Orijinalini görmek için tıklayınız : Sayılı günler hızlı geçermiş (inşallah bi Ténéré gelicek )
mavzer-i
16 Haziran 2017, 09:42
ehliyete yazıldım (biraz geçte olsa :santa:)
ehliyetten sonra ekipmanı düzüp motor bakmaya başlayacağım.
tercihim enduro sınıfı oluyor.
2003 - 2005 yılları arası abime ait KLR650 kullandıktan sonra virüs içime iyice işledi tabi.
benim için şimdiden hayırlı olsun.
gelsin hafta sonu turları fotoğraf çekimleri gezmeler tozmalar. :bounce:
korkmazunal
16 Haziran 2017, 09:57
Daha önceden tecrüben yoksa Tenere riskli olur
Salurbey
16 Haziran 2017, 10:11
Korkmaza katılıyorum.
mavzer-i
16 Haziran 2017, 10:23
daha önce klr tecrübem var işte.
sayılmaz mı o :silent:
tenereci
16 Haziran 2017, 10:37
Selamlar , geldim
korkmazunal
16 Haziran 2017, 10:44
daha önce klr tecrübem var işte.
sayılmaz mı o :silent:
10 dakika sürmeyle mi yoksa 10.000 km sürmeyle mi tecrübe kazandın?
Eğer 10 dakika sürmeyle tecrübe kazandıysan sürücü kursunda MT07 kullandım 4 saat benim Goldwing almam lazım şu anda
Hubalahubhub
16 Haziran 2017, 11:01
Bundan sonra ehliyet sinavinda sinava giren kisi kalem silgi getirmeyecek, dikkat edin iyice ogrenin.
mavzer-i
16 Haziran 2017, 11:02
10 dk da değil 10.000 de değil
yani ne kadar sürdüğümü ölçmedim ama
2003 2005 yılları arasında ara ara çıkıp geziyordum motosikletle
2000 yılında abimde honda titan vardı. onunla öğrendim.
sonra KLR600 aldı onuda tecrübe ettim. hatta KLR600 de motor vitesteyken marşa basınca roket gibi fırlıyordu motosiklet
KLR600 satıp 650 yi aldı onuda sürmeye devam ettim.
tabi ben bu büyük motorları sürerken liseye gidiyordum.
kaç kilometre sürdüm hesabını bilmiyorum ama baya baya sürdüm.
korkmazunal
16 Haziran 2017, 11:19
En fazla 2000 km falan yani. Önce 250 ile başla derim sonra yükseltirsin. Riske girmektense sabır daha iyidir.
DKN
16 Haziran 2017, 11:40
her zaman olduğu gibi yine ybr 1-0 önde.. hemde maçın daha ilk saniyesinde, vurdu gol oldu :cherry:
mavzer-i
16 Haziran 2017, 14:19
2000 km yolu ben zaten 2 ayda tamamlıcam(aşağı yukarı).
2-3 ay için niye 250 lik motor alayım ki.
korkmazunal
16 Haziran 2017, 14:48
Üst sınıfa geçmek için genelde 10.000 km tavsiye edilir. O yüzden 250 ile başla dedim. Keyif senşn yine de
mavzer-i
16 Haziran 2017, 15:01
beni yanlış anlama.
650 cc üst sınıf sayılıyorsa ben hep üst sınıf kullandım.
mt25 ile tenere660 son hızı hemen hemen aynı. 250 olmasına rağmen bastınmı kaçıyor
racing modelleri hiç sevmem. ama almak istediğim 600 cc racing olsaydı ozaman dediğini yapardım
ben zaten ilk yazıda belirttim eskiden de 650 cc enduro kullandığımı.
ilk dafe kullanacağımı belirten bi yazı yazmadım.
ehliyete yeni yazıldım ama bu şimdiye kadar hiç motor kullanmadım anlamına gelmesin.
yanlış anlaşlılmalar varsa ortadan kaldırayım diye yazıyorum.
Salurbey
16 Haziran 2017, 15:24
Tecrüben konusuna sözüm yok ama son hızlar yerine Motor karakterleri ve güçlerini kiyaslamak,gaz tepkisi ve gücün gelişi,ağırlıklar,sürüş dinamiklerine bakmak daha doğru.
Bir de bu açıdan degerlendirilirse daha sağlıklı olur.
mavzer-i
16 Haziran 2017, 15:35
Tecrüben konusuna sözüm yok ama son hızlar yerine Motor karakterleri ve güçlerini kiyaslamak,gaz tepkisi ve gücün gelişi,ağırlıklar,sürüş dinamiklerine bakmak daha doğru.
Bir de bu açıdan degerlendirilirse daha sağlıklı olur.
haklısın son hıza göre değerlendirmem yanlış oldu.
oradaki vurgum şöyle. çoğu arkadaş cc yüksek olunca daha hızlı gider düşüncesinde. direk o geldi aklıma.
MD.Murat
16 Haziran 2017, 16:24
Böyle beylik laflarla senli benli konusanlar vardi, etrafa bak beni yanlış anlama falan diyorlardı. Sonra öldüler.
sarpgray
16 Haziran 2017, 16:35
Boy sorunun filan yoksa kendine güveniyorsan bence direk Tenere yi al geç.
mavzer-i
16 Haziran 2017, 16:45
Boy sorunun filan yoksa kendine güveniyorsan bence direk Tenere yi al geç.
boy 180. galiba sıkıntı olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
Böyle beylik laflarla senli benli konusanlar vardi, etrafa bak beni yanlış anlama falan diyorlardı. Sonra öldüler.
Allah rahmet eylesin.
WhoAmI?
16 Haziran 2017, 16:55
Simdiden hayırlı olsun hocam, motoru al zaten yavaş yavaş tecrübene tecrübe ekleyerek yola devam edersin, ha hiç kullanmamis olsan ağır motor veya atik motor o zaman arkadaslara katılirdim, fakat sizin durumunuza göre alınmasi makbul. Merak etmeyin ölmezsiniz, yavaş yavaş tecrübe oturur zaten zamanla, burdakilere kalsa ohoo yani gelene geçene tecrübe soruyor ona göre muamele yapıyorlar.
mavzer-i
16 Haziran 2017, 17:02
Simdiden hayırlı olsun hocam, motoru al zaten yavaş yavaş tecrübene tecrübe ekleyerek yola devam edersin, ha hiç kullanmamis olsan ağır motor veya atik motor o zaman arkadaslara katılirdim, fakat sizin durumunuza göre alınmasi makbul. Merak etmeyin ölmezsiniz, yavaş yavaş tecrübe oturur zaten zamanla, burdakilere kalsa ohoo yani gelene geçene tecrübe soruyor ona göre muamele yapıyorlar.
eyvallah saol..
dediğin gibi. her forumda böyle arkadaşlarımıza rastlıyorum. burdan önce bisikletforumdaydım. aynı değerlerde arkadaşlarımız orada daha çok var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
bu arada forumun saati 1 saat geriden geliyor. düzeltmenin bi yolu var mı?
Salurbey
16 Haziran 2017, 17:13
Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.
Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.
Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.
Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.
Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.
Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.
Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.
Rebornx4
16 Haziran 2017, 18:00
8 senedir bu forumdayım, "Abi 650cc ile başlıyorum ama tecrübem xx kilometre" ve "Kardeş ölürsün küçük cc ile başla" polemikleri hala bitmedi. Arkadaşlar motosiklet bir makine ve bu makineyi öğrenmek için belirli bir süreç gerekli. Siz hiç kariyerinin 1. gününde 200 tonluk vinç kullanan birini gördünüz mü? Göremezsiniz... Sebebi o kişinin el-göz koordinasyonunun eksikliği ya da önündeki kolları kullanmayı bilmemesi değil, herhangi bir aksilik anında tecrübesizlik yüzünden tölere edebileceğinden çok daha fazla risk içermesi. Yoksa emin olun bisiklet binmeyi bilen herkes 2-3 günlük eğitimle dümdüz yolda Hayabusa bile sürer.
Burada söz konusu sizin ne kadar cesaretinizin olduğu. "Ben elime ayağıma hakimim, yavaş yavaş öğrenirim." diyorsan git al kardeşim problem yok. "Kanım hızlı akar dayanamam ben." diyorsan başla 150cc ile. Ancak aradaki risk oranı tahmin ettiğinden çok daha öte ve ekstrem durumlarda kurtulmak için çok daha şanslı olman gerektiği bir gerçek.
Örnek: Al bir 150cc, 7000 devirdeyken düşür vitesi bırak debriyajı. Şimdi bir de Tenere'yi al ve aynısını yap. Sağ kurtulabilirsen dediğimi anlayacaksın.
sarpgray
16 Haziran 2017, 18:06
Benim boyum 175 cm. Arkadaşın tenerenin üzerine oturdum ayak uçlarının ikiside baya yere bastı, yalnız onun boyu 170 civarı olduğu için alcaltma kiti taktirmis ve motoru en az 4-5 cm alcaltmisti. Sende sorun olacağını sanmam.
Bence Tenere çok özel ve iyi bir motosiklet ve öyle özel bir motor ki bu motoru direk şu motorla karşılaştırın diyemezsin.
uzay gemisi
16 Haziran 2017, 18:27
tenere tek silindir olduğu için güç ani gelip sizi korkutabilir yada istemediğiniz bir durum oluşabilir.
kolay alınıp kolay satılan, piyasası olan 100-200c arası bir motor ile 10.000 km tecrübe edinin, tenereye geçtiğinizde gerçekten çok rahat edersiniz
bursalıali
16 Haziran 2017, 18:54
Madem enduro seviyorsun ,RX3İ ile başla , en azından rx3i si olan bir arkadaşının motoru ile bir deneme
sürüşü yap . Tenere 49 hp , rx3 25hp , tenereyi zaten kullanmışsın . Aslında şimdilik rx3
sana yetmesi lazım. Klr ile tenere arasında neredeyse hiç fark yok. Hem aileni hem de bizleri üzme. Selamlar.
Eski_kasa
16 Haziran 2017, 18:58
Eğitim al biraz pratik yap bişi olmaz devam et fazla takılma her laf edenlere. Tenere tek silindir 48 hp dir bende de MT 03 var aynı blok sert ama alışırsın at ile deve deil.
F54
17 Haziran 2017, 02:10
Deneyimsiz adamı tenere teper
Şakası yok
MrMud
17 Haziran 2017, 04:37
Millet zaten asıp kesmiş.
Enduro/Motocross kulvarından başka yere sapma, naparsan yap.
Tenere ile arazide düşersen ölmezsin rahat ol, bolca kırık çıkık olur, altında kalırsan kaburgalar felan krakere döner, ama kolay kolay ölmezsin.
Allah bilir tabi haşa.
Ha asfaltta tenere ile düşersen ne olur...
Umarım öğrenmezsin.
Hızına orantılı olarak, büyük ihtimal o ağırlık ile önüne geleni biçer, bi yere carparsada ya çarptığı yada kendisi banko pert olur.
Sana vereceği fiziksel hasar bu saydıklarım dışında tabi.
100 kiloluk canavar gibi aletler varken, neden GS tenere ?
Tama güzel motorlar eyvallah ama ne biliyim biraz şey...
Şimdiden hayırlı olsun.
mavzer-i
17 Haziran 2017, 09:39
15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.
MrMud
17 Haziran 2017, 12:10
15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.
Ahahaha bu iyiydi :mrgreen:
Niye arazideyiz sanıyosun hoca, ışıklarda yanıma gelip yanlış oturuyorsun diyen "Araba şoförü" gördüm ben :mrgreen:
Alma bencede sittir et.
mavzer-i
26 Temmuz 2018, 09:17
motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
yihuuuu kaza bile yapmadım...
gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
gerek otobanda skuter gibi kullandım
gerek hiç kullanmadım
gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)
ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
bakın ben hala buradayım
peruwasa12
26 Temmuz 2018, 09:52
Ne zaman biri boyle konussa 2 gun sonra kaza yapiyo :) sen bu dediklerini yapiyosan her zaman kaza yapma ihtimalin normal surucuye gore daha fazla
Birkan07
26 Temmuz 2018, 10:10
Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.
Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.
Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.
Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.
Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.
Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.
Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.
İnsan var,
Böyle beylik laflarla senli benli konusanlar vardi, etrafa bak beni yanlış anlama falan diyorlardı. Sonra öldüler.
İnsan yok.
motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
yihuuuu kaza bile yapmadım...
gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
gerek otobanda skuter gibi kullandım
gerek hiç kullanmadım
gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)
ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
bakın ben hala buradayım
İnsanlığı hak edende yok.
Kimse seni kötülememiş, şahsına tek kelime edilmemiş. Gerçekten anlam veremiyorum neden herkes böyle cins oldu.
sey_47
26 Temmuz 2018, 10:11
Haydaaa, büyük konuşma müdür. Aman diyim.
Hep derler. Kaza yapmamış motorcı yoktur; yapacak motorcu vardır.
Erdost
26 Temmuz 2018, 10:29
Tek teker Arif'in kazadan sonra ki fotoğrafı geldi aklıma..
mavzer-i
02 Haziran 2020, 12:24
eski konuları kurcalarken buldum.
çok toy konuşmuşum :D
konuya gelecek olursak hala kaza yapmadım :D (trafikli kazaya bulaşmadım. kendi çapımda kaza yaptım ama)
o eski halimden eser yok şimdi. eskiye nazaran trafik kurallarına %80 üzeri uyarak kullanıyorum.
altıma ilk motor aldığımda ergen genç gibiymişim resmen
ojo
02 Haziran 2020, 13:49
delil(foto, video) yok
tommygun
02 Haziran 2020, 14:10
Abinin Klr 650'si de tatlı makine, kullanıyor mu hala aynı motoru?
mavzer-i
02 Haziran 2020, 14:14
Abinin Klr 650'si de tatlı makine, kullanıyor mu hala aynı motoru?
yok ya keşke dursaydı. parça bulamayınca satmıştı. 2002 de satmıştı sanırım
tommygun
02 Haziran 2020, 14:15
yok ya keşke dursaydı. parça bulamayınca satmıştı. 2002 de satmıştı sanırım
Kawasaki bu ülkede yedek parça konusunda demek ki o zamanlar da cacıkmış.
emremm
02 Haziran 2020, 15:08
Kawasaki bu ülkede yedek parça konusunda demek ki o zamanlar da cacıkmış.
94 de 93 model KLE'm vardı, ne çektiğimi ben bilirim. O zaman da cacıktı. :)
mavzer-i
02 Haziran 2020, 15:11
abim klr için yedek parçayı yurt dışındaki arkadaşından yardım alıyordu.
servisin 2 ayda getiremediği yedek parçayı hollandadan 1 haftada alıyordu.
tabi hep böyle uğraşılmaz. sonra sattı gitti.
emremm
02 Haziran 2020, 15:19
O zaman Z-Moto yoktu, Dağıtıcı Koç'du (Beldesan).
Şimdiki gibi dışarıdan bir şey getirmek kolay değil.
Stator mıknatısını 5-6 ayda zor getirdiler.
Rezillik.
tommygun
02 Haziran 2020, 15:28
94 de 93 model KLE'm vardı, ne çektiğimi ben bilirim. O zaman da cacıktı. :)
Allahtan teknoloji gelişti de yurtdışından envai çeşit sıfır ya da 2. el yedek parça alma şansımız var artık. 15 -20 sene öncesini düşünemiyorum.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO