PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600-650cc Touring Motosiklet Tavsiyesi (Artçılı seyahatler için)



erk1n
13 Haziran 2017, 16:37
Merhaba,

* Tercihen 650cc ve altı
* Ağırlığı 200kg 'yi geçmeyecek
* Sele yüksekliği 800mm'yi geçmeyecek
* Uzun turlar için konforlu ve geniş sürücü ve artçı selesi olan
* Arka ve yan çanta takımı kullanılabilecek
* 2012-2017 model

motosiklet tavsiyeleriniz neler olur? (Chopper tarzı sevmiyorum.)

Türkiye'de olmayıp Avrupa'da olan modellerde olabilir. Avrupa'da yaşıyorum.

Aradığım özelliklerde bir tek BMW F800 GT 'yi buldum. Ancak o da 800cc. 650cc ve altında alternatif tavsiye edebilirseniz sevinirim.

Teşekkür ederim.

zaferce
13 Haziran 2017, 16:47
Honda Deauville?

wing41
13 Haziran 2017, 17:12
Yeni V strom 650 tam aradığınız motosiklet. Ağırlığı 200 kg ı geçebilir yalnız.

banro
13 Haziran 2017, 17:22
Maalesef yok. Bulsam ben de alırım. Şimdilik inazuma ile idare ediyorum.Honda Cb500x bakabilirsin , biraz hafif sıklet ama işini görür. Honda inatla Türkiye ye getirmedi. Avrupa'da bulursun.

Zeronix
13 Haziran 2017, 17:27
mt 07 tracer

erk1n
13 Haziran 2017, 17:27
Honda Deauville?

Teşekkürler. Evet, mantıklı bir motosiklet ve listemde. Sadece ağırlığı biraz düşündürüyor. 236kg


Yeni V strom 650 tam aradığınız motosiklet. Ağırlığı 200 kg ı geçebilir yalnız.

Teşekkürler. Selesi benim için yüksek malesef. 820mm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------


Maalesef yok. Bulsam ben de alırım. Şimdilik inazuma ile idare ediyorum.Honda Cb500x bakabilirsin , biraz hafif sıklet ama işini görür. Honda inatla Türkiye ye getirmedi. Avrupa'da bulursun.

Teşekkürler. Cb500x'e şimdi baktım. Mantıklı görünüyor, fiyatlarda uygun. Selesi rahat görünüyor. Keşke biraz daha alçak olabilseymiş. (810mm) Alternatif olarak yazıyorum. Tekrar teşekkürler.

gogozh
13 Haziran 2017, 17:34
kawasakı vulcan s canlandı gozumde şöyle metalık grı , yesıl kombınasyonlu

Monty
13 Haziran 2017, 17:36
Honda cbr650f

zaferce
13 Haziran 2017, 18:13
Sele yüksekliği sınırı çok kısıtlayıcı olmasa Tacer 700 veya Versys 650 de güzel alternatifler. Versys için bir alçaltma kiti satılıyor. F700GS'nin de alçak süspansiyon imkanları var. Boy gerçekten bu sele sınırını zorlayacak yapıda mı yoksa illa ki iki ayağımın tabanı yere sağlam bassın gibi bir düşünce mi var? Eğer öyleyse bazı kapalı alan eğitimleri ile buna ihtiyaç olmadığı tecrübe edilip benimsenebilir.

Bir de çok konforlu olmasa da çıplak bir motosiklete ön cam elcik koruma ve arka çanta takıp böyle bir tur yapmak da düşünülebilir. Çok öne doğru eğilinmeden sürülen Honda CB650F var mesela. Artçı selesi konforu da fena olmayacaktır.

Salurbey
13 Haziran 2017, 18:18
Triumph street triple 675 :)

erk1n
16 Haziran 2017, 15:09
Sele yüksekliği sınırı çok kısıtlayıcı olmasa Tacer 700 veya Versys 650 de güzel alternatifler. Versys için bir alçaltma kiti satılıyor. F700GS'nin de alçak süspansiyon imkanları var. Boy gerçekten bu sele sınırını zorlayacak yapıda mı yoksa illa ki iki ayağımın tabanı yere sağlam bassın gibi bir düşünce mi var? Eğer öyleyse bazı kapalı alan eğitimleri ile buna ihtiyaç olmadığı tecrübe edilip benimsenebilir.

Bir de çok konforlu olmasa da çıplak bir motosiklete ön cam elcik koruma ve arka çanta takıp böyle bir tur yapmak da düşünülebilir. Çok öne doğru eğilinmeden sürülen Honda CB650F var mesela. Artçı selesi konforu da fena olmayacaktır.

Versys 650 çok güzel motosiklet, istediğim özelliklere sahip ancak selesi çok yüksek. O sınıfta bir tek Triumph Tiger 800 listemde 810mm sele yüksekliği ile.

Boyum 173. Yüksek seleli motosikletleri kullanabiliyorum ama selesi 800mm ve altı motosikletlerde daha rahat ediyorum. Arçı ve 3 çanta ile motosikletin ağırlığını saymazsak 190kg, sayarsak 380-400kg ağırlıkta gezi yaparken mücadele etmektense daha rahat olmayı tercih ederim. Yani kullanamama meselesi değil, rahatlık konfor meselesi. Bacak boyum 5cm daha uzun olsaydı mesele olmazdı.

Motosikletle uzun turlara, artçılı ve 3 çantalı çıkmak istiyorum. Dolayısı ile aradığım motosiklet hem benim için hem artçım için geniş ve rahat sele, rahat oturuş pozisyonu sunması gerekiyor. Arka ve çantalı veya sonradan takılmaya uygun olmalı.

Alt devirlerde uyuyan 7000-8000rpm sonrası kendine gelen ve hatta çıldıran spor motosikletler bu amacıma uygun değil, alt devirler dolu olmalı. Sonrasında da çıldırmasına gerek yok. Yasal hız limitlerinde kullanacağım yani otoyolda max 120km/h. Hızla, çok yüksek beygirle işim yok. Torku yüksek olsun, ağırlığımızı zorlanmadan taşısın, yokuş çıkarken kesilmesin.

200kg altı, sele yüksekliği max 800mm, mümkünse 650cc ve altı bu özelliklerde motosiklet arıyorum.

Şu ana kadar listemdeki motosikletler

* Honda NT 700V Deauville: Ağırlık dışında tüm kriterlerime uyuyor.
* BMW F 800 GT: Yüksek ikinci el fiyatı harici tüm kriterlerime uyuyor.
* Aprilia Mana 850GT: Tüm kriterlerime uyuyor. Selesi 1-2cm daha alçak olsa daha iyi olurdu benim için. Çok satılmamış/üretilmemiş bir motosiklet olması soru işareti.
* Triumph Tiger 800: Selesi 1-2 cm daha alçak olsa iyi olurdu. Ama yine de sınıfının en alçak selesi olan motosiklet olduğumdan listemde. Tüm kriterlerime de uyuyor.
* Honda CB 500X: Bu başlıkta banro isimli kullanıcı tavsiyesi üzerine inceledim ve listeme girdi. Kendisine tekrar teşekkürler. Tüm kriterlerime uyuyor gibi görünüyor.

2. el düşündüğümden, ne kadar çok alternatif oluşturabilirsem o kadar iyi. Aralarından bütçeme uygun temiz bir motosiklet yakalarsam alacağım. Bundan dolayı alternatif tavsiyelerinizi bekliyorum.

İlgilenip konuyu okuyan, cevap veren, tavsiye bulunan herkese teşekkür ederim.

ismail sen
16 Haziran 2017, 15:22
Versys'le sadece deneme sürüşü yapmama rağmen çok beğenmiştim,ayrıca bana o kadar çok tavsiye edildi ki versys, sadece iki silindir yerine 3 silindir daha hoşuma gittiği için vazgeçtim..

Alçaltma kiti ile istenilen yükseklik yakalanabiliyorsa versys 650 derim bende..

matrax33
16 Haziran 2017, 17:27
honda transalp

ağırlık 193 kg size uygun

sele 4.5 cm yüksek aradığınızdan onuda özel bi sele yaptırarak halledebilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

alçak sele opsiyonu: 813mm yani 1.5 cm fark kalıyor özel bi seleyle çözülebilir problem

xl 650 olanndan bahsediyorum

RoofRoof
16 Haziran 2017, 18:06
honda transalp

ağırlık 193 kg size uygun

sele 4.5 cm yüksek aradığınızdan onuda özel bi sele yaptırarak halledebilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

alçak sele opsiyonu: 813mm yani 1.5 cm fark kalıyor özel bi seleyle çözülebilir problem

xl 650 olanndan bahsediyorum

Bende 650 Transalp önerecektim ama 2012 sonrası istemiş.Zaten çok tutulmuş namı olan bir motosiklet sıkıntısız binersin uzun kmlerce.700 Transalp'a da bakabilirsin ayrıca.

sarpgray
16 Haziran 2017, 18:12
Dostum onlarca Tracer 700 testi izledim hepsinin ilk söylediği şey sürüşünün inanılmaz rahat olduğu ve sanki yıllardır kullandığım motor gibi demeleri. Sonuç olarak benim önerim tracer 700

Bthndmrl
16 Haziran 2017, 23:28
Honda nc750 integra scooter olan

mayko33
21 Ağustos 2017, 22:06
Bu motorlar içinde, boyuna uygun olan Tiger.
Ama çirkin, yedek parçası kıt ve pahalı.
Bence boydan feragat edip honda almalısın.
Ben sıfır hastası olduğumdan, çom beğendiğim halde honda alamadım. Yaklaşık 10 yıldır Türkiye'de satışı yok. Üretimi var mı bilmiyorum.
Ben v strom 650 xt aldım. Hariha makine. Ama hem yüksek, hem geniş seleli. Daha 15 000 km yaptım. 5 kere olduğu yerde düşürdüm. Boy yetmiyor tabi.
Yeni bir honda bulamazsan triumf al derim. Ama orjinal üçlü çantalarıyola ve rahat kullanımıyla honda tam bana göre.. Bugün sıfırını yapsınlar, bugün alırım..
Bu arada, 650 cc üstü. Üst vergi diliminde hepsi.

Mamba09
21 Ağustos 2017, 22:13
Merhaba. Bende F800ST var. 2007 model.

Yan çanta ve arka çanta mevcut başka markalarınkileri de takabiliyorsunuz çanta demiri alıp.
Gerçekten çok konforlu. Ben bi tık uzun cam almayı düşünüyorum ama ciddi mânada rüzgardan koruyor.
Ben Eskişehir'den Aydın'a getirdim. Tek seferde sadece yakıt molası için durdum.

800cc ama cidden az yakıyor. Hatta şöyle söyleyeyim, suzuki inazuma vardı bende, 4-4.5 lt yaktırıyordum o makineye. Bunda 4.1 ortalama görüyorum düzgün kullandığımda. Yol bilgisayarı vs herşeyi var. Frenleri inanılmaz kaliteli. Frenlerini kullanmayan bilemez. MT9 sahibi arkadaşım falan kullandığında "oha ulan" demişti. Bende yıllardır çok motosiklet sürdüm ama bu makinada "bu nasıl durabiliyor aga böyle ya" dedim ilk kullandığımda.

BMW'nin bakım aralıkları 10 bin. Gerçi ben 7 bini falan pek beklemiyorum ama 10 bin yani bilginiz olsun. Epey uzun. Ben tavsiye ederim. Hatta şöyle de iddaalı bir şey söyleyeyim; götü BMW selesine değen adam başka motora kolay kolay binemez.

AlpAksu
21 Ağustos 2017, 23:23
600cc için:

*Yamaha xj6 Diversion F (kendi motorum): Günübirlik hiç mola vermeden evden öylesine gezmeye çıkıp geri gelerek 300 Km yaptım, konfor mükemmel+hız iyi+diğer 4 silindirlerden daha az yakması artılarıdır ve herhangi bir kronik sorunu yoktur. İkinci el olarak güzel fiyatlara bulunabilir.

*Honda cbr 600 F : Sadece 1 kere sürme fırsatı buldum, görünüş olarak daha sportif. Oturuş pozisyonu daha yatık diversion'a nazaran. Gidişi daha iyi buna mukabil yakıt sarfiyatı daha fazla. Honda kalitesini anlatmama gerek yok sanırım.Fiyat olarak aynı yıl bazında bakarsak diversion'dan daha pahalı.

*Honda cbf 600 : Bir diğer 600'lük sport touring model. Hiç sürme fırsatım olmadı ama kendime motor bakarken epey araştırdım. 2011-2012 modellerini sıkı bir pazarlıkla epey ucuza alabilirsiniz ilk önerdiğim 2 motora nazaran.Fakat önerdiğim 3 motorda 4 silindirli aletler bu yüzden yakıt sarfiyatı, 2 silindirlere göre fazla olacaktır ama keyfide farklı olacaktır.

ben sport touring baktığım için 600 cc segmentinde sadece bu modelleri bulabildim.

650 cc için baktığım diğer motorlar ise:

*Kawasaki versy 650: 2015 kasasına aşık olduğum bir model çift farlı hali gerçekten çok hoş ama kendi adıma konuşacak olursam 2015'den önceki kasasını almazdım, görünüşe önem veren biri olarak hiç hoşuma gitmemişti. 2015 sonrası kasaları 33'bin tl üstü olduğu için beni aşan bir motordu.2 silindir olması az yakıt sarfiyatı,kendini kanıtlamış motor bloğu ve görünüşüyle güzel bir tercih. Son zamanlarda yeni modellerinin 50 küsür bin tl olduğunu sayarsak kendisi güzel bir yatırım aracıda olabilir :)

*Suzuki V-Storm:Hakkında pek bir bilgim yok ama aradığınız segment içinde.

*Honda cbr650f: Sport touring diye geçer fakat diğerlerine nazaran daha bir ss oturuş pozisyonu vardır ama f kasa olduğu için bu sizi korkutmasın rahattır.Japon mühendisler bu motorda hararet ölçmek için gösterge bile koymamışlardır o kadar güvendikleri bir makinadır.Forumda parçaları hakkında olumsuz yorum yapılsada, kendi test ettiğim kadarıyla çok dikkat eden biri değilseniz anlamazsınız bile.

ve bütün bunların dışında honda nc serilerine bakın derim.

Erdost
22 Ağustos 2017, 09:48
Ben avrupada yaşamanızdan dolayı Aprilia Manaya tek atarım, diğerleri ile pek ilgilenmem, tabi saydığınız kriterleri göz önünde bulundurarak..

Portalkal
23 Ağustos 2017, 06:20
Biride triumph bonneville 100 dememiş