Orijinalini görmek için tıklayınız : Ağlıyacagım artık
Oğuzhan11
17 Haziran 2017, 20:35
Arkadaslar hayirli ramazanlar . Lifan discovery 150 motorum var 22.000 de motordan cız cız diye ses geliyordü subap dediler ayarlattım olmadı . Piyano dediler taktirdim olmadı . Sekman piston dediler silindir seti aldim hala ses geliyor bitmedi ya . Ayrica motor rolantide calismiyor stop ediyor . Yani silindir degistikten sonra anide rolanti bozulurmu karburatorde temizdi sikıntı olsa diger silindirde calismazdi hava alan biyer mi var silindir mi uymadı ? videosu var isterseniz atabilirim bi yerden
ayetlervaray
17 Haziran 2017, 21:14
krank sesi olmasın o.
fatih.met
17 Haziran 2017, 21:35
krank sesi olmasın o.
aynen, o kadar değişim yapmışın birde krank değiştirt eğer olmaz ise motoru değiş :mrgreen: sen ağla bende sana güleyim bu işler böyle :mrgreen:
motoru görmeden cevap olmaz, video çek koy, bizde bu işin kazığını yiyerek öğrendik az çok.
yusufkalaz
17 Haziran 2017, 21:38
Bek anlamam ama videoyu youtube koyarsanız dağa rağat yazabilirler birde plastik aksamdan geliyor olabilirmi acaba ?
Oğuzhan11
17 Haziran 2017, 23:16
Silindirden geliyor alt motordan gelmedigine eminim videoyu yutoube a koyuo hemen lintk atiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
https://youtu.be/HdanpiNN_J8
Video bu
yusufkalaz
17 Haziran 2017, 23:23
Silindirden geliyor alt motordan gelmedigine eminim videoyu yutoube a koyuo hemen lintk atiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
https://youtu.be/HdanpiNN_J8
Video bu
Mevki olarak neredesiniz acaba düzgün bir ustaya yolasınlar sizi dağa fazla dolandırmasınlar.Ses sanki bir zırıltı gibi zincir zırıltısı gibi 🤔
manofsteel
18 Haziran 2017, 00:07
Subap sesi kardeşim,Karbüratör hava ayarına da baktır...Silindir değişti mi ?
volkanucyldz
18 Haziran 2017, 00:19
Dostum egzozdan geliyo olabilir o ses bi parçası içinde kopmuştur o zırıltı yapıyordur. Bem eski motorum mct250 idi onda da böyle ses çıkmıştı sonradan ondan öyle söylüyorum birde egzoz diye sordur derim ben
Oğuzhan11
18 Haziran 2017, 03:34
Mevki olarak bilecik söğütün köyündeyim . Yani sögüte goturuyorum genellikler silindir piston sekman yeni krankdan böyle bi ses gelmesi mümkün degil diye dusunuyorum eksantrikli degil ya zincir sesi degil diye dusunuyorum adam subap ayarını yaparken platin sıkışarak geciyor aralarindan acaba aralarını cok mu yakın yapıyor bide eksozu tamamen silindirim çıkışından söküpte deneyeceğim ses gelecek mi yine Sanki 2 kaşık birbirine vuruyor gibi acaba eksozun girisinden 2 cm kesipde aoksam sorun olur mu ki bide oyle denesem
freewill
18 Haziran 2017, 04:01
subap gibi ama acaba egzantrik ten de geliyor olabilir mi?
Oğuzhan11
18 Haziran 2017, 09:36
Eksantrik dicem ama zinciri yok basta . cubuklar var 2 tane cubuklu sistem dedi . supaplari nasil dedim iyi gibi dedi degistirmedi
sarpgray
18 Haziran 2017, 15:37
Adam rolantide stop ediyor diyor egzos diyorlar.
Oğuzhan11
18 Haziran 2017, 17:34
Belki boguluyordur diye hava yakit ayarı yaptim biliyorum ama fayda etmedi karburatörü tertemiz yaptım memeyi hava yakit kanallarını acaba silindirde uyumsuzluk olabilirmi yada alısamadıgi icin sıkışma ama ses yine aynı
LiseliMotorc
18 Haziran 2017, 18:40
bizim sanayiyede böyle motor gelmişti usta ya krank demişti
volkanucyldz
18 Haziran 2017, 19:06
Orda stop etmesine mi egzoz demişimde yalandan yazmışsın buraya dostum sen bişey biliyosan tavsiyeni ver milleti makaraya alma çabalarını bırak..
Mamba09
18 Haziran 2017, 19:16
Dostum bu kadar degisim yapmadan keske motoru acip ne sorunlu diye baksaydin. Dagit motoru oyle incele.
fatih.met
18 Haziran 2017, 19:37
Silindirden geliyor alt motordan gelmedigine eminim videoyu yutoube a koyuo hemen lintk atiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
https://youtu.be/HdanpiNN_J8
Video bu
benzer ses benim motorda da var ve egzantrik zincirinden geliyor benimkisi, gergiyi biraz sıkınca düzeliyor ama gerginin son seviyesini aşana kadar sıktığım için sonradan gergi geri salıyor.
apache rtr 150 var bende ve şunda 7 ay önce falan 180cc silindir piston taktırdım ve ustaya egzantrik zinciride al demiştim. acaba 180cc modelin egzantrik zincirinden aldıda o uzunmu geldi yoksa diye düşündüm ve bende yeni bir egzantrik zinciri aldım 150cc için ve bayram tatilinde takacağım.
dediğim gibi benzer ses benim egzantrik zincirinden geliyor ve egzantrik gergisini sıktığımda gidiyor ama bir kaç gaz vermeden sonra sıktığım gergi kendini geri salıyor.
bendeki olay zincirin uzun gelmesinden kaynaklı büyük ihtimal, belki senin egzantrik zincirinde bollaşmıştır. motor çalışır vaziyetteyken egzantrik gergisini azar azar sıkmayı dene ve ses giderse sende de zincir bol geliyor demektir.
not: benim motorun gergisi otomatik sıkanlardan, manuelini bulamadım. pek aramadım aslında ama manuel olsa iyi olurdu, otomatik egzantrik gergisi görevini iyi yapmıyor.
edit: senin motorda egzantrik zinciri yok mu?
mustafa_325
18 Haziran 2017, 20:05
Çubuklu dediğine göre motorun alttan eksantrikli. Yani bu durumda zincir kayış falan yok. Kam mili altta krankın yanında.
Oğuzhan11
18 Haziran 2017, 20:40
Eee napıcam simdi ben alttan eksantrik falan ses üstten geliyor ya eminim her yerinden dinlerim motorcu krabklara kompresörler falan baktı ama bişi yok dedi hep bi taraftan giriyor caresi yok mu ki
uzay gemisi
18 Haziran 2017, 22:29
bu sesi daha önce duymuştum galiba. yanlis sibop zamanlamasindan dolayı piston siboplara değiyor gibi ama tam emin değilim sallamış gibi olmayayım farklı bir ustaya gösterin
MUSTAFA KIR
18 Haziran 2017, 22:49
Motoru yakın zamanda açtırdıysan yani bu sesler gelmeden önce içinde küçük bir parça kalmıştır onu bulmak biraz zor olur. Tahmini konuşuyorum arkadaşım.
Stop etme sebebi de bundan kaynaklı olabilirmi bilemiyorum.
Oğuzhan11
19 Haziran 2017, 22:54
Motoru 2. El almıştım abim . Sesler vardi zaten ama şu farkı vardı motor sogukken kesinlikle yokdu ama ısınınca başlıyordu ama motor yüke binince se hafifliyor salınca coğalıyordu fakat şimdi yüke binincede cogalıyor . 500 km sonra yağa gel dedi boyle kullanayim artık gidince subapda taktirayım son care artik baska alternatifim kalmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
Ses sorununa care bulamadım ama rolnti sorununun neden oldugunu anlamaya basladim karburatörü söküp icini temizledim bütun kanalları actım . En iyi ve hassas hava yakıt ayarini yaptım motorcular genelde tur sayısına göre yapıyorlar ben en duzgun calistigi yerde biraktım . Ama nafile iste yine stop ediyor rolantiyi yukseltiyorum calisiyor , bu seferde gaz 3000 dvr de takılı kalıyor . Karburatorde sorun yok sanirim buda mı subaplardan acaba ya
ByYlmzZz
19 Haziran 2017, 23:45
silindir önceden değiştiğine göre işi bilmeyen usta egzantirik konumunu ayarlayamamış olabilir.subaplara zamanından erken ya da geç açılıyor,ya da subaplar ayarlanmamış.bu ses subap sesi yüzde 90
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
Motoru 2. El almıştım abim . Sesler vardi zaten ama şu farkı vardı motor sogukken kesinlikle yokdu ama ısınınca başlıyordu ama motor yüke binince se hafifliyor salınca coğalıyordu fakat şimdi yüke binincede cogalıyor . 500 km sonra yağa gel dedi boyle kullanayim artık gidince subapda taktirayım son care artik baska alternatifim kalmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
Ses sorununa care bulamadım ama rolnti sorununun neden oldugunu anlamaya basladim karburatörü söküp icini temizledim bütun kanalları actım . En iyi ve hassas hava yakıt ayarini yaptım motorcular genelde tur sayısına göre yapıyorlar ben en duzgun calistigi yerde biraktım . Ama nafile iste yine stop ediyor rolantiyi yukseltiyorum calisiyor , bu seferde gaz 3000 dvr de takılı kalıyor . Karburatorde sorun yok sanirim buda mı subaplardan acaba ya
üstad subap ya gevşek ya da sıkı.muhtemelen sıkı.zor çalışıyor stop ediyorsa sıkıdır.
xterkan
20 Haziran 2017, 00:06
motorun çekişinde gidişinde problem varmı ?yüksek devir çeviremiyorsa, ya hava yakıt karışımından dır yada subap ayarı bozuktur veya subaplar bozuktur, kranktan ses gelse daha tok bir ses olur, ses subaplardan geliyor gibi, birde kol dediğin şey ayarlımı ? zamanla esneme yapmış olabilir düzgün ayarda çalışamıyordur, bana kalırsa subap ayarına baktır, ayar doğru ise subapları kontrol ettir, burada sıkıntı yoksa, zincir olmayan onun yerine kola bakın, en son da krank, zaten motor rolantide ses yaptığından şanzıman debriyaj v.s yorum yapmıyoruz ,zaten geriye subaplar ve takımı piston ve kol ve krank var, başkada parça yok gibi, senin motorda birde zırıltı sesi var,sanki gevşek birşeyler var gibi, videodan bu kadar anlaşılıyor, silindir testi yapabiliyorsa ustan hiç sökmeden bu testi yaptımı? birde kaç binde motorun, yağsız v.s kaldımı ,yatak sarma ihtimalide var, kısaca videodan gelen ses, subap sesi gibi ,ince bir ses, krank olsa biraz daha tok ses gelir ,birde zırıltı sesi çıkıyor, buda gevşek bozuk birşeyler var gibi, yazdığım gibi kolaydan zora git, 125 cc motorla bile bu kadar uğraşıyor insan, tamirciler bu basit motoru bile halledemiyor birde 1000 cc sıralı motoru versek, herhalde 100 cc olarak geri alıcaz motoru, kolay gelsin kardeş
Oğuzhan11
23 Haziran 2017, 23:02
Arkadaşlar motorculara da sesi dinlettim yani %75 i subap sesi diyor kimisi piston subaplara vuruyor diyor vursa ne hale getirir bilmemde . Sentil çakisıni falan aldim yarın ayar yapıcam külbülatöre yeni biraz kalın contada aldım . Ama sıkıntı şu resmi satış sitesinde emme de 0.05 eksozda 0.05 demiş fazla sıkı degilmi sonuşta silindir degişti motorcularda 10 10 veya 10 15 yada 8 10 yap diyor ne yapıyım ayarı sizce 150 cc motosiklet
Ekarademir
23 Haziran 2017, 23:25
Geçenlerde tornacıdayken bi pistonun kafasını biraz almıştı tornacı. Merak edip sebebini sormuştum. Üste değiyormuş ondan aldırmış motor ustası.
Acaba böyle birşey mi sende ki? Yeni takılan piston orjinalinden büyük olabilir mi? Gözle görülmeyecek bi büyüklük bile etkili olabilir. Çin malı diye farklı markaların parçalarını birbirine takıyorlar ama uymayabiliyor.
Benim motordada aynı ses vardı. Piston gitmiş motor ölü demişti usta. Motor yaptırdım yine vardı. Sibop kurum bağlasın ayarlayalım ayardan dedi. Ayarlandı yine vardı ses biraz. Bende bıktım öyle binmeye başladım. Şimdi motoru söktüm artık bi önemi kalmadı. Neyden olduğunuda bulamadım.
Oğuzhan11
24 Haziran 2017, 07:23
Valla subapı bi kendim ayarlamaya calisicam . Bazı forumlarda kalın külbulator contası kullanın yazmislar onuda aldım . Butun sanslarimı deniycem ama fabrika verileri biraz sıkı mı olacak acaba 0.05 emme , 0.05 subap hepsini yapacagım en fazla sıkılıktan kesebilir
matrax33
24 Haziran 2017, 07:52
subaplar bi yerleri dövüyor orası belli ama nereyi neden dövdüğünü bulmak gerek sanatkarlık burda başlıyor.
sonradan taktığınız silindirin orjinali ile arasında boy farkı olabilir. bu sebepten subaplar pistonun tepelerini yalıyor olabilir.
toplayan usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış ( egzantirik eğer zincir aktarmalıysa ) olabilir bu sebeple motorunuzun subap zamanlama uygun olmayabilir pistonun üstünü yalıyor olabir.
diğer rölantide durmama hususu;
usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış olabilir emme eksoz suaplarına zaman hatası olduğu için birz rölantide durup stop eder.
motor toplanırken üst kapak contası dandik kullanılmı. olabilir. üst kapak civataları dengesiz sıkılmış olabilir.
akabinde motor istemediği havayı alır motor rölantide durmaz.
inşallah yardımcı olabilmişimdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------
el elden üstündür fikir alışverişi yapmak güzeldir.
bu gün 30 senelik motor tamircisi ustamın yanına çay içmeye gittim.
kendisinin yanında uzun zaman çıraklık bile yapmıştım.
50 cc honda today motorsikleti var. tekleme sorunu varmış 6 aydır uğraşıyormuş tüm elektirik akşamını değiltirmiş tekleme bitmiyor.
ama teklemesini motorun motorcu kulağı olmayan kimse anlayamaz son süratte iken çok hafif. motorda 5 km kadar gazladım.
usta dedim bu sorun ne zaman başgösterdi.
silindir piston değiştirmiş ondan sonra peydah olmuş.
usta tüm anahtarları attı sigara yaktı kenarda.
yan kapağı söktüm senteye aldım pistonuegzantirik dişline baktım çok milim denecek seviyede kaçıklık var dersin bu dişli diş arası farı normal.
hemen 1 diş öne aldım zinciri çalıştırdım sorun devam ederyor.
sonra 2 diş geri aldım motora bindim geldim hepsi 15 dk sürdü.
usta diyor yahu motor tekliyor ateşlemede sorun sen egzantirikle uğraşıyosun.
dedim bin gel. motor saat gibi akıyor. adam ben 6 aydır uğraşıyorum 30 senelik ustayım japonundan ingilizine amerikanına içinden girdim dışından çıktım böyle ders görmedim. :D
kıssadan hisse; motordaki probleme bakış açını değiştir. kim tahmin etmeyeceğin ne alakası var diyeceğin yerden çözülür problem.
fatih.met
24 Haziran 2017, 12:19
subaplar bi yerleri dövüyor orası belli ama nereyi neden dövdüğünü bulmak gerek sanatkarlık burda başlıyor.
sonradan taktığınız silindirin orjinali ile arasında boy farkı olabilir. bu sebepten subaplar pistonun tepelerini yalıyor olabilir.
toplayan usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış ( egzantirik eğer zincir aktarmalıysa ) olabilir bu sebeple motorunuzun subap zamanlama uygun olmayabilir pistonun üstünü yalıyor olabir.
diğer rölantide durmama hususu;
usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış olabilir emme eksoz suaplarına zaman hatası olduğu için birz rölantide durup stop eder.
motor toplanırken üst kapak contası dandik kullanılmı. olabilir. üst kapak civataları dengesiz sıkılmış olabilir.
akabinde motor istemediği havayı alır motor rölantide durmaz.
inşallah yardımcı olabilmişimdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------
el elden üstündür fikir alışverişi yapmak güzeldir.
bu gün 30 senelik motor tamircisi ustamın yanına çay içmeye gittim.
kendisinin yanında uzun zaman çıraklık bile yapmıştım.
50 cc honda today motorsikleti var. tekleme sorunu varmış 6 aydır uğraşıyormuş tüm elektirik akşamını değiltirmiş tekleme bitmiyor.
ama teklemesini motorun motorcu kulağı olmayan kimse anlayamaz son süratte iken çok hafif. motorda 5 km kadar gazladım.
usta dedim bu sorun ne zaman başgösterdi.
silindir piston değiştirmiş ondan sonra peydah olmuş.
usta tüm anahtarları attı sigara yaktı kenarda.
yan kapağı söktüm senteye aldım pistonuegzantirik dişline baktım çok milim denecek seviyede kaçıklık var dersin bu dişli diş arası farı normal.
hemen 1 diş öne aldım zinciri çalıştırdım sorun devam ederyor.
sonra 2 diş geri aldım motora bindim geldim hepsi 15 dk sürdü.
usta diyor yahu motor tekliyor ateşlemede sorun sen egzantirikle uğraşıyosun.
dedim bin gel. motor saat gibi akıyor. adam ben 6 aydır uğraşıyorum 30 senelik ustayım japonundan ingilizine amerikanına içinden girdim dışından çıktım böyle ders görmedim. :D
kıssadan hisse; motordaki probleme bakış açını değiştir. kim tahmin etmeyeceğin ne alakası var diyeceğin yerden çözülür problem.
evet o egzantrik ayarınıda ben ilk yaptığımda motor bloğu odamdaydı ve yandan volantı çevirerek yapıyordum. volant ilk turunu atarken önce buji deliğinden pistona ve aynı anda külbütör kapağında sübap ayarı yaptığım yerden sübaba bakıyordum ve sağlıklı bir şekilde çalışıp çalışmadığını gözlemliyordum.
tabi bunu ilk toplamada yapmadım ve sübaplardan biri geç kapandığından ötürü piston ile milimlik bir çakışma söz konusuydu ve bunu yukarıdaki yöntemle gözlemleyerek yaptım. egzantrik dişlisi bir diş öne yada bir diş arkaya kaymaya gelmiyor benim motorda bu yüzden pek dert etmiyorum. sübap çarpmayınca tam ayarında oluyor.
Oğuzhan11
24 Haziran 2017, 13:45
Eksantrikli degil rockam cubukları var 2 tane
matrax33
24 Haziran 2017, 19:02
Eksantrikli degil rockam cubukları var 2 tane
Değiştirdiğiniz silindirin boyu orjinalinden farklı olabilir. Milimetrik farklar bile göz ardı edilemez.
Oğuzhan11
25 Haziran 2017, 01:47
Valla aynı uyumlu 62 mm silindir aldım bakalım musait olunca yaoacagım burayada paylasacagım
matrax33
25 Haziran 2017, 11:11
Valla aynı uyumlu 62 mm silindir aldım bakalım musait olunca yaoacagım burayada paylasacagım
Silindir iç çapı aynı olabilir. Boyunda fark olabilir.
Oğuzhan11
25 Haziran 2017, 14:29
Subap ayarlarıni yaptım , 0.05 e 0.05 ayarladım motor fıt fıt fıt cok güzel calisiyor rolantide stop etme sorunu tamamen kalktı ama ses yine devam ediyor onu cözemedim artık böyle olacak baska alternatifim kalmadı
F54
26 Haziran 2017, 00:39
Yani simdi subab dedi ayar yaptı ses devam ediyor du ve aynı ustaya gidip ya bu düzelmedi bi daha bak dediysen kabahat sende
Adam işi beceremedi sen ısrar la aynı adama gittin
Oğuzhan11
03 Temmuz 2017, 12:24
Arkadaslar subap degerlerini 0.10 0.15 yap dediler ustalar . yuksekmi kalir internetteki kılavuzunda 0.05 yapın ikisinide diyor o da cok dusuk geldi . Sizce degerleri kac yapmaliyim ve elimdeki sentil 20 blat yani 5 er 5 er artiyor 0.05 0.10 0.15 gibi cevabinizi bekliyorm
diablof
03 Temmuz 2017, 13:44
0.05 emme, 0.10 egzoz yap dostum. büyük ihtimal ses kesilir.
kolay gelsin.
Oğuzhan11
03 Temmuz 2017, 13:57
Ses kesilmesinden ziyade cekisi duzelse razıyım ya artık yoruldum millet mobiletlere benden dahat biniyor ya
Tvs01
03 Temmuz 2017, 15:43
Lifancı Levent nickli arkadaşımızı konuya davet edıyorum :)
Oğuzhan11
03 Temmuz 2017, 22:40
Iyi olur ya cunku bilimiz yok tecrübe dzhs önemli
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO