PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tulpar - Custom Enduro Projesi



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

matrax33
13 Kasım 2017, 22:13
Evet sen bir dediğimi araştır.1990 ve 2005 yılları arasında ktm bi çok alanda husabergten teknoloji transferi yapmıştır.Hatta sloganları bile huesabergtendır.Dolayısıyla bu soldan kickstart sistemleri şanzuman yapıları ekzantirik vs bi çok parçası acayip benzerdir.

Olabilir. Zaten birleşmediler mi ? Ama ayak marşını sağa sola almak pek teknolojik transferden sayılmaz. Ayak marşı eskiden beridir sola koyulur. Benim bildiğim 2000 öncesi tüm motorlarda solda. 1960-2000 arası Türkiye de gördüğüm bindiğim tüm motorlar soldaydı. Sağa koyulması aslında yeni bişey.
Enduro yaparken vakit kaybetmemek için motordan inmeden çalıştırma amaçlı sağa geçtiğini düşünüyorum.

Mesela kavrama genel olarak solda, ateşleme sağdadır. Yeni motorlarda bu düzende baya bir değişti. Her marka farklı bişeyler yapmaya başladı.

Ekarademir
13 Kasım 2017, 22:26
KTM250 Bence MZ'den çalmışlar. Dişli sağda kol solda. 89 modelde böyle. :mrgreen: Her zaman olduğu gibi satmaktan yine vazgeçtim. En azından muayenesi bitene kadar bende dursun. Muayeneden geçmezse başka çareye bakarım o zaman. Hemde iyice tecrübelenmiş olurum. Büyük makinaya geçmeyeyim birden.

GaCCaLL Yağmur yağınca dua ederek gidiyorum. :mrgreen: Ama arazide çamurda çok memnunum. Geçen Tuzgölüne gittik arkadaşlarla. Onlar normal motorla çamura çöktü yürüyerek çıkarmaya çalışıyorlardı. Ben durup yeniden kalkıyordum. Çamuru yara yara gidiyordum hareketler filan. :mrgreen: Yani hızada etkisi yoksa ben bu lastikle devam edeyim bari.

Ekarademir
18 Kasım 2017, 19:15
Aksaray'da bi hurdacıya kelle motorlar gelmiş. Kamyonla indirmişler. Bugün bi motor ustasının yanına çay içmeye gitmiştim. Orda bi çocuk söyledi. Zaten böyle şeyleri önce bana bi haber ediyorlar. :mrgreen: Gittim baktım. Genelde Planet var. Sonrada Jawa çoğunlukta. Mz bulamadım karbüratör için lazımdı. Adamın dediğine göre yığıntının altında mz varmış bakacak.

Mobilet eksozu buldum. Ve yeniden eksoz yapma konusunda aşka geldim. :mrgreen: İki tane eksoz aldım 10 liraya. Kasacıya geçtim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23622529_1384818868295937_6064909417569789388_n.jp g?oh=25cdf5c6f193c5054fdba4d5e413a65e&oe=5AAA233A

Tabi çok geçmeden söküp dağıtmaya başladım. Matrax abi senin dediğin gibi tüp sistemi vardı içinde. İçini boşaltması baya zor oldu.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23722547_1384818978295926_4554299179306582457_n.jp g?oh=4f82c2aaf93921a4886fc7cb3d620c95&oe=5A95E269

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23794951_1384819064962584_6360162101916962214_n.jp g?oh=602ce4f927cb139986a7f9432bd0ab89&oe=5A8BB540

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23658894_1384819138295910_8013136244269910465_n.jp g?oh=e20508645cf2ef327c21f18a72d4a7d2&oe=5A62E54F

Elimdeki dört zamanlı eksozuda kesip içini boşalttım. Onuda tüp yaparken kullanmak istiyorum. MZ eksozundan çıkan susturucu sistemi onun içine sığıyor. Yani tüp yaparken hazır olanı kullanabilirim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23658612_1384819278295896_6528086840964101470_n.jp g?oh=a2a8c46dcfad22ce5aad1b5451b4ee98&oe=5A937C1C

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23561640_1384819364962554_7496471413400211873_n.jp g?oh=4bf848602408806a095807a5431a3ead&oe=5AAC97F4

Şu şekilde duracak.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23755056_1384819408295883_1246523229709396027_n.jp g?oh=7aea9a91c41b9c5be27eb831214f693b&oe=5A9E6948

Bugün ilk defa iş ayakkabısı giymeden çalışıyordum. Breyzle çalışırken dalgınlığıma gelmiş. Koku geliyordu. Nerden geliyor diye bakarken bunu gördüm. Ayakkabıya yazık oldu bi eksoz sevdasına. :mrgreen:

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23561497_1384819504962540_445571784545308080_n.jpg ?oh=0703fef696722ff8519b27c0008ef1a3&oe=5AAB1745

Eksozu birleştirmedim. Önce burda bi sorayım diye. Şu şekilde olacak kaynatınca. Silindirin sağından geçip arkaya o boru ile devam edecek.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23622540_1384819558295868_5410082405303978320_n.jp g?oh=54866d04504f02bd9e58390b325ec02d&oe=5AAE521D

Uzunluğu 40 cm geliyor. Çapı 7 cm.

Şimdi gelelim esas mevzuya. Bu dediğim sistem işimi görür mü? Yoksa orda bi tane daha mobilet eksozu var. Onuda alıp kesip biçerek kıvrım mı versem. Orjinal salyangozdaki gibi yani önce motorun önünde döndürüp mü yana geçirsem. Ama o biraz zor olacak. Ve frene basınca ön teker motora çok yaklaşıyor. Böyle bi eksozda sürtebilir. (Daha önceden korna sürttüğü için kaza yapacaktım. )

Yada bunları bu şekilde birleştirsem. Tüpüde dediğim şekilde yapsam. İşimi görür mü. Mobiletin içinden çıkan borudan yapacağım salyangozdan tüpe giden kısmı. Yani ince olacak.

Alonedark93
18 Kasım 2017, 19:18
Benim askerlik bitti bitecek senin egzoz bi bitmedi be. :mrgreen:

Ekarademir
18 Kasım 2017, 20:00
Benim askerlik bitti bitecek senin egzoz bi bitmedi be. :mrgreen:

Bitmez benim iş. Sen hele bi çoluk çocuğada karış.

Şu an 301 silindire pazarlık ediyoruz. Bi yandanda MZ Fun grenajına göz kırpıyorum. Bitmiyor yani benim işler. :mrgreen:

matrax33
18 Kasım 2017, 20:48
Çok iyi gidiyosun. Faydası olmaz olur mu 3. eksozu da koyarsan 10 numara olur.

Ekarademir
18 Kasım 2017, 21:05
Çok iyi gidiyosun. Faydası olmaz olur mu 3. eksozu da koyarsan 10 numara olur.

Üçüncü eksoz burdaki mi abi?

https://i.hizliresim.com/mJRGdV.png

Bunu nasıl yapacağımı düşünüyorum. :)Borunun içine nasıl sokup kaynatacağım tek tek o mevzu var. Adana yapımı MZ eksozu dediğimde buna benziyor. (İçini tam göremiyorum)

matrax33
18 Kasım 2017, 21:14
Üçüncü eksoz burdaki mi abi?

https://i.hizliresim.com/mJRGdV.png

Bunu nasıl yapacağımı düşünüyorum. :)Borunun içine nasıl sokup kaynatacağım tek tek o mevzu var. Adana yapımı MZ eksozu dediğimde buna benziyor. (İçini tam göremiyorum)

ortadakini yap ses çok rahatsız ederse bulaşık teli sararsın son susturucuya

Ekarademir
18 Kasım 2017, 21:29
O halde benim önce tüp için kullanacağım boruya girecek bi ufak çapta boru bulup onunda içine girecek daire sac bulmam lazım. :)

Çok emek gerektirecek bi iş olacak. Önce Boruyu karpuz gibi ikiye yarıp içine toplarım herşeyi. Sonrada geri üst üste getirip kapatırım. Onuda susturucunun içine sokarım.

Şunu yap en iyisi budur diyeceğin çizim varmı abi senin? Madem emek harcayacağım en iyisi olsun. :) Boru çapları kapaklar arası mesafe vb şeyleride söylersen süper olur.

KTM250
20 Kasım 2017, 09:02
O halde benim önce tüp için kullanacağım boruya girecek bi ufak çapta boru bulup onunda içine girecek daire sac bulmam lazım. :)

Çok emek gerektirecek bi iş olacak. Önce Boruyu karpuz gibi ikiye yarıp içine toplarım herşeyi. Sonrada geri üst üste getirip kapatırım. Onuda susturucunun içine sokarım.

Şunu yap en iyisi budur diyeceğin çizim varmı abi senin? Madem emek harcayacağım en iyisi olsun. :) Boru çapları kapaklar arası mesafe vb şeyleride söylersen süper olur.

Benim motorda salyangoz çapı 5 cmden başlıyor 14 cmye kadar yükseliyor sonra 3cm ye düşerek tüpe giriyor. 3cm lik kısımın uzunlugu 15cm yapmışlar.Silindir çıkışı 4.95cm..

Ekarademir
21 Kasım 2017, 18:16
Peki toplam uzunluk ne kadar? Orjinale göre baya kısa olacak benimki. Yarın inşallah çalışmalara başlayacağım. Gerçi burda kar yağdı motora binilmez gibi. Kamyona atıp götüreceğim son çare. :)

Geçen pazar günü Aksaray Motosiklet Gezginleri ile Güzelyurt tarafına çay içmeye gittik. Motoru deneme imkanım oldu. Yetişemedim arkalarından. :mrgreen: Düz yolda onlar basıp gidiyordu. Ama toprak vs yere gelincede ben basıp gidiyordum. :mrgreen: Çok eğlenceli gün oldu. Motor sürme keyfine vardım.

Buda o güzel günden hatıra kaldı.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23622408_378702739251943_4529582358212885050_n.jpg ?oh=640345321bf5210bc5e1e02c72ae5b95&oe=5AAD5C41

Motorla yüksek hızlara çıkınca direksiyon sallanmaya başlıyor. Devam etse üstünden atacak gibi. Bunun sebebi rulmanlardan olabilir mi? Direksiyonda boşluk var biraz. Ön frene basınca özellikle belli oluyor. Ona göre rulman sipariş edeceğim.

matrax33
21 Kasım 2017, 20:30
Rulman falan kurcalama. Ön takımda boşluk varsa göbek kontrasını sık. Kafa sallama yüksek hızlarda normal. Fazla zorlama çok riskli. Motorun ayrodinamiği müsait değil. Ön takım arka takım komple basıp grenaj ön çamurluk vs. sökmen lazım. Apaçi cglerine döner motor 😬 Benimki 130 dan sonra atarım aşşa diyor. 120-130 bu tip motorlar için yeterli.

Ekarademir
21 Kasım 2017, 21:15
Rulman falan kurcalama. Ön takımda boşluk varsa göbek kontrasını sık. Kafa sallama yüksek hızlarda normal. Fazla zorlama çok riskli. Motorun ayrodinamiği müsait değil. Ön takım arka takım komple basıp grenaj ön çamurluk vs. sökmen lazım. Apaçi cglerine döner motor �� Benimki 130 dan sonra atarım aşşa diyor. 120-130 bu tip motorlar için yeterli.

O zaman dişlilerdeki bu ayar iyi. Öne 18 takınca 5. vitesi zor yiyor motor. Ve yediğinde ise yüksek sürat yapıyor. 16 takınca kalkışı gidişi filan güzel. Ama yüksek hız yok. 110 filan ancak. Ben buna yaparsam belki 17 diş takarım. O zaman tam uygun olacak gibi.

Abi bi önceki mesajımada bi cevap versen :) Yarın inşallah eksoz işine girişeceğim. Vakit kalırsada hava filtresi yapmam lazım. Açık hava filtresi çok kafa ağrıtıyor bide ayar tutmuyor.

aokuyumcu
21 Kasım 2017, 22:57
selamlar
kardeşim motorları yaparlarken amaçlanan maximum hıza göre gidon açısını ayarlıyorlar, yüksek hızda kafa sallamanın sebeplerinden birisi bu. ikincisi ise hızlandıkça on tekerleğin üzerindeki ağırlığın azalarak ön gidonun yükselmesi ve dengeyi bozması . eğer ön kısmın yüksekliğini biraz azaltırsan daha yüksek hızlarda kafa sallamaya başlayacaktır. ama 100 veya 110 km hız iyi bir hız daha fazlası gereksiz.

matrax33
21 Kasım 2017, 23:22
O zaman dişlilerdeki bu ayar iyi. Öne 18 takınca 5. vitesi zor yiyor motor. Ve yediğinde ise yüksek sürat yapıyor. 16 takınca kalkışı gidişi filan güzel. Ama yüksek hız yok. 110 filan ancak. Ben buna yaparsam belki 17 diş takarım. O zaman tam uygun olacak gibi.

Abi bi önceki mesajımada bi cevap versen :) Yarın inşallah eksoz işine girişeceğim. Vakit kalırsada hava filtresi yapmam lazım. Açık hava filtresi çok kafa ağrıtıyor bide ayar tutmuyor.

Eksozun ölçüsü sana kalmış, ne kadar sığdırabiliyosan. Bu salyangozun espirisi eksoz gazını burada biriktirip, pistonu geri teptirme amaçlı. Yani ne kadar çok geri tepme o kadar güzel devirlenme. Şasi durumuna göre gözede batmayacak şekildde mobilet eksozlarını doldur. KTM250 ( adamın isminide bilmiyoruz ) elindeki salyangozun giriş çıkış çaplarını vermiş.Ondan feyz al. Salyangozun tüpe doğru olan çıkış çapı ne kadar ufak olursa eksoz gazını burada rahat biriktirebilir. Eksozun hiç bir noktasında kaçak olmamasına özen göster.

KTM250
22 Kasım 2017, 17:09
Eksozun ölçüsü sana kalmış, ne kadar sığdırabiliyosan. Bu salyangozun espirisi eksoz gazını burada biriktirip, pistonu geri teptirme amaçlı. Yani ne kadar çok geri tepme o kadar güzel devirlenme. Şasi durumuna göre gözede batmayacak şekildde mobilet eksozlarını doldur. KTM250 ( adamın isminide bilmiyoruz ) elindeki salyangozun giriş çıkış çaplarını vermiş.Ondan feyz al. Salyangozun tüpe doğru olan çıkış çapı ne kadar ufak olursa eksoz gazını burada rahat biriktirebilir. Eksozun hiç bir noktasında kaçak olmamasına özen göster.

İsmim Göktuğ, Salyangozun giriş çapı 5 cm orta kısımlara doğru 12-13 cmye kadar çıkıyor sonra yavas yavas 3cmye düşüyor 3cm olarak 15 cm devam ediyor sonra tüpe giriyor.

Ekarademir
22 Kasım 2017, 19:27
selamlar
kardeşim motorları yaparlarken amaçlanan maximum hıza göre gidon açısını ayarlıyorlar, yüksek hızda kafa sallamanın sebeplerinden birisi bu. ikincisi ise hızlandıkça on tekerleğin üzerindeki ağırlığın azalarak ön gidonun yükselmesi ve dengeyi bozması . eğer ön kısmın yüksekliğini biraz azaltırsan daha yüksek hızlarda kafa sallamaya başlayacaktır. ama 100 veya 110 km hız iyi bir hız daha fazlası gereksiz.

Aynen zaten kesersem altı yere sürter. Kaldırım dağ taş dinlemiyorum şu an. Her yerde gidiyor rahatça. Hız yapsın diye bunlardan feragat edemem.


Eksozun ölçüsü sana kalmış, ne kadar sığdırabiliyosan. Bu salyangozun espirisi eksoz gazını burada biriktirip, pistonu geri teptirme amaçlı. Yani ne kadar çok geri tepme o kadar güzel devirlenme. Şasi durumuna göre gözede batmayacak şekildde mobilet eksozlarını doldur. KTM250 ( adamın isminide bilmiyoruz ) elindeki salyangozun giriş çıkış çaplarını vermiş.Ondan feyz al. Salyangozun tüpe doğru olan çıkış çapı ne kadar ufak olursa eksoz gazını burada rahat biriktirebilir. Eksozun hiç bir noktasında kaçak olmamasına özen göster.

Sığdırdığım şekilde yaptım bugün. Birazdan paylaşacağım inşallah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

Sabah hava sıfırın altındaydı. Dünde kar yağmıştı eridi geri. Önce buzları temizledim motordan. :mrgreen: Bu havada motora binmek sıkıntılı iş yola çıkınca farkettim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23843494_1388650591246098_6193677749333178159_n.jp g?oh=904d8e340436f86d0cced59ad1199917&oe=5AAB2174

Sanayiye vardım eski eksozu söktüm. Bunlarda yeni çıraklarım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23754925_1388650694579421_4542075115026666647_n.jp g?oh=20a19614789f1f5e559f90b946c9d4a8&oe=5AA14270

Salyangozun sağlamlığını test ediyor. Üstünden geçti baktı sağlammış.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23754816_1388650777912746_5531565509415786461_n.jp g?oh=acd5616d402ec0d90466b4f5788d6725&oe=5A9876BD

Daha önceden MZ için olan orjinal eksozu paylaşmıştım. Ona benzer birşey yapmak için eksozcuya gittim. 45lik borudan U şeklinde büküm yaptık. Dışarda çat ayaz var. Ve ben sanayide ki yağ sobasının hastasıyım. İmkan olsa eve bile kurarım. :mrgreen:

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23755732_1388650867912737_3636095254919593824_n.jp g?oh=eaa5ac295a0e2085f10c2c2418cb0820&oe=5AD6776F

U demiri bu şekilde.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23844557_1388650987912725_8175862324834567605_n.jp g?oh=d3a20c85174842e0b8094cd1ad50eeda&oe=5A90E5ED

Elimde önceden kalan deveboynu vardı. Ucunu kesip yerine taktım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23754759_1388651124579378_1250437319020939179_n.jp g?oh=acd72acc4704f5753e27ebaf8c6b49bd&oe=5A9496FE

Bükdüğüm boruyu denedim baya büyük oldu.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23795810_1388651201246037_5864442201032744578_n.jp g?oh=536476a3273ceb5e4d21a6cb112a7b83&oe=5AA2D7B2

Ortadan kesip parça çıkardım. Göz kararı kestim ama tam yerine göre oldu.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23795119_1388651287912695_1097092329605081132_n.jp g?oh=976c06794e6e23e71c617d043ec814b0&oe=5A989B73

Sonrada tek tek parçaları yerinde puntaladım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23795775_1388651394579351_2260459242571023234_n.jp g?oh=6be5a4bea6495d023a1fd086aace7f9a&oe=5AA21138

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23795016_1388651477912676_9179753778560172994_n.jp g?oh=6c4705d8eaedafee34372be57e32c58d&oe=5AD565DA

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23722496_1388651521246005_2337568537326304699_n.jp g?oh=ab907d4436bbff5312ccc7ee60a50b36&oe=5AA012FF

Bişeye benzemeye başladı.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23754837_1388651557912668_4148087549430298211_n.jp g?oh=a0785b9d97a1f586c149cb70f218b639&oe=5A97E770

İkinci mobilet eksozunun sadece ucunu kullanıyorum.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23795510_1388651627912661_372430940671474041_n.jpg ?oh=419cd784e1f1a42f08b847638183d68e&oe=5A95DBE2

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23722509_1388651677912656_2714362528337073870_n.jp g?oh=23c5cd47777697124a489409eef359ef&oe=5A94FBFF

Mobilet eksozunun içinden çıkan borunun çapı 25 mm. Deveboynu ise 45. KTM250'nin verdiği ölçü ise 50-30. Benim orjinal çıkış zaten 45di o yüzden öyle devam ettim. Orana uygun olan 25lik boru buydu onu kullandım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23755125_1388651727912651_5501730054167682240_n.jp g?oh=22c3b4c3ca9ce8e544299ef6cbd4a142&oe=5A950227

Parçaları halledince eksozcunun yanına gittim yine. Tüp için birşey yapmadım MZ eksozundan çıkan parçayı taktım. Matrax33 kızma buna. :mrgreen: Uygun parça bulmak baya zordu onlara.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23843512_1388651821245975_6108955451771578917_n.jp g?oh=cc46fe2f199de5ee8f49b7498d652654&oe=5AA53797

Benim puntaladığım yerleri karpitle kaynattı.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23755119_1388652004579290_6474873786130118590_n.jp g?oh=3ac8de8b2458afd9c19fed18203645fa&oe=5A9A26E5

Ordanda gelip hemen üstüne taktım. Görsel olarak diğerlerinden iyi. Dahada iyi olacak inşallah.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23754914_1388652027912621_4612414380940774519_n.jp g?oh=e2120340fd1160ea775afaeda7d89124&oe=5AD5A293

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23794981_1388652101245947_1437684723366201799_n.jp g?oh=19b0a6eedcd7f5c0230713fd785442f3&oe=5A977F68

Akşamın soğuğunda motoru zor çalıştırdım. Sabahtan beri çalışmıyordu. Soğuk haliyle pek deneyemedim açıkcası. Bi an önce toplanmam lazımdı dükkanı kapatmak için. Biraz turladım soğuk haliyle. İlk izlenim fena değil.

Borunun bağlantı yerine kelepçe yapmadım daha. O yüzden ordan baya gürültülü ses geliyor. Ordan çıkış olduğu için tüpde vazifesini tam yerine getiremiyor.

Motoruda orda bıraktım soğukta gözüm yemedi binmeyi. :mrgreen: Aksaray'ın ayazı çok fena oluyor.

Salyangoz kısmına ve tüp kısmına koruma sacı yapmam lazım. Hem bacağımı yakmasın diye. Hemde güzel durması için. Onu yapacak sacıda buldum orda. Cumartesi inşallah devam edeceğim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23755790_1388652154579275_4861889206347916243_n.jp g?oh=c993608df38da0bfd91d95169275941d&oe=5AA93D9B

Bu kaçınca eksoz bilmiyorum. Ama ilk defa bu eksoz içime sindi. Görüntü olarak çok güzel olacak inşallah. Üstünün muhafazasınıda yaptığımda orjinal duracak.

Şöyle birşey yapmayı düşünüyorum becerebilirsem.

http://www.motoyildirim.com/Uploads/UrunResimleri/thumb/8def9a87-2cc8-4e9c-aef8-64ca54669626.jpg

matrax33
22 Kasım 2017, 20:01
En son eksozu elinle tıka kaçak var mı test eti Motor stop etmiyor çalışmaya devam ediyorsa kaçak vardır kaynaklarda.

Ekarademir
22 Kasım 2017, 20:15
En son eksozu elinle tıka kaçak var mı test eti Motor stop etmiyor çalışmaya devam ediyorsa kaçak vardır kaynaklarda.

Tamam abi inşallah cumartesi günü ortadaki bağlantıyı yaptıktan sonra bakayım.

aokuyumcu
22 Kasım 2017, 23:21
selamlar
kardeşim eksoz korumasını saçtan yapmak yerine ses ve ısı izolasyon bantlarından sarsan daha fonksiyonel ve görüntü ise daha tatmin edici olabilir.
hem söküp takarkende rahatlık sağlayabilir.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB16mnqSXXXXXbXXFXXq6xXFXXXt.jpg?size=183973&height=800&width=800&hash=f3332ccf02248144ff9a6c5299773f89

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1SXGZSXXXXXaaapXXq6xXFXXX6.jpg?size=816599&height=2348&width=800&hash=b88e2646974b836d1d7043dc37b709c9

KTM250
23 Kasım 2017, 08:36
Erdi eline sağlık çok güzel olmmuş havalar ısınınca performansıda bir dene bakalım :)

Ekarademir
23 Kasım 2017, 22:57
selamlar
kardeşim eksoz korumasını saçtan yapmak yerine ses ve ısı izolasyon bantlarından sarsan daha fonksiyonel ve görüntü ise daha tatmin edici olabilir.
hem söküp takarkende rahatlık sağlayabilir.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB16mnqSXXXXXbXXFXXq6xXFXXXt.jpg?size=183973&height=800&width=800&hash=f3332ccf02248144ff9a6c5299773f89

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1SXGZSXXXXXaaapXXq6xXFXXX6.jpg?size=816599&height=2348&width=800&hash=b88e2646974b836d1d7043dc37b709c9

Bu tip motorlarda güzel duruyor. Ama benimkinde nasıl durur bilmiyorum. :) Kaynak çapaklarını iyice bi temizleyeyimde. Sonrasında belki emaye bile yaptırabilirim. Sanayiye bi sorayım ucuz bişeyse denerim güzel durmazsa sökerim

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------


Erdi eline sağlık çok güzel olmmuş havalar ısınınca performansıda bir dene bakalım :)

Sağolasın. Yarın bi bakayım inşallah hava güzel olur. :) Evden sanayi 4 km. Motorla sanayiye gittim pişman oldum. Ellerimi hissetmedim gittiğimde. Geride dönemedim arabayla bıraktırdım kendimi. Yani niye deneyemediğimi burdan anlarsın. :mrgreen:

matrax33
23 Kasım 2017, 23:06
Geçen sene kışın nevşehirdeydim benim şansıma -30 olmuştu tüm kış. Hiç öyle olmuyomuş normalde.

Ekarademir
23 Kasım 2017, 23:11
Geçen sene kışın nevşehirdeydim benim şansıma -30 olmuştu tüm kış. Hiç öyle olmuyomuş normalde.

Abi sen geliyordun hani?

matrax33
23 Kasım 2017, 23:14
Abi sen geliyordun hani?

Şu an kocaelideyim. Nevşehir işini geçici olarak uzaktan çözdük. Ama rutin bakım işim var orda gelir giderim muhakkak.

Ekarademir
23 Kasım 2017, 23:18
Şu an kocaelideyim. Nevşehir işini geçici olarak uzaktan çözdük. Ama rutin bakım işim var orda gelir giderim muhakkak.

Gelde bi Aksaray tava yiyelim. :)

matrax33
23 Kasım 2017, 23:19
Gelde bi Aksaray tava yiyelim. :)

En son yediğimde sarımsağı fazla koymuşlar miğdem bozuldu :) Hemde kamyoncu lokantasında yediydim iyi olur diye.

GLADiUSS
23 Kasım 2017, 23:40
Abilerim iştahımı kabartıyor yaptıklarınız, planlarınız, konuşmalarınız. Diyorum ki acaba bende eski bir 4 silindirli alsam bende kendime göre modifiye mi etsem ya

matrax33
24 Kasım 2017, 00:15
Abilerim iştahımı kabartıyor yaptıklarınız, planlarınız, konuşmalarınız. Diyorum ki acaba bende eski bir 4 silindirli alsam bende kendime göre modifiye mi etsem ya

eski 4 silindirliyi adam edecek para bende yok şahsen. Yeni 1 motor parası yer. Şansa bela kazalı düşük kilometreli bişi bulmak gerek.

Ekarademir
24 Kasım 2017, 10:50
Abilerim iştahımı kabartıyor yaptıklarınız, planlarınız, konuşmalarınız. Diyorum ki acaba bende eski bir 4 silindirli alsam bende kendime göre modifiye mi etsem ya

Jawa al jawa :D hem gücü tatmin eder. Hemde parçası çok ucuz.

Ben 40 liraya piston aldım. 4 silindir japon makinaya kaç paraya alınır bi araştır.

Jawadan çok güzel cafe racer, bobber örnekleri var. Aksaray'da bi tane görmüştüm fotoğrafını çekeyim inşallah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------


En son yediğimde sarımsağı fazla koymuşlar miğdem bozuldu :) Hemde kamyoncu lokantasında yediydim iyi olur diye.

Az sarımsaklıda yenmez ki o :D

GLADiUSS
24 Kasım 2017, 12:00
iki motor öncesinde jawa 350 ts vardı 1991 modeldi sanırım abi silindir pistonu hiç değişmemişti, bir duman atardı mavi mavi arkadan gelen yolu bile göremezdi. dağa çıkacaz diye çok uğraştık 1. vitesi çok uzun olunca tam randıman alamadık sonra mondial motorların ön dişlisiyle bunun ön dişlisini tornacıda iç içe geçirdik sürdük oldu ama bizimkiler boşa duruyor diye sattılar şimdi evde bitane mz var aslında onun üzerinde çalışsam olur ama gönlümde 4 silindir sesi var abi ya. ha bir de ben eskiden beridir 2 zamanlı Derbi GPR 125R hayranıyım ama korkudan almadım şu güne kadar. düzgün denk gelirse alacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

cavurun malı niye bu kadar pahalı anlamıyorum ya

matrax33
24 Kasım 2017, 12:32
iki motor öncesinde jawa 350 ts vardı 1991 modeldi sanırım abi silindir pistonu hiç değişmemişti, bir duman atardı mavi mavi arkadan gelen yolu bile göremezdi. dağa çıkacaz diye çok uğraştık 1. vitesi çok uzun olunca tam randıman alamadık sonra mondial motorların ön dişlisiyle bunun ön dişlisini tornacıda iç içe geçirdik sürdük oldu ama bizimkiler boşa duruyor diye sattılar şimdi evde bitane mz var aslında onun üzerinde çalışsam olur ama gönlümde 4 silindir sesi var abi ya. ha bir de ben eskiden beridir 2 zamanlı Derbi GPR 125R hayranıyım ama korkudan almadım şu güne kadar. düzgün denk gelirse alacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

cavurun malı niye bu kadar pahalı anlamıyorum ya

Orjinal 15 bin kilometrede gfr 125 var arkadaşımda alacaksan bağlarız

GLADiUSS
24 Kasım 2017, 12:38
Saolasın Hocam ama ben gpr 125 taraftarıyım.

matrax33
24 Kasım 2017, 13:19
derbinin fazlası ne ? bi kaç beygir düşük diye biliyorum ben.

GLADiUSS
24 Kasım 2017, 16:05
Yok hocam ondan değil gücü muthemelen fazladır bile ama ondaki rs 125 de bile yok hoşuma gidiyor tipi

Ekarademir
24 Kasım 2017, 23:38
iki motor öncesinde jawa 350 ts vardı 1991 modeldi sanırım abi silindir pistonu hiç değişmemişti, bir duman atardı mavi mavi arkadan gelen yolu bile göremezdi. dağa çıkacaz diye çok uğraştık 1. vitesi çok uzun olunca tam randıman alamadık sonra mondial motorların ön dişlisiyle bunun ön dişlisini tornacıda iç içe geçirdik sürdük oldu ama bizimkiler boşa duruyor diye sattılar şimdi evde bitane mz var aslında onun üzerinde çalışsam olur ama gönlümde 4 silindir sesi var abi ya. ha bir de ben eskiden beridir 2 zamanlı Derbi GPR 125R hayranıyım ama korkudan almadım şu güne kadar. düzgün denk gelirse alacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

cavurun malı niye bu kadar pahalı anlamıyorum ya

Elinde varsa onla başla. MZ'in sesini bi sevemedim ben. Hep aklımda jawa var o yüzden. Jawa'nın sesi tatmin eder bence. Dört silindirin sesini bende seviyorum ama sıkıntılı iş onlar. Kendin uğraşacaksan iki zamanlı olması iyidir. Tamiri basit parçası ucuz.

Bugün motoru azda olsa denedim. Birleşme yerinden çok fazla kaçak vardı. Hem ses hem duman. Eksozcudan oraya elyaf buldum. Geçici olarak biraz elyaf dolayıp taktım. Azda olsa kesildi.

Motoru yolda sanki arkadan biri tutuyormuş gibiydi. Bilmiyorum belkide bana öyle geldi. Zaten az daha gittim gaza dokununca motor bağırıyor ama hızlanması az. Debriyaj kaçırmaya başladı yani. Kasacıya gidincede tekrar çalıştıramadım flanş çıktı sanırım. Bu flanşla devam edilmeyecek belli oldu. Bi flanş sipariş etmem lazım.

Bide video çektim onuda yüklenince koyayım buraya.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------


https://youtu.be/3TG_FiOvUJc
Karbüratörün parça sıkıntılı olduğu için çalışmada biraz bozukluk var. Rölantiye geç düşmeside o yüzden.

matrax33
24 Kasım 2017, 23:45
eksozu tıkayıp kaçak testi yaptın mı ?

Ekarademir
24 Kasım 2017, 23:52
eksozu tıkayıp kaçak testi yaptın mı ?

Teste gerek yok gözle görülüyor abi zaten. :mrgreen: Eksoz ve tüpün birleştiği yerden baya duman atıyordu. Elyafla biraz önledim ama hala kaçak var. Oraya dayson sıksam faydası olur mu ki? Yada aokuyumcu'nun gösterdiği banttan mı sarsam

Tam iç içe geçen şekilde değil borular. Hırp oturmuyor yani. Ya ince sacdan oraya uygun birşey yapmalıyım yada oraya kesip farklı bi boru yapmalıyım

matrax33
24 Kasım 2017, 23:57
Teste gerek yok gözle görülüyor abi zaten. :mrgreen: Eksoz ve tüpün birleştiği yerden baya duman atıyordu. Elyafla biraz önledim ama hala kaçak var. Oraya dayson sıksam faydası olur mu ki? Yada aokuyumcu'nun gösterdiği banttan mı sarsam

Tam iç içe geçen şekilde değil borular. Hırp oturmuyor yani. Ya ince sacdan oraya uygun birşey yapmalıyım yada oraya kesip farklı bi boru yapmalıyım

Elyaf dayson ot çöp hiç bişeyin faydası yok. Aynı sorun bende de var. Bir türlü kalıcı kesemedim. 0'a 0 geçen yanmaz hortum geçirip kelepçelemeyi düşünüyorum. Yarın bende onunla uğraşıcam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

eksozcudan silikon aldım sürüyorum 1 hafta sonra eriyip gidiyor adam garanti vermişti bilmem kaç dereceye dayanır diye

Ekarademir
25 Kasım 2017, 00:10
Sabit duruyorsa seninki eksoz macunu denesen? Hareket edince dağılıyor ama o.

Bende birbirine geçen boruyu daha uzun geçecek şekilde ayarlasam diyorum. Boyamadığım için daha kesin çözüme bakmadım.

Emaye nasıl olur abi ne dersin? Aksaray'da soba emaye işiyle uğraşan bi fabrika var. Onlara mal getiriyorum. Söylesem eksozuda araya sıkıştırırız. :)

Emaye güzel durur diye düşünüyorum. Önce zımpara ile iyice düzelttikten sonra tabi ki.

aokuyumcu
25 Kasım 2017, 01:58
bant yap emaye veya metal görüntüsü idare edebilir ama ısıyı geçirir. yazın aşağıdan aşağıdan pişersin , bide çıplak tenin değdi mi kebabcıya gitmene gerek kalmaz .

matrax33
25 Kasım 2017, 02:57
Sabit duruyorsa seninki eksoz macunu denesen? Hareket edince dağılıyor ama o.

Bende birbirine geçen boruyu daha uzun geçecek şekilde ayarlasam diyorum. Boyamadığım için daha kesin çözüme bakmadım.

Emaye nasıl olur abi ne dersin? Aksaray'da soba emaye işiyle uğraşan bi fabrika var. Onlara mal getiriyorum. Söylesem eksozuda araya sıkıştırırız. :)

Emaye güzel durur diye düşünüyorum. Önce zımpara ile iyice düzelttikten sonra tabi ki.

haraketten değil sıcaktan eriyor. En kralını sürdük macunun şunun bunun eriyor. Hortum yapıcam. Orjinalinde körük gibi bişi vardı ben FMF'i takınca ne böyle dandik iş mi olur diye çıkarıp attım onu. Adam bişi biliyomuşta koymuş meğer onu :cyclopsan

KTM250
25 Kasım 2017, 11:17
Bendede vardı aynı sorun.Tüple salyangazun birleştiği yerde kaçak vardı. Basınca dayanıklı hortum alıp araya attım kafalarada birer kelepçe kitap gibi oldu.

matrax33
25 Kasım 2017, 23:32
Bendede vardı aynı sorun.Tüple salyangazun birleştiği yerde kaçak vardı. Basınca dayanıklı hortum alıp araya attım kafalarada birer kelepçe kitap gibi oldu.

o basınca dayanıklı hortum aynı zamanda 4 zamanlı eksoz ısısınada dayanabilir mi sence ?

Bu gün başka işlerle uğraştım eksoz kaldı gene.

Ekarademir
26 Kasım 2017, 16:02
bant yap emaye veya metal görüntüsü idare edebilir ama ısıyı geçirir. yazın aşağıdan aşağıdan pişersin , bide çıplak tenin değdi mi kebabcıya gitmene gerek kalmaz .

Bant aynı zamanda gürültüyüde keser mi ? Çınlama var önde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

Motoru denedim bu arada. Olmamış. İnce boru yüzünden boğuluyordu. Onu kalınlaştırdım şimdi iyi. Sesi biraz arttı ama olsun. Videosunu atarım eve gidince.

Ekarademir
10 Aralık 2017, 22:59
Konuyu biraz canlandırayım.

İki hafta kadar önce maçta sağ ayağımı dizden burkuldu gibi bişey oldu. Üstüne basamıyordum. O yüzden pek fazla motorla ilgilenemedim şu dönemde.

Kontağı açık unuttuğumda akü bitti. Ve sonrasında takviye ile uğraştım. Bende o an kızgınlıkla manyetolu ateşleme taktım. Bu sefer sorunsuz çalışmaya başladı.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24991478_1406955062748984_3392505539119361390_n.jp g?oh=51a250e2a809bfde780cd650eb1c073e&oe=5A892571

Bloğu kesmeme gerek kalmadı. Aslında rahat sığıyormuş. Önceden diğer motora bunu takan usta boşuna bloğu traşlatmış. Şimdi yerine tak diye oturdu.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24899894_1406955106082313_1860271693683607127_n.jp g?oh=344eec21d910f7b9c1fba1a19e8c1fbb&oe=5AD3FE21

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25158354_1406955136082310_1948723172061393006_n.jp g?oh=98270a5ababffbd7600a237ca8945091&oe=5A904F31

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24862520_1406955182748972_6564788202021469901_n.jp g?oh=fe4479eba545da07091be4d215e9725a&oe=5AC9AAD0

Diğer elektirik parçalarınıda değiştirdim. Motorun şu an çalışması sorunsuz. Platin ayarı vs derdide bitti. Manyeto güzel uyum sağladı. Önceki motorda uymamasının sebebi pistonun yarık olması ve hava filtresinin küçük gelmesiymiş. Şimdi bi sıkıntı yok. Akü bitik olsada çalışıyor.

Bugün yine Aksaray Motosiklet Gezginleri ile gezimiz vardı. Ona katıldım ve motoru büyütmeye karar verdim. Benim motor arazi için güzel. Şehir içindede güzel. Ama uzun yola çıktığımızda gruba ayak uyduramıyorum. Yamaha XT600 almayı düşünüyorum. Yada o ayarda başka birşey.

O sebepten motoru satıyorum. İlgilenen olursa mal ettiğim fiyata vereceğim. Tabi vermeden eksiklikleri halledeceğim. Eksozun boyası ve koruması yapılacak. Yanında 300 cc silindir ve oynanmış üst kapak (performans için) aldım onuda vereceğim. O şekilde satılmazsada geri eski haline getirip satacağım.

Önceden çinli motoru olan arkadaşlarla takılırken iyiydi. Ama şimdi gruba bi baktım F800, 1200gs, Varadero, Tenere, CBF1000 derken benim motor yakışık almıyor. :mrgreen:

Aslında sürekli bi gel git yaşıyorum bu konuda. Değiştirmek istiyorum sonra verdiğim emeğe acıyorum. Kafam çok karışık yani.

emremm
10 Aralık 2017, 23:07
.............

Yamaha XT600 almayı düşünüyorum. Yada o ayarda başka birşey.

.......................................



Ben söylemiştim, demiyorum.:cherry:

"Eskiye rağbet olsaydı bit pazarına nur yağardı" derler üstat.:)

Eskiyle uğraşmak pişmanlıktır. Temiz bir dört zamanlı seni gezdirir.

Ekarademir
10 Aralık 2017, 23:19
XT600 ve benzerleri çok öncedende aklımdaydı. Hatta onunla alakalı bi konu açmıştım ve o konudaki yorumlardan sonra bu projeye girişmiştim. Hatta o konuda Matrax abinin yorumuda vardı.

Benim motorla alakalı bi sorunum yok aslında. :) Takıldığım insanların motorları çok büyük.

Mesela o grupta 250lik japon enduro motorlar olsa 4 zamanlı. Yine içlerinde en hızlısı ben olurum. Bu sefer onlar bana yetişemez. Ama adamlardaki motorlar ortada. Hele Levend abide 1600 cc crusier var.

Geçen sefer ilk çıkışımız anayoldandı. 170-180 basıp gidebiliyorlar. Daha fazlasınıda yapabilirler. Ben 140 yaptım direksiyon sallanmaya başlayınca geri çektim elimi. Tın tın devam. :mrgreen: Ama sonrasında çok kötü patika yollara girdiğimizdede ben hafiflik ve kıvraklık ile basıp gidiyordum.

Yani benim sorunum motordan değil aslında. Gruba ayak uydurmak için hızlı gidecek bi makina lazım. 300ccyi çok övüyorlar. Bide onu deneyeceğim gibi bu gidişle.

yusufkalaz
10 Aralık 2017, 23:21
Abi öncelikle kolay gelsin.Yanlız yenisini alırsan da eskisini satarsan da bir bitmiş en azından gider haliyle 1,2 dakikalık bir video atıversene şöyle arazide sana zahmet.

Ekarademir
10 Aralık 2017, 23:25
Abi öncelikle kolay gelsin.Yanlız yenisini alırsan da eskisini satarsan da bir bitmiş en azından gider haliyle 1,2 dakikalık bir video atıversene şöyle arazide sana zahmet.

Çekecek adam bulursam olur tabi ki. :)