hachiko
13 Haziran 2017, 15:33
Trafik sigorta ücretlerindeki fiyatların düşmesiyle birlikte motosiklet satışlarının 2017’de yüzde 10 artarak 155 bin seviyelerinde oluşması bekleniyor. MOTED başta vergiler olmak üzere sektörde kalıcı iyileşme sağlayacak düzenlemeler için çalışmalara hız verdi.
Geçtiğimiz yıl yüzde 13 küçülerek 143.6 bin adete gerileyen motosiklet satışlarının 2017 sonunda yaklaşık yüzde 10 büyümeyle 155 binlere çıkması öngörülüyor.Pazar geçen yıl küçülse de tüketici davranışlarının daha kaliteli ürünlere yönelmesi sonucu diğer markalar yüzde 16 küçülürken küreseller yüzde 7,6 küçüldülir. 2016 yılında yaklaşık 1.3 milyar TL ciro yapan sektör bu yıl daha da büyüyecek.Elektrikli motosikletlerin trafikte plakasız ve ehliyetsiz dolaşmaması için 2016 aralıkta başlattığı çalışma ile tescil oranı yüzde 1,7 den 8,8 e yükselmiş durumda. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı piyasa denetimleri ve Emniyet Genel Müdürlüğü’nün trafik denetimleri ile kayıt dışı olan bu kategorinin 2017’de kayıt altına alınması ile tescil oranlarının daha da artması bekleniyor.
MOTED ÇALIŞMALARININ KATKISI BÜYÜK
MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği) Başkanı Bülent Kılıçerkamu kurumları ve ilgili kuruluşlar ile sürdürdükleri çalışmaların motobiklet pazarına önemli katkıda bulunduğunu belirterek şöyle devam etti:
“Zorunlu Trafik Sigortası maliyetlerinin geri çekilmesi, İthalatta uygulanan fonların kaldırılması, İstatistiki verilerin sektör tarafın daha kullanışlı hale getirilmesi, ÖTV, KDV ve diğer vergilerde indirim konusunda çalışmalarımız başarılı oldu. Ayrıca otoyol ve köprü geçişlerinde motosiklete özel tanımlanma, karayollarında iyileştirmeler ve trafikteki statüsünün yeniden değerlendirilmesikonusunda da görüşmelerimiz olumlu sonuçlanıyor. Motosiklet algısının her geçen gün daha da pozitif değerler kazandığı ülkemizde 2016 itibari ile Türkiye'de trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı 3.003.733 adet. 27 kişiye 1 motosikletin düştüğü ülkemizde motosiklet kullanımı, ortalama 6 kişiden 1’inin motosiklet kullanıcısı olduğu birçok Avrupa ülkesine göre geride kalıyor.”
SEKTÖRÜN GELECEK PLANLARI
Motosiklet algısının olumlu yönde değişimi, trafik bilincinin toplumun tüm kesimlerinde oluşturulması ve motosiklet kullanımının artması için MOTED ve üye firmaların çalışmalarının hızlandığını kaydeden Kılıçer şöyle devam etti:
“2017’de tamamladığımız 20 ili kapsayan, toplamda 1601 kişi ile yapılan araştırmanın analizi ile sektörün gelişimine ışık tutacak çalışmalara yön vereceğiz.
Bu araştırma ışığında karşımıza çıkan en belirgin yanlış algı, trafikte motosikletin güvenli bir araç olmadığı. Bu algının değiştirilmesi ve motosikletin güvenle seyahat edilebilecek bir taşıt olduğunu anlatabilmek için EGM ile dirsek teması halinde çalışıyoruz. Bunun yanında eğitici filmler ile çalışmalarımızı destekliyoruz. Bu çalışmaların başında, trafik kurallarının iki tekerlekli araçlara avantaj sağlayacak şekilde düzenlenmesi, karayollarındaki önceliğin motosiklet kullanımına verilmesi, bütün sürücü sınıflarının motosikleti trafikte fark edecek şekilde eğitim alması ve motosiklet kullanıcılarının da bu bilinçle trafiğe katılması geliyor.”
MOTOSİKLET FARKINDALIĞI SAĞLANMALI
Karayollarında güvenliğin artırılması için önemli çalışmalar yapıldığını kaydeden Kılıçer, “ Yeni Karayolları Trafik Yönetmeliği’ne göre artık Sürücü Kurslarında Avrupa müktesebatlarına göre eğitim verilmesine başlandı. . Ayrıca Kenan Sofuoğlu’nun da rol aldığı Trafikte Motosiklet Farkındalığı ve Güvenli Sürüş içerikli kamu spotumuz devreye girdi.MOTED olarak, motosikletin en verimli ulaşım aracı olduğunu algısını pekiştirmek ve trafikte en hassas araçlardan biri olan motosikletlerin daha güvende olmalarını sağlamak için ilgili tüm resmi kuruluşlar ile temas halindeyiz.” diye konuştu.
SİGORTA İNDİRİMİ BAŞARILI OLDU
Motosiklet kullanımının son iki yılda düşüş göstermesinin en önemli nedenlerinden birinin Zorunlu Trafik Sigorta ücretlerininHazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü ile özveriyle yapılan çalışmalar olduğuna dikkat çeken Kılıçer, “2017 nisanda başlayan tavan fiyat uygulaması ile sektörün önündeki büyük bir engel başarıyla aşıldı. Diğer yandan 2. el ürünleri motosiklet bayilerinden alınması halinde ödenen yüzde 18 KDV ürün maliyetini gereksiz yere yükseltiyor. 2.el ürünlerde şirketler için ödenen yüzde 18 KDV’nin 1’e düşürülmesi için Gelirler İdaresi Başkanlığına müracaatta bulunduk. Bakanlık tarafından gelen cevapta KDV oranlarının düşürülme talebimizin yapılacak mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edildiği tarafımıza bildirilmiş ve görüşmelerimiz devam etmekte”dedi.
Kaynak: CNNTURK
Geçtiğimiz yıl yüzde 13 küçülerek 143.6 bin adete gerileyen motosiklet satışlarının 2017 sonunda yaklaşık yüzde 10 büyümeyle 155 binlere çıkması öngörülüyor.Pazar geçen yıl küçülse de tüketici davranışlarının daha kaliteli ürünlere yönelmesi sonucu diğer markalar yüzde 16 küçülürken küreseller yüzde 7,6 küçüldülir. 2016 yılında yaklaşık 1.3 milyar TL ciro yapan sektör bu yıl daha da büyüyecek.Elektrikli motosikletlerin trafikte plakasız ve ehliyetsiz dolaşmaması için 2016 aralıkta başlattığı çalışma ile tescil oranı yüzde 1,7 den 8,8 e yükselmiş durumda. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı piyasa denetimleri ve Emniyet Genel Müdürlüğü’nün trafik denetimleri ile kayıt dışı olan bu kategorinin 2017’de kayıt altına alınması ile tescil oranlarının daha da artması bekleniyor.
MOTED ÇALIŞMALARININ KATKISI BÜYÜK
MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği) Başkanı Bülent Kılıçerkamu kurumları ve ilgili kuruluşlar ile sürdürdükleri çalışmaların motobiklet pazarına önemli katkıda bulunduğunu belirterek şöyle devam etti:
“Zorunlu Trafik Sigortası maliyetlerinin geri çekilmesi, İthalatta uygulanan fonların kaldırılması, İstatistiki verilerin sektör tarafın daha kullanışlı hale getirilmesi, ÖTV, KDV ve diğer vergilerde indirim konusunda çalışmalarımız başarılı oldu. Ayrıca otoyol ve köprü geçişlerinde motosiklete özel tanımlanma, karayollarında iyileştirmeler ve trafikteki statüsünün yeniden değerlendirilmesikonusunda da görüşmelerimiz olumlu sonuçlanıyor. Motosiklet algısının her geçen gün daha da pozitif değerler kazandığı ülkemizde 2016 itibari ile Türkiye'de trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı 3.003.733 adet. 27 kişiye 1 motosikletin düştüğü ülkemizde motosiklet kullanımı, ortalama 6 kişiden 1’inin motosiklet kullanıcısı olduğu birçok Avrupa ülkesine göre geride kalıyor.”
SEKTÖRÜN GELECEK PLANLARI
Motosiklet algısının olumlu yönde değişimi, trafik bilincinin toplumun tüm kesimlerinde oluşturulması ve motosiklet kullanımının artması için MOTED ve üye firmaların çalışmalarının hızlandığını kaydeden Kılıçer şöyle devam etti:
“2017’de tamamladığımız 20 ili kapsayan, toplamda 1601 kişi ile yapılan araştırmanın analizi ile sektörün gelişimine ışık tutacak çalışmalara yön vereceğiz.
Bu araştırma ışığında karşımıza çıkan en belirgin yanlış algı, trafikte motosikletin güvenli bir araç olmadığı. Bu algının değiştirilmesi ve motosikletin güvenle seyahat edilebilecek bir taşıt olduğunu anlatabilmek için EGM ile dirsek teması halinde çalışıyoruz. Bunun yanında eğitici filmler ile çalışmalarımızı destekliyoruz. Bu çalışmaların başında, trafik kurallarının iki tekerlekli araçlara avantaj sağlayacak şekilde düzenlenmesi, karayollarındaki önceliğin motosiklet kullanımına verilmesi, bütün sürücü sınıflarının motosikleti trafikte fark edecek şekilde eğitim alması ve motosiklet kullanıcılarının da bu bilinçle trafiğe katılması geliyor.”
MOTOSİKLET FARKINDALIĞI SAĞLANMALI
Karayollarında güvenliğin artırılması için önemli çalışmalar yapıldığını kaydeden Kılıçer, “ Yeni Karayolları Trafik Yönetmeliği’ne göre artık Sürücü Kurslarında Avrupa müktesebatlarına göre eğitim verilmesine başlandı. . Ayrıca Kenan Sofuoğlu’nun da rol aldığı Trafikte Motosiklet Farkındalığı ve Güvenli Sürüş içerikli kamu spotumuz devreye girdi.MOTED olarak, motosikletin en verimli ulaşım aracı olduğunu algısını pekiştirmek ve trafikte en hassas araçlardan biri olan motosikletlerin daha güvende olmalarını sağlamak için ilgili tüm resmi kuruluşlar ile temas halindeyiz.” diye konuştu.
SİGORTA İNDİRİMİ BAŞARILI OLDU
Motosiklet kullanımının son iki yılda düşüş göstermesinin en önemli nedenlerinden birinin Zorunlu Trafik Sigorta ücretlerininHazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü ile özveriyle yapılan çalışmalar olduğuna dikkat çeken Kılıçer, “2017 nisanda başlayan tavan fiyat uygulaması ile sektörün önündeki büyük bir engel başarıyla aşıldı. Diğer yandan 2. el ürünleri motosiklet bayilerinden alınması halinde ödenen yüzde 18 KDV ürün maliyetini gereksiz yere yükseltiyor. 2.el ürünlerde şirketler için ödenen yüzde 18 KDV’nin 1’e düşürülmesi için Gelirler İdaresi Başkanlığına müracaatta bulunduk. Bakanlık tarafından gelen cevapta KDV oranlarının düşürülme talebimizin yapılacak mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edildiği tarafımıza bildirilmiş ve görüşmelerimiz devam etmekte”dedi.
Kaynak: CNNTURK