Orijinalini görmek için tıklayınız : Tecrübesiz olarak 600RR aldım
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 20:33
Merhaba arkadaşlar, forumu uzun yıllardır takip ediyorum. Rahmetli arkadaşımız bilginozinin yazılarını ve youtube kanalınıda takip ederdim. Bütün hikayeyi en başından biliyorum, dediğim gibi yıllardır ilk uyandığımda moto sohbet yazar girer buraya yazarım.
Diğer arkadaş gibi troll değilim;
https://i.hizliresim.com/oky5Bb.jpg
https://i.hizliresim.com/ZEn6GG.jpg
https://i.hizliresim.com/BAGnlp.jpg
https://i.hizliresim.com/jWAMlm.jpg
https://i.hizliresim.com/ER2LvZ.jpg
https://i.hizliresim.com/mkRbv0.jpg
Gelelim tecrübeme;
4 yıl önce cbr125r ile başladım, motoru aldığım kişinin önerdiği birisinden birebir ders alıp sadece okula git gel için kullandım. 1.5 yılda 1500 kilometre yaptım. Askerlik derken motoru sattım, askere gitmedim tecil ettirdim 1.5 yıldır motosikletim yokken gideyim bir 600rr alayım dedim. Aldığım tek kayda değer eğitim Aybars hocanın Art Moto teori eğitimi.
Ekipmanlar;
4 aylık planlama sonucu yurtdışından tam takım ekipman, motosiklet için abus kilitler ve temizleme malzemeleri aldım. Koruma takozlarını kendim takayım dedim ama tork anahtarı yok diye zarar vermek istemedim.
Motosiklet;
İkinci el olarak 17 temmuz tarihinde satın aldım 2015 model. Rengini özellikle ekipmanlarıma uygun diye HRC seçtim (başından beri istediğim renk buydu). İzmire yağan alakasız yağmur sonucu çarşamba günü iş yerimden evime 10 km sürerek geldim.
Niye böyle bir işe kalkıştım?
Boyum uzun, kilom fazla. Düşük CC motosikletler altımda çok küçük kalıyor. Arabamda yüksek devir çeviriyor ama basmıyorum işim olmadı hiç. Niye düşük cc en azından 2 silindir 500r falan almadım kısmı ise tamamen estetik duruşu yüzünden. Youtubeda Ersin 600rr diye bir arkadaşın ilk defa 600rr kullanma videosuda etkiledi.
3 günlük maceram nasıl gidiyor?.
Evimden işime 10 km gidiyorum, akşam aynı yoldan dönüyorum. Maksimum hız 60-70, en üst vites 3, viraj falan dönemiyorum arkadan gelen dominos kuryeleri kardeşlerim tokatlayıp geçiyorlar. Hararet açık yol bulursam iyi, bulamazsam 104 civarında motor bırak beni kullanma diyor. Hak veriyorum, bugün 22 temmuz cumartesi biraz önce çıkardım 20 dakika turladım geldim. Çok keskin olmayan viraja bayağı korkak giriyorum. Lastiklerim çok iyi durumda, bakış kaçırmıyorum ama şuan zorlamıyorum. Kendimi araç olarak gördüğüm için maalesef aralara girmiyorum, bu yüzden işten biraz geç çıkıp yolun boş olduğu yolları kullanıyorum.
İlerisi için planlarım nedir?.
Öncelikle hayatta kalmak. İçinde bulunduğum tecrübesizlik ile yine maksimum hız 60-70 olmak üzere iş yerime gidip gelmek. Arkadan sıkıştıranlara yol vermek. Eğitim almak!. Frenleme konusunda sorunum yok, sanayi içerisinde 2 gün geçirince kontra tekniği yoldaş oldu çukura falan girmiyor, bilmediğim yola girmiyorum. Birebir eğitim veren bir yer buldum, gel 125 pulsar ile 1-2 saat görelim ardından mt-07 ile yol eğitimi veririz dedi, paket fiyatı hoşuma gitti. Aynı makine değil belki ama ne kazanırsam bana tecrübedir. Mal, canımdan kıymetli değil.
Okuyan arkadaşlara teşekkür ederim, ara ara konuyu güncellemeyi düşünüyorum.
caddeadami1
22 Temmuz 2017, 20:38
Hayırlı olsun
scirocco
22 Temmuz 2017, 20:47
ben niye troll müşüm ?
Ali Bircan
22 Temmuz 2017, 20:48
Hayırlı olsun gidip limitör taktırabilirsiniz motosikletinize gücü ihtiyacınızı karşılayacak kadar kısabilirsiniz araştırın derim...
mfBulut
22 Temmuz 2017, 20:53
Şimdi gerçek mi yoksa diğer arkadaşa "Bak öyle olmaz. Böyle olur" gibisinden mesaj verme amaçlı mı tam emin olamadım ama neyse :) Büyük cc motorların en büyük dezavantajı çok basit şeyleri öğrenmek bile çok uzun sürer derler. Çünkü risk alamazsınız kolay kolay. Alınınca da (Diğer konu troll değilse eğer ki ondan da emin değilim, oradaki kaza gibi) sıkıntılar çıkar.
Usulen hayırlı olsun diyelim. Kazasız belasız kullanırsınız umarım.
zaferce
22 Temmuz 2017, 20:54
Arkadaş bir tane de "eğitimimi de aldım, sistemli sürüşe adım attım, virajlı parkurlarda bilinçli pratiklerime başladım" diye yazanını göremeyecek miyim? Eğitim hep sonra olacak... Bir ara... Ya mahalledeki amcasından eğitim almıştır, ya arabayı çok iyi sürüyordur eğitime ihtiyacı yoktur, ya ehliyet kursundaki motoru çok iyi sürüyordur sadece dönüşlerinde sıkıntı vardır zamanla hallolacaktır, ya da Honda'nın bütün eğitimlerini almıştır faydasını görmemiştir. İki ay boyunca eğitim aldım diyen bile çıktı. Veya işte bu şekil, ilk işim eğitim almak. Önce motora platinyum pegleri alayım, altın kaplama egzoz manifoldlarını taktırayım, ondan sonra...
uzay gemisi
22 Temmuz 2017, 20:58
şirokko nikli arkadaştan daha bilinçli davranmayı seçtiğin için seni tebrik ediyorum. Parasına bakmadan eğitimlerini tamamla. Kazasız belasız hayırlı olsun
carter17
22 Temmuz 2017, 21:04
Hayırlı olsun fakat mantıklı gelmiyor. Neden?
- Madem yüksek hız tutkunuz yok neden daha fazla yakıt tüketecek bir araca yatırım yapıyorsunuz? Nedeni tipiyse aynı motosikletin aynı tipte düşük ccleri mevcut, zaten kullanmışsınızda, altınızda çok fazla farkla ufak duracağını düşünmüyorum.
- Tecrübe denilen şey motosikleti yavaş yada hızlı kullanmak, virajı doğru ve yatarak dönmek değil diye düşünüyorum. Asıl tecrübe, acil durumlarda ve panik halinde ne tepki vereceğiniz. 600cc bir motosikletle panikle gaz açarsanız, bu paniğiniz size pahalıya patlayabilir. Nitekim torku daha yüksek.
- Genelde yüksek cc kullanan gerçekten bu işe gönül vermiş ağabeylerimden gördüğüm kadarıyla, iş yerine yada şehiriçi genel kullanımda düşük cc motorları tercih ediyorlar. Hem daha az yakıyor hemde trafikte daha kıvrak hareket ediyor(Bu demek değil ki makas atarak git yada sağla herkesi).
- Uzun boy ve fazla kiloda SS motosiklet kullanmak ne kadar ergonomik? Zevkler ve renkler tartışılmaz ama vücudunuza göre Cruiser yada chopper tercihi yapmanız sizi daha konforlu ve keyifli bir sürüşle başbaşa bırakabilir.
Dediklerimi yanlış anlamayın, size karşı söylediğim bir şey yok. Sadece bana 60 70km/h ile kullanacağım motosikletin kmde 20 25 kuruş yakması mantıklı gelmiyor.
scirocco
22 Temmuz 2017, 21:06
şirokko nikli arkadaştan daha bilinçli davranmayı seçtiğin için seni tebrik ediyorum. Parasına bakmadan eğitimlerini tamamla. Kazasız belasız hayırlı olsun
abi vlla bende kazadan sonra bilinçlendim inşallah bidaha kaza konusu acmam :cherry:
uzay gemisi
22 Temmuz 2017, 21:07
abi vlla bende kazadan sonra bilinçlendim inşallah bidaha kaza konusu acmam :cherry:
İnşallah kardeşim çok dikkat et
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 21:10
Cevaplarınız için teşekkürler. Ekonomik sıkıntım yok çok şükür. Ne yaktığı çok umurumda değil. Ben 2009 yılından bu yana trafikteyim, trafiğe motor ile çıkmış değilim. İzmir trafiğindeki insanlar diğer illere nazaran daha dikkatliler. Prensip olarak takip mesafesini koruyan bir tip olduğum bu geçen 8 yılda duran aracıma çarpılması dışında kaza yaşamadım. Eleştiriye tamamen açığım, benim motosikletimden beklediğim şık durması ve sesinin güzel olması. Yarın bir kapalı alan eğitimi ayarladım kendi motosikletim ile kendimi çok yetersiz görürsem depoya kapatıp yoğun eğitim alacağım.
Uğur
22 Temmuz 2017, 21:16
Dün 150'cc bir commuter ile 215 km yol yaptım.
Çocukluğumdan beri binerim şu merete. Senede hiç olmazsa 5,000 km rahat yaparım,o da az sürdüğüm vakitlerdir genelde.
Güzergahım gereği ortalama seyir hızım 60 ile 80 arasında gezdi.
Hep kontrollü sürmeye gayret ettim. İki defa sıkıştıran arabalardan kaçayım derken viraj alamadığımı farkettim.
Kısaca körelmişim.
Ben o kadar yol tecrübesine rağmen imkanım olsa gidip şu makineleri almam.
Şaşıyorum gerçekten sizlere.
O motosikletle düz yolda istediğiniz yere dede modunda süre süre elbette gidebilirsiniz,bunu 10 yaşında çocukta yapabilir.
Ama hiç hesaplamadığımız durumlarda motosikleti ve sizi kazadan kurtarabilecek refkleslere,ön görülere ulaşmadan şu aletlere binmeyi çılgınlık görüyorum.
Düne dair verdiğim örnek 215 km'lik yolun sadece 50 metresinde gerçekleşti.
Neyse bunlar ciddiye alınmıyor boşuna yazıyoruz aslında.
Para sizin,mal sizin,hayat sizin...
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 21:23
Uğur Bey, ben bu motosikleti çevre yoluna çıkıp gazlamak için değil zevk için aldım. Yol uzunsa arabamı alır giderim. Ben sadece işin gidişatını sizler ile paylaşmak istedim.
Uğur
22 Temmuz 2017, 21:30
Uğur Bey, ben bu motosikleti çevre yoluna çıkıp gazlamak için değil zevk için aldım. Yol uzunsa arabamı alır giderim. Ben sadece işin gidişatını sizler ile paylaşmak istedim.
Güzel temennilerimiz sizinle. İnşallah herşey gönlünüzce olur.
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 21:33
Güzel temennilerimiz sizinle. İnşallah herşey gönlünüzce olur.
Allah daha iyilerini size nasip eder inşallah. Tekeriniz düz bassın Uğur Bey.
Mexico
22 Temmuz 2017, 21:56
Yav arkadaş neyin ispatlama çabası bu? Yaptığının yanlış olduğunun bal gibi farkındasın. Aldıysan aldın, kimseye hesap vermek zorunda değilsin.
Açıkçası mal senin, can senin. En fazla bilginozi gibi seninde arkandan, "yalandan" ah vah der geçeriz. Sen bu saatten sonra ölümlü istatistiklere girmeye aday birisin. Kasksız cg sürücüsü neyse sende osun :)
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 21:58
Yav arkadaş neyin ispatlama çabası bu? Yaptığının yanlış olduğunun bal gibi farkındasın. Aldıysan aldın, kimseye hesap vermek zorunda değilsin.
Açıkçası mal senin, can senin. En fazla bilginozi gibi seninde arkandan, "yalandan" ah vah der geçeriz. Sen bu saatten sonra ölümlü istatistiklere girmeye aday birisin. Kasksız cg sürücüsü neyse sende osun :)
Her yorum değerli hocam, ben ilk motor olarak 600 cc alma meraklısı arkadaşlara google aramalarında çıkacak bir konu vermek istedim. Başımdan geçenleri okusunlar istedim. 600 cc aldım en kral benim veya hava atma çabası içerisinde değilim.
EmirŞengezer
22 Temmuz 2017, 22:01
Kim trol kim degil anlayamiyorum artik. Maddi durumda sikinti yoksa css dahil ne kadar egitim varsa al. Kazasiz belasiz.
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 22:11
Kim trol kim degil anlayamiyorum artik. Maddi durumda sikinti yoksa css dahil ne kadar egitim varsa al. Kazasiz belasiz.
Başvurumu yapalı bayağı oldu henüz sıra gelmedi. Teşekkür ederim, sizede kazasız belasız sürüşler dilerim.
tokhanoğlu
22 Temmuz 2017, 22:13
Hayırlı olsun inşallah başımıza kötü bir olay gelmez eğitimleri muhakkak alın ki zaten alacağım demişsiniz.
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 22:19
Hayırlı olsun inşallah başımıza kötü bir olay gelmez eğitimleri muhakkak alın ki zaten alacağım demişsiniz.
Bir iki ilgili arkadaş özel mesaj ile ulaşıp yardımcı oldular. Pazar günü için bir adet kapalı alan eğitimi ayarladım. Ardından günlük iş ev rotamı koruyarak eğitimlerime devam edeceğim. Tam ekipman giyerek aracımın üzerine biniyorum. Önerileriniz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
K121L
22 Temmuz 2017, 22:22
Hayırlısı olsun çevre yoluna çıkıp gazlamak farklı bir zevk :queen:
Kendinizi hazır hissettiğinizde otobanda boş bir yolda bunu tatmanızı tavsiye ederim
Dip not:Hiç bir zaman ben oldum demeyiniz
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 22:28
Hayırlısı olsun çevre yoluna çıkıp gazlamak farklı bir zevk :queen:
Kendinizi hazır hissettiğinizde otobanda boş bir yolda bunu tatmanızı tavsiye ederim
Dip not:Hiç bir zaman ben oldum demeyiniz
İlk motorumda bana yardımcı olan bir abim vardı, Allah ondan razı olsun hep şöyle derdi "herkes kuralları çiğneyecekmiş gibi sür, kimse seni görmüyormuş gibi davran, o araba oradan çıkmaz deme çıkacakmış gibi hareket et" derdi. Ben hala o kurallara bağlı kalır, takip mesafemi korurum. Ama hız yapma konusunda ilerleme yaşamadım çünkü ilgimi çekmiyor. Niye daha ucuz bir motosiklet almadım sorusunun cevabıda yukarıda yazılı. Teşekkür ederim yorumunuz için.
Felis Leo
22 Temmuz 2017, 23:37
Bu motor işinde parasal olarak gücün neye yetiyorsa beğendiğin tarzın en kalitelisidir en güçlüsün alacaksın.
ilkmotor600r
22 Temmuz 2017, 23:56
Bu motor işinde parasal olarak gücün neye yetiyorsa beğendiğin tarzın en kalitelisidir en güçlüsün alacaksın.
En güçlüsünden ziyade en donanımlı 600 lük cihazı alacaktım fakat yürütme masraflarını göz önüne alınca en mantıklı gelen 600rr oldu. Elbette herkesin söylediği kullanması en kolay 600 lük 4 silindir konularıda etken oldu.
hardy1234
23 Temmuz 2017, 00:04
Hocam merhaba, sırf sizin bilinçli duruşunuzu önemsediğimden dolayı hesabımı aktif ettim ve size söylemek istediğim birkaç şey var.
Hocam öncelikle mesajlarınızı dikkatle okudum, aradığınız şey güçlü olsun sesi tok olsun gibi şeyler ancak 600cc ye direk atlamak tamamen intihar etmektir. Size kısa bir örnek vereyim, eğer ki matematikte fonksiyonu öğrenmeden integrale atlarsanız sadece konuyu anlamış gibi yaparsınız halbuki hiçbir şey anlamamışsınızdır. İşte motorsiklette bunun gibidir eğer direk 600cc ile başlarsanız hiç tecrübeniz olmadığı için gazı hafif verdiğiniz anda ya arkası gelecek yada motor kafanıza binecek. Bu işin eğitimi diye birşey yok aslında eğitim dediğinizde 125 cc ile verilen eğitim gelir akıllara ileri sürüş eğitimi bile alsanız eğerki altyapı yolsa biryerlerden patlak verecektir. Size tavsiyem ya motoru değer kaybetmeden satın ya da atın garaja alın birtane 250cc binin ve 10 bin 20 bin kilometreden sonra 600 cc nin tadını çıkarın... Umarım bizi dinlersiniz ve yaptığınız bu hamle hayatınıza mal olmaz...
enxdesign
23 Temmuz 2017, 01:06
Forumda sevdiğimiz ama söz dinlemeyen bir kardeşimiz vardı. Burada ortada yer alan bariyere çarparak vefat etti. Bariyer sabit duruyor. Bariyer öncesi en az 200 metre beyaz çizgiyle işaret var.
600RR aldın diye ölmezsin ama fren yapmayı bilmezsen, motora hakim değilsen karşına çıkan ilk bariyere patlarsın.
http://i.hizliresim.com/gqrWkQ.png
https://www.google.com.tr/maps/@40.7816052,29.4164519,3a,75y,0.2h,82.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4uU63WvTyBKdnsxzVOSwXw!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=tr
erenedip
23 Temmuz 2017, 01:56
Hahaha skirokko kizmis 😂
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO