Orijinalini görmek için tıklayınız : Tulpar - Custom Enduro Projesi
Sayfa :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
emremm
10 Aralık 2017, 23:27
XT600 ve benzerleri çok öncedende aklımdaydı. Hatta onunla alakalı bi konu açmıştım ve o konudaki yorumlardan sonra bu projeye girişmiştim. Hatta o konuda Matrax abinin yorumuda vardı.
Benim motorla alakalı bi sorunum yok aslında. :) Takıldığım insanların motorları çok büyük.
Mesela o grupta 250lik japon enduro motorlar olsa 4 zamanlı. Yine içlerinde en hızlısı ben olurum. Bu sefer onlar bana yetişemez. Ama adamlardaki motorlar ortada. Hele Levend abide 1600 cc crusier var.
Geçen sefer ilk çıkışımız anayoldandı. 170-180 basıp gidebiliyorlar. Daha fazlasınıda yapabilirler. Ben 140 yaptım direksiyon sallanmaya başlayınca geri çektim elimi. Tın tın devam. :mrgreen: Ama sonrasında çok kötü patika yollara girdiğimizdede ben hafiflik ve kıvraklık ile basıp gidiyordum.
Yani benim sorunum motordan değil aslında. Gruba ayak uydurmak için hızlı gidecek bi makina lazım. 300ccyi çok övüyorlar. Bide onu deneyeceğim gibi bu gidişle.
Grubu değiştir o zaman.:P
Ne biçim grupmuş o, bırakıp gidiyorlar. Eski arkadaşlar iyiydi, güzel insanlardı.:)
Ekarademir
10 Aralık 2017, 23:41
Yok bırakıp gitmek değilde ben kendimi kötü hissediyorum yük oluyormuşum gibi. Eski grupla dağıldık. Biri İstanbul'a çalışmaya gitti. Diğeride nişanlandı bizi unuttu. :mrgreen: Şimdikilerde iyi çok değerli insanlar.
matrax33
11 Aralık 2017, 03:26
xt600 de keyifli yolculuk sağlamaz. Bide dandiğine denk gelirsen mzle uğraştığın işleri mumla ararsın. 15 bin lirayı gözden çıkarırsan temiz mi 650 transalp değerlendir. xt enduro bi motor. yol şartlarında pek rahat ettirmez.
Benim anlamadığım uzun yolculuklarda ideal hız 120 falan. Üstüne çıkarsan cebin delinir. Sizin gurup godoman heralde paso basıyolar.
Bi kaç gün önce 3000 liraya 99 xt600 vardı. Çalışır vaziyette muayenesi falan var. Üste para versen almam dedim :D Adam edene kadar 10.000 lira da para gider.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------
Sen bi enduro gurubu bulsan daha güzel eğlenirsin. Hemde motor hakimiyetin gelişir.
Ekarademir
11 Aralık 2017, 19:00
xt600 de keyifli yolculuk sağlamaz. Bide dandiğine denk gelirsen mzle uğraştığın işleri mumla ararsın. 15 bin lirayı gözden çıkarırsan temiz mi 650 transalp değerlendir. xt enduro bi motor. yol şartlarında pek rahat ettirmez.
Benim anlamadığım uzun yolculuklarda ideal hız 120 falan. Üstüne çıkarsan cebin delinir. Sizin gurup godoman heralde paso basıyolar.
Bi kaç gün önce 3000 liraya 99 xt600 vardı. Çalışır vaziyette muayenesi falan var. Üste para versen almam dedim :D Adam edene kadar 10.000 lira da para gider.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------
Sen bi enduro gurubu bulsan daha güzel eğlenirsin. Hemde motor hakimiyetin gelişir.
Doğru diyorsun. XTye baya baktımda aynı benim motora benzetmiş Yamaha (!) Tip olarak çok birşey değişmeyecek onu alınca. Sürüş olarakda çok bişey farketmez. Rüzgardan aynı dayak yenilecek. İçimde hep BMW F650 alma isteği var. Onlarıda araştırdım ucuzada var ama ucuz etin suyu kara olur ilerde başımı ağrıtabilir.
Aslında zaten o dediğin hızlarda gidiliyor. Yani ara yollarda dediğin hızları bulmuyoruz bile. Ama onlar rampada tıkanmıyor benimki bayılıyor. Bide sürekli korkuyla gidiyorum. Acaba nerde arıza yapıp beni rezil edecek diye. Çok şükür son 2 seferdir arızasız baya uzun yol yaptım. İkisindede vites kolu çıktı. Onu arızadan saymazsak :mrgreen: Sıkma cıvatası yalama olmuştu. Onu bugün hallettim artık çıkmayacak inşallah yerinden.
Anayolda giderken ben yüksek hıza çıkamıyorum direksiyon sallanıyor. Dediğin gibi ortadaki cıvatayı sıkmayı denedim ama yerinden oynamadı. Zamanında baya iyi sıkmışım. Rulman dağıtmış olabilir mi? Ön frene basıp ileri geri salladığımda baya hissediliyor direksiyon boşluğu.
Benim kötü bir huyum var. Kararlarım anlık oluyor. Hemen o an yürürlüğe koyarsam olur. Yoksa çeşit çeşit fikir geliyor aklıma. Anlık kararlarla iki tane kamyon aldım geçmişte. İkisinede bi kamyon parası daha harcadım. Hep acı tecrübe oldu yani. Bu sefer acele etmeyeceğim. Bahar aylarına kadar bekleyeyim diyorum. Kışın işler durgun zaten. İşler açılınca bütçeyide zorlayıp daha iyi birşey alabilirim. Şimdi ucuz diye bi motor alırım dediğin gibi çok uğraştırırsa motordan komple soğurum.
Aslında motorumu seviyorum. Gaza asılınca önünü yerden kesiyor gibi olmasını seviyorum. Trafik sıkıştığında kaldırımlara hoplayıp geçmeyide seviyorum. F650 gibi motorlarda yapamam bunu. Bugün yine bikaç cg tokatladım keyfim yerine geldi. :mrgreen: Daha bi sevdim motorumu. Bu Cgcilerde hiç akıl yok bence (apaçi olanlarda) Tın tın yolumda gidiyorum. Beni görünce gaza geliyorlar. Büyük motor diye iyi birşey sanıyorlar yarışmaya çalışıyorlar kendilerince. Bi vites düşürüp gaza basınca aynaya bakıyorum beyaz duman içinde kalmışlar. :mrgreen: Yağlı benzinin faydası.
Boş durmadım bugünde hava filtresi yapmaya çalıştım. Birazdan eklerim resimleri.
matrax33
11 Aralık 2017, 21:00
Transalp düşünürsen uzun yolculuklar için ideal. Bende alıcam 2006 bir arkadaşımda var. Benim motor satılırsa değiştircem.
Ekarademir
11 Aralık 2017, 22:08
Transalp düşünürsen uzun yolculuklar için ideal. Bende alıcam 2006 bir arkadaşımda var. Benim motor satılırsa değiştircem.
Onun en eski kasalara hastayım. Tipi çok güzel. Hatta bi tane vardı ilanlarda. Motordan anlayan bi arkadaşa gösterdim bulaşma diyince vazgeçtim.
Hava filtresinin önemini çok geç anlamıştım. İlk başlarda motorun sürekli patırdaması vardı. Neler neler denemiş geçirememiştim. Her iki motordada yapıyordu bunu. Açık hava filtresi kullandığım için olduğunu baya geç anladım.
Biraz daha büyük açık hava filtresi takınca patırdama geçti. Ama bu seferde düşük devirlerde gaz yemesinde sorun vardı. Kullanımına pek mani değil ama işte sinek küçüktür mide bulandırır.
Şasede boşluk buldum filtreyi sokacak. Orjinal MZ filtresi.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25152369_1407890039322153_4730538300257673429_n.jp g?oh=4bdbc5542813dfb69e01a3513e9b14f7&oe=5ABB7845
Kağıda ölçüleri yazdım prescinin yanına gittim. Ordanda cıvata almaya yandaki hırdavatçıya. Beni gören tek şey soruyor. "Yine ne peşindesin?"
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24991043_1407889929322164_3098386199423859185_n.jp g?oh=f82e6b60a4bd7eac1333d0c3ca3c2a4d&oe=5AD02D2A
Saclar hazır.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25348696_1407890302655460_2213206309210673859_n.jp g?oh=16d79a7f0b52b55d4cb161a4d521fd46&oe=5ABD9F4C
Bu şekilde duracak.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25152230_1407889899322167_8815969246741466452_n.jp g?oh=a17393419c21d778ff105d34c75bb500&oe=5AD05030
Arkasını kapatmak için sacı çizip makasla kestim.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24991433_1407890195988804_6901479253005427175_n.jp g?oh=80c07dd6c52834ca898eb1bfe31c2b3f&oe=5AD06A14
Arkası kapalı hali.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24909542_1407890079322149_8054342359517026852_n.jp g?oh=5607e21427a5b49d36652fdd4dadd9ff&oe=5A8B17E9
Araya ne taksamda karbüratörden bağlantı versem diye düşünürken MZ'in amörtisör körüğü aklıma geldi. Bi denedim çapı tam uyuyor karbüratöre.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24991378_1407890339322123_7612942601747364532_n.jp g?oh=fab71f17b14e64a7180e1f53f0243a67&oe=5AD20D82
Filrenin önünü kapatmak içinde parça yaptım. Bunun ortasını delip içinden cıvata geçireceğim. Cıvatanın arkasını filtrenin içine kaynattım. Yani bunları takınca oturup kalacak filtre.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25152214_1407890119322145_4130647209943888773_n.jp g?oh=e695fa8dde78645293b8f1b39ec22757&oe=5AD6A87A
Ön kapağı normal bi şekilde yapmak için yer kısıtlıydı. Bide ona hava kaçırmaması için arabalardaki kapı fitili gibi birşey yapmak lazım. Ama onunda sığacağı yer yok. Bende o yüzden ters şekilde çalıştırmak istedim. Normalde MZ'de hava ortadaki yuvarlak yerden girip kenarlardan çıkıyor. Bense filtrenin bi tarafını delip ordan sokacağım boruyu. Hava dış duvarlardan içeri girecek ordan çekecek. İnşallah olacak.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24993414_1407889902655500_3022654310180544419_n.jp g?oh=c6fe2f664ad41d364b91830edf51d793&oe=5ABD59F8
Filtre kutusunun kenarlarına somun kaynattım. Motorun şaseye ise pul kaynattım. Cıvatayı takınca yerine sabitlenmiş oluyor. Sökülüp takılacak şekilde ayarladım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25152259_1407890252655465_1785205270558631405_n.jp g?oh=c3d87e4f7b64413bb8bf552bfb7d25e2&oe=5A8E81C0
Hortumunuda yerine hava kaçırmasın hemde sabit dursun diye dayson ile yapıştırdım. Kuruması için orda bıraktım. Bakalım yarın inşallah deneyeceğim.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24991116_1407889989322158_1756065638053851593_n.jp g?oh=567d630f8af24691d8b36c380405861c&oe=5A8F1EF8
Prescide kromlu sac gibi birşey buldum. Eksoz koruması için süper olur diye düşünüyorum. Yarın bide ona bakacağım inşallah.
matrax33
14 Aralık 2017, 16:41
https://www.youtube.com/watch?v=3nIg-LKF0Jg
https://www.youtube.com/watch?v=V8oCOIHI_G4
https://www.youtube.com/watch?v=3nIg-LKF0Jg
https://www.youtube.com/watch?v=ef4t-ou3cKs
Bunlar riskli işlemler, bunları yaptıktan sonra yakıt sarfiyatın artar, motor gaz yememe-boğulma eğilimine girebilir. Bunlara görede karbüratör meme takımı ve eksoz ayarlaman gerekebilir.
Bence hiç bu işlere girme, yanlış bişey yaparsan silindirin çöpe gider.
Elindeki 301 silindire göre güzel bir piston alırsan orjinal yeter artar.
Ben bu port genişletme işini pejo mobilet motorlara yapıyodum. Onlarıda yarışlar için.
Mz zaten yeterince güçlü bir motor. Hiç gerek yok. Yetersiz geliyosa motor sorunludur.
yürekçe
14 Aralık 2017, 17:08
Eee?
Yarın oldu ki..
Yatttık kaklktık yarın olduuu..
E hadi bekliyom ;)
Ekarademir
15 Aralık 2017, 23:44
Eee?
Yarın oldu ki..
Yatttık kaklktık yarın olduuu..
E hadi bekliyom ;)
Önce kamyonun pompayı yaptırdım. Enjektörler gitmiş oda değişti. Tam sanayiden çıktım eve gidiyorum. Kamyonu koyup motoru alacağım. Işıklarda marş dinaması takılı kaldı trafiği alt üst ettim. Arkadaşa çektirdim elektirikçiye gittim. Yapılmasını bekledim derken bi baktım saat 9 olmuş. Sonrada Kayseri'ye bi sefer attım geldim. Anca bugün öğleden sonra motora binebildim. İşler planlandığı gibi gitmiyor. :mrgreen:
Taktım hava filtresini. Ama benim karbüratör bulmam lazım. Bunla olmayacak. Yine ayarı kaçtı. Düşük devirde gaz yemiyor. Rölantide durmuyor falan filan. O işe çözüm bulacağım inşallah yarın. Haftasonuna düzeltmem lazım bayadır geziye gitmedik arkadaşla. Karbüratörden yana yüzüm gülmedi. En başından beri sorunluydu hala çözemedim o işi. Onu düzeltmeyince 301 silindirde takmadım daha.
Yoldayken bi sıkıntısı yok aslında. Hatta gidişine bayılıyorum. Seside çok iyi oldu. Kalktıktan ve biraz devirlendikten sonra kanatlanıp uçuyorum sanki. :mrgreen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=3nIg-LKF0Jg
https://www.youtube.com/watch?v=V8oCOIHI_G4
https://www.youtube.com/watch?v=3nIg-LKF0Jg
https://www.youtube.com/watch?v=ef4t-ou3cKs
Bunlar riskli işlemler, bunları yaptıktan sonra yakıt sarfiyatın artar, motor gaz yememe-boğulma eğilimine girebilir. Bunlara görede karbüratör meme takımı ve eksoz ayarlaman gerekebilir.
Bence hiç bu işlere girme, yanlış bişey yaparsan silindirin çöpe gider.
Elindeki 301 silindire göre güzel bir piston alırsan orjinal yeter artar.
Ben bu port genişletme işini pejo mobilet motorlara yapıyodum. Onlarıda yarışlar için.
Mz zaten yeterince güçlü bir motor. Hiç gerek yok. Yetersiz geliyosa motor sorunludur.
Aynen abi hiç bunlarla uğraşmaya gerek yok. Dediğin gibi yanlış birşey yapma durumu var. Piston daha sipariş etmedim ama zaten seçenek yok.
http://www.mzparcalari.com/mz-301-piston-sekman-seti.html?search=piston
Bunu alacağım büyük ihtimal.
Aslında benim motor şu haliyle baya iyi. Yani 250 cc sıfındaki diğer motorlara göre kat kat iyi halde. Dört zamanlı olanları diyorum tabi. Çinliler yada crf250 filan. Ama ben gidip 1000lik motora kafa tutunca haliyle yetersiz kalabiliyor. :mrgreen: Haddi aşmamak lazım.
matrax33
16 Aralık 2017, 01:56
Silindiri tornacıda ölçtür ona göre piston siparişi ver.
Ekarademir
16 Aralık 2017, 13:09
Silindiri tornacıda ölçtür ona göre piston siparişi ver.
Aldığım kişi tornacı zaten. 76 almam gerekiyormuş.
KTM250
16 Aralık 2017, 14:44
Aldığım kişi tornacı zaten. 76 almam gerekiyormuş.
Tornacı onu ölçemez rektefiyeciye gitmez lazım,silinidrin içini ve pistonu micrometre ile ölçmesi lazım..Boşluk olmaması gerekiyor.Değerleri onlar bilirler.
Ekarademir
16 Aralık 2017, 15:04
Tornacı onu ölçemez rektefiyeciye gitmez lazım,silinidrin içini ve pistonu micrometre ile ölçmesi lazım..Boşluk olmaması gerekiyor.Değerleri onlar bilirler.
İşte onda varmış o alet. Çalıştığı yerde yani. 76 altı ,üstüde 75.5 geliyormuş. O yüzden honlama yaptır demişti.
matrax33
16 Aralık 2017, 21:48
Erdi karbüratör lazım diyodun orjinal mz karbüratör buldum hala lazımsa
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
Geçenlerde bahsettiğin Gilera'nın vidyosunu çektim bu gün.
https://www.youtube.com/watch?v=_A75zHvtsXI
Bu motor 2000 senesinde bendeydi. Bi şekilde benim arkadaşa geçmiş. Dükkanda bekliyor kullanılmıyor. Kız gibi orjinal daha. Türkiye'de pek kalmadı bunlardan.
Ekarademir
16 Aralık 2017, 22:07
Hala lazım abi. Fiyat nedir ?
matrax33
16 Aralık 2017, 22:11
100 liraya vereyim dedi. Pazarlık edeyim istersen ?
Ekarademir
17 Aralık 2017, 01:00
100 liraya vereyim dedi. Pazarlık edeyim istersen ?
Abi çalışır durumdaysa alırım. Sen yinede düşürebildiğin kadar düşür :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------
Bugün sanayide bi ustaya gittim. Fevzi abi var eski ustadır. Samimiyetimiz sayesinde biraz motorla uğraştı sağolsun.
Avansı tam ayarladı. Karbüratörlede biraz uğraştı. Memenin içinden tel geçirdi biraz deliği büyütmek/temizlemek amaçlı. Hava ayar cıvatasının ucundan biraz kesti. Sonuna kadar sıktı. Motor eskiye nazaran biraz daha düzeldi.
Devir saati çalışmadığı için tam bakamıyorum. Kimse sorduysamda şundan dolayı öyle olur diyen çıkmadı.
3-4 bin devir civarına kadar motorda sıkıntı var. Tekleme var boğulma var. Doğru düzgün çekmiyor düşük devirde. Ama o devirleri geçtikten sonra birden canlanıyor asılıp gidiyor. Normal yolda giderken bağırtarak gidiyorum o yüzden. Hadi onu hallettim diyelim sıkışık trafik vb durumlarda 1. viteste yavaş yavaş giderken zor oluyor.
Rölanti memesini değiştirdim. Motor kolay çalışıyor rölantide saydırıyor onda sorun yok.
Yarın inşallah arkadaşla bi Nevşehir turu yapalım diyoruz. Çıkmadan iğne ve gaz pistonunu bi değiştireceğim. İnşallah düzelir.
Bu arada Fevzi abinin orda bi motor gördüm. Jawa Bobber. Tam benim yapmak istediğim gibi birşey. Sahibi yüzbaşıymış sat diye bırakmış oraya. Onu alacak gibiyim bakalım. Çok tatlı durmuyor mu? Eğer başka ilgisini çeken olursa ona alalım. 1-2 bin arası birşeye alırız. Çekme belgeli olarak. Bunu yapmaya kalksan 4-5 bin gider.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24852572_1413107218800435_8488369482671162136_n.jp g?oh=462d3a84b00eb670a33b28f893d6029f&oe=5A8C34A1
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Erdi karbüratör lazım diyodun orjinal mz karbüratör buldum hala lazımsa
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
Geçenlerde bahsettiğin Gilera'nın vidyosunu çektim bu gün.
https://www.youtube.com/watch?v=_A75zHvtsXI
Bu motor 2000 senesinde bendeydi. Bi şekilde benim arkadaşa geçmiş. Dükkanda bekliyor kullanılmıyor. Kız gibi orjinal daha. Türkiye'de pek kalmadı bunlardan.
Bu arada videoyu yeni izledim. Bu motorda çok güzel. Aksaray'da birinde gördüm geçenlerde. Aynı marka olmayabilir 2t 125lik racing. Sesi motorlu testere gibi olsada gidişi çok iyiydi.
matrax33
17 Aralık 2017, 02:13
Jawa güzelmiş. Tam benim sevdiğim gibi 250 gara jawa eksozlu. Bide buna 250 jawa karbüratörü takınca çok tatlı gaz yiyor.
Ön çamurluğu değiştirip bide farklı bi gidon olursa çok tatlı olur.
Ekarademir
17 Aralık 2017, 22:16
Jawa güzelmiş. Tam benim sevdiğim gibi 250 gara jawa eksozlu. Bide buna 250 jawa karbüratörü takınca çok tatlı gaz yiyor.
Ön çamurluğu değiştirip bide farklı bi gidon olursa çok tatlı olur.
Sana alalım abi hoşuna gittiyse. Ben böyle motor kaçmaz diye almak istiyorum ama Tulparımı aldatmakda istemiyorum. :mrgreen: Yabancıya gitmesin.
Sahibi binbaşımı neymiş. Bi heves almış motoru. Sonrada motorcuya bırakmış sat diye. Adamın parada gözü yok üstünden satış kalksın diye satacak yani. Bandrol uğraşmak istemiyormuş. Borçları ödeyip çekme belge yapıp verecek. Ustayla konuştum motoruda yeni yapmış fazla kullanılmamış.
...
Bugün Çapan ile beraber gezi yaptık. Tabi birazda motoru denemek amaçlı. Bi taşla iki kuş.
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/185623-kis-geldi-diye-gezmeyelim-mi.html
Motordaki problemi deneye deneye buldum. Her durduğumuz yerde farklı birşey yapıp yolda denedim.
Çin malı karbüratör hiç bi şekilde memnun etmiyor onu anlamış oldum. Tekrar Bing84'ü taktım. Önce orjinal MZ filtresi ile denedim. Düşük devirde yada yüksek devirde boğulma tekleme vs yok. Gayet normal çalışıyor. Aşırı yüksek devire çıkmıyor. 8 bin devir civarıdır. Zaten MZ kullanıcısı arkadaşlara sorduğumda hep o devir civarında bittiğini söylüyorlardı.
Sonra açık hava filtresini taktım. Düşük devirde boğuluyor ama aşırı devirleniyor motor. 8 bin devirden baya yukarı çıkıyor yani. Yani orjinal filtrenin hava akışı sınıra dayandığı zaman motor daha fazla devir çeviremiyor. Ama açık filtrede dahada çok hava alabildiği için yüksek devire çıkabiliyor.
Ve açık hava filtresinde düşük devirlerde hava çok geliyor benzin az geldiği için boğuluyor motor. Belli bi deviri geçtikten sonra sorun yok. Düşük devirlerde boğuluyor. Yani bunu bu şekilde kullanmak için exup sisteminin benzerini karbüratörün hava girişini yapmam lazım. Motor devirlendikçe daha çok açılacak ve hava girişi çoğalacak. Ama bunla uğraşmaya gerek yok.
Aslında bunu karbüratörün ayarlaması lazım ama sanırım Bing84'e uyum sağlayamıyor açık filtre.
Karbüratör tavsiyesine ihtiyacım var. Matrax33 senin dediğin karbüratörüde alsam benzer sorunu yaşarım diye düşünüyorum. Mikuni gibi bi karbüratör lazım sanırım bana.
matrax33
17 Aralık 2017, 23:50
Bende jawa hevesi kalmadı. en son 2003 de sattım bi daha binmedim. Yanmıştı o motorda. Özene bözene 0 dan topladım yandı motor. Elektirikçi tesisatını düzgün çekememiş. Bi dahada binmedim.
Ben bi bakayım karbüratörün markası nedir memeleri kaçlık.
Sendeki bing84 ün sorunu ne ? Orjinal fabrika çıkışlı karbüratörü bu mu ?
Ekarademir
18 Aralık 2017, 13:15
İlk aldığım mzden çıkan bing 84 karbüratör. Meme 118 ama biraz büyülttük sorun düzelmesi için. Sorunu yukarda anlattıpım gibi. Düşük devirde havayı çok çekiyor benzini az çekiyor boğuluyor. Açık hava filtresine uyumlu değil sanırım. Birde orjinal ifa var elimde ama onla çalıştıramamıştım.
matrax33
19 Aralık 2017, 17:59
https://i.hizliresim.com/pG1X7N.jpg
https://i.hizliresim.com/NOPlyN.jpg
https://i.hizliresim.com/a1Wd4R.jpg
Karbüratör ifa marka, memesi 110luk
Şamandırası gaz fişeği vs. Hepsi tam
Ekarademir
19 Aralık 2017, 18:19
https://i.hizliresim.com/pG1X7N.jpg
https://i.hizliresim.com/NOPlyN.jpg
https://i.hizliresim.com/a1Wd4R.jpg
Karbüratör ifa marka, memesi 110luk
Şamandırası gaz fişeği vs. Hepsi tam
İfalarda yakıt sorunu var abi. Bi türlü düşmüyor. Fabrika çıkışındaki gibi kaldıysa az yakıyor ama bi kere kurcalandıysa bitiyor işi. Bi arkadaşta var 60 kuruş mu ne yakıyormuş motor. Çok güçlü çok atik oluyor ifa. Ama yakıt sorunu var işte.
MZ grubunda bi arkadaşta ifa var onlada takas etmemiştim. Sen ne dersin İfa hakkında?
Burda bi motor tamircisi arkadaşım var. Motorlu testere vb şeylere bakıyor. Eskiden motosikletede bakarlarmış. O bi karbüratör vardı bi bakayım demişti. Yarın inşallah ona bakacak. Eski cross motorunmuş.
matrax33
19 Aralık 2017, 20:21
Ben mzlerle uğraştığım zaman yan sanayi malzemesi yoktu. O yüzden bişey diyemem. Diğer karbüratörler hakkında bilgim yok. Maniloft uydurabilirsen planet karbüratörüde çalıştırır.
Ekarademir
19 Aralık 2017, 21:48
Ben mzlerle uğraştığım zaman yan sanayi malzemesi yoktu. O yüzden bişey diyemem. Diğer karbüratörler hakkında bilgim yok. Maniloft uydurabilirsen planet karbüratörüde çalıştırır.
Performansı nasıl olur ? Planet karbüratörü çoktu hurdacıda.
matrax33
19 Aralık 2017, 22:52
Fazla yakabilir ama güzel gaz yer, ben çift silindir mobiletlerde çok kullandım.
Ekarademir
20 Aralık 2017, 00:15
Fazla yakabilir ama güzel gaz yer, ben çift silindir mobiletlerde çok kullandım.
Yarın bi hurdacıya uğrayayım MZ karbüratörü çıkarsa ayır demiştim. Çıkmadıysada planet karbüratörü alırım.
Elimdeki İFA için tamir takımı sipariş ettim. Onuda faaliyete sokayım bi deneyeyim.
matrax33
20 Aralık 2017, 00:19
Yarın bi hurdacıya uğrayayım MZ karbüratörü çıkarsa ayır demiştim. Çıkmadıysada planet karbüratörü alırım.
Elimdeki İFA için tamir takımı sipariş ettim. Onuda faaliyete sokayım bi deneyeyim.
elindeki karbüratörün neyi var ki ? kanalları delinip kurcalanmadıysa, sağı solu kırık çatlak değilse işini yapar.
Ekarademir
20 Aralık 2017, 00:50
Şu an takılı olan Bing 84de yukarda yazdığım sorunlar var.
Alman MZin üstünden İfa çıktı. İlk aldığım gün motoru çalıştırmıştım. Sonradan açıp temizledikten sonra bi daha çalıştıramadım. Cıvataları çok kurcalanmış ve tornavida tutmayacak hale gelmiş. Aynı şekilde memelerde tornavidayla tutulmuyor. Tamir takımını değiştirdikten sonra çalıştırabilirim diye düşünüyorum.
matrax33
20 Aralık 2017, 01:01
Alman mz diyosunda mz'lerin hepsi alman. Kanuni olanlarla kalite olarak tek fark etiket. Hatta kanunilerin km/devir saatleri sele dizaynı daha kaliteli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------
Bunların 125likleri var bide 4 zamanlı, motorunu neyden devşirdiler bilmiyorum ama taş gibidir. Bitmez. 96 modelini arkadaşım hala eşşek gibi kullanıyor 200bin kilometrede motor.
Ekarademir
20 Aralık 2017, 19:46
Alman mz diyosunda mz'lerin hepsi alman. Kanuni olanlarla kalite olarak tek fark etiket. Hatta kanunilerin km/devir saatleri sele dizaynı daha kaliteli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------
Bunların 125likleri var bide 4 zamanlı, motorunu neyden devşirdiler bilmiyorum ama taş gibidir. Bitmez. 96 modelini arkadaşım hala eşşek gibi kullanıyor 200bin kilometrede motor.
Abi ben alman diye kaliteyi filan vurgulamıyorum. İki tane motor aldım ya ben. İlk aldığım kanuni idi. İkincisi alman. O yüzden ikisini ayrım yapmak için alman diyorum. :)
MZ keşke devam etseydi diyorum böyle şeyleri duydukça.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------
Fren konusundada birkaç acı tecrübe oldu. Bu fotoğraftaki yaptığım ikinci fren pedalıydı. Bi süredir nasıl birşey yapacağımı düşünüyordum çünkü çok tipsiz duruyordu.
https://lh4.googleusercontent.com/zmLvfkEoKcFgUOUxec3913r2wNq7Wb4CLrLt6MSFa2XzuFWwDd 6yj7NK7d0GAtiIrXO4W9zSO2DjWlO_bD5s=w1366-h635
İlk aldığım kanuni MZin şasesi kasacıda duruyordu. Ondan fren pedalını kestim.
https://lh6.googleusercontent.com/GBjSN-15S0SuvbwTWM0f1TD9tz8YLim8NrQs4vinorYmlepJzaryPbcg 7o-7vguT9eNCOZJXVQao_BSc2Ndf=w1366-h635
https://lh4.googleusercontent.com/nKSr9ahWaK6nd3t9G2cV3_e9LgN6tPFW08pqED8ecKGShGAZgN bRupOKaxMYxZ8Cl2UH0xNk5x4t7gFJN9VR=w1366-h635
Menteşe yerine kullanmak için ancak cıvata aklıma geldi. Zaten görünmeyecek yerde olduğu için çokda sorun değil. Üç tane somun taktım. İlk baştakini pedala kaynatacağım. Diğer ikisini önce birbirine sonrada şaseye kaynatacağım. Cıvatayı ise söküp takmada kullanacağım. Sabit olmasın diye böyle birşey yaptım.
https://lh3.googleusercontent.com/vRZkmcEDWAC1nZ1dpfq-2rYk1Y8ZKjz-s_hxHyJyd1How2R4LDI7GbuEYC9trBqiv1H05cRMQGwceNoLFQ oi=w1366-h635
Pedal uzun geldiği için onuda kısalttım. Tam ayağıma göre ayarladım.
https://lh4.googleusercontent.com/jelcjiBANHAAcUq3rxn5Qj_0yjY-UalK5JGxQh7A2qP0uy3_RIhKrgb_3x00-ujfp_XKnhbsA9Ekwg4n3cmD=w1366-h635
https://lh5.googleusercontent.com/3n7R9vI8ebaShTho7hNedotmWeubTRAGhrEsY62Df2ZcGpTmRi iJjgSByEoSKyVfaNQEOdFNQeHqGyqgWOSF=w1366-h635
Merkezin üstündeki parçaları söktüm. Adını bilmediğim bu parçayı pedala kaynattım.
https://lh5.googleusercontent.com/JxXHAo11JzKbi2AC-ypb_Qe-PXRynulVhvdBJS0-TdL7KwyG75xL6z9_abPuXRASMwLoE97a3fM2-onz2pRy=w1366-h635
Mz şasesindeki eksozu tutan boruyuda kestim.
https://lh6.googleusercontent.com/XhroMQYDnQPmJs6nIkBwnnIrY3fXj4i56seVY-bscWFmQ4Ybt2kWTMcp735LhNk_ag3c6Pn8WB2w8yIMRZ-f=w1366-h635
Borunun ucuna somun kaynattım. Bu sayede ayar cıvatası gibide kullanabileceğim.
https://lh4.googleusercontent.com/kdbiwjFrxWrJyHkSrDcKxFFv_hCfZgYScdYquxBjy6TfoGsTYW 8FKm3LxMMKlIH63ZGMrKBSvDSUYd5BCbLu=w1366-h635
Buda merkeze takılan parça. Onun içinede cıvatayı sokup kaynattım.
https://lh6.googleusercontent.com/tjOGAATerq34h4S38i4vzpjGOlP5OKeR9W-fcr7SynpcYQO8Y_8-j3dhxFw8YxD7PpARzJdHn69E8XIUmHPX=w1366-h635
Pedala takılacak kısmı önce çekiçle ezip sonrada taşla oval hale getirdim. Güzel gözüksün. Sonrada ortasını deldim.
https://lh3.googleusercontent.com/zAwd0V_2RuW98vbFP1dArUWsVPcBB3O9lq8622kIRS2uC7Jppn 4t5pI79QCQCt3t4t2RhTodzo8dtaPcbJeG=w1366-h635
Yerine taktım böyle duruyor. Üst tarafı takılı değil şu an.
https://lh3.googleusercontent.com/N_1zGg1gVfywhga9lX9JRZJODSk2CytGXiqr8aKCh6OE71m7dR LpU8sSFQJa9d_9M89pDC-cBC1hfcoecp4S=w1366-h635
Ve bitmiş hali. Eskisine göre bence çok çok iyi durdu. Kullanımıda kolaylaştı. Hidroliği doldurup denemedim daha. Ama sorun çıkaracağını sanmam. Tabi böyle kalmayacak. Sonra bunu güzelce zımparalayıp, kaynak izlerini kaybettikten sonra tek tek boyayacağım.
https://lh6.googleusercontent.com/8lJq2KOraeOq9fwH-7w5cEIk7CNTDZPc74IwS9IwYNGsaJQKgUgQAPALenKRRBTSVR_ PPiYrqTuc0yfjyWRy=w1366-h635
Sonrada eksoz işiyle biraz uğraşayım dedim. Presciye gittim ordaki saclara bakıyordum. Kromlu sac vardı ama oda 0.5 mm. Çok ince teneke gibi bişey. Neye kullanacağımı söyleyince üst kattan delikli sac getirdi, benimde hoşuma gitti onu kestirdim ölçüye göre.
https://lh5.googleusercontent.com/EaBPncmZ5MntImJdAIl-hpyDpangjYPaZdB93S5sfpxbBwFnQnnsR-NOEbeg9yGZP5X27a7KF6Z8R7bwuyAH=w1366-h635
Oval şekilde büküp cıvata geçecek yerlerin deliğini genişlettim.
https://lh6.googleusercontent.com/grr9_OC2u8wY6E6rxFzInGdhYPbw4xyiPvLihJXQi-aSuDgbr8Um8ol8ceDmDsoRgl1C_tqicKRAQSvTq0Hg=w1366-h635
Susturucuya emaneten taktım böyle duruyor.
https://lh5.googleusercontent.com/lrn0dGV4fTVTm54thDx8VnONZiUQ6xHVXh1DbtA73C8BJua_hz auzOWrgKdjBnTGg47AGkmiknOhlWw-PUGh=w1366-h635
Salyangoz kısmıda böyle duruyor daha somun kaynatmadım. Onu eksozu söktüğümde halledeceğim.
https://lh6.googleusercontent.com/DgMvz0on_jLpgHLX7-sX_vDyYzjDSBkQONo15QJ8FjZqjAhKusvctbRgGSu8SA79Wjpc unZa8wBJWGwTkqgg=w1366-h635
Altınada ısı yalıtımı için olan bantlardan kullanırım yada izocam gibi birşey. Onu koyup üstünede bu delikli sacı cıvatayla tutturduğumda bacağıma sıcak gelmez diye düşünüyorum.
Bugünlük bu kadar. Fazla birşey yapamadım. Vakit kısıtlıydı. Aksaray Motosiklet Gezginleri grubundan tanıştığımız arkadaşım Ali'nin yanına gittim. Karbüratör var demişti. Zamanında kullandığı cross motorun karbüratörü varmış. Sağolsun onu bulup verdi. İspanyol malı sanırım. Giriş çıkış çapları benimkiyle hemen hemen aynı. Ona conta kestirdim ve benzin girişi için rekor aldım. Biraz kurcaladım baya teferruatlı birşeye benziyor. İnşallah haftasonuna takıp deneyeceğim.
https://lh5.googleusercontent.com/j0pEXcDi498dut4-Dkmm-QxDji96HEU-jU853BZnsLmjQhQkkre_5Aq8sWS0W7Ph6HwsmR3md6BCoVYjai AX=w1366-h635
Ekarademir
30 Aralık 2017, 22:23
Fotoğrafları facebooka yükleyip ordan link veriyordum. Ama niyeyse sürekli olarak sorun yaşıyorum. Eskiden açtığım konulardaki fotoğraflar birkaç ay sonra silinmeye başlıyor. Fotoğraflar aslında duruyor hesabımda ama forumda link kırılıyor.
Geçen hafta bu konuya eklediğim resimlerde gitmiş. Farklı bi upload kaynağı kullanmaya başladım. İnşallah bunda sorun yaşamam. Frenin fotoğraflarını o kaynaktan yükleyeyim. Bugün frenin havasınıda aldım güzel çalışıyor.
https://i.hizliresim.com/Gy6Dqb.jpg
https://i.hizliresim.com/yzYqyn.jpg
https://i.hizliresim.com/6ygN4l.jpg
https://i.hizliresim.com/WGBDl4.jpg
https://i.hizliresim.com/3przX9.jpg
https://i.hizliresim.com/ROmDaY.jpg
https://i.hizliresim.com/pGyn7o.jpg
https://i.hizliresim.com/kX462J.jpg
https://i.hizliresim.com/NOaDyg.jpg
https://i.hizliresim.com/a19Y42.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------
Salyangoz eksoz macerasınıda bugün bitirmiş bulunuyorum. Elimde önceden düz boru vardı. Onu tekrar takmak istedim. Salyangozla daha çok uğraşmak lazım ve ben eksoz mevzusundan sıkıldım. Bugün Çapan'da yanımdaydı. (forumda capan68) Onla beraber eksozu kesip biçip taktık. Sesi çok güzel oldu. Gidişide iyi. En azından bacağımı yakmaz artık. :mrgreen: Ben yaptığım işlerin fotoğrafını çekmemiştim. Arkadaş uğraşırken çekmiş bizi. Onları atayım bari.
https://i.hizliresim.com/rJW5g1.jpg
https://i.hizliresim.com/PO8157.jpg
https://i.hizliresim.com/ZOvXLz.jpg
Akşamda atölyeye soktum motoru. Atölyeye geçen hafta yeni bi düzen vermiştim. Soba kurmuştum. Soğuklarda çok iyi oluyor.
https://i.hizliresim.com/ROmrVo.jpg
Yarın hava güzel olursa Kırşehir tarafına gitmeye niyetlendik. Hava kötü olursada motorun diğer işleriyle uğraşılacak.
Bu konuda bahsettiğim jawa'yı Çapan'a aldık. Enjeksiyonlu motor nesine zaten onun. Mis gibi iki zamanlıya binmek varken. :mrgreen::mrgreen: Buda geçen günlerde bi geziden.
https://www.instagram.com/p/BdK-i6dg-Rl/?igref=ogexp
Burdada motoru test ediyorum
https://www.instagram.com/p/BdKs4lmAGKM/?igref=ogexp
yusufkalaz
30 Aralık 2017, 22:38
Gece postasını aldim güzel bir uyku uyuyabilirim.Elline sağlık abi,sonunu merak ediyorum.
matrax33
30 Aralık 2017, 22:44
gara jawa eksozlu ogar sesi duymayalı çok oldu. Şunun bi mz sesi karışmamış olanı çekseniz ya hayrına ?
Motor hayırlı olsun bu arada.
Performansı nasıl beğendin mi ? mz le kıyaslarsan ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
öbür vidyoda varmış eyvallah :)
Ekarademir
31 Aralık 2017, 04:06
gara jawa eksozlu ogar sesi duymayalı çok oldu. Şunun bi mz sesi karışmamış olanı çekseniz ya hayrına ?
Motor hayırlı olsun bu arada.
Performansı nasıl beğendin mi ? mz le kıyaslarsan ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
öbür vidyoda varmış eyvallah :)
Benim motora göre iyi gidiyor gibi. Tam anlayamadım ama. Benim çok hoşuma gitti motor. Tın tın tın sokaklarda gezmelik olmuş o motor.
Birkaç eksiği vardı onlarıda hallettirdi arkadaş. Debriyajında ve vitesinde sorun vardı. Şimdi güzel. Yarın bi daha denerim inşallah.
matrax33
31 Aralık 2017, 09:41
Jawalarda bu gün quick shiftet denen debriyajsız vites değiştirme var. Sizinki çalışıyor mu?
Ekarademir
31 Aralık 2017, 21:42
Jawalarda bu gün quick shiftet denen debriyajsız vites değiştirme var. Sizinki çalışıyor mu?
Debriyajda ve vites kolunda sorun vardı. Bazen vites yükseltirken marş konumuna geçiyordu. Birde vites yükseltmek için kolu baya havaya kaldırmak gerekiyordu. Benim Kayseri'de olduğum gün Çapan yaptırmış onu. İçinde parça kırıkmış değiştirmişler çıkma parçayla. Şimdi düzelmiş ama ben kullanmadım bilmiyorum çalışıyor mu.
Bide o dediğin özellik her vasıtada olabiliyor abi. Kamyonuda ben bazen üşenip öyle debriyajsız kullanıyorum. Kendi motorumuda öyle kullandığım oluyor. Jawada tabi daha kolay oluyordur. Ben tam devri bulmazsam kütürdüyor. :mrgreen:
matrax33
01 Ocak 2018, 00:14
Hayır hayır jawalarda mekanik sistem var. Vites koluna basınca veya yukarı çekince denriyaj ayırıyor.
Ekarademir
01 Ocak 2018, 03:32
Hayır hayır jawalarda mekanik sistem var. Vites koluna basınca veya yukarı çekince denriyaj ayırıyor.
Evet abi onu duymuştum. Yağmurlar dinsinde deneyeyim. Güya bugün çıkacaktık. Sabahtan beri aralıksız yağıyor.
Ekarademir
17 Ocak 2018, 00:02
14 gün olmuş konuya yazmayalı.
14 gün içinde baya şey değişti. Uzun uzun yazayım. Zaten bu konuya bir daha uzun uzun yazamayacağım.
1 Ocak 2018 yılın ilk gününde Madrun sürüşü vardı. Dün akşamdan atölyeye koyduğum gayet güzel çalışan motoru çalıştırmak istedim. Bi türlü çalışmadı ateşleme gitmiş yine. Bende kızdım motoru orda bıraktım. Bi nevi küstüm yani.
Ben Scooter tesisatı çektim malum. Gerçi CG'De çeksem farketmez. O motorların çevirdiğ devir belli. 7-8 bin. MZ çok yüksek devir çeviriyor özellikle açık hava filtresi ile. Orjinalle oda 8 çeviriyor. E bende devirli sürüyorum habire bi yerleri bozuyor. Devir saatinde 12 filan görüyordum sonra oda gitti bozuldu saat.
Önce statör bozuldu. Onu hallettim bahsettiğim günde beyni yakmış. Bende en son kızdım bıraktım. Zaten amacıma ulaşmıştım bu projede. MZ olarak iyi kötü baya zaman kullandım. Motor hakkında bayada bilgi sahibi oldum. Bi tane düzgün bi motor alayım yol yapmaya ve normal zamanlardada kullanmaya diye düşündüm. Tulpar'ıda artık arazide filan kullanırım diyordum sadece. Aslında MZ'in pek sorunu kalmadı. Bi karbüratör bulsam bide ateşlemeyi düzeltsem yeterli. Ama ben motordan sıkıldım iyice. Başlangıç motoru olarak kullandım. Hem motosiklet sürmeyi öğrendim. Hemde motor mekaniği sökme takma gibi şeylerde baya seviye atladım.
Başladım ilanları karıştırmaya. Bayada forumda araştırma yaptım. Benim amacıma uygun olan motor aslında Tenere. Hatta İzmir'de bir tane vardı çekme belgeli toplanacak halde. Onu aradım biri gelecekmiş haftasonu. O kaldı. Bikaç motor daha aradım. En son KTM'lere bakıyordum. KTM'nin büyük motorlarına zaten hastayımda benim umudum olmadığından pek bakmıyorum. Çünkü KTM'ler baya pahalı oluyor.
Bi ilan buldum. Açıklamayada her türlü 4t motorla takas olur yazmış. Aradım konuştuk dedim böyle böyle. Olduğu gibi anlattım motoru. Takasta kabuıl edersen orjinale çevirip veririm diye. Konuştuk anlaştık benim motoru 3e saydık onunkini 8. 5 üste vereceğim. Bence gayet mantıklı. Bide o model KTM tam bana özel yapılmış gibi. KTM 640 adventure motor. Dağ tepe gezmek için ideal. Konforsuz olsada uzun yoldada gider. Oda arazide vurup kırmaya motor almak istiyor. Yani takas ikimiz içinde çok uygun. Dört ayağımın üstüne düştüm kısaca.
Neyse işte geri bende işlemlere başladım. Eski motoru takacağım üstüne. Bide aldığım parçalar vardı onlarıda takıp vereyim dedim.
Kuyruk için Asya 200gy grenajından almıştım. Zonghsene uygunu yoktu. Onu ölçtüm büyük geldi.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239445_1442144729230017_6198906777602874884_n.jp g?oh=66b899874112ae157d0ee10cb20658c3&oe=5ADF5E46
Bantla işaretledim kesmek için.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239361_1442144622563361_7840760441040034007_n.jp g?oh=1f865cd15a86bf1d9702885f60e0e36c&oe=5AB14127
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731195_1442144792563344_3896653422063160384_n.jp g?oh=f20cce0a68b2d6ca56749625219bb2ef&oe=5AF06DE7
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731067_1442145342563289_201866174343910706_n.jpg ?oh=4deb0341d6982f75b280364c8b61b981&oe=5AE8A987
Alttaki parçayı hızlı yapıştırıcı ile yapıştıracağım. Ortadan kestiğim parça.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239777_1442145199229970_7132318709965067399_n.jp g?oh=752c8e3da93527dff3e6721484edc127&oe=5AF9E2CE
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26814667_1442143612563462_1130170468389796398_n.jp g?oh=8c235c8c143827cf0d5723f708fa6edc&oe=5AF62DE6
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239636_1442144022563421_6419089452945972725_n.jp g?oh=958a15160ae48f52a99cc3365b5075bc&oe=5ADC141C
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239495_1442143992563424_2982271545464459051_n.jp g?oh=a56031cd2cf1bc1a365aa67e66a680d2&oe=5AEF9D57
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239883_1442143589230131_2831412867304403471_n.jp g?oh=e0a27629db2b8d67b47d0c06eed34e34&oe=5AF5B336
İlk müsait zamandada MZ alt takımını aldım üzerinden.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26730628_1442143385896818_7647687371495216068_n.jp g?oh=b56d6ea15a2bb7f7314a366638a9ba02&oe=5AFB06A2
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26815366_1442143355896821_7436346311855054692_n.jp g?oh=76070be33addfec7cef7a5ce25375bbe&oe=5AF191B2
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26904333_1442143449230145_6254871887691232447_n.jp g?oh=69676b04fde4cffd11e436e282420b05&oe=5AF75E41
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26904754_1442143562563467_6888049330042864695_n.jp g?oh=6b7c510ec1cbd93f873a71566cd768a9&oe=5AB117E0
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731398_1442143465896810_3490454279346574153_n.jp g?oh=f0e41ee21bbec41d7bb84ce25a3d4a22&oe=5AF18739
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26733369_1442143525896804_1585204369417167602_n.jp g?oh=b52090b2ac4725b3afa627cbc8a38c9b&oe=5AEDEA5A
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26814554_1442144512563372_4437175466457328996_n.jp g?oh=d56aac229ca4c0a11c94dc00d5f73978&oe=5AFD6BD6
Sonrada motoru komple soydum.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26730861_1442145402563283_3372482501746234880_n.jp g?oh=04f13cdde9836c59a5bdb11a9ea40a00&oe=5AE52603
Sanayiye gittim. Önce yıkayıp yağlardan arındırdım.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26992724_1442144782563345_4399344777204708802_n.jp g?oh=28e4e001463306510bdee26095d46069&oe=5AF33A7F
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26805067_1442143982563425_5240050854490708217_n.jp g?oh=949b8fdaff464a8783ff7029e43a7e5b&oe=5AF9647B
Yerlerini ayarlayıp motoru koydum üzerine.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239653_1442143909230099_6038408360071068959_n.jp g?oh=2e36666521e14140341151a07a8d0c7a&oe=5AEEBEB5
Önceden söktüğüm demiride öne kaynattım. Koruma olarak kullansın alacak kişi.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26733409_1442143825896774_1873101728975929266_n.jp g?oh=dc8dbecb9139421ba1dd5ff97d01ac53&oe=5AF5C482
Öndende tekrar bağlantı verdim boru kaynatıp.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26904070_1442143762563447_7333514922976777390_n.jp g?oh=51e974c8f3aa901c25d6ef14188b8d13&oe=5AE48CF3
Zincir muhafazası almıştım onunda yerini ayarlayıp taktım.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26230029_1442145289229961_7196823402550525924_n.jp g?oh=bfbe566306abbb33edbb9322cfda5acf&oe=5AEAAA80
Bunlarıda yeni almıştım. Benimkiler kırıktı pek düzeni yoktu. Motoru alacak kişiye kısmetmiş.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26231659_1442145429229947_6720891251494466450_n.jp g?oh=03f3232e1eb8926a12d4bfa705b161da&oe=5AF9C5EC
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239569_1442143509230139_7862740372477817538_n.jp g?oh=be363efc8aaf73aab4b67acc7c152360&oe=5AE30150
Motora komple yeniden tesisat çektim. Eski tesisatı baya karıştırmışım. Artık elektirik işinde usta sayabilirim kendimi.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26992593_1442144169230073_5655871274727616137_n.jp g?oh=64dbe2607e6dc678442667fcd79be62e&oe=5ADED8F3
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26805407_1442145019229988_1920354315411996770_n.jp g?oh=9af16f1157d5c1d96d7a59cc8ab90ea6&oe=5AE1B456
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26734360_1442144102563413_4252711880410657697_n.jp g?oh=3843193b7e0e63bcc5fae9d3fd84ce07&oe=5ADD3FC0
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26907764_1442144275896729_7768781168058919892_n.jp g?oh=547ea12ba3c5452765eac4a86f38a05b&oe=5AECA90C
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731544_1442144255896731_4690106080513818674_n.jp g?oh=961e68cfe6885b8254859555c5de396d&oe=5AFBE186
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26907355_1442144939229996_6260968715230993664_n.jp g?oh=8fb640b38da6bd7334845a56c423ee7c&oe=5AF82275
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26238951_1442145645896592_4487985539834575086_n.jp g?oh=225e29f371e5979823f3dc5a56ac17b2&oe=5AE45C02
Motorun işi bitti. Çalışması vs gayet güzel. Birkaç gün bu haliyle bindim. MZ'e gerçekten kesinlikle yetişemez. Hiç güç yok bunda.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26814584_1442145539229936_6815789378637252752_n.jp g?oh=d640f77086703b9cd858ea2ecb9791ee&oe=5AFDADF5
Maceranın nasıl son bulduğunuda buraya koyayım bari.
Haftasonu motoru Kocaeli'ne götürüp takas etmeyi planladık. Cumartesi gecesinden yola çıkıp pazar gününüde orda değerlendirelim istedik. Daha önceden açtığım gezi başlıklarında bahsettiğim Çapan ile gideceğiz. Forino marka arabası var bi şekilde sığdıracağız ona.
Motorun önünü söktük sığsın diye.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26805225_1442145565896600_5196696271178068253_n.jp g?oh=f620c07c8a7bae57697586ed2a6d4327&oe=5AE02772
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731046_1442145849229905_2203778033316366454_n.jp g?oh=412dec970004d01e94b8df79102a6661&oe=5AFCBC20
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239631_1442145739229916_155461430510060625_n.jpg ?oh=9b0fff75061903618d7fc6f859ff9a01&oe=5AF93585
Çapan çok düşünceli. :mrgreen:
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26239920_1442145512563272_5658985637742510974_n.jp g?oh=bac83627762361c96c8385e4745efb18&oe=5AEDC9A5
O iş tamam.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731281_1442145815896575_9109928184605666513_n.jp g?oh=ccfb7ddca521505374fd157cde084ecb&oe=5AFE755D
Motoru yükledik çıktık yola. Yolda oyalanarak gittik acelemiz yok zaten. Hatta sabaha karşı uykumuz gelince çektik kenara uyuduk hiç zorlamadık.
KTM'yi sabah ilk gördüğümde aşık oldum. İlk görüşte aşka inanır mısınız? :mrgreen: Aslında çoğu kişiye göre tipsiz bi motor olabilir. Ama bence ayrı bi çekiciliği var. Zaten benim hoşuma giden belli başlı motorlar var. KTM olmasa tenere alırdım.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26814720_1442144862563337_743940508971773987_n.jpg ?oh=2b398fbfab4494a0237a5eeea8969287&oe=5AF5D550
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26815348_1442145662563257_5011079661600643566_n.jp g?oh=3bf6347d968eebfeca8f22698a978284&oe=5AECFC96
Motoru tekrar orda toplayıp ayaklandırdık. Çalıştırdım teslim ettim.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26730800_1442145612563262_5599904030399521796_n.jp g?oh=6be3a601729e2be802ff4d0321c5369e&oe=5AEF2AD2
Sonrada KTM'yi sığdırmak için plan yapmaya başladık. Fiorino gerçekten ufak bi araç. Doblo tipinde olsada ondan kısa. Arka koltuğu zaten sökmüştük. Ön koltuktan geriye 140 cm yer var. Motor 200 cm. Hiç olacak gibi değil. Baktık olmuyor öndeki yolcu koltuğunuda söktük orda. :mrgreen:
Motorun sığması için birazda onu sökmek gerekti.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26805399_1442145129229977_3812224382991735307_n.jp g?oh=343de0c37c803578eba4468ba2a5adaf&oe=5AE8DC67
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26238985_1442144402563383_8081860173849444634_n.jp g?oh=cfc9f107bdfef7f51479734bb069d863&oe=5AFC4A7F
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26814738_1442144315896725_90539649465359929_n.jpg? oh=87a4c19c583593768ae1880491f27eed&oe=5AE3427F
Çapan'ın yol arkadaşı. :mrgreen:
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26907256_1442144349230055_1185739720462568135_n.jp g?oh=38d3441fe65821a92ee0266ffdb2df76&oe=5AF4AE13
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731144_1442144459230044_8005050650020864666_n.jp g?oh=c2275a6be8dbd8184e95c5d30cf7133e&oe=5AF3D153
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731272_1442145472563276_2725274345542000511_n.jp g?oh=2df70a195571ac786bdc0a62fca43046&oe=5AB10CC9
Takas ettiğimiz kişinin adı Ali. Sağolsun çok güzel ağırladı bizi. Yatacak yerimizi ayarladı. Yedirdi içirdi. Onlada hatıra olsun diye bi fotoğraf çekmiştik. Motor sayesinde tanıştık sık sık konuşuyoruz.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26804968_1442145075896649_4521445972017224281_n.jp g?oh=16632c7a475961866669ed9d2f61f836&oe=5AFD02FC
Satış işlemlerini Pazartesi günü halledip yola çıktık. Benim yerim biraz konforsuz oldu ama neyse. Ön koltuğu arkaya emaneten koyup oturdum. KTM inceleye inceleye bitirdim yolu. :mrgreen:
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26815225_1442145185896638_8426335145972342691_n.jp g?oh=6fdc4bdbe6ecde5d82493ee9a13f8912&oe=5AE92B25
Beraber çok maceram olan, benim için yeri bi başka olan, arkadaşlar arasındaki namıyla zongşen'i tabiri caizse atıp geldim.
Yaptıklarımdan açıkcası pişman değilim. Çok şey öğrendim geçen zaman içinde. Çok güzel şeyler yaşadım. Ha arızaydı şuydu buydu derken kötü günlerde oldu ama onlar önemli değil.
MZ motoru ve şasesi kaldı. Onları parça parça satabilirim aslında. Ama satmak yerine müsait bi zamanda klasik olarak toplamayı düşünüyorum. Tabi önce bi ruhsat plaka uydurmak lazım ona. Sonrasında inşallah gerisi gelir. Önceliğim KTM'yi biraz toparlamak. Ufak tefek eksikleri var ve birde boya istiyor.
Konuyu 4 Haziran'da açmışım. Kaba hesapla sekiz ay olmuş. Düşününce bayada uzun sürmüş. Bu tarihten önce pek fazla bilgim yoktu motosiklet hakkında. Ama şimdi baya şey öğrendim. Ve çoğu kişi uzak dur desede KTM'den korkmadım. İşin içinden çıkabileceğimi düşünüyorum.
Bu zaman dilimi içinde çok kişiyle tanıştım. Bu forumdan çok kişiyle forum dışında konuşuyoruz. Sosyal medya üzerinden. Ve hangi şehire gittiğimde kimi arayacağımı biliyorum. Nasipse yüzyüzede görüşeceğim, bi çayını içeceğim insanlar var. Aynı şekilde bende Aksaray'a gelince beklerim. Kim olursa olsun motosiklet sevdalısı olması yeterli.
MZ kullanıcıları ile tanıştım mesela. Yüzyüze görüştüğüm sürekli konuştuğum insanlar var. Ve şunu anladım MZ Jawa gibi eski tip motorların gerçekten aşıkları var. Adamlarınki farklı bi tutku. Başka motorlarda böyle marka fanatikliği görmedim açıkcası.
Konuyu takip eden, destek olan herkese teşekkürler.
Sürç-i lisan ettiysem affola.
chevy64
17 Ocak 2018, 00:23
Hayirli olsun yeni makine. 640 larin Bu kasalari daha guzel geliyo gozume benim.
Bunda da var mi planlar?
Ekarademir
17 Ocak 2018, 00:26
Hayirli olsun yeni makine. 640 larin Bu kasalari daha guzel geliyo gozume benim.
Bunda da var mi planlar?
Sağolasın. Var tabide onunki tamirat. Marş dinamosu çalışmıyor. Km göstergesi çalışmıyor. Onları halletmem lazım. Grenajları söküp yeniden boyamak lazım çizik çok. Debriyaj maneti kırılmış söküp onu kaynattırdım bugün. Uğraşmaya devam yani. Sağlam vasıtayla işim olmuyor pek. :)
chevy64
17 Ocak 2018, 02:16
Bende klr 250 topladim yeni. Aslinda 2 yildir bende ama hem binip hemde ugrasiyorum ufak ufak.
Kolay gelsin simdiden
yürekçe
17 Ocak 2018, 02:39
Ooo yeni oyuncular transfer etmişsin..
Şampiyonluk garanti bu yıl desene ;)
matrax33
17 Ocak 2018, 02:55
Hayırlı uğurlu olsun. Macera yeni başlıyor.
İlk dişe dokunur motorun bu sanırım. 8 bin lira 600 cc ktm için uygun fiyat. Çinli parası. İnşallah illahlah ettirmez.
Motorun park ettiği yerdeki yağ damlaları gözümden kaçmadı. :)
En kısa zamanda sıcakken rölantide çalışma sesi bekliyorum. En az 2 dk olursa iyi olur.
Ekarademir
17 Ocak 2018, 20:18
Bende klr 250 topladim yeni. Aslinda 2 yildir bende ama hem binip hemde ugrasiyorum ufak ufak.
Kolay gelsin simdiden
Sağolasın. Forumda başlık açıp paylaşsan güzel olur. Böyle revize işlerini takip etmek zevkli oluyor.
Ooo yeni oyuncular transfer etmişsin..
Şampiyonluk garanti bu yıl desene ;)
Bu son oyuncu olacak inşallah. Allah'tan bi mani olmazsa hazırda bekarken şampiyonluğa koşma niyetim var. Ve bu yaz inşallah ziyaretine geleceğim Mersin'e.
Hayırlı uğurlu olsun. Macera yeni başlıyor.
İlk dişe dokunur motorun bu sanırım. 8 bin lira 600 cc ktm için uygun fiyat. Çinli parası. İnşallah illahlah ettirmez.
Motorun park ettiği yerdeki yağ damlaları gözümden kaçmadı. :)
En kısa zamanda sıcakken rölantide çalışma sesi bekliyorum. En az 2 dk olursa iyi olur.
Sağolasın. İki gündür alışmaya çalışıyorum. Aşırı tork var. KTM gerçekten denildiği gibi deli bi makinaymış. Gazı milim fazla çevirsem altımdan kaçmaya çalışıyor. :mrgreen:
Yağ benimde dikkatimi çekmişti gitmeden önce. Başka bi 640 kullanıcısı yağ kaçağının kronik sorun olduğunu söylemişti. Gerçi bikaç gündür kullanıyorum gittiğim yerlerde hiç yağ damlatmadı. Eski motorla 5 dk durduğum yere işaretimi bırakırdım. :mrgreen: Bunda henüz öyle birşey yok.
İnşallah haftasonuna çekerim videoyu.
Forumda ktm için başlık açmıştım yöneticiler onaylamamış. Sorularla baya kafanı şişireceğim yine. :) Bir takım sıkıntılar var motorda.
KTM250
17 Ocak 2018, 21:04
Erdi hayırlı uğurlu olsun,İnşallah sorunsuz binersin,benden ilk tavsiye motora özellikle blok kısmına orjinal olmayan parça takma .)
Ekarademir
17 Ocak 2018, 21:14
Erdi hayırlı uğurlu olsun,İnşallah sorunsuz binersin,benden ilk tavsiye motora özellikle blok kısmına orjinal olmayan parça takma .)
Sağolasın. Blok kısmına şimdilik bi müdahale görünmüyor. Marş dinamosu yapmam lazım. O orjinal olmayacak gibi. Bugün debriyaj teli uydurdum. Orjinali 50 liraymış ben 5 liraya hallettim o işi. :mrgreen:
emremm
17 Ocak 2018, 21:17
Hayırlı olsun.:)
Ekarademir
17 Ocak 2018, 21:26
Hayırlı olsun.:)
Allah razı olsun
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO