Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji Kodu
freewill
15 Haziran 2017, 17:15
Arkadaşlar geçen konu açtım hatırlarsanız. Çift tırnaklı buji yerine tek tırnak takmıştım. Neyse tek tırnaklı bujiyi kullandığımdan beri yakıt tüketimim arttı ve özellikle motor kompresyona girerken pof pof diye egzozdan ses gelmeye başladı. Neyse Aydın da bir mağaza buldum orjinal ngk bujiler var lakin benim orjinal buji cr7ek iken adamın elinde cr8ek var. Kendiside bilmiyor maalesef farkın ne olduğunu. Hiç bir yer de de bilgiye ulaşamadım. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
bu 8ek için
https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9677
bu da 7ek için
https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9664
özelliklere bakınca hiç bir fark yok değerler tamamen aynı ?
levend84
15 Haziran 2017, 17:18
Ngk sitesinden ,urun bulma sekmesinden motor,model vs.bilgileri girerek uygun bujiyi bulabilirsiniz..
freewill
15 Haziran 2017, 17:39
maalesef site de çıkmıyor baktım oradan
levend84
15 Haziran 2017, 17:46
maalesef site de çıkmıyor baktım oradan
Nasil cikmiyor?Siz aramayi bilmiyorsunuz..
ben nasil ulasabiliyorum??
linki acinca solda marka model yaziyor brugman 200. 2007 sonrasi uretimlerin hepsi
bknz.
https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/ROLLER/ZUENDKERZEN/SUZUKI/BURGMAN/CR8EK/6088/
freewill
15 Haziran 2017, 18:03
Nasil cikmiyor?Siz aramayi bilmiyorsunuz..
ben nasil ulasabiliyorum??
linki acinca solda marka model yaziyor brugman 200. 2007 sonrasi uretimlerin hepsi
bknz.
https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/ROLLER/ZUENDKERZEN/SUZUKI/BURGMAN/CR8EK/6088/
tamam yahu kızmayın bu kadar :mrgreen: ben com olan adrese baktım orda da uh125 olan modele kadar mevcut sanırım siteyi güncellemiyor arkadaşlar. Yine de teşekkür ederim :)
diablof
15 Haziran 2017, 18:06
dostum benim motorun bakım kitabında şu yazıyor;
standard spark plug cr6hsa
for cold climate(below 5°C,41°F) cr5hsa
for extended high speed riding cr7hsa
şimdi buna göre pek bişey değişmez. ben cr7hsa kullandım. cr6hsa ya geçince motor rahatlamadı yani eh işte aynı :)
sizinki de sanırım böyle bir şey. çok dert etmeyin. bulursanız kitapta yazanı alırsınız.
kolay gelsin.
levend84
15 Haziran 2017, 18:12
tamam yahu kızmayın bu kadar :mrgreen: ben com olan adrese baktım orda da uh125 olan modele kadar mevcut sanırım siteyi güncellemiyor arkadaşlar. Yine de teşekkür ederim :)
Rica ederim,neden kizayim,suzuki gibi bir motor markasinin,yine japon bir buji ureticisinin urun sitesinden bulamiyorsak birakalim bu motor işini :) bisiklete binelim,dogru mu?hadi adi sani olmayan çançincon model olsa amenna
gecenlerde kawasaki z750s kullanan bir arkadasim bulamadim dedi,ac bilgisayari yaz google amcaya,vaaay abi nasil buldun oldu :)
Buradan,benzer ve farkli modele uygun buji arayan arkadaslara,yardimci olacaktir
freewill
15 Haziran 2017, 18:39
teşekkür ederim arkadaşlar aldım geçtim yarın takarım artık :mrgreen:
bassturbin
16 Haziran 2017, 02:24
Sorunuzun cevabı bende :) veya bilende...O buji sıcaklık numarasıdır, bu numara bujinin kendisini temizlemek için ve yanma odasındaki sıcaklığı üst kapağa aktarmak için numaralandırılmıştır.CR 7 deki 7 numara motorun hava yakıt, egzost gaz sıcaklığı vs. gibi düzenek için testlerle seçilmiş sıcaklık numarasıdır.Eğer herhangi bir değişiklik yapılırsa örneğin fazla yakıt vermek veya hava filtresi modifiyesi gibi, silindir içindeki sıcaklık normal olmayacağından bujininde sıcaklık numarası bir alt veya bir üst numarada takılır, kendini temizlemesi karbon atıkların üzerinde kalmayıp buji düzgün çalışsın diye.Bunun haricinde yukarıda bir arkadaş kendi motorumun klavuzunda yazan diye bahsettiği şey: soğuk havada kullanırsanız 5,sürekli uzun süreli yüksek hızda kullanılacaksa 7 numaralı sıcaklık değerinde buji olmalı fakat standart normali 6 numaralı buji diye yazılmış klavuzda.
Yani standartın bir üstü soğuk bir altı sıcak bujidir BU BUJİ ÇOK ISITIR AZ ISITIR çok kıvılcım çıkar az çıkar DEMEK DEĞİLDİR!Sadece kendini temizlemesi içindir.Tam temizlemezse karbon atıklar yani yanmış benzin ve yağ bujinin içinde tortu yapar ateşleme tam olmaz erkenden kirlenir geç çalışma yapar çekişi düşürür çünkü korbon atığı düşük derecede kısa devre yaptırır düşük omaj sağlar yani iletim yapar buji çakacağına tam kıvılcım çıkmaz ve atlama yapar böyle oluncada yakıt sarfiyatı artar.
Bu arada sizin bir numara üstü normalde soğuk olacağından zarar vermez fakat tortu artabilir, çok sıcak buji numarası pistonda delik bile açabilir pistona zarar verebilir, motorda en çok ısınan yer pistonun tepesi ve bujidir.
Örnek buji sıcaklıl dağılımı ve aradaki fark:
https://i.hizliresim.com/lW7gRE.gif (https://hizliresim.com/lW7gRE)
Bujinin uç kısmındaki Pembe renkle işaretlendirilmiş yerin uzunluklarına bakın en soldaki uzun ortadaki kısa en sağdaki daha kısadır yani soğuk buji, en sağdakinde pembe yerdeki sıcaklık bujinin vidalandığı yere yakın değildir sıcaklık ordan yukarı vida yerlerine geç ulaşır fakat sıcakta ÇOK VE HIZLI ULAŞIR ulaşır, bu pembe yerdeki karbon atıklar (yanmış benzin) sıcaktan yanar üzerinde birikmez.Doğru yanmazsa pembe yer ve dibi tortu ile dolar kirlenir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
Hava yakıt karışımının doğru olup olmadığı böyle buji yakma testleriylede bulunur fakat herhangi bir modifiye yapılacaksa yapılır, fotoğraftaki en ideal doğru hava yakıt karışımı en sağdakidir:
https://i.hizliresim.com/gW51Q2.jpg (https://hizliresim.com/gW51Q2)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO