım 2017, 16:30
yag degişim zamanı gelmiş olabilir.
Hayırlı olsun, motorunuzu güle güle kullanın.
Söylediğiniz durum olduğunda motoru birkaç santimetre ileri geri hareket ettirirseniz vitese rahat geçer. Eskiden biz öyle yapardık ve hemen hemen her motorda olurdu. Kesin çözümü umarım bulursunuz.
Motordan memnunum demişsiniz, genel bilgi verirmisiniz? Mesela yakıt tüketimi nasıl? Örneğin bir depo ile ne kadar gidiyor Veya yüz km başına litre tüketimini ölçtünüz mü?
tokhanoğlu
20 Kasım 2017, 18:04
Arka da disk olsaydı keşke bu arada bence pahalı 7-8.000 falan olmalıydı bence. Başlangıç için bunun kadar pahalı olmayan öneriniz var mı?
Zoey7
21 Kasım 2017, 19:18
Cevaplar icin tesekkurler. Yag degisimi yeni yapilmisti aslinda castrol yag kullaniyor servis. Bir daha motul kullanicam. Durmadan once 1e gecmek en iyisi gibi. Olmadi hareket ettirmeyi denerim:) motordan memnunum baslangic icin bence ideal. Bu fiyata acikcasi istedigim tarzda bulamadim malum zamlardan sonra.Yakit tuketimi olarak olcmedim maalesef.
Servisten ve parca ucuzlugundan cok memnunum ama simdiki aklim olsa ns200alirdim daha agir diye gozum korkmustu hic gerek yokmus. Arkada kampana fren ve yag sogutmasi bu devirde cok eski
Zoey7 arkadaşım, kampana fren ve yağ soğutma eski diye şikayet etmişsiniz ancak bu motor daha çok gündelik kullanım isteyenler için bu amaca uygun olarak tasarlanmış. Tork ve gücünü nispeten daha düşük devirde üretmesi de bunun bir göstergesi. Yani bir mühendislik söz konusu.
Kullandığınız süre boyunca hararet nedeniyle motor çekişten düşüp sizi Yolda dinlenmeye mecbur etti mi? Veya sert fren yaptığınızda arka tekerin kilitlenmeden dönmeye devam ettiğini gördünüz mü?
Bence siz öncelikli olarak motoru kullanım amacınızı ve ihtiyaçlarınıza cevap verip vermediğini düşünün.
Sonuç olumluysa motorun keyfini sürün.
Daha fazla para ödeyerek daha güçlü ve donanımlı bir motor almak her zaman mümkündür ama ihtiyaç değilse israf olacaktır.
Saygılar.
Zoey7
12 Aralık 2017, 19:06
Tesekkurler cevap icin ama kullanim amacim gayet acik aslinda yeni basladigim icin tercih ettigim bi model. Baslangic icin uygun oldugunu dusunuyorum, zamanla beklentiler degisiyor. Ns200le arasinda buyuk bir fark yok zaten demek istedigim tekrar baslangic motoru alacak olsam 200alirdim.
oktaymotor
21 Nisan 2018, 10:32
Hikmet GÖKHAN Beye Hayırlı olsun
https://i.hizliresim.com/bBmMnV.jpg (https://hizliresim.com/bBmMnV)
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Çanta güzelmiş hangi model, kaç litre?
peyloride
21 Nisan 2018, 12:04
İlk mesajda arka kampana yazıyor fakat Hikmet Bey'in motorunda arka fren disk görünüyor? Ben mi yanlış görüyorum?
Angrypower
21 Nisan 2018, 13:55
Sen yanlış görüyorsun. O sadece km okuyucu ve abs ile entegre biçimde arka fren için dozajlayıcı sağlamak için yapılmış bir okuyucu.
emremm
21 Nisan 2018, 14:49
..... O sadece km okuyucu ve abs ile entegre biçimde arka fren için dozajlayıcı sağlamak için yapılmış bir okuyucu.
Arkada dozajlamayı elektronik mi yapıyor. Bu bilgiye nereden ulaştınız?
Elektronik müdahale bence yoktur, gördüğüm kadarı ile fren pedalı bildiğimiz hidrolik pistonuna bağlı.
Böyle bir şey yapacağına ABS koyması daha akıllıca olurdu.:)
Arkadaki hız okuyucu hız göstergesi için, Öndeki ise Abs için. Önde Abs var arkada ise fren sistemi bildiğin kampana.
Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
emremm
21 Nisan 2018, 15:41
Arkada dozajlamayı elektronik mi yapıyor. Bu bilgiye nereden ulaştınız?
Elektronik müdahale bence yoktur, gördüğüm kadarı ile fren pedalı bildiğimiz hidrolik pistonuna bağlı.
Böyle bir şey yapacağına ABS koyması daha akıllıca olurdu.:)
Zaten yanlış görmüşüm. Hidrolik değil, mekanikmiş.
Mekanikte hiç olmaz. Dozajlamayı kendiniz yapacaksınız. :cherry:
Angrypower
21 Nisan 2018, 17:05
Zaten yanlış görmüşüm. Hidrolik değil, mekanikmiş.
Mekanikte hiç olmaz. Dozajlamayı kendiniz yapacaksınız. :cherry:
Şimdi o konu biraz alengirli ama 200 NS için Ön tarafta ABS devreye girince arkanın da kilitlenmemesi için elektronik bir yaptırıp uyguluyor motosiklet beyni deniyor. Diyende bajaj yetkilisi.
https://www.youtube.com/watch?v=t2Io_mvUwlA
Linkini de koydum. Süre ayarlamasını bilmediğim için 4.48 dk ya çekip dinlerseniz neden öyle dediğim daha net anlaşılır.
Cloud
22 Nisan 2018, 00:37
Cevaplar icin tesekkurler. Yag degisimi yeni yapilmisti aslinda castrol yag kullaniyor servis. Bir daha motul kullanicam. Durmadan once 1e gecmek en iyisi gibi. Olmadi hareket ettirmeyi denerim:) motordan memnunum baslangic icin bence ideal. Bu fiyata acikcasi istedigim tarzda bulamadim malum zamlardan sonra.Yakit tuketimi olarak olcmedim maalesef.
Servisten ve parca ucuzlugundan cok memnunum ama simdiki aklim olsa ns200alirdim daha agir diye gozum korkmustu hic gerek yokmus. Arkada kampana fren ve yag sogutmasi bu devirde cok eski
Işıklarda ideali zaten vites 1 de ve el debriyajda, sol ayak yerde, sağ ayak arka frende, sağ el gazda(gaz vermeden) beklemektir. Eğitimlerde de bu tavsiye edilir, ki bi tehlike anında hemen gazı açıp kaçasınız.Ben motoru park etmeyeceksem ya da 4'lü yakıp kenara çekmeyeceksem kolay kolay boşa almıyorum.O kadar alışmışım ki buna, buradan ışıklarda boş viteste bekliyorum diyen birini duyunca şaşırıyorum. :)
Motorunuz ve tüm alanların ki hayırlı olsun.
17650km 2 yıl NS150 kullandım ve 13 Nisan'da satıp Dominar 400 aldım.Bu 2 yılda, oldukça.memnun kullandım.Ama alırken şimdiki NS160 fiyatına olsaydı şartları zorlar 200ünü alırdım.
Yine de ilk motoru olanlar için kötü seçim değil, benim ns150. 4.motorumdu. Umarım sizleri de benim kadar memnun eder.
emremm
22 Nisan 2018, 05:11
Şimdi o konu biraz alengirli ama 200 NS için Ön tarafta ABS devreye girince arkanın da kilitlenmemesi için elektronik bir yaptırıp uyguluyor motosiklet beyni deniyor. Diyende bajaj yetkilisi.
https://www.youtube.com/watch?v=t2Io_mvUwlA
Linkini de koydum. Süre ayarlamasını bilmediğim için 4.48 dk ya çekip dinlerseniz neden öyle dediğim daha net anlaşılır.
Bence sallıyor.
Mekanik bağlantılı bir zımbırtıya elektronik olarak müdahaleyi benim kafam almaz.
Ki hiç bir yazı, broşürde, arka fren için tek kelime bir şey bulamadım.
Böyle faydalı bir şey yapacaklar da yazmayacaklar.
Cloud
22 Nisan 2018, 09:17
Frenleme mevzusunda ön arka abs bile olsa motor şayet kendisi kombine fren sistemine sahip değilse, sürücü kombine fren yapmayı iyi öğrenip alışkanlık haline getirirse pratik ederek o zaman zaten sıkıntı kalmaz.Ben abs süz Ns150 de bir kere bile frenleme sıkıntısı yaşamadım, elden geldiğince hep ön arka kpmbine fren yaparım.Zaten arka freni tek başına kullanarak motosikleti durdurmak pek mümkün değildir, esas olan ön frendir. Yeni başlayan arkadaşlara tavsiyem eğitim alıp bu işin nasıl yapıldığını öğrenirlerse çok daha konforlu bir motosiklet kullanımını yapacaklardır.
Angrypower
22 Nisan 2018, 09:33
Bence sallıyor.
Mekanik bağlantılı bir zımbırtıya elektronik olarak müdahaleyi benim kafam almaz.
Ki hiç bir yazı, broşürde, arka fren için tek kelime bir şey bulamadım.
Böyle faydalı bir şey yapacaklar da yazmayacaklar.
Sallamasyon yada değil bilemem. Bajaj yetkilisinin sözleri. O yüzden emin olmamakla beraber bunu duydum dedim.
Merhaba arkadaşlar.
Motorumu nihayet bugün aldım. Beyaz renk ns160 2017 model.
Bugün motoru 20km kadar kullandım. İlk intiba gayet olumlu. Sürüş pozisyonu çok rahat geldi bana, titreşim de yok denecek kadar az (tabiki 5000 devir ve altı için).
Her ne kadar eski motorcu olsam da 2011 yılından beri motor kullanmamıştım. bu nedenle ilk bindiğimde 7 yıllık aradan kaynaklanan tedirginlik ve heyecanla acemi gibi bindim motora ancak birkaç km sonra alıştım.
Gelelim hintlilerin öve öve bitiremedikleri rafine sürüş vadeden, yüksek torklu, ekonomik ve güçlü motora :)
Motor gerçekten sürpriz oldu arkadaşlar, çünkü şehiriçi kullanımı tam bir dizel otomobil kıvamında.. Ilginç şekilde düşük devirlerde canlı bir motor. Bu özellik hoşuma gitti. 3, 4 ve 5. viteslerde 30, 40 ve 50 km hızla gidiyorsunuz ve motor 3000 devir civarında çok rahat seyir ediyor. Hangi viteste olursanız olun 2000 devirden itibaren seri şekilde toparlanıyor.
Motorun hoşuma gitmeyen özellikleri ise daha önce belirttiğim gibi arka frenin kampana olması ve ön tekerin çok ince olması. Absli bir tekerde 8 cm kalınlığında teker mi olur arkadaş, hiç olmazsa 90/90 yapsaydınız şunu. Her Neyse, onu da biz değiştireceğiz artık.
Bu arada bana kullanım kılavuzu vermediler, başka herhangi birşey de vermediler, sordum ama yok dediler. Bu durum hoşuma gitmedi. Çünkü bugüne kadar yeni aldığım her cihazın kitapçığını mutlaka okurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------
Kullanım kitapçığını internet sitesinden indirdim ve hızlıca okudum. Zaten 35 Sayfa bişey. Bildiğimizden farklı bir durum yok, yalnız rodajı 2 kademeli olarak 2000km kadar belirlemişler. Hayırlısı olsun artık ne diyelim, başa gelen çekilir.
Cloud
24 Nisan 2018, 21:35
Merhaba arkadaşlar.
Motorumu nihayet bugün aldım. Beyaz renk ns160 2017 model.
Bugün motoru 20km kadar kullandım. İlk intiba gayet olumlu. Sürüş pozisyonu çok rahat geldi bana, titreşim de yok denecek kadar az (tabiki 5000 devir ve altı için).
Her ne kadar eski motorcu olsam da 2011 yılından beri motor kullanmamıştım. bu nedenle ilk bindiğimde 7 yıllık aradan kaynaklanan tedirginlik ve heyecanla acemi gibi bindim motora ancak birkaç km sonra alıştım.
Gelelim hintlilerin öve öve bitiremedikleri rafine sürüş vadeden, yüksek torklu, ekonomik ve güçlü motora :)
Motor gerçekten sürpriz oldu arkadaşlar, çünkü şehiriçi kullanımı tam bir dizel otomobil kıvamında.. Ilginç şekilde düşük devirlerde canlı bir motor. Bu özellik hoşuma gitti. 3, 4 ve 5. viteslerde 30, 40 ve 50 km hızla gidiyorsunuz ve motor 3000 devir civarında çok rahat seyir ediyor. Hangi viteste olursanız olun 2000 devirden itibaren seri şekilde toparlanıyor.
Motorun hoşuma gitmeyen özellikleri ise daha önce belirttiğim gibi arka frenin kampana olması ve ön tekerin çok ince olması. Absli bir tekerde 8 cm kalınlığında teker mi olur arkadaş, hiç olmazsa 90/90 yapsaydınız şunu. Her Neyse, onu da biz değiştireceğiz artık.
Bu arada bana kullanım kılavuzu vermediler, başka herhangi birşey de vermediler, sordum ama yok dediler. Bu durum hoşuma gitmedi. Çünkü bugüne kadar yeni aldığım her cihazın kitapçığını mutlaka okurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------
Kullanım kitapçığını internet sitesinden indirdim ve hızlıca okudum. Zaten 35 Sayfa bişey. Bildiğimizden farklı bir durum yok, yalnız rodajı 2 kademeli olarak 2000km kadar belirlemişler. Hayırlısı olsun artık ne diyelim, başa gelen çekilir.
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan.
Kitapçık mevzusu Bajaj'da böyle, basılı yok, sitesinden indiriliyor. Çevreciler yani :) Şaka bir yana ben iki motorumda da siteden indirip print ettim. Zaten bir kez okuyup bilgilenince bir daha da açıp bakılmıyor genelde.
O alt devrilerdeki ivmelenme, bayılmadan yüksek viteste bile yeniden ivme kazanıp yukarılara tırmanma işi NS150'de de aynen vardı. Dominarda zaten bu tork mevzusu harika, sırf buna tav olup alınabilir Dominar. Arka frenin o fiyata rağmen kampana olması kötü tabii, o yüzden ben bugün alsam 200'lüğe şartlarımı zorlardım demiştim daha önce.Ki Şimdi Dominar aldım, neredeyse 200NS alacakken Dominara şartları zorladım, çünkü uzun süre kullanacağım.
Yine de NS150'nin devamı niteliğindeki abs'li NS160'la çok rahat edeceiğinizi düşünüyorum, ki ben abs'siz NS150nin bile frenajından çok memnundum.(Bu arada hep kombine fren yapmaya çalışan biriyimdir.
Tekrar hayırlı olsun, bence en az 10.000km yapmadan satma, hem keyfine bak, hem de sıfır aleti kısa sürede satıp zarar etme.
Öncelikle teşekkür ederim, tavsiyelerinize de uymaya çalışacağım.
Çoğunlukla şehir içinde kullanıp ara Sıra 1-2 saati geçmeyen uzakyol kullanımı için bu motor yeterli diye düşünüyorum. Zaten hızı sevmeyen biriyim, ayrıca bu motor memleketteki tüm yolların hız limitlerine zorlanmadan ulaşıyor :)
Bu motoru sağlam kaldığı ve işimi gördüğü sürece kullanabilirim. Umarım yakıtı da azdır zira benim için önemli bir kriter.
Ancak önümüzdeki birkaç yıl içinde durumu belli olacak yani motor hevesim bitip sadece ulaşım amaçlı kullanmaya başlarsam Son motorum olur, yok hevesim artarsa Veya oğlan büyüyüp uzunyola götürürse bizi orta sınıfa geçiş yapabilirim.
Bakalım zaman ne getirecek?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
Bugün ruhsat ve plaka işini hallettik.
Önce bayinin hazırladığı belgeleri aldım; fatura, tip onay belgesi, yetkili bayi belgesi ve bir de vergi tahakkuk belgesi gibi bişey vardı.
Bunlarla önce sigortacıya gidip uygun bir poliçe kestirdik. Oradan notere gittim, noterde belgeleri alıp bana ruhsat verdiler bir de plaka basım talebi yazan bir kağıt. Plakamız da noter sisteminden piyango gibi belirlendi :)
Oradan şoförler odasına gidip plakayı bastırdım. Adam rulo ile siyah boyayı sürdükten sonra plakayı elime tutuşturdu, 10dk içinde kurur dedi :)
Yarın sigortacıya plakayı söyleyip poliçeyi revize edeceğiz, sonra gelecek yıla kadar rahatım.
Özetlemek gerekirse;
Bayiden belgeleri al
Sigorta yaptır (202TL)
Noterden ruhsat (138TL)
Plaka bastır (25TL)
Toplam: 365 TL
Angrypower
25 Nisan 2018, 21:27
Bana tek sigorta 423₺ tuttu. Çok imreniyorum size. Kaza falan da yok.
Hocam benim çok şükür 15 yıldır kaza yok :)
Sportage sigortasını 430tl ye yaptırdım.
Bugün plakayı plakalık ile taktırmak için servise gittim. Ustamız motoru hantal alıştırmamak için seri kullanmam getektiğini söylüyor, Uygun yol olduğu sürece kaptır git diyor. Böyle daha iyi açılırmış.
Sizler ne dersiniz arkadaşlar?
Angrypower
26 Nisan 2018, 22:22
https://www.bajaj.com.tr/turkce/satis-sonrasi/kullanim/kullanim-kilavuzlari/
Kitabını oku...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
MAKSİMUM HIZ LİMİTLERİ
Aşağıdaki tablo, rodaj sırasındaki hız limitlerini göstermektedir.
Km Vites
1 2 3 4 5
0-1000 km 14 22 30 38 44
1000–2000 km 19 30 42 52 61
Kitaba göre ilk 1000km boyunca 5000rpm geçmeyecek, ikinci 1000km sonuna kadar ise 6000rpm aşılmayacak ( nokta)
Cloud
27 Nisan 2018, 10:25
Bugün plakayı plakalık ile taktırmak için servise gittim. Ustamız motoru hantal alıştırmamak için seri kullanmam getektiğini söylüyor, Uygun yol olduğu sürece kaptır git diyor. Böyle daha iyi açılırmış.
Sizler ne dersiniz arkadaşlar?
En azından ilk 500 km bunu yapma derim ben. 500 bakımından sonra ara ara sabah ve akşam serin saatlerde yoklamalar çekebilirsin ama kısa süreli olsun.
O ustanın dediği gibi hiç yapmadım bu 4.sıfır motosikletim. Önceki 3'ünden çok güzel randıman almıştım. Rodaj kurallarına uymak en azından ilk 500 km, ki bana göre 2000 km dikkat etmek lazım (kitap boşuna yazmıyor). YBR125'i sıfır almıştım zamanında ve 1000 km olmadan arkadaşların ısrarlarına rağmen uzun yola bile çıkmamıştım. Ha şimdi fabrika üretimi artık zaten rodaja gerk yok filan diyenler çıkabiliyor, eskidendi o işler diyenler çıkabiliyor. Ben kitabına uygun davranmaktan yanayım. mesela şimdi Dominarla 500 bakımını yapmadan TEM'den işe bile gitmeyeceğim, çünkü orada 90 km altında sürmek mümkün değil. Ama kitabına uygun davranırsam Bajaj mühendisleri ilk 500'de 73 km hızı geçme diyor hadi ben onu az esnettim 80 üstüne çıkmıyorum, ama bu haliyle TEM'e çıkamam. Gerek yok. Uzun yıllar kullanacaksan zaten mutlaka rodaj kurallarına uy.
Benim şahsi yöntemim 500'e kadar maksimum dikkat, kitaba uymak, 500'den sonra yine kitabı dikkate alıp her viteste nadiren üst devirleride yoklamak.
2000 km sonrasında normal şekilde kullanıma geçmek ama yine de 5000'e kadar filan aşırı zorlamamak. 5000'den sonra bakımı yapınca nasıl istiyprsan öyle sür. Ama ben zaten hiç bir zaman limitleri fazla zorlayan biri değilimdir. NS150'de aşağıya yazacağım son hızı bir elin parmağını geçmeyecek kadar az gördüm mesela, ama basınca görüyordu alet.
Motor sağır kalır mevzusuna cevabımsa NS150'de yukarıdaki gibi davrandığımda motor son hız olarak 133km'yi görüyordu. 110 - 120 ise gayet rahat çıkıyordu red line görmeden. 150cc alet için sanırım sağır kalmamış değil mi? :cherry:
Evet motorunuz sağır kalmamış gerçekten.
Ben de kullandığım hiçbir makinenin limitlerini zorlamam, ne olursa olsun. Bir de üreticinin kitapçığa ne yazdığını hep merak ederim. Satın aldığım herşeyin önce kullanım kılavuzunu okurum :)
Bu motora arka çanta montajı yapacağım ancak rodajı bekliyorum. Pulsar için sizler hangi çantayı ve demiri kullandınız acaba? Shad sh33 gibi fazla büyük olmayan bir çanta aerodinamik açıdan daha uygun olur diye düşünüyorum, çok ufak ve yetersiz kalır mı bilmiyorum?
Cloud
29 Nisan 2018, 22:33
Ben de baştan 33 lt bi çanta taktım ama 1 yıl sonra, devamlı işe git gel ve ekipmana da önem veren biri olduğum için 33lt bana yetmedi ve biraz büyük olsa da 45lt.çanta aldım, 1 yıl kullandım ve boğaz körüsünde lodosta dahil öyle önemli bir sıkıntı yaşamadım.Şimdi aynı 45 lt.çantayı rodaj sonrası dominar'a takacağım. Biraz da motosikleti nasıl, ne amaçla kullandığınız da önemli.Yaz kış sadece kask ve montla dizlik bile takmadan 600 lük yamaha ile işe gelen arkadaş da tanıyorum.Ben kış gelirken motosiklet pantolonu kullanmaya başladığım için işe gittiğimde topcase'de koca bi sırt çantam oluyor, hatta o çantada küçük çaplı alet takımından lastik şişirme tüpüne kadar oluyor, ne biliyim yağmur varsa lastik çizme ile gidip otoparkta spor ayakkabımı giyip, çizmeyi topcase e atıyorum filan.Ama bunu hiç yapmadan işe gelen var dediğim gibi.Gerçi benim yolum da uzun 33 km gidiş, 33km dönüş yapıyorum, yani ben motoaikleti ağırlıkla otomobil gibi ulaşımda kullanıyorum, büyük topcase şart oluyor.
Dediğim gibi kullanım amacınıza hizmet eden hacimde bir çanta, size bağlı.Tabii ki 45 lt nin görüntüsü biraz şekli bozuyor küçük motorda,bu çok açık.Ben de daha az eşya ile nasıl giderim planlamaları yapıyorum Dominar için, ama o topcase ve ön cam mecbur takılacak en kötü yaz sonunda.
Bir tane arka çanta demiri aldım. Çanta olarak da 40 litrelik maxem sl40 düşünüyorum, aşırı geniş olmadığı için görüntüyü ve aerodinamigi fazla bozmaz diye tahmin ediyorum.
500km bakımından sonra bunları takmayı düşünüyorum ama daha 200 km yapamadım çünkü motora binmeye hiç zaman olmuyor.
Cloud
05 Mayıs 2018, 16:11
Bir tane arka çanta demiri aldım. Çanta olarak da 40 litrelik maxem sl40 düşünüyorum, aşırı geniş olmadığı için görüntüyü ve aerodinamigi fazla bozmaz diye tahmin ediyorum.
500km bakımından sonra bunları takmayı düşünüyorum ama daha 200 km yapamadım çünkü motora binmeye hiç zaman olmuyor.
Ben 2 günde 300 km yaptım :)
Haftaya rodaj bakımına giderim yüksek ihtimal.
Ben de arka çanta demiri taktıracağım, ön camı kış başında düşünüyorum. Ama arka çanta olmadan zor oluyor alışmışım. Halbuki motor boşken çok daha güzel görünüyor ama, işe git gel için de çanta şart, o kadar eşya sırtta taşınmıyor, sonra o kask nereye konacak inince, mecburen kurye mode on.
Bu arada Bajaj da zam yapmış, iyi ki almışız demek istemiyorum, alamayanları düşünerek ama almasaymışım, şu an olsa istesem de alamayacakmışım bu fiyatlarla.
Aldığımıza mı sevinelim, fiyatların bu şekle gelmesine mi üzelelim, acayip bir hale geldi iyice memleket.
Siz bayağı uzun yol yapmışsınız :)
Keşke vaktim olsaydı bende dolaşsaydım ama bugünlerde evi bile zor görüyorum. Sadece öğlen aralarında sürmeye fırsatım oluyor.
Bizim işyerinin sahası içinde her birisi 1km civarında olan 10 tane kadar yol var ve bu yollar birbirini dama çizgileri gibi kesiyor. Çok güzel rodaj yapıyorum bu yollarda; tam kitabında yazdığı gibi oluyor :)
Henüz 2 defa işyeri dışına çıkabildim motorla malesef.
Cloud
07 Mayıs 2018, 13:33
Siz bayağı uzun yol yapmışsınız :)
Keşke vaktim olsaydı bende dolaşsaydım ama bugünlerde evi bile zor görüyorum. Sadece öğlen aralarında sürmeye fırsatım oluyor.
Bizim işyerinin sahası içinde her birisi 1km civarında olan 10 tane kadar yol var ve bu yollar birbirini dama çizgileri gibi kesiyor. Çok güzel rodaj yapıyorum bu yollarda; tam kitabında yazdığı gibi oluyor :)
Henüz 2 defa işyeri dışına çıkabildim motorla malesef.
Uzun yol sayılabilir belki ama hız yapılamayan uzun yol diyeyim. Ben Sahilyolu ve darlık yoluna gittim 2 kez ve bu gidişleri üst hız 75 - 80 olarak yaptım sık sık yavaşlayarak vites değiştirerek molalar vererek. Zaten sahilde de sık sık ışıklar var devamlı vitesler büyüyüp küçülüyor frenaj v.s. tam rodaj parkuru. Ama bugün binerim derken yağış geldi, hesabım Cuma rodaj bakımına gitmekti ama sanırım Cumaya 500 km yi tamamlayamayacağım. Çünkü stok lastiklerle ve motor rodajda iken sağanak yağmurda sürmeye niyetim yok.
Benim acelem var, çünkü işe git gele kullanıyorum motoru ve iş arkadaşım izne gidecek ramazanda bu sebeple işe motorla gitmem şart, ondan çabuk bakıma girmek istemem. Sizin öyle bir derdiniz yoksa keyfini çıkarın acele etmeyin.
Demiri geçen gün işyerinde bir arkadaşımla montaj yaptık. Vida yerlerine tam oturmadı biraz kastırarak hallettik. Çanta da bugün kargodan geldi, maxem sl 40 ölçüleri bence güzel, çok geniş değil. Hatta biraz daha ufak olsa iyi olurmuş. Yarın Montaj yapalım bakalım nasıl duracak.
KILINC
15 Mayıs 2018, 00:12
Herkese selamlar 2017 Pulsar NS160'ımı 2 hafta önce almıştım. Geçen hafta 600 km'de ilk bakıma götürdüm. Kayalar Motor'da 100 TL'ye hallettik.
Motora yeni başlamış biri olarak küçük hataları tolere eden bir alet. ABS'nin etkisini bugün kazasız bir şekilde yaşadım. Bir başlangıç motorunda ABS olmasının gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Kaldı ki bu sebeple NS160 almıştım. Her gün TEM'den Kurtköy-Üsküdar arası gidip geliyorum ve 110 km hıza rahatlıkla çıkıyor ve bu da yeterli oluyor. 120 km için 9-10bin devire çıkmak gerekiyor. Zaten aletin maksimum hızı rüzgarı arkanıza alırsanız 124 civarı. Öte yandan motor gayet ekonomik. Rodajdayken 10 lt ile 360 km yaptım.
Motora dair henüz hiçbir sıkıntı yaşamadım. 10500 TL'ye Kartal Yeşilyurt Motor'dan almıştım ve paranın hakkını kesinlikle veren bir motor. Yeni başlayanlar için riski, maliyeti, servisi, yakıt tüketimi düşük bir motor. Hele ki benim gibi otobandan gidenler değil de şehir içinde dolaşanlar için çok daha iyi bir seçenek olarak gözüküyor.
Bu arada lastikleri alırken değiştirmiştim. Üzerinde 110(ön) ve 130(arka) Michelin Pilot Street var. (Maliyeti: 850 TL)
Tecrübelerimi de zaman zaman paylaşacağım. Sorusu olan sorabilir arkadaşlar.
ekrem ata
15 Mayıs 2018, 07:27
Herkese selamlar 2017 Pulsar NS160'ımı 2 hafta önce almıştım. Geçen hafta 600 km'de ilk bakıma götürdüm. Kayalar Motor'da 100 TL'ye hallettik.
Motora yeni başlamış biri olarak küçük hataları tolere eden bir alet. ABS'nin etkisini bugün kazasız bir şekilde yaşadım. Bir başlangıç motorunda ABS olmasının gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Kaldı ki bu sebeple NS160 almıştım. Her gün TEM'den Kurtköy-Üsküdar arası gidip geliyorum ve 110 km hıza rahatlıkla çıkıyor ve bu da yeterli oluyor. 120 km için 9-10bin devire çıkmak gerekiyor. Zaten aletin maksimum hızı rüzgarı arkanıza alırsanız 124 civarı. Öte yandan motor gayet ekonomik. Rodajdayken 10 lt ile 360 km yaptım.
Motora dair henüz hiçbir sıkıntı yaşamadım. 10500 TL'ye Kartal Yeşilyurt Motor'dan almıştım ve paranın hakkını kesinlikle veren bir motor. Yeni başlayanlar için riski, maliyeti, servisi, yakıt tüketimi düşük bir motor. Hele ki benim gibi otobandan gidenler değil de şehir içinde dolaşanlar için çok daha iyi bir seçenek olarak gözüküyor.
Bu arada lastikleri alırken değiştirmiştim. Üzerinde 110(ön) ve 130(arka) Michelin Pilot Street var. (Maliyeti: 850 TL)
Tecrübelerimi de zaman zaman paylaşacağım. Sorusu olan sorabilir arkadaşlar.
Hayırlı olsun değerli KILINÇ; güle güle kullanın inşallah.
Çok iyi bir tercih olduğunu kısa zamanda daha iyi anlayacaksınız. Güç-tork değerleri ve euro-4 standartlarına uygun donanımı ile yavaş yavaş hak ettiği yeri alacağını düşünüyorum. Özellikle ABS farkını kullanan arkadaşlarımızın çok daha iyi anladıklarını değerlendiriyorum. Fiyatı sebebi ile arada kalmış bir modelimiz idi. Ben bu modelden gerçekten ümitliyim. Şu ana kadar aldığımız geri bildirimler de bizi mutlu ediyor.
https://i.hizliresim.com/nOvA1B.png
https://i.hizliresim.com/LbJp9V.png
Youjoee
15 Mayıs 2018, 08:23
sitesinde kampana yazıyor ama Ekrem Ata türkiyeye arka disk gelicek demişti ve bakarsan sahibindendeki ilan fotolarına disk olduğunu görebilirsin ilginçtirki
Dostum ilanlardaki de kampana, disk gibi görünüyor ama senin o gördüğün obje abs fren sistemini çalıştırabilmek için gerekiyor işlemcinin ön ve arka tekerin hızını her an aktif okuyabilmesi gerek
ekrem ata
15 Mayıs 2018, 08:34
Dostum ilanlardaki de kampana, disk gibi görünüyor ama senin o gördüğün obje abs fren sistemini çalıştırabilmek için gerekiyor işlemcinin ön ve arka tekerin hızını her an aktif okuyabilmesi gerek
sitemizde kampana değerli gurucuk. Youjoee beyin yorumu da doğrudur. Teşekkür ederiz.
emremm
15 Mayıs 2018, 18:15
Ekrem Bey, bayileriniz NS160'da aşağıdaki gibi özellikler söylemekteler.:)
Böyle bir özellik varsa harika olurdu. Acaba doğru mu?
Mesajlar 2. sayfada.
emremm adlı üyeden alıntı.
Arkada dozajlamayı elektronik mi yapıyor. Bu bilgiye nereden ulaştınız?
Elektronik müdahale bence yoktur, gördüğüm kadarı ile fren pedalı bildiğimiz hidrolik pistonuna bağlı.
Böyle bir şey yapacağına ABS koyması daha akıllıca olurdu.
Şimdi o konu biraz alengirli ama 200 NS için Ön tarafta ABS devreye girince arkanın da kilitlenmemesi için elektronik bir yaptırıp uyguluyor motosiklet beyni deniyor. Diyende bajaj yetkilisi.
https://www.youtube.com/watch?v=t2Io_mvUwlA
Linkini de koydum. Süre ayarlamasını bilmediğim için 4.48 dk ya çekip dinlerseniz neden öyle dediğim daha net anlaşılır.
..................
Arkadaşım (emrem) arka fren dozajlaması tamamen bağımsız çalışıyor ve mekanik, Hatta o kadar mekanik ki yavaş gittiğim zamanlarda üşendiğimden sadece ön freni kullanıyorum.
Ancak motor genel olarak cidden beklentimin üzerinde çıktı; malzeme kalitesi, motor performansı ve özellikle denge konusunda takdir ettim. Ne yalan söyleyeyim Hint malı olduğu için çekiniyordum ama beni mutlu etti açıkçası.
İşyerinde motoru görüp soru soran arkadaşlar oluyor, 160cc olduğunu söyleyince şaşırıyorlar. Tasarımı ve kalıbı daha üst sınıf gibi hissettiriyor.
cdebriyaj
17 Mayıs 2018, 01:38
Herkese merhabalar. Pulsar NS160 almayı düşünüyorum fakat aklımda Honda CB125F'te var. Cb125f in tipi çok hoşuma gitmiyor fakat sağlamlık konusunda ona güveniyorum. Motoru alınca seyahat yapmayı planlıyorum fakat pulsar 160 ile seyahat konusunda bir fikrim yok. Beni bilgilendirebilir misiniz? Yani kısacası biri japon digeri hintli uzun yolda pulsar beni üzer mi? Bir de eski pulsarlara göre bu 160 lıkta malzeme kalitesı ve işçilik ne durumda? Herkese iyi forumlar. Tavsiye ve önerilerinize açığım.
Merhabalar,
Kılınc Bey, lastikleri değiştirdim demişsiniz, ön lastik 110 demişsiniz, lastik montajını doğrudan yaptınız mı yoksa bunun için herhangi bir değişiklik Veya işlem yaptınız mı? Ben biraz inceledim ve ön çamurluğun iç tarafında bir parça var, geniş lastik özellikle de 11cm genişliğinde bir lastik o çamurluğa sığabildi mi?
cdebriyaj kardeşim,
Uzun Yolda motor seni üzmez zira yağ radyatörü sayesinde karşılaştırma yaptığın cb125f modelinden daha avantajlı. Üstelik Güç ve tork neredeyse 1,5 kat fazla. Motorun malzeme kalitesi vs Fena değil, çinlilerle kıyaslanmaz. Yalnız oturuş pozisyonu az miktar öne doğru yani commuter kadar rahat edemezsin.
Geçen gün 1 saatlik bir yola gittim hem de öğlen vakti, hava çok sıcaktı Osmaniye'de asfalt erimeye başlamış. Tek yaşadığım sıkıntı yaşım dolayısıyla belimin zorlanmasıydı, elbette bu durum ramazan nedeniyle de olabilir. 1 saati geçen yolculuklar için bana yorucu gelebilir, gidon yükseltmeyi hiç düşünmüyordum ama artık gündemime aldım :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
Özetle uzun yol konusunda motor güvenilir ve yeterince performanslı.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO