Orijinalini görmek için tıklayınız : Motul -Putoline
TATLIHIZ
06 Haziran 2017, 08:33
Motul 5100 15.50 yari sentetik (41.90-kargo dahil)
Putoline 15.50 yari sentetik ((49.90-7 tl kargo)
Arasinda kalmistim motul 5100 aldim aradaki 15 tl ye yakin fark az degil dedim sizin yorumunuz nedir motorum ybr 12.000 de yamalube 10.40 koyuldu vitesler catir catir isininca cildiriyorum 13.800 de suanda yag yok sanki
brooklynnn
06 Haziran 2017, 08:46
Castrol alıp devam etseydiniz. Fiyat daha uygun.
Romedon
06 Haziran 2017, 09:13
Motul iyi yağ da putoline aea abartması
TATLIHIZ
06 Haziran 2017, 09:55
Castrol alıp devam etseydiniz. Fiyat daha uygun.
Castrol u BP uretiyor sevmiyorum memnun kalmadim hicbir yagindan
Motul iyi yağ da putoline aea abartması
O zaman dogru tercih yapmisim
IRau
06 Haziran 2017, 10:24
Motul iyi yağ da putoline aea abartması
nanotech abartı yani..
hmmm ok.
cenkyenmez
06 Haziran 2017, 10:39
Motul kesinlikle doğru tercih olacaktır da 5100 yerine 7100 öneririm. (tam sentetik)
МОТОRCU
06 Haziran 2017, 11:05
Valvoline de deneyebilirsiniz. Çok eski bir Amerikan yağıdır. Piyasaya girmek için indirim de yapıyorlar.
shruikan
06 Haziran 2017, 11:18
yudum; ama mısır özü olanı...
E-TEKİN
06 Haziran 2017, 11:25
2009 yılından beri ybr cbf150 lerimde hep castrol 10w50 tam sentetik kullandım. Hiç bir sorun yaşamadım. Motul 5100 yarı sentetik ayrıca.
brooklynnn
06 Haziran 2017, 11:31
Yağlar arasında çok fark olduğunu düşünmüyorum.
Alin kullanın bütçenize uygun olanı.
zekeriyaimam
06 Haziran 2017, 11:36
Adamlar bizi motul castrol diye kavga ettirdiğine göre pazarlamacılar başarılı
TATLIHIZ
06 Haziran 2017, 12:41
yudum; ama mısır özü olanı...
Bos konusmaya gerek yok komik oldugunu saniyorsan yanlis yerdesin fikrin yoksa hic yazma daha iyi.
Motul kesinlikle doğru tercih olacaktır da 5100 yerine 7100 öneririm. (tam sentetik)
İslak tip debraj icin tam sentetik oneriyorlar 5100 bilerek aldim ybr ye uygunu o
Valvoline de deneyebilirsiniz. Çok eski bir Amerikan yağıdır. Piyasaya girmek için indirim de yapıyorlar.
Onuda duydum arastirmadim ama oteki yag degisimine ona bakarjm
Yağlar arasında çok fark olduğunu düşünmüyorum.
Alin kullanın bütçenize uygun olanı.
Oyle tabikide
Adamlar bizi motul castrol diye kavga ettirdiğine göre pazarlamacılar başarılı
Herkezin dusuncesi farklidir ben castrolu almam motoruma arabama koymam
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------
2009 yılından beri ybr cbf150 lerimde hep castrol 10w50 tam sentetik kullandım. Hiç bir sorun yaşamadım. Motul 5100 yarı sentetik ayrıca.
Kucumser gibi konusmussunuz fakat cbf ybr ye yygun olani yari sentetiktir
oialdemir
06 Haziran 2017, 13:02
Benelli TNT 25 motoruma hem Puttoline 15w50 hemde ENI ( Agip ) 15w50 kullandım. İkisinden de çok memnunum. İkisinin de yarı sentetik olanını kullandım.
Jemand
06 Haziran 2017, 13:33
Motul iyi yağ da putoline aea abartması
sen önce bi putoline nanotech kullan ondan sonra tekrar konuşalım.
berk_cglr
06 Haziran 2017, 13:45
BURAYA (http://www.motodium.com.tr/Putoline-NanoTech4-10W50-1L-Motor-Yagi,PR-32646.html) baktıktan sonraki halim direk bu oldu
https://2rdnmg1qbg403gumla1v9i2h-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/sites/3/2016/09/HeartAttack-2-650x450.jpg
BatuhanK
06 Haziran 2017, 14:24
sen önce bi putoline nanotech kullan ondan sonra tekrar konuşalım.
Ne oluyor nanotech kullanınca veya muadili olarak gösterebileceğiniz yağ hangisidir?
Tİme_shİft42
06 Haziran 2017, 14:26
İkisinide al hangisi beyenirsen ordan devam
ben motuldan dewam ederdim )
uzay gemisi
06 Haziran 2017, 15:14
Motul 300v den putoline nanoteche gecmiş birisi olarak motul derim. bir fark göremedim sanki vitesler biraz daha yumuşadı gibi ama bilmiyorum. belki motor koruması olarak daha iyidir ikisi arasında belirgin bir fark hissedemedim. ybr için çok kurcalamaya gerek yok bütçenize uygun olanı koyun gitsin.
cenkyenmez
06 Haziran 2017, 15:26
İslak tip debraj icin tam sentetik oneriyorlar 5100 bilerek aldim ybr ye uygunu o
Yamaha'nın kendi internet sitesinde de yazıyor olduğu üzere YBR zaten ıslak tip debriyaja sahip bir motosiklettir. Bunu baz alınca, sizin söylediğinize göre de (benim bahsetmiş olduğum 7100) tam-sentetik yağ uygundur.
Uygun olma yada uygun olmama durumu debriyaja göre değil, kitapçığa göre belirlenir ve (sahip olduğum) CBF için de tam-sentetik uygundur.
Birden fazla yetkili servis tarafından da hem kitapçığa göre, hem de tecrübelerine göre uygun olduğu bilgisi edinmişimdir.
NOT:Yarı-Otomatik CUB motosikletler vites ve debriyaj teknolojisi nedeniyle yarı-sentetik yada mineral yağ kullanımı gerektirmektedir. Belki bu bilgi ile karıştırıyor olabilirsiniz.
Herkezin dusuncesi farklidir ben castrolu almam motoruma arabama koymam.
4 Zamanlı tam-sentetik ve 4 zamanlı yarı-sentetik motosiklet yağlarında Motul markası bir numaralı tercihim ve önerim iken otomobil yağlarında tam-sentetik castrol edge serisini tercih eder ve öneririm. Polemik için değil, fikrimi paylaşmak için yazdım.
Özetle:
Motul markasının tam-sentetik yağlarını öneriyorum.
İyi günler, kazasız sürüşler dilerim.
uzay gemisi
06 Haziran 2017, 15:34
Islak tip debriyajda tam sentetik yağ kaçırma yapar sözü bana biraz şehir efsanesi gibi geliyor. tam sentetik yağların arkasında ıslak tip debriyaj da maksimum performans gibisinden şeyler yazıyor. Acaba artık yağlar ıslak debriyaja uygun üretiliyor olabilirmi? 2009 model çin mali cg kullanan arkadaşima kendi motorumdan çıkan tam sentetik motul 300v atık yağları veriyorum şikayeti yok.
< iLk@yy >
06 Haziran 2017, 15:43
Islak tip debriyajda tam sentetik yağ kaçırma yapar sözü bana biraz şehir efsanesi gibi geliyor. tam sentetik yağların arkasında ıslak tip debriyaj da maksimum performans gibisinden şeyler yazıyor. Acaba artık yağlar ıslak debriyaja uygun üretiliyor olabilirmi? 2009 model çin mali cg kullanan arkadaşima kendi motorumdan çıkan tam sentetik motul 300v atık yağları veriyorum şikayeti yok.
300v kaç km'de bir değiştiriyorsunuz merak ettim
ayrıca çok yüksek 4 silindirler hariç tam sentetiğede gerek yok
gereksiz maliyet oluyor
uzay gemisi
06 Haziran 2017, 16:11
300v kaç km'de bir değiştiriyorsunuz merak ettim
ayrıca çok yüksek 4 silindirler hariç tam sentetiğede gerek yok
gereksiz maliyet oluyor
R1 için 3900-4000km civarı kullanmıştım.
Kullanım kitapçığında kaç km de bir değişmesi gerekiyor yazıyordur ama hiç bakmadım. Garanti çoktan geçtiği için kafama göre 3500-4000 arası değiştiririm.
4500den sonra çıkan yağ çamur gibi oluyor erken değiştirmekte fayda var.
cenkyenmez
06 Haziran 2017, 16:23
ayrıca çok yüksek 4 silindirler hariç tam sentetiğede gerek yok
gereksiz maliyet oluyor
Bunu hangi kaynak doğrultusunda söylüyorsunuz?
E-TEKİN
07 Haziran 2017, 08:02
TATLIHIZ, benim bugüne kadar ki tecrübelerime dayanarak söylüyorum ybr cbf için tam sentetik yağ daha iyidir, ıslak debriyaj zaten bu motorlar.Hava soğutmalı motorlarda yüksek sıcaklıklara daha iyi dayanacaktır tam sentetik yağlar. Birde 2017 yılını yarıladık artık fi tarihinin yarı sentetik yağları artık eskisi.
cenkyenmez
07 Haziran 2017, 08:38
Ek olarak:
Yarı-sentetik yağlar bir miktar tam-sentetik yağ ile, bir miktar mineral (sentetik olmayan) yağ karışımı sonucu elde edilen yağlardır.
Bu karışımın ne kadar bir oranla oluştuğu yarı-sentetik yağların arkasında yazmıyor.
Bu demek oluyor ki bu oran %1 tam-sentetik, %99 mineral yağ da olabilir.
(Muhakkak böyle değildir. %20/%80 yada %30/%70 deniyor ancak kutuya yazılmadıktan sonra kim bilebilir?)
Nasıl ki mineral yağ koymuyorsak, yarı-sentetik yağ da koymamamız gerekir. Çünkü yarı-sentetik yağ içerisinde mineral yağ da barındırır. Bu nedenle doğru, kaliteli ve dayanıklı olanı tam-sentetik yağ kullanmaktır.
Not:Tekrar ediyorum, yarı-sentetik yağ sadece CUB tipi yarı-otomatik motosikletlerde, vites ve debriyaj yapılarından dolayı kullanılmaktadır.
Green Arrow
07 Haziran 2017, 08:57
Putoline Nanotech yağ önceden kullandığım Liqui Moly yağdan kötü bana göre. En azından benim motorumda net şekilde öyle hissediliyor.
shruikan
07 Haziran 2017, 11:15
duke 390 var, üretici yarı sentetik kullan diyor. hep de yarı sentetik koydum, koydurdum. ıslak-kuru debriyaj farkı değil olay, motor yapısı ile alakalı.
sanırım, yüksek sıkıştırma oranlı, fazla devir çevirebilen motorlara genelde tam sentetik öneriliyor.
misal, duke 690 var, ona da tam sentetik koy diyor üretici
BatuhanK
07 Haziran 2017, 11:37
Örneğin xt660da yarı sentetik yağ öneriliyordu, tam sentetikte kaydırma problemleri yaşayanlar vardı. Yağ ve balata özelliği(sayısı, malzemesi vs vs) bu durumu etkiliyordur.
Yarı-tam meselesinin birim hacimden alınan güç ile alakalı olduğunu ve buna bağlı olarak sıkıştırması yüksek motorlarda artan sürtünmeye çare olarak tam sentetik önerildiğini düşünüyorum
Romedon
07 Haziran 2017, 14:29
sen önce bi putoline nanotech kullan ondan sonra tekrar konuşalım.
636 da kullandım nanotech sonradan boşa okadar para verdiğime yandım. Balon
Jemand
07 Haziran 2017, 14:35
636 da kullandım nanotech sonradan boşa okadar para verdiğime yandım. Balon
senin 636 balon olmasın
Romedon
07 Haziran 2017, 15:34
senin 636 balon olmasın
komik şey.
cenkyenmez
07 Haziran 2017, 16:32
duke 390 var, üretici yarı sentetik kullan diyor. hep de yarı sentetik koydum, koydurdum. ıslak-kuru debriyaj farkı değil olay, motor yapısı ile alakalı.
sanırım, yüksek sıkıştırma oranlı, fazla devir çevirebilen motorlara genelde tam sentetik öneriliyor.
misal, duke 690 var, ona da tam sentetik koy diyor üretici
Çok fazla bilgi sahibi olduğum bir marka değildir KTM ancak forumumuzdaki bilgi paylaşımı başlığında tam-sentetik önerilmiş (çoğunlukla).
Tam-sentetiği pahalı bulduğu için yarı-sentetik öneren arkadaşlar olsa da tam-sentetik kullanımına dair bir sorundan bahsedilmemiş. (yada ben göremedim)
diablof
07 Haziran 2017, 17:02
Bunu hangi kaynak doğrultusunda söylüyorsunuz?
beyler allah aşkına 125 cc 150 cc motora motul mu koysam ipone mi koysam diye tartışıyorsunuz gerçekten inanılmazsınız.
dostum kaynak sormuşsun buyur;
YBR için
https://cdn.yamaha-motor.eu/owner-manuals/Motorcycles/YBR125-TR.pdf
sayfa 75. bölüm 8.1 tavsiye edilen yağ : Yamalube (yamahanın ürettiği yağ) 10 40 sae koy geç allah aşkına ya bu kadar takıntılı olunmaz böyle yaşanmaz erkenden kanser olup gidersiniz ben size söyleyeyim.
al buyur Honda CBF için;
https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/23/32/cbf1501032kttc00.pdf
Sayfa 66. diyor ki;
Honda ‘‘4-ZAMANLI MOTOSİKLET YAĞI’’
ya da eşdeğeri
kaynak buyur. üreten adam.
bir yağa bu kadar takılınmaz allah aşkına. sanırsın altında bugatti chiron var ya. koy yudum yağ koysan bişey olmaz arkadaş.
10-40, 15-50, 10-30 ne buluyosan koy bayılıcam ya. gerçekten bu yağlara bu paraları vermeye ne kadar bayılıyorsunuz dostlarım.
keyif tabi sizin keyfiniz. ama siz bunu söylerken üzerine oturduğunuz şey olmasın kaynağınız.
bu arada 4 silindir motorlardan yüksek devirli aletlerden bahsetmiyorum. cbr ybr abc gibi küçük cc li motorlardan bahsediyorum.
kolay gelsin.
< iLk@yy >
08 Haziran 2017, 11:05
R1 için 3900-4000km civarı kullanmıştım.
Kullanım kitapçığında kaç km de bir değişmesi gerekiyor yazıyordur ama hiç bakmadım. Garanti çoktan geçtiği için kafama göre 3500-4000 arası değiştiririm.
4500den sonra çıkan yağ çamur gibi oluyor erken değiştirmekte fayda var.
300V bildiğim kadarı ile pist yağı grubunda geçiyor
bu yağlar genel olarak piste çıkılacağı zaman konulur ve gün sonu boşaltılır
narmal kullanımda da max 1000km kadar bir ömrü vardır siz çok uzun km kullanıyorsunuz bu yağı olması gerekenden
Bunu hangi kaynak doğrultusunda söylüyorsunuz?
tam sentetik / yarı sentetik ve madeni yağların aslında tam olarak ne olduğunu biliyor muydunuz daha önceden ? yoksa sadece bu daha iyi bu daha da iyi olarak mı bakıyorsunuz ?
mesela yağların servis sınıfları vardır teknolojik olarak ne kadar iyi olduklarını belirtirler
bu yukarıdaki bilgiye ek olarak bazı motosikletler sadece kitapçığında yazan servis sınıfındaki yağı isterler daha iyiside soruna neden olabiliyor ( gs1200 serisi gibi misal )
nereden biliyorum sorusuna ise yağlar için shell'de 2 kez türkiye turu yaptım burada pek çok şey öğrendim
hep daha iyi bildiğiniz yağlar her motosiklet için en iyisi olmayabiliyor
TATLIHIZ, benim bugüne kadar ki tecrübelerime dayanarak söylüyorum ybr cbf için tam sentetik yağ daha iyidir, ıslak debriyaj zaten bu motorlar.Hava soğutmalı motorlarda yüksek sıcaklıklara daha iyi dayanacaktır tam sentetik yağlar. Birde 2017 yılını yarıladık artık fi tarihinin yarı sentetik yağları artık eskisi.
tek silindir makinalarda sıralı 4 makinalara göre titreşim ve motordaki vibrasyon daha fazla
tam sentetik yağlar genelde biraz daha ince yağ oluyor ve motorun iç yapısı gereği bunu kaldırabilecek bir yağ kullanmak biraz daha iyi olabiliyor uzun ömürlülük için
ayrıca bu gün baktığınız bir çok yarı sentetik yağ sizin fi tarihindeki tam sentetik yağlardan bile daha üstün konumdalar
yağın iyi olup olmadığını belirleyen servis sınıfları vardır
API ( The American Petroleum Institute )
JASO ( Japanese Engine Oil Standards )
ACEA ( Association des Constructeurs Européens d’Auto mobiles )
bunları bir araştırın derim mesela
Ek olarak:
Yarı-sentetik yağlar bir miktar tam-sentetik yağ ile, bir miktar mineral (sentetik olmayan) yağ karışımı sonucu elde edilen yağlardır.
Bu karışımın ne kadar bir oranla oluştuğu yarı-sentetik yağların arkasında yazmıyor.
Bu demek oluyor ki bu oran %1 tam-sentetik, %99 mineral yağ da olabilir.
(Muhakkak böyle değildir. %20/%80 yada %30/%70 deniyor ancak kutuya yazılmadıktan sonra kim bilebilir?)
Nasıl ki mineral yağ koymuyorsak, yarı-sentetik yağ da koymamamız gerekir. Çünkü yarı-sentetik yağ içerisinde mineral yağ da barındırır. Bu nedenle doğru, kaliteli ve dayanıklı olanı tam-sentetik yağ kullanmaktır.
Not:Tekrar ediyorum, yarı-sentetik yağ sadece CUB tipi yarı-otomatik motosikletlerde, vites ve debriyaj yapılarından dolayı kullanılmaktadır.
sizin bahsettiğiniz yağ grubu mineral yağlar oluyor aslında yarı sentetikler ile karıştırmayın derim
her firmanın her her yarı sentetik modeli aynı karışımlarda değildir. Bunu aranız iyi ise tedarikçiden öğrenebiliyorsunuz veya yurt dışı forumlardan bakabiliyorsunuz
Ben motul kullandığım için araştırmıştım
5100 serisi yarı sentetik ve bu seri %20 yarı sentetik %80 tam sentetik karışım oranına sahipti
7100 serisi ise tümüyle full sentetik
beyler allah aşkına 125 cc 150 cc motora motul mu koysam ipone mi koysam diye tartışıyorsunuz gerçekten inanılmazsınız.
dostum kaynak sormuşsun buyur;
YBR için
https://cdn.yamaha-motor.eu/owner-manuals/Motorcycles/YBR125-TR.pdf
sayfa 75. bölüm 8.1 tavsiye edilen yağ : Yamalube (yamahanın ürettiği yağ) 10 40 sae koy geç allah aşkına ya bu kadar takıntılı olunmaz böyle yaşanmaz erkenden kanser olup gidersiniz ben size söyleyeyim.
al buyur Honda CBF için;
https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/23/32/cbf1501032kttc00.pdf
Sayfa 66. diyor ki;
Honda ‘‘4-ZAMANLI MOTOSİKLET YAĞI’’
ya da eşdeğeri
kaynak buyur. üreten adam.
bir yağa bu kadar takılınmaz allah aşkına. sanırsın altında bugatti chiron var ya. koy yudum yağ koysan bişey olmaz arkadaş.
10-40, 15-50, 10-30 ne buluyosan koy bayılıcam ya. gerçekten bu yağlara bu paraları vermeye ne kadar bayılıyorsunuz dostlarım.
keyif tabi sizin keyfiniz. ama siz bunu söylerken üzerine oturduğunuz şey olmasın kaynağınız.
bu arada 4 silindir motorlardan yüksek devirli aletlerden bahsetmiyorum. cbr ybr abc gibi küçük cc li motorlardan bahsediyorum.
kolay gelsin.
dostum kimseye bu şekilde çıkışamazsın
isterse 200TL'lik motosikleti olsun belki sahibi için bir BUGATTI Chiron'dur
kimin malı kendine ne kadar kıymetli herkesin kendi bileceği iş
ben bu yüzden 2001 model cbr 600 f4i kasasına 88binde hiç bir sıkıntı olmadan binebiliyorum mesela
yağını fix 5100 ile değiştiririm hep ve her bakımda mutlaka honda servisinden alınmış yağ filtresi değişir
bu arada bakım aralığım ya 4000km'dir ya 6 aydır yani km dolmasa bile yağını değiştiriyorum
bu arada yağlar ile ilgili bir konu açmıştım zamanında forumda "yağ servis sınıfları" diye aratırsanız google amca ilk sırada benim açtığım konuyu gösteriyor bile
IRau
08 Haziran 2017, 11:30
senin 636 balon olmasın
bence ciğerini sökmüşlerdir o motorun ona ne koyarsan fayda etmez :D
cenkyenmez
08 Haziran 2017, 11:56
@diablof'in çıkışını ben de bir parça sert buldum, bu gerekçe ile cevap yazmamıştım. Forumda çok aktif ve faydalı bilgiler paylaşan tecrübeli bir kullanıcı olduğunu biliyorum kendisinin.
Pratik ve ekonomik çözümlere öncelik veren bir yapısı olduğunu ve bizler gibi fiyat bağımsız olarak mevcut seçenekleri en ince detayına kadar inceleyen kullanıcılardan farklı düşünüyor olduğunu fark ediyorum.
Forum kurallarına aykırı olmadıktan sonra ister yağ markalarını, ister viskoziteleri, ister tam-sentetik/yarı-sentetik farklarını tartışırız. Hatta istersek kırmızı başlıklı kız'dan bile bahsedebiliriz. Sonuçta hiç kimseye zorla gel bu konuyu takip et denmiyor. Merak eden arkadaşlar girip okuyor.
Forum anasayfasında up'lanarak işgal ettiğimiz bir satır için sorun var ise zaten yönetim gereğini yapacaktır ancak onlarca troll konunun yanında sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.
Temelde @diablof haklı, motordaki sürtünmeden kaynaklı deformasyonu azaltacak bir şey yapalım da fark etmez. İster kanola yağı, ister tam sentetik, ister yarı sentetik ve hatta nefesim kuvvetli diyen üfleyerek bile başarabilir belki. Kaynak verdiği argümanlarda da 4zamanlı motosiklet yağı ve viskozite değerine değiniyor ancak sentetiklik durumuna değinmiyor.
Bu konunun ana olayına dönersek peki hangisi en iyisi? (gerçi konu motul vs. putoline'dı ama neyse artık)
@< iLk@yy > Sizin konuyu daha önce okumuştum, tekrar bir göz attım. Orada da en üst kalite yağların tam-sentetik olduğu kararına vardım ancak benim bahsettiğim gibi cub, sizin bahsettiğiniz gibi gs1200 istisna örnekleri muhakkak olacaktır. Ancak yağları kendi içerisinde kıyasladığımızda tam-sentetik yağın yarı-sentetik yağdan üstün olduğu konusunda sanırım hem fikiriz. (değilsek belirtin lütfen)
Tam-sentetiklerin biraz daha ince olduğunu yazmışsınız, doğru viskozite seçildikten sonra tek silindir için de bunun dezavantaj değil avantaj olacağını düşünüyorum. (yanılıyorsam düzeltin lütfen)
Devamında iste yağ seçimi yapılacak motosiklette (cub gibi gs1200 gibi) istisnai bir durum söz konusu değil ise tam-sentetik en uygunudur (en iyi olması nedeniyle) diyorum.
YBR ve CBF için de bu şekilde istisnai bir durum olmadığını söylüyorum. (Hem kitapçıkta hem serviste bu istisnai durumun belirtilmemiş olması ve kullanıcı tecrübeleri ile.)
E-TEKİN
08 Haziran 2017, 12:24
İlkay yağ sınıflarını çok iyi biliyorum,motul 5100 api SJ mesela hemde yarı sentetik, 7100 serisi ise SL zaten motosiklet yağlarında sanırım SM ve SN ye çıkan olmadı, sizde şunu araştırın o zaman SJ hangi yılın standartı. 1999 dan Yen'i değil yani Fİ tarihi
diablof
08 Haziran 2017, 17:14
@diablof'in çıkışını ben de bir parça sert buldum, bu gerekçe ile cevap yazmamıştım. Forumda çok aktif ve faydalı bilgiler paylaşan tecrübeli bir kullanıcı olduğunu biliyorum kendisinin.
üstadım afedersiniz. ben de sonradan okudum sert gibi duruyor. ben aslında daha samimi olmaya çalışmıştım. yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın :)
ilkay dostum da sanırım çıkışma olarak almış. lütfen sen de kusura bakma çıkışma olarak anlaşıldıysa.
temelde niyetim şu. üst segment yağ yerine standart yap koyulur mu? evet koyulur. zaten elin çekik gözlüsü diyo ki ben bunu standarta göre yaptım. sen daha iyisini koyarsan daha iyi bakmış olursun makinaya.
nihayetinde benim anlatmak istediğim bu. tabi ki herkesin kendi tasarrufu. hem tartışmak, hem okumak, hem satın almak, hem kullanmak.
nazik anlayışınız için çok teşekkür ederim.
kolay gelsin.
jimi_hendrix
08 Haziran 2017, 23:56
İlkay yağ sınıflarını çok iyi biliyorum,motul 5100 api SJ mesela hemde yarı sentetik, 7100 serisi ise SL zaten motosiklet yağlarında sanırım SM ve SN ye çıkan olmadı, sizde şunu araştırın o zaman SJ hangi yılın standartı. 1999 dan Yen'i değil yani Fİ tarihi
ipone r400rs api sm sınıfı... motul 7100 api sn sınıfı olarak geçiyor, kutularına şimdi baktım.
E-TEKİN
09 Haziran 2017, 07:58
Motül ün resmî internet sitesinde 10w40 7100 serisinin api SL olduğunu söylüyor, sizin dediğinize göre ya kutular yanlış yada resmî siteleri güncel değil
cenkyenmez
09 Haziran 2017, 08:50
https://i.hizliresim.com/LnYGEZ.jpg
< iLk@yy >
09 Haziran 2017, 13:03
İlkay yağ sınıflarını çok iyi biliyorum,motul 5100 api SJ mesela hemde yarı sentetik, 7100 serisi ise SL zaten motosiklet yağlarında sanırım SM ve SN ye çıkan olmadı, sizde şunu araştırın o zaman SJ hangi yılın standartı. 1999 dan Yen'i değil yani Fİ tarihi
bu arada fotoğrafı dikkatlice inceleyiniz
http://www.valemoto.net/wp-content/uploads/2017/05/MOTUL-5100-1-L%C4%B0TRE-FYT3750.jpg
minimumda SJ grubu servis sınıfını karşılayabiliyor maksimumda SL üstüne çıkıyor
ayrıca 7100 içinde koyayım
http://img02.taobaocdn.com/bao/uploaded/i2/49948562/T25uauXctcXXXXXXXX_!!49948562.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
SN seviyesine kadar çıkabiliyor
bu içerisindeki katkı maddeleri ve karışımlarından kaynaklanan bir durumdur
aynı zamanda motosikletler ile alakalı
çok eski bir motora servis sınıfı çok yukarıda bir yağ kullanamazsınız aynı sonucu veremeyebiliyor bazen
örnek vermem gerekir ise
mazda rx-8 üçgen silindirli bir wankell motordur veya rotary/renesis motorda denilir
bu motor için fabrikanın önerdiği yağ ilk çıktığında 0w-20 yağ önerdiler
kitapçıkta yazan 5w-20 ve şu an mazda logolu sattıkları kendi yağları ise 0w-30
rotary motor başlı başına bir sorun zaten aşınma problemlerini çözemediler tam olarak performans olarak çok iyidir ama 1300cc motorundan 2000 turbolu araç ve fazlasını veriyor hp olarak
yağın vizikozite olarak çok ince veya kalın olmasıda uzun ömrlü kullanımda çok fark yaratacaktır
yağ yağ pompası tarafından basınçla motorun içine basıldığından hareketli parçalar arasında film gibi kalması gerekir
yani aslında parçalar birbirleri ile neredeyse hiç temas etmezler yağ arada havuz görevir görür
yani makinanız yeni ise tam sentetik ve ince yağ kullanmak iyidir
ama belli km'ler üzerinde yarı sentetiğe çıkmanız gerekir
özellikle ss makinalarda zaten 90bin civarı ( ki sürekli sıkıştırılarak kullanılıyor ise bu km dahada düşer ) aşınma ve parçaların metal yorgunluğu nedeni ile yağ pompası ve yatakların zaten değişmesi gerekir bu durumda tekrar tam sentetiğe dönülebilir
E-TEKİN
09 Haziran 2017, 14:17
Bende motül ün resmî sitesindeki verilere dayanarak söyledim, dediğim gibi sitedeki veriler güncel değil sanırım
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO