PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji Çalışmıyor ACİL YARDIMMMM



purutdu
22 Haziran 2017, 14:45
Merhabalar
Elimde 91 model Jawa 350ts var
motoru sıfırdan tamir ettik her şeyini elden geçirdik ama
Bujinin biri sürekli bozulup duruyor yenisini takıyorum en fazla 1 hafta sonra pert

Sadece 1 tanesi bozuluyor

örneğin sağdaki bozuksa soldakiyle yer değiştirip yenisini takıyorum bu defa soldaki bozuluyor. Neden hep biri bozuluyor sağlam olan 3 senelik marka ve modeli aynı olan buji alıyorum sonuç yine hüsran

bu konu hakkında deneyimleri olan arkadaşlar varsa yardımcı olsunlar bir zahmet.

cenkyenmez
22 Haziran 2017, 14:56
Bujinin takıldığı yer ile ilgili bir sorun var mı? Sağdakine göre yarım tur yada bir tur az sıkarak takılsa sorun çözülür mü acaba?

Carbondioxid
22 Haziran 2017, 14:58
Isı faktörü diye tahmin ediyorum , hava soğutmalı malum havalarda sıcak , ve devirli kullanıyorsanız , doğru kodlu buji olduğuna eminmisiniz?

Yabancı broşür vs den buji kodunu öğrenin derim.

diablof
22 Haziran 2017, 15:52
dostum buji piposunun direnci düşmüş olabilir mi?

ona bir bak bakalım.

kolay gelsin.

MrMud
22 Haziran 2017, 15:56
Buji piposunda oksitlenme olabilir mi ?
Sadece bir fikir.

Dün korna bozulmuş, korna sigortalarını çıkarıp siliyorum düzeliyor, ama 5 dakika sonra yine gidiyor.

Wd40 ile silip güzelce temizledim sigorta başlarını düzeldi.
Yani sıkıntı oksitlenmeymiş.
Bi denemeni tavsiye ederim.

matrax33
22 Haziran 2017, 22:48
Oksitlenme başlık vesayre hiç biri değil. Meksefeleri değiştirip motorun avans ayarını tekrar yapın. Avans ayarını tutturamamışsınız.

matrax33
24 Haziran 2017, 07:23
ts 350 jawada avans ayarı nasıl yapılır;

1- iki bujiyide sökün

2- ateşleme tablosunun yan kapağını sökün.

3- ateşleme tablosun içinde 2 adet platin olacak.

4- marşa elinizlle basarak hangi pisyon yukarda iken hangi plantinin açtığını tespit edin.

5- bujiyi söktüğünü delikten bi çubuk benzeri bişey sokup ( tornadivada olabilir ama motoru çevirirken çok dikkali olun segmanları kırmayın) pistonu üst ölü noktaya getirip platinin çok az açık olacak şekile ayarını yapın. Tam milimetre veremediğim için üzgünüm ben hep göz kararı yaptım. tavsiyem minimum açıklık.
6- bu işlemi her iki platine de uygulayın hem iki pistonu ölü noktaya almak şartıyla.


7- nacizane tavsiyem meksefelerin her ikisini de değiitirmeniz ve platin ağızlarını tam öpüşecek şekilde zıparalamanız.

temsili meksefe https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsJWCDJVici8k2NmINEnrbmdGepnaQX 6irERF5tWl5eDoJPTbB

tofaşlarda hali hazırla hala kullanılmakta heryerden ucuza bulabilirsiniz.


tekeriniz düz bassın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:14 ----------

avans ayarında bozukluk olduğunda ts jawa tepkileri.

1- çalıştırırken marş ayağa tepme
2-motorun ters çalışması (!) yanlış duymadınız krank ters istikamete çalışabilir. vitese takıp yürümeye çalışınca motor geri geri haraket eder.
3- yüksel devirlerde gazı kesince patlama ( susturuyu toket gibi 100 metre fırlattığını görmüşlüm var)
4- düşük performans
5- fazla yakıt
6- aşırı ısınma
7- buji patlatma eğilimi

purutdu
24 Haziran 2017, 13:41
Bir deneyeceğim çok sanmıyorum ama belki işe yarar teşekkürler

ferhatkars
24 Haziran 2017, 14:01
buji bozan tarafdan sekman sesi geliyor mu?
piston-sekman istiyor olabilir...
benim de başıma gelmişti daha önce...