Orijinalini görmek için tıklayınız : CRF 1000 L Africa Twin - Yeni Motor
agris
15 Haziran 2017, 15:51
Merhaba değerli forum üyeleri,
Ben uzun zamandır 2006 model CBR 600f kullanıyordum. Geçenlerde motoru satmaya niyetlendim. Amacım büyük enduro sınıfı bir motor almak, tarz değiştirmekti.
Forum üyelerimizden sayın c3y (Fatih bey) ile görüştük. O almak istiyordu. Ancak onun ustasının yorumları, motorumda benden önce km değiştirilmiş olabileceği sonucunu çıkarmamıza sebep oldu. Nitekim bu olay da canımı sıktı. Bunun üzerine sahibinden sitesinden ilanı kaldırdım ve Afyon'da bir tanıdığıma, ustanın yorumlarını eleştirilerini iletip fiyatı düşük bir şekilde motoru sattım.
Bu mevzu benim ziyadesiyle canımı sıktı gerçekten. Çünkü ben bu motorun böyle sorunu olduğunu bilmiyordum ve ilan sitesinden bilmeyen birine de satmış olabilirdim ve istemeden birine zarar vermiş olurdum. Bundan mütevellit sıfır motor almaya karar verdim.
Afyon honda bayisine gittim ve 2017 model manuel vites Africa Twin'i aldım. Zaten uzun zamandır ilgimi çekiyordu bu motor. Yaşadığım problemden ötürü de ikinci el motor almamaya karar vermiştim. Aynı gün gidip Africa Twin'i aldım. Ödemesini yaptım ama iş yoğunluğundan ve şehir dışında olmamdan ötürü tescil işlemleri için vakit ayıramadım. Motoru inşallah salı günü teslim alacağım.
Açıkçası böyle motora çok para vermezdim hiç ama ikinci elde yaşadığım sorun ve "amaaan bi daha mı geleceğiz dünyaya?" şeklinde bir bakış açısıyla aldım motoru.
Artık bir Hayırlı Olsun alırım :):):)
Bu başlığı birazda motorla ilgili sıfır kilometreden başlamak üzere görüşlerimi fikirlerimi dilimin döndüğünce anlatmak için açtım. Africa Twin başlığı içinde yazmama sebebim, motoru incelemenin yanında kendi açımdan da bir inceleme yapmak. Eski kullandığım motorlarla kıyaslamak. Hem motor açısından hem de farklı tarz açısından inceleme yapıp sizlerle paylaşabilmek. Zira daha önce enduro selesinde 100 metre dahi yol yapmışlığım yok. O yüzden sıfırdan, bu tarzı hiç bilmeyen biri olarak, hem kullanan arkadaşlardan fikir almak, hem de kendi fikirlerimi gördüklerimi paylaşmak isterim.
Motoru teslim alışımdan itibaren bu başlık altında kademe kademe paylaşımlar yapacağım.
Umarım faydalı olabilirim.
Saygılar,
Hubalahubhub
15 Haziran 2017, 15:57
Hayirli olsun kazasiz belasiz surusler.
agris
15 Haziran 2017, 16:00
Hayirli olsun kazasiz belasiz surusler.
Teşekkür ederim.
sailor33
15 Haziran 2017, 16:01
Hayırlı uğurlu olsun.
Maalesef bu zamanda ikinci el almak Rus ruleti haline geldi
agris
15 Haziran 2017, 16:02
Hayırlı uğurlu olsun.
Maalesef bu zamanda ikinci el almak Rus ruleti haline geldi
Teşekkürler..
Haklısınız. Yamaha bayisinden motosiklet almayı düşünmüştüm ikinci el. Bayi sahibi ikinci elde ben garanti vermeme geçmişini bilmem dedi. Bayi servis sahibi böyle diyorsa bizim yapacak birşeyimiz kalmıyor.
Sinan Er
15 Haziran 2017, 16:09
Hayirli uğurlu olsun kazasiz belasiz inşallah.
blk_pasa
15 Haziran 2017, 16:48
hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin güle güle kullanın
agris
15 Haziran 2017, 19:07
Çok teşekkür ederim.
Motorla ilgili ön izlenim olarak fiziksel özelliklerinden bahsetmek isterim. Motorun ağır olduğu söyleniyordu ama bana pek ağır gelmedi. Belki de ben 110 kg olduğumdandır 😊
Selesi iki kademeli. 85 ve 87 cm. İlk etapta 87 cm seleye oturdum. Ayaklarım yere tam basmadı. Topuklar birazcık havada kalır gibi oldu. Diğer kademede yere ayaklarım tam bastı. Bu arada benim boyum 187 cm. Daha kısa arkadaşların aksesuar kısmından alçak sele almaları gerekecek.
Aydin1966
15 Haziran 2017, 19:11
Hayırlı olsun ... Allah kazasız belasız iyi günlerde kullandırsın...
voljjn
15 Haziran 2017, 19:17
Bi arkadaşımızın afrika twininin yolda taş sıçramadından dolayı farı kırılmştı ve serviste orjinal far için işçilik hariç 7300 lira istediler. Yurt dışındada bu fiyatlarda parçalar, arkadaş yaptırmadan o şekilde zar zor zararına sattı motoru. Parçaları çok pahalı bir motor bilgin olsun .
chopperrider
15 Haziran 2017, 19:26
Hayırlı olsun, 600f ten sonra ilginç bir tecrübe olacağa benzer. Fotoğraflarla birlikte izlenimlerinizi bekliyoruz.
sahil
15 Haziran 2017, 19:34
Hayirli olsun
Wolverine,
15 Haziran 2017, 19:43
Hayırlı olsun keyifle sürmen dileğiyle :)..
Bu arada herkes Yen'i motorunu almaya başladı bende bugün rüyamda Cbr 600 rr gördüm binip sürüyordum gerçek gibiydi İnşAllah :))...
Salurbey
15 Haziran 2017, 19:45
Kazasiz belasiz. Test günlerinde full versiyonunu kullandim,yarim saatte olsa gayet keyifliydi. Aklımda kalan özelliği gaz tepkisinin sert ve biraz orantısız geliyor olması. S mode da özellikle. 90 nm tork 2 silindir ama çok atak makina. Hayırlı uğurlu olsun tekrar.
agris
15 Haziran 2017, 19:53
Çok teşekkür ederim yorumlar için. Fotoğraflı olarak inşallah elimden geldiğince bilgi paylaşımı yapacağım. Aksesuar ve yedek parça işi gerçekten pahalı. Mesela Honda'nın ön bar koruma demiri alacaktım motorla birlikte. 1700 lira civarı bir para istedi servis. Onun yerine Givi marka hem ön bar koruma hem de karter koruma istedim. İkisi için 1500 civarı bir para istediler.
Bir de orta sehpa taktıracağım ek olarak,
ee_ee
15 Haziran 2017, 20:12
Çok teşekkür ederim yorumlar için. Fotoğraflı olarak inşallah elimden geldiğince bilgi paylaşımı yapacağım. Aksesuar ve yedek parça işi gerçekten pahalı. Mesela Honda'nın ön bar koruma demiri alacaktım motorla birlikte. 1700 lira civarı bir para istedi servis. Onun yerine Givi marka hem ön bar koruma hem de karter koruma istedim. İkisi için 1500 civarı bir para istediler.
Bir de orta sehpa taktıracağım ek olarak,
15000 lık olucaksın hayırlı olsun :)
Sonra böyle oluyor :)
https://i.hizliresim.com/AkmPkX.jpg (https://hizliresim.com/AkmPkX)
agris
15 Haziran 2017, 20:20
15000 lık olucaksın hayırlı olsun :)
Sonra böyle oluyor :)
https://i.hizliresim.com/AkmPkX.jpg (https://hizliresim.com/AkmPkX)
Arka çanta hariç tamam 😊 Arka çantanın işlevselliğini kabul ediyorum lakin görüntü hiç hoşuma gitmiyor 😊
RoofRoof
15 Haziran 2017, 20:44
Arka çanta hariç tamam Arka çantanın işlevselliğini kabul ediyorum lakin görüntü hiç hoşuma gitmiyor
Endurolara en çok o yakışıyor be hocam.Benim BMW'm olsa da öyle çanta taktırsam diyorum her tarafına
manofsteel
15 Haziran 2017, 20:49
Hatasız kazasız inşallah,devamını bekliyoruz...
tokhanoğlu
15 Haziran 2017, 20:51
Hayırlı olsun hocam kazasız belasız inşallah.
ee_ee
15 Haziran 2017, 20:56
Arka çanta hariç tamam Arka çantanın işlevselliğini kabul ediyorum lakin görüntü hiç hoşuma gitmiyor
Alacan yolu yok :) demiştin dersin :)
levend84
15 Haziran 2017, 21:07
O motorun arkasina römork takilsa bile yakişir...
agris
15 Haziran 2017, 22:15
Endurolara en çok o yakışıyor be hocam.Benim BMW'm olsa da öyle çanta taktırsam diyorum her tarafına
Olur inşallah hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
Çok teşekkürler herkese iyi dilekler için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------
Alacan yolu yok :) demiştin dersin :)
Bakalım görelim 😊 Alırsam yazarım 😊
mephamd
17 Haziran 2017, 00:28
Bi arkadaşımızın afrika twininin yolda taş sıçramadından dolayı farı kırılmştı ve serviste orjinal far için işçilik hariç 7300 lira istediler. Yurt dışındada bu fiyatlarda parçalar, arkadaş yaptırmadan o şekilde zar zor zararına sattı motoru. Parçaları çok pahalı bir motor bilgin olsun .
Bu far fiyatı efsane olabilir mi?
http://m.ebay.co.uk/itm/252396600580?_mwBanner=1
Burada 370£
agris
17 Haziran 2017, 18:00
Arkadaşlar merhaba,
Plakayı pazartesi çıkaracağım ancak bugün dayanamadım ve motoru alıp 100 km kullandım. İlk izlenimlerimi biraz paylaşmak istiyorum. Ben başta da dediğim gibi ilk kez enduro selesine oturdum ve yapacağım incelemeler daha çok enduro vs. ss şeklinde olabilir. Enduro konusunda bilgim ve tecrübem yok.
İlk olarak konfor kısmında ciddi fark varmış. Yani biz ss kullanırken neredeyse dizlerimizi koltuk altımızda taşıyormuşuz :cherry: (özellikle yüksek süratte bu böyle oluyor)
Yani Africa Twin'e oturunca hadi bir Türkiye turu yapayım moduna girdim hemen. Kesinlikle süper konfor var makinada.
İkinci aşamada performans konusuna bakarsak elbette bir ss performansı beklemiyordum makinadan. Ancak yine de biraz insan arıyor eski günleri. Yani bu "uzayıp gitmek" diye tabir edilen duyguyu artık yaşamayacağımı farkettim. O biraz üzdü açıkçası. Ama diğer taraftan da Africa Twin'in düşük devirlerdeki yüksek torku ve tork eğrisinin düzenli oluşu eksiği kapatıyor. Zira önceki motorumda 6000 devire kadar ortalıkta kimseler yoktu. 6000 devirden sonra da tutmayın ülen beni diye kafayı yemiş gibi gidiyordu makina.
Bunda daha düzenli bir tork var. Yani sürekli vitesle oynamak zorunda kalmıyor insan. Bu bağlamda da (sadece düşünce) DCT pek gerekli gibi gelmedi bana.
Vites geçişleri çok çok hoşuma gitti. Zira benim 2006 model 600f'te vites değiştirmek "hadi arkadaşlar hoppaaaa, vites değiştiriyoruz " şeklinde olabiliyordu :cherry:
İki silindir bir makina ve orijinal egzoz için çok tatlı bir sesi var ama performans egzozlu bir 4 silindir makinadan inince biraz zayıf kalabiliyor.
Motorun yerden yüksekliği keyifliymiş açıkçası. Biraz yukarda durmak insana güven veriyor.
Aynalara gelirsek: arkayı gösteren aynalar da varmış dünyada. SS kullanıcıları bilir. Ben genelde aynadan dirseğimi izlerdim :D:D Arkayı görmek için baya iki büklüm olmak gerekiyordu.
Sinir olduğum birşeyden bahsedeyim: Sinyal verdikten sonra sinyali kapatmak için basarken korna çalınca insan afallıyor biraz. Sinyal düğmesiyle kornanın yerini değiştirmek dümdüz saçmalık olmuş. Alışana kadar sürekli karışacak orası belli oldu.
Frenler süper bence. Böyle ağır bir makina (ve üstünde benim gibi 110 kg bir sürücü) için gerçekten başarılı fren performansı var.
Çekiş kontrol sistemini hareket halindeyken birkaç kez değiştirdim ama o kısmını pek anlayamadım. Yani bana pek fark gelmedi. Onu daha detaylı inceleyip yazacağım.
Bunlar dışında gösterge paneli çok hoşuma gitti. Vites göstergeli bir motor kullandım ilk kez. Büyük nimetmiş. Ayrıca yakıt göstergesi de var. (komik gelebilir ama benim için lüks) Zira 600f sadece benzin bitmek üzereyken uyarı veriyordu ve ben bunun problemini birkaç kez yolda kalarak yaşamıştım. Hasılı göstergeler iyi. Tek eksiği devir saati bence. İnsan bir analog devir saati arıyor..
Rodaj devresinde olduğu için performans anlamında çok geniş değerlendirmeler yapamıyorum şimdilik. Ayrıca yakıt tüketimini de rodajdan sonra hesaplayacağım. İlk 100 kilometredeki kısa kısa ilk izlenimlerim bunlar. İnşallah faydalı olabilmişimdir.
Saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
Sigorta, plaka, ruhsat ve birkaç aksesuar ile birlikte hepsi hallolduktan sonra detaylı olarak maliyet bilgisini de pazartesi günü ekleyeceğim muhtemelen.
RoofRoof
17 Haziran 2017, 18:02
Arkadaşlar merhaba,
Plakayı pazartesi çıkaracağım ancak bugün dayanamadım ve motoru alıp 100 km kullandım. İlk izlenimlerimi biraz paylaşmak istiyorum. Ben başta da dediğim gibi ilk kez enduro selesine oturdum ve yapacağım incelemeler daha çok enduro vs. ss şeklinde olabilir. Enduro konusunda bilgim ve tecrübem yok.
İlk olarak konfor kısmında ciddi fark varmış. Yani biz ss kullanırken neredeyse dizlerimizi koltuk altımızda taşıyormuşuz :cherry: (özellikle yüksek süratte bu böyle oluyor)
Yani Africa Twin'e oturunca hadi bir Türkiye turu yapayım moduna girdim hemen. Kesinlikle süper konfor var makinada.
İkinci aşamada performans konusuna bakarsak elbette bir ss performansı beklemiyordum makinadan. Ancak yine de biraz insan arıyor eski günleri. Yani bu "uzayıp gitmek" diye tabir edilen duyguyu artık yaşamayacağımı farkettim. O biraz üzdü açıkçası. Ama diğer taraftan da Africa Twin'in düşük devirlerdeki yüksek torku ve tork eğrisinin düzenli oluşu eksiği kapatıyor. Zira önceki motorumda 6000 devire kadar ortalıkta kimseler yoktu. 6000 devirden sonra da tutmayın ülen beni diye kafayı yemiş gibi gidiyordu makina.
Bunda daha düzenli bir tork var. Yani sürekli vitesle oynamak zorunda kalmıyor insan. Bu bağlamda da (sadece düşünce) DCT pek gerekli gibi gelmedi bana.
Vites geçişleri çok çok hoşuma gitti. Zira benim 2006 model 600f'te vites değiştirmek "hadi arkadaşlar hoppaaaa, vites değiştiriyoruz " şeklinde olabiliyordu :cherry:
İki silindir bir makina ve orijinal egzoz için çok tatlı bir sesi var ama performans egzozlu bir 4 silindir makinadan inince biraz zayıf kalabiliyor.
Motorun yerden yüksekliği keyifliymiş açıkçası. Biraz yukarda durmak insana güven veriyor.
Aynalara gelirsek: arkayı gösteren aynalar da varmış dünyada. SS kullanıcıları bilir. Ben genelde aynadan dirseğimi izlerdim :D:D Arkayı görmek için baya iki büklüm olmak gerekiyordu.
Sinir olduğum birşeyden bahsedeyim: Sinyal verdikten sonra sinyali kapatmak için basarken korna çalınca insan afallıyor biraz. Sinyal düğmesiyle kornanın yerini değiştirmek dümdüz saçmalık olmuş. Alışana kadar sürekli karışacak orası belli oldu.
Frenler süper bence. Böyle ağır bir makina (ve üstünde benim gibi 110 kg bir sürücü) için gerçekten başarılı fren performansı var.
Çekiş kontrol sistemini hareket halindeyken birkaç kez değiştirdim ama o kısmını pek anlayamadım. Yani bana pek fark gelmedi. Onu daha detaylı inceleyip yazacağım.
Bunlar dışında gösterge paneli çok hoşuma gitti. Vites göstergeli bir motor kullandım ilk kez. Büyük nimetmiş. Ayrıca yakıt göstergesi de var. (komik gelebilir ama benim için lüks) Zira 600f sadece benzin bitmek üzereyken uyarı veriyordu ve ben bunun problemini birkaç kez yolda kalarak yaşamıştım. Hasılı göstergeler iyi. Tek eksiği devir saati bence. İnsan bir analog devir saati arıyor..
Rodaj devresinde olduğu için performans anlamında çok geniş değerlendirmeler yapamıyorum şimdilik. Ayrıca yakıt tüketimini de rodajdan sonra hesaplayacağım. İlk 100 kilometredeki kısa kısa ilk izlenimlerim bunlar. İnşallah faydalı olabilmişimdir.
Saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
Sigorta, plaka, ruhsat ve birkaç aksesuar ile birlikte hepsi hallolduktan sonra detaylı olarak maliyet bilgisini de pazartesi günü ekleyeceğim muhtemelen.
Boyun kaç hocam?Bu yüksek motorlarda kısa boyumdan dolayı çok sorun oluyor ata biniyormuş gibi hissediyorum.
agris
17 Haziran 2017, 18:11
Boyun kaç hocam?Bu yüksek motorlarda kısa boyumdan dolayı çok sorun oluyor ata biniyormuş gibi hissediyorum.
Hocam boyum 187 cm. Seleyi alçak konumda kullanıyorum. Yüksek konumda pek güven vermedi. 2 cm daha indirince tam oldu. Ama 185 cm altında boyu olanların aksesuarlardan alçak sele alıp kullanması gerekir bence. Aksi halde pek güvenli olmayabilir.
sarpgray
17 Haziran 2017, 19:03
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın. Rahatça dünya turuna cikilabilecek bir motosiklet.
agris
17 Haziran 2017, 19:04
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın. Rahatça dünya turuna cikilabilecek bir motosiklet.
Teşekkürler
MrMud
17 Haziran 2017, 19:07
Hocam hayırlı olsun tekrar, çok kisa sure kullanmak nasip oldu ama her Enduro'cunun bi defa binmesi lazım.
2 tekerli panter resmen.
Bir ekol.
agris
17 Haziran 2017, 19:19
Hocam hayırlı olsun tekrar, çok kisa sure kullanmak nasip oldu ama her Enduro'cunun bi defa binmesi lazım.
2 tekerli panter resmen.
Bir ekol.
Tekrar teşekkür ederim. Ben ilk kez enduro kullandığımdan pek kıyaslama yapamıyorum ama genel olarak cidden beğendim motoru.
Guven
17 Haziran 2017, 21:08
Hayırlı uğurlu olsun Agris. :cat:
Enduro candır. Daha da SS falan aramazsın. :)
agris
17 Haziran 2017, 21:37
Hayırlı uğurlu olsun Agris. :cat:
Enduro candır. Daha da SS falan aramazsın. :)
Teşekkür ederim abi. Şimdiden öyle görünüyor 😊
metinkilic
17 Haziran 2017, 21:50
Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
Daha bu gün İzmir'de test sürüşüne katıldım. Benim kullandığım otomatik vites olanı idi.
ilk başta sol el ister istemez debriyaj arıyor. Ancak 3-5 saniyede alışıyorsunuz. Vites değişim devir aralıkları kısaydı. Muhtemelen yakıt tasarrufu yapmak için. 60 km/h'de 6 ncı vitese atıyor. Mutlaka bunun ayarı vardır bana ayak üstü anlatmadılar.
Torku gayet güzel. Frenleri çok çok iyi. Süspansiyon çok yumuşak ve yoldaki eğrilikleri, hafif çukur kasis vs. size hissettirmiyor.
Gazı tam açınca 1-2 saniye bekliyor ve vites düşürerek ivmeleniyor.
Otobana çıkınca 190 km. sürate kadar çıktım. Gayet rahat gidiyor.
En büyük avantajı; sizi rüzgar manyağı yapmaması, oturuş pozisyonunuz. Gerçekten beni çok ama çok etkiledi. Selesi çok rahat. 4-5 saat hiç yorulmadan uzun yolculuk çok rahat yapılabilir.
Benim beğenmediğim iki konu var. Birincisi gösterge dijital ve rakam ile yazılar beyaz renkli. Gündüz görülmesi zor biraz. Ancak bunun değiştirilebildiğini öğrendim. Diğer bir konu ise, ayak freninin konumu çok yukarda idi. Muhtemelen bu da ayarlanabilir bir konudur.
Dört silindirden sonra motor sesi ilk başta tuhaf geliyor. Ama alışılacak bir konu. Titreşim makul seviyelerde.
Bu gün kullandıktan sonra artık kesin olarak şu karara vardım. Ya motor sürmeyi bırakacağım veya enduro'ya geçeceğim.
İşin doğrusu motor çok kafama yattı. Kısmet bakalım.
4strings
17 Haziran 2017, 22:32
Hayırlı olsun öncelikle. Alacağıma kesin gözüyle baktığım, aynı gün şu anda sahip olduğum motoru test sürüşünde deneyip kararımı değiştirerek, almaktan vazgeçtiğim ama çok beğendiğim bir motor almışsınız. Güzel günlerde kullanın. Yıllar önce (2008 olması lazım) bir arkadaşımın 2004 gri kırmızı cbr 600f i vardı. O sıralar ben de Kawasaki KLE 500 kullanıyordum. Birlikte yola çıktığımız bir gün Karacabey Kurşunlu taraflarında bir yerde yol bozuldu iyice, arkadaşımız gidemeyince geri döndük yolun düzgün olduğu yere kadar. Durduğumuzda arkadaşıma "bir de bununla gidip gelsene aynı yoldan" dedim. Aldı gitti 10 dk sonra döndü. İlk söylediği şey "Hasss...". Bir hafta sonra kendisine enduro aldı. Bu arada ben de onun motorunu aldığım zamanlarda otobanda evet güzel diyordum ama normal yollarda bütün yol bozukluklarını el bileklerimde hissetmek beni çok yoruyordu. Sonuç olarak insan alıştığından kolay vazgeçemiyor ama rahatlık bir zamandan sonra daha önemli olmaya başlayabiliyor. Gerçi artık endurolar da spor makinelerle yarışabilir hale geldi günümüzde.
TURAN.RTR
18 Haziran 2017, 10:48
Güzel seçim olmuş hocam hayırlı olsun. İlerde düşündüğüm bir model. Türkiyede endurocu denildiğinde akla gelen isimlerden Yücel Teköz abimde kullanıyor gayet memnun, ağzımız açık takip ediyoruz gezilerini. Uzunyol dağ bayır sugeçidi hertürlü koşulda hakkını veriyor. Sorunsuzluk önemli şu zamanda.
agris
18 Haziran 2017, 11:41
Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
Daha bu gün İzmir'de test sürüşüne katıldım. Benim kullandığım otomatik vites olanı idi.
ilk başta sol el ister istemez debriyaj arıyor. Ancak 3-5 saniyede alışıyorsunuz. Vites değişim devir aralıkları kısaydı. Muhtemelen yakıt tasarrufu yapmak için. 60 km/h'de 6 ncı vitese atıyor. Mutlaka bunun ayarı vardır bana ayak üstü anlatmadılar.
Torku gayet güzel. Frenleri çok çok iyi. Süspansiyon çok yumuşak ve yoldaki eğrilikleri, hafif çukur kasis vs. size hissettirmiyor.
Gazı tam açınca 1-2 saniye bekliyor ve vites düşürerek ivmeleniyor.
Otobana çıkınca 190 km. sürate kadar çıktım. Gayet rahat gidiyor.
En büyük avantajı; sizi rüzgar manyağı yapmaması, oturuş pozisyonunuz. Gerçekten beni çok ama çok etkiledi. Selesi çok rahat. 4-5 saat hiç yorulmadan uzun yolculuk çok rahat yapılabilir.
Benim beğenmediğim iki konu var. Birincisi gösterge dijital ve rakam ile yazılar beyaz renkli. Gündüz görülmesi zor biraz. Ancak bunun değiştirilebildiğini öğrendim. Diğer bir konu ise, ayak freninin konumu çok yukarda idi. Muhtemelen bu da ayarlanabilir bir konudur.
Dört silindirden sonra motor sesi ilk başta tuhaf geliyor. Ama alışılacak bir konu. Titreşim makul seviyelerde.
Bu gün kullandıktan sonra artık kesin olarak şu karara vardım. Ya motor sürmeyi bırakacağım veya enduro'ya geçeceğim.
İşin doğrusu motor çok kafama yattı. Kısmet bakalım.
Evet gösterge konusunda ben de zorlandım. Güneşli havada pek seçilmiyor doğrusu
Carbondioxid
18 Haziran 2017, 11:58
Kazasız belasız , güle güle kulanın.
agris
19 Haziran 2017, 21:52
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Bugün motorumu resmen aldım. Trafik tescilini yaptırdım. 70 km civarı kullandım. Şu an 170 km'de motosiklet.
İlk etapta maliyet kısmıyla ilgili bilgi paylaşmak istiyorum. Benim harcamalarım şöyle:
- motosiklet = 50.000₺
- givi ön koruma + karter koruma + honda orjinal orta sehpa = 2.800₺
- trafik sigortası = 322₺
- plaka ruhsat = 230₺
Toplam= 53.352₺
Evet motorun selesine oturma maliyetimiz bu şekilde oldu. Ben bir de ek olarak revit tornado mont aldım. O da 1500₺ tuttu.
Nihayetinde 54.852₺ bir maliyetim oldu.
Bir de çalınmaya karşı kasko yaptırmak istiyorum. Bu konuda bir araştırmam olmadı henüz.
İşletme masraflarını da zaman içinde paylaşacağım.
Saygılar
ee_ee
20 Haziran 2017, 10:28
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Bugün motorumu resmen aldım. Trafik tescilini yaptırdım. 70 km civarı kullandım. Şu an 170 km'de motosiklet.
İlk etapta maliyet kısmıyla ilgili bilgi paylaşmak istiyorum. Benim harcamalarım şöyle:
- motosiklet = 50.000₺
- givi ön koruma + karter koruma + honda orjinal orta sehpa = 2.800₺
- trafik sigortası = 322₺
- plaka ruhsat = 230₺
Toplam= 53.352₺
Evet motorun selesine oturma maliyetimiz bu şekilde oldu. Ben bir de ek olarak revit tornado mont aldım. O da 1500₺ tuttu.
Nihayetinde 54.852₺ bir maliyetim oldu.
Bir de çalınmaya karşı kasko yaptırmak istiyorum. Bu konuda bir araştırmam olmadı henüz.
İşletme masraflarını da zaman içinde paylaşacağım.
Saygılar
OOOOO daha cok var :)Bismillah daha
hasmet
20 Haziran 2017, 10:43
Bi arkadaşımızın afrika twininin yolda taş sıçramadından dolayı farı kırılmştı ve serviste orjinal far için işçilik hariç 7300 lira istediler. Yurt dışındada bu fiyatlarda parçalar, arkadaş yaptırmadan o şekilde zar zor zararına sattı motoru. Parçaları çok pahalı bir motor bilgin olsun .
Amerika'da posta dahil $1120. Fiyat farkı neredeyse 2 kat... Yine de pahalıymış bayağı.
escape0813
20 Haziran 2017, 10:49
Hayırlı olsun.
Kızıl pars
20 Haziran 2017, 11:38
Öncelikle hayırlı olsun.
"Uzayıp gitmek", konfor, hissiyat, aynalar vs aynı şeyleri yaşadım.
Arablara yukardan bakmak çok farklı bir his.
Güzel özetlemişsin.
Boyum ve bütçem elvermediği için NC750X aldım ama Africa'da gözüm kaldı.
Boy 175, NC'de ayaklar yere tam basmıyor.
Africa biraz daha yüksek gibi.
Ama fıstık bir gün benim olacak, vuracam kırbacı.
Bu arada Africa Twin'i çitaya benzeten tek kişi ben değişim değil mi?
agris
20 Haziran 2017, 14:27
OOOOO daha cok var :)Bismillah daha
Bana da öyle geliyor. İnşallah batmam bu işin sonunda :):)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------
Öncelikle hayırlı olsun.
"Uzayıp gitmek", konfor, hissiyat, aynalar vs aynı şeyleri yaşadım.
Arablara yukardan bakmak çok farklı bir his.
Güzel özetlemişsin.
Boyum ve bütçem elvermediği için NC750X aldım ama Africa'da gözüm kaldı.
Boy 175, NC'de ayaklar yere tam basmıyor.
Africa biraz daha yüksek gibi.
Ama fıstık bir gün benim olacak, vuracam kırbacı.
Bu arada Africa Twin'i çitaya benzeten tek kişi ben değişim değil mi?
Katılıyorum. Yüksekten bakmak çok farklı. Buna biraz daha alışmam gerekecek sanırım . İnşallah sahip olursunuz bir gün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------
Hayırlı olsun.
Teşekkür ederim
agris
21 Haziran 2017, 16:18
Merhaba değerli forum üyeleri,
Şu an motorum 400 km'ye ulaştı. Rodaj evresi devam ediyor. İş yoğunluğundan dolayı pek kullanamadım maalesef. Yarın bir iş yolculuğum var. Büyük ihtimal yarın rodaj bitmiş olur.
Şu ana kadar genel olarak memnunum motordan. Tek sıkıntı biraz 4 silindiri özlemek açıkçası. İnsan onu bir arıyor. Bunun dışında düşük devirlerde motorun titreşimi bir acayip. Ama düşükten kastım iyice düşük devirde. Yani yüksek viteste 2 bin devir civarında motor masaj koltuğuna dönüşüyor. Ama normal seyahat devrinde süper. Titreşim cidden çok az. Kullandıkça konfora alışıyorum. Bir daha SS kullansam baya zor alışacağımı farkettim.
Bugün biraz yükseklere çıktım. Dar ve sık virajlı yollarda denedim. Motorun virajı gerçekten iyi. Çizgisini bozmadan girdiği yerden çıkmasını beceriyor.
Şimdilik bu kadar.
Altta motorun iki adet resmini ekliyorum. Bugünkü yükseklerde geçen geziden.
Saygılar
http://imageshack.com/a/img924/7863/6akrTm.jpg
http://imageshack.com/a/img922/3240/rmRjJs.jpg
sey_47
21 Haziran 2017, 17:26
http://imagizer.imageshack.us/a/img922/3240/rmRjJs.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img924/7863/6akrTm.jpg
Çok güzel duruyor be. Kazasız belasız, patron.
agris
21 Haziran 2017, 17:58
http://imagizer.imageshack.us/a/img922/3240/rmRjJs.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img924/7863/6akrTm.jpg
Çok güzel duruyor be. Kazasız belasız, patron.
Ben resim olayını becerememiştim. Teşekkür ederim :)
tubejh
21 Haziran 2017, 20:14
Hayırlı olsun, Allah kaza bela göstermesin.
melihyuksel
21 Haziran 2017, 23:23
Hayırlı olsun motorunuz. Bende Afyon'da yaşıyorum. Bu motoru siz almadan bir süre önce bayide görüp incelemiş ve çok beğenmiştim. Ardına motoru forumda görmek hoş bir tesadüf oldu benim için :) Kazasız keyifle binmenizi dilerim..
agris
21 Haziran 2017, 23:52
Hayırlı olsun motorunuz. Bende Afyon'da yaşıyorum. Bu motoru siz almadan bir süre önce bayide görüp incelemiş ve çok beğenmiştim. Ardına motoru forumda görmek hoş bir tesadüf oldu benim için :) Kazasız keyifle binmenizi dilerim..
Teşekkür ederim hocam.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO